BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3
Zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa wodnego, ochrony środowiska, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego i gospodarki leśnej, zalesień gruntów rolnych oraz handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.

1. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ochrony środowiska należy:

1) przygotowanie decyzji zezwalających na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza atmosferycznego z procesów energetycznych i technologicznych objętych ustawą - Prawo ochrony środowiska,
2) prowadzenie spraw związanych z nakładaniem na jednostkę organizacyjną obowiązku prowadzenia pomiarów stężeń substancji w powietrzu w przypadku przekroczenia dopuszczalnych stężeń substancji zanieczyszczających,
3) przygotowanie decyzji zezwalających na emitowanie hałasu do środowiska,
4) przygotowanie decyzji nakazujących wykonanie przeglądów ekologicznych
w przypadku stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
5) zobowiązywanie decyzją podmiotu do poprawy stanu środowiska zgodnie
z zaleceniami zawartymi w przeglądzie ekologicznym,
6) rejestracja oraz przekazywanie sprawozdań do Urzędu Marszałkowskiego, instalacji i podmiotów prowadzących działalność, na prowadzenie której nie jest wymagane zezwolenie, a jedynie zgłoszenie,
7) wykonywanie uzgodnień i opinii do przygotowywanych rozstrzygnięć administracyjnych w zakresie ustawy prawo ochrony środowiska,
8) praca przy opracowywaniu i weryfikowaniu powiatowych planów gospodarki odpadami oraz ich monitorowanie,
9) współpraca przy opracowywaniu i weryfikowaniu powiatowych programów ochrony środowiska oraz ich monitorowanie,
10) przygotowywanie baz danych w związku z obowiązującym prawem o dostępie do informacji w zakresie przygotowywanych decyzji,
11) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i monitorowaniem pozwoleń zintegrowanych w zakresie hałasu, gospodarki odpadami, emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego,
12) przygotowywanie decyzji – zezwoleń na uczestnictwo w systemie handlu emisjami gazów cieplarnianych dla prowadzących instalacje zgodnie z ilością uprawnień przyznaną w Krajowym Planie Rozdziału Uprawnień do emisji,
13) weryfikacja przyznanych ilości uprawnień poprzez analizę rocznego raportu
w stosunku do liczby rzeczywistych wielkości emisji z instalacji w danym roku,
14) przygotowywanie decyzji zezwoleń dla instalacji spełniającej kryteria uczestnictwa w systemie handlu emisjami, na czasowe wyłączenie instalacji
z ww. systemu,
15) przygotowywanie decyzji – zezwoleń – zgody na zakup przez prowadzącego instalację objętą systemem uprawnień do handlu emisjami, dodatkowych uprawnień do emisji pochodzących z rezerwy,
16) współpraca z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska
i Ministerstwem Środowiska w zakresie ww. przygotowywanie decyzji na pozwolenie zintegrowane,
17) naliczanie, zgodnie z ustawą opłat za korzystanie ze środowiska przez środki transportu starostwa,
18) przygotowanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, jeżeli podmiot wytwarza odpady niebezpieczne w ilości powyżej 0,1 Mg rocznie lecz nie przekracza 1 Mg – dla wszystkich podmiotów,
19) przygotowanie decyzji zezwalającej na wytwarzanie odpadów powstających
w związku z eksploatacją instalacji, jeżeli wytwarza powyżej 1 Mg odpadów niebezpiecznych rocznie lub powyżej 5 tys. Mg odpadów innych niż niebezpieczne rocznie, dla podmiotów nie prowadzących instalacji,
20) przygotowanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów dla podmiotów prowadzących taką działalność,
21) przygotowanie decyzji zezwalającej na zbieranie lub transport odpadów,
22) przygotowanie decyzji zezwolenia łącznego w zależności od wniosku zatwierdzającego program gospodarki odpadami lub wytwarzanie odpadów wraz ze zbieraniem lub transportem, odzyskiem lub utylizacją odpadów,
23) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w ilości do 0,1 Mg rocznie albo powyżej 5 Mg rocznie odpadów innych niż niebezpieczne oraz przekazywanie jej właściwym organom,
24) kontrola przestrzegania wydawanych decyzji administracyjnych na podstawie obowiązującego prawa,
25) prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
26) prowadzenie rejestru zgłoszeń instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia, a nie uzyskania zezwolenia – decyzji,
27) przygotowanie całości spraw związanych z wydawaniem kart wędkarskich,
28) prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną.

2. Do zadań wydziału w zakresie gospodarki wodnej należy:

1) przygotowanie opinii i uzgodnień projektów technicznych z zakresu gospodarki wodnej i ochrony wód,
2) prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych,
3) przygotowanie pozwoleń wodno-prawnych na szczególne wykorzystanie wód,
4) przygotowanie pozwoleń wodno-prawnych na wykonanie urządzeń wodnych,
5) przygotowanie decyzji nakazującej usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału,
6) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia linii brzegowej z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, wód granicznych oraz śródlądowych dróg wodnych,
7) wykonywanie uzgodnień i opinii do przygotowywanych rozstrzygnięć administracyjnych,
8) współdziałanie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej oraz Świętokrzyskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych,
9) wydawanie decyzji administracyjnych na odprowadzanie do kanalizacji ścieków zawierających substancje niebezpieczne dla środowiska wodnego,
10) przygotowanie spraw z zakresu Społecznej Straży Rybackiej,
11) przygotowanie statutu i jego zmian Społecznej Straży Rybackiej,
12) aktualizacja legitymacji członków Straży Rybackiej,
13) wydawanie kart łowiectwa podwodnego,
14) przygotowanie stosownej korespondencji do Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody w zakresie ochrony przyrody,
15) przygotowanie decyzji na wycinkę drzew z terenów kolejowych w przypadku, gdy zagrażają bezpieczeństwu ruchu pociągów lub zasłaniają znaki i sygnały,
16) dokonywania rejestracji gatunków egzotycznych poddanych ochronie konwencjami, których Polska jest stroną,
17) prowadzenie rejestru gatunków egzotycznych oraz przygotowanie dokumentacji do wydania stosownych zaświadczeń,
18) wydawanie decyzji na wycinkę drzew z terenów będących własnością gminy,
19) przygotowanie uzgodnień rozstrzygających konieczność wykonywania raportów ochrony środowiska dla projektowanych inwestycji,
20) przygotowanie postanowień opiniujących raporty ochrony środowiska dla projektowanych inwestycji,
21) bieżące prowadzenia bazy danych podlegających udostępnieniu zgodnie
z dostępem do informacji o środowisku,
22) przygotowywanie stosownych wniosków, podlegających udostępnieniu zgodnie z dostępem do informacji o środowisku,
23) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i monitorowaniem pozwoleń zintegrowanych w zakresie gospodarki wodnej, ochrony wód, ochrony przyrody,
24) prowadzenie elektronicznej sprawozdawczości GUS.

3. Do zadań wydziału w zakresie leśnictwa oraz rolnictwa należy:

1) cechowanie drewna i wystawianie właścicielowi lasu świadectwa stwierdzającego legalność pozyskania drewna,
2) nakazywanie decyzją właścicielowi lasu:
a) ponownego wprowadzania roślinności leśnej (upraw leśnych),
b) przebudowy drzewostanu,
c) pielęgnowania i ochrony lasu w tym:
• usuwanie drzew opanowanych przez organizmy szkodliwe, a także złomów i wywrotów,
• zabiegów pielęgnacyjnych roślinności leśnej (upraw leśnych
w wieku do 10 lat),
• zabiegów w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
3) przygotowywanie decyzji w sprawie zmiany lasu na użytek rolny o powierzchni do 10 ha,
4) ustalanie zadań z zakresu gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych
o powierzchni do 10 ha,
5) prowadzenie rejestru wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
6) przygotowywanie decyzji zalesieniowych,
7) kontrola wykonanych zalesień,
8) przygotowywanie decyzji o stwierdzeniu prowadzenia uprawy leśnej,
9) prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą ekwiwalentu za prowadzenie uprawy,
10) kontrole prowadzenia upraw leśnych i wydawanie stosownych decyzji,
11) przygotowywanie informacji związanych z zalesieniem gruntów porolnych,
12) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej lasów prywatnych,
13) prowadzenie całokształtu spraw związanych z operatami urządzeniowymi lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
14) współpraca z Gminami w zakresie sporządzania opisu taksacyjnego lasu
i określenie jego wieku,
15) współpraca z służbami Wojewody, Gminami i Nadleśnictwami w zakresie sporządzania planów zalesieniowych i korzystania z Funduszu Leśnego,
16) kontrola przestrzegania wydawanych decyzji administracyjnych na podstawie obowiązującego prawa,
17) rejestrowanie i prowadzenie rejestru chartów i ich mieszańców,
18) prowadzenie całości spraw oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych
o dopuszczeniu reproduktora do rozrodu naturalnego.

4. Do zadań Geologa Powiatowego należy:

1) udzielanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
2) zatwierdzanie projektów prac geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji,
3) przyjmowanie zgłoszeń projektów prac geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
4) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych,
5) zawiadamianie pisemne o przyjęciu dokumentacji geologicznej bez zastrzeżeń,
6) przyjmowanie innych dokumentacji geologicznych,
7) gromadzenie informacji oraz próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
8) rozporządzanie prawem do informacji geologicznej przysługującej Skarbowi Państwa, wykorzystywanej nieodpłatnie,
9) prowadzenie powiatowego archiwum geologicznego,
10) ustalanie zwielokrotnionych opłat eksploatacyjnych prowadzącym wydobywanie kopalin bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
11) ustalanie opłaty za poszukiwani lub rozpoznawanie złóż kopalin bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
12) przyjmowanie operatów ewidencyjnych złóż kopalin,
13) przyjmowanie informacji o ilości wydobytej kopaliny i dowodów dokonanych wpłat opłaty eksploatacyjnej,
14) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia prac geologicznych
i wydobywania kopalin,
15) nakazywanie wstrzymania wykonywanej działalności bez wymaganej koncesji, bez zatwierdzonego projektu prac geologicznych lub niezgodnie
z koncesją albo zatwierdzonym projektem prac geologicznych,
16) opiniowanie sprawozdań z monitoringu lokalnego wód podziemnych,
17) opiniowanie i uzgadnianie przedsięwzięć, wynikających z innych ustaw,
18) prowadzenie obserwacji i rejestracji terenów zagrożonych masowymi ruchami ziemnymi.

4.1 Jednoosobowe stanowisko Geologa Powiatowego podlega bezpośrednio Staroście, zaś administracyjnie i organizacyjnie znajduje się w strukturach Wydziału.

Data wytworzenia : 2011-05-10 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-10 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-01-23 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3
Zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa wodnego, ochrony środowiska, ochrony przyrody, rybactwa śródlądowego, prawa łowieckiego i gospodarki leśnej, zalesień gruntów rolnych oraz handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.

1. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ochrony środowiska należy:

1) przygotowanie decyzji zezwalających na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza atmosferycznego z procesów energetycznych i technologicznych objętych ustawą - Prawo ochrony środowiska,
2) prowadzenie spraw związanych z nakładaniem na jednostkę organizacyjną obowiązku prowadzenia pomiarów stężeń substancji w powietrzu w przypadku przekroczenia dopuszczalnych stężeń substancji zanieczyszczających,
3) przygotowanie decyzji zezwalających na emitowanie hałasu do środowiska,
4) przygotowanie decyzji nakazujących wykonanie przeglądów ekologicznych
w przypadku stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
5) zobowiązywanie decyzją podmiotu do poprawy stanu środowiska zgodnie
z zaleceniami zawartymi w przeglądzie ekologicznym,
6) rejestracja oraz przekazywanie sprawozdań do Urzędu Marszałkowskiego, instalacji i podmiotów prowadzących działalność, na prowadzenie której nie jest wymagane zezwolenie, a jedynie zgłoszenie,
7) wykonywanie uzgodnień i opinii do przygotowywanych rozstrzygnięć administracyjnych w zakresie ustawy prawo ochrony środowiska,
8) praca przy opracowywaniu i weryfikowaniu powiatowych planów gospodarki odpadami oraz ich monitorowanie,
9) współpraca przy opracowywaniu i weryfikowaniu powiatowych programów ochrony środowiska oraz ich monitorowanie,
10) przygotowywanie baz danych w związku z obowiązującym prawem o dostępie do informacji w zakresie przygotowywanych decyzji,
11) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i monitorowaniem pozwoleń zintegrowanych w zakresie hałasu, gospodarki odpadami, emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego,
12) przygotowywanie decyzji – zezwoleń na uczestnictwo w systemie handlu emisjami gazów cieplarnianych dla prowadzących instalacje zgodnie z ilością uprawnień przyznaną w Krajowym Planie Rozdziału Uprawnień do emisji,
13) weryfikacja przyznanych ilości uprawnień poprzez analizę rocznego raportu
w stosunku do liczby rzeczywistych wielkości emisji z instalacji w danym roku,
14) przygotowywanie decyzji zezwoleń dla instalacji spełniającej kryteria uczestnictwa w systemie handlu emisjami, na czasowe wyłączenie instalacji
z ww. systemu,
15) przygotowywanie decyzji – zezwoleń – zgody na zakup przez prowadzącego instalację objętą systemem uprawnień do handlu emisjami, dodatkowych uprawnień do emisji pochodzących z rezerwy,
16) współpraca z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska
i Ministerstwem Środowiska w zakresie ww. przygotowywanie decyzji na pozwolenie zintegrowane,
17) naliczanie, zgodnie z ustawą opłat za korzystanie ze środowiska przez środki transportu starostwa,
18) przygotowanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, jeżeli podmiot wytwarza odpady niebezpieczne w ilości powyżej 0,1 Mg rocznie lecz nie przekracza 1 Mg – dla wszystkich podmiotów,
19) przygotowanie decyzji zezwalającej na wytwarzanie odpadów powstających
w związku z eksploatacją instalacji, jeżeli wytwarza powyżej 1 Mg odpadów niebezpiecznych rocznie lub powyżej 5 tys. Mg odpadów innych niż niebezpieczne rocznie, dla podmiotów nie prowadzących instalacji,
20) przygotowanie decyzji zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów dla podmiotów prowadzących taką działalność,
21) przygotowanie decyzji zezwalającej na zbieranie lub transport odpadów,
22) przygotowanie decyzji zezwolenia łącznego w zależności od wniosku zatwierdzającego program gospodarki odpadami lub wytwarzanie odpadów wraz ze zbieraniem lub transportem, odzyskiem lub utylizacją odpadów,
23) przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w ilości do 0,1 Mg rocznie albo powyżej 5 Mg rocznie odpadów innych niż niebezpieczne oraz przekazywanie jej właściwym organom,
24) kontrola przestrzegania wydawanych decyzji administracyjnych na podstawie obowiązującego prawa,
25) prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów zwolnionych z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
26) prowadzenie rejestru zgłoszeń instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia, a nie uzyskania zezwolenia – decyzji,
27) przygotowanie całości spraw związanych z wydawaniem kart wędkarskich,
28) prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną.

2. Do zadań wydziału w zakresie gospodarki wodnej należy:

1) przygotowanie opinii i uzgodnień projektów technicznych z zakresu gospodarki wodnej i ochrony wód,
2) prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodnych,
3) przygotowanie pozwoleń wodno-prawnych na szczególne wykorzystanie wód,
4) przygotowanie pozwoleń wodno-prawnych na wykonanie urządzeń wodnych,
5) przygotowanie decyzji nakazującej usunięcie drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych oraz w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału,
6) prowadzenie spraw dotyczących ustalenia linii brzegowej z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, wód granicznych oraz śródlądowych dróg wodnych,
7) wykonywanie uzgodnień i opinii do przygotowywanych rozstrzygnięć administracyjnych,
8) współdziałanie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej oraz Świętokrzyskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych,
9) wydawanie decyzji administracyjnych na odprowadzanie do kanalizacji ścieków zawierających substancje niebezpieczne dla środowiska wodnego,
10) przygotowanie spraw z zakresu Społecznej Straży Rybackiej,
11) przygotowanie statutu i jego zmian Społecznej Straży Rybackiej,
12) aktualizacja legitymacji członków Straży Rybackiej,
13) wydawanie kart łowiectwa podwodnego,
14) przygotowanie stosownej korespondencji do Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody w zakresie ochrony przyrody,
15) przygotowanie decyzji na wycinkę drzew z terenów kolejowych w przypadku, gdy zagrażają bezpieczeństwu ruchu pociągów lub zasłaniają znaki i sygnały,
16) dokonywania rejestracji gatunków egzotycznych poddanych ochronie konwencjami, których Polska jest stroną,
17) prowadzenie rejestru gatunków egzotycznych oraz przygotowanie dokumentacji do wydania stosownych zaświadczeń,
18) wydawanie decyzji na wycinkę drzew z terenów będących własnością gminy,
19) przygotowanie uzgodnień rozstrzygających konieczność wykonywania raportów ochrony środowiska dla projektowanych inwestycji,
20) przygotowanie postanowień opiniujących raporty ochrony środowiska dla projektowanych inwestycji,
21) bieżące prowadzenia bazy danych podlegających udostępnieniu zgodnie
z dostępem do informacji o środowisku,
22) przygotowywanie stosownych wniosków, podlegających udostępnieniu zgodnie z dostępem do informacji o środowisku,
23) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i monitorowaniem pozwoleń zintegrowanych w zakresie gospodarki wodnej, ochrony wód, ochrony przyrody,
24) prowadzenie elektronicznej sprawozdawczości GUS.

3. Do zadań wydziału w zakresie leśnictwa oraz rolnictwa należy:

1) cechowanie drewna i wystawianie właścicielowi lasu świadectwa stwierdzającego legalność pozyskania drewna,
2) nakazywanie decyzją właścicielowi lasu:
a) ponownego wprowadzania roślinności leśnej (upraw leśnych),
b) przebudowy drzewostanu,
c) pielęgnowania i ochrony lasu w tym:
• usuwanie drzew opanowanych przez organizmy szkodliwe, a także złomów i wywrotów,
• zabiegów pielęgnacyjnych roślinności leśnej (upraw leśnych
w wieku do 10 lat),
• zabiegów w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
3) przygotowywanie decyzji w sprawie zmiany lasu na użytek rolny o powierzchni do 10 ha,
4) ustalanie zadań z zakresu gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych
o powierzchni do 10 ha,
5) prowadzenie rejestru wniosków o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
6) przygotowywanie decyzji zalesieniowych,
7) kontrola wykonanych zalesień,
8) przygotowywanie decyzji o stwierdzeniu prowadzenia uprawy leśnej,
9) prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą ekwiwalentu za prowadzenie uprawy,
10) kontrole prowadzenia upraw leśnych i wydawanie stosownych decyzji,
11) przygotowywanie informacji związanych z zalesieniem gruntów porolnych,
12) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej lasów prywatnych,
13) prowadzenie całokształtu spraw związanych z operatami urządzeniowymi lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
14) współpraca z Gminami w zakresie sporządzania opisu taksacyjnego lasu
i określenie jego wieku,
15) współpraca z służbami Wojewody, Gminami i Nadleśnictwami w zakresie sporządzania planów zalesieniowych i korzystania z Funduszu Leśnego,
16) kontrola przestrzegania wydawanych decyzji administracyjnych na podstawie obowiązującego prawa,
17) rejestrowanie i prowadzenie rejestru chartów i ich mieszańców,
18) prowadzenie całości spraw oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych
o dopuszczeniu reproduktora do rozrodu naturalnego.

4. Do zadań Geologa Powiatowego należy:

1) udzielanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych,
2) zatwierdzanie projektów prac geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji,
3) przyjmowanie zgłoszeń projektów prac geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
4) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych,
5) zawiadamianie pisemne o przyjęciu dokumentacji geologicznej bez zastrzeżeń,
6) przyjmowanie innych dokumentacji geologicznych,
7) gromadzenie informacji oraz próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
8) rozporządzanie prawem do informacji geologicznej przysługującej Skarbowi Państwa, wykorzystywanej nieodpłatnie,
9) prowadzenie powiatowego archiwum geologicznego,
10) ustalanie zwielokrotnionych opłat eksploatacyjnych prowadzącym wydobywanie kopalin bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
11) ustalanie opłaty za poszukiwani lub rozpoznawanie złóż kopalin bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
12) przyjmowanie operatów ewidencyjnych złóż kopalin,
13) przyjmowanie informacji o ilości wydobytej kopaliny i dowodów dokonanych wpłat opłaty eksploatacyjnej,
14) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia prac geologicznych
i wydobywania kopalin,
15) nakazywanie wstrzymania wykonywanej działalności bez wymaganej koncesji, bez zatwierdzonego projektu prac geologicznych lub niezgodnie
z koncesją albo zatwierdzonym projektem prac geologicznych,
16) opiniowanie sprawozdań z monitoringu lokalnego wód podziemnych,
17) opiniowanie i uzgadnianie przedsięwzięć, wynikających z innych ustaw,
18) prowadzenie obserwacji i rejestracji terenów zagrożonych masowymi ruchami ziemnymi.

4.1 Jednoosobowe stanowisko Geologa Powiatowego podlega bezpośrednio Staroście, zaś administracyjnie i organizacyjnie znajduje się w strukturach Wydziału.

Data wytworzenia : 2011-05-10 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-10 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-01-23 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html