Zadania Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
1. Do zadań wydziału w zakresie edukacji należy:
1) realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół podstawowych specjalnych, gimnazjów specjalnych, wszystkich typów szkół ponadgimnazjalnych, placówek oświatowych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych, poradni psychologiczno - pedagogicznej,
2) stwarzanie odpowiednich warunków kształcenia, wychowywania i opieki
w szkołach i placówkach oświatowo – wychowawczych,
3) podejmowanie działań zapewniających odpowiednie warunki lokalowe, kadrowe i organizacyjne prowadzonych przez powiat szkół ponadgimnazjalnych
i placówek oświatowych,
4) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem oraz monitorowaniem przebiegu rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych,
5) monitorowanie wyników egzaminów zewnętrznych,
6) diagnozowanie potrzeb w zakresie kształcenia zawodowego oraz projektowanie bądź opiniowanie zmian w kierunkach kształcenia i strukturze szkół ponadgimnazjalnych, konsultowanie tych spraw z Powiatowym Urzędem Pracy i Powiatową Radą Zatrudnienia,
7) prowadzenie spraw związanych z polityką oświatową poprzez koordynację
i nadzór nad realizacją poszczególnych etapów restrukturyzacji systemu oświaty zgodnie z wytycznymi przyjętymi przez Radę i Zarząd Powiatu.
8) przygotowywanie materiałów związanych z likwidacją szkół publicznych lub placówek oświatowych
9) przygotowanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych,
10) zatwierdzanie arkuszy i aneksów arkuszy organizacji pracy szkół oraz placówek oświatowych pod względem zgodności z prawem oświatowym i zabezpieczeniem finansowym
11) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem lub wycofywaniem zezwoleń na założenie szkoły niepublicznej przez osobę prawną lub fizyczną,
12) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub cofaniem uprawnień szkoły publicznej szkołom niepublicznym,
13) udział w kontrolach przeprowadzanych w szkołach niepublicznych,
14) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkół publicznych i placówek oświatowo - wychowawczych w zakresie:
a) realizacji lokalnej polityki oświatowej,
b) prawidłowości gospodarki finansowej, a w szczególności dysponowania przyznanymi środkami budżetowymi,
c) przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i młodzieży,
15) opracowanie projektów wysokości dotacji szkołom niepublicznym, nadzór nad gospodarką finansową dotyczącą dysponowania przyznanymi dotacjami,
16) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoły lub placówki oświatowej w zakresie:
a) udziału w pracach komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora,
b) przygotowania dokumentacji związanej z powołaniem komisji konkursowych, przeprowadzeniem konkursu oraz powierzeniem stanowiska dyrektora szkoły lub placówki,
c) prowadzenia spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, jeżeli do konkursu nie zgłosił się żaden kandydat albo w wyniku konkursu nie wyłoniono kandydata.
17) opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego,
18) prowadzenie ewidencji urlopów wypoczynkowych dla dyrektorów placówek oświatowych, w których nie są przewidziane ferie szkolne,
19) przeprowadzanie procesu oceny pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Skarżyskiego,
20) organizowanie szkoleń dla dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych
21) prowadzenie i koordynacja spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych oraz nagród – MEN i Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty pracownikom oświaty,
22) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Starosty Skarżyskiego m. in. przyjmowanie wniosków, powoływanie komisji opiniującej
23) opracowywanie wniosków o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych,
24) przygotowanie projektów budżetu szkół i placówek oświatowych,
25) przygotowywanie zbiorczych projektów planów budżetowych placówek oświatowych,
26) opiniowanie zmian w budżetach szkół i placówek oświatowych,
27) wykonywanie zadań związanych z realizacją art. 30 ust 6 oraz art. 30a ustawy Karta Nauczyciela ( Dz. U. 2006 r. Nr 97 poz.674 z późn. zm.),
28) opracowanie programów oraz koordynacja zadań w zakresie wyposażenia
i modernizacji bazy dydaktycznej, remontów i inwestycji w obiektach oświatowych,
29) analiza arkuszy organizacyjnych szkół i placówek i ich zatwierdzanie we współpracy z Zarządem Powiatu,
30) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
31) przestrzeganie procedur, przygotowywanie dokumentacji, a także udział w pracach komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego,
32) wydawanie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie rejestru wydawanych aktów,
33) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących edukacji,
34) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości w części dotyczącej oświaty w tym Systemu Informacji Oświatowej,
35) przygotowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem zezwoleń na indywidualne nauczanie dzieci,
36) organizowanie opieki dla dzieci i młodzieży posiadającej orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych (uzgadnianie miejsc, gromadzenie dokumentacji, wydawanie decyzji o skierowaniu),
37) sporządzanie wniosków o wskazanie dla nieletnich ośrodków w stosunku do których sąd rodzinny orzekł o umieszczeniu w młodzieżowym ośrodku socjoterapii za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
38) przygotowanie skierowań dotyczących umieszczania nieletnich
w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii a także gromadzenie dokumentacji niezbędnej do umieszczenia
w placówce.
39) prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym nauczycieli,
40) prowadzenie spraw związanych z powierzeniem zadania doradcy metodycznego
41) nadzór nad działalnością doradców metodycznych
42) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli
43) podział i rozliczenie środków pochodzących z subwencji MEN oraz z budżetu powiatu,
44) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej z działalności oświatowych,
45) nadzór nad danymi statystycznymi placówek oświatowych
46) koordynowanie projektów pochodzących z budżetu państwa, unii europejskiej
i innych programów pomocowych,
47) przygotowywanie spraw związanych z pozyskiwaniem zewnętrznego wsparcia finansowego w zakresie oświaty, sportu, rekreacji i kultury.
48) współpraca z komisjami Rady Powiatu,
49) współpraca ze związkami zawodowymi.
4.Do zadań wydziału w zakresie kultury, sportu i turystyki należy:
1) koordynacja zadań z zakresu edukacji kulturalnej w szkołach i placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Współudział w organizacji przeglądów, konkursów i imprez kulturalnych promujących działalność kulturalną i artystyczną szkolnych i pozaszkolnych zespołów amatorskich,
2) tworzenie warunków prawno – organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
3) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej,
4) prowadzenie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno – technicznych dla jej rozwoju w tym:
a) popularyzacja walorów rekreacji ruchowej,
b) organizacja i współorganizacja imprez turystyczno - rekreacyjnych
i sportowych na terenie Powiatu
c) szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,
d) tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo – rekreacyjnej.
5) inspirowanie działań mających na celu rozwój ruchu turystycznego, poprzez tworzenie marki turystycznej powiatu,
6) wspieranie rozwoju agroturystyki oraz prowadzenie informacji internetowej
o agroturystyce,
7) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działalność z zakresu turystyki
w celu promowania różnych form wypoczynku na terenie powiatu,
8) współdziałanie w zakresie organizowania ponadgminnych imprez turystyki aktywnej,
9) współuczestnictwo w targach turystycznych i innych imprezach branżowych,
10) współorganizowanie zagranicznych kontaktów turystyczno – gospodarczych,
11) administrowanie Internetowym Systemem Informacji Turystycznej,
12) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie tworzenia szlaków i tras turystycznych,
13) tworzenie baz danych zasobów turystycznych,
14) zgłaszanie zabytków do rejestru prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
15) prowadzenie ewidencji zabytków znajdujących się na terenie Powiatu.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów