BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 33/2013 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 4 września 2013r.

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 33/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego

w dniu 4 września 2013 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:

  1. Michał Jędrys                                                - Starosta
  2. Waldemar Mazur                                           - Wicestarosta
  3. Stanisław Dymarczyk                                   - Członek Zarządu Powiatu
  4. Zenon Nowakowski                                      - Członek Zarządu Powiatu
  5. Katarzyna Bilska                                           - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

  1. Małgorzata Łakomiec                                    - Sekretarz Powiatu
  2. Monika Gębska                                              - Skarbnik Powiatu

Osoby zaproszone:

  1. Paweł Perkowski                                           - Dyrektor PCPR

 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.

Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  1. udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Bliżyn,
  2. określenia zasad i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia powiatu oraz opłat za umieszczanie reklam.
  1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wskazania dwóch członków zarządu do dokonania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytu długoterminowego w 2013 roku.
  2. Przyjęcie informacji na temat stanu realizacji projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego”.
  3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  4. Sprawy różne.

 

            Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął proponowany porządek posiedzenia.

 

Streszczenie posiedzenia:

 

Ad. pkt 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Bliżyn (załącznik nr 2),

           

            Uchwałę w powyższej sprawie przedstawiła Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec. Wyjaśniła zebranym, że zgodnie z wieloletnim „Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032” i zawartym w nim harmonogramie prac, z terenu kraju wycofane zostaną odpady zawierające azbest do roku 2032. Ustawa Prawo Ochrony Środowiska w art. 400 a ust. 1 przewiduje finansowanie ochrony środowiska-

ppkt 8 – przedsięwzięcia zwizane z gospodarką odpadami,

ppkt 21 – przedsięwzięcia związane z ochroną powietrza,

ppkt 42 – inne zadania służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej wynikające z zasady zrównoważonego rozwoju i polityki ekologicznej państwa.

Sekretarz dodała, że Krajowy Program Oczyszczania Kraju z Azbestu jest jednym z istotnych elementów polityki ekologicznej państwa.

 

            Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedstawionego projektu uchwały oraz przyjął go jednogłośnie.

 

Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

  1.  wskazania dwóch członków zarządu do dokonania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytu długoterminowego w 2013 roku (załącznik nr 3),

 

Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Wyjaśniła zebranym, że Rada Powiatu Skarżyskiego Uchwałą Nr 235/XXXI/2012 Rady Powiatu Skarżyskiego z 21 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Skarżyskiego na 2013 rok upoważniła Zarząd do zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. W powyższej uchwale określono limity zobowiązań
z tytułu zaciągnięcia kredytu, które zmienione były uchwałami Nr 258/XXXV/2013 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 marca 2013r oraz Nr 288/XXXIX/2013 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2013r. Ustawa o finansach publicznych nakłada obowiązek imiennego wskazania dwóch członków Zarządu do dokonywania czynności prawnych związanych z zaciągnięciem w/w zobowiązania.

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.

 

  1. określenia zasad i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia powiatu oraz opłat za umieszczanie reklam (załącznik nr 4),

 

                 Uchwałę w powyższej sprawie przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że w/w uchwała określa minimalne stawki netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia powiatu, położonych w obrębie miasta Skarżyska-Kamiennej, a także stawki za reklamy umieszczane na nieruchomościach Powiatu Skarżyskiego z wyłączeniem nieruchomości położonych w pasie drogowym.

 

                 Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przedstawionej uchwały oraz podjęli ją jednogłośnie.

 

Ad. pkt 3. Przyjęcie informacji na temat stanu realizacji projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego” (załącznik nr 5),

 

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił zebranym informację na temat stanu realizacji projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego”.

            Zarząd Powiatu przyjął informację w powyższym zakresie.

 

Ad. pkt 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

 

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował zebranych, że wpłynęło pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 6) zawierające prośbę
o wyrażenie zgody na przystąpienie do konkursu Funduszu Małych Grantów w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego dla Programu Operacyjnego „Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć”. W związku z powyższym na posiedzenie Zarządu Powiatu zaproszony został Dyrektor PCPR w celu przedstawienia konkretnych informacji o projekcie.

Dyrektor – Pan Paweł Perkowski poinformował zebranych, że celem ogólnym projektu jest podniesienie infrastrukturalnej jakości pomocy udzielanej dzieciom stykającym się z problemem przemocy oraz zapobieganie przemocy poprzez edukowanie dzieci
i młodzieży. Ponadto projekt ma na celu zwiększenie wiedzy wśród dzieci i młodzieży na terenie powiatu na temat przemocy, praw osób pokrzywdzonych i dostępnych form pomocy, stworzenie przyjaznego pokoju przesłuchań dzieci do dyspozycji POIK, sądu, prokuratury
i policji. Następnie Dyrektor wyjaśnił, iż Projekt obejmuje 3 kategorie działań:

  1. Stworzenie Przyjaznego Pokoju Przesłuchań Dzieci i uzyskanie certyfikatu Ministerstwa Sprawiedliwości i Fundacji Dzieci Niczyje.
  2. Przeprowadzenie programu profilaktycznego dot. zjawiska przemocy.
  3. Kampania informacyjna dotycząca zjawiska przemocy i dostępnych form pomocy na terenie powiatu skarżyskiego.

Wyjaśnił, że w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej funkcjonującym
w strukturze PCPR są dwa pomieszczenia z osobnymi wejściami przedzielone ścianą
z lustrem weneckim. Jedno z pomieszczeń planowane jest doposażyć w: 

  • sprzęt audio i video służący do utrwalania obrazu i dźwięku i umożliwiający bieżącą obserwację wzrokową i słuchową przesłuchania na monitorze umieszczonym
    w pokoju sąsiednim, 
  • środki techniczne umożliwiające bezpośredni kontakt osób biorących udział
    w przesłuchaniu z osobami obserwującymi jego przebieg w sąsiadującym pomieszczeniu,    
  •  izolację akustyczną pokoju przesłuchań,
  •  meble (stolik, krzesełka) dostosowane do potrzeb dzieci młodszych,
  • odpowiednie dostosowanie rolet w pokoju sąsiadującym (zaciemnienie) tak, aby lustro weneckie spełniało prawidłowo swoją funkcję.    

Dobór sprzętu AV i jego parametrów będzie opierał się na stosownych wytycznych oraz będzie konsultowany pod kątem ubiegania się o certyfikat. Wynikiem tego działania będzie przyjazny pokój przesłuchań dzieci dostępny zarówno dla potrzeb wymiaru sprawiedliwości czy policji, jak również wykorzystywany w codziennej pracy POIK, PCPR czy sąsiadującej
z nami Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. Grupą docelową projektu są dzieci
i młodzież z terenu powiatu skarżyskiego. Potencjalnym odbiorcą pomocy oferowanej przez POIK może być każde dziecko przebywające w czasie kryzysu na terenie powiatu. Odbiorcami działań profilaktycznych będą uczniowie szkół z terenu powiatu skarżyskiego. Planowany czas rozpoczęcia realizacji działań- luty 2014r. Czas trwania- 12 miesięcy. Całkowita wartość projektu wynosi 41 600 zł. Wkład własny: 6 240 zł. Dofinansowanie
z Funduszy Norweskich: 35 360 zł.

Ponadto Dyrektor poinformował, że przeprowadzona została analiza rynku zgodnie
z którą sporządzony został planowany budżet.

Lp.

Zadanie

Koszt zł

1

Sprzęt audio/video +montaż (pozycje wyszczególnione w ofercie firmy Best Au)

24 600

2

Meble dla młodszych dzieci (stolik, krzesełka)

500

3

Wyciszenie ściany łączącej pokoje i drzwi

500

4

Rolety zaciemniające

500

5

Ulotki informacyjne POIK

800

6

Wynagrodzenia osób przygotowujących i prowadzących program profilaktyczny dla szkół (200 godzin x 50 zł)

10 000

7

Wynagrodzenie koordynatora projektu

1 500

8

Wynagrodzenie księgowej

1 500

9

Wynagrodzenie informatyka (stworzenie i aktualizowanie podstrony projektu)

200

10

Promocja projektu (plakaty, tablica informacyjna, tablica pamiątkowa, koszt spotkań promocyjnych)

1 500

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na przystąpienie PCPR do Konkursu.

 

 

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 7) informujące, iż firma Inwestprojekt Świętokrzyski zwróciła się z prośbą o przedłużenie terminu realizacji umowy dotyczącej opracowania kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz
z pełnieniem nadzoru autorskiego dla przedsięwzięcia pn. „Budowa Centrum Archeologicznego Rydno”. Termin o jaki wnioskuje firma to okres 3 tygodni. Wicestarosta wyjaśnił, że wniosek firmy podyktowany jest koniecznością dodatkowych uzgodnień projektu np. z Konserwatorem Zabytków w Kielcach, co nie było wskazywane w  decyzji o warunkach zabudowy. Dodał, że Zespół ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji pozytywnie zaopiniował wniosek firmy.

            W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił przedłużyć termin realizacji umowy zgodnie z wnioskiem firmy, tj. do dnia 11 października 2013 r.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys  przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego (załącznik nr 8) zawierające informację, iż wpłynęło pismo najemcy lokalu użytkowego budynku przy ul. Sikorskiego 20, który  zwrócił się
z prośbą o wyrażenie zgody na nieodpłatne użyczenie lokalu osobie trzeciej, celem wspólnego prowadzenia działalności gospodarczej.

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w przedmiotowym piśmie.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych (załącznik nr 9) zawierające prośbę o wyrażenie opinii w sprawie powierzenia stanowiska wicedyrektora ds. opiekuńczo – wychowawczych pani Ewelinie Skarbek. W piśmie Dyrektor nadmienił, że w dniu 02.09.2013 r. Rada Pedagogiczna pozytywnie zaopiniowała kandydaturę na w/w stanowisko.

 

            Wobec braku uwag Zarząd Powiatu wyraził zgodę na powierzenie w/w stanowiska pani Ewelinie Skarbek .

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych (załącznik nr 10) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na zatrudnienie wychowawcy pełniącego dyżur w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w porze nocnej. W uzasadnieniu Dyrektor podał, że arkusz organizacyjny na rok szkolny 2013/2014 przewiduje, że w porze nocnej opiekę nad wychowankami będzie sprawował jeden wychowawca, inaczej niż to odbywało się przez ubiegłe lata, kiedy opiekę nocną sprawowało dwóch wychowawców. W związku
z powyższym prośba podyktowana jest względami zapewnienia dostatecznego bezpieczeństwa zdrowia i życia przebywających w ośrodku wychowanków. Następnie Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zwrócił się do Zarządu z propozycją, aby decyzję w tym zakresie podjąć po ustabilizowaniu się naboru, tj. za ok. 2-3 tygodnie. Propozycja ta wynika z faktu, iż na chwilę obecną w placówce jest 47 wychowanków a miejsc przygotowanych jest na 120 osób.

 

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na propozycję Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego. Z decyzją tą nie zgodziła się Członek Zarządu Powiatu – Pani Katarzyna Bilska, która przychyla się do wniosku Dyrektora ZPRW.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił kolejne pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych (załącznik nr 11)
w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie klasy dwuzawodowej w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 4 w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii. Dyrektor wyjaśnił w piśmie, że do klasy o profilu kucharz skierowanych zostało 4 podopiecznych, natomiast do klasy o profilu murarz tynkarz 3 podopiecznych.

 

            Zarząd Powiatu 4 głosami za (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta –
Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie zarządu: Pan Zenon Nowakowski i pan Stanisław Dymarczyk) wyraził zgodę na utworzenie klasy dwuzawodowej. Wstrzymała się od głosu
1 osoba: członek zarządu – Pani Katarzyna Bilska.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 12) zawierające prośbę
o rozpatrzenie możliwości zwiększenia planu finansowego dla III LO w wysokości 9 500 zł.
z przeznaczeniem na wykonanie wykładziny podłogowej w nowotworzonej Sali wychowania fizycznego oraz osłon na grzejniki CO. W/w kwota mogłaby zostać przeniesiona z działu 801 rozdział 80130 § 2540.

 

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeniesienie środków finansowych zgodnie
z propozycją Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo Dyrektora Niepublicznej Szkoły Policealnej dla Dorosłych (załącznik nr 13)
w Skarżysku-Kamiennej zawierające prośbę o dokonanie korekty stawek dotacji dla szkoły
w roku budżetowym 2013. W uzasadnieniu podano, że zbyt niska dotacja uwzględnia liczbę słuchaczy jako podstawowy składnik wysokości dotacji bez wyceny standardu edukacyjnego uwzględniającego rodzaj i ilość zadań oświatowych.

 

            Zarząd Powiatu nie widzi podstaw do zmiany w/w stawek w związku z powyższym nie wyraził zgody na prośbę zawartą w przedmiotowym piśmie.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 14) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na udział w projekcie „Edukacja zawodowa w praktyce” w ramach PO KL, współfinansowanego z EFS Działanie 9.2. „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”, realizowanym przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. jak wynika z pisma ogólnym celem projektu jest:

  • wdrożenie programów rozwojowych szkół ukierunkowanych na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia
    z wykorzystaniem narzędzi ICT,
  • zorganizowanie 950 praktyk i 50 staży zawodowych w przedsiębiorstwach,
  • przeprowadzenie warsztatów z doradztwa zawodowego dla 2000 uczniów,
  • wyposażenie 50 szkół w nowoczesne narzędzia ICT i zestawy branżowych pomocy dydaktycznych (ok. 30.000 zł. na szkołę).

 

            Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych do uzupełnienia przedmiotowego pisma o informacje na temat wartości projektu oraz ewentualnego wkładu własnego.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 15) zawierającym wniosek
o przyznanie środków finansowych w wysokości około 12.500 zł. celem przeprowadzenia remontu magazynu sprzętu sportowego, który zniszczony został w wyniku awarii rury wodociągowej. Członek Zarządu poinformował, że podczas wspomnianej awarii uszkodzony został parkiet, regały, ściany a także sprzęt sportowy co potwierdzają zdjęcia załączone na płycie CD przez Dyrektora. Dodał, że szkoda zgłoszona została do ubezpieczyciela.

 

            Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji do czasu uzyskania odpowiedzi z firmy ubezpieczeniowej.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (załącznik nr 16) zawierające prośbę
o wyrażenie zgody na rozpoczęcie kształcenia w Szkole Policealnej ZSTM w zawodzie technik bhp. W piśmie Dyrektor poinformowała, że spełniony został warunek dotyczący liczebności kandydatów, tj. 30 osób.

 

            Zarząd Powiatu zobowiązał Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego do przeanalizowania zasadności zgłoszonej przez Dyrektora prośby dotyczącej utworzenia klasy i przedstawienia informacji na jednym z kolejnych posiedzeń Zarządu.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił 2 pisma Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych (załączniki nr 17 i 18) informujące o konieczności zakupu niezbędnych elementów wyposażenia placówki,
a mianowicie:

  • piec konwekcyjno-parowy  -  ok. 34.000 zł.
  • kołdry – 46 sztuk
  • poduszki – 33 sztuki
  • koce – 26 sztuk
  • pościel – 41 sztuk
  • prześcieradła – 44 sztuki
  • drzwi wejściowe do MOW
  • łóżka – 30 sztuk
  • stelaże – 3 sztuki
  • szafki nocne – 34 sztuki
  • szyby okienne – 4 sztuki

Ponadto Dyrektor poinformował, że zachodzi także konieczność odmalowania
22 pokoi. Łączna suma o jaką wnosi Dyrektor celem przeprowadzenia remontów
i uzupełnienia braków niezbędnych do funkcjonowania grup wychowawczych to koszt około 59.000 zł.

Następnie Skarbnik – Pani Monika Gębska zwróciła się do Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego z pytaniem, czy przekazanie wnioskowanych środków w pełni zaopatrzy Placówkę na 120 miejsc.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że z informacji uzyskanych od Dyrektora po otrzymaniu w/w środków Placówka zostanie w pełni zaopatrzona.

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przyznanie dodatkowych środków o które wnosi Dyrektor ZPRW. Środki zostaną przeznaczone z zabezpieczenia wkładu własnego na remont boisk, na które Powiat nie otrzymał dofinansowania, tj. rozdz. 80195 § 4270.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys zreferował zebranym pismo właściciela firmy ubezpieczeniowej (załącznik nr 19) który prowadzi swą działalność w budynku będącym własnością Powiatu Skarżyskiego przy Pl. Floriańskim 1. Starosta poinformował, że zainteresowany zwrócił się z prośbą o wynajęcie 4 modułów powierzchni reklamowej na tablicy informacyjnej przed budynkiem Starostwa. Następnie Starosta dodał, że wydział merytoryczny przychyla się do prośby zainteresowanego.

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w piśmie, zgodnie
z postanowieniami zawartymi w uchwale Zarządu Powiatu Nr 32/75/2009 z dnia 15.07.2009r.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 20) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na przedłużenie wynajmu pomieszczenia sklepiku szkolnego na okres kolejnych trzech lat bez przeprowadzania przetargu, w związku z pismem dotychczasowego najemcy.

 

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę przedstawioną w piśmie oraz zobowiązał Wydział Organizacyjno-Administracyjny do przygotowania stosownego projektu uchwały.

 

 

Ad. pkt 5. Sprawy różne.

 

Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała Zarząd Powiatu o konieczności dokonania przesunięć środków finansowych dla Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychwawczych, tj:

  • 35.000 zł. na zakup paliwa
  • 20.000 zł. na zakup usług pozostałych
  • 30.000 zł. na zakup żywności

Skarbnik zwróciła uwagę aby Dyrektor rozważniej prowadził gospodarkę finansową Placówki gdyż istnieje ryzyko przekroczenia planu finansowego. Poinformowała także,
iż w/w środki zostaną przeniesione Uchwałą Rady Powiatu.

 

            Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację przedstawioną przez Skarbnika
i postanowił brakującą kwotę przeznaczyć z zabezpieczenia wkładu własnego na remont boisk, na które Powiat nie otrzymał dofinansowania, tj. rozdz. 80195 § 4270.

 

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski poinformował zebranych, iż w związku z niewystarczającą kwotą w wysokości 15.000 zł. jaka została przekazana dla Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych na zakup drzwi, otrzymał informację odnośnie potrzeby otrzymania dodatkowych środków finansowych w wysokości 20.000 zł.

 

Zarząd Powiatu zobowiązał Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego do uzgodnienia przedmiotowej sprawy ze Skarbnikiem Powiatu.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił zebranym zestawienie dotyczące wyników z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (załącznik nr 21). Stwierdził, że wyniki jakie osiągnęli uczniowie szkół zawodowych i technikum są słabe
i niezadowalające. Jednocześnie podkreślił, że zwróci się do Dyrektorów o przygotowanie
 i przedstawienie (w rozbiciu na poszczególnych absolwentów z roku szkolnego 2012/2013) informacji dot. podejmowanych dotychczas przez szkołę działań zmierzających do poprawy wyników egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu maturalnego
w kierowanych przez nich szkołach. Dodał, że taka analiza jest niezbędna do wypracowania wspólnych ustaleń mających na celu poprawę wyników zdawalności egzaminów.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje przedstawione przez Starostę.

 

Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował zebranych, że
w związku z informacją uzyskaną z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (załącznik nr 22), tworzy się rezerwę subwencji ogólnej. Z uwagi na fakt,
iż preferowane jest dofinansowanie zadań inwestycyjnych obejmujących budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich postanowiono zgłosić do przebudowy most
w miejscowości Płaczków.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację w powyższym zakresie.,

 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego.

 

   Protokołowała                                                                                Przewodniczący Zarządu

Agnieszka Góralczyk                                                                                  Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

  1. W. Mazur ……………………….
  2. S. Dymarczyk …………………..
  3. Z. Nowakowski ………………...
  4. K. Bilska ……………………….

 

 

 

Załączników 22:

 

Załącznik nr 1 – lista obecności,

Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Gminy Bliżyn,

Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wskazania dwóch członków zarządu do dokonania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytu długoterminowego w 2013 roku,

Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie określenia zasad
i ustalenia minimalnych stawek netto czynszu dzierżawnego nieruchomości stanowiących zasób mienia powiatu oraz opłat za umieszczanie reklam,

Załącznik nr 5 – informacja na temat stanu realizacji projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego”,

Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z dnia 02.09.2013 r.

Załącznik nr 7 – pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji z dnia 03.09.2013 r.

Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego z dnia 27.08.2013 r.

Załącznik nr 9 –  pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
z dnia 03.09.2013 r.

Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
z dnia 26.08.2013 r.

Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
z dnia 30.08.2013 r.

Załącznik nr 12 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 03.09.2013 r.

Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Niepublicznej Szkoły Policealnej dla Dorosłych z dnia 20.08.2013 r.

Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 02.09.2013 r.

Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych z dnia 02.09.2013 r.

Załącznik nr 16 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych z dnia 03.09.2013 r.

Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
z dnia 29.08.2013 r.

Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych
z dnia 29.08.2013 r.

 Załącznik nr 19 – pismo właściciela firmy ubezpieczeniowej z dnia 28.08.2013 r.

Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych z dnia

Załącznik nr 21 – zestawienie dotyczące wyników z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

Załącznik nr 22 – pismo Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej,
z dnia 21.08.2013

 

 

 


Data wytworzenia : 2013-09-04 Autor : Zarząd Powiatu Skarżyskiego Data publikacji : 2013-10-07 14:07 Osoba udostępniająca na stronie : Agnieszka Góralczyk Data ostatniej modyfikacji : 2013-10-25 Osoba modyfikująca : Karolina Radkiewicz

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html