Zarządzenie Nr 8/2010
ZARZĄDZENIE NR 8/2010
Starosty Skarżyskiego
z dnia 25 stycznia 2010 roku
w sprawie ustalenia procedury przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
Na podstawie art. 34 ust. 1 oraz art.35 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z z późniejszymi zmianami) w związku z art. 223 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam procedurę przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków w starostwie
w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§ 2
Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków jest dokumentem określającym wewnętrzną organizację zasad postępowania
w procesie przyjmowania i rozpatrywania wpływających skarg i wniosków.
§ 3
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów do zapoznania podległych pracowników z treścią Procedur przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
§ 4
Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
§ 5
Traci moc Zarządzenie Nr 31/2003 Starosty Skarżyskiego z dnia 19 sierpnia 2003 roku
w sprawie przyjmowania oraz załatwiania skarg
i wniosków składanych w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta Skarżyski
Jerzy Żmijewski
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 8/2010
Starosty Skarżyskiego
z dnia 25 stycznia 2010.
Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków
I.Zasady ogólne
§ 1
1.Procedura niniejsza reguluje zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej, zwanym dalej Starostwem.
2.Starostwo przyjmuje i rozpatruje złożone skargi i wnioski w sposób gwarantujący równe traktowanie stron, zachowanie obiektywizmu, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa.
3.Do rozpatrywania skarg i wniosków uprawnieni są: Starosta, Wicestarosta, etatowi członkowie zarządu, skarbnik, sekretarz oraz naczelnicy wydziałów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy.
4.Starosta przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w czwartki w godzinach 830 – 1030.
5.Wicestarosta przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w środy w godzinach 830 – 1030.
6.W przypadku, gdy w środę lub czwartek przypada dzień wolny od pracy czy też z ważnych powodów służbowych nie można przyjąć interesantów w sprawie skarg i wniosków dniem przyjęć jest następny dzień roboczy.
7.Etatowi członkowie Zarządu Powiatu, Skarbnik, Sekretarz, Naczelnicy Wydziałów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy dzień pracy w ramach swoich możliwości czasowych i uzasadnionych potrzeb interesantów.
8.Informację o terminach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków podaje się na:
a)tablicy ogłoszeń w Starostwie;
b)stronie Biuletynu Informacji Publicznej;
c)stronie internetowej Starostwa.
II. Przyjmowanie skarg i wniosków
§ 2
1.Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich prowadzi Centralny Rejestr Skarg i Wniosków.
2.Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
3.Skargi i wnioski pisemne mogą być nadsyłane pocztą lub składane w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Konarskiego 20
4.Do przyjmowania i rozpatrywania skarg wnoszonych ustnie zobowiązane są osoby określone w § 1 ust.2
5.W razie przyjęcia skargi lub wniosku wniesionego ustnie należy sporządzić protokół przyjęcia, który podpisują wnoszący i przyjmujący skargę lub wniosek.
6.Protokół zawiera datę przyjęcia, imię i nazwisko, adres, nazwę wnoszącego, zwięzły opis treści sprawy.
7.Protokół sporządzany jest w dwóch egzemplarzach z których jeden przekazywany jest do Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich celem zarejestrowania w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków
8.Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej procedury.
9.W przypadku, gdy skarga lub wniosek zostanie zgłoszony telefonicznie, przyjmujący informuje skarżącego o sposobach ich złożenia, o których mowa w pkt.2.
10.Skargi i wnioski wnoszone na piśmie przekazywane są Staroście celem zadekretowania, a następnie rejestrowane w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
11.Przy załatwianiu skarg i wniosków stosujemy oznaczenia:
a)skarga - S;
b)wniosek - W;
12.Naczelnicy odpowiadają za prawidłową organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków, a w szczególności za:
a)sprawne, terminowe i zgodne z przepisami załatwianie spraw;
b)kulturalną obsługę interesantów;
c)prawidłową ewidencję skarg i wniosków;
d)rejestrację wszystkich skarg i wniosków w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków
e)bieżący nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków.
III.Rozpatrywanie skarg i wniosków
§ 3
1.Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
2.Skargi i wnioski posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby rozpatruje się w terminie do 14 dni od dnia wniesienia albo przekazania.
§ 4
1.Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich - po zarejestrowaniu skargi lub wniosku w CRS - przekazuje niezwłocznie sprawę do załatwienia właściwemu merytorycznie wydziałowi.
2.W przypadku, gdy skarga lub wniosek dotyczą zakresu działania różnych wydziałów – Wydział Organizacyjny, sporządza odpowiedź w oparciu o wyjaśniania zainteresowanych wydziałów.
3.W przypadku, gdy do rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku właściwy jest inny organ - Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich lub Wydział, który otrzymał taką sprawę - przekazuje ją właściwemu organowi.
§ 5
1.Ewidencję skarg i wniosków w wydziałach Starostwa prowadzą wyznaczeni przez naczelników pracownicy w formie rejestru o tytule teczki - 'skargi i wnioski dotyczące wydziału” i obejmuje następujące pozycje:
a)liczba porządkowa;
b)data wpływu skargi, wniosku;
c)imię i nazwisko oraz adres zgłaszającego skargę (wniosek);
d)przedmiot skargi lub wniosku;
e)do kogo skierowano skargę lub wniosek;
f)termin wyznaczony na załatwienie skargi lub wniosku;
g)termin faktycznego załatwienia skargi lub wniosku;
h)sposób załatwienia;
i)kogo poinformowano o sposobie załatwienia skargi lub wniosku oraz podanie pracownika, któremu zlecono załatwienie skargi lub wniosku;
j)uwagi;
k)pozycja ewidencyjna skargi, wniosku w CRS;
2.Jeżeli Wydział otrzymał do załatwienia skargę lub wniosek, które nie zostały uprzednio zaewidencjonowane w CRS - pracownik prowadzący rejestr w wydziale powinien niezwłocznie przedstawić skargę lub wniosek osobie prowadzącej CRS w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich celem dokonania wpisu.
3.Ewidencji podlegają również skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - tzw. anonimy.
a)skargi i wnioski nie zawierające nazwiska oraz adresu podlegać mogą rozpatrzeniu wówczas, gdy uzasadnia to ważny interes społeczny.
b)decyzję o rozpatrzeniu anonimu podejmuje Starosta.
4.Naczelnicy Wydziałów odpowiadają za bieżące przekazywanie Wydziałowi Organizacyjnemu i Spraw Obywatelskich kopii udzielonych odpowiedzi, zawiadomień o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
§ 6
1. Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna zawierać wyczerpujące wyjaśnienia okoliczności sprawy, ustosunkowanie się do wszystkich zarzutów zawartych w skardze lub propozycji przedstawionej we wniosku.
2.Odpowiedź na skargę lub wniosek podpisuje Starosta.
3.Biuro Rady Powiatu przekazuje Staroście kserokopie skarg i wniosków adresowanych do Przewodniczącego Rady Powiatu Skarżyskiego, uprzednio rejestrując ich złożenie w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
§ 7
Wydziały sporządzają roczne sprawozdania ze sposobu rozpatrywania skarg i wniosków i przekazują je do Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich w terminie do 15 stycznia każdego roku.
§ 8
Nadzór nad przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków w Starostwie sprawuje Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich, który raz w roku przedstawia Zarządowi Powiatu analizę rozpatrywania skarg i wniosków.
§ 9
W sprawach nie określonych niniejszą procedurą stosuje się odpowiednio przepisy Ustawy z dnia 14 czerwca 1060r Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity z 2000 roku Dz.U Nr 98 poz.1071 z późniejszymi zmianami) i Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz.46)
Załącznik nr 1
do Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI LUB WNIOSKU
Dane zgłaszającego:
Imię ………………………………………………………………………………………
Nazwisko …………………………………………………………………………………….
Adres ……………………………………………………………………………………….
Skarga / wniosek
treść :
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Dane przyjmującego skargę/ wniosek:
Imię i nazwisko …………………………………………………………………………….
stanowisko ………………………………………………………………………………….
Data przyjęcia skargi/wniosku ……………………………………………………………........
Podpis skarżącego/wnioskodawcy.........................................
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów