Protokół Nr 66/2012 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 10 grudnia 2012 r.
Protokół Nr 66/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 10 grudnia 2012 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
3. Małgorzata Nosowicz - Rzecznik Prasowy
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Magdalena Jakubiak – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) ustalenia godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2013 rok,
b) trybu udzielania i rozliczania przez Powiat Skarżyski dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług pocztowych
w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej”,
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego”,
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego”,
d) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego – wymiana dachu nad segmentem A Powiatowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej”.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) ustalenia godzin pracy i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2013 rok.(załącznik nr 2)
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Wyjaśnił, że zgodnie z art. 94 ust 2 ustawy Prawo farmaceutyczne, Rada Powiatu Skarżyskiego po zasięgnięciu opinii samorządu aptekarskiego oraz opinii wójtów (prezydentów miast, burmistrzów) gmin z terenu powiatu, ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu.
Kielecka Okręgowa Rada Aptekarska uchwałą Nr 15/12 z dnia 29 listopada 2012 roku pozytywnie zaopiniowała rozkład czasu aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego. Rozkład czasu pracy aptek ogólnodostępnych uzyskał również pozytywną opinię prezydenta, burmistrza i wójtów gmin z terenu powiatu.
Wicestarosta dodał również, że godziny pracy aptek zostały dostosowane do potrzeb ludności, zapewniając dostępność świadczeń w godzinach nocnych oraz w niedziele święta i dni wolne od pracy, co jest zgodne z art. 94 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm).
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały:
za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.
b) trybu udzielania i rozliczania przez Powiat Skarżyski dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.(załącznik nr 3)
Referujący: Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski. Poinformował, że zmiana uchwały Nr 316/XLVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania przez Powiat Skarżyski dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania wiążę się z koniecznością dostosowania jej zapisów do obowiązującego prawa.
Nadmienił, że ustawa z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 979), wprowadza od 1 stycznia 2013 r. zapis, według którego otrzymanie dotacji na ucznia szkół, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, uzależnione jest od jego uczestnictwa w co najmniej 50 % obowiązkowych zajęć edukacyjnych w danym miesiącu. Zmiana ustawy o systemie oświaty doprecyzowała również sposób dotowania szkół niepublicznych w miesiącach lipcu i sierpniu oraz wskazała metodę dotowania szkół niepublicznych prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe.
W niniejszej uchwale doprecyzowano również sposób przekazywania dotacji szkołom niepublicznym do chwili ustalenia miesięcznych kwot dotacji na dany rok budżetowy.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej” (załącznik nr 4)
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego” (załącznik nr 5)
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego”(załącznik nr 6)
d) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego – wymiana dachu nad segmentem A Zespołu Opieki zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej”(załącznik nr 7)
Powyższe projekty uchwał przedstawił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag oraz jednogłośnie podjęli powyższe uchwały, głosując na każdą odrębnie.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 8) skierowane do Zarządu Powiatu z prośbą firmy Freedom – wykonawcy termomodernizacji budynku administracyjno - biurowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej o przedłużenie terminu zakończenia w/w inwestycji do dnia 21 grudnia 2012 roku.
Prośba powyższa została umotywowana tym, że obiekt jest w ciągłym użytkowaniu i ze względu na panujące warunki atmosferyczne prace mogą być prowadzone jedynie w taki sposób, aby nie zakłócać pracy w budynku. Wymiana stolarki okiennej prowadzona jest tylko we wskazanych na chwilę obecną pomieszczeniach, które mogą być na jakiś czas opuszczone przez pracowników ZOZ. Ponadto wymiana zaworów przedgrzejnikowych może odbywać się tylko w dni wolne od pracy, ponieważ zachodzi konieczność wyłączenia instalacji centralnego ogrzewania, a przy obecnej temperaturze zewnętrznej temperatura w pomieszczeniach byłaby za niska i uniemożliwiałaby pracę pracownikom szpitala.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu zakończenia zadania pn. „Termomodernizacja budynku administracyjno – biurowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej” do dnia 21.12.2012 roku.
Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił Protokół Nr 2/2012 z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej (załącznik nr 9) powołanej w celu dokonania oceny przydatności pojazdów nabytych przez Powiat w drodze orzeczeń sądowych o przepadku pojazdów. Protokół dotyczy pojazdu marki Honda CIVIC o numerze rejestracyjnym TKN 27XV, wobec którego został orzeczony przypadek na rzecz Powiatu Skarżyskiego na podstawie prawomocnego Postanowienia Sądu Rejonowego w Skarżysku – Kamiennej.
Zgodnie z oceną techniczną nr 1006/2012 z dnia 24 października 2012 r. sporządzoną przez biegłego, pojazd został wyceniony na kwotę 150 zł brutto. Z oceny technicznej wynika, że naprawa pojazdu jest technicznie i ekonomicznie nieuzasadniona, ponieważ stopień uszkodzenia pojazdu przekracza 70 %. Pojazd jest odpadem i stanowi złom. Przychód wynikający z przekazania pojazdu na podstawie zawartej umowy wynosi 100 zł.
Komisja, której przewodniczącym był Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk uznała, że korzystniejszym będzie oddanie pojazdu do kasacji niż jego sprzedaż, co wynika z następujących uwarunkowań:
1. W celu sprzedaży należy ogłosić przetarg, który poniesie za sobą koszty związane z jego ogłoszeniem. Przy założeniu, że na ogłoszenie potrzeba czasu 14 dni, dodatkowa kwota wyniesie 309,69 zł brutto,
2. Do czasu rozstrzygnięcia przetargu i odbioru pojazdu Powiat ponosić będzie koszty związane z jego przechowywaniem (22,14 zł brutto za dobę),
3. Poprzez sprzedaż pojazdu, a nie jego złomowanie Powiat pozbawia możliwości wystąpienia o dopłatę do recyklingu pojazdów. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przewiduje dopłatę w wysokości 4.000 zł dla gmin i powiatów, które dokonują recyklingu pojazdów.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował sposób likwidacji w/w pojazdu zgodnie z protokołem Komisji Nr 02/2012 z dnia 10.12.2012 roku w sprawie likwidacji pojazdu marki Honda Civic o numerze rejestracyjnym TKN 27XV.
Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk zapoznał zebranych z pismem Prezydenta Miasta (załącznik nr 10), w którym przedstawiono nową propozycję dotyczącą przystąpienia przez Powiat Skarżyski do projektu „Rewitalizacja osiedla Rejów w Skarżysku – Kamiennej – etap I” oraz sfinansowania 60 % wydatków poniesionych celem nabycia działki zajętej pod ulicę Sportową w części niezbędnej dla potrzeb projektu.
Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, iż wszystkie zainicjowane przez służby Powiatu Skarżyskiego postępowania, o których Prezydent został poinformowany w korespondencji, prowadzące do przejęcia przedmiotowej nieruchomości w trybie bezpłatnym są ze wszech miar zasadne, zarówno pod względem ekonomicznym jak i społecznym, dlatego w pierwszej kolejności należy wykorzystać możliwość nieodpłatnego przejęcia tejże nieruchomości, co jednocześnie nie wyklucza podjęcia w przyszłości innych działań.
Po dokonaniu szczegółowej analizy wszystkich możliwych rozwiązań, Zarząd Powiatu Skarżyskiego podtrzymuje decyzję o przejęciu prawa użytkowania wieczystego nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynku jako działka 1/9 o powierzchni 3,9997 ha (obręb Młodzawy, arkusz mapy 80) w sposób nieodpłatny.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 11) zawierające prośbę o zajęcie stanowiska w sprawie zakupu drzwi antywłamaniowych na potrzeby Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Przewodnicząca Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności poinformowała, że drzwi antywłamaniowe, zgodnie z zapisami ustawy o ochronie danych osobowych mają zapewnić skuteczną ochronę pomieszczenia, w którym przechowywane są akta zawierające dane osobowe i medyczne.
Naczelnik poinformował, że drzwi antywłamaniowe znajdują się w budynku przy ul. Sikorskiego 20. Można je zdemontować i zamontować w budynku przy ul. Plac Floriański 1 na potrzeby Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że nie ma możliwości demontażu w/w drzwi i zaproponował aby przeanalizować możliwości zakupu nowych, w ramach budżetu jednostki.
Zarząd Powiatu uznał powyższe za zasadne. Zobowiązał Skarbnika Powiatu do przeanalizowania możliwości zakupu nowych drzwi w ramach budżetu Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 12), w którym zwrócono się z prośbą do Zarządu Powiatu o zajęcie stanowiska w sprawie ustalenia opłat i terminu płatności za użytkowanie powierzchni w budynku przy ul. Plac Floriański 1 zajmowanej przez jednostki Starostwa Powiatowego tj. Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie. Zaproponowano, aby zawrzeć umowy użyczenia lokali z w/w jednostkami, które ponosić będą jedynie koszty związane z utrzymaniem budynku zgodnie z kalkulacją kosztów dołączoną do pisma.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na bezpłatne użyczenie lokali w budynku przy ul. Pl. Floriański 1 na potrzeby Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Wydziału Finansowego (załącznik nr 13), w którym poinformowano o konieczności dokonania przeniesień w planie wydatków:
Zwiększenia:
· Dz. 020 rozdz. 02002 § 4010 kwota zł : 6.075
· Dz. 750 rozdz. 75020 § 4010 kwota zł: 360.000
· Dz. 750 rozdz. 75020 § 4110 kwota zł: 55.000
· Dz. 750 rozdz. 75020 § 4120 kwota zł: 7.500
· Dz. 757 rozdz. 75702 § 8010 kwota zł: 3.000
· Dz. 757 rozdz. 75702 § 8110 kwota zł: 14.705
· Dz. 757 rozdz. 75704 § 8020 kwota zł: 10.295
RAZEM: 456.575
Zmniejszenia:
· Dz. 600 rozdz. 60014 § 2310 kwota zł: 40.000
· Dz. 600 rozdz. 60014 § 4010 kwota zł: 20.000
· Dz. 600 rozdz. 60014 § 4040 kwota zł: 6.596
· Dz. 600 rozdz. 60014 § 4610 kwota zł: 12.400
· Dz. 600 rozdz. 60014 § 4300 kwota zł: 84.304
· Dz. 700 rozdz. 70005 § 4260 kwota zł: 20.000
· Dz. 700 rozdz. 70005 § 4300 kwota zł: 3.000
1. Dz. 710 rozdz. 71014 § 4300 kwota zł: 10.000
· Dz. 710 rozdz. 71014 § 4610 kwota zł: 10.000
· Dz. 852 rozdz. 85201 § 2320 kwota zł: 14.979
· Dz. 852 rozdz. 85204 § 2320 kwota zł: 20.000
· Dz. 853 rozdz. 85321 kwota zł: 106.806
· Dz. 852 rozdz. 85204 kwota zł: 108.490
RAZEM: 456.575
W uzasadnieniu nadmieniono, że zwiększenia w planie finansowym wynikają z konieczności zapłaty wszystkich zobowiązań wobec pracowników, ZUS oraz Urzędu Skarbowego w miesiącu grudniu, by zobowiązania z tego tytułu nie przechodziły na rok następny oraz w celu zabezpieczenia środków na realizację kosztów obsługi długu. Oprocentowanie jest zmienne wynikające ze zmiany stawki WIBOR i nie da się dokładnie określić przy planowaniu, jaka kwota będzie potrzebna na ten cel.
Niedobory zostaną pokryte z nadwyżek w planie w Starostwie Powiatowym oraz w innych jednostkach organizacyjnych powiatu po przeanalizowaniu sprawozdań RB-28S na dzień 30.11.2012 r. i prognozowanych wydatków w grudniu. Nadwyżki wynikają przede wszystkim z otrzymania dotacji celowych Wojewody Świętokrzyskiego na wydatki, które planowane były ze środków własnych oraz z oszczędności na kosztach zimowego utrzymania dróg powiatowych i środkach przekazywanych do innych powiatów na dzieci umieszczone w placówkach opiekuńczo – wychowawczych i rodzinach zastępczych poza naszym powiatem.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie przeniesień w planie wydatków, zgodnie z powyższym pismem.
Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” (załącznik nr 14) z prośbą o zwiększenie planu wydatków w § 4110 – „składki na ubezpieczenia społeczne” o kwotę 5 400 zł.
Dyrektor poinformowała, że brak środków w tym paragrafie spowodowane jest zwiększeniem wysokości składek rentowych na ubezpieczenie społeczne (wzrost o 2% od lutego 2012 r.). Skutek zmian w skali roku to kwota 12 659 zł. Ze środków bieżących przesunięto kwotę 1 024 zł na opłacenie składek. Ponadto na opłacanie składek społecznych pragniemy przeznaczyć niewykorzystane środki z Dz. 852 rozdz. 85220 – Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej w kwocie 3 297 zł.
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, że po przeanalizowaniu planu budżetowego na 2012 rok placówka posiada niewykorzystane środki na paragrafie 4010 - „Wynagrodzenia osobowe”, które można przenieść na zabezpieczenie zobowiązań
(paragraf 4110).
Po zapoznaniu się z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” oraz po wysłuchaniu szczegółowej analizy przeprowadzonej przez Skarbnika Powiatu – Panią Monikę Gębską Zarząd Powiatu Skarżyskiego podjął decyzję o przeniesieniu kwoty 5 400 zł z Dz. 852 rozdz. 85201 § 4010 - „Wynagrodzenia osobowe pracowników” na Dz. 852 rozdz. 85201 § 4110 - „Składki
na ubezpieczenia społeczne”.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Powiatu Skarżyskiego
Magdalena Jakubiak Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………..
2. Z. Nowakowski ……………….
3. S. Dymarczyk …………………
4. K. Bilska ………………………
Załączników : 14
Załącznik nr 1– lista obecności
Załącznik nr 2– projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia godzin pracy
i dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu skarżyskiego na 2013 rok
Załącznik nr 3– projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie trybu udzielania i rozliczania przez Powiat Skarżyski dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Załącznik nr 4– uchwałą Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej”
Załącznik nr 5– zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego”
Załącznik nr 6 – zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zagospodarowanie terenu wokół budynku starostwa Powiatowego”
Załącznik nr 7 – zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego – wymiana dachu nad segmentem A Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej”
Załącznik nr 8 – pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji z dnia 07.12.2012 r.
Załącznik nr 9 – protokół Nr 02/2012 z posiedzenia Komisji Likwidacyjnej z dnia 10 grudnia 2012 r.
Załącznik nr 10 – pismo Prezydenta miasta Skarżyska – Kamiennej z dnia 7.12.2012 r.
Załącznik nr 11– pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dnia 5.12.2012 r.
Załącznik nr 12– pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dnia 5.12.2012 r.
Załącznik nr 13– pismo wydziału Finansowego z dnia 10.12.2012 r.
Załącznik nr 14– pismo Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”
z dnia 29.11.2012 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów