Protokół Nr 63/2012 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 23 listopada 2012 roku
Protokół Nr 63/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 23 listopada 2012 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Małgorzata Nosowicz - Rzecznik Prasowy
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Joanna Wroniewska – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy.
2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Ubezpieczenie majątku oraz odpowiedzialności cywilnej Powiatu Skarżyskiego”.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek.
Ad. pkt.1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy, (załącznik nr 2)
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski odczytał treść przedmiotowej uchwały.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag oraz jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. ”Ubezpieczenie majątku oraz odpowiedzialności cywilnej Powiatu Skarżyskiego”.(załącznik nr 3)
Treść uchwały omówił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Zaznaczył, iż całość dokumentacji została poprawnie przygotowana i nie budzi zastrzeżeń.
Zarząd Powiatu po szczegółowym zapoznaniu się z uchwałą oraz wnikliwej analizie załączników, jednogłośnie ją podjął.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. księdza profesora Włodzimierza Sedlaka (załącznik nr 4 )skierowane do Zarządu Powiatu z uwagi na wniosek Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej Pana Romana Wojcieszka, w sprawie wysokości dotacji dla Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Skarżysku – Kamiennej na rok 2013 w kwocie 312.000,00 zł. Dyrektor biblioteki wnosi o korektę kwoty 35.000,00 zł przedstawionej w piśmie skierowanym do Zarządu Powiatu w dniu 27.09.2012 r. na kwotę 312.000,00 zł. Wnioskowane środki zostaną przeznaczone na bieżące wydatki biblioteki. Starosta – Pan Michał Jędrys zaproponował, aby skierować pismo do Dyrektora biblioteki, a także do wiadomości Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej, w którym należy umieścić informację, iż po przeanalizowaniu propozycji złożonej przez Panią Dyrektor we wcześniejszym terminie, Zarząd Powiatu przychylił się do niej. Tym samym zabezpieczył w budżecie powiatu kwotę w wysokości 35.000,00 zł, z przeznaczeniem na pokrycie bieżących wydatków biblioteki.
Zarząd Powiatu uwzględnił propozycję Starosty – Pana Michała Jędrysa, jednocześnieinformuje, iż nie jest w stanie przeznaczyć wyższej kwoty dofinansowania na rok 2013 dla Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Skarżysku – Kamiennej, w związku z tym podtrzymuje poprzednio podjętą decyzję.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismoDyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. księdza profesora Włodzimierza Sedlaka (załącznik nr 5)skierowane do Zarządu Powiatu z prośbą o współfinansowanie przez Powiat Skarżyski piątej edycji konkursu dla szkół podstawowych oraz trzeciej edycji dla skarżyskich gimnazjów z wiedzy o ks. prof. Włodzimierzu Sedlaku „Ks. prof. Włodzimierz Sedlak – badacz, naukowiec, odkrywca, sercem Skarżyszczanin…”, a także drugiej edycji konkursu o tytuł„Skarżyskiego Mistrza Polskiej Ortografii”. W związku z powyższym zwrócono się z prośbą o ufundowanie nagrody rzeczowej dla jednego laureata konkursu ze szkoły podstawowej i dla jednego laureata z gimnazjum za kwotę 1.000,00 zł oraz nagrody dla laureata konkursu „Skarżyski Mistrz Polskiej Ortografii” w wysokości 1.000,00 zł.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zabrał głos w kwestii konkursu o tytuł „Skarżyskiego Mistrza Polskiej Ortografii”. Jego zdaniem należy wprowadzić zapis w regulaminie konkursu, zgodnie z którym do udziału w nim będą mogły przystąpić jedynie osoby z terenu Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na umieszczenie w/w konkursów jako propozycji do Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych Organizowanych i Współorganizowanych przez Powiat Skarżyski. Jednocześnie Zarząd zaproponował aby zwrócono się z prośbą do Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej o przeanalizowanie możliwości wprowadzenia zmiany w regulaminie konkursu „Skarżyski Mistrz Ortografii”, zaproponowanej przez Wicestarostę - Pana Waldemara Mazura.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo firmy Creative Future (załącznik nr 6)w sprawie Termomodernizacji Zespołu Szkół Technicznych zgodnie z umową nr 46/GM/2010 z dnia 30.06.2010 r. Firma zwróciła się z prośbą
o przedłużenie terminu usunięcia usterek do dnia 30.11.2012 r. Opóźnienie wynika
z przyczyn niezależnych od wykonawcy, spowodowanych przedłużającym się terminem odbioru innych inwestycji. W chwili obecnej firma nie dysponuje wolnymi pracownikami, którzy mogliby usunąć zgłoszone usterki zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.
Pan Zenon Nowakowski zgłosił wniosek o naliczenie kary za zwłokę w realizacji zadania. Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poparł wniosek Członka Zarządu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w powyższej sprawie.
Za naliczaniem kary głosowały 4 osoby, Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska wstrzymała się od głosu.
Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na przedłużenie terminu usunięcia usterek, jednocześnie podjął decyzję o naliczeniu kary za niedotrzymanie terminu realizacji zadania.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 7), który zwrócił się z prośbą o dokonanie zwiększenia w § 4210 o kwotę 2500 zł na zakup materiałów do budowy odwodnienia oraz w § 4300 o kwotę 500 zł na opłacenie usługi udrożnienia kanałów deszczowych. Dodatkowe prace wynikają z faktu, iż w projekcie boiska wielofunkcyjnego Orlik 2012 nie zostało uwzględnione wykonanie odwodnienia związanego ukształtowaniem terenu ( odprowadzenie wody deszczowej z placu szkolnego i budynku CKP następuje po spadku w kierunku boiska, co grozi zalewaniem placyku przy pawilonie i samych boisk). Konieczne jest zatem wykonanie studzienki wraz z odprowadzeniem wody do kanału deszczowego. W celu prawidłowego funkcjonowania drenażu boisk konieczne jest również udrożnienie istniejącego kanału deszczowego, na co zwraca uwagę wykonawca. Dyrektor nadmienił, że wykonawca zobowiązał się do wykonania odwodnienia z przekazanych mu przez szkołę materiałów. Udrożnienie kanałów deszczowych przeprowadzone zostanie przez specjalistyczną firmę. Pan Zenon Nowakowski uznał powyższy wniosek za zasadny.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zaznaczył, że budowa boiska jest inwestycją, w związku z czym dodatkowe prace należy opłacić z wydatków bieżących.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie środków finansowych w budżecie szkoły w § 4210 o kwotę 2500 zł na zakup materiałów do budowy odwodnienia oraz w § 4300 o kwotę 500 zł na opłacenie usługi udrożnienia kanałów deszczowych.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo firmy Budex Sp. z o.o.(załącznik nr 8), w sprawie realizowanej inwestycji „Moje Boisko – Orlik 2012” , polegającej na budowie kompleksu boisk sportowych przy Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej. Firma zgłosiła jako podwykonawcę nawierzchni ze sztucznej trawy i poliuretanu firmę: trawasportowa.pl z siedzibą w Kielcach.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podpisanie umowy z podwykonawcą – firmą „trawasportowa.pl”, której powierzy się wykonanie nawierzchni ze sztucznej trawy i poliuretanu.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 9), w którym zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na współpracę ze Stowarzyszeniem PROREW z siedzibą w Kielcach przy ul. Szymanowskiego 3/58 i realizację projektu „Zawodowy zawodowiec” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 9.2 – Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Jednocześnie w piśmie poproszono o zgodę na przyjęcie na stan majątkowy Zespołu Szkół Ekonomicznych 15 zestawów komputerowych, które Stowarzyszenie PROREW przekaże szkole oddzielnym protokołem.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o wyrażeniu zgody na współpracę ze Stowarzyszeniem PROREW oraz o przyjęciu na stan majątkowy w/w placówki 15 zestawów komputerowych, które zostaną przekazane oddzielnym protokołem przez Stowarzyszenie PROREW.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Wicedyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 10), który zwrócił się z prośbą o przekazanie środków finansowych w celu realizacji zaleceń wydanych przez Świętokrzyskiego Państwowego Inspektora Sanitarnego w bieżącym roku kalendarzowym. Zalecenia zostały zrealizowane w miarę posiadanych środków, dokonano remontu łazienek, pomalowano dwa pokoje wychowanków, usunięto zniszczone kanapy ze świetlicy telewizyjnej. Placówka nie dysponuje środkami na wykonanie wszystkich zaleceń zawartych w decyzji, co może skutkować wszczęciem postępowania egzekucyjnego.
Pan Zenon Nowakowski przypomniał, że w lipcu 2012 r. w związku z decyzją Świętokrzyskiego Państwowego Inspektora Sanitarnego przekazano do placówki środki finansowe z przeznaczeniem na wykonanie niezbędnych prac remontowych.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zasugerował, aby dokonać rozliczenia poprzednio przekazanych środków finansowych.
Zarząd Powiatuprzyjął do wiadomości informacje zawarte w piśmie. Jednocześnie zwraca się z prośbą do Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych o sprecyzowanie kosztów dotyczących niezbędnych wydatków, zgodnie z zaleceniami Świętokrzyskiego Państwowego Inspektora Sanitarnego.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (załącznik nr 11), z prośbą o zezwolenie na utworzenie od 1 stycznia 2013 r. dodatkowego stanowiska w administracji Poradni w wymiarze ½ etatu. Pracownik będzie zajmował się wprowadzaniem danych do Systemu Informacji Oświatowej zgodnie z nowymi obowiązkami nałożonymi na Poradnie Psychologiczno – Pedagogiczne, wynikającymi z ustawy z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie informacji oświatowej oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z nowymi wytycznymi zakres informacji wprowadzanych do Systemu Informacji Oświatowej uległ znacznemu rozszerzeniu. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna będzie miała obowiązek gromadzenia w lokalnej bazie systemu, w zbiorach danych uczniów danych identyfikacyjnych i danych dziedzinowych uczniów po pozytywnej weryfikacji danych identyfikacyjnych ucznia z danymi osobowymi ucznia zawartymi w zbiorze PESEL. Bezpośrednie przekazywanie danych do bazy wymaga od wprowadzającego bieżących aktualizacji w nieprzekraczalnym terminie do 7 dni. Dyrektor nadmieniła w piśmie, że w Poradni średnio w ciągu roku kalendarzowego diagnozuje się 2722 dzieci i młodzieży, prowadzona jest praca terapeutyczna: edukacyjna, doradcza, konsultacyjna dla dzieci, rodziców, nauczycieli, która na bieżąco będzie aktualizowana w bazie danych Systemu Informacji Oświatowej. W związku z powyższym kierowana jest prośba o umożliwienie zatrudnienia osoby z kwalifikacjami do wykonywania w/w pracy. Istnieje możliwość dofinansowania stanowiska pracy z PFRON.
Starosta – Pan Michał Jędrys zaproponował, aby do kolejnego posiedzenia Zarządu Pan Zenon Nowakowski przeanalizował potrzebę zatrudnienia w/w pracownika.
Zarząd Powiatuprzychylił się do wniosku Starosty, tym samym odłożono podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego zwrócił się z prośbą (załącznik nr 12) o wyrażenie zgody na przekształcenie „starej sali gimnastycznej” w budynku Liceum na aulę. Aula w pełni wyposażona w sprzęt audiowizualny w znaczny sposób mogłaby poprawić skuteczność i atrakcyjność kształcenia w szkole. Mogłaby służyć również do organizacji imprez na potrzeby Powiatu Skarżyskiego. Dodatkowym argumentem, jaki przedstawił Dyrektor szkoły jest decyzja Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, nakazująca pomalowanie ścian „dotychczasowej sali gimnastycznej”. Zdaniem Dyrektora placówki, malowanie ścian sali, która praktycznie nie jest wykorzystywana, wydaje się nie zasadne.
Zarząd Powiatu widzi potrzebę adaptacji byłej sali gimnastycznej na potrzeby sali widowiskowej, która może być wykorzystywana dla potrzeb szkoły i środowiska. Wstrzymał się natomiast z decyzją odnośnie zapewnienia środków finansowych na ten cel.
Członek Zarządu – Zenon Nowakowski przedstawił pismo Prezesa Stowarzyszenia Suchedniowskiej Korporacji Samorządowej (załącznik nr 13), który zwrócił się z prośbą o przekazanie w 2013 roku dotacji w ramach współpracy z organizacjami pożytku publicznego na działania organizowane cyklicznie przez w/w Stowarzyszenie.
Nadmieniono , że w 2013 roku zaplanowano przeprowadzenie następujących działań:
1. zabawa choinkowa dla dzieci w styczniu 2013 r. – koszt organizacji około 500,00 zł,
2. piknik rodzinny w sierpniu 2013 r. – koszt organizacji około 6.000 zł,
3. Obchody Święta Niepodległości 11 listopada – koszt organizacji około 1.000 zł
Zarząd Powiatu podjął decyzję o uwzględnieniu pikniku rodzinnego organizowanego w sierpniu 2013 roku jako propozycji do Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych Organizowanych i Współorganizowanych przez Powiat Skarżyski na 2013 rok.
Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, iż Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych złożył pismo (załączniki nr 14,15), w którym wycofuje następujące wnioski:
- ZDP.6844.17.2012 z dnia 06.11.2012 r.,
- ZDP.6844.16.2012 z dnia 06.11.2012 r.
W/w wnioski dotyczą oddania w trwały zarząd na czas nieoznaczony nieruchomości, które są własnością Powiatu Skarżyskiego, stanowiących drogi powiatowe w Skarżysku – Kamiennej:
1. ul. Ekonomii oznaczonej jako działka:
1/22 obręb ewidencyjny 05 Młodzawy, arkusz mapy 74
2. ul. Słoneczna oznaczonej jako działki:
298/4 obręb ewidencyjny 06 Rejów, arkusz mapy 64
298/2 obręb ewidencyjny 06 Rejów, arkusz mapy 64
34/1 obręb ewidencyjny 06 Rejów, arkusz mapy 76
Zarząd Powiatu zaakceptował informację dotyczącą wycofania powyższych wniosków.
Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk odczytał pismo Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej (załącznik nr 16), który w nawiązaniu do prowadzonej korespondencji w sprawie przejęcia na rzecz Powiatu Skarżyskiego nieruchomości zajętej pod drogę powiatową pn. ul. Sportowa w Skarżysku - Kamiennej przypomniał, iż inwestycja realizowana jest z dofinansowaniem pochodzącym z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2077 – 2013, a termin jej realizacji mija w grudniu 2013 r. Prezydent zaproponował ponowne przeanalizowanie możliwości przejęcia prawa użytkowania wieczystego w trybie zaproponowanym przez PKP S.A., tj. na podstawie art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Pozwoli to na zrealizowanie oraz rozliczenie inwestycji między innymi na drogach powiatowych w terminie przewidzianym w zawartej umowie o dofinansowanie.
Pan Stanisław Dymarczyk – wyraził zdanie, że Pan Prezydent powinien doprowadzić do spotkania z Panem Starostą w celu omówienia szczegółów przedmiotowej sprawy.
Starosta ponownie wyjaśnił, iż istnieją trzy możliwości przejęcia prawa użytkowania wieczystego przedmiotowej nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 1/9 o powierzchni 3,9997 ha (obręb 5 Młodzawy, arkusz mapy 80), zajętej pod drogę powiatową pn. ulica Sportowa. Dwa rozwiązania umożliwiają przejęcie działki w sposób nieodpłatny, w związku z tym podjęcie tychże działań uważa się za priorytetowe. Powiat Skarżyski skorzysta z dodatkowej możliwości, jaką jest wykup nieruchomości, jeżeli dwie równorzędnie wszczęte procedury nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Starosta zaznaczył także, że zgodnie z informacją Polskich Kolei Państwowych wyłączenie przedmiotowej działki 1/9 z terenów zamkniętych, umożliwiające dalsze działania, nastąpi dopiero w I kwartale 2013 r.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podtrzymuje decyzję, w sprawie przejęcia prawa użytkowania wieczystego przedmiotowej nieruchomości w sposób nieodpłatny.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 17)poprosił o zajęcie stanowiska w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie aneksem terminu realizacji zadania pn. „Przebudowa budynków z zagospodarowaniem terenu i odwodnienia przy ul. Pl. Floriański” na dzień 15 grudnia 2012 r. do umowy nr 86/ZP/2012. Prośba o przedłużenie terminu wynika z nieścisłości projektowych, tj. nie uwzględniono konstrukcji schodów, pochylnia nie spełniała warunków ruchu dla niepełnosprawnych, zmiany lokalizacji łączenia się ciągu ze schodami do chodnika przy ul. Górniczej oraz brak pozwolenia na przebudowę wjazdu z ul. Kochanowskiego. Naczelnik poinformował w piśmie, że do każdej ze zmian sporządzono notatki służbowe. Wydział uważa za zasadne wydłużenie terminu realizacji zadania .
Starosta poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.
Za głosowały 4 osoby, Starosta- Pan Michał Jędrys wstrzymał się od zabrania głosu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie aneksem do umowy, terminu zakończenia realizacji zadania pn. „Przebudowa budynków z zagospodarowaniem terenu i odwodnienia przy ul. Pl. Floriański” na dzień 15 grudnia 2012 r.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec zreferowała pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 18), w którym zwrócił się z prośbą do Zarządu Powiatu o zajęcie stanowiska w sprawie wyrażenia zgody na zakup: odśnieżarki, nasion, trawy, kory, torfu, oraz nasadzeń, na potrzeby zagospodarowania terenu wokół budynku przy Placu Floriańskim 1. W piśmie wyjaśniono, iż Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa wyraził zgodę na dokonanie zakupów na kwotę ok. 6.000,00 zł ze środków finansowych Wydziału.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zakup odśnieżarki, nasion traw, kory, torfu oraz nasadzeń za łączną kwotę ok. 6.000, 00 zł . Środki na powyższy cel zostaną przeznaczone z Działu 900 Rozdział 90019.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zapoznał zebranych z pismem Głównego Specjalisty ds. Zdrowia w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 19), skierowanym do Zarządu z prośbą o podjęcie decyzji, w związku z upływającym w dniu 30.11.2012 r. terminem składania wniosków do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach programu pn. „Junior – program aktywizacji zawodowej absolwentów niepełnosprawnych”, w sprawie przystąpienia przez samorząd powiatu skarżyskiego do jego realizacji w 2013 r. Poinformowano, iż dnia 19.11.2012 r. Powiatowy Urząd Pracy w Skarżysku – Kamiennej jako realizator przedmiotowego programu, złożył do tutejszego Urzędu wniosek o przystąpienie do jego realizacji w przyszłym roku kalendarzowym. Nadmieniono, że celem programu jest umożliwienie wejścia w życie zawodowe młodym osobom niepełnosprawnym. W piśmie sprecyzowano, kto jest adresatem programu, na jakie cele przekazywana jest pomoc finansowa oraz co stanowi warunek uczestnictwa. Powiat Skarżyski realizował program „Junior” w 2011 roku, uzyskując środki finansowe w wysokości 71.505 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie do realizacji programu „Junior – program aktywizacji zawodowej absolwentów niepełnosprawnych”.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 20), który poinformował, iż 20 listopada br. w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Kielcach odbyło się spotkanie przedstawicieli Kuratorium Oświaty oraz Świętokrzyskiego Związku Badmintona z dyrektorami oraz nauczycielami wychowania fizycznego ze szkół ponadgimnazjalnych
z terenu województwa świętokrzyskiego. Celem spotkania było omówienie przystąpienia szkół do Świętokrzyskiej Ligi Badmintona. Ze względu na to, że do II Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej uczęszczają uczniowie, którzy w tej dyscyplinie osiągają sukcesy, obie szkoły zostały zgłoszone do Ligi. Jedynym wydatkiem po stronie uczestników jest pokrycie kosztów związanych z dojazdem do Kielc, gdzie będą odbywały się zawody. Nauczyciel z II Liceum – opiekun uczniów, posiada 8 – osobowy samochód, którym zadeklarował się wozić młodzież na zawody. W związku z tym Naczelnik zwrócił się z prośbą o możliwość dofinansowania uczestnictwa uczniów
z obu szkół w formie podpisania umów o dzieło z nauczycielami – opiekunami na koordynowanie działań związanych z przebiegiem rozgrywek zgodnie z terminarzem Świętokrzyskiej Ligi Badmintona Szkół Ponadgimnazjalnych. Zaoszczędzone środki finansowe w Dziale 926, Rozdział 92605, §4170 (zadania z zakresu kultury fizycznej) pozwolą na pokrycie kosztów zawarcia umów z nauczycielami w bieżącym roku, aby zapewnić środki na ten cel w roku 2013, istnieje potrzeba wpisania Świętokrzyskiej Ligi Badmintona do Powiatowego Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych organizowanych i współorganizowanych przez Powiat Skarżyski. Proponowane kwoty dofinansowania to 100 zł za jeden wyjazd na turniej dla nauczyciela z II Liceum Ogólnokształcącego oraz po 50 zł dla dwóch opiekunów z Zespołu Szkół Technicznych, którzy na turnieje będą jeździć na zmianę. Proponowany koszt dofinansowania Świętokrzyskiej Ligi Badmintona w bieżącym roku to 300 zł, natomiast w 2013 roku 600 zł.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w powyższej sprawie.
Za głosowały 4 osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur, Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk, Pani Katarzyna Bilska. Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski wstrzymał się od głosu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie przez II Liceum Ogólnokształcące oraz Zespół Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej do Świętokrzyskiej Ligi Badmintona Szkół Ponadgimnazjalnych. Jednocześnie Zarząd podjął decyzję o przeznaczeniu 300 zł z Działu 926, Rozdział 92605, §4170 na pokrycie kosztów związanych z podpisaniem trzech umów o dzieło z nauczycielami wychowania fizycznego - opiekunami uczniów
z II Liceum Ogólnokształcącego oraz Zespołu Szkół Technicznych. Podjęto także decyzję o wpisaniu Ligi do Powiatowego Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych organizowanych i współorganizowanych przez Powiat Skarżyski w 2013 roku, tym samym zapewnienie kwoty 600 zł w przyszłorocznym budżecie na pokrycie kosztów związanych z podpisaniem umów z nauczycielami.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Rzecznika Prasowego - Pani Małgorzaty Nosowicz (załącznik nr 21), zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie budżetu powiatu na rok 2012 w ramach działu 750 rozdział 75075. Zmiana dotyczy przeniesienia między paragrafami środków w kwocie 5.020 zł.
Powyższa zmiana wynika z konieczności zabezpieczenia środków na wynajem sali w MCK w Skarżysku -Kamiennej oraz dofinansowania wykonania pamiątkowych dyplomów (typu grawerton) dla lekarzy Szpitala Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej w związku z organizowaną pod patronatem Starosty Skarżyskiego konferencją „Medyczne Spotkanie Naukowe” w dniu 3 grudnia 2012 roku.
Po ustaleniach cena wynajmu sali w MCK wynosi 320 zł brutto. Natomiast kwota dofinansowania wykonania dyplomów to 2.000,00 zł brutto.
Pozostała kwota z 5.020 zł zostanie wykorzystana do końca bieżącego roku m.in. na zamieszczenie w środkach masowego przekazu ogłoszeń okolicznościowych (życzenia świąteczne).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski powrócił do sprawy, która była przedmiotem posiedzenia Zarządu w dniu 19 listopada 2012 r., dotyczyła możliwości przekazania sprzętu geodezyjnego, będącego w posiadaniu Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych na potrzeby realizacji programu nauczania w Zespole Szkół Technicznych.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przekazaniu sprzętu geodezyjnego z Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych do Zespołu Szkół Technicznych.
Ad. pkt.4. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z projektem decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 22) w sprawie ustanowienia trwałego współzarząduw częściach ułamkowych na rzecz Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku - Kamiennej w części 428801/459218 oraz Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku – Kamiennej w części 30417/459218 do nieruchomości położonej w Skarżysku - Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 22 składającej się z działek o numerach 34/1, 12/1, 34/4 o łącznej powierzchni 1,2148 ha (obręb 3 Place, arkusz 21).
Zarząd Powiatunie wniósł uwag oraz jednogłośnie zaakceptował powyższy projekt decyzji.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił wniosek (załącznik nr 23) dotyczący wydania przez Wojewodę Świętokrzyskiego decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Skarżyski prawa własności nieruchomości położonej w obrębie 11 Występa, gmina Łączna, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 27/2 o powierzchni 1,6451 ha i nr 27/3 o powierzchni 0,0508 ha, stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej Nr 0593T „Występa – Gózd”.
Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaakceptował powyższy wniosek.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Joanna Wroniewska Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ………………………………
2. S. Dymarczyk ………………….............
3. K. Bilska ………………………………..
4. Z. Nowakowski …………………………
Załączników 23:
Załącznik nr 1– lista obecności,
Załącznik nr 2– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans zawodowy,
Załącznik nr 3– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Ubezpieczenie majątku oraz odpowiedzialności cywilnej Powiatu Skarżyskiego”,
Załącznik nr 4– pismo Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej, z dnia 21.11.2012 r.,
Załącznik nr 5– pismo Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej, z dnia 20.11.2012 r.,
Załącznik nr 6– pismo firmy Creative Future, z dnia 22.11.2012 r.,
Załącznik nr 7– pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 22.11.2012 r.,
Załącznik nr 8– pismo Przedsiębiorstwa Budex Sp.z o.o., z dnia 20.11.2012 r.,
Załącznik nr 9– pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 19.11.2012 r.,
Załącznik nr 10– pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 20.11.2012 r.,
Załącznik nr 11– pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, z dnia 13.11.2012 r.,
Załącznik nr 12– pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 19.11.2012 r.,
Załącznik nr 13– pismo Suchedniowskiej Korporacji Samorządowej, z dnia 19.11.2012 r.,
Załącznik nr 14– pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 21.11.2012 r.
Załącznik nr 15- pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 21.11.2012 r.
Załącznik nr 16– pismo Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej, z dnia 14.11.2012 r.,
Załącznik nr 17– pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 19.11.2012 r.
Załącznik nr 18– pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 19.11.2012 r.
Załącznik nr 19– pismo Stanowiska ds. Zdrowia, z dnia 20.11.2012 r.,
Załącznik nr 20– pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
Załącznik nr 21– pismo Rzecznika Prasowego Starostwa Powiatowego, z dnia 20.11.2012 r.,
Załącznik nr 22– Decyzja Zarządu Powiatu Skarżyskiego, GG- II.6844.2.4.2012,
Załącznik nr 23– Wiosek do Wojewody Świętokrzyskiego, GG-II.6824.16.2012.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów