BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3
Zajmuje się wykonywaniem obowiązków organów administracji architektoniczno- budowlanej i gospodarki przestrzennej oraz współpracą w zakresie inwestycji i remontów prowadzonych przez Powiat.

1. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie wydawania pozwoleń na budowę należy:
1) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego,
a w szczególności:
a) zgodności zagospodarowania terenu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
b) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych,
c) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
d) właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie,
e) wprowadzania do obrotu i stosowanie wyrobów budowlanych dopuszczonych do powszechnego i jednostkowego stosowania
w budownictwie.
2) kontrolowanie posiadania przygotowania zawodowego przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie,
3) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
4) przygotowywanie decyzji o obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autorskiego,
5) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na budowę,
6) nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
7) zatwierdzanie projektu budowlanego,
8) stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
9) przygotowywanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu,
10) rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
11) przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
12) przygotowywanie decyzji – pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego,
13) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
14) prowadzenie sprawozdawczości w formie elektronicznej dla potrzeb GUS
i Urzędu Wojewódzkiego,
15) wydawanie dziennika budowy,
16) wydawanie zaświadczeń w trybie ustawy k .p. a,
17) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali zgodnie z ustawą
o własności lokali,
18) sprawdzanie projektu budowlanego w zakresie zgodności z decyzją
o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.


2. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ewidencji ruchu budowlanego należy:

1) prowadzenie rejestrów wydziału zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt dla organów powiatu,
2) kontrolowanie posiadania przygotowania zawodowego przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie,
3) przyjmowanie zgłoszeń o budowie obiektów budowlanych i wykonywania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
4) zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy i wykonywania robót budowlanych oraz nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
5) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu budowlanego nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
6) sprawdzanie zgodności zgłaszanych obiektów budowlanych z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
7) nakładanie obowiązku geodezyjnego wytyczenia w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia,
8) uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów zakładów górniczych, obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych oraz na terenach o których mowa w art. 82 ust. 3 Prawa budowlanego w zakresie:
a) linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
b) przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wprowadzonych poza granicę terenu zamkniętego, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego.
9) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji
o pozwoleniu na budowę,
10) przekazywanie kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz
z zatwierdzonym projektem budowlanym organom nadzoru budowlanego,
11) przekazywanie kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających
z przepisów prawa budowlanego organom nadzoru budowlanego,
12) archiwizacja akt spraw oraz zatwierdzonych projektów budowlanych,
13) przekazywanie uwierzytelnionych kopii rejestrów wniosków i decyzji
o pozwoleniu na budowę do organu II instancji,
14) przygotowywanie opinii dotyczących rozwiązań przyjętych w projektach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin przez Zarząd Powiatu,
15) przygotowywanie opinii dotyczących uzgodnienia projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin przez Zarząd Powiatu,
16)przygotowywanie opinii dotyczących uzgodnienia projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa przez Zarząd Powiatu,
17)przygotowywanie opinii dotyczących uzgodnienia projektów decyzji
o warunkach zabudowy,
18)przygotowywanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwego zarządcy drogi,
19) prowadzenie rejestrów wniosków i decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,
20) przesyłanie rejestrów dot. realizacji inwestycji drogowej do organu II instancji,
21) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
22)przygotowywanie opinii dla Zarządu Powiatu dotyczących wniosków właściwego zarządcy drogi dotyczących zezwolenia na realizację inwestycji drogowej
23)potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
24)wyliczanie wysokości i potwierdzenie dokonania zapłaty opłaty skarbowej, dotyczącej wniosków o wydanie zezwoleń, zaświadczeń i czynności,
25)współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego oraz
z wójtami, burmistrzem i prezydentem miasta w zakresie przekazywania kopii decyzji postanowień i zgłoszeń,
26)współpraca z organem podatkowym w zakresie przekazywania kopii decyzji
o pozwoleniu na budowę.

Data wytworzenia : 2011-05-09 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-09 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2011-05-09 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html