BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

19/56/2012

Drukuj
1 2 3

Uchwała Nr 19/56/2012
ZARZĄDU POWIATU SKARŻYSKIEGO
z dnia 04.04. 2012 roku
w sprawie: organizacji roku szkolnego 2012/2013 w szkołach i placówkach
oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat
Skarżyski.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1, art. 32 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku
o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi
zmianami) oraz art. 5 ust. 7 i art. 34 a ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 roku
o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami)
Zarząd Powiatu u c h w a l a co następuje:
§ 1
Wprowadza się „Zasady przygotowania arkuszy organizacyjnych na rok szkolny
2012/2013” stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Arkusze organizacyjne szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2012/2013 należy
opracować zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego oraz „Zasadami
przygotowania arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2012/2013”.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
Michał Jędrys
Podpisy członków Zarządu Powiatu:
1. Waldemar Mazur ......................................
2. Zenon Nowakowski ......................................
3. Stanisław Dymarczyk ......................................
4. Katarzyna Bilska .......................................


Załącznik
do Uchwały Nr 19/56/2012
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 04.04. 2012 roku.
ZASADY PRZYGOTOWANIA
ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH
na rok szkolny 2012/2013
I. Postanowienia ogólne
1. Arkusz organizacyjny szkoły/placówki jest podstawowym dokumentem pracy
szkoły/placówki łączącym zajęcia dydaktyczne z jej budżetem.
2. Arkusz organizacyjny szkoły/placówki powinien być opracowany zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego w powiązaniu z planem finansowym
szkoły/placówki oraz zgodnie z poniższymi zasadami.
3. W arkuszu organizacyjnym szkoły/placówki zamieszcza się liczbę pracowników, w tym
pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, liczbę godzin zajęć edukacyjnych
finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący oraz liczbę godzin
zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
4. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego szkoły/placówki dyrektor
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć.
5. W roku szkolnym 2012/2013 arkusz organizacyjny należy przygotować w oparciu o:
- rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002r. Nr 15 poz.
142 z póź. zm.).
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 roku w sprawie
ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 roku Nr 37, poz. 204)
6. Do arkusza organizacyjnego wprowadza się wyłącznie zajęcia edukacyjne ujęte
w szkolnych planach nauczania ustalone dla danego typu szkoły i oddziału, zgodnie
z w/wym. rozporządzeniami.
7. W szkole mogą być prowadzone nadobowiązkowe zajęcia pozalekcyjne, stosownie
do posiadanych środków finansowych.
8. Godziny nauczania indywidualnego należy umieścić w arkuszu organizacyjnym
szkoły/placówki. Organizację tych zajęć określają odrębne przepisy tj; ustawa z dnia
7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 z póź. zm.)
oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie
sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania
przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2008 roku
Nr 175, poz. 1086).
9. Godziny nauczania indywidualnego dla uczniów, którzy otrzymują orzeczenie Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w trakcie roku szkolnego – odnotowuje się w aneksie do
arkusza organizacyjnego szkoły.
10. Do arkusza organizacyjnego należy załączyć wykaz numerów orzeczeń uczniów
o potrzebie kształcenia specjalnego (bez danych osobowych).
11. Organizację i zasady działania placówek publicznych określa rozporządzenie Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 roku w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad
działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach
oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych
placówkach (Dz. U. z 2011r. Nr 109 poz. 631).
II. Tworzenie oddziałów i podział na grupy.
1. Oddziały oraz liczba uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych:
a) w arkuszu organizacyjnym należy zaplanować realną do utworzenia liczbę oddziałów
klas pierwszych.
b) w klasach pierwszych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży liczebność
uczniów 30,
c) w klasach pierwszych szkół ponadgimnazjalnych dla dorosłych 30 słuchaczy,
d) klasy pierwsze przy naborze należy tworzyć jako jednozawodowe,
e) na utworzenie klas wielozawodowych oraz klas pierwszych mniejszych/większych niż
30 uczniów wymagana jest po pierwszej turze naboru zgoda Zarządu Powiatu
Skarżyskiego.
2. W przypadku tworzenia oddziałów w szkołach specjalnych lub grup wychowawczych
w placówkach publicznych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski
należy stosować zasady określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia
21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz
publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61 poz. 624 z póź. zm.) oraz rozporządzeniu Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 roku w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad
działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach
oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych
placówkach (Dz. U. z 2011r. Nr 109 poz. 631).
3. Podział na grupy dokonać należy zgodnie z:
- rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002r. Nr 15 poz.
142 z póź. zm.).
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 roku w sprawie
ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2012 roku Nr 37, poz. 204)
- oraz w uzgodnieniu z organem prowadzącym.
4. Nie dokonuje się podziału na grupy na przedmiotach, które są realizowane z godzin
do dyspozycji dyrektora oraz z obowiązkowych godzin z Karty Nauczyciela art. 42 ust. 2.
III. Standardy dotyczące zatrudniania.
1. W arkuszu organizacyjnym nie należy przydzielać nauczycielom godzin
ponadwymiarowych. Godziny ponad pensum umieszczamy w rubryce vacat.
2. Nauczycielowi może być przydzielona zniżka godzin dydaktycznych jedynie po uzyskaniu
zgody organu prowadzącego.
3. Nauczyciel korzystający ze zniżki godzin nie może mieć godzin ponadwymiarowych.
4. Na uzupełnienie etatu lub na istniejące godziny vacatu powinni być zatrudniani w pierwszej
kolejności nauczyciele pracujący w placówkach oświatowych, dla których organem
prowadzącym jest Powiat Skarżyski w porozumieniu z Naczelnikiem Wydziału Edukacji,
Kultury, Sportu i Turystyki.
5. Doradztwo zawodowe uwzględnia się tylko w arkuszu organizacyjnym Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w wymiarze 2 etatów.
6. Liczbę etatów pracowników pedagogicznych PPP w roku szkolnym 2012/2013 ustala
się na dotychczasowym poziomie 15 etatów plus 1 dodatkowy etat - doradca zawodowy.
7. Limity etatów:
a) pracownicy pedagogiczni:
- WICEDYREKTOR
co najmniej 12 oddziałów - 1 etat
Inne stanowiska kierownicze mogą być tworzone ( jeżeli statut szkoły lub placówki
przewiduje takie stanowiska) po uzyskaniu, każdego roku zgody organu prowadzącego
szkołę.
- PEDAGOG SZKOLNY
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 – 1000 uczniów - 1 etat
W ramach powyższego limitu może być zatrudniony na część limitu psycholog.
- BIBLIOTEKARZ
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 - 1000 uczniów - 1 etat
Do liczby uczniów dolicza się nauczycieli korzystających z biblioteki. Nie przewiduje się
odrębnej obsady czytelni.
8. W arkuszach organizacyjnych zespołów szkół zawodowych uwzględnia się 9 dodatkowych
godzin. Godziny te należy przydzielić na zajęcia dydaktyczne w porozumieniu
z Naczelnikiem Wydziału, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
9. Zatrudnienie nauczycieli w niepełnym wymiarze czasu pracy, emerytów może nastąpić po
uzyskaniu najpóźniej do dnia 25 sierpnia 2012 roku informacji z Powiatowego Urzędu Pracy
w Skarżysku-Kamiennej o braku zapotrzebowania na pracę na stanowisku nauczyciela oraz po
uzyskaniu pozytywnej opinii Starosty.
10. Zastępstwa organizowane za nieobecnych nauczycieli, przebywających na dłuższych
zwolnieniach lekarskich, urlopach macierzyńskich, wychowawczych, dla poratowania zdrowia
należy ująć w aneksach do arkusza organizacyjnego.
11. Pomoc nauczyciela / opiekuna nocnego zatrudnia się zgodnie z zapisami rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 roku w sprawie ramowych statutów
publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61 poz. 624 z póź. zm.).
IV. USTALENIE LICZBY ETATÓW PRACOWNIKÓW
ADMINISTRACJI I OBSŁUGI.
1. Liczbę administracji i obsługi w szkołach i placówkach oświatowych, dla których Powiat
Skarżyski jest organem prowadzącym ustala się na podstawie poniżej podanego algorytmu:
- dla samodzielnego liceum ogólnokształcącego, którego urząd prowadzi obsługę księgową,
(0,014 x liczba uczniów w szkole wg stanu na dzień 31.03.2012r.)
- dla samodzielnego zespołu szkół, którego urząd prowadzi obsługę księgową,
(0,016 x liczba uczniów w szkole wg stanu na dzień 31.03.2012r.)
Liczbę ustaloną na podstawie powyższego algorytmu zaokrągla się do 0,5 w dół, a powyżej 0,5
w górę do pełnych wartości.
2. Liczbę etatów pracowników administracji i obsługi w placówkach kształcenia specjalnego
oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ustala się następująco:
– ZPEW – 16 etatów
– SOSW Nr 2 - 15 etatów
– MOS – 15 etatów
– PPP – 2,5 etatu
3. W ramach powyższego limitu w każdej szkole ponadgimnazjalnej praz placówce
oświatowej funkcjonuje:
- 1 etat konserwator (nie dotyczy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej)
- 1 etat woźna
- 1 etat sekretarka/sekretarz
- 1 etat kierowca tylko w placówkach kształcenia specjalnego
- palacz tylko w kotłowni na opał stały (miał, węgiel) zgodnie z normami zatrudnienia
4. Ponadto liczbę etatów można powiększyć:
a) w szkołach przy których funkcjonuje hala sportowa – o 2 etaty
b) w szkołach przy których funkcjonuje boisko szkolne w ramach programu „Moje boisko
– Orlik 2012” - o 1 etat
c) w szkołach, w których funkcjonuje stanowisko Międzyszkolnego Inspektora BHPo
1 etat
d) w szkołach, w których funkcjonuje stanowisko referenta ds. Systemu Informacji
Oświatowej – o 1 etat
e) w szkołach, w których funkcjonuje stanowisko inspektora ds. Systemów
Informatycznych – o 0,5 etatu
f) w szkołach przy których funkcjonuje Centrum Kształcenia Praktycznego –
o 3 etaty.
5. O podziale przyznanych etatów pracowników administracji i obsługi na poszczególne
stanowiska pracy decyduje dyrektor szkoły. Pracowników administracji i obsługi można
zatrudniać wyłącznie na stanowiskach wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów
z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U.
z 2009 roku Nr 50, poz. 398 z póź. zm.).
6. Zawieranie dodatkowych umów o pracę wynikających z długoterminowego zastępstwa
na stanowiskach niepedagogicznych jest dopuszczalne wyłącznie na czas określony,
w porozumieniu z Zarządem Powiatu Skarżyskiego.
7. Liczbę pracowników administracji i obsługi można zwiększyć w uzasadnionych
przypadkach po uzyskaniu zgody Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
V. Postanowienia końcowe.
1. Arkusz organizacyjny należy sporządzić w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach wraz
z załącznikami oraz w wersji elektronicznej w systemie Vulcan.
2. Na arkuszu organizacyjnym dyrektor umieszcza adnotację o terminie i rodzaju opinii rady
pedagogicznej na temat organizacji pracy szkoły.
3. Przy planowaniu organizacji szkoły proszę uwzględnić przydzielone na 2012 rok środki
finansowe będące w dyspozycji budżetu placówki.
4. Dane osobowe, płacowe itp. wszystkich pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych
ujętych w arkuszu powinny być zaktualizowane.
5. Do arkusza organizacyjnego należy dołączyć:
- szkolne plany nauczania dla klas pierwszych,
- szkolne plany nauczania dla całego etapu edukacyjnego,
- liczbę nauczycieli w podziale na stopnie awansu zawodowego, przystępujących do
postępowań kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych w roku szkolnym 2012/2013, ze
wskazaniem terminów złożenia przez nauczycieli wniosków o podjęcie tych postępowań,
- wykaz kwalifikacji kadry pedagogicznej według wydruku Arkusz Optivum,
- ruch kadrowy pracowników pedagogicznych (zał. nr 1),
- vacaty (zał. nr 2),
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku szkolnym 2012/2013, zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 roku w sprawie
zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Z 2010r. Nr 228, poz. 1487),
- wykaz etatów pracowników administracji i obsługi (zał. nr 3).
6. Aneksy do arkusza organizacyjnego, z których wynikają zmiany powodujące zwiększenie
wydatków budżetowych mogą być wdrażane do realizacji po zatwierdzeniu przez organ
prowadzący. Należy je składać każdorazowo z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni przed
koniecznością wprowadzenia zmiany w arkuszu organizacyjnym szkoły/placówki.
7. W razie konieczności zorganizowania dla uczniów zajęć rewalidacyjnych należy do arkusza
załączyć orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie takich zajęć.
8. Arkusz organizacyjnym na rok szkolny 2012/2013 Centrum Kształcenia Praktycznego
funkcjonującego w strukturze Zespołu Szkół Technicznych należy przedłożyć
do zatwierdzenia wraz z umowami na kształcenie praktyczne uczniów podpisane ze
szkołami.
9. Dyrektorzy szkół/placówek sporządzają arkusz organizacyjny na rok szkolny 2012/2013
i przekazują organowi prowadzącemu w wersji elektronicznej (AS+) oraz papierowej wraz
ze wszystkimi załącznikami do dnia 30 kwietnia 2012 roku.
10. Aneks Nr 1 do arkusza organizacyjnego szkoły/placówki na rok szkolny 2012/2013
dyrektorzy składają do dnia 30 sierpnia 2012 roku w w/wym. wersji.

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2012-04-30 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-04-30 06:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-17 Osoba modyfikująca : Karina Wiśniewska

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html