BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

12/27/2009

Drukuj
1 2 3

Uchwała Nr 12/27/2009
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 17.03.2009 r.

w sprawie: organizacji roku szkolnego 2009/2010 w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiatu Skarżyski.


Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1, art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) oraz art. 34 a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami) uchwala się co następuje:

§ 1
Zobowiązuje się dyrektorów podległych placówek do sporządzenia arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2009/2010 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15 poz. 142 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca 2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. Nr 52 poz. 467 z późniejszymi zmianami)

§ 2
Przy sporządzaniu arkuszy organizacyjnych kierować się wytycznymi stanowiącymi załącznik do uchwały.

§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej.

§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego

Jerzy Żmijewski

Podpisy członków Zarządu Powiatu:

1. Leszek Lepiarz ................................................
2. Artur Berus .....................................................
3. Jolanta Garbala ...............................................
4. Janusz Ordyński .............................................
















WYTYCZNE DO ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH
na rok szkolny 2009/2010

1)Arkusz organizacyjny jest podstawowym dokumentem pracy szkoły/placówki łączącym zajęcia dydaktyczne z jej budżetem.
2)Podstawę tygodniowego wymiaru godzin stanowią ramowe plany nauczania właściwe dla danego typu szkoły zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15 poz. 142 z późniejszymi zmianami).
3)Organizację i zasady działania placówek publicznych określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca 2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych , warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. Nr 52 poz. 467 z późniejszymi zmianami)
4)Arkusz organizacyjny winien być sporządzony w systemie elektronicznym Vulcan.
5)Oddziały oraz liczba uczniów w szkołach ponadgimnazjalnych:
a)w klasach pierwszych szkół młodzieżowych liczebność uczniów nie mniejsza
niż 28 i nie większaniż 30 uczniów,
b)w klasach pierwszych szkół dla dorosłych nie mniejsza niż 35 słuchaczy,
c)klasy pierwsze przy naborze należy tworzyć jako jednozawodowe,
d)na utworzenie klas wielozawodowych oraz klas pierwszych mniejszych niż
28 uczniów i większych niż 30 uczniów wymagana jest po pierwszej turze naboru zgoda Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
6)W arkuszu organizacyjnym nie należy przydzielać nauczycielom godzin ponadwymiarowych. Godziny ponad pensum umieszczamy w rubryce wakat.
7)Nauczycielowi może być udzielona zniżka godzin dydaktycznych, jedynie
po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
8)Nauczyciel korzystający ze zniżki godzin nie może mieć godzin ponadwymiarowych.
9)Przedmioty realizowane w ramach godzin przeznaczonych na zajęcia fakultatywne nie podlegają podziałowi na grupy.
10)Doradztwo zawodowe uwzględnia się jedynie w arkuszach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Centrum Kształcenia Praktycznego w wymiarze po 1 etacie.
11)Limit etatów:
a)pracownicy pedagogiczni :
wicedyrektorzy 13 – 24 oddziałów - 1 etat
– na każde kolejne 12 oddziałów - 1 etat
Inne stanowiska kierownicze mogą być tworzone (jeżeli statut szkoły lub placówki przewiduje takie stanowiska) po uzyskaniu, każdego roku zgody organu prowadzącego szkołę.
Pedagog szkolny
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 do 1000 uczniów - 1 etat
powyżej 1000 uczniów - 1,5 etatu
W ramach powyższego limitu może być zatrudniony na część etatu psycholog.
bibliotekarze
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 – 551 uczniów - 1 etat
na każde następne 250 uczniów - 0, 5 etatu
Do liczby uczniów dolicza się nauczycieli korzystających z biblioteki. Nie przewiduje się odrębnej obsady czytelni.
b)Przy planowaniu etatów należy kierować się wskaźnikiem GUS (dla województwa świętokrzyskiego) – 1,72 etatu / oddział w tym stanowiska kierownicze, bibliotekarze, pedagog szkolny, wychowawca zajęć świetlicowych.
12)Podział na grupy dokonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodoweji Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15 poz. 142 z późniejszymi zmianami) oraz w uzgodnieniu z organem prowadzącym.
13)Zawieranie dodatkowych umów o pracę wynikających z długoterminowego zastępstwa na stanowiskach niepedagogicznych jest dopuszczalne wyłącznie na czas określony, w porozumieniu z głównym księgowym szkoły.
14)Na arkuszu organizacyjnym dyrektor umieszcza adnotację o terminie i rodzaju opinii rady pedagogicznej na temat organizacji pracy szkoły.
15)Główna księgowa umieszcza na arkuszu adnotację o finansowych możliwościach realizacji projektu arkusza organizacyjnego.
16)Aneksy do arkuszy winny być przedstawione w organie prowadzącym jako informacja o zmianie po zaopiniowaniu przez organ nadzorujący.
17)Aneksy do arkuszy, z których wynikają zmiany powodujące zwiększenie wydatków budżetowych mogą byc wdrażane do realizacji po zatwierdzeniu przez organ prowadzący. Należy je składać każdorazowo z wyprzedzeniem co najmniej tygodnia przed koniecznością wprowadzenia zmiany w arkuszu organizacyjnym szkoły/placówki.
18)W razie konieczności zorganizowania dla uczniów zajęć rewalidacyjnych należy do arkusza załączyć orzeczenia Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej o potrzebie takich zajęć.
19)Centrum Kształcenia Praktycznego wraz z arkuszem organizacyjnym na rok szkolny 2009/2010 dostarcza umowy na kształcenie praktyczne uczniów podpisane ze szkołami.
20)Dyrektorzy szkół i placówek sporządzają arkusz organizacyjny i przekazują organowi prowadzącemu do dnia 28 kwietnia 2009 roku.











































Skarżysko-Kamienna 2006-05-31

EK.I.4331/3/2006
Pan Cezary Ciosk
Przewodniczący Komisji
Oświaty, Kultury, Sportu
i Turystyki
Rady Powiatu Skarżyskiego


W odpowiedzi na pismo znak: BR-0052-IV/13/2006 z dnia 29 maja 2006 roku w załączeniu przesyłamy wytyczne do organizacji roku szkolnego 2006/2007.






















WYTYCZNE DO PROJEKTÓW ORGANIZACYJNYCH
w placówkach oświatowych z wyłączeniem szkół ponadgimnazjalnych
w roku szkolnym 2006/2007




1)Przy sporządzaniu projektów organizacji pracy należy wziąć pod uwagę obowiązujące dla danej placówki akty prawne oraz przyznane środki finansowe.
2)Arkusz organizacji pracy placówki winien obejmować wyłącznie przedmioty i zajęcia obowiązkowe wynikające z ramowych planów nauczania ustalonego dla danego typu placówki.
3)W projekcie arkusza organizacyjnego należy przydzielić godziny do wysokości obowiązującego pensum. Pozostałe godziny proszę wykazać w wakatach.
4)Nie objęty arkuszem organizacyjnym przydział godzin ponadwymiarowych dla kadry kierowniczej wymaga pozytywnej opinii organu prowadzącego. Nie przewiduje się płatnych zastępstw dla kadry kierowniczej.
5)Nauczycielowi korzystającemu ze zniżki godzin nie mogą być przydzielane godziny ponadwymiarowe.
6)W arkuszu należy umieścić realizowaną w szkole liczbę godzin religii po dokonaniu uzgodnień z proboszczem parafii delegującej kadrę katechetyczną.
7)Zawieranie dodatkowych umów o pracę wynikających z długoterminowego zastępstwa na stanowiskach niepedagogicznych jest dopuszczalne wyłącznie na czas określony, w porozumieniu z głównym księgowym placówki.
8)Sporządzanie aneksów do arkusza organizacji pracy szkoły i przesyłania ich do Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu jest konieczne w każdym przypadku zmiany i podlega zatwierdzeniu.
9)Projekt arkusza winien być zaopiniowany przez radę pedagogiczną oraz parafowany przez przedstawicieli związków zawodowych z ewentualnym dołączeniem protokółu rozbieżności.
10)Główna księgowa umieszcza w arkuszu adnotację o finansowych możliwościach realizacji projektu arkusza organizacyjnego.
11)Arkusze organizacji pracy szkół (2 egzemplarze ) zaopiniowane przez wizytatora Kuratorium Oświaty i główną księgową placówki zatwierdzane będą przez Wicestarostę.













WYTYCZNE DO PROJEKTÓW ORGANIZACYJNYCH
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
w roku szkolnym 2006/2007

21)Podstawę tygodniowego wymiaru godzin stanowią ramowe plany nauczania właściwe dla danego typu szkoły zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 roku (Dz. U. Nr 15 poz. 142 ze zmianami z 2002 roku Dz.U. Nr 137 poz. 1155, z 2003 roku Dz. U. Nr 39 poz. 337 i Nr 116 poz. 1093, z 2004 roku Dz. U. Nr 43 poz.393, z 2005 roku Dz.U. Nr 30 poz. 252?
22)Średnia ilość uczniów winna być :
a)w szkołach młodzieżowych nie mniejsza niż 28 uczniów, a w klasach I nie mniejsza niż 30 uczniów,
b)w szkołach dla dorosłych nie mniejsza niż 30 słuchaczy, a w klasach pierwszych nie mniejsza niż 35 słuchaczy.
23)Arkusz organizacji pracy szkoły winien obejmować wyłącznie przedmioty obowiązkowe wynikające z ramowego planu nauczania ustalonego dla danego typu szkoły (klasy).
24)Godzin przyznanych na nauczanie indywidualne nie należy umieszczać
w arkuszu. Organizację tych zajęć określają odrębne przepisy i przyjęta procedura.
25)Zajęcia pozalekcyjne nie są umieszczane w arkuszu. Organizację tych zajęć określa odrębny regulamin.
26)W projekcie arkusza organizacyjnego należy przydzielić godziny do wysokości obowiązującego pensum. Pozostałe godziny proszę wykazać w wakatach.
27)Nie objęty arkuszem organizacji pracy szkoły przydział godzin ponad wymiarowych dla kadry kierowniczej wymaga pozytywnej opinii organu prowadzącego. Nie przewiduje się płatnych zastępstw dla kadry kierowniczej..
28)Nauczycielowi korzystającemu ze zniżki godzin nie mogą być przydzielane godziny ponadwymiarowe.
29)Dopuszcza się w ramach przyznanych środków aby w klasach, w których wymiar godzin do dyspozycji wychowawcy w ramowym planie nauczania wynosi
½, zwiększyć do pełnej godziny.
30)Dyrektorzy szkół opracują i przedstawią do wiadomości nauczycieli przed rozpoczęciem roku szkolnego plan pracy dla tych nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć w pewnych okresach roku szkolnego nie wyczerpuje obowiązującego tygodniowego wymiaru godzin (art. 42 Karty Nauczyciela). Tak ustalony harmonogram jest integralną częścią planu organizacyjnego szkoły.
31)Ewentualny podział na grupy (w ramach przyznanych środków) – zgodnie z § 6 rozporządzenia MENiS z dnia 12 lutego 2002 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
32)Przedmioty realizowane w ramach godzin przeznaczonych na zajęcia fakultatywne nie podlegają podziałowi na grupy.
33)Limit etatów:
a)pracownicy pedagogiczni :
wicedyrektorzy 13 – 24 oddziałów - 1 etat
– na każde kolejne 12 oddziałów - 1 etat
inne stanowiska kierownicze mogą być tworzone za zgodą organu prowadzącego szkołę.
Pedagog szkolny
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 d0 1000 uczniów - 1 etat
powyżej 1000 uczniów - 1,5 etatu
W ramach powyższego limitu może być zatrudniony na część etatu psycholog.
bibliotekarze
do 300 uczniów - 0,5 etatu
od 301 – 551 uczniów - 1 etat
na każde następne 250 uczniów - 0, 5 etatu
Do liczby uczniów dolicza się nauczycieli korzystających z biblioteki. Nie przewiduje się odrębnej obsady czytelni.
Przy planowaniu etatów kierować się wskaźnikiem MEN – 1,96 etatu / oddział
w tym stanowiska kierownicze, bibliotekarze, pedagog szkolny, wychowawca zajęć świetlicowych.
b)ustalając liczbę stanowisk administracji i obsługi należy dążyć do osiągnięcia wskaźnika proponowanego przez MEN< 0,375 stanowiska / oddział.
34)Zawieranie dodatkowych umów o pracę wynikających z długoterminowego zastępstwa na stanowiskach niepedagogicznych jest dopuszczalne wyłącznie na czas określony, w porozumieniu z głównym księgowym szkoły.
35)Sporządzanie aneksów do arkusza organizacji pracy szkoły i przesyłania ich do Wydziału jest konieczne w każdym przypadku zmiany i podlega zatwierdzeniu.
36)W arkuszu należy umieścić nazwiska osób odchodzących na emeryturę, przechodzących w stan nieczynny lub odchodzących z placówki z innych przyczyn.
37)W części arkusza dotyczącej przydziału godzin dla nauczycieli oprócz stażu pracy i wykształcenia, podajemy jeszcze stopień awansu zawodowego: S – stażysta, K – kontraktowy, M – mianowany, D – dyplomowany. W części dotyczącej przedmiotów, szkół i klas podajemy liczbę godzin w klasie wynikającą z planu nauczania, a niżej liczbę godzin po uwzględnieniu podziału na grupy.
38)Główna księgowa umieszcza w arkuszu adnotację o finansowych możliwościach realizacji projektu arkusza organizacyjnego.
39)Projekt arkusza winien być zaopiniowany przez radę pedagogiczną oraz parafowany przez przedstawicieli związków zawodowych z ewentualnym dołączeniem protokółu rozbieżności.
40)Arkusze organizacji pracy szkół opiniowane przez wizytatora Świętokrzyskiego Kuratorium Oświaty będą zatwierdzane przez Wicestarostę.


 


Data wytworzenia : 2009-03-20 01:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2009-03-20 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-25 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html