BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 62/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 62/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 19 listopada 2012 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:

1.      Michał Jędrys                                    - Starosta                   
2.      Waldemar Mazur                               - Wicestarosta
3.      Stanisław Dymarczyk                          - Członek Zarządu Powiatu
4.      Zenon Nowakowski                             - Członek Zarządu Powiatu
5.      Katarzyna Bilska                                 - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

1.       Małgorzata Łakomiec                             - Sekretarz Powiatu
2.       Małgorzata Nosowicz                             - Rzecznik Prasowy        

Osoby zaproszone:

1.Janusz Maciejewski                                      - Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych
2.Marta Sosińska                                             - Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo -
                                                                        Mechatronicznych
3.Jerzy Krawczyk                                            - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury,
                                                                        Sportu i Rekreacji
4.Barbara Płusa                                               - Nauczyciel w Zespole Szkół       
                                                                        Transportowo – Mechatronicznych
5.Marek Czyż                                                 -  Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
                                                                        w Skarżysku - Kamiennej

6. Urszula Wrona                                               - Inspektor w Wydziale Finansowym

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys
Posiedzenie protokołowała: Magdalena Jakubiak – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:

1.Przyjęcie Autopoprawki do projektu Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego na dzień 22 listopad 2012 w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok.

2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok,
b) upoważnienia Pani Marty Sosińskiej – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku – Kamiennej,
c) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i najem lokalu na okres do trzech lat,
d) sprostowanie Uchwały Nr 40/105/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18.07.2012 r.,
e) wyrażenia opinii dla zadania: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę Al. Tysiąclecia na odcinku od ulicy Słowackiego
do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął proponowany porządek posiedzenia.

Ad. pkt. 1. Przyjęcie Autopoprawki do projektu Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego na dzień 22 listopad 2012 w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok. (załącznik nr 2)

      Na posiedzenie Zarządu Powiatu została zaproszona Pani Urszula Wrona - Inspektor w Wydziale Finansowym z prośbą o przedstawienie Autopoprawki do projektu Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok. Pani Urszula poinformowała,że zmiany wykazane w Autopoprawce wynikają z pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.3026.47.2012 r. z dnia 12.11.2012 r. oraz pisma Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych znak FO.3251.17.2012 r. z dnia 15.11.2012 r. – przeniesienie oszczędności na dotacjach dla szkół niepublicznych oraz wygenerowanych przez placówkę oszczędności na wydatkach rzeczowych na zgłoszone braki na wynagrodzeniach.
      Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął do wiadomości Autopoprawkę i postanowił wprowadzić stosowne zmiany do projektu Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2012 rok.

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: 

a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok (załącznik nr 3)

Referująca: Pani Urszula Wrona - Inspektor w Wydziale Finansowym wyjaśniła, że zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.274.2012 z dnia 29.10.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 1.018 z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na składki na ubezpieczenie społeczne w związku ze wzrostem składki rentowej w rozdziale 75011 „Urzędy wojewódzkie”.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.4.180.2012 z dnia 13.11.2012 r. i Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.318.2012 z dnia 12.11.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 91.139 z przeznaczeniem działalność Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.294.2012 z dnia 31.10.2012 r. - zmniejszenie planu dotacji celowej na zadania zlecone bieżące o kwotę zł: 4.800 i zwiększenie o tą samą kwotę planu dotacji na zadania zlecone na zakupy inwestycyjne, na dofinansowanie zakupu ubrań gazoszczelnych dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.

  • Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej znak PF.0332.1.20.2012 z dnia 05.11.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami z wydatków bieżących na zakupy inwestycyjne w kwocie zł: 10.000 na zakup ubrań gazoszczelnych.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.4.173.2012 z dnia 30.10.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 109 na odtworzenie infrastruktury i sprzętu dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej zniszczonych podczas usuwania skutków wichur i nawałnic.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.279.2012 z dnia 29.10.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 13.025 z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na składki na ubezpieczenie społeczne w związku ze wzrostem składki rentowej – dla Domu Pomocy Społecznej kwota: 8.390 zł i dla Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy kwota zł: 4.635 zł.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.261.2012 z dnia 25.10.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 60.371 z przeznaczeniem na dofinansowanie zadań własnych wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Kwota zł: 16.299 przeznaczona jest na placówki opiekuńczo-wychowawcze, a pozostałe środki w wysokości 44.072 zł na rodziny zastępcze.

  • Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK.-GK.3011.13.2012 z dnia 08.11.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami na zabezpieczenie wynagrodzeń osobowych, składek na ubezpieczenia społeczne oraz na zakup materiałów biurowych i usługi telekomunikacyjne.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.316.2012 z dnia 12.11.2012 r - zmniejszenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 48 na zadaniach w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

  • Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.313.2012 z dnia 09.11.2012 r. - zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 40.000 na funkcjonowanie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

  • Pisma Zarządu Dróg Powiatowych znak ZDP.3021.32.2012 z dnia 12.11.2012 – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 20.400 na zabezpieczenie składek na ubezpieczenie społeczne oraz kosztów delegacji.

  • Pisma Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego znak PINB-0717/70/12 z dnia 14.11.2012 r. – przeniesienie planu pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia przede wszystkim kosztów usług pocztowych i niezbędnych aktualizacji programów informatycznych koniecznych w pracy Inspektoratu.

  • Pisma Biura Rady znak BR.3026.09.2012 z dnia 02.11.2012 r. – zabezpieczenie kwoty 861zł z oszczędności na dietach radnych na opłatę za używanie programu Edytor Aktów Prawnych XML Legislator używanego do publikacji aktów prawa miejscowego.

  • Pisma Zespołu ds. Promocji znak PR.3021.5.2012 z dnia 14.11.2012 r. – przeniesienie planu wydatków z usług pozostałych w kwocie zł: 2.201 na zakup nagród w konkursie „Powiatowe Fotocięcia” oraz na wynagrodzenia dla prelegentów na sesji naukowej pod patronatem Starosty Skarżyskiego.

  • Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej znak PF.0332.1.21.2012 z dnia 05.11.2012r – zapewnienie środków na naprawę sprzętu ratowniczego w kwocie zł: 7.500.

  • Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej znak PF.0332.1.24.2012 z dnia 15.11.2012r – zapewnienie środków na nagrody dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych oraz na wypłatę nagród rocznych dla funkcjonariuszy w związku ze zwolnieniem ze służby, a także na zakup umundurowania i wyposażenia specjalnego indywidualnego użytku.

  • Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” znak ZPOW 03.341.44.12 z dnia 06.11.2012 r. – przeniesienie planu wydatków na odpis na ZFŚS w kwocie zł: 203 w związku z jego ponownym przeliczeniem.

  • Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK-GK.3011.14.2012 z dnia 14.11.2012 r.- przeniesienie planu pomiędzy paragrafami w celu pełnego zrealizowania projektu systemowego „Dobry start”.

  • Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.3026.47.2012 z dnia 12.11.2012 r. oraz pism jednostek oświatowych – zabezpieczenie niezbędnych wydatków w placówkach oświatowych poprzez przeniesienia planu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami.

b) upoważnienia Pani Marty Sosińskiej – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo Mechatronicznych w Skarżysku  - Kamiennej (załącznik nr 4)
      Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta - Pan Michał Jędrys. Poinformował zebranych, że zgodnie z w/w uchwałą Zarządu Powiatu upoważnia się Dyrektor – Panią Martę Sosińską do dokonywania w imieniu Powiatu Skarżyskiego wszelkich czynności związanych z realizacją projektu pod nazwą „Dyplom technika to sukces zawodowy” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”; Działanie 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”.

Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:

 - za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).

      Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.

c) wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i najem lokalu na okres do trzech lat (załącznik nr 5)

      Referująca: Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec. Poinformowała, że powyższa uchwała dotyczy wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i zawarcie umowy najmu lokali o łącznej powierzchni użytkowej 19,60 m², położonego w budynku przy ul. Plac Floriański 1 z przeznaczeniem na prowadzenie Biura Poselskiego Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Pani Marii Zuby.

      Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedmiotowej uchwały oraz podjął ją jednogłośnie.

d) sprostowanie Uchwały Nr 40/105/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18.07.2012 r. (załącznik nr 6)

      Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła treśćpowyższej uchwały zgodnie, z którą w uchwale Zarządu Powiatu Nr 40/105/2012 wprowadzono następującą zmianę: skreśla się w podstawie prawnej następujące wyrazy: „oraz w § 3 ust. 2 Uchwały Nr 29/38/205 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 5 lipca 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad najmu lokali użytkowych oraz ustalania minimalnych miesięcznych stawek czynszu w nieruchomościach stanowiących zasób mienia powiatu”.

      Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął w/w uchwałę.

e) wyrażenia opinii dla zadania: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę Al. Tysiąclecia na odcinku od ulicy Słowackiego do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 7)

       Członek Zarządu - Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, ze w dniu 18.10.2012 roku wpłynął wniosek Drogowej Pracowni Projektowej inż. Ewy Białek, ul. Złota 23, 25-015 Kielce, znak: DPP-DP-T-348/2012 z 18.10.2012 roku z prośbą o wydanie opinii w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej dotyczącej przebudowy Al. Tysiąclecia na odcinku od ulicy Słowackiego do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej, zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10.04.2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

      Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia opinii dla zadania: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę Al. Tysiąclecia na odcinku od ulicy Słowackiego do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej.

Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

      Starosta - Pan Michał Jędrys poinformował, że wpłynęło pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych(załącznik nr 8), w którym zwrócono się z prośbą o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej przekazania sprzętu geodezyjnego do Zespołu Szkół Technicznych. Wniesiono zastrzeżenie, co do uzasadnienia wniosku Zarządu Powiatu ze względu na fakt, iż sprzęt geodezyjny będący w posiadaniu szkoły jest nadal wykorzystywany do kształcenia młodzieży na kierunku technik dróg i mostów kolejowych.
      W związku z powyższym zaproszono Dyrektor Martę Sosińską oraz Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych na posiedzenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących przedmiotowej sprawy.
      Jako pierwsza w dyskusji głos zabrała Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych – Pani Marta Sosińska, która poinformowała, że w 2008 roku dzięki staraniom Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 szkoła pozyskała w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską „Wyposażenie Centrum Kształcenia Ustawicznego, Centrum Kształcenia Praktycznego i szkół zawodowych w stanowiska do egzaminów zawodowych” darowiznę w postaci sprzętu geodezyjnego.Nadmieniła, iż decyzja Zarządu Powiatu o przekazaniu sprzętu geodezyjnego do Zespołu Szkół Technicznych uniemożliwia kontynuowanie kształcenia w zawodzie technik dróg i mostów kolejowych, który rozpoczęto za zgodą Zarządu po wstrzymaniu naboru technika geodety. Przekazanie sprzętu uniemożliwi utrzymanie w szkole kierunków kolejowych. W roku szkolnym 2012/2013 w szkole będzie przeprowadzany egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik geodeta dla absolwentów rocznika 2011/2012, którzy zadeklarowali przystąpienie do tego egzaminu, a także dla absolwentów
z wcześniejszych lat.
      Następnie głos zabrał Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych – Pan Janusz Maciejewski, który poinformował, iż od roku szkolnego 2011/2012 decyzją Zarządu Powiatu w placówce nie prowadzono naboru na kierunki technik geodeta, tym samym w roku szkolnym 2012/2013 nie kształci się uczniów w tym zawodzie. Decyzją Zarządu Powiatu kształcenie na tym kierunku, a tym samym egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe odbywać się będą w Zespole Szkół Technicznych. Zgodnie z przepisami oświatowymi warunkiem przedłużenia upoważnienia do przeprowadzenia etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe jest spełnienie określonych standardów egzaminacyjnych (baza lokalowa oraz sprzęt). W wyniku wzmiankowanej decyzji Zarządu, placówka wstrzymała doposażenie pracowni geodezyjnej uznając, że w związku z koniecznością racjonalizacji wydatków oraz optymalizacji wykorzystania pomocy dydaktycznych zasadne będzie przekazanie ich z Zespołu Szkół Transportowo- Mechatronicznych do Zespołu Szkół Technicznych.

      Po wysłuchaniu wyjaśnień Zarząd Powiatu postanowił dokładnie przeanalizować dokumentację dotyczącą otrzymania w/w sprzętu oraz odłożył podjęcie decyzji w powyższej sprawie do następnego posiedzenia.

      Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 9), w którym poinformowano, że Kuratorium Oświaty w Kielcach ogłosiło komunikat w sprawie składania wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i resortowych tj. wnioski o nadanie orderu, Krzyży Zasługi (Złotego, Srebrnego, Brązowego), Medalu za Długoletnią Służbę (Złotego, Srebrnego, Brązowego) oraz „Medalu Komisji Edukacji Narodowej”. W związku z powyższym Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki zwrócił się z prośbą o wytypowanie kandydatów do w/w odznaczeń. Nadmieniono, że wnioski należy składać
do dnia 30listopada 2012 roku.
Pan Zenon Nowakowski przedstawił propozycję sporządzenia wniosków o ordery i odznaczenia dla następujących dyrektorów:

1. Pan Piotr Lewandowski – Złoty Krzyż Zasługi,
2. Pan Krzysztof Zemeła – Złoty Krzyż Zasługi,
3. Pan Jacek Bieda – Srebrny Krzyż Zasługi,
4. Pani Marzena Sala – Srebrny Krzyż Zasługi,
5. Pan Paweł Buryło – Brązowy Krzyż Zasługi,
6. Pani Halina Sieczka – Brązowy Krzyż Zasługi,
7. Pan Janusz Maciejewski – Medal Komisji Edukacji Narodowej.

      Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wystąpienie z wnioskami o nadanie orderów i odznaczeń dla w/w dyrektorów, których wręczenie odbędzie się z okazji Dnia Edukacji Narodowej w październiku 2013 roku.

      Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski powrócił do sprawy, która była przedmiotem posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 7 listopada 2012 r. dotyczącej prośby o przesunięcie terminu wykonania zadania inwestycyjnego pn. „Moje Boisko – Orlik 2012” polegającej na budowie kompleksu boisk sportowych przy Zespole Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej do dnia 10.12.2012 rok. (załącznik nr 10)
       Przedsiębiorstwo Budowlano – Produkcyjne i Usług Techniczno – Handlowych BUDEX Sp. z o.o. poinformowało, że z uwagi na niesprzyjające warunki pogodowe tj. opady atmosferyczne oraz zamrożenie nawiezionych warstw uniemożliwiły firmie wykonanie robót zgodnie z harmonogramem. Prace ziemne – podbudowy, układanie kabli oraz przyłączy kanalizacji deszczowej i sanitarnej były okresowo wstrzymywane, ponieważ ich kontynuowanie groziłoby niedostateczną jakością wykonania, bądź było niemożliwe ze względu na zbieranie się wody w wykopach. Ponadto Członek Zarządu Przedsiębiorstwa poinformował, iż obecnie producenci słupów oświetleniowych, pomimo złożonego wcześniej zamówienia nie gwarantują dostawy w tak krótkim terminie.

      Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na przesunięcie terminu wykonania zadania na dzień 10.12.2012 r.

      Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował zebranych, iż Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej Obwód Świętokrzyski zwrócił się z wnioskiem (załącznik nr 11) o wsparcie finansowe w zakresie renowacji dużych namiotów obozowych, poprawy warunków ich przechowywania oraz zakupu nowych namiotów. Koszty renowacji namiotów oszacowano na ok. 4.000 – 6.000 złotych.
      Nadmieniono również, że w/w dofinansowanie jest na chwilę obecną jedyną możliwością naprawy sprzętu i tym samym zapewnienie harcerzom odpowiednich warunków biwakowych.

      Z uwagi na trudną sytuację budżetową oraz ściśle ograniczone środki finansowe Zarząd Powiatu nie jest w stanie przyznać dotacji na powyższy cel.

      Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Zespołu ds. Promocji (załącznik nr 12) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie budżetu powiatu na rok 2012 w ramach działu 750 rozdział 75075. Zmiana dotyczy przeniesienia między paragrafami środków finansowych w kwocie 2.201,00 zł.
       Powyższe zmiany wynikają z konieczności zabezpieczenia środków na wypłatę wynagrodzenia dla dwóch prelegentów, którzy wygłoszą wykład podczas sesji naukowej pt. „Mogę i chcę – kompetencje kluczowe u dzieci z autyzmem” oraz na zakup nagród rzeczowych dla laureatów konkursu „Powiatowe Fotocięcia”.
      Sesja naukowa, która odbędzie się 29 listopada 2012 r. została objęta patronatem Starosty Skarżyskiego. Z wykładowcami zostaną zawarte umowy o dzieło na łączną kwotę 701 zł. Konkurs „Powiatowe Fotocięcia” przewiduje wyłonienie 6 zwycięzców, którzy zgodnie z regulaminem otrzymają nagrody rzeczowe. Łączna wartość nagród nie przekroczy 1.500,00 zł.

      Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.

      Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła sprawozdanie sporządzone przez Wydział Edukacji. Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 13) z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, osiągniętych w okresie styczeń – październik 2012 r. w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski.
     
       Po zapoznaniu się z powyższą analizą Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości zawarte w niej informacje.

      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, że Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 14) zwrócił się z pisemną prośbą w sprawie wyrażenia zgody na wycinkę drzew znajdujących się na terenie szkoły, których korzenie blokują kanalizację odpływową z budynku szkoły. Poinformowano, iż powyższa usterka została zdiagnozowana przez pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodno – Kanalizacyjnego.

      Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w przedmiotowym piśmie i jednocześnie zobowiązał Wydział Organizacyjno – Administracyjny do przygotowania stosownego pisma w tej sprawie.

      Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 15), która zwróciła się z prośbą do Zarządu Powiatu Skarżyskiego o udzielenie stosownego upoważnienia do dokonywania w imieniu Powiatu Skarżyskiego wszelkich czynności związanych z realizacją projektu pod nazwą „Dyplom technika to sukces zawodowy” realizowanego
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”; Działanie 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”.

      Zarząd Powiatu przychylił się do prośby zawartej w piśmie, tym samym wyraził zgodę na przygotowanie pełnomocnictwa do dokonywania wszelkich czynności związanych z realizacją w/w projektu dla Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.
 

      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, że wpłynęło pismo Biura Inwestycyjnego Projektowanie i Nadzory (załącznik nr 16) – wykonawcy dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Przebudowa ul. Ponurego w Skarżysku -Kamiennej”, który w związku z koniecznością uzyskania opinii i uzgodnień z Urzędem Miasta w Skarżysku – Kamiennej w sprawie zmian przebiegu rowu i odwodnienia w ciągu ulicy Ponurego oraz uzyskania opinii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w sprawie aktualizacji decyzji środowiskowej oraz ustalenia nowych granic w związku z projektem zabezpieczeń przejść dla płazów i małych ssaków, zwrócił się z prośbą o przedłużenie terminu wykonania w/w projektu do 15.03.2013 r. oraz zmianę wartości umowy nr ZDP.273.1.35.2011 z dnia 19.07.2011 r. o kwotę 58.418,85 zł brutto, co wynika
z konieczności:
· wykonania map do celów projektowych
· przeprojektowania kanalizacji deszczowej
· przeprojektowania chodników
· przeprojektowania chodników, oświetlenia, gazu, energetyka kolizje z uwagi na podziały działek
· projektu przejść dla płazów – wraz ze zmianami w projekcie drogowym i projektach branżowych
· przeprojektowania rowu i projekty przepustów, a także zmianę warunków płatności z uwagi na przedłużające się, niezależne od projektanta terminy na płatność w dwóch etapach, tj: pierwsza płatność w kwocie 35.000,00 zł brutto po wystawieniu faktury w roku 2012, druga płatność po złożeniu wniosku o decyzję ZRID w pozostałej kwocie. Projektant poinformował w piśmie, że w SIWZ nie określono miejsca włączenia projektowanej kanalizacji deszczowej oraz nie określono miejsca zrzutu wody opadowej, co wpłynęło na określenie kosztu wykonania projektu. Obecnie wiadomo, iż wody opadowe należy odprowadzić do rzeki Bernatka kanałem deszczowym o długości 363,5 m wraz z urządzeniami do podczyszczania ścieków i zrzutu wody. Ponadto Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach w trakcie opiniowania narzuciła wykonanie zabezpieczeń ochronnych przejść dla płazów i małych ssaków. Wiązało się to z koniecznością wykonania projektu zabezpieczeń, projektu nowych granic pasa drogowego, zmiany lokalizacji oświetlenia drogowego oraz lokalizacji przebudowywanego wodociągu. Zmieniono projekt odwodnienia drogi i odprowadzenia wód z rowu z uwagi na dodatkowe zalecenia w zakresie warunków wodnych ze strony Urzędu Miasta.
      Na posiedzenie Zarządu zaproszono Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych – Pana Marka Czyża w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących przedmiotowej sprawy. Dyrektor potwierdził, iż w związku z uwagami Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz w związku ze stanowiskiem Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej, który za niezbędne uważa ujęcie w projekcie ulicy Ponurego ścieżki rowerowej, bądź pieszo – rowerowej, za zasadną uznaje się prośbę wykonawcy dokumentacji projektowej o przedłużenie terminu realizacji oraz zmianę wartości umowy.
      Starosta – Pan Michał Jędrys przypomniał, iż 17 października 2012 roku wystosował pismo do Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej – Pana Romana Wojcieszka, w którym poinformował, iż w związku z decyzją o budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Ponurego zachodzi konieczność dodatkowego podziału działek, zmiany w planie przebiegu sieci elektrycznych i oświetlenia, a także wprowadzenia uzupełnień
w decyzji środowiskowej i operacie wodno prawnym. Wówczas poinformowano także, że ze względu na brak dokumentacji projektowej uwzględniającej zmiany, możliwe jest jedynie szacunkowe określenie kosztów realizacji inwestycji. W związku z powyższym na podstawie informacji uzyskanych od projektanta będzie to kwota około 12 mln złotych. Zasugerowano także 50 % udział Gminy w realizacja zadania i podkreślono, że jest to kwota 6 mln złotych.
      Aktualnie uzyskano informacje od Urzędu Miasta, iż w projekcie budżetu na 2013 r. zabezpieczono 100 tys. złotych z przeznaczeniem na wyżej wyszczególniony cel, co zapisano w Zarządzeniu Nr 247 w sprawie wprowadzenia projektu budżetu miasta na 2013 rok, wydanym przez Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej w dniu 14 listopada 2012 r.

      Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zaproponowała skierowanie pisma do Prezydenta Miasta, z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie formy współfinansowania przedmiotowej inwestycji, po uwzględnieniu propozycji stworzenia ścieżki rowerowej.
      Starosta poprosił natomiast zebranych o podjęcie decyzji, czy należy realizować zadanie poszerzone o wykonanie ścieżki rowerowej, co wiąże się z podziałem działek niezbędnych do poszerzenia pasa drogowego.
      Realizację zadania z uwzględnieniem ścieżki rowerowej poparły trzy osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys oraz Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska. Pan Zenon Nowakowski był przeciwny temu rozwiązaniu.
      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk zwrócił uwagę, iż konsekwencją podjętej decyzji jest również wyrażenie zgody (Zarządowi Dróg Powiatowych) (załącznik nr 17) na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi w postaci zrealizowania dodatkowych projektów podziałów działek pod budowę drogi pn. ul. Ponurego w Skarżysku – Kamiennej, co wynika z decyzji
o doprojektowaniu ścieżki rowerowej, z terminem zakończenia do 30 marca 2013 roku.
       Starosta poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w powyższej sprawie.
       Za głosowały trzy osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys oraz Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska, przeciw: Pan Zenon Nowakowski.

Zarząd Powiatu:

· wyraził zgodę na podjęcie działań mających na celu doprojektowanie i realizację inwestycji z uwzględnieniem ścieżki rowerowej, przebiegającej wzdłuż ul. Ponurego,
· wyraził zgodę, aby Biuro Inwestycyjne Projektowanie i Nadzory wywiązało się z umowy na dzień 15.03.2013 r.,

· zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do prowadzenia negocjacji cenowych z wykonawcą dokumentacji projektowej, celem obniżenia wartości umowy zaproponowanej przez wykonawcę w piśmie z dnia 30.10.2012 r.

      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 18) dotyczącym realizacji  „Przebudowy Al. Tysiąclecia na odcinku od ul. Słowackiego do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej”. Dyrektor poinformował, że w związku z prowadzoną analizą warunków ruchu na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Tysiąclecia najlepszym rozwiązaniem na poprawę widoczności i poziomu swobody ruchu jest zastosowanie skrzyżowania typu „małe rondo”. W celu wykonania „małego ronda” konieczne jest zajęcie części działek nr 80/4, 97/2, 58, 1/54, 12/1, 42/9, 35/13 pod pas drogowy drogi powiatowej.
      Nadmienił, że biuro projektowe wystąpiło z pismem do Prezydenta Miasta Skarżyska - Kamiennej w dniu 26 lipca 2012 roku o wyrażenie opinii niezbędnej do uzyskania decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Pozytywną opinię dla w/w inwestycji biuro projektowe otrzymało dopiero w dniu 05.09.2012 r. z jednoczesną propozycją o uwzględnienie w projekcie ciągu pieszo – jezdnego, co wiąże się ze:
· zwiększeniem obszaru opracowania map – sytuacyjno – wysokościowych do celów projektowych w rejonie skrzyżowania,
· wykonaniem wstępnego podziałów działek,
· przeprojektowaniem rozwiązania geometrycznego w celu dostosowania do uzyskanych opinii.
W piśmie poinformowano również, że projektowany parking dla Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej przy ul. Tysiąclecia 20, musi być realizowany odrębnym trybem o pozwolenie na budowę, z uwagi na usytuowanie tego terenu poza pasem drogowym. Wymaga to sporządzenia i zatwierdzenia dodatkowej dokumentacji projektowej, w której należy ująć przebudowę zjazdu na działkach o nr ewidencyjnych 34/1, 12/1 i 58.
W/w problemy zaistniały w czasie realizacji projektu, nie były możliwe do przewidzenia na etapie ogłoszenia przetargu i nie nastąpiły z winy zamawiającego oraz projektanta.

W związku z powyższym zaproponowano:

· przedłużyć termin wykonania projektu do 30.04.2013 roku ze względu na skomplikowaną i czasochłonną procedurę związaną z podziałami działek,
· uwzględnić żądanie Wykonawcy projektu w odniesieniu do kosztów wykonania w wysokości 8.610,00 zł brutto.

      Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację zawartą w piśmie oraz jednogłośnie zaakceptował propozycję przedstawioną przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.

      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 19), w którym poinformował, że w związku z nierozstrzygnięciem przetargu na zadanie „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie Gminy Łączna” zwrócono się z prośbą o przeniesienie wymienionego zadania z planu finansowego z roku 2012 oraz ujęcie
w planie finansowym w 2013 roku. Dodał, że przewidywany koszt wykonania podziałów to 70.000,00 zł.

            Nadmieniono, iż zgodnie z ustaleniami w dniu 14.09.2012 roku Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami dostarczył wytyczne do wykonania zamówienia. Dokument ten stanowił podstawę do sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia, polegającego na sprawdzaniu działek podlegających podziałowi i na tej podstawie przygotowana została specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Przetarg został ogłoszony w dniu 16.10.2012 roku. W przetargu uczestniczyło 2 oferentów i został rozstrzygnięty w dniu 31.10.2012 roku. Wybrany wykonawca w wyznaczonym terminie nie podpisał umowy i przetarg został unieważniony. Oferty złożyły następujące firmy:
1. KUGiK Kompleksowe Usługi Geodezyjne i Kartograficzne, Marcin Skowronek, ul. Machockiego 5A kwota 28.673,76 zł
2.„LIMBUS” Usługi Geodezyjne Włodzimierz Czernielewski, ul.. Sikorskiego 20/206, 26-110 Skarżysko – Kamienna kwota 61.278,60 zł

      Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeniesienie zadania zaplanowanego do realizacji w roku budżetowym 2012 pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 05191T relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie Gminy Łączna” oraz ujęcie go w planie finansowym na 2013 rok.

      Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy (załącznik nr 20), która zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na wykonanie remontu podjazdu umożliwiającego dostęp osób niepełnosprawnych do Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy.
      Nadmieniono, że środki na wykonanie w/w remontu zostały pozyskane z budżetu państwa w ramach dotacji celowej.
Jednocześnie w piśmie poproszono o zgodę na zamontowanie na dachu budynku, części dwukondygnacyjnej odstraszaczy ptactwa na długości 51 mb.

      Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośby zawarte w powyższym piśmie.

      Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, iż Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych złożył pismo, w którym wycofuje wnioski (załącznik nr 21):

· ZDP.6844.7.2012 z dnia 04.09.2012 r.,
· ZDP.6844.13.2012 z dnia 27.09.2012 r.,
· ZDP.6844.14.2012 z dnia 24.10.2012 r.,
· ZDP.6844.6.2012 z dnia 20.06.2012 r.,
· ZDP.6844.15.2012 z dnia 24.10 2012 r.,
· ZDP.6844.7.2012 z dnia 06.08.2012 r.,
· ZDP.6844.6.2012 z dnia 04.09.2012 r..
W/w wnioski dotyczą oddania w trwały zarząd na czas nieoznaczony nieruchomości, które są własnością Powiatu Skarżyskiego, stanowiących drogi powiatowe w Skarżysku – Kamiennej:

1.      ul. Kopernika oznaczonej jako działki:
·         62/5 obręb ewidencyjny 02 Borki, arkusz mapy 13
·         85/1 obręb ewidencyjny 02 Borki, arkusz mapy 12
·         85/2 obręb ewidencyjny 02 Borki, arkusz mapy 12
·         4442 obręb ewidencyjny 14 Skarżysko Książęce, arkusz mapy 114
·         3182 obręb ewidencyjny 14 Skarżysko Książęce, arkusz mapy 112
2.      ul. Powstańców Warszawy oznaczonej jako działki:
·         96 obręb ewidencyjny 03 Place, arkusz mapy 18
·         45/1 obręb ewidencyjny 03 Place, arkusz mapy 19
·         134/1 obręb ewidencyjny 03. arkusz mapy 17
3.      ul. Żurawia oznaczonej jako działki:
·         40/4 obręb ewidencyjny 04 Kamienna, arkusz mapy 30
·         40/6 obręb ewidencyjny 04 Kamienna, arkusz mapy 30
·         41/2 obręb ewidencyjny 04 Kamienna, arkusz mapy 30
·         42/2 obręb ewidencyjny 04 Kamienna, arkusz mapy 30
4.      ul. Żeromskiego oznaczonej jako działki:
·         93 obręb ewidencyjny 03 Place, arkusz mapy 22
·         62/1 obręb ewidencyjny 03 Place, arkusz mapy 22
·         43/8 obręb ewidencyjny 03 Place, arkusz mapy 22
5.      ul. Paryska oznaczonej jako działki:
·         56/2 obręb ewidencyjny 10 Metalowiec, arkusz mapy 6
·         230//5 obręb ewidencyjny 1 Milica, arkusz mapy 5
·         230/2 obręb ewidencyjny 1 Milica, arkusz mapy 5
·         230/1 obręb ewidencyjny 1 Milica, arkusz mapy 5

      Zarząd Powiatu zaakceptował informację dotyczącą wycofania powyższych wniosków.
 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu.

 

 

   Protokołowała                                     Przewodniczący Zarządu
                                                                 Powiatu Skarżyskiego

Magdalena Jakubiak                                      Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

1.      W. Mazur ……………………..
2.      Z. Nowakowski ……………….
3.      S. Dymarczyk …………………
4.      K. Bilska ………………………

 

Załączników : 21

Załącznik nr 1– lista obecności
Załącznik nr 2–autopoprawki do projektu Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego na dzień 22 listopada 2012 w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok.
Załącznik nr 3– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok
Załącznik nr 4– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie upoważnienia Pani Marty Sosińskiej – Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 5– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargu i najem lokalu na okres do trzech lat
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie sprostowania Uchwały Nr 40/105/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 18.07.2012 r.
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia opinii dla zadania: „Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę Al. Tysiąclecia na odcinku od ulicy Słowackiego do skrzyżowania z Al. Piłsudskiego w Skarżysku – Kamiennej”.
Załącznik nr 8 – Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 13.11.2012 r.
Załącznik nr 9– Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 09.11.2012 r.
Załącznik nr 10– Pismo Przedsiębiorstwa Budowlano – Produkcyjnego i Usług Techniczno –Handlowych BUDEK Sp. z o.o.
Załącznik nr 11 – Pismo Zarządu Świętokrzyskiego Obwodu ZHR z dnia 10.11.2012 r.
Załącznik nr 12 – Pismo Zespołu ds. Promocji z dnia 14.11.2012 r.
Załącznik nr 13– Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 14.11.2012 r.
Załącznik nr 14– Pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego z dnia 13.11.2012 r.
Załącznik nr 15 – Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 13.11.2012 r.
Załącznik nr 16 – Pismo Biura InwestycyjnegoProjektowanie i Nadzory z dnia 30.10.2012 r.
Załącznik nr 17 – Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 09.11.2012 r.
Załącznik nr 18 – Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 16.11.2012 r.
Załącznik nr 19 – Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 16.11.2012 r
Załącznik nr 20 – Pismo Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku – Kamiennej z dnia 19.11.2012 r.
Załącznik nr 21 – Pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14.11.2012 r.


Data wytworzenia : 2012-12-17 12:04 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-12-17 12:04 Osoba udostępniająca na stronie : Magdalena Jakubiak Data ostatniej modyfikacji : 2012-12-17 Osoba modyfikująca : Magdalena Jakubiak

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html