BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 23/2008

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 23/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 30 kwietnia 2008 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

 Członkowie Zarządu Powiatu:

1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
4. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.

Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie sprawozdania z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2007.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia Regulaminu Zespołu Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej oraz w powiatowych jednostkach organizacyjnych
b) upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych z zawarciem umowy z Narodową Agencją Programu Leonardo da Vinci dotyczącą projektu numer PL/07/LLP-LdV/IVT/140294, tytuł: „Rozwijanie form podwyższania kwalifikacji zawodowych według standardów Unii Europejskiej,
3. Przyjęcie informacji na temat wspierania osób niepełnosprawnych w powrocie na rynek pracy.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia:
- za głosowało 4 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.

Ad. pkt. 1. Przyjęcie sprawozdania z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2007 (załącznik nr 2).
Powyższe sprawozdanie przedstawił Pan Jacek Ciepiński. Poinformował, że zostały przeprowadzone dwa zadania audytowe dotyczące: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej oraz budżetu powiatu skarżyskiego za 2007 r. (nie zakończony audyt gdyż dane dot. budżetu zostały przekazane pod koniec miesiąca marca br.).
Starosta zapytał czy Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie przekazała informację w zakresie realizacji wydanych zaleceń?
Pan Jacek Ciepiński w odpowiedzi poinformował, że Dyrektor PCPR nie przedstawiła informacji na temat realizacji wydanych zaleceń.
Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2007. Jednocześnie zobowiązano audytora do sprawdzenia realizacji zaleceń zadania audytowego przeprowadzonego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz przedstawienia informacji w tym względzie. Ponadto Zarząd Powiatu zwrócił się o przedstawienie w jak najkrótszym terminie sprawozdania z audytu dotyczącego badania budżetu powiatu skarżyskiego za 2007 r.

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia Regulaminu Zespołu Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej oraz w powiatowych jednostkach organizacyjnych (załącznik nr 3).
Powyższy projekt uchwały wraz z regulaminem stanowiącym załącznik do niego przedstawił Pan Jacek Ciepiński. Poinformował, że regulamin uwzględnia zmiany ujęte w rozporządzeniu Ministra Finansów z 10 kwietnia 2008 r. w sprawie: trybu
i przeprowadzania audytu wewnętrznego w jednostkach finansów publicznych (zmiany te będą obowiązywać od dnia 01.05.2008 r.).
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 4 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwałę.

b) upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych z zawarciem umowy z Narodową Agencją Programu Leonardo da Vinci dotyczącą projektu numer PL/07/LLP-LdV/IVT/140294, tytuł: „Rozwijanie form podwyższania kwalifikacji zawodowych według standardów Unii Europejskiej (załącznik nr 4),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Poinformował, że wątpliwości dotyczące treści powyższego projektu zostały wyjaśnione.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 4 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął w/w uchwałę.

Ad. pkt. 3. Przyjęcie informacji na temat wspierania osób niepełnosprawnych
w powrocie na rynek pracy (załącznik nr 5).
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższą informacją.
Starosta zwrócił uwagę na zbyt małą ilość środków finansowych przewidzianych
w planie na rehabilitację zawodową w stosunku do występującego zapotrzebowania. W 2008 roku na zadania związane z rehabilitacją zawodową osób niepełnosprawnych Powiatowy Urząd Pracy uzyskał kwotę 370 000 zł. Ze środków tych kwotę 370 000 zł. przewidziano na finansowanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych. Na dzień dzisiejszy do PUP 4 podmioty zgłosiły chęć stworzenia łącznie 22 stanowisk pracy na łączną sumę 878 500 zł.
Wicestarosta podkreślił, że środki finansowe przewidziane na rehabilitację społeczną (w tym turnusy rehabilitacyjne) również są niewystarczające w stosunku do występującego zapotrzebowania.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie omawianej informacji:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu przyjął informację na temat wspierania osób niepełnosprawnych
w powrocie na rynek pracy. Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy do podjęcia działań zmierzających do pozyskania dodatkowych środków finansowych na rehabilitację zawodową osób niepełnosprawnych.

Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Mieszkańca Skarżyska – Kamiennej (załącznik nr 6) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na umożliwienie dojazdu do jego posesji zlokalizowanej przy Pl. Floriańskim 3 w Skarżysku – Kamiennej od strony południowej. Wnioskodawca poinformował również, że dotychczas korzystał z dojazdu ogólnie dostępnego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 oraz zadeklarował partycypowanie w kosztach wykonania ogrodzenia terenu ośrodka. Następnie Wicestarosta zaznaczył, iż Dyrektor SOSW Nr 1 wyraziła zgodę na dojazd w/w Mieszkańca do posesji przy Placu Floriańskim 3
w Skarżysku – Kamiennej od strony południowej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na umożliwienie wnioskodawcy doraźnego dojazdu do jego posesji zlokalizowanej przy Pl. Floriańskim 3 w Skarżysku – Kamiennej od strony południowej tj. przez działkę 71 będącą własnością Powiatu Skarżyskiego.

Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz odczytał pismo Kierownika Finansowego Sądu Rejonowego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 7) zawierające prośbę o nie uwzględnienie w opłatach czynszowych kosztów ochrony obiektu sądu począwszy od miesiąca kwietnia 2008 r. Prośbę powyższą umotywowano faktem, iż odcięcie korytarza od klatki schodowej pomieszczeń usytuowanych powyżej parteru
a zajmowanych przez Starostwo Powiatowe powoduje, że pomieszczenia sądu nie podlegają ochronie ze strony Starostwa. Wicestarosta poinformował, że obecna wysokość opłat za administrowanie Sądu wynosi 2,98 zł./m2 (brutto) oraz podał kalkulację cenową utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej. Następnie przedstawił opinię Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, w której proponuje się uwzględnić prośbę zawartą w powyższym piśmie. Jednocześnie wydział przedstawił projekt nowej kalkulacji cenowej utrzymania 1 m2 powierzchni użytkowej dla Sądu Rejonowego
w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Sikorskiego 20, w wysokości 1,89 zł./m2 (brutto). Wicestarosta zaproponował zaakceptowanie prośby zawartej w omawianym piśmie oraz ustalenie wysokości opłat za administrowanie w kwocie 1,89 zł./m2 (brutto), od
1 maja 2008 r.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął propozycję Wicestarosty ustalając od dnia
1 maja 2008 r. wysokość opłat za administrowanie dla Sądu Rejonowego w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Sikorskiego 20, w kwocie 1,89 zł./m2 (brutto).

Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 8), w którym w związku z Uchwałą
nr 139/XXI/2008 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 9 kwietnia 2008 r. w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej zwrócono się
z prośbą o wytypowanie trzech przedstawicieli organu prowadzącego do pracy
w komisji konkursowej (art. 36a ust. 5 lit. a ustawy z dnia 7 września 1991 r.
o systemie oświaty, tekst jednolity: Dz. U. z 2004 roku Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.).
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie) postanowił wytypować do pracy w komisji konkursowej: Wicestarostę Pana Leszka Lepiarza oraz członków Zarządu Powiatu: Panią Jolantę Garbalę oraz Pana Artura Berusa).

Starosta - Pan Jerzy Żmijewski poinformował, że Wydział Rozwoju Powiatu
i Funduszy Europejskich w nawiązaniu do wyciągu z protokołu Nr 17/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu odbytego w dniu 26 marca 2008 roku podjął działania zmierzające do uzyskania informacji na temat firm, które mogą opracować Strategię Rozwoju Szkolnictwa w Powiecie Skarżyskim oraz szacunkowych kosztów tego przedsięwzięcia. Z informacji otrzymanych od dwóch firm, które wyraziły chęć przygotowania takiego dokumentu wynika, że cena będzie się wahała w granicach 6 000 zł – 9 000 zł. Szczegółowe informacje dotyczące instytucji, które zgłosiły chęć opracowania Strategii stanowią załącznik nr 9.
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonymi dokumentami oraz postanowił je przekazać członkowi Zarządu Powiatu Pani Jolancie Garbali oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Panu Jerzemu Krawczykowi w celu zajęcia stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Wójta Gminy Skarżysko Kościelne (załącznik nr 10) zawierającym prośbę o współfinansowanie zadania polegającego na odwodnieniu drogi powiatowej w miejscowości Grzybowa Góra. Odwodnienie będzie wykonane wzdłuż drogi gminnej przy strażnicy OSP. Wykonanie w/w odwodnienia pozwoli kompleksowo rozwiązać problem częstego podtapiania mieszkańców tej miejscowości. Na chwilę obecną wykonano pomiary terenu, które pozwalają na możliwość wykonania odwodnienia oraz kosztorys inwestorski. Następnie Pan Artur Berus odczytał stanowisko dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w przedmiotowej sprawie zgodnie, z którym przedstawione w piśmie stosunki wodne nie zostały przez ZDP. Przedstawiona sytuacja została zastana. Ponadto przedmiotowy projektowany rów znajdowałby się w znacznej odległości (ok. 130 m) od drogi powiatowej
i regulowałby głównie stosunki wodne na przyległym terenie. W związku
z powyższym oraz z uwagi na ograniczone środki ZDP nie widzi możliwości współfinansowania.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości stanowisko ZDP w powyższej sprawie.

Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów (załącznik nr 11) zawierającym informację, że gmina w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego zamierza zrealizować zadanie pn. „Budowa ulic w osiedlu Jasna I” w latach 2008 – 2010.
W ramach tego zadania wykonana będzie kanalizacja deszczowa w ul. Poziomskiego po stronie południowej na odcinku od ul. Sokolica do ul. E. Peck na odcinku
od ul. Poziomskiego do ul. Jasnej. Po wybudowaniu tej kanalizacji zlikwidowane zostaną rowy przy tych ulicach jak również poszerzona zostanie jezdnia przy
ul. Poziomskiego. Wartość kosztorysowa robót ogółem zadania tj. „Budowy ulic
w osiedlu Jasna I” wynosi 11 424 844,49 zł. (brutto), natomiast wartość wymienionych wyżej robót określona została na kwotę 1 057 316,00 zł. (brutto) co stanowi 9,25% wartości całkowitej zadania, w tym: kanalizacja deszczowa
346 048,00 zł., a roboty drogowe 711 268,00 zł. W związku z powyższym zwrócono się o ujęcie w budżecie 2009 roku środków finansowych na wykonanie robót drogowych o szacunkowej wartości 711 268,00 zł. Ponadto Gmina Suchedniów ze swojej strony zobowiązała się wykonać na własny koszt kanalizację deszczową w tych ulicach, której szacunkowa wartość określona została na 346 048,00 zł. Następnie Pan Artur Berus odczytał opinię Zarządu Dróg Powiatowych, z której wynika, że
w ramach zadania „Budowa ulic w osiedlu Jasna II” wykonane ma być poszerzenie ulicy Poziomskiego na przedmiotowym odcinkiem wraz z wykonaniem nawierzchni bitumicznej a na odcinku ulicy E. Peck budowa kanału deszczowego pod jezdnią wraz z budową nawierzchni bitumicznej. W związku z tym, iż roboty te wykonywane będą na drogach powiatowych ZDP zaproponował partycypację zarówno Gminy Suchedniów jak i Powiatu Skarżyskiego w kosztach wykonania kanalizacji deszczowej jak i robót drogowych na poziomie po 20% kosztów inwestycji. Natomiast po wykonaniu inwestycji z uwagi na to, że ulice E. Peck i Poziomskiego nie spełniają kryteriów dróg powiatowych ZDP zaproponował rozważenie przekazania ich Gminie Suchedniów.
Zarząd Powiatu wskazał, że z uwagi na ograniczone środki budżetu powiatu nie widzi możliwości współfinansowania wykonania w/w robót drogowych. Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do przygotowania i przedstawienia informacji na temat dróg powiatowych znajdujących się na terenie Powiatu Skarżyskiego, które nie spełniają kryteriów, jakim powinny odpowiadać drogi powiatowe oraz podjęcia stosownych działań mających na celu ich przekazanie gminom.

Starosta - Pan Jerzy Żmijewski przedstawił pismo Związku Nauczycielstwa Polskiego Zarząd Oddziału w Skarżysku – Kamiennej oraz Niezależnego Samorządowego Związku Zawodowego „Solidarność” Pracowników Oświaty
i Wychowania w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 12) zawierające prośbę
o udzielenie informacji dotyczącej wysokości oraz terminu wypłat podwyżek dla pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w placówkach oświatowych
i opiekuńczych, dla których organem prowadzącym jest starostwo powiatowe.
Starosta poinformował, że w dniu 6 maja br. planowane jest wspólne spotkanie ze związkami zawodowymi działającym w oświacie na temat zmian wynagrodzeń dla pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w placówkach oświatowych
i opiekuńczych. Zwrócił również uwagę na duże rozbieżności wysokości wynagrodzeń na tych samych stanowiskach w różnych placówkach oraz konieczność ich ujednolicenia.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.

Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski poinformował, że w dniu 28.04.2008 r. podpisał list intencyjny pomiędzy Polskim Komitetem Pomocy Społecznej Zarządem Województwa Świętokrzyskiego a Starostwem Powiatowym deklarujący chęć nawiązania współpracy poprzez zawiązanie partnerstwa w celu realizacji projektu pn. Aktywny Obywatel = Demokratyczna Gmina (załącznik nr 13). Dodał, że jest to projekt, w którym celem strategicznym jest zwiększenie możliwości uczestnictwa mieszkańców wszystkich gmin powiatu skarżyskiego w debacie publicznej w procesie rozwoju demokracji oraz wzmocnienie społeczeństwa obywatelskiego opartego na rzetelnej informacji i społecznej konsultacji na linii zwykły obywatel a władze gminne, poprzez zainstalowanie przy urzędach gminy elektronicznych platform komunikacji w formie kiosków multimedialnych z odpowiednio stworzonym programem w przypadku otrzymania dofinansowania w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych. Następnie poinformował, że po przyjęciu listu intencyjnego Zarząd Powiatu rozpatrywał będzie deklarację o współpracy.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.


Na tym zakończono posiedzenie Zarządu.

Protokołowała:
Karina Wiśniewska

Przewodniczący Zarządu

Jerzy Żmijewski

Podpisy członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz …………………………..
2. A. Berus .............................
3. J. Ordyński ………………………….











Załączników 13:
Załącznik nr 1 - lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok 2007,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia Regulaminu Zespołu Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej oraz w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pana Andrzeja Kotwicy do dokonania w imieniu Powiatu wszelkich czynności, w tym podpisywania dokumentów oraz składania oświadczeń woli, związanych z zawarciem umowy z Narodową Agencją Programu Leonardo da Vinci dotyczącą projektu numer PL/07/LLP-LdV/IVT/140294, tytuł: „Rozwijanie form podwyższania kwalifikacji zawodowych według standardów Unii Europejskiej,
Załącznik nr 5 – informacji na temat wspierania osób niepełnosprawnych
w powrocie na rynek pracy,
Załącznik nr 6 – pismo Mieszkańca Skarżyska – Kamiennej, z dnia 16.04.2008 r.
Załącznik nr 7 – pismo Kierownika Finansowego Sądu Rejonowego w Skarżysku – Kamiennej, z dnia 14.04.2008 r.
Załącznik nr 8 – pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 28.04.2008r.,
Załącznik nr 9 – pismo Wydział Rozwoju Powiatu i Funduszy Europejskich, z dnia 22.04.2008 r.
Załącznik nr 10 – pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne, z dnia 18.03.2008 r.
Załącznik nr 11 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów, z dnia 27.03.2008 r.
Załącznik nr 12 - pismo Związku Nauczycielstwa Polskiego Zarząd Oddziału w Skarżysku – Kamiennej oraz Niezależnego Samorządowego Związku Zawodowego „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku – Kamiennej , z dnia 24.04.2008 r.
Załącznik nr 13 - list intencyjny pomiędzy Polskim Komitetem Pomocy Społecznej Zarządem Województwa Świętokrzyskiego a Starostwem Powiatowym


Data wytworzenia : 2008-06-02 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2008-06-02 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html