BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 21/2013 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 15 maja 2013 r.

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 21/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego

w dniu 15 maja 2013 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:

  1. Michał Jędrys                                                - Starosta
  2. Waldemar Mazur                                           - Wicestarosta
  3. Stanisław Dymarczyk                                     - Członek Zarządu Powiatu
  4. Zenon Nowakowski                                        - Członek Zarządu Powiatu
  5. Katarzyna Bilska                                           - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

  1. Małgorzata Łakomiec                                     - Sekretarz Powiatu
  2. Monika Gębska                                             - Skarbnik Powiatu   
  3. Małgorzata Nosowicz                                     - Rzecznik Prasowy             

 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.

Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:

  1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  1. zatwierdzenia Regulaminu udzielania przez Powiat Skarżyski zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,
  2. zatwierdzenia Regulaminu pracy komisji przetargowej do przeprowadzania przez Powiat Skarżyski postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość przekracza w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,
  3. opinii i uzgodnienia projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Łączna,
  4. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Czerwona Górka na obszarze gminy Łączna,
  5. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Klonów na obszarze gminy Łączna,
  6. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Łączna na obszarze gminy Łączna,
  7. wyrażenia opinii dotyczącej zaprojektowania i wykonania pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo świętokrzyskie”.
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne.

 

            Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.

Skarbnik – Pani Monika Gębska zgłosiła wniosek o zdjęcie z porządku posiedzenia dwóch projektów uchwał w sprawie:

  • zatwierdzenia Regulaminu udzielania przez Powiat Skarżyski zamówień publicznych, których wartość przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,
  • zatwierdzenia Regulaminu pracy komisji przetargowej do przeprowadzania przez Powiat Skarżyski postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość przekracza w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wniosek Pani Skarbnik oraz przyjął porządek posiedzenia, po uwzględnieniu zmian.

 

Porządek posiedzenia, po zmianach:

  1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
  1. opinii i uzgodnienia projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Łączna,
  2. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Czerwona Górka na obszarze gminy Łączna,
  3. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Klonów na obszarze gminy Łączna,
  4. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Łączna na obszarze gminy Łączna,
  5. wyrażenia opinii dotyczącej zaprojektowania i wykonania pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo świętokrzyskie”.
  1. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
  2. Sprawy różne.

 

Streszczenie posiedzenia:

Ad. pkt. 1. Podjęcie Uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

  1. opinii i uzgodnienia projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Łączna (załącznik nr 2),
  2. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Czerwona Górka na obszarze gminy Łączna (załącznik nr 3),
  3. opinii i uzgodnie4nia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Klonów na obszarze gminy Łączna (załącznik nr 4),
  4. opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Łączna na obszarze gminy Łączna (załącznik nr 5),

Powyższe projekty uchwał przedstawił Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że Wójt Gminy Łączna wystąpił z zawiadomieniami dot. ponownego opiniowania i uzgodnienia w/w projektów. Dodał, że do wydziałów merytorycznych oraz Zarządu Dróg Powiatowych skierowane zostały karty uzgodnień do w/w zawiadomień, zgodnie z którymi nikt nie wniósł uwag.

W świetle powyższego Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższe uchwały głosując nad każdą odrębnie.

 

  1. wyrażenia opinii dotyczącej zaprojektowania i wykonania pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo świętokrzyskie” (załącznik nr 6),

Referująca: Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec. Poinformowała, że wpłynął wniosek Marszałka Województwa Świętokrzyskiego z prośbą o wydanie opinii dla inwestycji liniowej pod nazwą „Zaprojektowanie i wykonanie pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej-województwo świętokrzyskie”. W związku z powyższym do właściwych wydziałów starostwa oraz Zarządu Dróg Powiatowych, skierowany został w/w wniosek w celu dokonania uzgodnień. Uwagi zgłoszone przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru
i Gospodarki Nieruchomościami oraz Zarząd Dróg Powiatowych zostały uwzględnione
w omawianym projekcie uchwały Zarządu.

Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:

  • za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski oraz Pani Katarzyna Bilska).

            Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.

 

Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

 

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 7), zawierające informację, że w związku z realizowaną termomodernizacją w Zespole Opieki Zdrowotnej wykonawca robót Kolbis Marcin Mróz zwrócił się z prośbą o przedłużenie terminu zakończenia inwestycji do dnia 21 czerwca br. Prośbę swą Wykonawca uzasadnia niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Następnie Wicestarosta poinformował, że wniosek
o przedłużenie terminu zaakceptowany został przez inspektora nadzoru. Dodał, że Zespół ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji, po konsultacji z Radcą Prawnym zaproponował rozważenie przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy
o czas kiedy warunki atmosferyczne nie pozwalały na prowadzenie robót tzn. od 25.03.2013 r. do 08.04.2013 r.

 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu zakończenia inwestycji zgodnie z propozycją Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji, tj. do dnia 14 czerwca 2013 r.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego (załącznik nr 8), w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej dzierżawy terenu położonego przy ul. Plac Floriański 1 przeznaczonego na postawienie garaży blaszanych. Jak wynika z pisma umowy z dotychczasowymi dzierżawcami kończą się 31 sierpnia br.

Po przeprowadzeniu dyskusji Zarząd Powiatu postanowił ogłosić przetarg na dzierżawę terenu pod garaże ustalając kwotę wyjściową 8,50 zł./m2 brutto.

 

Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował Zarząd o wynikach postępowania konkursowego na stanowiska dyrektorów, i tak:

  • na stanowisko dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica komisja konkursowa wyłoniła w tajnym głosowaniu kandydata Pana Pawła Buryło,
  • na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej komisja konkursowa wyłoniła w tajnym głosowaniu kandydata Pana Janusza Maciejewskiego.

Pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 9

Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić konkursy oraz powierzyć stanowiska dla w/w dyrektorów na okres 5 lat. Ponadto Zarząd zobowiązał Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do przygotowania stosownych projektów uchwał.

 

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że w związku
z ukazaniem się komunikatu w sprawie określenia terminów składania wniosków
o przyznanie nagrody Ministra Edukacji Narodowej za osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Wydział Edukacji zwraca się z prośbą
o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczeń. Pismo Wydziału Edukacji stanowi załącznik nr 10.

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił wytypować kandydaturę Pana Krzysztofa Zemeły – Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego.

 

            Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej (załącznik nr 11), zawierające prośbę o wyrażenie zgody na nieodpłatne przekazanie przez jednostkę na rzecz Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych n/w środków trwałych:

  1. Pieca wielofunkcyjnego INPRO
  2. Wózka do pieca INPRO

Następnie Pan Zenon Nowakowski wyjaśnił, że w powyższej sprawie do Dyrektora DPS zwróciła się Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych.

Dyrektor DPS poinformował w piśmie, że przedmiotowy zestaw zakupiony był na potrzeby kuchni DPS jednakże w chwili obecnej nie jest już wykorzystywany.

 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie w/w środków trwałych na rzecz Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych .

 

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przypomniał zebranym, że z uwagi na brak informacji dot. finansowania projektu na poprzednim posiedzeniu Zarząd nie wyraził zgody na udział Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych w projekcie „HANDEL I REKLAMA – pilotażowy program doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez praktyki w przedsiębiorstwach”. Następnie poinformował, że wpłynęło pismo Kierownika projektu WYG International Sp. z o.o. (załącznik nr 12), zawierające informację, iż w/w projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej a uczestnicy nie ponoszą kosztów związanych z uczestnictwem w projekcie.

 

W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udział Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w projekcie „HANDEL I REKLAMA
W PRAKTYCE – pilotażowy program doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez praktyki w przedsiębiorstwach”, realizowanym w ramach Działania 3.4 – Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie. Projekt ten dotyczy kierunku technik logistyk.

 

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (załącznik nr 13), zawierające prośbę o podjęcie decyzji w sprawie remontu II klatki schodowej po byłym OBR. W piśmie Dyrektor podała, że jeżeli klatka nie będzie użytkowana przez ZST-M to zostanie wyłączona z zarządzeń decyzji Sanepid. W przeciwnym razie Dyrektor będzie zobowiązana do przeprowadzenia remontu.

 

Z uwagi na fakt, iż nie ma konieczności użytkowania klatki przez Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora ZST-M do przygotowania stosownej odpowiedzi w tej kwestii do Sanepidu.

 

Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przypomniała, że na jednym z poprzednich posiedzeń Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na pozostawienie 8 etatów administracji
i obsługi w Zespole Szkół Transportowo-Mechatronicznych. Następnie przedstawiła wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 14), w sprawie ponownego przeanalizowania przez Zarząd kwestii liczby etatów administracji i obsługi w ZST-M. Ponadto Sekretarz poinformowała, że Komisja Oświaty popiera prośbę Dyrekcji, dotyczącą pozostawienia w placówce co najmniej 7 osób pracujących w administracji i obsłudze.

 

Zarząd Powiatu postanowił powrócić do sprawy oraz ponownie przeanalizować kwestię liczby etatów administracji i obsługi w Zespole Szkół Transportowo-Mechatronicznych po dokonaniu przez szkołę naboru.

 

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił zebranym sprawozdanie
z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Powiat Skarżyski za okres styczeń-kwiecień 2013 r. (załącznik nr 15).

Zarząd Powiatu przyjął w/w sprawozdanie.

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił wniosek dotyczący założenia księgi wieczystej (załącznik nr 16), przez przyłączenie do księgi wieczystej, dla nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu 11 Górna Kamienna jako działki nr 130/22 o powierzchni 0,0077 ha i nr 130/32 o powierzchni 0,0336 ha, która stanowi pas drogowy ulicy Tysiąclecia, będącej drogą powiatową.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.

 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

   Protokołowała                                                                                                                                                                              Przewodniczący Zarządu

Agnieszka Góralczyk                                                                                                                                                                              Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

  1. W. Mazur ……………………….
  2. S. Dymarczyk …………………..
  3. Z. Nowakowski ………………...
  4. K. Bilska ………………………..

 

 

 

 

Załączników 11:

 

Załącznik nr 1 – lista obecności,

Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: opinii i uzgodnienia projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Łączna

Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Czerwona Górka na obszarze gminy Łączna

Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Klonów na obszarze gminy Łączna

Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: opinii i uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectwa Łączna na obszarze gminy Łączna

Załącznik nr 6 – wyrażenia opinii dotyczącej zaprojektowania i wykonania pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu „Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo świętokrzyskie”

Załącznik nr 7 – pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji, z dnia 28.05.2013 r.

Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego z dnia 28.05.2013r

Załącznik nr 9 –  pismo Starosty Skarżyskiego z dnia 27.05.2013 r.

Załącznik nr 10 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 21.05.2013 r.

Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, z dnia 21.05.2013 r.

Załącznik nr 12 –  pismo Kierownika projektu WYG International Sp. z o.o., z dnia 27.05.2013 r.

Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych, z dnia 14.05.2013 r.

Załącznik nr 14 – wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 27.05.2013 r

Załącznik nr 15 – sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Powiat Skarżyski za okres styczeń-kwiecień 2013 r.

Załącznik nr 16 – wniosek o założenie księgi wieczystej

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2013-06-06 10:07 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2013-06-06 10:07 Osoba udostępniająca na stronie : Agnieszka Góralczyk Data ostatniej modyfikacji : 2013-06-06 Osoba modyfikująca : Agnieszka Góralczyk

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html