BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

21/42/2011

Drukuj
1 2 3

Uchwała Nr 21/42/2011
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 06.04.2011 r.


w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.


Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.)
oraz § 67 ust.4 Statutu Powiatu Skarżyskiego

Zarząd Powiatu Skarżyskiego uchwala co następuje:

§ 1
Zatwierdza się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Skarżysku-Kamiennej, stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Skarżysku-Kamiennej.

§ 3
Traci moc Uchwała Nr 48/122/2007 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 6 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Zarządu Powiatu Skarżyskiego

Michał Jędrys


Członkowie:
1.Waldemar Mazur
2.Zenon Nowakowski
3.Stanisław Dymarczyk
4.Katarzyna Bilska


Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 21/42/2011
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 06.04.2011 r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE
w Skarżysku-Kamiennej
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny zwany dalej „regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.
§ 2
Ilekroć w regulaminie użyty jest wyraz lub skrót wyrazów:
Starosta – należy przez to rozumieć Starostę Skarżyskiego,
Rada – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Skarżyskiego,
Zarząd – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Skarżyskiego,
Centrum – należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej,
Dyrektor – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Skarżysku-Kamiennej,
Powiat – należy przez to rozumieć Powiat Skarżyski,
PFRON – należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
POIK – należy przez to rozumieć Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej,
Dział – należy przez to rozumieć komórki organizacyjne funkcjonujące w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kamiennej.
§ 3
Podstawą działalności Centrum jest:
1. Uchwała Nr V/29/99 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 25 lutego 1999 roku w sprawie powołania jednostki budżetowej pod nazwą „Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie”,
2. Statut Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej,
3. Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r., Nr 175, poz. 1362
z późn. zm.),
4. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008r., Nr 14, poz. 92 z późn. zm.),
5. Innych ustaw właściwych dla zakresu prowadzonych spraw,
6. Innych przepisów szczególnych dotyczących jednostek organizacyjnych pomocy społecznej i samorządowych jednostek budżetowych,
7. Niniejszy Regulamin Organizacyjny.
§ 4
1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest powiatową jednostką budżetową, organizacyjnie podległą Zarządowi Powiatu.
2. Centrum kieruje Dyrektor zatrudniany przez Zarząd.
3. Siedzibą Centrum jest miasto Skarżysko – Kamienna, a swoim obszarem działania obejmuje teren Powiatu Skarżyskiego.
Rozdział II
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA CENTRUM
§ 5
Do zakresu działania Centrum należy wykonywanie:
1. zadań własnych powiatu,
2. zadań zleconych,
3. innych zadań określonych uchwałami Rady Powiatu Skarżyskiego i Zarządu Powiatu Skarżyskiego oraz przepisami prawa.
§ 6
1. Centrum realizuje zadania z zakresu:
1) pomocy społecznej, w szczególności:
a) opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
b) prowadzenie specjalistycznego poradnictwa,
c) organizowanie opieki w rodzinach zastępczych i udzielanie pomocy pieniężnej
na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci,
d) zapewnienie opieki i wychowania dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionych opieki rodziców,
e) pokrywanie kosztów utrzymania dzieci pochodzących z terenu powiatu, umieszczonych
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach zastępczych na terenie powiatu,
f) przyznawanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym placówki opiekuńczo-wychowawcze i rodziny zastępcze,
g) pomoc w integracji ze środowiskiem dla osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, w tym osobom posiadającym status uchodźcy,
h) prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób,
i) prowadzenie mieszkań chronionych i powiatowych ośrodków wsparcia,
j) prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej,
k) udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
l) szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu,
m) doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu,
n) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwym organom,
o) sporządzanie bilansu potrzeb powiatu w zakresie pomocy społecznej,
p) koordynowanie strategii, o której mowa w ppkt 1),
q) organizowanie szkoleń rodzin zastępczych oraz kandydatów zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej,
r) podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb i realizacji zadań przewidzianych w innych ustawach,
2) rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w szczególności:
a) opracowanie i realizacja powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej, przestrzegania praw osób niepełnosprawnych oraz współpraca w tym zakresie z instytucjami administracji rządowej i samorządowej,
b) podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności,
c) współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej tych osób,
d) dofinansowanie:
- uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,
- sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,
- zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze,
- likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku
z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,
- rehabilitacji dzieci i młodzieży,
e) sprawowanie nadzoru poprzez kontrolę działalności organizacyjnej, rehabilitacyjnej
i wykorzystania środków przez warsztaty terapii zajęciowej,
f) realizacja programów celowych,
g) opracowywanie i przedstawianie planów w zakresie określonych zadań oraz informacji, sprawozdawczości z prowadzonej działalności,
h) dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej,
i) współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych.
3 ) przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w szczególności:
a) w zakresie zadań własnych powiatu:
- tworzenie i prowadzenie ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie,
- prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej,
b) w zakresie zadań z zakresu administracji rządowej:
- opracowywanie i realizacja programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie.
- pomoc uchodźcom,
- realizacja innych zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej.
2. Centrum może zlecać realizację zadań z zakresu pomocy społecznej, w trybie
przewidzianym w ustawie o pomocy społecznej i zasadach określonych przez Zarząd
i Radę Powiatu, udzielając dotacji na finansowanie lub dofinansowanie realizacji
zleconego zadania:
1) organizacjom pozarządowym prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej,
2) osobom prawnym i jednostkom organizacyjnym działającym na podstawie przepisów
o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej.
3. Centrum w zakresie określonym przez Starostę sprawuje nadzór nad działalnością
domów pomocy społecznej, placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz ośrodków wsparcia.

§ 7
1. Wydatki związane z realizacją zadań własnych Centrum pokrywa ze środków finansowych zabezpieczonych w budżecie powiatu do wysokości ujętej w planie finansowym.
2. Wydatki związane z realizacją zadań zleconych Centrum pokrywa ze środków finansowych zapewnionych przez Wojewodę Świętokrzyskiego za pośrednictwem budżetu Powiatu do wysokości ujętej w planie finansowym.
3. Wydatki związane z realizacją zadań w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych Centrum pokrywa ze środków PFRON do wysokości ujętej
w planie finansowym.
4. Na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej Centrum może występować o środki pozabudżetowe.
§ 8
Centrum jest zakładem pracy dla zatrudnionych w nim pracowników, w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
Rozdział III
ZASADY KIEROWANIA CENTRUM
§ 9
DYREKTOR CENTRUM
1. Centrum kieruje Dyrektor zatrudniany przez Zarząd.
2. Dyrektor organizuje i koordynuje całokształt działalności Centrum oraz jest odpowiedzialny za jego działalność zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa.
3. Do zadań Dyrektora w szczególności należy:
1) organizacja pracy Centrum oraz wykonywanie zadań określonych przepisami prawa,
2) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
3) gospodarowanie powierzonym mieniem,
4) reprezentowanie Centrum na zewnątrz,
5) zatrudnienie i zwalnianie pracowników Centrum,
6) określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy działów Centrum,
7) wydawanie, z upoważnienia Starosty, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości powiatu,
8) zawieranie i rozwiązywanie, z upoważnienia Starosty, umów cywilnoprawnych
w sprawie powierzenia dziecka rodzinie zastępczej,
9) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją zadań w zakresu pomocy społecznej w odniesieniu do rodzinnej opieki zastępczej, ośrodków adopcyjno-opiekuńczych, jednostek specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego oraz ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
10) opiniowanie zatrudniania kierowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
o których mowa w ppkt 9),
11) kierowanie wniosków o ustalenie niepełnosprawności, stopnia niepełnosprawności lub niezdolności do pracy do organów określonych odrębnymi przepisami,
12) wydawanie zarządzeń wewnętrznych, gwarantujących prawidłową pracę Centrum,
13) składanie oświadczeń woli i zaciąganie zobowiązań w ramach udzielonego przez Zarząd upoważnienia,
14) przedkładanie do sądu wykazów rodzin zastępczych,
15) współpraca z sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej,
16) wytaczanie na rzecz obywateli powództwa o roszczenia alimentacyjne
17) składanie Radzie Powiatu rocznych sprawozdań z działalności Centrum,
18) przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
4. Dyrektor zarządza Centrum przy pomocy:
1) zastępcy dyrektora,
2) głównego księgowego.
5. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje zastępca dyrektora, a w razie jego
nieobecności osoba wyznaczona przez Dyrektora.
§ 10
ZASTĘPCA DYREKTORA
1. Zastępcę dyrektora zatrudnia oraz rozwiązuje z nim umowę o pracę Dyrektor Centrum.
2. Zastępca dyrektora podlega bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.
3. Do obowiązków zastępcy dyrektora należy w szczególności:
1) zapewnienie właściwego funkcjonowania zaplecza administracyjnego oraz organizacyjnego jednostki i pomieszczeń biurowych,
2) organizacja i koordynacja całokształtu zagadnień organizacyjno – administracyjnych
w jednostce oraz koordynacja i kontrola podległych działów i samodzielnych stanowisk pracy,
3) opracowanie pod względem merytorycznym zarządzeń, regulaminów i instrukcji regulujących działalność podległych bezpośrednio działów,
4) wnioskowanie do Dyrektora w sprawach organizacyjnych oraz kadrowych jednostki,
5) zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i higieny pracy,
6) rozpatrywanie skarg i wniosków objętych działaniem bezpośrednio podległych działów,
7) opracowywanie planów i wniosków w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych,
8) nadzór nad właściwym zaopatrzeniem w urządzenia i materiały,
9) kontrola i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków trwałych i innych składników majątkowych nie będących środkami trwałymi,
10) analiza ofert szkoleniowych i przedstawianie propozycji szkoleń dla pracowników podległych działów.
§ 11
GŁÓWNY KSIĘGOWY CENTRUM
1. Głównego Księgowego zatrudnia oraz rozwiązuje z nim umowę o pracę Dyrektor Centrum.
2. Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.
3. Główny Księgowy jest jednocześnie kierownikiem działu księgowości.
4. Do obowiązków Głównego Księgowego należy, w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Centrum zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
2) sprawowanie nadzoru i kontroli nad całością spraw finansowo - materiałowych Centrum,
3) sporządzanie odpowiednich analiz ekonomicznych oraz sprawozdawczości,
4) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzonej rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
5) sporządzanie i realizacja planów pracy kierowanej komórki,
6) nadzór i koordynacja pracy działu księgowości,
7) prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
a. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
b. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
c. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d. zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
e. analizie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych
i innych będących w dyspozycji jednostki.
8) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a. wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków,
b. następnej kontroli operacji gospodarczych jednostki stanowiącej przedmiot księgowań,
9) nadzór nad wydatkowaniem środków dokonywanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i warsztaty terapii zajęciowej,
10) obsługa finansowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Rozdział IV
ORGANIZACJA CENTRUM
§ 12
1. W skład Centrum wchodzą następujące działy oraz samodzielne stanowiska z podanymi skrótami do stosowania przy oznaczaniu spraw:
1) Dział Organizacyjny (DO)
2) Dział Księgowości (DK),
3) Dział Opieki nad Dzieckiem i Rodziną i Pomocy Instytucjonalnej (ODR)
4) Dział ds. Osób Niepełnosprawnych (ON),
5) Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej (POIK),
6) Dyrektor (D),
7) Zastępca Dyrektora (ZD).
§ 13
Wykaz stanowisk w kierowanej jednostce ustala Dyrektor Centrum z uwzględnieniem potrzeb
i możliwości finansowych.
§ 14
Schemat Organizacyjny Centrum stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
PRACOWNICY DZIAŁÓW I SAMODZIELNE STANOWISKA
§ 15
1. Pracownicy Działów i osoby na samodzielnych stanowiskach są podporządkowani bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.
2. Pracownicy Działów i na samodzielnych stanowiskach są zobowiązani do wzajemnej współpracy.
§ 16
1. Pracownicy i osoby na samodzielnych stanowiskach ponoszą odpowiedzialność na zasadach określonych w przepisach: Kodeksu Pracy oraz Ustawy o finansach publicznych oraz Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
2. Szczegółowe obowiązki oraz uprawnienia pracowników działów i zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach zostają określone w indywidualnych zakresach czynności obowiązków i odpowiedzialności.
Rozdział V
ZADANIA DZIAŁU KSIĘGOWOŚCI
§ 17
Do podstawowych zadań Działu Księgowości Centrum należy w szczególności:
1. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
2. bieżące i prawidłowe dokonywanie zapisów księgowych oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej,
3. prowadzenie ewidencji składników majątkowych oraz zagadnień inwentaryzacji,
4. racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na wykonywanie zadań wynikających z planów,
5. opracowanie planów budżetowych,
6. koordynacja problematyki finansowo ekonomicznej w jednostce,
7. zapewnienie terminowej windykacji należności dochodowych, roszczeń oraz spłat zobowiązań,
8. organizowanie i prowadzenie kontroli wewnętrznej w działach Centrum.
§ 18
Główna księgowa Centrum podlega służbowo bezpośrednio Dyrektorowi Centrum zaś zatrudnieni w dziale pracownicy podlegają służbowo głównemu księgowemu.
Rozdział VI
ZADANIA DZIAŁU ORGANIZACYJNEGO
§ 19
Do podstawowych zadań Działu Organizacyjnego należy prowadzenie w szczególności następujących spraw:
1. prowadzenie kadr,
2. obsługa prawna Centrum,
3. prowadzenie sekretariatu,
4. organizacja obsługi interesantów i obiegu dokumentów,
5. udzielanie informacji o zadaniach Centrum oraz o prawach i uprawnieniach osobom zainteresowanym,
6. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych,
7. prowadzenie archiwum zakładowego,
8. obsługa techniczna (zaopatrzenie, sprawy gospodarcze),
9. obsługa informatyczna Centrum,
10. zaopatrzenie Centrum w materiały i urządzenia niezbędne do realizacji zadań Centrum zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
11. przygotowywanie rachunków, faktur, not (opis merytoryczny) zawierających operacje gospodarcze do obróbki finansowej,
12. administrowanie pomieszczeń Centrum,
13. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Centrum,
14. opracowywanie wniosków w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych.
§ 20
Pracownicy zatrudnieni w Dziale Organizacyjnym podlegają służbowo bezpośrednio Dyrektorowi Centrum, pośrednio zastępcy dyrektora Centrum.
Rozdział VII
ZADANIA DZIAŁU OPIEKI NAD DZIECKIEM I RODZINĄ i POMOCY INSTYTUCJONALNEJ
§ 21
Do podstawowych zadań Działu Opieki nad Dzieckiem i Rodziną i Pomocy Instytucjonalnej Centrum należy w szczególności:
1. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
2. prowadzenie specjalistycznego poradnictwa,
3. doradztwo metodyczne dla ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych,
4. szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej,
5. przygotowanie i szkolenie rodzin zastępczych, wykonywanie zadań ośrodka adopcyjno – opiekuńczego,
6. organizowanie opieki w rodzinach zastępczych, przyznawanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej,
7. kontrola rodzin zastępczych w zakresie pełnienia należytej opieki nad przyjętym dzieckiem,
8. pomoc w integracji ze środowiskiem dla osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo - wychowawczych, resocjalizacyjnych i zakładów dla nieletnich oraz rodziny zastępcze, udzielanie pomocy finansowej,
9. przygotowywanie i opracowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń
i usług,
10. kompletowanie dokumentów w celu przyznania świadczenia z tytułu usamodzielnienia dla osób opuszczających placówki opiekuńczo - wychowawcze lub rodziny zastępcze,
11. prowadzenie pracy socjalnej wobec rodzin zastępczych oraz usamodzielniających się wychowanków rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych,
12. obsługa systemu informatycznego POMOST,
13. analiza i ocena zjawisk społecznych na terenie powiatu, opracowanie powiatowego programu opieki nad dzieckiem i rodziną, koordynacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
14. pomoc uchodźcom,
15. sporządzanie list wypłat pomocy pieniężnej dla rodzin zastępczych, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
16. sprawozdawczość dotycząca działalności działu,
17. merytoryczna ocena dokumentów skompletowanych w sprawach umieszczenia
w domu pomocy społecznej i przygotowywanie stosownych decyzji,
18. organizowanie opieki dla dzieci pozbawionych całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej - realizacja postanowień sądu w sprawie umieszczenia dzieci
w placówkach opiekuńczo – wychowawczych,
19. kierowanie osób do ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
20. naliczanie odpłatności rodzicom, których dzieci przebywają w rodzinach zastępczych lub placówkach opiekuńczo – wychowawczych, egzekwowanie tej odpłatności oraz przygotowanie projektu decyzji administracyjnej w tym zakresie,
21. przygotowywanie i sprawdzanie pod względem merytorycznym porozumień między powiatami w zakresie kosztów utrzymania dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych lub rodzinach zastępczych poza terenem Powiatu Skarżyskiego,
22. sporządzanie list odpłatności zgodnie z zawartymi porozumieniami między powiatami
w sprawie pokrywania kosztów utrzymania dzieci pochodzących z terenu Powiatu,
23. sporządzanie analiz i sprawozdań z działalności domu pomocy społecznej, placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz ośrodka wsparcia,
24. przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach skarg zażaleń na działalność domu pomocy społecznej, placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz ośrodka wsparcia,
25. współpraca z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej i organizacjami pozarządowymi w zakresie spraw dziecka i rodziny,
26. współpraca w zakresie realizacji Powiatowego Programu Pomocy Dziecku i Rodzinie oraz Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
27. analizy zbiorcze z działalności działu.
§ 22
Pracownicy Działu Opieki nad Dzieckiem i Rodziną i Pomocy Instytucjonalnej podlegają służbowo bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.

ROZDZIAŁ VIII
ZADANIA POWIATOWEGO OŚRODKA INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
§ 23
Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodek Interwencji Kryzysowej należy:
1. podejmowanie działań na rzecz osób i rodzin będących w kryzysie, w tym dotkniętych przemocą, w celu zapobiegania lub pogłębiania się występujących dysfunkcji,
2. udzielanie specjalistycznego poradnictwa,
3. współpraca z lokalnymi oraz krajowymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi, środowiskami samopomocowymi zajmującymi się udzielaniem pomocy osobom
i rodzinom z problemem przemocy i będącym w innych sytuacjach kryzysowych
4. organizowanie szkoleń z zakresu zjawiska przemocy dla osób i instytucji pracujących
z dziećmi, młodzieżą i rodzinami,
5. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach petentom,
6. opracowywanie i realizacja programów korekcyjno - edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
7. pomoc w integracji ze środowiskiem dla osób opuszczających niektóre rodzaje placówek opiekuńczo - wychowawczych, resocjalizacyjnych, zakładów dla nieletnich i zakładów karnych oraz udzielanie pomocy rodzinom naturalnym dzieci przebywających w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
8. udzielanie pracownikom socjalnym konsultacji i poradnictwa dotyczącego opracowywania i prowadzenia rozszerzonej pracy socjalnej z klientami z problemem przemocy i w różnych sytuacjach kryzysowych,
9. realizacja grupowych form pracy o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym
i profilaktycznym,
10. prowadzenie pracy socjalnej z rodzinami naturalnymi dzieci umieszczonych
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych,
11. prowadzenie mediacji rodzinnych w sytuacji braku możliwości porozumienia się członków rodziny — tworzenie grup samopomocy,
12. współpraca z sądem w zakresie regulacji sytuacji małoletnich dzieci w przypadku stwierdzonych zaniedbań i braku możliwości zmiany postawy rodziców,
13. przygotowanie i opracowanie dokumentów niezbędnych do realizacji zadań,
14. analiza i ocena zjawisk społecznych występujących na terenie powiatu,
15. pomoc uchodźcom,
16. udział w koordynacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz
w opracowaniu programów z zakresu opieki nad dzieckiem i rodziną oraz wsparcia osób niepełnosprawnych,
17. przygotowanie sprawozdawczości w zakresie prowadzonej działalności,
18. udostępnianie „Przyjaznego Pokoju” z lustrem weneckim oraz sprzętem audiowizualnym do rejestracji zdarzeń na potrzeby prokuratury, sądu i policji,
19. podejmowanie innych działań wynikających z diagnozy potrzeb.
§ 24
Pracownicy Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej podlegają służbowo bezpośrednio Dyrektorowi Centrum.
Rozdział IX
ZADANIA DZIAŁU DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
§ 25
Do podstawowych zadań Działu ds. Osób Niepełnosprawnych należy w szczególności:
1. W zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych:
1) nadzór merytoryczny nad Warsztatami Terapii Zajęciowej,
2) udzielanie dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych,
3) udzielanie dofinansowania i prowadzenie dokumentacji związanej z likwidacją barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się dla osób indywidualnych,
4) obsługa programów celowych PFRON,
5) dofinansowanie i realizacja zadań z zakresu sportu, kultury i rekreacji osób niepełnosprawnych dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego,
6) udzielanie dofinansowania do przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych,
7) udzielanie dofinansowania do zakupu sprzętu rehabilitacyjnego osobom indywidualnym
i innym uprawnionym podmiotom.
2. Informowanie o prawach i uprawnieniach osób niepełnosprawnych.
3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi.
4. Opracowywanie i przedstawianie planów, zadań i informacji z prowadzonej działalności oraz ich udostępnianie na potrzeby samorządu.
5. Udział w koordynacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych
w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
6. Współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych.
§ 26
Pracownicy zatrudnieni w Dziale ds. Osób Niepełnosprawnych podlegają służbowo bezpośrednio Dyrektorowi Centrum, pośrednio zastępcy dyrektora Centrum.

Rozdział X
ZASADY WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ
§ 27
1. Działalność kontrolną określa regulamin kontroli opracowany przez Dyrektora Centrum
i podany do wiadomości zatrudnionych pracowników.
2. Kontrole zewnętrzne wykonują pracownicy Centrum w oparciu o plan kontroli oraz na zlecenie Dyrektora zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Kontrolę wewnętrzną organizuje Dyrektor Centrum lub upoważniona przez niego osoba.
§ 28
1. Centrum prowadzi kontrolę zewnętrzną w zakresie realizowanych zadań przewidzianych przez ustawy oraz umowy w odniesieniu do Warsztatów Terapii Zajęciowej.
2. Działalność kontrolną zewnętrzną prowadzi się na podstawie rocznych planów kontroli określonych przez Dyrektora Centrum i zatwierdzonych przez Starostę.
3. Plan kontroli zewnętrznej określa jednostkę kontrolowaną, zakres kontroli i termin przeprowadzenia kontroli.
4. Wnioski i zalecenia pokontrolne formułuje Dyrektor Centrum, który o ich treści
i sposobie wykonania przez jednostkę kontrolowaną informuje Zarząd.
Rozdział XI
WYDAWANIE WEWNĘTRZNYCH AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 29
1. Wewnętrzne akty normatywne: regulaminy, zarządzenia i instrukcje wydaje Dyrektor Centrum.
2. Dyrektor wydaje podległym działom i pracownikom na stanowiskach samodzielnych polecenia regulujące i usprawniające ich działalność.

Rozdział XII
PODPISYWANIE PISM I UDZIELANIE INFORMACJI
§ 30
Obieg dokumentów odbywa się zgodnie z instrukcją kancelaryjną zgodną z zapisami rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.

§ 31
1. Czeki, przelewy i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego oraz dokumenty stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych podpisuje Dyrektor i Główny Księgowy.
2. Plany sprawozdania i pisma wychodzące na zewnątrz podpisuje Dyrektor lub upoważniona przez niego osoba.
3. Projekty pism, decyzji i innych dokumentów przed przedłożeniem do podpisu Dyrektorowi Centrum powinny być zaparafowane przez pracownika przygotowującego projekt.
§ 32
1. Informacji z zakresu działalności Centrum udziela Dyrektor lub upoważnieni przez niego pracownicy.
2. Główny Księgowy, pracownicy działów i osoby zatrudnione na samodzielnych stanowiskach udzielają informacji z zakresu swojej działalności.
Rozdział XIII
ORGANIZACJA PRACY CENTRUM
§ 33
1. Dyrektor Centrum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w środy
w godzinach od 10.00 do 12.00.
2. Zastępca dyrektora Centrum przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w poniedziałki w godzinach od 10.00 do 12.00.
3. Szczegółowa organizację pracy Centrum określa Regulamin pracy.
Rozdział XIV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 34
Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu stanowi jego integralną część.
§ 35
Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego uchwalenia.
























 


Data wytworzenia : 2011-04-12 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2011-04-07 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-17 Osoba modyfikująca : Karina Wiśniewska

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html