BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, realizuje zadania dotyczące spraw obywatelskich. Ponadto wydział zajmuje się sprawami związanymi z administrowaniem nieruchomościami powiatu poprzez Referat Administracyjno – Gospodarczych oraz zapewnia obsługę administracyjno - gospodarczą i materiałowo - techniczną w Starostwie.

1. Do zadań wydziału w zakresie spraw organizacyjnych należy:

1) inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
2) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, instrukcji archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
3) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze sprawozdawczością elektroniczną przez poszczególne wydziały Starostwa,
4) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw
administracyjnych w imieniu Starosty,
5) prowadzenie rejestru i zbioru Zarządzeń Starosty,
6) prowadzenie rejestru umów,
7) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
8) opracowywanie wymaganych analiz i sprawozdań z zakresu skarg i wniosków obywateli,
9) wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów,
10) prowadzenie spraw w imieniu Starosty związanych z przyjmowaniem, przekazywaniem analizowaniem i publikowaniem oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń oraz informacji osób zobowiązanych do ich składania Staroście,
11) organizacja spotkań i imprez okolicznościowych.

2. Do zadań wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy:

1) przygotowywanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmujących więcej niż jedną gminę
2) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
3) wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń oraz fundacji,
4) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz powoływanie z upoważnienia Starosty osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza,
5) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach
i chowaniu zmarłych,
6) przygotowywanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i resortowych,
7) zabezpieczenie techniczne imprez i uroczystości organizowanych przez Starostwo.

3.Do zadań wydziału w zakresie prowadzenia Biura Obsługi Interesanta należy:

1) kompleksowa informacja w zakresie:
a) rodzaju, miejsca i trybu załatwiania spraw,
b) struktury organizacyjnej Starostwa,
2) wydawanie wniosków i innych dokumentów związanych z załatwianiem
określonych spraw w Starostwie oraz udzielanie informacji o sposobie załatwienia
sprawy,
3) przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
4) przekazywanie korespondencji wpływającej do dekretacji,
5) przekazywanie korespondencji komórkom organizacyjnym Starostwa i jednostkom
organizacyjnym powiatu,
6) obsługa interesantów w zakresie działalności merytorycznej poszczególnych
wydziałów Starostwa,
7) obsługa elektronicznej skrzynki podawczej i poczty elektronicznej Starostwa,
8) dokonywanie rozdzielenia prasy, publikatorów, itp.,
9) wykonywanie czynności z zakresu małej poligrafii (obsługa kserokopiarki,
urządzeń do oprawy dokumentów oraz innych urządzeń,
10)organizowanie wspólnie z Zespołem Informatycznym elektronicznego obiegu
dokumentów w Starostwie.

4.Do zadań Referatu w zakresie spraw administracyjno - gospodarczych należy:

1) planowanie i realizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem budynków Starostwa ( Konarskiego 20, Sikorskiego 20, Plac Floriański 1),
2) zabezpieczenie mienia Starostwa,
3) utrzymanie czystości i porządku wokół budynków Starostwa oraz porządku w pomieszczeniach biurowych i gospodarczych,
4) zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów oraz łączności telefonicznej
5) administrowanie nieruchomościami powiatu, w tym:
a) wykonywanie bieżących napraw,
b) dokonywanie drobnych zakupów materiałów niezbędnych przy wykonywaniu bieżących napraw i remontów,
c) opracowywanie planu remontów i modernizacji,
d) zlecanie opracowywania projektów i dokumentacji budowlanych na remonty
i modernizację,
e) dokonywanie przeglądów nieruchomości i ocena ich stanu technicznego,
f) koordynowanie oraz nadzorowanie remontów i modernizacji.
g) zwoływanie odbiorów końcowych remontów i modernizacji oraz uczestnictwo w nich,
h) prowadzenie książek obiektu budowlanego,
i) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanych z wykonywaniem remontów i modernizacji,
j) współpraca z Zespołem ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji w zakresie planowanych remontów i modernizacji.

6) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
7) przygotowywanie do projektu budżetu powiatu wykazu o stanie mienia powiatowego,
8) pomoc w przygotowywaniu procedur przetargowych na sprzedaż, najem i dzierżawę mienia powiatowego i udział w komisjach przetargowych,
9) przygotowywanie i przedkładanie Zarządowi Powiatu umów na najem
i dzierżawę oraz na dostawę mediów i świadczenia usług,
10) gospodarowanie lokalami biurowymi w budynkach i nieruchomościach Powiatu Skarżyskiego,
11) wypisywanie faktur VAT za najem i dzierżawę nieruchomości Powiatu Skarżyskiego zgodnie z zawartymi umowami, a także innych faktur VAT,
12) sporządzanie miesięcznego rejestru VAT,
13) prowadzenie rejestru wydatków do 14.000 euro,
14) przygotowywanie deklaracji podatkowych od nieruchomości Powiatu Skarżyskiego oraz przekładanie comiesięczne poleceń zapłaty do Wydziału Finansowego, opłat z tytułu podatku od nieruchomości,
15) ochrona i sprzątanie budynków biurowych przy ul. Konarskiego i Sikorskiego 20 oraz dozór i ochrona innych nieruchomości Powiatu Skarżyskiego, którym nie nadano innej formy władania,
16) wykonywanie zadań dotyczących realizacji zaleceń służby BHP w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
17) prowadzenie dokumentacji ilościowo-wartościowej składników ruchomych mienia Starostwa zgodnie z wytycznymi Skarbnika Powiatu, a w szczególności:
a) prowadzenie księgi inwentarzowej (ewidencja ilościowo-wartościowa),
b) prowadzenie księgi ewidencji ilościowej pozostałego wyposażenia.
18) opracowywanie rocznych planów zakupu materiałów biurowych, eksploatacyjnych, przyjmowanie zapotrzebowań od poszczególnych Wydziałów Starostwa,
19) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym Starostwa z zachowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
20) przyjmowanie na stan materiałów biurowych, eksploatacyjnych i gospodarczych na podstawie rachunków i faktur zakupu oraz prowadzenie ewidencji wydawania materiałów,
21) prowadzenie całości spraw związanych z zaopatrzeniem Starostwa we wszelki pozostały sprzęt, łącznie ze sprzętem przeciwpożarowym
22) prowadzenie spraw z zakresu wyposażenia pracowników w odzież ochronną
i środki ochrony osobistej,
23) prowadzenie całości spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i tablicami (zamawianie, ewidencja, likwidacja),
24) prowadzenie archiwum oraz biblioteki Starostwa,
25) gospodarka taborem samochodowym oraz rozliczanie kierowcy,
26) prowadzenie i rozliczanie inwestycji związanych z działalnością Starostwa Powiatowego.

Data wytworzenia : 2011-05-10 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-10 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2011-05-10 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html