27 / 2007
ZARZĄDZENIE Nr 27 / 2007
STAROSTY SKARŻYSKIEGO
z dnia 7 maja 2007r.
w sprawie powołania Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego
i określenia sposobu jego funkcjonowania.
Na podstawie art. 12 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 18 kwietnia 2002r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. Nr 62 poz. 558), w związku z art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 124 poz. 1592 z późn. zm.), art. 92 ustawy z dnia 13 października 1998r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. z 1998r. Nr 113 poz. 872 wraz z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2002r. w sprawie sposobu tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego
i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania.
Zarządza się co następuje:
§ 1
Powołuje się Powiatowy Zespół Reagowania Kryzysowego, zwany dalej “Zespołem” o następującym składzie:
1.Szef “Zespołu”;
2.Zastępca szefa “Zespołu”;
3.Grupy robocze “Zespołu” o charakterze stałym:
1)grupa planowania cywilnego,
2)grupa monitorowania, prognoz i analiz.
4.Grupy robocze “Zespołu” o charakterze czasowym:
1)grupa operacji i organizacji działań,
2)grupa zabezpieczenia logistycznego.
3)grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno – bytowej.
5.Skład “Zespołu” określa załącznik.
6.Grupy robocze, o charakterze stałym, stanowią powiatowe centrum zarządzania kryzysowego.
§ 2
Do zadań “Zespołu” należy w szczególności:
1.Monitorowanie zagrożeń oraz prognozowanie rozwoju sytuacji;
2.Zapobieganie powstawaniu oraz minimalizacja skutków zagrożeń dla życia, zdrowia oraz mienia i środowiska;
3.Kierowanie akcją ratowniczą na obszarze powiatu oraz koordynacja zadań odbudowy ze zniszczeń spowodowanych siłami natury lub działalnością człowieka;
4.Opracowywanie i aktualizacja planów reagowania kryzysowego;
5.Planowanie wsparcia działań wójtów, burmistrza, prezydenta miasta;
6.Zapewnienie warunków do przyjęcia oraz rozdziału pomocy humanitarnej dla poszkodowanych;
7.Realizowanie polityki informacyjnej związanej z wystąpieniem stanów zagrożenia.
§ 3
1.“Zespół” działa na podstawie rocznego planu pracy,
2.Pracą “Zespołu” kieruje Szef zespołu,
3.Posiedzenia “Zespołu” zwołuje jego Szef na polecenie Starosty, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał, a także w zależności od potrzeb,
4.W przypadkach wymagających natychmiastowej analizy i oceny zagrożeń oraz koordynacji działań ratowniczych, Szef może zarządzić posiedzenie “Zespołu” w trybie natychmiastowym,
5.Posiedzeniami “Zespołu” kieruje Szef, a w razie jego nieobecności Zastępca szefa,
6.W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Szefowi “Zespołu” sprawowanie jego funkcji, powierza on kierowanie pracami “Zespołu” Zastępcy,
7.W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających sprawowanie obowiązków przez Zastępcę, Szef może wyznaczyć spośród członków “Zespołu” osobę pełniącą obowiązki Zastępcy.
8.Obsługę kancelaryjno – biurową “Zespołu” zapewnia Starostwo.
§ 4
Do zadań Szefa należy w szczególności:
1.Przygotowanie rocznego planu pracy “Zespołu”,
2.Opracowanie regulaminu bieżących prac “Zespołu” oraz działań w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej,
3.Ustalanie przedmiotu i terminu posiedzeń,
4.Zawiadamianie o terminach posiedzeń,
5.Przewodniczenie posiedzeniom,
6.Zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami “Zespołu”,
7.Inicjowanie i organizowanie prac “Zespołu”.
§ 5
1.Grupy robocze “Zespołu” o charakterze stałym pracują zgodnie
z rozkładem czasu pracy obowiązującym w Starostwie, z zapewnieniem dobowych dyżurów,
2.Grafik dyżurów, po ich wprowadzeniu, ustala Szef “Zespołu”,
3.W czasie obowiązywania stanu klęski żywiołowej “Zespół” pracuje
w składzie grup roboczych o charakterze stałym i czasowym, w siedzibie Starostwa, w trybie ciągłym, z zapewnieniem zmianowej pracy osób wchodzących w jego skład,
4.Grafik dyżurów ustala Szef “Zespołu” z zachowaniem zasady:
12 godzin pracy (dyżuru) – 24 godziny przerwy.
§ 6
1.Dokumentami działań i prac “Zespołu” są:
roczne plany pracy;
plany reagowania kryzysowego;
plany ćwiczeń;
protokoły posiedzeń grup roboczych o charakterze stałym i czasowym;
raporty bieżące i okresowe;
karty zdarzeń, w przypadku uruchomienia grup roboczych o charakterze czasowym;
raporty odbudowy;
inne niezbędne dokumenty.
2.Plan reagowania kryzysowego określa zespół przedsięwzięć na wypadek zagrożeń noszących znamiona klęski żywiołowej, a w szczególności:
zadania w zakresie monitorowania zagrożeń,
bilans sił ratowniczych i środków technicznych niezbędnych do usuwania skutków zagrożeń,
procedury uruchamiania działań przewidzianych w planie oraz zasady współdziałania, a także sposoby ograniczania rozmiaru strat i usuwania skutków zagrożeń.
3.Plan reagowania kryzysowego jest uzgadniany z kierownikami jednostek organizacyjnych planowanych do użycia w realizacji przedsięwzięć określonych w planie w zakresie dotyczącym tych jednostek, a następnie zatwierdzany przez organ administracji publicznej wyższego stopnia.
4.Karta zdarzeń zawiera chronologiczny opis zdarzeń i wdrożonych działań oraz decyzji podejmowanych w celu likwidacji zagrożeń, pomocy poszkodowanym i ograniczeniu strat, a w szczególności informacji o:
kolejności informowania sił ratowniczych,
podmiocie kierującym działaniami ratowniczymi,
podejmowanych decyzjach, w tym zadaniach stawianych poszczególnym formacjom ratowniczym i podmiotom ujętym w planie reagowania kryzysowego,
liczbie poszkodowanych i wielkości strat,
sposobie udzielania pomocy i zabezpieczania terenu zdarzenia.
5.Raport odbudowy zawierający opis i analizę skutków zaistniałego zdarzenia oraz propozycje działań mających na celu odbudowę, a w szczególności:
szczegółowy wykaz strat w infrastrukurze oraz w potencjale ratowniczym,
projekt harmonogramu likwidacji strat i odbudowy,
wstępny bilans potrzeb finansowych w zakresie odbudowy
jest przedstawiany właściwemu organowi, kierującemu działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej.
§ 7
Do czasu spełnienia przez Starostwo Powiatowe “warunków technicznych
i standardów wyposażenia powiatowych zespołów” funkcję Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego pełnić będzie Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowej PSP.
§ 8
Finansowanie “Zespołu” planuje się w budżecie powiatu.
§ 9
Traci moc Zarządzenie Nr 2 / 2003 Starosty Skarżyskiego z dnia 7 stycznia 2003r. w sprawie: powołania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów