OFERTA PROGRAMOWA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W SKARŻYSKU - KAMIENNEJ
|
|
|
26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1
tel./fax. (0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684
e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl; poradniaskar@wp.pl www.pppskarzysko.pl
|
|
|
Rok szkolny 2012/2013
|
|
RODZICE, DYREKTORZY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NAUCZYCIELE, WYCHOWAWCY, OPIEKUNOWIE.
Dyrektor i Rada Pedagogiczna Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Skarżysku-Kamiennej przedstawia propozycje tematów spotkań
i zajęć warsztatowych prowadzonych przez specjalistów Poradni
w roku szkolnym 2012/2013
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej oferuje następujące formy pomocy:
1. Diagnostyczną - psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną:
§ rozwoju psychoruchowego,
§ specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
§ zaburzeń mowy,
§ uczniów z trudnościami w nauce,
§ uczniów z problemami wychowawczymi, emocjonalnymi, zagrożonych uzależnieniem i innymi trudnościami
w funkcjonowaniu szkolnym, rodzinnym i rówieśniczym,
§ wspomagającą wybór poziomu i kierunku kształcenia oraz zawodu i specjalności,
§ procesów integracji sensorycznej.
2. Terapeutyczną:
§ terapię indywidualna,
§ terapię rodzinną,
§ terapię logopedyczną,
§ socjoterapię,
§ terapie pedagogiczną: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii,
§ terapię metodą integracji sensorycznej dla dzieci z dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami integracji sensorycznej (nadwrażliwość/podwrażliwość: dotykowa, słuchowa, niepewność grawitacyjna, nietolerancja ruchu), zespołem Downa, ADHD, zaburzeniami mowy, niepełnosprawnością intelektualną.
3. Profilaktyczną:
§ programy profilaktyczno-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży,
§ prelekcje dla rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki niepowodzeń szkolnych, uzależnień, zaburzeń mowy,
§ trening zastępowania agresji z wykorzystaniem technik terapeutycznych.
4. Doradztwo szkolne i zawodowe:
§ kompleksowy program doradztwa edukacyjnego i zawodowego dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
§ indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe dla uczniów klas trzecich gimnazjum,
§ warsztaty grupowe z zakresu tożsamości zawodowej, podejmowania decyzji, aktywizacji zawodowej
§ indywidualne spotkania doradcze z uczniami i rodzicami
§ badania preferencji i predyspozycji zawodowych psychologicznych determinujących wybór zawodu
5. Orzecznictwo:
§ orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
§ orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci
i młodzieży z problemami zdrowotnymi, utrudniającymi lub uniemożliwiającymi uczęszczanie do szkoły,
§ orzekanie o potrzebie indywidualnego rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego
|
PROPOZYCJE ZAJĘĆ, SPOTKAŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW:
L.P.
|
TEMATYKA ZAJĘĆ, SPOTKAŃ, WARSZTATÓW
|
CZAS TRWANIA
|
REALIZATORZY
|
1.
|
Trening zastępowania agresji
|
30 godzin
|
M. Sala
I. Włodarczyk
|
2.
|
Warsztaty antystresowe (kl. III gimnazjum)
|
2 godziny
|
M. Sala
I. Włodarczyk
|
3.
|
Profilaktyka HIV/AIDS
|
2 godziny
|
M. Sala
I. Włodarczyk
|
4.
|
Warsztaty dla ucznia zdolnego
|
ok. 4 m-ce
po 2 godz.
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
5.
|
Zajęcia socjoterapeutyczne
|
semestr
po 2 godz.
|
M. Sala
|
6.
|
Profilaktyka zaburzeń odżywiania
- Bulimia i anoreksja
|
1 godzina
|
M. Sala
I. Włodarczyk
|
7.
|
Ja w relacjach z innymi, czyli jak budować satysfakcjonujące związki
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
8.
|
„Dobre i złe sekrety” – zajęcia profilaktyczne dla dzieci kl. II
|
2 godziny
|
M. Świerczyńska
|
|
9.
|
Badania przesiewowe
4-5 latków pod kątem rozwoju procesów integracji sensorycznej (na terenie przedszkoli)
|
cały rok
|
I.Stachura
|
10.
|
Terapia psychologiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
z problemami emocjonalnymi
– na terenie poradni
|
cały rok
|
M. Urynek
|
11.
|
Terapia metodą integracji sensorycznej (dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym na terenie PPP)
|
cały rok
|
I. Stachura
E. Zarzycka
|
12.
|
Cyberuzależnienia
kl. IV- V zajęcia w klasie
|
cały rok
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
13.
|
Chcę odnieść sukces, czyli sztuka autoprezentacji (gimn.)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
14.
|
Zajęcia wspomagające prawidłową komunikację
w klasie i umiejętność rozwiązywania problemów
kl. IV-VI
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
15.
|
Terapia dzieci z trudnościami
w czytaniu, pisaniu i w zakresie edukacji matematycznej - zajęcia indywidualne i grupowe
|
cały rok
|
E. Oktaba
|
16.
|
Fakty i mity o marihuanie (gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
|
17.
|
Konsekwencje przemocy
i agresji (prezentacja multimedialna kl. IV - VI)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
|
18.
|
Jak umiejętnie rozwiązywać konflikty?”
(kl. IV-VI i gimnazja)
|
2 godziny
|
D. Ciura
M. Sala
I. Włodarczyk
|
19.
|
Jak uczyć się szybko
i z przyjemnością ?”
(gimnazjum, szkoły średnie)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
|
20.
|
Zajęcia rozwijające twórcze myślenie” (kl. III)
|
3 razy po 2 godziny
|
E. Zarzycka
|
|
21.
|
„Jak czytać szybko i ze zrozumieniem?" (gimnazja
i szkoły ponadgimnazjalne)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
|
22.
|
„W stronę wartości”- zajęcia
z zakresu profilaktyki stosowania używek (kl. V-VI, gimnazja)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
|
23.
|
Koleżeństwo, przyjaźń, miłość
– zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci kl. V- VI
|
2 godziny
|
M. Świerczyńska
|
24.
|
Badania logopedyczne pilotażowe (przedszkola, kl.I-III)
|
4 godziny
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
25.
|
Praca z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
26.
|
Praca z dzieckiem z wadą mowy
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
27.
|
Praca z dzieckiem z wadą słuchu
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
28.
|
Terapia jąkania
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
29.
|
Korekcja zaburzeń mowy na tle uszkodzeń neurologicznych
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
30.
|
Terapia mowy dzieci
z autyzmem
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
31.
|
Terapia mowy dzieci po rozszczepieniu wargi
i podniebienia
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
32.
|
Przesiewowe badania słuchu
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
33.
|
Prezentacja pracy logopedy dla dzieci
|
według potrzeb
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
34.
|
Terapia psychologiczna dla rodzin - na terenie poradni
|
według potrzeb
|
M. Świerczyńska
|
35.
|
Osobowość przedsiębiorcza
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska - Dąbrowska
I. Berus
|
36.
|
Psychologiczne podstawy wyboru zawodu
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
|
37.
|
Uczeń wybitnie zdolny i możliwości kariery
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska- Dąbrowska/I.Berus
|
38.
|
Uczeń wybitnie zdolny- motywacje, a poziom inteligencji -warsztaty dla szkół ponadgimnazjalnych
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska - Dąbrowska
I. Berus
|
39.
|
Twórcze rozwiązywanie problemów, jak rozwijać myślenie koncepcyjne
i innowacyjne - trening kreatywności (warsztaty)
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska - Dąbrowska
I. Berus
|
|
40.
|
Rozpoznawanie mechanizmów uzależnień od czynności i od substancji psychoaktywnych.
|
3 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
41.
|
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym - wpływ narkotyków na kierowanie pojazdem
|
3 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
42.
|
Komunikacja interpersonalna
- warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
43.
|
Metody skutecznej autoprezentacji - warsztaty
(szkoły ponadgimnazjalne)
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska - Dąbrowska
I. Berus
|
|
44.
|
Asertywność w życiu codziennym- warsztaty
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
45.
|
Negocjacje, czyli jak przekonywać innych
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
46.
|
Terapia psychologiczna
w poznawczo-behawioralnym nurcie dla młodzieży z trudnościami emocjonalnymi (na terenie poradni)
|
zgodnie z potrzebami
|
M. Dobrowolska – Dąbrowska
|
|
47.
|
Psychologia miłości - czym kierujemy się wybierając partnera (mł. ponadgim.)
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
48.
|
Motywacja do nauki - gdzie jej szukać?
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
49.
|
Badania psychologiczne
i pedagogiczne predyspozycji
i preferencji zawodowych
|
cały rok
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
50.
|
Planowanie działania,
a radzenie sobie ze stresem (młodzież ponadgimnazjalna)
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51.
|
Wczesna interwencja dziecięca dla dzieci w wieku 0 - 3 lat
|
według potrzeb
|
I. Stachura
|
52.
|
Trening relaksacyjny dla dzieci
z problemami w wieku przedszkolnym/wczesnoszkolnym
|
według potrzeb
|
I. Stachura
|
53.
|
Zajęcia wspomagające rozwój małego dziecka z wykorzystaniem metod ruchu rozwijającego W. Sherborne, Kinezjologii edukacyjnej oraz pedagogiki zabawy (teren PPP)
|
5 razy
po 1,5 godziny
według potrzeb
|
I. Stachura
|
54.
|
Badania przesiewowe - Ocena rozwoju psychoruchowego 5 i 6
-latków (na terenie przedszkoli).
|
według potrzeb
|
I. Stachura
|
|
55.
|
Biofeedback - usprawnianie umysłu:
- usprawnianie koncentracji, uwagi, szybkości myślenia,
- jakości uczenia się,
- odporności na stres poprzez stymulację fal mózgowych,
|
30 godzin
|
E. Jaros
I. Berus
|
|
56.
|
Aktywność na rynku pracy - warsztaty.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
57.
|
Świadomość własnych możliwości, a wybór zawodu - warsztaty
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
58.
|
Praca: zawód czy kompetencje.
|
2 godziny
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
|
59.
|
Badanie zainteresowań
i predyspozycji zawodowych uczniów
|
2 godziny
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
|
60.
|
Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej
– doradztwo zawodowe
|
2 godziny
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
|
61.
|
Uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu - poznajemy zawody,
i specjalności.
|
2 godziny
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z RODZICAMI UCZNIÓW:
L.p.
|
Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów
|
Czas trwania
|
Realizatorzy
|
|
1.
|
Wczesna interwencja dziecięca - jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym (teren PPP)
|
2 godziny
|
I. Stachura
|
|
2.
|
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci- pochwała opisowa (kl. I – III Sz. P.)
|
2 godziny
|
I. Włodarczyk
|
|
3.
|
Stymulacja rozwoju dziecka pod kątem przygotowania do nauki w szkole - spotkania
z poszczególnymi grupami wiekowymi
|
1 godzina
|
I. Stachura
M. Urynek
|
|
4.
|
Samookaleczenia moda,
czy autoagresja – prezentacja multimedialna
(dla nauczycieli lub rodziców)
|
1 godzina
|
M. Świerczyńska
|
|
5.
|
Pogadanki: „Jak stymulować rozwój mowy dziecka”
|
1 godzina
|
K. Tokarska
M. Wojcieszek
|
|
6.
|
„Rola rodziców w wyborze zawodu”
|
1 godzina
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
|
7.
|
Przygotowanie dziecka do pójścia do przedszkola
|
1 godzina
|
M.Urynek
|
|
8.
|
Techniki relaksacyjne
w rozładowaniu napięć emocjonalnych u dzieci
|
2 godziny
|
I. Stachura
|
|
9.
|
„Adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej”
|
1 godzina
|
M. Urynek
|
|
10.
|
Cykl 3 spotkań na temat „Praca nad trudnymi zachowaniami
dzieci wg. Metody C. Sutton”
|
3 razy po 1 godzinie
|
M. Urynek
|
|
11.
|
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?” (rodzice dzieci kl. I-IV i w wieku przedszkolnym)
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
|
12.
|
Jak chronić dziecko przed molestowaniem seksualnym
– prezentacja multimedialna
(dla rodziców lub nauczycieli)
|
1,5 godziny
|
M. Świerczyńska
|
|
13.
|
Zachowania seksualne młodzieży – prezentacja multimedialna
(dla rodziców lub nauczycieli)
|
1 godzina
|
M. Świerczyńska
|
14.
|
Niechęć do szkoły – fobia czy fanaberia – pogadanka dla rodziców
|
1 godzina
|
M. Świerczyńska
|
15.
|
Grupa wsparcia dla matek samotnie wychowujących dzieci
|
według potrzeb
|
M. Świerczyńska
K. Ambrozik
|
16.
|
„Jak pomóc dziecku
w przekraczaniu II-go progu edukacyjnego” (kl. III)
|
1 godzina
|
E. Zarzycka
|
17.
|
Co jedzą nasze dzieci, – czyli problem dużej wagi (prelekcja dla rodziców uczniów klas młodszych?
|
1 godzina
|
E. Zarzycka
|
18.
|
Warsztaty dla rodziców dzieci nadpobudliwych psychoruchowo
|
5 godzin
|
I. Włodarczyk
|
19.
|
Czynniki wpływające na wybór drogi zawodowej człowieka
|
1 godzina
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
20.
|
Poznajemy zawody-uwarunkowania wyboru szkoły, zawodu, specjalności
|
1 godzina
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
21.
|
Indywidualny Plan Działania
w karierze zawodowej– doradztwo zawodowe
|
1 godzina
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
22.
|
Praca: zawód czy kompetencje.
|
1 godzina
|
Z. Sowa
E. Jaros
|
23.
|
Depresja wśród młodzieży
|
3 godziny
|
M. Dobrowolska
Dąbrowska
|
24.
|
Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska Dąbrowska
I. Berus
|
25.
|
Terapia psychologiczna dla rodzin - na terenie poradni
|
według potrzeb
|
M.Świerczynska
|
26.
|
Wczesna interwencja dziecięca- jak wspomagać rozwój małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym ( teren poradni)
|
2 godziny
|
I.Stachura
|
|
PROPOZYCJE ZAJĘĆ I SPOTKAŃ Z NAUCZYCIELAMII PEDAGOGAMI SZKOLNYMI:
L.p.
|
Tematyka zajęć, spotkań, warsztatów
|
Czas trwania
|
Realizatorzy
|
1.
|
Praca z uczniem
z zachowaniami trudnymi
|
4 godziny
|
M. Sala
I. Włodarczyk
|
2.
|
Zespół samokształceniowy pedagogów szkół podstawowych, gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych z terenu powiatu skarżyskiego
|
Spotkania cykliczne w trakcie roku szkolnego
|
M. Sala
I. Włodarczyk
M. Świerczyńska
E. Zarzycka
I. Berus
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
|
3.
|
Praca z dzieckiem z ADHD
(oferta dla nauczycieli)
|
3 godziny
|
I. Włodarczyk
|
4.
|
„Metoda integracji sensorycznej
- główne cele i założenia oraz przykładowe zestawy ćwiczeń
do realizacji w grupach przedszkolnych i kształceniu zintegrowanym".
|
2 godziny
|
I. Stachura
E. Zarzycka
|
5.
|
Dysleksja – od diagnozy do pomocy
|
2 godziny
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
6.
|
Dziecko z niedosłuchem
w szkole
|
2 godziny
|
D. Ciura
|
7.
|
Triada
Nauczyciel - Rodzic - Dziecko
- efektywna współpraca
|
3 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
8.
|
Kryzys tożsamości, rozwój psychoseksualny w okresie adolescencji
|
2 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
9.
|
Mury i mosty, czyli jak rozwiązywać konflikty w szkole.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
10.
|
Być sobą i w zgodzie z innymi, czyli jak wypowiadać bez leku swoje zdanie, odmawiać nie raniąc innych
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
11.
|
Jak rozwinąć skrzydła, czyli
o pokonywaniu nieśmiałości
i zdobywaniu wiedzy o sobie.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
|
12.
|
Mediacje i negocjacje w szkole.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
13.
|
Mediacje rówieśnicze w szkole,
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
14 .
|
Komunikacja z rodzicem. Jak rozmawiać, aby uzyskać porozumienie?
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
15.
|
Sztuka motywowania uczniów
- narzędzia i metody.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
16.
|
Profilaktyka wypalenia zawodowego, czyli jak okiełznać codzienny stres.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
17.
|
Skuteczne zarządzanie sobą
w czasie, czyli jak zrealizować bezproblemowo marzenie
o wypadzie do ...?
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
18.
|
Integracja kluczem do efektywnego zespołu.
|
8 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
19
|
Ocena, ale jak? Krytyka. Pochwała. Kara. Nagroda. Sposoby przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej uczniowi.
|
8 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
20.
|
Zarządzanie Otwartością - otwórz umysł na różnorodność i doświadczenie innych. Zrozum zmiany w otoczeniu, aby wykorzystywać je w codziennym działaniu.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska - Dąbrowska
I. Berus
|
21
|
Budowanie współpracy
w zespole nauczycielskim.
|
16 godzin
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
22.
|
Standardy w pracy nauczyciela: nieważne, co mówisz uczniom, ważne jak się przy nich zachowujesz, wychowujesz postawą, a nie mówieniem.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
- Dąbrowska
I. Berus
|
23.
|
Otwartość na doświadczenie
- czyli, przełomowe osiągnięcia w nauczaniu.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
24.
|
Kluczowe role nauczyciela: mentor, gospodarz, projektant, opiekun, doradca.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
25.
|
Orientacja na cele: jak zarządzać rozwojem umiejętności swoich uczniów
w oparciu o cele.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
26.
|
Sztuka prezentacji - rozwój umiejętności prezentacji oraz przekazu, intonacji, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
i prezentacyjnych.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
27.
|
Jak być skutecznym liderem
w grupie, czyli doskonalenie umiejętności komunikacji
z uczniem.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
28.
|
Motywacja ucznia,
a osobowość nauczyciela.
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
29.
|
Jak prowadzić interaktywne zajęcia z młodzieżą?
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
30.
|
Jak dbać o wizerunek swojej szkoły?
|
4 godziny
|
M. Dobrowolska
-Dąbrowska
I. Berus
|
31.
|
Coaching grupowy metodą
Action Learning
|
4 godziny
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
32.
|
Coaching indywidualny
|
po 1 godz
|
K. Ambrozik
D. Ciura
|
|
Integralną częścią oferty Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej są działania terapeutyczne dla uczniówi przedszkolaków. Terapia jest prowadzona na indywidualnych warunkach uzgodnionych
z klientami.
Ponadto Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczne oferuje zajęcia, spotkania, warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli w innym zakresie tematycznym zgodnie z potrzebami, po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania, uzgodnieniu tematu i czasu realizacji.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna będzie także realizować samodzielnie lub w partnerstwie z podmiotami zainteresowanymi różne formy wsparcia pedagogiczno-psychologicznego i doradczego organizowane przez MEN, KOWEZIU, Kuratorium Oświaty w Kielcach i inne instytucje działające w obszarze edukacji (np. Ogólnopolski Tydzień Kariery).
26-110 Skarżysko-Kamienna, Plac Floriański 1
tel./fax. (0-41) 25 30 686 mobile PLAY 531751684
e-mail: sekretariat@pppskarzysko.pl;
poradniaskar@wp.pl
www.pppskarzysko.pl
NASZ ZESPÓŁ:
MARZENA SALA - DYREKTOR PORADNI PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo - wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi w wieku gimnazjalnym. Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji, Socjoterapeuta
ELŻBIETA JAROS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika przedszkolna i nauczanie początkowe
Doradca zawodowy , terapeuta EEG Biofeedback
Specjalista organizacji pomocy społecznej
MARIA WOJCIESZEK LOGOPEDA
Specjalizacja: rewalidacja głuchych i niedosłyszących
Neurologopeda
Diagnosta dzieci niesłyszących i słabo słyszących
Terapeuta mowy osób jąkających się
KATARZYNA TOKARSKA LOGOPEDA
Specjalizacja: pedagogika ogólna
Neurologopeda
Diagnosta surdologopedii i afazajologii
MAŁGORZATA URYNEK PSYCHOLOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Konsultant z zakresu pomocy psychologicznej i superwizji
Diagnosta dzieci autystycznych, z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi
w wieku przedszkolnym
IWONA STACHURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG
Specjalizacja: rewalidacja upośledzonych umysłowo
Terapeuta psychopedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w wieku przedszkolnym
i procesów integracji sensorycznej
MAGDALENA ŚWIERCZYŃSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia pracy i organizacji
Doradca zawodowy, terapeuta rodzin
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym
ELŻBIETA ZARZYCKA PEDAGOG, TYFLOPEDAGOG
Specjalizacja: profilaktyki społecznej i resocjalizacji
Terapeuta Pedagogiczny
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w młodszym wieku szkolnym oraz dzieci niewidomych i słabo widzących, oraz procesów integracji sensorycznej
EWA OKTABA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi w starszym wieku szkolnym oraz dzieci niesłyszących i słabo słyszących, terapia pedagogiczna
DOROTA CIURA PEDAGOG, OLIGOFRENOPEDAGOG, SURDOPEDAGOG
Specjalizacja: pedagogika opiekuńczo – wychowawcza, rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, komunikacja z niesłyszącymi i słabosłyszącymi
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi. Trener warsztatu psychologicznego.
IWONA WŁODARCZYK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia kliniczna
Diagnosta dzieci z trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi, z zaburzeniami rozwojowymi i zaburzeniami zachowania.
Trener ART – Treningu Zastępowania Agresji
MAŁGORZATA DOBROWOLSKA-DĄBROWSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia społeczna (zarządzanie zasobami ludzkimi: doradztwo zawodowe i personalne)
Diagnosta uczniów z trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami rozwojowymi
i emocjonalnymi, w wieku ponadgimnazjalnym
AGATA MATYSIAK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia wychowawcza
Posiada przygotowanie do prowadzenia terapii psychologicznej
Diagnosta dzieci z zaburzeniami zachowania, trudnościami dydaktyczno-wychowawczymi oraz dzieci niewidzących i słabo widzących
IWONA BERUS PEDAGOGSpecjalizacja: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna
Szkolny doradca zawodowy, terapeuta EEG Biofeedback
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi i dyslektycznymi w wieku ponadgimnazjalnym
KATARZYNA AMBROZIK PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia zachowań społecznych i psychoprofilaktyki
Psychoprofilaktyk
Diagnosta dzieci i młodzieży z trudnościami dydaktyczno - wychowawczymi w różnym wieku. Trener warsztatu psychologicznego.
ZBIGNIEW SOWA PEDAGOG, DORADCA ZAWODOWY
Specjalizacja: pedagogika zawodowa, pedagogika pracy, doradztwo edukacyjne
i zawodowe, zarządzanie oświatą
Diagnoza uczniów z trudnościami dydaktycznymi, indywidualne oraz grupowe doradztwo edukacyjne i zawodowe dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
JOANNA WRONIEWSKA PSYCHOLOG
Specjalizacja: psychologia ogólna
Diagnoza uczniów w wieku przedszkolnym.
Data wytworzenia : 2013-02-06 13:55
Autor : Wioletta Kamińska
Data publikacji : 2013-02-06 13:55
Osoba udostępniająca na stronie : Wioletta Kamińska
Data ostatniej modyfikacji : 2013-02-07
Osoba modyfikująca : Mariusz Bartosik