BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

22/49/ 2007

Drukuj
1 2 3

UCHWAŁA NR 22/49/ 2007
ZARZĄDU POWIATU SKARŻYSKIEGO
z dnia 5 czerwca 2007 roku
w sprawie:
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
(tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.), § 70 ust. 3 załącznika do Uchwały Nr XVI/95/2004 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27.02.2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Skarżyskiego oraz § 5 uchwały Nr V/31/99 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 25 lutego 1999 r. w sprawie powołania Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej
Zarząd Powiatu uchwala co następuje:

§ 1.
Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.
Traci moc Uchwała Nr 50/61/1999 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej.

§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku - Kamiennej.

§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Zarządu Powiatu


Jerzy Żmijewski


1. Leszek Lepiarz ..........................

2. Artur Berus ................................

3. Cezary Ciosk .............................

Uzasadnienie


Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej powołany Uchwałą Nr V/31/99 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 25 lutego 1999 r. w sprawie powołania Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej działa w oparciu o Regulamin Organizacyjny wprowadzony Uchwałą Nr 50/61/1999 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej.
Od 1999 r. w obowiązujących przepisach zaszło jednak wiele zmian. Zaistniała więc konieczność dostosowania Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych do zadań realizowanych przez jednostkę.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH
W SKARŻYSKU – KAMIENNEJ

ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1
1.Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej zwany w dalszej części „Zarządem Dróg” został utworzony uchwałą Rady Powiatu w Skarżysku – Kamiennej nr V/31/99 z dnia 25 lutego 1999 roku w sprawie powołania Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej.
2.Zarząd Dróg jest jednostką organizacyjną Powiatu Skarżyskiego, finansowaną z budżetu powiatu.
3.Zarząd Dróg samodzielnie prowadzi gospodarkę kadrową, finansową i socjalną.

§ 2
Zarząd Dróg działa w oparciu o przepisy:
1)Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.),
2)Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115),
3)ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142 po. 1593 ze zm.),
4)Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.),
5)Przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
6)Statutu Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej nadanego Uchwała Nr 57/XI/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 31 maja 2007 r. w sprawie nadania statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej.
§ 3
1.Siedziba Zarządu Dróg mieści się w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Konarskiego Nr 20.
2.Zarząd Dróg posługuje się pieczęcią podłużną o treści:

Zarząd Dróg Powiatowych
ul. Konarskiego 20
26-110 Skarżysko – Kamienna
NIP 663-16-24-842 REGON 299943988

3.Przy znakowaniu korespondencji Zarząd Dróg posługuje się symbolem ZDP.

§ 4
1.Zarząd Dróg obejmuje swoim zakresem działania obszar administracyjny powiatu skarżyskiego.
2.Sieć dróg pozostająca w administracji Zarządu Dróg stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

§ 5
Do pracowników Zarządu Dróg w zakresie praw i obowiązków mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.).

§ 6
Koordynatorem wszystkich działań Zarządu Dróg jest etatowy członek Zarządu Powiatu, wyznaczony przez Zarząd Powiatu.

ROZDZIAŁ II. STRUKTURA ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH

§ 7
1.Na czele Zarządu Dróg stoi Dyrektor.
2.Dyrektora Zarządu Dróg zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu.
3.W skład Zarządu Dróg wchodzą:
1) Sekcja Finansów, Administracji i Spraw Pracowniczych,
2) Służba Liniowa,
3) Sekcja Administrowania Drogami.
4.Schemat organizacyjny Zarządu Dróg określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

§ 8
1.Dyrektor reprezentuje Zarząd Dróg na zewnątrz, organizuje jego pracę i jest przełożonym pracowników Zarządu Dróg.
2.Dyrektor kieruje pracą Zarządu Dróg przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego oraz Kierownika Zespołu, przy ścisłej współpracy z Członkiem Zarządu Powiatu odpowiedzialnym merytorycznie za Zarząd Dróg.
3.W przypadku nieobecności Dyrektora pracą Zarządu Dróg kieruje Zastępca Dyrektora.

§ 9
1.Dyrektor ponosi odpowiedzialność za całokształt pracy Zarządu Dróg.
2.Zastępca Dyrektora, Główny Księgowy oraz Kierownik Zespołu ponoszą odpowiedzialność za pracę kierowanych przez nich działów.

§ 10
1.Dyrektor zatrudnia i zwalnia pracowników Zarządu Dróg oraz ustala zakres obowiązków dla każdego z nich.
2.Liczbę etatów w Zarządzie Dróg zatwierdza Zarząd Powiatu na wniosek Dyrektora.



§ 11
Dyrektor Zarządu Dróg ponosi odpowiedzialność za należytą i terminową realizację inwestycji i remontów dróg w ramach określonych limitów, nakładów i środków finansowych.

§ 12
Dyrektor Zarządu Dróg wydaje decyzje administracyjne, na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu i w zakresie przez niego ustalonym.

ROZDZIAŁ III ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ZARZĄDU DRÓG

§ 13
Do zakresu działania Sekcji Finansów, Administracji i Spraw Pracowniczych należy:
1)sporządzanie planów finansowych – opracowanie projektu budżetu Zarządu Dróg,
2)prowadzenie urządzeń księgowych bieżącej ewidencji finansowo – księgowej,
3)uzgadnianie wydatków i dochodów budżetowych oraz kontrola dyscypliny budżetowej,
4)uzgadnianie i rozliczanie należności oraz zobowiązań z kontrahentami w zakresie prowadzonych urządzeń księgowych,
5)księgowanie funduszu świadczeń socjalnych, depozytów oraz zakupów i inwestycji,
6)rozliczanie inwentaryzacji,
7)prowadzenie operacji bankowych bezgotówkowych,
8)prowadzenie kasy i sporządzanie raportów w zakresie wpłat i wypłat gotówkowych,
9)likwidacja dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym (faktury, rachunki, delegacje),
10)rozliczanie środków na wykonanie robót na drogach powiatowych,
11)sporządzanie list płac i innych list płatniczych, dokumentów dotyczących naliczania ZUS,
12)księgowanie funduszy świadczeń socjalnych, depozytów oraz zakupów i inwestycji,
13)sporządzanie wymaganej sprawozdawczości ekonomiczno – finansowej,
14)współpraca z innymi sekcjami Zarządu w zakresie związanym ze zlecaniem robót drogowo – mostowych oraz przygotowaniem i organizowaniem przetargów i konkursów ofert,
15)sprawdzanie faktur i protokółów odbioru w zakresie zgodności z umowami,
16)prowadzenie magazynu materiałów masowych oraz oznakowania pionowego dróg,
17)prowadzenie ewidencji wyposażenia,
18)załatwianie skarg i wniosków w sprawach dotyczących zakresu działalności sekcji,
19)załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem, przenoszeniem, zwalnianiem, awansowaniem, karaniem i wyróżnianiem pracowników,
20)nadzór i kontrola nad przestrzeganiem czasu dyscypliny pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy,
21)ewidencjonowanie i przechowywanie akt osobowych pracowników,
22)ewidencja wykorzystania urlopów wypoczynkowych,
23)ustalanie stażu pracy w zakresie uprawnień do nagród jubileuszowych i dodatków za staż pracy,
24)sporządzanie sprawozdań i wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy o refundację kosztów poniesionych przez Zarząd Dróg w związku z zatrudnieniem bezrobotnego w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych oraz osób skierowanych do odbycia stażu u pracodawcy, bądź w celu przygotowania zawodowego,
25)prowadzenie rozliczeń z urzędem skarbowym i ZUS,
26)dokonywanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych obowiązków o charakterze pieniężnym,
27)prowadzenie ewidencji środków trwałych,
28)prowadzenie magazynu i kartotek ilościowych materiałów,
29)zaopatrzenie w materiały biurowe,
30)przygotowywanie zarządzeń Dyrektora w zakresie działalności sekcji,
31)inne sprawy zlecone przez przełożonych.

§ 14
Do zakresu działania Służby Liniowej należą w szczególności sprawy:
1)utrzymanie przejezdności dróg,
2)wykonywanie prac interwencyjnych związanych z likwidacją zagrożeń bezpieczeństwa ruchu,
3)wykonywanie drobnych robót utrzymaniowych, konserwacyjnych i porządkowych zapewniających bezpieczeństwo ruchu, trwałość obiektów i estetykę dróg,
4)wykonywanie mostowych robót utrzymaniowych o charakterze awaryjnym, porządkowym i konserwacyjnym,
5)wykonywanie robót zabezpieczających podczas awarii obiektów mostowych,
6)zabezpieczanie przeszkód oraz awarii dróg i obiektów mostowych poprzez ich oznakowanie, których nie można usunąć natychmiast,
7)współpraca z komórkami Zarządu Dróg w zakresie nadzoru nad robotami utrzymaniowymi prowadzonymi przez innych wykonawców oraz prawidłowości ich oznakowania,
8)kierowanie zimowym utrzymaniem dróg w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora Zarządu Dróg,
9)prowadzenie prac ochraniających obiekty mostowe w zakresie spływu lodów i wielkich wód – współpraca z instytucjami ochrony przeciwpowodziowej,
10)systematyczna kontrola stanu dróg, urządzeń drogowych i obiektów mostowych w zakresie utrzymania nawierzchni, poboczy, rowów, urządzeń odwadniających, skarp, zadrzewień i zieleni, parkingów, miejsc postojowych i zatok autobusowych, oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz skrzyżowań z kolejami w świetle obowiązujących przepisów,
11)określanie potrzeb utrzymaniowych,
12)czuwanie nad przestrzeganiem przepisów porządkowych przez osoby zajmujące pas drogowy,
13)utrzymanie składowisk do zimowego utrzymania dróg,
14)prowadzenie spraw związanych ze środkami technicznymi (środki transportu),
15)załatwianie skarg i wniosków w sprawach dotyczących zakresu działalności Służby Liniowej,
16)prowadzenie gospodarki samochodami służbowymi – dyspozycje, rozliczanie, kontrola zużycia paliwa i ogumienia,
17)prowadzenie robót przy zimowym utrzymaniu dróg,
18)załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniem samochodów i likwidacji szkód,
19)wnioskowanie do Zarządu Dróg o dokonanie likwidacji składników majątkowych,
20)wdrażanie i wprowadzanie wspomaganej komputerowo ewidencji dróg i mostów,
21)prowadzenie pomiarów natężenia ruchu,
22)zbieranie danych na temat zdarzeń drogowych,
23)zaopatrzenie w środki higieny, odzież ochronna i roboczą dla pracowników Służby Liniowej,
24)kontrolowanie warunków pracy, przestrzegania zasad i przepisów bhp i p.poż,
25)inne czynności zlecone przez przełożonych.

§ 15
Do zakresu działania Sekcji Administrowania Drogami należą sprawy:
1)udział w opracowywaniu planów utrzymania dróg,
2)wnioskowanie podziału nakładów na bieżące utrzymanie dróg,
3)opiniowanie projektów planów robót inwestycyjnych, modernizacyjnych dróg oraz odnów nawierzchni,
4)analiza stanu dróg i urządzeń drogowych w zakresie utrzymania nawierzchni, poboczy, rowów, urządzeń odwadniających, skarp, zadrzewień i zieleni, parkingów, miejsc postojowych i zatok autobusowych, oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz skrzyżowań z kolejami w świetle obowiązujących przepisów,
5)kontrola jakości wykonanych robót,
6)planowanie, organizowanie i kontrola prac w zakresie zimowego utrzymania dróg,
7)opiniowanie wykorzystania zarezerwowanego pasa terenu na cele gospodarcze o tymczasowym charakterze,
8)gromadzenie danych i informacji o stanie przejezdności dróg i utrudnieniach w ruchu oraz współpraca w tym zakresie z powiatowymi służbami i mediami,
9)współudział w określaniu polityki techniczno – ekonomicznej w zakresie zarządzania eksploatowanymi mostami,
10)określanie priorytetów w utrzymaniu obiektów mostowych,
11)koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlodowej ochrony mostów,
12)opracowywanie planów bieżącego utrzymania i modernizacji mostów,
13)przygotowania decyzji w sprawie ochrony dróg,
14)opiniowanie zezwoleń na korzystanie z dróg w sposób szczególny,
15)przygotowania zezwoleń na umieszczanie obcych urządzeń w pasie drogowym,
16)naliczanie opłat i kar za zajęcie pasa drogowego,
17)uzgadnianie lokalizacji obcych obiektów, budynków i budowli przy drogach,
18)uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego, projektów decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o warunkach zabudowy,
19)uzgadnianie lokalizacji i wydawanie zezwoleń na zjazd z dróg,
20)przygotowania zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym,
21)uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego,
22)przygotowanie studiów i koncepcji rozwoju sieci,
23)uzgadnianie projektów organizacji ruchu,
24)przygotowanie procesu przetargowego dla utrzymania i budowy dróg i mostów,
25)załatwianie skarg i wniosków w sprawach dotyczących zakresu działalności sekcji,
26)współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie remontów, przebudowy, budowy, utrzymania i ochrony dróg, zamówień publicznych i inżynierii ruchu,
27)zlecanie wykonania robót na drogach i nadzorowanie prawidłowości ich wykonania,
28)opiniowanie przejazdów pojazdów ponadnormatywnych,
29)wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg dla ruchu, gdy wymaga tego stan techniczny drogi i bezpieczeństwo ruchu,
30)zatwierdzanie dokumentacji technicznej dla dróg powiatowych w zakresie ustalonym przez Zarząd Powiatu oraz dokumentacji studialnej i technicznej dla dróg gminnych,
31)przygotowywanie uchwał w sprawach z zakresu dróg oraz zarządzeń Dyrektora w zakresie działalności sekcji,
32)inne czynności zlecone przez przełożonych.


ROZDZIAŁ IV ZASADY PODPISYWANIA PISM I DOKUMENTÓW

§ 16
Do podpisu Dyrektora zastrzega się decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, zgodnie z udzielonym upoważnieniem Zarządu Powiatu Skarżyskiego.

§ 17
Do składania oświadczeń woli w imieniu Zarządu Dróg w zakresie jego praw i zobowiązań majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch upoważnionych osób: Dyrektora i Głównego Księgowego.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 18
Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają Uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego.

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2007-06-12 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2007-06-12 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-25 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html