BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Nazwa Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2
logo
Rodzaj jednostka organizacyjna powiatu - szkoły publiczne
Adres ul. Spacerowa 31 Skarżysko-Kamienna
Kod 26-110
Telefon 41 251-10-41
Fax 41 251-10-41
E-mail » sosw_nr2@poczta.onet.pl
www » www.sosw2.vot.pl
Dyrektor Ośrodka mgr Mariusz Kawa
Z-ca dyrektora ds. dydaktycznych mgr Anna Brożek
Z-ca dyrektora ds. opiekuńczo-wychowawczych mgr Lidia Hanc

Statut Zespołu Placówek Resocjalizacyjno - Wychowawczych

Drukuj
1 2 3

 

STATUT

ZESPOŁU PLACÓWEK RESOCJALIZACYJNO-WYCHOWAWCZYCH W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1

1.    Nazwa Placówki brzmi: Zespół Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej, zwany dalej „Zespołem”.

2.    Siedziba Zespołu mieści się w Skarżysku-Kamiennej przy ulicy Legionów 131.

3.    Nazwa Zespołu używana jest w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.

4.    Organem prowadzącym Zespół jest Powiat Skarżyski.

5.    Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Świętokrzyski Kurator Oświaty.

 

§ 2

1.    Struktura organizacyjna Zespołu obejmuje:

1)   Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii, w skład którego wchodzi:

a)      Szkoła Podstawowa Specjalna,

b)     Gimnazjum Specjalne,

c)      Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna Nr 4,

2)   Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy, w skład którego wchodzi:

a)      Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 3,

b)     Gimnazjum Specjalne Nr 3

c)      Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna Nr 3.

 

ROZDZIAŁ II

Cele i zadania Ośrodka

§ 3

Zespół jest placówką resocjalizacyjno-wychowawczą przeznaczoną dla:

1.    w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii dla dzieci i młodzieży, które z powodu zaburzeń rozwojowych, trudności w uczeniu się i zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym są zagrożone niedostosowaniem społecznym i wymagają stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy, wychowania i socjoterapii.

2.  w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym dla dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy, wychowania i resocjalizacji.

§ 4

Do zadań Zespołu należy:

1.    w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii - eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do życia zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.

2.    w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym - eliminowanie przyczyn i przejawów niedostosowania społecznego oraz przygotowanie wychowanków do życia zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.

 

§ 5

Zadania statutowe Zespołu realizowane są przez:

1.    organizowanie zajęć resocjalizacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych oraz profilaktyczno-wychowawczych umożliwiających nabywanie umiejętności życiowych ułatwiających prawidłowe funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i społecznym,

2.    organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

3.    pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej z uwzględnieniem możliwości i zainteresowań wychowanków,

4.    udzielanie pomocy rodzicom/opiekunom prawnym w zakresie doskonalenia umiejętności niezbędnych we wspieraniu rozwoju dzieci i młodzieży.

 

§ 6

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1.    eliminowanie przyczyn i przejawów niedostosowania społecznego,

2.    eliminowanie przyczyn zaburzeń rozwojowych, zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym lub przyczyn uzależnień,

3.    niwelowanie braków dydaktycznych, poszerzanie wiedzy i umiejętności szkolnych umożliwiających ukończenie szkoły na poszczególnych etapach edukacyjnych,

4.    przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania w środowisku rodzinnym, społecznym oraz życia zgodnego z powszechnie obowiązującymi normami,

5.    zaspokajanie podstawowych potrzeb fizjologicznych i emocjonalnych wychowanków, rozwijanie i kształtowanie zainteresowań poprzez różnorodne formy organizacji czasu wolnego,

6.    dostarczanie właściwych wzorców zachowań,

7.    współpraca ze środowiskiem rodzinnym wychowanków w celu odbudowywania więzi emocjonalnych, tworzenie warunków do powrotu dziecka do domu,

8.    włączanie wychowanków do życia społecznego i kulturalnego w środowisku lokalnym.

 

§ 7

1.    Cele i zadania Zespołu wykonuje poprzez zespołową działalność i współpracę dydaktyczną, socjoterapeutyczną, resocjalizacyjną i wychowawczą:

1)   nauczycieli,

2)   wychowawców,

3)   personelu administracyjno-obsługowego,

4)   sądami,

5)   policją,

6)   służba zdrowia,

7)   placówkami opiekuńczo-wychowawczymi

8)   rodzicami/opiekunami prawnymi wychowanków.

2.    Zespół umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia szkoły poprzez:

1)   atrakcyjny i twórczy proces nauczania i wychowania,

2)   kształcenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w warunkach współczesnego świata.

3.    Zespół umożliwia absolwentom świadomy wybór dalszego kierunku kształcenia poprzez:

1)   poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne,

2)   rozwijanie zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych,

3)   organizowanie zajęć z preorientacji zawodowej.

4.    Zespół kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez:

1)   zapewnienie uczniom odpowiednich warunków kształcenia i wychowania,

2)   systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów,

3)   realizowanie programu wychowawczego, programu profilaktyki i programów profilaktycznych.

5.    Zespół zapewnia opiekę oraz dba o warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi psychofizycznemu poprzez:

1)   prowadzenie wywiadów przez pedagoga i wychowawców w celu poznania sytuacji rodzinnej i materialnej rodziców uczniów,

2)   organizowanie dla rodziców zajęć psychoedukacyjnych omawiających problemy życia psychicznego i metody wychowawcze,

3)   prowadzenie poradnictwa specjalistycznego, rozmów indywidualnych z uczniami mającymi problemy i z ich rodzicami,

4)   sprawowanie opieki nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych,

5)   udzielanie uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej,

6)   współpracę ze szkolną służbą zdrowia i z lekarzami w celu udzielania opieki zgodnie z ich zaleceniami,

6.    Zespół umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach poprzez:

1)   organizowanie zajęć pozalekcyjnych,

2)   organizowanie konkursów artystycznych i poszerzających ogólną wiedzę uczniów,

 

§ 8

1.    W zakresie zadań opiekuńczych Zespół zapewnia w szczególności:

1)   opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych,

2)   opiekę nad uczniami podczas zajęć poza terenem szkoły w trakcie wycieczek organizowanych przez szkołę

3)   pełnienie dyżurów nauczycielskich w czasie przerw międzylekcyjnych,

4)   pomoc materialną dla uczniów, którzy tej pomocy potrzebują wg zasad określonych w odrębnych przepisach,

5)   opiekę medyczną nad uczniami

 

§ 9

Szkoły wchodzące w skład Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych realizują cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty.

 

 

 

§ 10

1.    Szkoła podstawowa:

1)   zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania; 

2)   zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach;

3)   realizuje: 

a)      programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego, 

b)     ramowy plan nauczania;   

2.    Zapewnia wszechstronny rozwój osobowości ucznia, uwzględnia indywidualne jego zainteresowania, uzdolnienia i predyspozycje.

3.    Zapewnia warunki do realizacji celów i zadań poprzez swoją bazę oraz wykwalifikowaną kadrę.

4.    Stosuje metody i techniki samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz poznawania współczesnych systemów wymiany i upowszechniania informacji.

5.    Kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych  w Programie Wychowawczym Zespołu:

1)   kształtuje humanistyczną i patriotyczną postawę uczniów, poszanowanie postępowych tradycji, trwałych wartości kultury narodowej i powszechnej, konstytucji, zasad ustrojowych, norm współżycia;

2)   przygotowuje uczniów do prawidłowego kształtowania stosunków międzyludzkich
i sterowania nimi zgodnie z potrzebami społecznymi, a w związku z tym
do świadomego, aktywnego i odpowiedzialnego spełniania zadań w życiu rodzinnym, społecznym, gospodarczym, kulturalnym i obronnym kraju;

3)   kształtuje wrażliwość społeczną, emocjonalną i estetyczną uczniów, ich sprawność fizyczną, a także nawyki dbania o własny rozwój fizyczny, zdrowie higienę psychiczną, racjonalny wypoczynek i organizację czasu wolnego;

4)   kształtuje pozytywną motywację do nauki i osobistego uczestnictwa w życiu szkoły
i społeczeństwa;

5)   uczy uczestniczenia w życiu kulturalnym szkoły oraz środowiska, rozwija samorządowe działania organizacji uczniowskich.

 

 

 

 

 

§ 11

1.    Gimnazjum:

1)   zapewnia uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i indywidualnymi możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej;

2)   umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia;

3)   umożliwia zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły poprzez:

a)      atrakcyjny i nowatorski proces nauczania;

b)     stosowanie metod kształcenia specjalnego;

c)      indywidualizację form i metod pracy na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych;

d)     realizowanie indywidualnego nauczania zgodnie z aktualnymi możliwościami psychofizycznymi uczniów wg opracowanych Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych.

4)   sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.

2.    Dla uczniów, którzy po rocznym uczęszczaniu do gimnazjum i po ukończeniu 15 roku  życia nie rokują ukończenia gimnazjum w normalnym trybie, dyrektor ośrodka,
na wniosek wicedyrektora ds. dydaktycznych  może utworzyć oddziały przysposabiające do pracy.

3.    W oddziałach przysposabiających do pracy kształcenie ogólne realizuje się zgodnie
z podstawą programową kształcenia ogólnego w formach dostosowanych do potrzeb
i możliwości uczniów.

4.    Program przysposobienia do pracy opracowuje nauczyciel, z uwzględnieniem treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia w określonym zawodzie.

5.    Przysposobienie do pracy może być organizowane w gimnazjum albo poza nim
na podstawie umowy zawartej przez dyrektora Zespołu ze szkołą prowadzącą kształcenie zawodowe /profile ogólno zawodowe/, placówką kształcenia ustawicznego oraz pracodawcą.

 

§ 12

1.    Zasadnicza szkoła zawodowa:

1)   umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły zawodowej;

2)   realizuje program nauczania zgodny z programami obowiązującymi w podobnych szkołach, aby umożliwić ewentualne kontynuowanie kształcenia w innej placówce oświatowej w przypadku opuszczenia Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych;

3)   umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kształcenia;

4)   umożliwia przygotowanie zawodowe poprzez:

a)      organizowanie zajęć przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej;

b)     uczenie przedsiębiorczości, samodzielności i aktywnych form poszukiwania pracy;

c)      rozwijanie wszechstronnych zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych;

d)     współpracę z pracodawcami i innymi instytucjami w celu umożliwienia przygotowania zawodowego.

5)   sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich indywidualnych potrzeb poprzez:

a)      udzielanie pomocy w adaptacji do nowego środowiska przyczyniając się do poprawy samopoczucia uczniów;

b)     stwarzanie warunków do bezpośredniego, indywidualnego kontaktu z nauczycielem;

c)      udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych.

 

§ 13

1.    Szkoły realizują ponadto:

1)   podstawy programowe przedmiotów obowiązkowych zatwierdzone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej;

2)   szkolny plan nauczania ustalony przez dyrektora;

3)   zasady oceniania wewnątrzszkolnego – uchwalone przez Radę Pedagogiczną.

4)   projekty edukacyjne zgodnie z ustalonymi zasadami realizowania projektów edukacyjnych – w ramach posiadanych przez siebie środków.

 

§ 14

1.    Do szczególnych zadań szkół należy zwłaszcza:

1)   kształtowanie warunków oraz klimatu sprzyjającego realizowaniu celów kształcenia
i wychowania,

2)   zapewnienie uczniom warunków do bezpiecznej higienicznej pracy szkolnej, a także opieki socjalnej na miarę możliwości szkoły;

3)   upowszechnianie wiedzy ekologicznej oraz kształtowanie właściwych postaw uczniów wobec problemów ochrony środowiska;

4)   udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej w ścisłej współpracy
z psychologiem i pedagogiem Zespołu;

5)   prowadzenie  zajęć socjoterapeutycznych.

2.    Dla umożliwienia uczniom podtrzymania poczucia tożsamości religijnej szkoła organizuje lekcje religii, zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami prawnymi.

3.    W związku ze specyfiką placówki wychowawcy klas przekazują informacje o postępach
w nauce oraz funkcjonowaniu uczniów w szkole odpowiednim wychowawcom grup wychowawczych.

4.    W miarę możliwości szkoły współpracują z rodzicami lub opiekunami prawnymi uczniów. Zespół zapewnia możliwość uzyskania informacji na temat zachowania, postępów bądź trudności w nauce wychowanków oraz informacji i porad w sprawach wychowania
i opieki.

5.    Szkoły umożliwiają rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów poprzez:

1)   organizowanie zajęć w ramach przedmiotowych kół zainteresowań;

2)   udział uczniów w pracach organizacji szkolnych;

3)   organizowanie dla zainteresowanych konkursów przedmiotowych, olimpiad wiedzy
w szkole i poza szkołą;

4)   stwarzanie nauczycielom możliwości opracowania i realizowania indywidualnych programów nauczania;

5)   rozbudzenie, ukierunkowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów oraz stymulowanie motywacji zwłaszcza na zajęciach obowiązkowych;

6.    Szkoły wykonują zadania opiekuńcze poprzez stosowanie następujących zasad:

1)   podczas wszystkich zajęć organizowanych przez szkołę na nauczycielach spoczywa obowiązek sprawowania opieki nad przydzieloną grupą uczniów;

2)   nadzór nad uczniami podczas zajęć jest tak zorganizowany, aby uczniowie znajdowali się bez przerwy w zasięgu wzroku prowadzącego zajęcia;

3)   przed przystąpieniem do wykonania przez uczniów określonych programem zadań bądź ćwiczeń (np. w-f, chemii i inne) prowadzący zajęcia ma obowiązek przeprowadzania instruktażu z zakresu bhp;

4)   podczas przerw międzylekcyjnych na korytarzach opiekę nad uczniami sprawują nauczyciele pełniący dyżur.

7.    W szkole nauczyciele pełnią dyżur na następujących zasadach organizacyjnych:

1)   obowiązek pełnienia dyżurów nauczycielskich spoczywa na wszystkich nauczycielach za wyjątkiem osób pełniących funkcje kierownicze;

2)   nauczyciele pełnią dyżury według harmonogramu opracowanego przez wicedyrektora ds. dydaktycznych.

8.    Uczeń szkoły podstawowej i gimnazjum, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i ma co najmniej roczne opóźnienie w realizacji programu nauczania, a który w szkole podstawowej specjalnej i gimnazjum specjalnym uzyskuje ze wszystkich zajęć obowiązkowych oceny uznane za pozytywne zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania oraz rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym programów nauczania dwóch klas, może być promowany uchwałą rady pedagogicznej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego.

 

§ 15

1.    W Szkołach Zespołu ustala się oceny klasyfikacyjne według następującej skali:

1)   stopień celujący – 6 (otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania),

2)   stopień bardzo dobry – 5 (otrzymuje uczeń, który opanował pełen zakres wiedzy
i umiejętności określony programem nauczania),

3)   stopień dobry – 4 (otrzymuje uczeń, który nie opanował w pełni wiadomości
i umiejętności określonych programem nauczania, ale opanował treści złożone, trudniejsze od zaliczanych do wymagań podstawowych),

4)   stopień dostateczny – 3 (otrzymuje uczeń, który opanował treści najważniejsze w uczeniu i nauczaniu danego przedmiotu, często powtarzające się w procesie nauczania na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawach programowych),

5)   stopień dopuszczający – 2 (otrzymuje uczeń, który ma braki w opanowaniu treści zawartej w podstawach programowych, ale braki te nie umożliwiają dalszego kształcenia),

6)   stopień niedostateczny – 1 (otrzymuje uczeń, który w najmniejszym stopniu nie opanował wiadomości zawartych w podstawie programowej).

2.    Zasady oceniania zachowania:

1)   ocena wzorowa – otrzymuje ją uczeń, który wzorowo wywiązuje się z obowiązków ucznia,

2)   ocena bardzo dobra – otrzymuje ją uczeń, który na miarę swoich możliwości wywiązuje się z obowiązków ucznia,

3)   ocena dobra – otrzymuje ją uczeń, który na miarę swoich możliwości i warunków stara się wywiązywać z obowiązków ucznia,

4)   ocena poprawna – otrzymuje ją uczeń, który na miarę swoich możliwości i warunków stara się wywiązać z obowiązków ucznia,

5)   ocena nieodpowiednia – otrzymuje ją uczeń, który nie pracuje na miarę swoich możliwości,

6)   ocena naganna – otrzymuje ją uczeń, który nie wywiązuje się z obowiązków ucznia.

 

ROZDZIAŁ III

Organizacja pracy Zespołu

 

§ 16

Zespół jest placówką dla dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z zaburzeniami w zachowaniu.

 

§ 17

Zespół zapewnia:

1.    całodobową opiekę nad wychowankami,

2.    opiekę nocna w Ośrodkach sprawowaną przez wychowawców, którzy mają do pomocy opiekunów nocnych nie będących pracownikami pedagogicznymi,

3.    warunki do nauki i wychowania,

4.    możliwość realizacji celów resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.

 

§ 18

Zakres i czas trwania opieki świadczonej przez placówkę jest dostosowany do sytuacji prawnej, rodzinnej i psychologicznej poszczególnych wychowanków.

 

§ 19

1.    Zespół jest czynny przez cały rok we wszystkie dni tygodnia, jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne.

2.    Istnieje możliwość zamknięcia Zespołu w dni świąteczne, ferie zimowe oraz letnie pod warunkiem, że wszyscy wychowankowie umieszczeni na podstawie orzeczenia sądu otrzymają pisemną zgodę właściwego sądu na wyjazd do domu rodzinnego i brak jest przeciwwskazań wychowawczych.

3.    Zespół może organizować dla wychowanków wypoczynek letni i zimowy poza swoją siedzibą.

 

§ 20

1.    Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Zespołu opracowany przez Dyrektora do 30 kwietnia każdego roku.

2.    Arkusz zatwierdza organ prowadzący Zespół. W arkuszu organizacji Zespołu zamieszcza się wszelkie formy działalności placówki.

3.    W arkuszu organizacji Zespołu określa się w szczególności: liczbę pracowników Zespołu, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną tygodniową i roczną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący. 

 

§ 21

1.    Zespół zapewnia wychowankom odpowiednie warunki do nauki oraz do odbywania praktycznej nauki zawodu, m. in. poprzez:

1)   nadzorowanie jej przebiegu,

2)   zapewnienie opieki wychowawczej,

3)   ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków,

4)   przestrzeganie czasu odbywania praktycznej nauki zawodu, przy zachowaniu przepisów o ochronie pracowników młodocianych.

2.    Za bezpieczeństwo wychowanków odpowiedzialni są nauczyciele:

1)   w czasie lekcji – nauczyciel prowadzący zajęcia,

2)   w czasie przerw między lekcjami – nauczyciel dyżurujący,

3)   w czasie zajęć organizowanych poza ośrodkiem – nauczyciel i ustalony opiekun.

3.    Szczególną opiekę nad wychowankami wymagającymi stałej i doraźnej pomocy ze względów rodzinnych, zdrowotnych, osobowościowych lub innych losowych, dyrektor Zespołu  powierza pedagogowi i wychowawcom grup.

4.    Nauczyciele, wychowawcy oraz pracownicy administracji i obsługi zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.

5.    Ponadto Zespół zapewnia:

1)   pomieszczenia mieszkalne oraz higieniczno-sanitarne,

2)   stołówkę,

3)   pomieszczenia do zajęć edukacyjnych,

4)   odpowiednio wyposażone pomieszczenia do zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia oraz pomieszczenia do zajęć sportowych,

5)   pomieszczenia do zajęć specjalistycznych,

6)   bibliotekę i czytelnię.

§ 22

 

1.    Biblioteka szkolna służy realizacji potrzeb czytelniczych i multimedialnych, zainteresowań uczniów, realizacji zadań edukacyjnych Szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczycieli oraz wypełnianiu innych zadań Szkoły.

2.    Uczniowie Szkoły mogą korzystać z biblioteki szkolnej, która jest integralną częścią Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii.

3.    Bibliotekę szkolną prowadzi nauczyciel, któremu powierzone zostało to zadanie.

4.    Nauczyciel – bibliotekarz w szczególności:

1)   opracowuje organizację biblioteki szkolnej,

2)   gromadzi i opracowuje zbiory,

3)   prowadzi zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z zakresu edukacji czytelniczej.

5.    Zadania nauczyciela bibliotekarza oraz szczegółowe zasady działania biblioteki szkolnej określa regulamin biblioteki.

 

§ 23

1.      Podstawową formą organizacyjną  jest grupa wychowawcza.

2.      Liczba wychowanków w grupie wychowawczej wynosi  do 12.

3.      Grupą wychowawczą opiekuje się wychowawca grupy wychowawczej;

4.      Wychowawca jest odpowiedzialny za realizację Indywidualnego Programu Edukacyjno - Terapeutycznego. Wychowawca współpracuje w tym zakresie z innymi pracownikami Zespołu, rodzicami (prawnymi opiekunami) i instytucjami działającymi w środowisku lokalnym.

 

§ 24

Zespół zapewnia wychowankom udział w:

1.      indywidualnych  lub grupowych  zajęciach resocjalizacyjnych, terapeutycznych, rewalidacyjnych oraz profilaktyczno – wychowawczych umożliwiających nabywanie umiejętności życiowych ułatwiających prawidłowe funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i społecznym,

2.      zajęciach sportowych, turystycznych, rekreacyjnych, w tym zajęciach organizowanych na świeżym powietrzu w wymiarze co najmniej dwóch godzin dziennie, o ile pozwalają na to warunki atmosferyczne,

3.      zajęciach kulturalno-oświatowych,

4.      zajęciach rozwijających zainteresowania i szczególne uzdolnienia,

 

§ 25

1.    Zespół w celu umożliwienia wychowankom i ich rodzinom uzyskania specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi poradniami specjalistycznymi.

2.    W Zespole Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych działają Zespoły ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej powoływane przez Dyrektora Zespołu.

3.    Do zadań Zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy w szczególności:

1)   diagnozowanie problemów wychowanków,

2)   ustalanie indywidualnego programu pracy z wychowankiem,

3)   analizowanie stosownych metod pracy z wychowankiem i jego środowiskiem rodzinnym,

4)   prognozowanie oczekiwanych efektów podjętych działań.

4.    Wskład Zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej wchodzą: pedagog lub psycholog jako koordynator, nauczyciele obowiązkowych zajęć u ucznia, którego sprawa jest rozpatrywana, specjaliści zatrudnieni w szkole, wychowawca.

5.    Szczegółowe zasady działania Zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej określa Dyrektor Zespołu.

 

§ 26

Dla zapewnienia prawidłowej realizacji zadań Ośrodek posiada:

1.    pomieszczenia do zajęć edukacyjnych,

2.    bibliotekę i czytelnię,

3.    pracownię komputerową z przyłączem do Internetu,

4.    odpowiednio wyposażone pomieszczenia do zajęć rozwijających zainteresowania
i uzdolnienia, oraz do zajęć sportowych,

5.    odpowiednio wyposażone pokoje mieszkalne,

6.    łazienki oraz pomieszczenia do prania i suszenia,

7.    pokój dla osób chorych.

 

ROZDZIAŁ IV

Organy Zespołu

§ 27

1.    Organami Zespołu są:

1)   Dyrektor,

2)   Rada Pedagogiczna,

3)   Samorząd Wychowanków.

2.    Statut Zespołu zapewnia każdemu z organów możliwość działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji określonych odrębnymi przepisami.

 

§ 28

1.    DyrektorZespołu powoływany i odwoływany jest przez organ prowadzący.

2.    Dyrektor kieruje Zespołem i reprezentuje go na zewnątrz.

3.    Dyrektor Zespołu jest dyrektorem poszczególnych szkół i placówek wchodzących w skład Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych.

4.    Dyrektor Zespołu jest przełożonym służbowym wszystkich pracowni­ków placówki.

5.    Dyrektor Zespołu dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie.

 

§ 29

Do obowiązków dyrektora Zespołu należy w szczególności:

1.      przyjmowanie i zwalnianie pracowników,

2.      przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych pracownikom placówki,

3.      występowanie z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróż­nienia dla  pracowników Zespołu,

4.      ustalanie zakresów obowiązków pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych,
ze szczególnym uwzględnieniem celów tera­peu­tycznych,

5.      powierzanie i odwoływanie ze stanowiska wicedyrektora, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej,

6.      opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych Zespołu,

7.      organizowanie nadzoru pedagogicznego,

8.      zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, nauki, wychowania i opieki,

9.      zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej placówki,

10.  wyposażenie placówkiw pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych,

11.  sprawowanie opieki nad wychowankami i uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego,

12.  przygotowywanie i prowadzenie zebrań Rady Pedagogicznej,

13.  realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej,

14.  dbałość o mienie znajdujące się w użytkowaniu Zespołu,

15.  współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie przewidzianym przepisami prawa,

16.  wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

 

§ 30

1.      W Zespole działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem Zespołu w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania
i opieki.

2.      W skład Rady Pedagogicznej Zespołu wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w Zespole.

3.      Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Zespołu.

4.      Na wniosek przewodniczącego Rady, jeżeli wymagać będą tego sprawy stanowiące przedmiot obrad, w posiedzeniu Rady mogą uczestniczyć inni pracownicy Zespołu, przedstawiciele Samorządu Wychowanków, zaproszeni goście.

5.      Rada Pedagogiczna ustala Regulamin swojej działalności.

6.      Rada Pedagogiczna zbiera się na zebraniach plenarnych oraz w miarę bieżących potrzeb.

7.      Zebrania plenarne są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów,
po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych.

8.      Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z Regulaminem Rady.

9.      Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w formie elektronicznej.

10.  Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy w szczególności:

1)   zatwierdzanie planów pracy Zespołu,

2)   podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedago­gicznych,

3)   zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

4)   ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Zespołu,

5)   podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy wychowanków.

11.  Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1)   organizację pracy placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych
i pozalekcyjnych,

2)   projekt planu finansowego Zespołu,

3)   wnioski Dyrektora o przyznanie pracownikom Zespołu nagród, odznaczeń i innych wyróżnień,

4)   propozycje Dyrektora placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac
i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

12.  Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

 

§ 31

1.    W Zespole  działa Samorząd Wychowanków.

2.    Samorząd tworzą wszyscy wychowankowie Zespołu.

3.    Samorząd pracuje w oparciu o Regulamin, który nie może być sprzeczny ze Statutem Zespołu.

4.    Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa Regulamin uchwalony przez ogół wychowanków.

5.    Organy Samorządu Wychowanków są jedynymi reprezentantami ogółu wychowanków
i uczniów.

6.    Samorząd może przedstawić Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi Zespołu wnioski
i opinie we wszystkich sprawach Zespołu, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw wychowanków.

 

§ 32

Organy Zespołu mają swobodę działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji określonych w statucie Zespołu i innych aktach prawnych dotyczących oświaty.

 

§ 33

1.      Dyrektor Zespołu w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z organami Zespołu.

2.      Organy Zespołu są zobowiązane do przestrzegania swoich kompetencji i efektywnej współpracy.

3.      Wymiana informacji pomiędzy Organami Zespołu o podejmowanych lub planowanych działaniach i decyzjach powinna odbywać się na bieżąco za pośrednictwem Dyrektora Zespołu lub bezpośrednio na piśmie pomiędzy tymi organami.

4.      Każdy organ Zespołu może włączyć się do rozwiązywania konkretnych problemów Zespołu, proponując swoją opinię lub stanowisko w danej sprawie, nie naruszając przy tym kompetencji organu uprawnionego.

5.      W wypadku powstania sporu między organami są one zobowiązane do:

1)   spotykania się i dążenia do rozstrzygnięcia sporu,

2)   wymiany poglądów i przedstawiania opinii opartych przede wszystkim na argumentach prawnych oraz własnych kompetencjach.

6.      Organem rozstrzygającym spór jest Dyrektor, z wyjątkiem sporów, w których sam jest stroną.

7.      Ewentualne konflikty pomiędzy Dyrektorem a pracownikiem pedagogicznym lub Radą Pedagogiczną w pierwszej instancji będą rozpatrywane na forum Rady Pedagogicznej. W przypadku braku porozumienia, Dyrektor lub Rada Pedagogiczna mogą zwrócić się o pomoc do organu prowadzącego Zespół lub Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty.

8.      Sprawy sporne między Dyrektorem, Radą Pedagogiczną a wychowankami, będą rozpatrywane na forum Rady Pedagogicznej po uprzednim wysłuchaniu stron.

 

ROZDZIAŁ V

Pracownicy Zespołu

 

§ 34

1.    Zespołem kieruje Dyrektor.

2.    W Zespole zatrudniającym więcej niż 15 pracowników pedagogicznych może być utworzone stanowisko wicedyrektora.

3.    Dyrektor Zespołu, za zgodą organu prowadzącego, może tworzyć stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

4.    Dyrektor określa szczegółowe kompetencje wicedyrektorów, wyznacza również osobę, która zastępuje go w przypadku jego nieobecności.

 

§ 35

1.    W placówce zatrudnia się:

1)   nauczycieli,

2)   wychowawców,

3)   pedagogów,

4)   psychologów,

5)   pracowników niepedagogicznych: opiekunów nocnych, pracowników socjalnych, pielęgniarkę,

6)   pracowników administracji i obsługi,

7)   innych specjalistów w zależności od potrzeb.

2.    Działalność Zespołu może być uzupełniona pracą wolontariuszy.

3.    Za zgodą Dyrektora w Zespole mogą odbywać się praktyki studenckie.

4.    Do zadań nauczyciela zatrudnionego w szkole Zespołu należy w szczególności:

1)   aktywne uczestnictwo w procesie resocjalizacji uczniów,

2)   sumienne wykonywanie obowiązków określonych w statucie szkół.

5.    Do zadań wychowawcy należą w szczególności:

1)   organizacja pracy w grupie i indywidualnej pracy z wychowan­kiem,

2)   kierowanie procesem wychowawczym podopiecznych,

3)   utrzymywanie stałego kontaktu z rodziną wychowanka lub opiekunem prawnym,

4)   opracowanie i realizacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla poszczególnych wychowanków,

5)   opracowanie opinii i wniosków dotyczących wychowanka w sprawach: urlopowania, zwolnień z Zespołu, przeniesienia do innej placówki i innych,

6.    Do zadań pedagoga i psychologa należą w szczególności:

1)   prowadzenie obserwacji, konsultacji, badań psychologicznych i pedagogicznych w celu:

a)      ustalenia przyczyn i źródeł niedostosowania społecznego;

b)     określenia kierunku i programu działań profilaktyczno-wychowawczych, terapeutycznych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych;

c)      opracowania prognozy obejmującej oczekiwane efekty zastosowanych oddziaływań profilaktyczno – wychowaw­czych, terapeutycznych, socjoterapeutycznych i reso­cjalizacyjnych,

2)   współpraca i konsultowanie wyników badań i obserwacji z lekarzem, pracownikami pedagogicznymi, ustalanie diagnozy, formułowanie  opinii i wniosków w sprawach wychowanków,

3)   sprawowanie indywidualnej opieki nad wychowankami mającymi trudności adaptacyjne po przybyciu do Zespołu,

4)   pomoc wychowankom opuszczającym Zespół, we współpracy z wychowawcami bezpośrednio kierującymi indywidualnym procesem resocjalizacyjnym.

5)   Szczegółowy zakres obowiązków wicedyrektora, pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych określa dyrektor Zespołu.

 

ROZDZIAŁ VI

Wychowankowie

 

§ 36

 

1.    Do grupy wychowawczej i do szkół w:

1)   Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii przyjmowani są wychowankowie:

a)      skierowani przez Starostę Skarżyskiego na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej om potrzebie kształcenia specjalnego na wniosek rodzica/opiekuna prawnego,

b)     skierowani przez starostę właściwego ze względu na miejsce zamieszkania nieletniego, a w przypadku braku miejsca zamieszkania – starostę właściwego ze względu na miejsce pobytu nieletniego, zgodnie ze wskazaniem dokonanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, zwany dalej ORE wobec którego sąd rodzinny zastosował środek wychowawczy w postaci umieszczenia w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii – zgodnie z odrębnymi przepisami.

2)   Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym przyjmowani są nieletni wobec których sąd rodzinny zastosował środek wychowawczy w postaci umieszczenia w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym skierowani przez starostę właściwego ze względu na miejsce zamieszkania nieletniego, a w przypadku braku miejsca zamieszkania – starostę właściwego ze względu na miejsce pobytu nieletniego, zgodnie ze wskazaniem dokonanym przez ORE.

2.    Szczegółowe zasady przyjmowania wychowanków określa Rozporządzenie MEN z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym (Dz. U. z 2011r., Nr 296, poz. 1755 z późniejszymi zmianami).

3.    Bezpośrednio po przybyciu do placówki, wychowanek zostaje zapoznany z prawami, obowiązkami i zasadami pobytu w Zespole.

4.    Zapoznanie się z prawami, obowiązkami i zasadami pobytu w Zespole wychowanek potwierdza własnoręcznym podpisem.

5.    O przyjęciu do Zespołu, dyrektor powiadamia właściwe organy zobowiązane do kontroli spełniania obowiązku szkolnego.

§ 37

Pobyt wychowanka w Ośrodku ustaje w przypadku:

1.    postanowienia sądu w sprawie odroczenia lub przerwania wykonania środka wychowawczego,

2.    zakwalifikowania wychowanka do innej formy opieki,

3.    przeniesienia wychowanka do innej placówki na prośbę rodziców (opiekunów prawnych),wychowanka  lub na wniosek Rady Pedagogicznej,  bądź sądu,

4.    skreślenia przez dyrektora Ośrodka z ewidencji wychowanków w związku z:

1)   ukończeniem 18 lat,

2)   nieusprawiedliwioną nieobecnością wychowanka trwającą dłużej niż 4 tygodnie licząc od daty powiadomienia właściwego sądu. 

3)   niedoprowadzeniem nieletniego do Ośrodka w ciągu 1 miesiąca od daty wskazania Ośrodka przez ORE.

 

§ 38

Tryb postępowania w wypadku samowolnego oddalenia się  wychowanka z placówki lub jego niepowrotu z urlopu bądź przepustki określają odrębne procedury ustalone przez Radę Pedagogiczną.

 

§ 39

Tryb postępowania w wypadku konieczności użycia środków bezpośredniego przymusu określają oddzielne procedury opracowane przez Radę Pedagogiczną w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu użycia środków przymusu bezpośredniego wobec nieletnich umieszczonych w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii (Dz. U.  z dn. 7 marca 2011, Nr 48, poz. 248).

 

ROZDZIAŁ VII

System nagród i kar

 

§ 40

Za wzorową postawę ustala się następujące rodzaje nagród:

1.    pochwała udzielona przez wychowawcę,

2.    pochwała udzielona przez nauczyciela,

3.    pochwała udzielona przez Dyrektora Zespołu,

4.    podwyższenie kwoty pieniężnej do własnej dyspozycji,

5.    wysłanie listu pochwalnego do rodziców, sądu,

6.    udzielenie dodatkowej przepustki krótkoterminowej lub długoterminowej,

7.    przedłużenie przepustki długoterminowej o 1 dzień.

 

§ 41

Za naganną postawę ustala się następujące rodzaje kar:

1.      upomnienie przez wychowawcę, nauczyciela, Dyrektora Zespołu,

2.      naganę udzieloną przez Dyrektora Zespołu,

3.      zakaz oglądania programu telewizyjnego na okres adekwatny do przewinienia,

4.      obniżenie kwoty pieniężnej do własnej dyspozycji do określonego minimum,

5.      przydzielenie dodatkowego zakresu obowiązków,

6.      zakaz uczestniczenia w zajęciach kulturalno–sportowych poza Zespołem,

7.      zakaz otrzymywania przepustek krótkoterminowych,

8.      skrócenie przepustek długoterminowych,

9.      zakaz wyjazdu na przepustkę długoterminową,

10.  cofnięcie przywilejów (np. zakaz  pełnienia  funkcji),

11.  powiadomienie rodziców, sądu o niewłaściwym zachowaniu się wychowanka,

12.  przeniesienie do innej grupy wychowawczej,

13.  przeniesienie w trybie wychowawczym, do innego Ośrodka,

14.  wnioskowanie do sądu o przeniesienie do zakładu poprawczego.

 

§ 42

1.    Z wnioskiem o przyznanie nagrody lub kary występuje wychowawca, nauczyciel
lub Samorząd Wychowanków.

2.    Wychowanek i jego rodzice (opiekunowie prawni) mają prawo pisemnego odwołania się do Dyrektora Zespołu od decyzji w terminie 7 dni od udzielenia kary.

3.    Dyrektor Zespołu zobowiązany jest w terminie do 7 dni udzielić odpowiedzi
na odwołanie.

§ 43

System kar i nagród obowiązujący w Zespole zostaje precyzyjnie określony w Regulaminie Pobytu  Wychowanka w Zespole.

 

 

ROZDZIAŁVIII

Prawa i obowiązki wychowanków

 

§ 44

1.      W placówce przestrzegane są prawa zawarte w Konwencji  Praw Dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem praw wychowanków do:

1)     poszanowania godności osobistej,

2)     kształcenia, wychowania i specjalistycznej pomocy,

3)     ochrony przed przemocą fizyczną, psychiczną, wyzyskiem i innymi nadużyciami naruszającymi godność osobistą lub stanowiącymi zagrożenie

4)     dla zdrowia i życia,

5)     dostępu do informacji o obowiązujących w Zespole statutach, regulaminach oraz nagrodach i środkach dyscyplinarnych,

6)     informacji o przebiegu procesu resocjalizacyjnego,

7)     dostępu do świadczeń zdrowotnych,

8)     wyżywienia dostosowanego do potrzeb rozwojowych,

9)     utrzymywania i ochrony więzi rodzinnych,

10)swobody wypowiedzi,

11)wypoczynku,

12)składania skarg, próśb i wniosków,

13)tworzenia Samorządu Wychowanków, który będzie reprezento­wał ich wobec Dyrektora Zespołu.

2.      Wychowankowie mają obowiązek:

1)     przestrzegać postanowienia zawarte w Statucie Zespołu, przepisach BHP, odpowiednich przepisach prawa,

2)     szanować mienie Zespołu i mienie innych wychowanków,

3)     sumiennie wykonywać polecenia pracowników,

4)     sumiennie realizować obowiązki szkolne,

5)     punktualnie powracać z przepustek i urlopów,

6)     przestrzegać wymogów higieny osobistej i przepisów sanitar­nych,

7)     przechowywać pieniądze i przedmioty wartościowe w depozycie, zgłaszać przywóz wartościowych rzeczy (sprzęt elektroniczny, telefon komórkowy, itp.),

8)     przestrzegać zakazów palenia papierosów, spożywania alkoholu, używania środków odurzających, handlu, tatuowania się,

9)     przestrzegać ustalonego planu zajęć w szkole, w grupach wychowawczych oraz zajęć dodatkowych,

10)utrzymywać poprawne stosunki koleżeńskie z innymi wychowankami,

11)przestrzegać postanowień Sądu Rodzinnego i Nieletnich oraz władz oświatowych,

12)pokrywać finansowo lub naprawiać szkody materialne dokonane na terenie Zespołu,

13)podczas pobytu poza Zespołem posiadać ważną legitymację szkolną oraz przepustkę  urlopową.

 

ROZDZIAŁ IX

Przepisy końcowe

 

§ 45

Podstawową opiekę zdrowotną oraz świadczenia diagnostyczne, specjalistyczne
i rehabilitacyjne wychowanków zapewnia właściwy publiczny zakład opieki zdrowotnej.

 

§ 46

Zespół prowadzi dokumentację dotyczącą przebiegu nauczania, resocjalizacji i terapii wychowanków w szczególności:

1.      księgę ewidencji wychowanków,

2.      dzienniki lekcyjne i grup wychowawczych,

3.      dziennik opiekunów nocnych,

4.      dziennik wychowawcy prowadzącego,

5.      dokumentację dotyczącą udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

6.      dokumentację przebiegu nauczania.

 

§ 47

Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

§ 48

Zespół używa pieczęci urzędowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

§ 49

Zasady prowadzenia przez Zespół gospodarki finansowej i mate­rialnej określają odrębne przepisy.

§ 50

1.      Wnioski o dokonanie nowelizacji w Statucie mogą składać: Rada Pedagogiczna, Samorząd Uczniowski i Dyrektor Zespołu.

2.      Nowelizację Statutu uchwala Rada Pedagogiczna.

3.      W sprawach nie uregulowanych niniejszym Statutem zastosowanie mają aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2003-06-27 02:00 Autor : Marzena Kuś Data publikacji : 2012-09-27 00:01 Osoba udostępniająca na stronie : Marzena Kuś Data ostatniej modyfikacji : 2012-09-28 Osoba modyfikująca : Marzena Kuś

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html