Nazwa | Zespół Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej "Przystań" |
Rodzaj | jednostka organizacyjna powiatu - opieka społeczna |
Adres | ul. Rejowska 53 |
Kod | 26-110 |
Telefon | 41 25 10 512 |
Fax | 41 25 14 982 |
WWW | www.przystan.g-net.pl |
domdziecka1@o2.pl | |
Dyrektor | Elżbieta Azarowicz Tel: 41 25 10 512 (wew. 35) Fax: 41 25 14 982 e-mail: domdziecka1@o2.pl |
Załatwianie spraw.
Załatwianie spraw.
Przy załatwianiu spaw należy stosować najprostsze i najbardziej celowe metody.
Załatwienie sprawy może być ustne lub pisemne. Należy szeroko stosować formą ustanego załatwiania spraw. Fakt takiego załatwienia sprawy należy odnotować na piśmie lub w szczególnych przypadkach sporządzić notatkę o sposobie i dacie załatwienia sprawy.
W korespondencji wewnętrznej należy w szerokim zakresie posługiwać się pocztą elektroniczną oraz tzw. korespondentkami pisanymi w dwóch egzemplarzach.
Przy pisemnym załatwianiu spraw obowiązują następujące zasady:
Każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem
Każde pismo oznacza się znakiem sprawy
W odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
Adres pisze się w pierwszym przypadku
Wskazówki dotyczące sposobu wysyłania pisma (polecony, expres) umieszcza się nad adresem,
Pod tekstem, po lewej stronie podaje się liczbę załączników oraz adresatów otrzymujących pismo do wiadomości
Projekty pism (opracowań) podlegają zatwierdzeniu przez zwierzchnika – przed sporządzeniem maszynopisu, gdy ich przygotowanie nie odbywa się bezpośrednio na komputerze.
Kompetencje w zakresie aprobaty projektów pism ustala kierownik komórki organizacyjnej.
Pisma, które mają być powielone w większej liczbie wymagają aprobaty kierownika komórki organizacyjnej lub upoważnionej osoby.
W odniesieniu do pism rozsyłanych do większej liczy odbiorców należy stosować rozdzielnik hasłowy, opracowany w urzędzie pracy.
Przy załatwianiu spraw telefonogramem obowiązuje zanotowanie nazwiska i stanowiska służbowego nadającego i przyjmującego telefonogram oraz czas nadania.
Terminy załatwiania spraw i ponaglenia
Terminy załatwiania spraw wynikają z obowiązujących przepisów lub ustaleń jednostek nadrzędnych albo z poleceń zwierzchników.
Do kontroli załatwiania spraw szczególnie ważnych lub terminowych sekretariaty prowadzą podręczny terminarz. O wpisaniu do terminarza decyduje dyrektor (kierownik) komórki organizacyjnej oznaczając sprawę literą „T”.
Sprawy wymagające terminowego załatwienia przez poszczególnych referentów spraw, nadesłane przez inne jednostki lub komórki organizacyjne, odpowiedzi lub wyjaśnienia do załatwianych w komórce spraw jak również sprawy wymagające wznowienia w określonym terminie – należy ewidencjonować w komórkach organizacyjnych w odpowiednich terminarzach.
Formy terminarzy powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb poszczególnych komórek organizacyjnych. W zależności od liczby spraw z określonym terminem załatwienia, terminarz może posiadać 31 odpowiednich przegródek (odpowiadających liczbie dni miesiąca), jak również odpowiednią liczbę przegródek na poszczególne miesiące roku.
W odpowiednich przegródkach dokłada się akta spraw albo wpisuje się znaki akt spraw, dla których wyznaczone zostały terminy załatwienia.
Dopilnowanie realizacji wyznaczonych terminów załatwienia spraw należy do obowiązków referentów spraw i sekretariatów. Sekretariat zobowiązany jest bieżąco informować kierownika komórki organizacyjnej o sprawach, które nie zostały załatwione w terminie.
Kierownik komórki organizacyjnej podejmuje odpowiednie decyzje w tym zakresie.
W przypadkach niezałatwienia sprawy w wyznaczonym terminie, obowiązkiem oczekującej na załatwienie jednostki lub komórki organizacyjnej (referenta sprawy) jest przeprowadzenie odpowiedniej interwencji w jednostce lub komórce organizacyjnej, która nie załatwiła, przedmiotowej sprawy w wyznaczonym terminie.
Fragment „Instrukcji kancelaryjnej jednostek organizacyjnych systemu urzędów pracy”
załącznik nr1 do zarządzenia nr 8 Prezesa Krajowego Urzędu Pracy z dnia 16 czerwca 1997r.
Załatwianie spraw.
Załatwianie spraw.
Przy załatwianiu spaw należy stosować najprostsze i najbardziej celowe metody.
Załatwienie sprawy może być ustne lub pisemne. Należy szeroko stosować formą ustanego załatwiania spraw. Fakt takiego załatwienia sprawy należy odnotować na piśmie lub w szczególnych przypadkach sporządzić notatkę o sposobie i dacie załatwienia sprawy.
W korespondencji wewnętrznej należy w szerokim zakresie posługiwać się pocztą elektroniczną oraz tzw. korespondentkami pisanymi w dwóch egzemplarzach.
Przy pisemnym załatwianiu spraw obowiązują następujące zasady:
Każdą sprawę załatwia się odrębnym pismem
Każde pismo oznacza się znakiem sprawy
W odpowiedziach podaje się datę i znak sprawy, której odpowiedź dotyczy,
Adres pisze się w pierwszym przypadku
Wskazówki dotyczące sposobu wysyłania pisma (polecony, expres) umieszcza się nad adresem,
Pod tekstem, po lewej stronie podaje się liczbę załączników oraz adresatów otrzymujących pismo do wiadomości
Projekty pism (opracowań) podlegają zatwierdzeniu przez zwierzchnika – przed sporządzeniem maszynopisu, gdy ich przygotowanie nie odbywa się bezpośrednio na komputerze.
Kompetencje w zakresie aprobaty projektów pism ustala kierownik komórki organizacyjnej.
Pisma, które mają być powielone w większej liczbie wymagają aprobaty kierownika komórki organizacyjnej lub upoważnionej osoby.
W odniesieniu do pism rozsyłanych do większej liczy odbiorców należy stosować rozdzielnik hasłowy, opracowany w urzędzie pracy.
Przy załatwianiu spraw telefonogramem obowiązuje zanotowanie nazwiska i stanowiska służbowego nadającego i przyjmującego telefonogram oraz czas nadania.
Terminy załatwiania spraw i ponaglenia
Terminy załatwiania spraw wynikają z obowiązujących przepisów lub ustaleń jednostek nadrzędnych albo z poleceń zwierzchników.
Do kontroli załatwiania spraw szczególnie ważnych lub terminowych sekretariaty prowadzą podręczny terminarz. O wpisaniu do terminarza decyduje dyrektor (kierownik) komórki organizacyjnej oznaczając sprawę literą „T”.
Sprawy wymagające terminowego załatwienia przez poszczególnych referentów spraw, nadesłane przez inne jednostki lub komórki organizacyjne, odpowiedzi lub wyjaśnienia do załatwianych w komórce spraw jak również sprawy wymagające wznowienia w określonym terminie – należy ewidencjonować w komórkach organizacyjnych w odpowiednich terminarzach.
Formy terminarzy powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb poszczególnych komórek organizacyjnych. W zależności od liczby spraw z określonym terminem załatwienia, terminarz może posiadać 31 odpowiednich przegródek (odpowiadających liczbie dni miesiąca), jak również odpowiednią liczbę przegródek na poszczególne miesiące roku.
W odpowiednich przegródkach dokłada się akta spraw albo wpisuje się znaki akt spraw, dla których wyznaczone zostały terminy załatwienia.
Dopilnowanie realizacji wyznaczonych terminów załatwienia spraw należy do obowiązków referentów spraw i sekretariatów. Sekretariat zobowiązany jest bieżąco informować kierownika komórki organizacyjnej o sprawach, które nie zostały załatwione w terminie.
Kierownik komórki organizacyjnej podejmuje odpowiednie decyzje w tym zakresie.
W przypadkach niezałatwienia sprawy w wyznaczonym terminie, obowiązkiem oczekującej na załatwienie jednostki lub komórki organizacyjnej (referenta sprawy) jest przeprowadzenie odpowiedniej interwencji w jednostce lub komórce organizacyjnej, która nie załatwiła, przedmiotowej sprawy w wyznaczonym terminie.
Fragment „Instrukcji kancelaryjnej jednostek organizacyjnych systemu urzędów pracy”
załącznik nr1 do zarządzenia nr 8 Prezesa Krajowego Urzędu Pracy z dnia 16 czerwca 1997r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów