BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Oferta programowa PPP na rok 2012/2013

Drukuj
1 2 3

­OFERTA PROGRAMOWA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W SKARŻYSKU - KAMIENNEJ

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1
tel./fax.
(0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684
e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl; poradniaskar@wp.pl www.pppskarzysko.pl

 

 

Rok szkolny 2012/2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RODZICE, DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NAUCZYCIELE, WYCHOWAWCY, OPIEKUNOWIE.

 

Dyrektor i Rada Pedagogiczna Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej przedstawia propozycje tematów spotkań
i zajęć warsztatowych prowadzonych  przez specjalistów Poradni
w roku szkolnym 2012/2013

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej oferuje następujące formy pomocy:

1. Diagnostyczną - psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną:

§    rozwoju psychoruchowego,

§    specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),

§    zaburzeń mowy,

§    uczniów z trudnościami w nauce,

§    uczniów z problemami wychowawczymi, emocjonalnymi, zagrożonych uzależnieniem i innymi trudnościami
w funkcjonowaniu szkolnym, rodzinnym i rówieśniczym,

§     wspomagającą wybór poziomu i kierunku kształcenia oraz zawodu i specjalności,

§    procesów integracji sensorycznej.

2.  Terapeutyczną:

§    terapię indywidualna,

§    terapię rodzinną,

§    terapię logopedyczną,

§    socjoterapię,

§    terapie pedagogiczną: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,

§    terapię metodą integracji sensorycznej dla dzieci z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwość/podwrażliwość: dotykowa, słuchowa, niepewność grawitacyjna, nietolerancja ruchu), zespołem Downa, ADHD, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością intelektualną.

3. Profilaktyczną:

§    programy profilaktyczno-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,

§    prelekcje dla rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki niepowodzeń szkolnych, uzależnień, zaburzeń mowy,

§    trening zastępowania agresji z wykorzystaniem technik terapeutycznych.

4. Doradztwo szkolne i zawodowe:

§    kompleksowy program doradztwa edukacyjnego i zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

§    indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe dla uczniów klas trzecich gimnazjum,

§    warsztaty grupowe z zakresu tożsamości zawodowej, podejmowania decyzji, aktywizacji zawodowej

§    indywidualne spotkania doradcze z uczniami i rodzicami

§    badania preferencji i predyspozycji zawodowych psychologicznych determinujących wybór zawodu

5.  Orzecznictwo:

§    orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy,

§    orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci
i młodzieży z problemami zdrowotnymi, utrudniającymi lub uniemożliwiającymi uczęszczanie do szkoły,

§   orzekanie o potrzebie indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ, SPOTKAŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:

 

 

L.P.

 

TEMATYKA ZAJĘĆ, SPOTKAŃ, WARSZTATÓW

 

CZAS TRWANIA

 

REALIZATORZY

 

 

1.

Trening zastępowania agresji

30 godzin

M. Sala
I. Włodarczyk

2.

Warsztaty antystresowe (kl. III gimnazjum)

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

3.

Profilaktyka HIV/AIDS

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

4.

Warsztaty dla ucznia zdolnego

ok. 4 m-ce

po 2 godz.

K. Ambrozik
D. Ciura

5.

Zajęcia socjoterapeutyczne

semestr

po 2 godz.

M. Sala

6.

 

Profilaktyka zaburzeń odżywiania
- Bulimia i anoreksja

1 godzina

M. Sala

I. Włodarczyk

7.

 

Ja w relacjach z innymi, czyli jak budować satysfakcjonujące związki

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

8.

„Dobre i złe sekrety” – zajęcia profilaktyczne dla dzieci kl. II

2 godziny

M. Świerczyńska

 

9.

Badania przesiewowe
4-5 latków pod kątem rozwoju procesów integracji sensorycznej (na terenie przedszkoli)

cały rok

                                 I.Stachura

                              

                       

10.

Terapia psychologiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
z problemami emocjonalnymi
 – na terenie poradni

cały rok

                             M. Urynek

11.

Terapia metodą integracji sensorycznej (dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym na terenie PPP)

cały rok

I. Stachura
E. Zarzycka

12.

Cyberuzależnienia

 kl. IV- V zajęcia w klasie

cały rok

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Chcę odnieść sukces, czyli sztuka autoprezentacji (gimn.)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

14.

Zajęcia wspomagające prawidłową komunikację
w klasie i umiejętność rozwiązywania problemów
kl. IV-VI

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Terapia dzieci z trudnościami
w czytaniu, pisaniu i w zakresie edukacji matematycznej - zajęcia indywidualne i grupowe

 

cały rok

E. Oktaba

 

16.

Fakty i mity o marihuanie (gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

 

17.

Konsekwencje przemocy

i agresji (prezentacja multimedialna kl. IV - VI)

2 godziny

K. Ambrozik

18.

Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty?”

(kl. IV-VI i gimnazja)

2 godziny

D. Ciura
M. Sala
I. Włodarczyk

19.

Jak uczyć się szybko
i z przyjemnością ?”

(gimnazjum, szkoły średnie)

2 godziny

K. Ambrozik

20.

Zajęcia rozwijające twórcze myślenie” (kl. III)

3 razy po  2 godziny

E. Zarzycka

 

21.

„Jak czytać szybko i ze zrozumieniem?" (gimnazja
i szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

22.

„W stronę wartości”- zajęcia

 z zakresu profilaktyki stosowania używek (kl. V-VI, gimnazja)

2 godziny

K. Ambrozik

23.

Koleżeństwo, przyjaźń, miłość

 – zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci kl. V- VI

2 godziny

M. Świerczyńska

24.

Badania logopedyczne  pilotażowe (przedszkola, kl.I-III)

4 godziny

K. Tokarska

M. Wojcieszek

25.

Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

26.

Praca z dzieckiem z wadą mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

27.

Praca z dzieckiem z wadą słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

28.

Terapia jąkania

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

29.

Korekcja zaburzeń mowy na tle uszkodzeń neurologicznych

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

30.

Terapia mowy dzieci
z autyzmem

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

31.

Terapia mowy dzieci po rozszczepieniu wargi
i podniebienia

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

32.

Przesiewowe badania słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

33.

Prezentacja pracy logopedy dla dzieci

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

34.

Terapia psychologiczna dla rodzin - na terenie poradni

według potrzeb

M. Świerczyńska

35.

Osobowość przedsiębiorcza

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

36.

 

Psychologiczne podstawy wyboru zawodu

2 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

37.

 

Uczeń wybitnie zdolny i  możliwości kariery

 

 

2 godziny

M. Dobrowolska- Dąbrowska/I.Berus

38.

Uczeń wybitnie zdolny- motywacje, a poziom inteligencji -warsztaty dla szkół ponadgimnazjalnych

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

39.

Twórcze rozwiązywanie problemów, jak rozwijać myślenie koncepcyjne
i innowacyjne - trening kreatywności (warsztaty)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

40.

Rozpoznawanie mechanizmów uzależnień od czynności i od substancji psychoaktywnych.

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

41.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym - wpływ narkotyków na kierowanie pojazdem

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

42.

Komunikacja interpersonalna
- warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

43.

Metody skutecznej autoprezentacji - warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

44.

Asertywność w życiu codziennym- warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
- Dąbrowska

I. Berus

 

45.

Negocjacje, czyli jak przekonywać innych

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

46.

Terapia psychologiczna
w poznawczo-behawioralnym nurcie dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi (na terenie poradni)

 zgodnie z  potrzebami

M. Dobrowolska – Dąbrowska

 

47.

Psychologia miłości - czym kierujemy się wybierając partnera (mł. ponadgim.)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

48.

Motywacja do nauki - gdzie jej szukać?

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

49.

Badania psychologiczne
i pedagogiczne predyspozycji
i preferencji zawodowych

cały rok

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

50.

Planowanie działania,
a radzenie sobie ze stresem (młodzież ponadgimnazjalna)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

               

 

51.

Wczesna interwencja dziecięca dla dzieci w wieku 0 - 3 lat

według potrzeb

I. Stachura

52.

Trening relaksacyjny dla dzieci
z problemami w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym

według potrzeb

I. Stachura

53.

Zajęcia wspomagające rozwój małego dziecka  z wykorzystaniem metod ruchu rozwijającego W. Sherborne, Kinezjologii edukacyjnej oraz pedagogiki zabawy (teren PPP)

 

5 razy
po 1,5 godziny
według potrzeb

I. Stachura

54.

Badania przesiewowe - Ocena rozwoju psychoruchowego 5 i 6
-latków (na terenie przedszkoli).

według potrzeb

I. Stachura

 

55.

Biofeedback - usprawnianie umysłu:

- usprawnianie koncentracji, uwagi, szybkości myślenia,

- jakości uczenia się,

- odporności na stres poprzez stymulację fal mózgowych,

30 godzin

E. Jaros
I. Berus

 

56.

Aktywność na rynku pracy - warsztaty.

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

57.

Świadomość własnych możliwości, a wybór zawodu - warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

58.

Praca: zawód czy kompetencje.

2 godziny

Z. Sowa
E. Jaros

 

59.

Badanie zainteresowań
i predyspozycji zawodowych uczniów

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

60.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej
– doradztwo zawodowe

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

61.

 

 

Uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu - poznajemy zawody,
i specjalności.

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

             

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z RODZICAMI UCZNIÓW:

 

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

 

1.

Wczesna interwencja dziecięca - jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym (teren PPP)

2 godziny

I. Stachura

 

2.

 

Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci- pochwała opisowa (kl. I – III Sz. P.)

2 godziny

I. Włodarczyk

 

 

3.

Stymulacja rozwoju dziecka pod kątem przygotowania do nauki w szkole - spotkania
 z poszczególnymi grupami wiekowymi

1 godzina

I. Stachura

M. Urynek

 

4.

Samookaleczenia moda,
czy autoagresja – prezentacja multimedialna

(dla nauczycieli lub rodziców)

1 godzina

M. Świerczyńska

 

5.

Pogadanki:  „Jak stymulować rozwój mowy dziecka”

1 godzina

K. Tokarska

M. Wojcieszek

 

6.

 

„Rola rodziców w wyborze zawodu”

1 godzina

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

7.

Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola

1 godzina

M.Urynek

 

8.

Techniki relaksacyjne

w rozładowaniu napięć emocjonalnych u dzieci

2 godziny

                            

  I. Stachura

 

 

9.

„Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej”

1 godzina

                      

   M. Urynek

 

 

10.

Cykl 3 spotkań na temat „Praca nad trudnymi zachowaniami

 dzieci wg. Metody C. Sutton”

3 razy po 1 godzinie

                                M. Urynek

                                     

 

11.

„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?” (rodzice dzieci kl. I-IV i w wieku przedszkolnym)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Jak chronić dziecko przed molestowaniem seksualnym
 – prezentacja multimedialna

 (dla rodziców lub nauczycieli)

1,5 godziny

M. Świerczyńska

 

13.

Zachowania seksualne młodzieży – prezentacja multimedialna

(dla rodziców lub nauczycieli)

1 godzina

M. Świerczyńska

14.

Niechęć do szkoły – fobia czy fanaberia – pogadanka dla rodziców

1 godzina

M. Świerczyńska

15.

Grupa wsparcia dla matek samotnie wychowujących dzieci

według potrzeb

M. Świerczyńska

K. Ambrozik

16.

 

„Jak pomóc dziecku
w przekraczaniu II-go progu edukacyjnego” (kl. III)

1 godzina

 

 

E. Zarzycka

17.

Co jedzą nasze dzieci, – czyli problem dużej wagi (prelekcja dla rodziców uczniów klas młodszych?

1 godzina

 

E. Zarzycka

18.

Warsztaty dla rodziców dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

5 godzin

 

                                    I. Włodarczyk

19.

Czynniki wpływające na wybór drogi zawodowej człowieka

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

20.

Poznajemy zawody-uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu, specjalności

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

21.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej– doradztwo zawodowe

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

22.

Praca: zawód czy kompetencje.

1 godzina

Z. Sowa
E. Jaros

23.

Depresja wśród młodzieży

3 godziny

 M. Dobrowolska

Dąbrowska

 

24.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

 M. Dobrowolska                             Dąbrowska

   I. Berus

25.

Terapia psychologiczna dla rodzin  - na terenie poradni

według potrzeb

M.Świerczynska

26.

Wczesna interwencja dziecięca- jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym ( teren poradni)

2 godziny

I.Stachura

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z NAUCZYCIELAMII PEDAGOGAMI SZKOLNYMI:

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

1.

Praca z uczniem
z zachowaniami trudnymi

4 godziny

M. Sala

I. Włodarczyk

2.

Zespół samokształceniowy pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych z terenu powiatu skarżyskiego

Spotkania cykliczne w trakcie roku szkolnego

M. Sala

I. Włodarczyk
M. Świerczyńska
E. Zarzycka
I. Berus
M. Dobrowolska
 -Dąbrowska

3.

Praca z dzieckiem z ADHD

(oferta dla nauczycieli)

3 godziny

 I. Włodarczyk

4.

„Metoda integracji sensorycznej
- główne cele i założenia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń

 do  realizacji w grupach przedszkolnych i kształceniu zintegrowanym".

2 godziny

I. Stachura
E. Zarzycka

 

5.

Dysleksja – od diagnozy do pomocy

2 godziny

K. Ambrozik

D. Ciura

6.

Dziecko z niedosłuchem
w szkole

2 godziny

D. Ciura

7.

Triada
Nauczyciel - Rodzic - Dziecko
- efektywna współpraca

3 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska
I. Berus

8.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

                                M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

                                I. Berus

9.

Mury i mosty, czyli jak rozwiązywać konflikty w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

10.

Być sobą i w zgodzie z innymi, czyli jak wypowiadać bez leku swoje zdanie, odmawiać nie raniąc innych

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

11.

Jak rozwinąć skrzydła, czyli
o pokonywaniu nieśmiałości
i zdobywaniu wiedzy o sobie.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Mediacje i negocjacje w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Mediacje rówieśnicze w szkole,

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

14 .

Komunikacja z rodzicem. Jak rozmawiać, aby uzyskać porozumienie?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Sztuka motywowania uczniów
- narzędzia i metody.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

16.

Profilaktyka wypalenia zawodowego, czyli jak okiełznać codzienny stres.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

17.

Skuteczne zarządzanie sobą
w czasie, czyli jak zrealizować bezproblemowo marzenie
 o wypadzie do ...?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

18.

Integracja kluczem do efektywnego zespołu.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

19

Ocena, ale jak? Krytyka. Pochwała. Kara. Nagroda. Sposoby przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej uczniowi.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

20.

Zarządzanie Otwartością - otwórz umysł na różnorodność i doświadczenie innych. Zrozum zmiany w otoczeniu, aby wykorzystywać je  w codziennym działaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska      - Dąbrowska
I. Berus

21

Budowanie współpracy
w zespole nauczycielskim.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

22.

Standardy w pracy nauczyciela: nieważne, co mówisz uczniom, ważne jak się przy nich zachowujesz, wychowujesz postawą, a nie mówieniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

 - Dąbrowska
I. Berus

23.

Otwartość na doświadczenie
- czyli, przełomowe osiągnięcia w nauczaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

24.

Kluczowe role nauczyciela: mentor, gospodarz, projektant, opiekun, doradca.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

25.

Orientacja na cele: jak zarządzać rozwojem umiejętności swoich uczniów
w oparciu o cele.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

26.

Sztuka prezentacji - rozwój umiejętności prezentacji oraz przekazu, intonacji, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
i prezentacyjnych.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

27.

Jak być skutecznym liderem
w grupie, czyli doskonalenie umiejętności komunikacji
z uczniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

28.

Motywacja ucznia,
a osobowość nauczyciela.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

29.

Jak prowadzić interaktywne zajęcia z młodzieżą?

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

30.

 

Jak dbać o wizerunek swojej szkoły?

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

31.

Coaching grupowy metodą
 Action Learning

4 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

32.

Coaching indywidualny

po 1 godz

K. Ambrozik
D. Ciura

 

 

Integralną częścią oferty Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej są działania terapeutyczne dla uczniówi przedszkolaków. Terapia jest prowadzona na indywidualnych warunkach uzgodnionych
z klientami.

 

Ponadto Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczne oferuje zajęcia, spotkania, warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli w innym zakresie tematycznym zgodnie z potrzebami, po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania, uzgodnieniu tematu i czasu realizacji. 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna będzie także realizować samodzielnie lub w partnerstwie z podmiotami zainteresowanymi różne formy wsparcia  pedagogiczno-psychologicznego i doradczego organizowane przez MEN, KOWEZIU, Kuratorium Oświaty w Kielcach i inne instytucje działające w obszarze edukacji (np. Ogólnopolski Tydzień Kariery).

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1

tel./fax. (0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684

e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl;

poradniaskar@wp.pl

www.pppskarzysko.pl

 

 

NASZ ZESPÓŁ:

 

MARZENA SALA - DYREKTOR PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo - wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi w wieku gimnazjalnym. Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji, Socjoterapeuta

ELŻBIETA JAROS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika przedszkolna i nauczanie początkowe
Doradca zawodowy , terapeuta EEG Biofeedback
Specjalista organizacji pomocy społecznej

MARIA WOJCIESZEK LOGOPEDA
Specjalizacja: rewalidacja głuchych i niedosłyszących
Neurologopeda
Diagnosta dzieci niesłyszących i słabo słyszących
Terapeuta mowy osób jąkających się

KATARZYNA TOKARSKA LOGOPEDA
Specjalizacja: pedagogika ogólna
Neurologopeda
Diagnosta surdologopedii i afazajologii

MAŁGORZATA URYNEK PSYCHOLOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Konsultant z zakresu pomocy psychologicznej i superwizji
Diagnosta dzieci autystycznych, z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi
w wieku przedszkolnym

IWONA STACHURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: rewalidacja upośledzonych umysłowo
Terapeuta psychopedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w wieku przedszkolnym
i procesów integracji sensorycznej

MAGDALENA ŚWIERCZYŃSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia pracy i organizacji
Doradca zawodowy, terapeuta rodzin
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym

ELŻBIETA ZARZYCKA PEDAGOG, TYFLOPEDAGOG
Specjalizacja: profilaktyki społecznej i resocjalizacji
Terapeuta Pedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym oraz dzieci niewidomych i słabo widzących, oraz procesów integracji sensorycznej

EWA OKTABA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w starszym wieku szkolnym oraz dzieci niesłyszących i słabo słyszących, terapia pedagogiczna

DOROTA CIURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG, SURDOPEDAGOG
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, rehabilitacja dzieci  z dysfunkcjami rozwojowymi, komunikacja z niesłyszącymi i słabosłyszącymi
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi. Trener warsztatu psychologicznego.

IWONA WŁODARCZYK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia kliniczna
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi, z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania.
Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji

MAŁGORZATA DOBROWOLSKA-DĄBROWSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia społeczna (zarządzanie zasobami ludzkimi: doradztwo zawodowe i personalne)
Diagnosta uczniów z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami rozwojowymi
i emocjonalnymi, w wieku ponadgimnazjalnym

AGATA MATYSIAK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Posiada przygotowanie do prowadzenia terapii psychologicznej
Diagnosta dzieci z zaburzeniami zachowania, trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi oraz dzieci niewidzących i słabo widzących

IWONA BERUS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna
Szkolny doradca zawodowy, terapeuta EEG Biofeedback
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi w wieku ponadgimnazjalnym

KATARZYNA AMBROZIK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia zachowań społecznych i psychoprofilaktyki
Psychoprofilaktyk
Diagnosta dzieci i młodzieży z trudnościami dydaktyczno - wychowawczymi w różnym wieku. Trener warsztatu psychologicznego.

ZBIGNIEW SOWA PEDAGOG, DORADCA ZAWODOWY
Specjalizacja: pedagogika zawodowa, pedagogika pracy, doradztwo edukacyjne
i zawodowe, zarządzanie oświatą
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi, indywidualne oraz grupowe doradztwo edukacyjne i zawodowe dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

JOANNA WRONIEWSKA PSYCHOLOG

Specjalizacja: psychologia ogólna

Diagnoza uczniów w wieku przedszkolnym.


Data wytworzenia : 2013-02-06 13:55 Autor : Wioletta Kamińska Data publikacji : 2013-02-06 13:55 Osoba udostępniająca na stronie : Wioletta Kamińska Data ostatniej modyfikacji : 2013-02-07 Osoba modyfikująca : Mariusz Bartosik

Oferta programowa PPP na rok 2012/2013

Drukuj
1 2 3

­OFERTA PROGRAMOWA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W SKARŻYSKU - KAMIENNEJ

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1
tel./fax.
(0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684
e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl; poradniaskar@wp.pl www.pppskarzysko.pl

 

 

Rok szkolny 2012/2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RODZICE, DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NAUCZYCIELE, WYCHOWAWCY, OPIEKUNOWIE.

 

Dyrektor i Rada Pedagogiczna Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej przedstawia propozycje tematów spotkań
i zajęć warsztatowych prowadzonych  przez specjalistów Poradni
w roku szkolnym 2012/2013

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej oferuje następujące formy pomocy:

1. Diagnostyczną - psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną:

§    rozwoju psychoruchowego,

§    specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),

§    zaburzeń mowy,

§    uczniów z trudnościami w nauce,

§    uczniów z problemami wychowawczymi, emocjonalnymi, zagrożonych uzależnieniem i innymi trudnościami
w funkcjonowaniu szkolnym, rodzinnym i rówieśniczym,

§     wspomagającą wybór poziomu i kierunku kształcenia oraz zawodu i specjalności,

§    procesów integracji sensorycznej.

2.  Terapeutyczną:

§    terapię indywidualna,

§    terapię rodzinną,

§    terapię logopedyczną,

§    socjoterapię,

§    terapie pedagogiczną: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,

§    terapię metodą integracji sensorycznej dla dzieci z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwość/podwrażliwość: dotykowa, słuchowa, niepewność grawitacyjna, nietolerancja ruchu), zespołem Downa, ADHD, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością intelektualną.

3. Profilaktyczną:

§    programy profilaktyczno-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,

§    prelekcje dla rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki niepowodzeń szkolnych, uzależnień, zaburzeń mowy,

§    trening zastępowania agresji z wykorzystaniem technik terapeutycznych.

4. Doradztwo szkolne i zawodowe:

§    kompleksowy program doradztwa edukacyjnego i zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

§    indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe dla uczniów klas trzecich gimnazjum,

§    warsztaty grupowe z zakresu tożsamości zawodowej, podejmowania decyzji, aktywizacji zawodowej

§    indywidualne spotkania doradcze z uczniami i rodzicami

§    badania preferencji i predyspozycji zawodowych psychologicznych determinujących wybór zawodu

5.  Orzecznictwo:

§    orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy,

§    orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci
i młodzieży z problemami zdrowotnymi, utrudniającymi lub uniemożliwiającymi uczęszczanie do szkoły,

§   orzekanie o potrzebie indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ, SPOTKAŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:

 

 

L.P.

 

TEMATYKA ZAJĘĆ, SPOTKAŃ, WARSZTATÓW

 

CZAS TRWANIA

 

REALIZATORZY

 

 

1.

Trening zastępowania agresji

30 godzin

M. Sala
I. Włodarczyk

2.

Warsztaty antystresowe (kl. III gimnazjum)

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

3.

Profilaktyka HIV/AIDS

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

4.

Warsztaty dla ucznia zdolnego

ok. 4 m-ce

po 2 godz.

K. Ambrozik
D. Ciura

5.

Zajęcia socjoterapeutyczne

semestr

po 2 godz.

M. Sala

6.

 

Profilaktyka zaburzeń odżywiania
- Bulimia i anoreksja

1 godzina

M. Sala

I. Włodarczyk

7.

 

Ja w relacjach z innymi, czyli jak budować satysfakcjonujące związki

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

8.

„Dobre i złe sekrety” – zajęcia profilaktyczne dla dzieci kl. II

2 godziny

M. Świerczyńska

 

9.

Badania przesiewowe
4-5 latków pod kątem rozwoju procesów integracji sensorycznej (na terenie przedszkoli)

cały rok

                                 I.Stachura

                              

                       

10.

Terapia psychologiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
z problemami emocjonalnymi
 – na terenie poradni

cały rok

                             M. Urynek

11.

Terapia metodą integracji sensorycznej (dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym na terenie PPP)

cały rok

I. Stachura
E. Zarzycka

12.

Cyberuzależnienia

 kl. IV- V zajęcia w klasie

cały rok

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Chcę odnieść sukces, czyli sztuka autoprezentacji (gimn.)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

14.

Zajęcia wspomagające prawidłową komunikację
w klasie i umiejętność rozwiązywania problemów
kl. IV-VI

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Terapia dzieci z trudnościami
w czytaniu, pisaniu i w zakresie edukacji matematycznej - zajęcia indywidualne i grupowe

 

cały rok

E. Oktaba

 

16.

Fakty i mity o marihuanie (gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

 

17.

Konsekwencje przemocy

i agresji (prezentacja multimedialna kl. IV - VI)

2 godziny

K. Ambrozik

18.

Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty?”

(kl. IV-VI i gimnazja)

2 godziny

D. Ciura
M. Sala
I. Włodarczyk

19.

Jak uczyć się szybko
i z przyjemnością ?”

(gimnazjum, szkoły średnie)

2 godziny

K. Ambrozik

20.

Zajęcia rozwijające twórcze myślenie” (kl. III)

3 razy po  2 godziny

E. Zarzycka

 

21.

„Jak czytać szybko i ze zrozumieniem?" (gimnazja
i szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

22.

„W stronę wartości”- zajęcia

 z zakresu profilaktyki stosowania używek (kl. V-VI, gimnazja)

2 godziny

K. Ambrozik

23.

Koleżeństwo, przyjaźń, miłość

 – zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci kl. V- VI

2 godziny

M. Świerczyńska

24.

Badania logopedyczne  pilotażowe (przedszkola, kl.I-III)

4 godziny

K. Tokarska

M. Wojcieszek

25.

Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

26.

Praca z dzieckiem z wadą mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

27.

Praca z dzieckiem z wadą słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

28.

Terapia jąkania

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

29.

Korekcja zaburzeń mowy na tle uszkodzeń neurologicznych

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

30.

Terapia mowy dzieci
z autyzmem

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

31.

Terapia mowy dzieci po rozszczepieniu wargi
i podniebienia

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

32.

Przesiewowe badania słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

33.

Prezentacja pracy logopedy dla dzieci

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

34.

Terapia psychologiczna dla rodzin - na terenie poradni

według potrzeb

M. Świerczyńska

35.

Osobowość przedsiębiorcza

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

36.

 

Psychologiczne podstawy wyboru zawodu

2 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

37.

 

Uczeń wybitnie zdolny i  możliwości kariery

 

 

2 godziny

M. Dobrowolska- Dąbrowska/I.Berus

38.

Uczeń wybitnie zdolny- motywacje, a poziom inteligencji -warsztaty dla szkół ponadgimnazjalnych

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

39.

Twórcze rozwiązywanie problemów, jak rozwijać myślenie koncepcyjne
i innowacyjne - trening kreatywności (warsztaty)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

40.

Rozpoznawanie mechanizmów uzależnień od czynności i od substancji psychoaktywnych.

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

41.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym - wpływ narkotyków na kierowanie pojazdem

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

42.

Komunikacja interpersonalna
- warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

43.

Metody skutecznej autoprezentacji - warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

44.

Asertywność w życiu codziennym- warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
- Dąbrowska

I. Berus

 

45.

Negocjacje, czyli jak przekonywać innych

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

46.

Terapia psychologiczna
w poznawczo-behawioralnym nurcie dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi (na terenie poradni)

 zgodnie z  potrzebami

M. Dobrowolska – Dąbrowska

 

47.

Psychologia miłości - czym kierujemy się wybierając partnera (mł. ponadgim.)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

48.

Motywacja do nauki - gdzie jej szukać?

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

49.

Badania psychologiczne
i pedagogiczne predyspozycji
i preferencji zawodowych

cały rok

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

50.

Planowanie działania,
a radzenie sobie ze stresem (młodzież ponadgimnazjalna)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

               

 

51.

Wczesna interwencja dziecięca dla dzieci w wieku 0 - 3 lat

według potrzeb

I. Stachura

52.

Trening relaksacyjny dla dzieci
z problemami w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym

według potrzeb

I. Stachura

53.

Zajęcia wspomagające rozwój małego dziecka  z wykorzystaniem metod ruchu rozwijającego W. Sherborne, Kinezjologii edukacyjnej oraz pedagogiki zabawy (teren PPP)

 

5 razy
po 1,5 godziny
według potrzeb

I. Stachura

54.

Badania przesiewowe - Ocena rozwoju psychoruchowego 5 i 6
-latków (na terenie przedszkoli).

według potrzeb

I. Stachura

 

55.

Biofeedback - usprawnianie umysłu:

- usprawnianie koncentracji, uwagi, szybkości myślenia,

- jakości uczenia się,

- odporności na stres poprzez stymulację fal mózgowych,

30 godzin

E. Jaros
I. Berus

 

56.

Aktywność na rynku pracy - warsztaty.

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

57.

Świadomość własnych możliwości, a wybór zawodu - warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

58.

Praca: zawód czy kompetencje.

2 godziny

Z. Sowa
E. Jaros

 

59.

Badanie zainteresowań
i predyspozycji zawodowych uczniów

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

60.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej
– doradztwo zawodowe

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

61.

 

 

Uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu - poznajemy zawody,
i specjalności.

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

             

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z RODZICAMI UCZNIÓW:

 

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

 

1.

Wczesna interwencja dziecięca - jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym (teren PPP)

2 godziny

I. Stachura

 

2.

 

Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci- pochwała opisowa (kl. I – III Sz. P.)

2 godziny

I. Włodarczyk

 

 

3.

Stymulacja rozwoju dziecka pod kątem przygotowania do nauki w szkole - spotkania
 z poszczególnymi grupami wiekowymi

1 godzina

I. Stachura

M. Urynek

 

4.

Samookaleczenia moda,
czy autoagresja – prezentacja multimedialna

(dla nauczycieli lub rodziców)

1 godzina

M. Świerczyńska

 

5.

Pogadanki:  „Jak stymulować rozwój mowy dziecka”

1 godzina

K. Tokarska

M. Wojcieszek

 

6.

 

„Rola rodziców w wyborze zawodu”

1 godzina

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

7.

Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola

1 godzina

M.Urynek

 

8.

Techniki relaksacyjne

w rozładowaniu napięć emocjonalnych u dzieci

2 godziny

                            

  I. Stachura

 

 

9.

„Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej”

1 godzina

                      

   M. Urynek

 

 

10.

Cykl 3 spotkań na temat „Praca nad trudnymi zachowaniami

 dzieci wg. Metody C. Sutton”

3 razy po 1 godzinie

                                M. Urynek

                                     

 

11.

„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?” (rodzice dzieci kl. I-IV i w wieku przedszkolnym)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Jak chronić dziecko przed molestowaniem seksualnym
 – prezentacja multimedialna

 (dla rodziców lub nauczycieli)

1,5 godziny

M. Świerczyńska

 

13.

Zachowania seksualne młodzieży – prezentacja multimedialna

(dla rodziców lub nauczycieli)

1 godzina

M. Świerczyńska

14.

Niechęć do szkoły – fobia czy fanaberia – pogadanka dla rodziców

1 godzina

M. Świerczyńska

15.

Grupa wsparcia dla matek samotnie wychowujących dzieci

według potrzeb

M. Świerczyńska

K. Ambrozik

16.

 

„Jak pomóc dziecku
w przekraczaniu II-go progu edukacyjnego” (kl. III)

1 godzina

 

 

E. Zarzycka

17.

Co jedzą nasze dzieci, – czyli problem dużej wagi (prelekcja dla rodziców uczniów klas młodszych?

1 godzina

 

E. Zarzycka

18.

Warsztaty dla rodziców dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

5 godzin

 

                                    I. Włodarczyk

19.

Czynniki wpływające na wybór drogi zawodowej człowieka

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

20.

Poznajemy zawody-uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu, specjalności

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

21.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej– doradztwo zawodowe

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

22.

Praca: zawód czy kompetencje.

1 godzina

Z. Sowa
E. Jaros

23.

Depresja wśród młodzieży

3 godziny

 M. Dobrowolska

Dąbrowska

 

24.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

 M. Dobrowolska                             Dąbrowska

   I. Berus

25.

Terapia psychologiczna dla rodzin  - na terenie poradni

według potrzeb

M.Świerczynska

26.

Wczesna interwencja dziecięca- jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym ( teren poradni)

2 godziny

I.Stachura

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z NAUCZYCIELAMII PEDAGOGAMI SZKOLNYMI:

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

1.

Praca z uczniem
z zachowaniami trudnymi

4 godziny

M. Sala

I. Włodarczyk

2.

Zespół samokształceniowy pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych z terenu powiatu skarżyskiego

Spotkania cykliczne w trakcie roku szkolnego

M. Sala

I. Włodarczyk
M. Świerczyńska
E. Zarzycka
I. Berus
M. Dobrowolska
 -Dąbrowska

3.

Praca z dzieckiem z ADHD

(oferta dla nauczycieli)

3 godziny

 I. Włodarczyk

4.

„Metoda integracji sensorycznej
- główne cele i założenia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń

 do  realizacji w grupach przedszkolnych i kształceniu zintegrowanym".

2 godziny

I. Stachura
E. Zarzycka

 

5.

Dysleksja – od diagnozy do pomocy

2 godziny

K. Ambrozik

D. Ciura

6.

Dziecko z niedosłuchem
w szkole

2 godziny

D. Ciura

7.

Triada
Nauczyciel - Rodzic - Dziecko
- efektywna współpraca

3 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska
I. Berus

8.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

                                M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

                                I. Berus

9.

Mury i mosty, czyli jak rozwiązywać konflikty w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

10.

Być sobą i w zgodzie z innymi, czyli jak wypowiadać bez leku swoje zdanie, odmawiać nie raniąc innych

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

11.

Jak rozwinąć skrzydła, czyli
o pokonywaniu nieśmiałości
i zdobywaniu wiedzy o sobie.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Mediacje i negocjacje w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Mediacje rówieśnicze w szkole,

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

14 .

Komunikacja z rodzicem. Jak rozmawiać, aby uzyskać porozumienie?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Sztuka motywowania uczniów
- narzędzia i metody.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

16.

Profilaktyka wypalenia zawodowego, czyli jak okiełznać codzienny stres.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

17.

Skuteczne zarządzanie sobą
w czasie, czyli jak zrealizować bezproblemowo marzenie
 o wypadzie do ...?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

18.

Integracja kluczem do efektywnego zespołu.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

19

Ocena, ale jak? Krytyka. Pochwała. Kara. Nagroda. Sposoby przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej uczniowi.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

20.

Zarządzanie Otwartością - otwórz umysł na różnorodność i doświadczenie innych. Zrozum zmiany w otoczeniu, aby wykorzystywać je  w codziennym działaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska      - Dąbrowska
I. Berus

21

Budowanie współpracy
w zespole nauczycielskim.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

22.

Standardy w pracy nauczyciela: nieważne, co mówisz uczniom, ważne jak się przy nich zachowujesz, wychowujesz postawą, a nie mówieniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

 - Dąbrowska
I. Berus

23.

Otwartość na doświadczenie
- czyli, przełomowe osiągnięcia w nauczaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

24.

Kluczowe role nauczyciela: mentor, gospodarz, projektant, opiekun, doradca.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

25.

Orientacja na cele: jak zarządzać rozwojem umiejętności swoich uczniów
w oparciu o cele.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

26.

Sztuka prezentacji - rozwój umiejętności prezentacji oraz przekazu, intonacji, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
i prezentacyjnych.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

27.

Jak być skutecznym liderem
w grupie, czyli doskonalenie umiejętności komunikacji
z uczniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

28.

Motywacja ucznia,
a osobowość nauczyciela.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

29.

Jak prowadzić interaktywne zajęcia z młodzieżą?

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

30.

 

Jak dbać o wizerunek swojej szkoły?

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

31.

Coaching grupowy metodą
 Action Learning

4 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

32.

Coaching indywidualny

po 1 godz

K. Ambrozik
D. Ciura

 

 

Integralną częścią oferty Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej są działania terapeutyczne dla uczniówi przedszkolaków. Terapia jest prowadzona na indywidualnych warunkach uzgodnionych
z klientami.

 

Ponadto Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczne oferuje zajęcia, spotkania, warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli w innym zakresie tematycznym zgodnie z potrzebami, po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania, uzgodnieniu tematu i czasu realizacji. 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna będzie także realizować samodzielnie lub w partnerstwie z podmiotami zainteresowanymi różne formy wsparcia  pedagogiczno-psychologicznego i doradczego organizowane przez MEN, KOWEZIU, Kuratorium Oświaty w Kielcach i inne instytucje działające w obszarze edukacji (np. Ogólnopolski Tydzień Kariery).

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1

tel./fax. (0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684

e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl;

poradniaskar@wp.pl

www.pppskarzysko.pl

 

 

NASZ ZESPÓŁ:

 

MARZENA SALA - DYREKTOR PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo - wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi w wieku gimnazjalnym. Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji, Socjoterapeuta

ELŻBIETA JAROS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika przedszkolna i nauczanie początkowe
Doradca zawodowy , terapeuta EEG Biofeedback
Specjalista organizacji pomocy społecznej

MARIA WOJCIESZEK LOGOPEDA
Specjalizacja: rewalidacja głuchych i niedosłyszących
Neurologopeda
Diagnosta dzieci niesłyszących i słabo słyszących
Terapeuta mowy osób jąkających się

KATARZYNA TOKARSKA LOGOPEDA
Specjalizacja: pedagogika ogólna
Neurologopeda
Diagnosta surdologopedii i afazajologii

MAŁGORZATA URYNEK PSYCHOLOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Konsultant z zakresu pomocy psychologicznej i superwizji
Diagnosta dzieci autystycznych, z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi
w wieku przedszkolnym

IWONA STACHURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: rewalidacja upośledzonych umysłowo
Terapeuta psychopedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w wieku przedszkolnym
i procesów integracji sensorycznej

MAGDALENA ŚWIERCZYŃSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia pracy i organizacji
Doradca zawodowy, terapeuta rodzin
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym

ELŻBIETA ZARZYCKA PEDAGOG, TYFLOPEDAGOG
Specjalizacja: profilaktyki społecznej i resocjalizacji
Terapeuta Pedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym oraz dzieci niewidomych i słabo widzących, oraz procesów integracji sensorycznej

EWA OKTABA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w starszym wieku szkolnym oraz dzieci niesłyszących i słabo słyszących, terapia pedagogiczna

DOROTA CIURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG, SURDOPEDAGOG
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, rehabilitacja dzieci  z dysfunkcjami rozwojowymi, komunikacja z niesłyszącymi i słabosłyszącymi
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi. Trener warsztatu psychologicznego.

IWONA WŁODARCZYK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia kliniczna
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi, z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania.
Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji

MAŁGORZATA DOBROWOLSKA-DĄBROWSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia społeczna (zarządzanie zasobami ludzkimi: doradztwo zawodowe i personalne)
Diagnosta uczniów z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami rozwojowymi
i emocjonalnymi, w wieku ponadgimnazjalnym

AGATA MATYSIAK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Posiada przygotowanie do prowadzenia terapii psychologicznej
Diagnosta dzieci z zaburzeniami zachowania, trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi oraz dzieci niewidzących i słabo widzących

IWONA BERUS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna
Szkolny doradca zawodowy, terapeuta EEG Biofeedback
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi w wieku ponadgimnazjalnym

KATARZYNA AMBROZIK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia zachowań społecznych i psychoprofilaktyki
Psychoprofilaktyk
Diagnosta dzieci i młodzieży z trudnościami dydaktyczno - wychowawczymi w różnym wieku. Trener warsztatu psychologicznego.

ZBIGNIEW SOWA PEDAGOG, DORADCA ZAWODOWY
Specjalizacja: pedagogika zawodowa, pedagogika pracy, doradztwo edukacyjne
i zawodowe, zarządzanie oświatą
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi, indywidualne oraz grupowe doradztwo edukacyjne i zawodowe dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

JOANNA WRONIEWSKA PSYCHOLOG

Specjalizacja: psychologia ogólna

Diagnoza uczniów w wieku przedszkolnym.


Data wytworzenia : 2013-02-06 13:55 Autor : Wioletta Kamińska Data publikacji : 2013-02-06 13:55 Osoba udostępniająca na stronie : Wioletta Kamińska Data ostatniej modyfikacji : 2013-02-07 Osoba modyfikująca : Mariusz Bartosik

Oferta programowa PPP na rok 2012/2013

Drukuj
1 2 3

­OFERTA PROGRAMOWA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W SKARŻYSKU - KAMIENNEJ

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1
tel./fax.
(0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684
e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl; poradniaskar@wp.pl www.pppskarzysko.pl

 

 

Rok szkolny 2012/2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RODZICE, DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NAUCZYCIELE, WYCHOWAWCY, OPIEKUNOWIE.

 

Dyrektor i Rada Pedagogiczna Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej przedstawia propozycje tematów spotkań
i zajęć warsztatowych prowadzonych  przez specjalistów Poradni
w roku szkolnym 2012/2013

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej oferuje następujące formy pomocy:

1. Diagnostyczną - psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną:

§    rozwoju psychoruchowego,

§    specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),

§    zaburzeń mowy,

§    uczniów z trudnościami w nauce,

§    uczniów z problemami wychowawczymi, emocjonalnymi, zagrożonych uzależnieniem i innymi trudnościami
w funkcjonowaniu szkolnym, rodzinnym i rówieśniczym,

§     wspomagającą wybór poziomu i kierunku kształcenia oraz zawodu i specjalności,

§    procesów integracji sensorycznej.

2.  Terapeutyczną:

§    terapię indywidualna,

§    terapię rodzinną,

§    terapię logopedyczną,

§    socjoterapię,

§    terapie pedagogiczną: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,

§    terapię metodą integracji sensorycznej dla dzieci z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwość/podwrażliwość: dotykowa, słuchowa, niepewność grawitacyjna, nietolerancja ruchu), zespołem Downa, ADHD, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością intelektualną.

3. Profilaktyczną:

§    programy profilaktyczno-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,

§    prelekcje dla rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki niepowodzeń szkolnych, uzależnień, zaburzeń mowy,

§    trening zastępowania agresji z wykorzystaniem technik terapeutycznych.

4. Doradztwo szkolne i zawodowe:

§    kompleksowy program doradztwa edukacyjnego i zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

§    indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe dla uczniów klas trzecich gimnazjum,

§    warsztaty grupowe z zakresu tożsamości zawodowej, podejmowania decyzji, aktywizacji zawodowej

§    indywidualne spotkania doradcze z uczniami i rodzicami

§    badania preferencji i predyspozycji zawodowych psychologicznych determinujących wybór zawodu

5.  Orzecznictwo:

§    orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy,

§    orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci
i młodzieży z problemami zdrowotnymi, utrudniającymi lub uniemożliwiającymi uczęszczanie do szkoły,

§   orzekanie o potrzebie indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ, SPOTKAŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:

 

 

L.P.

 

TEMATYKA ZAJĘĆ, SPOTKAŃ, WARSZTATÓW

 

CZAS TRWANIA

 

REALIZATORZY

 

 

1.

Trening zastępowania agresji

30 godzin

M. Sala
I. Włodarczyk

2.

Warsztaty antystresowe (kl. III gimnazjum)

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

3.

Profilaktyka HIV/AIDS

2 godziny

M. Sala
I. Włodarczyk

4.

Warsztaty dla ucznia zdolnego

ok. 4 m-ce

po 2 godz.

K. Ambrozik
D. Ciura

5.

Zajęcia socjoterapeutyczne

semestr

po 2 godz.

M. Sala

6.

 

Profilaktyka zaburzeń odżywiania
- Bulimia i anoreksja

1 godzina

M. Sala

I. Włodarczyk

7.

 

Ja w relacjach z innymi, czyli jak budować satysfakcjonujące związki

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

8.

„Dobre i złe sekrety” – zajęcia profilaktyczne dla dzieci kl. II

2 godziny

M. Świerczyńska

 

9.

Badania przesiewowe
4-5 latków pod kątem rozwoju procesów integracji sensorycznej (na terenie przedszkoli)

cały rok

                                 I.Stachura

                              

                       

10.

Terapia psychologiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
z problemami emocjonalnymi
 – na terenie poradni

cały rok

                             M. Urynek

11.

Terapia metodą integracji sensorycznej (dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym na terenie PPP)

cały rok

I. Stachura
E. Zarzycka

12.

Cyberuzależnienia

 kl. IV- V zajęcia w klasie

cały rok

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Chcę odnieść sukces, czyli sztuka autoprezentacji (gimn.)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

14.

Zajęcia wspomagające prawidłową komunikację
w klasie i umiejętność rozwiązywania problemów
kl. IV-VI

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Terapia dzieci z trudnościami
w czytaniu, pisaniu i w zakresie edukacji matematycznej - zajęcia indywidualne i grupowe

 

cały rok

E. Oktaba

 

16.

Fakty i mity o marihuanie (gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

 

17.

Konsekwencje przemocy

i agresji (prezentacja multimedialna kl. IV - VI)

2 godziny

K. Ambrozik

18.

Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty?”

(kl. IV-VI i gimnazja)

2 godziny

D. Ciura
M. Sala
I. Włodarczyk

19.

Jak uczyć się szybko
i z przyjemnością ?”

(gimnazjum, szkoły średnie)

2 godziny

K. Ambrozik

20.

Zajęcia rozwijające twórcze myślenie” (kl. III)

3 razy po  2 godziny

E. Zarzycka

 

21.

„Jak czytać szybko i ze zrozumieniem?" (gimnazja
i szkoły ponadgimnazjalne)

2 godziny

K. Ambrozik

22.

„W stronę wartości”- zajęcia

 z zakresu profilaktyki stosowania używek (kl. V-VI, gimnazja)

2 godziny

K. Ambrozik

23.

Koleżeństwo, przyjaźń, miłość

 – zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci kl. V- VI

2 godziny

M. Świerczyńska

24.

Badania logopedyczne  pilotażowe (przedszkola, kl.I-III)

4 godziny

K. Tokarska

M. Wojcieszek

25.

Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

26.

Praca z dzieckiem z wadą mowy

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

27.

Praca z dzieckiem z wadą słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

28.

Terapia jąkania

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

29.

Korekcja zaburzeń mowy na tle uszkodzeń neurologicznych

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

30.

Terapia mowy dzieci
z autyzmem

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

31.

Terapia mowy dzieci po rozszczepieniu wargi
i podniebienia

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

32.

Przesiewowe badania słuchu

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

33.

Prezentacja pracy logopedy dla dzieci

według potrzeb

K. Tokarska

M. Wojcieszek

34.

Terapia psychologiczna dla rodzin - na terenie poradni

według potrzeb

M. Świerczyńska

35.

Osobowość przedsiębiorcza

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

36.

 

Psychologiczne podstawy wyboru zawodu

2 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

37.

 

Uczeń wybitnie zdolny i  możliwości kariery

 

 

2 godziny

M. Dobrowolska- Dąbrowska/I.Berus

38.

Uczeń wybitnie zdolny- motywacje, a poziom inteligencji -warsztaty dla szkół ponadgimnazjalnych

2 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

39.

Twórcze rozwiązywanie problemów, jak rozwijać myślenie koncepcyjne
i innowacyjne - trening kreatywności (warsztaty)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

40.

Rozpoznawanie mechanizmów uzależnień od czynności i od substancji psychoaktywnych.

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

41.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym - wpływ narkotyków na kierowanie pojazdem

3 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

42.

Komunikacja interpersonalna
- warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

43.

Metody skutecznej autoprezentacji - warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)

4 godziny

M. Dobrowolska - Dąbrowska

I. Berus

 

44.

Asertywność w życiu codziennym- warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
- Dąbrowska

I. Berus

 

45.

Negocjacje, czyli jak przekonywać innych

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

46.

Terapia psychologiczna
w poznawczo-behawioralnym nurcie dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi (na terenie poradni)

 zgodnie z  potrzebami

M. Dobrowolska – Dąbrowska

 

47.

Psychologia miłości - czym kierujemy się wybierając partnera (mł. ponadgim.)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

48.

Motywacja do nauki - gdzie jej szukać?

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

49.

Badania psychologiczne
i pedagogiczne predyspozycji
i preferencji zawodowych

cały rok

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

50.

Planowanie działania,
a radzenie sobie ze stresem (młodzież ponadgimnazjalna)

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

               

 

51.

Wczesna interwencja dziecięca dla dzieci w wieku 0 - 3 lat

według potrzeb

I. Stachura

52.

Trening relaksacyjny dla dzieci
z problemami w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym

według potrzeb

I. Stachura

53.

Zajęcia wspomagające rozwój małego dziecka  z wykorzystaniem metod ruchu rozwijającego W. Sherborne, Kinezjologii edukacyjnej oraz pedagogiki zabawy (teren PPP)

 

5 razy
po 1,5 godziny
według potrzeb

I. Stachura

54.

Badania przesiewowe - Ocena rozwoju psychoruchowego 5 i 6
-latków (na terenie przedszkoli).

według potrzeb

I. Stachura

 

55.

Biofeedback - usprawnianie umysłu:

- usprawnianie koncentracji, uwagi, szybkości myślenia,

- jakości uczenia się,

- odporności na stres poprzez stymulację fal mózgowych,

30 godzin

E. Jaros
I. Berus

 

56.

Aktywność na rynku pracy - warsztaty.

4 godziny

M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

I. Berus

 

57.

Świadomość własnych możliwości, a wybór zawodu - warsztaty

4 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

58.

Praca: zawód czy kompetencje.

2 godziny

Z. Sowa
E. Jaros

 

59.

Badanie zainteresowań
i predyspozycji zawodowych uczniów

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

60.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej
– doradztwo zawodowe

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

61.

 

 

Uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu - poznajemy zawody,
i specjalności.

2 godziny

Z. Sowa

E. Jaros

 

             

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z RODZICAMI UCZNIÓW:

 

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

 

1.

Wczesna interwencja dziecięca - jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym (teren PPP)

2 godziny

I. Stachura

 

2.

 

Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci- pochwała opisowa (kl. I – III Sz. P.)

2 godziny

I. Włodarczyk

 

 

3.

Stymulacja rozwoju dziecka pod kątem przygotowania do nauki w szkole - spotkania
 z poszczególnymi grupami wiekowymi

1 godzina

I. Stachura

M. Urynek

 

4.

Samookaleczenia moda,
czy autoagresja – prezentacja multimedialna

(dla nauczycieli lub rodziców)

1 godzina

M. Świerczyńska

 

5.

Pogadanki:  „Jak stymulować rozwój mowy dziecka”

1 godzina

K. Tokarska

M. Wojcieszek

 

6.

 

„Rola rodziców w wyborze zawodu”

1 godzina

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska

I. Berus

 

7.

Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola

1 godzina

M.Urynek

 

8.

Techniki relaksacyjne

w rozładowaniu napięć emocjonalnych u dzieci

2 godziny

                            

  I. Stachura

 

 

9.

„Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej”

1 godzina

                      

   M. Urynek

 

 

10.

Cykl 3 spotkań na temat „Praca nad trudnymi zachowaniami

 dzieci wg. Metody C. Sutton”

3 razy po 1 godzinie

                                M. Urynek

                                     

 

11.

„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?” (rodzice dzieci kl. I-IV i w wieku przedszkolnym)

2 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Jak chronić dziecko przed molestowaniem seksualnym
 – prezentacja multimedialna

 (dla rodziców lub nauczycieli)

1,5 godziny

M. Świerczyńska

 

13.

Zachowania seksualne młodzieży – prezentacja multimedialna

(dla rodziców lub nauczycieli)

1 godzina

M. Świerczyńska

14.

Niechęć do szkoły – fobia czy fanaberia – pogadanka dla rodziców

1 godzina

M. Świerczyńska

15.

Grupa wsparcia dla matek samotnie wychowujących dzieci

według potrzeb

M. Świerczyńska

K. Ambrozik

16.

 

„Jak pomóc dziecku
w przekraczaniu II-go progu edukacyjnego” (kl. III)

1 godzina

 

 

E. Zarzycka

17.

Co jedzą nasze dzieci, – czyli problem dużej wagi (prelekcja dla rodziców uczniów klas młodszych?

1 godzina

 

E. Zarzycka

18.

Warsztaty dla rodziców dzieci nadpobudliwych psychoruchowo

5 godzin

 

                                    I. Włodarczyk

19.

Czynniki wpływające na wybór drogi zawodowej człowieka

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

20.

Poznajemy zawody-uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu, specjalności

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

21.

Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej– doradztwo zawodowe

1 godzina

Z. Sowa

E. Jaros

22.

Praca: zawód czy kompetencje.

1 godzina

Z. Sowa
E. Jaros

23.

Depresja wśród młodzieży

3 godziny

 M. Dobrowolska

Dąbrowska

 

24.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

 M. Dobrowolska                             Dąbrowska

   I. Berus

25.

Terapia psychologiczna dla rodzin  - na terenie poradni

według potrzeb

M.Świerczynska

26.

Wczesna interwencja dziecięca- jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym ( teren poradni)

2 godziny

I.Stachura

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z NAUCZYCIELAMII PEDAGOGAMI SZKOLNYMI:

L.p.

Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów

Czas trwania

Realizatorzy

1.

Praca z uczniem
z zachowaniami trudnymi

4 godziny

M. Sala

I. Włodarczyk

2.

Zespół samokształceniowy pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych z terenu powiatu skarżyskiego

Spotkania cykliczne w trakcie roku szkolnego

M. Sala

I. Włodarczyk
M. Świerczyńska
E. Zarzycka
I. Berus
M. Dobrowolska
 -Dąbrowska

3.

Praca z dzieckiem z ADHD

(oferta dla nauczycieli)

3 godziny

 I. Włodarczyk

4.

„Metoda integracji sensorycznej
- główne cele i założenia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń

 do  realizacji w grupach przedszkolnych i kształceniu zintegrowanym".

2 godziny

I. Stachura
E. Zarzycka

 

5.

Dysleksja – od diagnozy do pomocy

2 godziny

K. Ambrozik

D. Ciura

6.

Dziecko z niedosłuchem
w szkole

2 godziny

D. Ciura

7.

Triada
Nauczyciel - Rodzic - Dziecko
- efektywna współpraca

3 godziny

M. Dobrowolska
    - Dąbrowska
I. Berus

8.

Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji

2 godziny

                                M. Dobrowolska
 - Dąbrowska

                                I. Berus

9.

Mury i mosty, czyli jak rozwiązywać konflikty w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

10.

Być sobą i w zgodzie z innymi, czyli jak wypowiadać bez leku swoje zdanie, odmawiać nie raniąc innych

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

11.

Jak rozwinąć skrzydła, czyli
o pokonywaniu nieśmiałości
i zdobywaniu wiedzy o sobie.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

 

12.

Mediacje i negocjacje w szkole.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

13.

Mediacje rówieśnicze w szkole,

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

14 .

Komunikacja z rodzicem. Jak rozmawiać, aby uzyskać porozumienie?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

15.

Sztuka motywowania uczniów
- narzędzia i metody.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

16.

Profilaktyka wypalenia zawodowego, czyli jak okiełznać codzienny stres.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

17.

Skuteczne zarządzanie sobą
w czasie, czyli jak zrealizować bezproblemowo marzenie
 o wypadzie do ...?

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

18.

Integracja kluczem do efektywnego zespołu.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

19

Ocena, ale jak? Krytyka. Pochwała. Kara. Nagroda. Sposoby przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej uczniowi.

 8 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

20.

Zarządzanie Otwartością - otwórz umysł na różnorodność i doświadczenie innych. Zrozum zmiany w otoczeniu, aby wykorzystywać je  w codziennym działaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska      - Dąbrowska
I. Berus

21

Budowanie współpracy
w zespole nauczycielskim.

16 godzin

K. Ambrozik
D. Ciura

22.

Standardy w pracy nauczyciela: nieważne, co mówisz uczniom, ważne jak się przy nich zachowujesz, wychowujesz postawą, a nie mówieniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

 - Dąbrowska
I. Berus

23.

Otwartość na doświadczenie
- czyli, przełomowe osiągnięcia w nauczaniu.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

24.

Kluczowe role nauczyciela: mentor, gospodarz, projektant, opiekun, doradca.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

25.

Orientacja na cele: jak zarządzać rozwojem umiejętności swoich uczniów
w oparciu o cele.

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

26.

Sztuka prezentacji - rozwój umiejętności prezentacji oraz przekazu, intonacji, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
i prezentacyjnych.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

27.

Jak być skutecznym liderem
w grupie, czyli doskonalenie umiejętności komunikacji
z uczniem.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

28.

Motywacja ucznia,
a osobowość nauczyciela.

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

29.

Jak prowadzić interaktywne zajęcia z młodzieżą?

4 godziny

M. Dobrowolska     

  -Dąbrowska
I. Berus

30.

 

Jak dbać o wizerunek swojej szkoły?

4 godziny

M. Dobrowolska     

-Dąbrowska
I. Berus

31.

Coaching grupowy metodą
 Action Learning

4 godziny

K. Ambrozik
D. Ciura

32.

Coaching indywidualny

po 1 godz

K. Ambrozik
D. Ciura

 

 

Integralną częścią oferty Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej są działania terapeutyczne dla uczniówi przedszkolaków. Terapia jest prowadzona na indywidualnych warunkach uzgodnionych
z klientami.

 

Ponadto Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczne oferuje zajęcia, spotkania, warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli w innym zakresie tematycznym zgodnie z potrzebami, po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania, uzgodnieniu tematu i czasu realizacji. 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna będzie także realizować samodzielnie lub w partnerstwie z podmiotami zainteresowanymi różne formy wsparcia  pedagogiczno-psychologicznego i doradczego organizowane przez MEN, KOWEZIU, Kuratorium Oświaty w Kielcach i inne instytucje działające w obszarze edukacji (np. Ogólnopolski Tydzień Kariery).

 

 

26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1

tel./fax. (0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684

e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl;

poradniaskar@wp.pl

www.pppskarzysko.pl

 

 

NASZ ZESPÓŁ:

 

MARZENA SALA - DYREKTOR PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo - wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi w wieku gimnazjalnym. Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji, Socjoterapeuta

ELŻBIETA JAROS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika przedszkolna i nauczanie początkowe
Doradca zawodowy , terapeuta EEG Biofeedback
Specjalista organizacji pomocy społecznej

MARIA WOJCIESZEK LOGOPEDA
Specjalizacja: rewalidacja głuchych i niedosłyszących
Neurologopeda
Diagnosta dzieci niesłyszących i słabo słyszących
Terapeuta mowy osób jąkających się

KATARZYNA TOKARSKA LOGOPEDA
Specjalizacja: pedagogika ogólna
Neurologopeda
Diagnosta surdologopedii i afazajologii

MAŁGORZATA URYNEK PSYCHOLOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Konsultant z zakresu pomocy psychologicznej i superwizji
Diagnosta dzieci autystycznych, z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi
w wieku przedszkolnym

IWONA STACHURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: rewalidacja upośledzonych umysłowo
Terapeuta psychopedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w wieku przedszkolnym
i procesów integracji sensorycznej

MAGDALENA ŚWIERCZYŃSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia pracy i organizacji
Doradca zawodowy, terapeuta rodzin
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym

ELŻBIETA ZARZYCKA PEDAGOG, TYFLOPEDAGOG
Specjalizacja: profilaktyki społecznej i resocjalizacji
Terapeuta Pedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym oraz dzieci niewidomych i słabo widzących, oraz procesów integracji sensorycznej

EWA OKTABA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w starszym wieku szkolnym oraz dzieci niesłyszących i słabo słyszących, terapia pedagogiczna

DOROTA CIURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG, SURDOPEDAGOG
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, rehabilitacja dzieci  z dysfunkcjami rozwojowymi, komunikacja z niesłyszącymi i słabosłyszącymi
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi. Trener warsztatu psychologicznego.

IWONA WŁODARCZYK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia kliniczna
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi, z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania.
Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji

MAŁGORZATA DOBROWOLSKA-DĄBROWSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia społeczna (zarządzanie zasobami ludzkimi: doradztwo zawodowe i personalne)
Diagnosta uczniów z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami rozwojowymi
i emocjonalnymi, w wieku ponadgimnazjalnym

AGATA MATYSIAK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Posiada przygotowanie do prowadzenia terapii psychologicznej
Diagnosta dzieci z zaburzeniami zachowania, trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi oraz dzieci niewidzących i słabo widzących

IWONA BERUS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna
Szkolny doradca zawodowy, terapeuta EEG Biofeedback
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi w wieku ponadgimnazjalnym

KATARZYNA AMBROZIK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia zachowań społecznych i psychoprofilaktyki
Psychoprofilaktyk
Diagnosta dzieci i młodzieży z trudnościami dydaktyczno - wychowawczymi w różnym wieku. Trener warsztatu psychologicznego.

ZBIGNIEW SOWA PEDAGOG, DORADCA ZAWODOWY
Specjalizacja: pedagogika zawodowa, pedagogika pracy, doradztwo edukacyjne
i zawodowe, zarządzanie oświatą
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi, indywidualne oraz grupowe doradztwo edukacyjne i zawodowe dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.

JOANNA WRONIEWSKA PSYCHOLOG

Specjalizacja: psychologia ogólna

Diagnoza uczniów w wieku przedszkolnym.


Data wytworzenia : 2013-02-06 13:55 Autor : Wioletta Kamińska Data publikacji : 2013-02-06 13:55 Osoba udostępniająca na stronie : Wioletta Kamińska Data ostatniej modyfikacji : 2013-02-07 Osoba modyfikująca : Mariusz Bartosik

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html