BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 54/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 54/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 3 października 2012 r.

 

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:

1. Michał Jędrys                                   - Starosta
2. Waldemar Mazur                             - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk                     - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski                       - Członek Zarządu Powiatu
5.Katarzyna Bilska                              - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:

1. Monika Gębska                              - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec                    - Sekretarz Powiatu
3. Małgorzata Nosowicz                     - Rzecznik Prasowy

 

Osoby zaproszone:

1. Janusz Maciejewski               - Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych
2. Paweł Buryło                           - Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego
3. Halina Sieczka                        - Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowo -
                                                          Usługowych
4. Jolanta Nowicka                     - Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych
5. Marta Sosińska                       - Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo -
                                                          Mechatronicznych
6. Jerzy Krawczyk                         - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury,
                                                          Sportu i Rekreacji
7. Jadwiga Samek                      - Radca Prawny  

 

 

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.

Posiedzenie protokołowała: Magdalena Jakubiak – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

 

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku – Kamiennej,
b) rozwiązania Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej,
c) zamiaru likwidacji Technikum Nr 6, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 4, Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, Szkoły Policealnej Nr 4 w Skarżysku – Kamiennej oraz w sprawie przeniesienia kształcenia w niektórych zawodach, w których kształcą te szkoły do innych szkół,
d) utworzenia Zespołu Szkół Ekonomiczno – Ogólnokształcących w Skarżysku – Kamiennej,
e) szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
 f) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu na rok 2013.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok,
b) pełnomocnictwa dla Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek.

Ad. pkt.1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a) rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku – Kamiennej, (załącznik nr 2)
b) ozwiązania Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej, (załącznik nr 3)
c) zamiaru likwidacji Technikum Nr 6, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 4, Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, Szkoły Policealnej Nr 4 w Skarżysku – Kamiennej oraz w sprawie przeniesienia kształcenia w niektórych zawodach, w których kształcą te szkoły do innych szkół, (załącznik nr 4)
d) utworzenia Zespołu Szkół Ekonomiczno – Ogólnokształcących w Skarżysku – Kamiennej, (załącznik nr 5)

        Jako pierwsza w dyskusji głos zabrała Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych – Pani Marta Sosińska. Według niej najbardziej bolesnym skutkiem planowanych zmian jest utrata stypendiów przez uczniów, ponieważ jak wynika z informacji przekazanych przez Bumar Amunicja S.A. program stypendialny zostanie zlikwidowany. Kolejny problem stanowi przeniesienie pracowni zawodowych np. chemicznej, czy mechatronicznej, ponieważ kiedy wejdzie w życie nowa reforma oświatowa całkowicie zdezorganizuje to kształcenie w poszczególnych zawodach. Dyrektor podkreśliła, że placówka została wyremontowana wewnątrz i na zewnątrz, dlatego słuszne jest jej zdaniem dalsze wykorzystanie budynku z przeznaczeniem na szkołę. Zaproponowała, aby III Liceum Ogólnokształcące przenieść do obecnego budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, co dałoby optymalną liczbę uczniów, tj. ok. 700. Zapytała także o losy nauczycieli.

         Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki- Pan Jerzy Krawczyk wyjaśnił, że w projekcie uchwały są wskazane kierunki kształcenia, które zgodnie z zamiarem mają zostać przeniesione do szkół, w których nie kształcono w danych zawodach.
W uzasadnieniu załączonym do uchwały z mocy ustawy wskazano, że zawody,  w których dzieci są kształcone będą kontynuowane. Taki jest obowiązek prawny, podczas podejmowania uchwał tego typu.

        Starosta - Pan Michał Jędrys,odczytał treść pisma, które Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych  wystosowała do Bumar Amunicja S.A (załączniki nr 10,11) zwracając się z prośbą o zajęcie stanowiska w dyskusji odnośnie sieci szkół zawodowych w powiecie skarżyskim oraz o pisemne wsparcie kształcenia zawodowego w placówce. W piśmie zwrócono się także z prośbą o  odpowiedź, czy każda szkoła może otrzymać od firmy stypendia takie, jakie aktualnie otrzymują uczniowie Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych. Starosta zaznaczył, że pismo w żaden sposób nie było konsultowane z Zarządem Powiatu, a  Zarząd Bumar Amunicja S.A. (załącznik nr 12) w odpowiedzi  poinformował, że w przypadku likwidacji placówki umowę zawartą ze szkołą  uznaje się za rozwiązaną, a program stypendialny za zakończony. Nie przewiduje się kontynuacji programu stypendialnego i zawarcia umowy z inną szkołą. Starosta zwrócił uwagę na sformułowanie użyte w piśmie przez Panią Dyrektor,  że każda szkoła może otrzymać stypendium, które jest  nie precyzyjne, wręcz szkodliwe dla uczniów, którzy uczestniczą w programie stypendialnym, ponieważ  stypendium jest przyznawane dla konkretnego ucznia, kształcącego się na danym kierunku, a kierunki nie zostaną zlikwidowane. Starosta zobowiązał się także do zorganizowania spotkania z Prezesem Bumar Amunicja S.A., dotyczącego kwestii utrzymania stypendiów z ewentualną analizą, czy istnieje zagrożenie dla kontynuacji programu. Kierunki nadal będą funkcjonować, tylko w innej placówce. Ponadto podkreślił, że Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych skierował pismo (załącznik nr 13) do Zarządu Powiatu, w którym jednoznacznie stwierdził, że  jest w stanie przejąć te kierunki, prowadzić je i zapewnić odpowiednią bazę dydaktyczną oraz kadrę nauczycielską do prowadzenia zajęć. Dyrektor zapewnił również w piśmie, że program stypendialny, którego beneficjentami byli uczniowie klas w zawodach technik mechatronik i technik dróg i mostów kolejowych byłby kontynuowany, a Zespół Szkół Technicznych  przejąłby wszelkie dotychczasowe zobowiązania formalno – prawne dotyczące stypendiów.

        Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski podkreślił, że to z uczniem jest podpisana umowa. Zakład pracy pomaga młodzieży, a nie szkole. Wyraził także nadzieję, że Pani Dyrektor dołoży starań, aby firmy zechciały nadal wspierać uczniów.

       Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych zwróciła uwagę na wymogi regulaminu, które muszą zostać spełnione, aby program stypendialny był kontynuowany, np. korzystanie z zajęć w zakładzie pracy w trakcie lekcji szkolnych.

        Starosta- Pan Michał Jędrys stwierdził, że program stypendialny jest  to realizowanie programu nauczania opartego na bazie dydaktycznej placówki oraz na bazie osobowej, którą tworzą nauczyciele w danej placówce. Jest to kwestia wykształcenia zgodnie z tym programem pracownika, który później może pełnić daną funkcję w zakładzie pracy. Program nauczania realizowany w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych może być kontynuowany w innej placówce.

        Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - Pan Jerzy Krawczyk odpowiadając na pytanie Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych odnośnie dalszych losów nauczycieli przedstawił dokładny stan zatrudnienia w szkole. Poinformował, że problemy z zatrudnieniem nauczycieli pojawią się bez względu na reorganizację sieci szkół, część nauczycieli razem z uczniami przejdzie do innych placówek zgodnie z arkuszem organizacyjnym Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych na 2013/2014 r.

        Następnie głos zabrał Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych – Pan Janusz Maciejewski, który powrócił do sprawy stypendiów w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych. Jego zdaniem należy robić wszystko z troską o to, aby stypendia były zachowane, niezależnie od tego gdzie będzie mieścić się szkoła, ponieważ są związane z uczniem. Według Pana Dyrektora podział kierunków jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Nastąpi ich uporządkowanie. Uspokoił Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w kwestii przeniesienia pracowni. Jeśli uchwała wejdzie w życie i będzie taka konieczność, w ciągu wakacji wszystkie pracownie zostaną przeniesione. Powiedział także, że można to zrobić bez zaangażowania dodatkowych środków finansowych. Dyrektor zwrócił się do Zarządu z prośbą o wyjaśnienia dotyczące struktury zatrudnienia. Zapytał, czy z pracownikami zostaną rozwiązane umowy niezależnie od charakteru zatrudnienia oraz w jakim trybie będą zatrudniani w szkołach do których trafią. Zapytał także co się stanie z archiwum oraz dokumentacją szkolną.

        Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu  i Turystyki wyjaśnił, że wszelkie informacje dotyczące archiwum, dokumentacji, nauczycieli emerytów w uzgodnieniu z Kuratorium Oświaty przedstawione zostaną  w uchwale likwidacyjnej, nie ma ich zaś w omawianym projekcie uchwały, który ma charakter intencyjny.

        Starosta – Pan Michał Jędrys dodał, że archiwum będzie uporządkowane, ponieważ Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych dostał środki finansowe z przeznaczeniem na ten cel. Jeżeli szkoła zostanie zlikwidowana, całość dokumentacji zostanie przekazana do Archiwum Centralnego.

        Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, że na etapie intencji oraz działań zmierzających do sformalizowania zamiaru  chciałaby poznać stanowisko nauczycieli w poszczególnych placówkach w związku z tym , że trzy kierunki mają zostać przeniesione do Zespołu Szkół Technicznych, jeden kierunek do Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych, jeden do Zespołu Szkół Ekonomicznych. Zapytała, czy nauczyciele nie mają obaw w związku z powyższym. Pani Bilska poprosiła także Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego o wyrażenie opinii  względem propozycji Dyrektor Sosińskiej dotyczącej przeniesienia III Liceum Ogólnokształcącego do budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.

         Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego – Pan Paweł Buryło poinformował, że wyżej wymieniona propozycja była przedstawiona podczas spotkania Rady Pedagogicznej. Zaproponowany wariant został jednoznacznie odrzucony przez grono pedagogiczne III Liceum.

       Dyrektor Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych – Pani Halina Sieczka zwróciła uwagę na problem, który może się pojawić w związku z ewentualnym zatrudnieniem nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących. Nauczyciele jednak zdają sobie sprawę, że być może nie będą pracować w pełnym wymiarze czasu pracy. Dyrektor poinformowała, że nie widzi przeciwwskazań pod względem lokalizacji, czy umieszczenia wszystkich uczniów w budynku.

         Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych – Pan  Janusz Maciejewski poinformował, że koszta poniosą nie tylko  uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, ale także Zespołu Szkół Technicznych, jednak ta zmiana musi nastąpić niezależnie od niedogodności. Dyrektor Maciejewski popiera rozwiązanie, zgodnie z którym do placówki przejdą klasy, a wraz z nimi nauczyciele pracujący w ilości godzin przypadającej na oddział. 

       Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych zwróciła uwagę zebranych na fakt, iż na każdym poziomie kształcenia klasy są dwuzawodowe, co w sytuacji kiedy połowa jednej klasy przejdzie do innej szkoły i druga połowa do innej, stanowi to duże utrudnienie. Dodatkowo Pani Dyrektor powołując się na reformę oświatową, zgodnie z którą kształcenie teoretyczne zostało okrojone na korzyść kształcenia praktycznego poddała pod wątpliwość możliwość  korzystania przez uczniów z zakładów pracy, narzędziowni etc., tak jak to ma miejsce obecnie.

        Starosta poprosił o procentowe określenie zgodnie z nową podstawą programową jaka część zajęć na kierunku mechatronik będzie prowadzona na terenie szkoły oraz poza jej budynkiem.

        Dyrektor poinformowała, że nie więcej niż 10 % zajęć musiałoby odbywać się poza szkołą, ponieważ w szkole funkcjonuje pracownia mechatroniczna, dzięki której można realizować na miejscu zdecydowaną większość programu.

       Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki przedstawił strukturę organizacyjną 12 oddziałów (wyłączając klasy czwarte) zgodnie z arkuszem organizacyjnym. Na tej podstawie logiczne i ekonomiczne jest połączenie dwóch lub trzech zawodów w jedną  klasę na każdym poziomie nauczania. Pracownie, które znajdują się  w Zespole Szkół Technicznych zapewniają możliwość kształcenia w zawodzie mechatronik. Sprzęt, który został przekazany do szkoły jako wyposażenie Ośrodka Egzaminacyjnego również wzbogaci i uzupełni proces dydaktyczny, dzięki temu w większości przypadków nie będzie konieczności opuszczania budynku szkoły w celu przeprowadzenia zajęć w firmie Bumar Amunicja S.A., bądź w innej. Zgodnie z nową podstawa programową, jeżeli odpowiedniej bazy dydaktycznej nie byłoby w szkole, to kształcenie zawodowe może odbywać się w warsztatach szkolnych, pracowniach, centrach kształcenia itd., również w zakładach pracy.

        Starosta – Pan Michał Jędrys skierował pytanie do Pani Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, czy pracownia mechatroniczna znajdująca się w szkole jest już w pełni funkcjonalną pracownią oraz czy maszyna CNC, którą posiada szkoła została uruchomiona.

        Dyrektor poinformowała, że pracownia jest użytkowana i funkcjonalna, z wyjątkiem dwóch stanowisk pneumatyki, natomiast placówka nie posiada środków finansowych na uruchomienie maszyny, o której mowa.

       Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że dyskusja na temat  reorganizacji sieci szkół została rozpoczęta na tyle wcześnie, że wszelkie utrudnienia jakie pojawią się na drodze do realizacji zamierzeń, dzięki woli wszystkich stron pozwolą rozwiązać problemy jak najmniejszym kosztem społecznym. Ponoszone koszta ekonomiczne z roku na rok pogarszają się z powodu niżu demograficznego, nie można dopuścić do sytuacji, w której nie będzie wystarczających środków finansowych aby wypłacić pensje dla nauczycieli. Członek Zarządu zapewnił, że zaproponowane rozwiązanie zostało dokładnie przeanalizowane i jego zdaniem jest ono najbardziej odpowiednie w obecnej sytuacji.

Na tym zakończono dyskusję nad uchwałami w sprawie:
a) rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku –   Kamiennej,
c) zamiaru likwidacji Technikum Nr 6, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 4, Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, Szkoły Policealnej Nr 4 w Skarżysku – Kamiennej oraz w sprawie przeniesienia kształcenia w niektórych zawodach, w których kształcą te szkoły do innych szkół

       Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że głosowanie odbędzie się w gronie Zarządu Powiatu, bez udziału dyrektorów placówek. Tym samym przystąpiono do omawiania kolejnych uchwał w sprawie:
b) rozwiązania Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej,
d) utworzenia Zespołu Szkół Ekonomiczno – Ogólnokształcących w Skarżysku – Kamiennej

        Jako pierwsza głos zabrała Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych – Pani Jolanta Nowicka. Wspomniała, że szkoła istnieje już 85 lat, za 15 lat przypada 100 lecie jej istnienia. Placówka prosperuje bardzo dobrze, są uczniowie chętni do podejmowania w niej nauki, w szkole prowadzone są różnego rodzaju projekty. Dyrektor uznaje za bezzasadne przyłączenie III Liceum Ogólnokształcącego do Zespołu Szkół Ekonomicznych, choćby przez wzgląd na wielkość budynku, który nie jest w stanie pomieścić planowanej ilości uczniów.
W związku z powyższym przygotowała symulację z której wynika, że po połączeniu szkół, osiem klas musiałoby kontynuować naukę na drugą zmianę, tj. do godziny 18:10 i byłyby to klasy z III Liceum Ogólnokształcącego. Poinformowała o wątpliwościach uczniów, rodziców  i nauczycieli związanych z nauką w godzinach popołudniowych. Podkreśliła również, że niesie to ze sobą duże trudności w odpowiednim ułożeniu planów lekcyjnych,  taka forma edukacji nie jest jej zdaniem korzystna. Kolejnym problemem jaki poruszyła Pani Dyrektor jest zatrudnienie nauczycieli, którzy nie będą mieli pewności czy nadal będą uczyć. Poprosiła o odstąpienie od podjęcia uchwały intencyjnej, przynajmniej do czasu kiedy faktycznie na przestrzeni kilku lat zmniejszy się ilość uczniów  w jednostkach. Każda szkoła ma swoją bibliotekę, są archiwa, których nie ma gdzie umieścić.

         Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych również zwróciła się z prośbą o odstąpienie od podjęcia uchwały intencyjnej względem jej placówki. Poprosiła o ponowne przeanalizowanie rozwiązania polegającego na przeniesieniu III Liceum Ogólnokształcącego do budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, uwzględniając jedynie zmianę nazwy.

         Następnie głos zabrał Pan Paweł Buryło – Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego. Poinformował, że nabór w szkole którą zarządza jest stały od kilku lat, uczniowie chętnie podejmują naukę w III Liceum Ogólnokształcącym, udaje się osiągać coraz lepsze wyniki na egzaminach maturalnych, mimo tego, że niewielu uczniów z czerwonymi paskami na świadectwie podejmuje naukę  w tym liceum. Dyrektor podkreślił, że jest to efektem bardzo ciężkiej pracy nauczycieli. W szkole prowadzone są różne projekty edukacyjne, placówka systematycznie się rozwija. Zwrócił uwagę, że nikt nie mówi o zmianach w I, czy w II Liceum Ogólnokształcącym, jedynie III Liceum jest włączone w plany dotyczące reorganizacji. Zapytał co dla Zarządu Powiatu jest wyznacznikiem, jeśli nie jakość kształcenia. Jeśli chodzi o wynik ekonomiczny, po przeliczeniu Dyrektor poinformował, że III Liceum nie jest najdroższym z liceów, wręcz przeciwnie. Nie dostrzega on żadnych słusznych argumentów przemawiających za stawianiem szkoły na przegranej pozycji w czasie łączenia placówek.

        Starosta – Pan Michał Jędrys w odpowiedzi skierowanej do Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego poinformował, że nikt nie traktuje gorzej tej szkoły, wręcz przeciwnie zawsze podkreślano sukcesy III Liceum. Skuteczność naboru w szkole również jest godna podziwu, warto aby dyrektorzy innych placówek zwrócili na to uwagę. Odpowiadając Pani Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych uspokoił, iż rozumie obawy związane z troską o placówkę, zaznaczył także, że dyrektorzy nie są właścicielami budynków, a o funkcjonowaniu szkół decyduje organ prowadzący tj. Powiat Skarżyski, dlatego też za niestosowne uważa się sformułowanie, że uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego będą przychodzić do szkoły na drugą zmianę. Starosta wyjaśnił, że reorganizacja wynika z faktu, że co roku pogarszają się nabory uczniów do szkół, w  III Liceum nie ma tylu uczniów, co w pozostałych skarżyskich liceach. W kolejnych latach będzie można zaobserwować tendencję zniżkową w całym systemie oświaty. Jeżeli zależy nam na prowadzeniu kształcenia zawodowego, należy skumulować uczniów szkół po to, żeby między innymi utrzymać kierunki kształcenia. Dodatkowo placówki już teraz borykają się z brakiem wystarczającej ilości środków finansowych z przeznaczeniem na remonty, czy zakup  sprzętu. Zaproponowane rozwiązania mają za zadanie zapobiec niekorzystnym działaniom, niezależnym od decyzji organu prowadzącego, które spowodują, że powiat będzie musiał zrezygnować z funkcjonowania w innych dziedzinach. Należy rozmawiać o tym co zrobić, żeby szkoła po reorganizacji kształciła na dobrym poziomie. Ponadto nauczyciele uczący w szkołach będą mogli dodatkowo pracować w szkołach policealnych, w których nauka odbywa się w systemie weekendowym, jako uzupełnienie etatu. Starosta podkreślił, że III Liceum Ogólnokształcące pełni ważną rolę w systemie edukacji. Przedstawił system współdziałania ze sobą placówek oświatowych, które uzupełniają się nawzajem.

        Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego zapytał o intencje Członków Zarządu, względem oszczędności, które nowy system wygeneruje w najbliższych latach. Czy placówki będą mogły liczyć np. na wybudowanie hali sportowej oraz czy jeśli w opuszczonych budynkach powstałyby inne instytucje, pracownicy placówek włączonych w system reorganizacji dostaną zatrudnienie w pierwszej kolejności.

         Starosta podkreślił, że chciałaby, aby placówki były w różny sposób doposażane. Jeżeli będzie kontynuowana idea Orlików, powiat będzie wnioskował o ich budowę. Poinformował, że jeżeli powstaną nowe miejsca pracy, w pierwszej kolejności będą brane pod uwagę osoby, które straciły pracę w czasie reorganizacji sieci placówek. Po rozmowie z Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy powstała koncepcja, aby pracownicy szkół w okresie od momentu kiedy utracą pracę do momentu utworzenia nowych stanowisk, jako osoby bezrobotne uczestniczyli w kursach umożliwiających zdobycie nowych kwalifikacji.

        Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poruszyła kwestię prowadzenia zajęć wychowania fizycznego na obiektach sportowych, dzięki czemu można uniknąć dużego zagęszczenia młodzieży podczas lekcji. W odniesieniu do połączenia Zespołu Szkół Ekonomicznych z III Liceum Ogólnokształcącym zwróciła uwagę, że placówka zyska na prestiżu społecznym. Niepokojąca wydaje się sprawa dwóch zmian, natomiast jest to kwestia wspólnego ustalenia i pogodzenia na zasadzie partnerskiej współpracy dyrektorów.

        Starosta odniósł się do przykładu reorganizacji, która odbyła się trzy lata temu i była niepełną reorganizacją, w związku z tym dała krótkotrwały efekt. Gdyby w tamtym czasie utworzono jedną szkołę techniczną – centralną , dziś nie byłoby podobnych problemów. Znów oczekuje się wykonania niepełnej reorganizacji, czyli odstąpienia od jednej części planu, który daje gwarancję stabilności w oświacie na kolejnych kilkanaście lat. Reorganizacja ma na celu ustabilizowanie sytuacji kształcenia oraz sytuacji ekonomicznej w oświacie. Wówczas będziemy się koncentrować na poprawie bazy dydaktycznej w szkołach oraz realizować inne projekty wiążące się z poprawą jakości kształcenia. Należy rozmawiać jak przeprowadzić zmiany przede wszystkim mając na uwadze minimalny koszt społeczny.

         Następnie głos zabrała Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska, poinformowała, że stworzenie Referatu ds. Obsługi Finansowej Szkół odciążyło placówki z wypłacania pensji  dla dwóch etatów księgowych, mimo to nadal brakuje środków finansowych na niektórych paragrafach, w szczególności płacowych. Dodała, że gdyby te osoby nadal pracowały w szkołach, w październiku prawdopodobnie nie byłoby już zabezpieczenia w planach finansowych jednostek. Skarbnik poprosiła dyrektorów o wyrozumiałość i podjęcie konkretnych kroków, aby tworząc przyszłoroczny budżet w placówkach było 100 % zabezpieczenie finansowe.

         Starosta zwrócił uwagę , że w każdej placówce potrzebne są nowe inwestycje.

        Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zaznaczył, że nie ma środków na zakup nowych pomocy dydaktycznych, ani na dodatkowe zajęcia. Ma to związek z bardzo słabymi wynikami egzaminów końcowych. Pan Nowakowski zaproponował, aby podążać w kierunku finansowania uczniów i zajęć, a w efekcie do poniesienia jakości kształcenia, co przełożyć się powinno na coraz lepsze ich wyniki.

        Starosta – Pan Michał Jędrys dodał, że podjęte zostały wstępne kroki w celu powołania zespołu w celu opracowania strategii oświatowej na lata następne. Elementem takiej strategii będzie między innymi wzmożenie działań zmierzających do tego, aby osiągane były jak najlepsze wyniki na egzaminach zawodowych. Powinniśmy szczycić się wysokim poziomem jakości kształcenia, który będzie powodował, że coraz więcej uczniów będzie chciało uczyć się w naszych szkołach. Wszelkie prowadzone projekty powinny mieć przełożenie na wynik egzaminu końcowego.

         Następnie Starosta zapytał, czy ktoś jeszcze chciałby zabrać głos. W związku z brakiem uwag, zakończono część otwartą posiedzenia Zarządu Powiatu.

        Po wysłuchaniu argumentów ze strony dyrektorów placówek Zarząd Powiatu przystąpił do szczegółowej ich analizy. Na posiedzenie zaproszono także Radcę Prawnego, w celu ponownego zweryfikowania treści uchwał oraz aspektów prawnych związanych z procesem reorganizacji sieci placówek oświatowych. W związku z brakiem przeciwwskazań natury prawnej oraz mając na uwadze dobro szkół i stabilność w oświacie Zarząd przystąpił do głosowania omawianych projektów uchwał.

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie następujących projektów uchwał w sprawie:
a) rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku –   Kamiennej
Za przyjęciem powyższego projektu uchwały głosowało 5 osób: Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski, Pani Katarzyna Bilska.
b) rozwiązania Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej
Za przyjęciem powyższego projektu uchwały głosowały 4 osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski. Pani Katarzyna Bilska wstrzymała się od głosu.
c) zamiaru likwidacji Technikum Nr 6, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 4, Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, Szkoły Policealnej Nr 4 w Skarżysku – Kamiennej oraz w sprawie przeniesienia kształcenia w niektórych zawodach, w których kształcą te szkoły do innych szkół
Za przyjęciem powyższego projektu uchwały głosowało 5 osób: Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski, Pani Katarzyna Bilska.
d) utworzenia Zespołu Szkół Ekonomiczno – Ogólnokształcących w Skarżysku – Kamiennej
Za przyjęciem powyższego projektu uchwały głosowały 4 osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski. Pani Katarzyna Bilska wstrzymała się od głosu.

W wyniku przeprowadzonych głosowań Zarząd Powiatu przyjął powyższe projekty uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego.

e) szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, (załącznik nr 6)

         Referujący: Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała, iż zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.) nakłada obowiązek określenia w drodze uchwały szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących ich działalności statutowej.
         W dniu 22 kwietnia 2010 roku Rada Powiatu Skarżyskiego przyjęła uchwałę nr 365/LII/2010 w sprawie: sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. Dokument ten został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
         W przeciągu ponad dwóch lat obowiązywania powyższej uchwały pojawiła się potrzeba wprowadzenia zmian wynikających z doświadczeń związanych ze stosowaniem jej zapisów, dotyczących m.in. form ogłaszania konsultacji, zmiany struktury organizacyjnej w urzędzie. Istotny jest również nowy zapis w niniejszym projekcie stanowiący, że sprawozdanie z konsultacji przeprowadzonych w formie bezpośredniego spotkania podlega upublicznieniu na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej.
Należy wskazać, że przywołane konsultacje są jedną z form współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, i nie tylko umożliwia odpowiednim podmiotom zapoznanie się z projektami aktów prawa miejscowego i wyrażenia opinii na ich temat, ale są również wyrazem otwartości organu środowiska pozarządowego.   

        Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt Uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w powyższej sprawie.

f) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu na rok 2013. (załącznik nr 7)

        Powyższy projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego przedstawił Członek Zarządu - Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że zgodnie z przepisem art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908) nałożono na Powiat obowiązek określania corocznie wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg, przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz określania wysokości kosztów powstałych w wyniku wydawania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu. Uchwała przewiduje ustalenie stawek cen maksymalnych dopuszczalnych, co sprawia, że realna ich wartość pozostanie niezmieniona. Opłaty za usuwanie i parkowanie pojazdów dotyczą osób, które naruszają przepisy ruchu drogowego i swoim postępowaniem utrudniają ruch lub stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu. Zgodnie z ustawą opłaty stanowią dochód własny powiatu.

        Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w powyższej sprawie.

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:

a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok, (załącznik nr 8)
       
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, iż zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z:
- Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.4.105.2012 z dnia 14 września 2012r – zwiększenie kwoty dotacji celowej o kwotę zł: 1.496 na                      sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych w 2012r do spraw awansu zawodowego nauczycieli
- Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego Nr 2 znak SOSW2.0721.31.2012 z dnia 19.09.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy         paragrafami na zapłatę umowy na wykonanie przeglądu rocznego budynku placówki
- Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” znak ZPOW.03.341.33.12 z dnia 17 września 2012r – przeniesienie planu   wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 7.685 na sfinansowanie malowania pomieszczeń zgodnie z zaleceniem Świętokrzyskiego Państwowego           Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach
- Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy znak PŚDS-3026.2.2012 z dnia 20.09.2012r – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 950 z   przeznaczeniem na pokrycie zwiększonych kosztów za usługi telekomunikacyjne oraz zwiększony podatek od nieruchomości
- Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK.-GK.3011.10.2012 z dnia 13.09.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w     kwocie zł: 6.688 przede wszystkim na przeprowadzenie szkoleń dla rodzin zastępczych
- Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.425.98.2012 z dnia 20.09.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w           kwocie zł: 800 na wypłatę wynagrodzeń bezosobowych związanych z organizacją imprez ujętych w Powiatowym Kalendarzu Imprez Kulturalnych, Sportowych   i Turystycznych na 2012 r.

         Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedmiotowej uchwały oraz podjął ją jednogłośnie.

b) pełnomocnictwa dla Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej. (załącznik nr 9)

            Powyższy projekt uchwały przedstawił Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował zebranych, że projekt uchwały dotyczy udzielenia pełnomocnictwa procesowego Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej do działania w imieniu Powiatu Skarżyskiego w sprawie o zapłatę przeciwko właścicielowi firmy KNYCHTECH z/s w Opolu w postępowaniu przed sądami wszystkich instancji oraz przed organami egzekucyjnymi.

            Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag oraz jednogłośnie podjęli powyższą uchwałę.

Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

            Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk odczytał pismo Przedsiębiorstwa Robót Inżynierskich „FART” sp. z o. o. (załącznik nr 14) dotyczące zadania pn. „Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rycerskiej”. Przedsiębiorstwo zwróciło się z wnioskiem o przedłużenie terminu zakończenia w/w inwestycji do dnia 31.10.2012 roku w związku ze zleconymi dodatkowymi robotami na zadaniu „Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od km 0+990 do 1+978,78” takimi jak:

· przedłużenie przepustów pod ciągiem głównym,
· ustawienie barier sprężystych,
· odmulenie rowu odpływowego,
· wykonanie studni kanalizacyjnej,
· dodatkowe zjazdy do stacji wodociągowej oraz sklepów.

          Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu zakończenia zadania pn. Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rycerskiej” do dnia 30.10.2012 r.


          Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych(załącznik nr 15), w nawiązaniu do debaty z dnia 12.09.2012 roku w sprawie reorganizacji sieci szkół w powiecie skarżyskim oraz artykułu „Dramatyczny poziom skarżyskich szkół zawodowych” zamieszczonego w „Echu Dnia” z dnia 13.09.2012 roku, zwrócono uwagę na nierzetelność informacji dotyczącej wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. Dane uwzględniały wyniki osiągnięte przez wszystkich uczniów przystępujących do egzaminu zarówno na poziomie technikum, jak i szkoły zawodowej.
        Poinformowano, że nie we wszystkich zespołach szkół funkcjonują zasadnicze szkoły zawodowe, a wynik ogólny szkoły ulega zmianie przy uwzględnieniu wyniku absolwentów tych szkół. Bezzasadne jest łączenie wyników na poziomie szkół technicznych i zawodowych przy sporządzaniu zestawienia odnośnie egzaminów w poszczególnych szkołach.
          W związku z powyższym Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych przedstawiła rzetelne wyliczenie wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe sporządzone na podstawie opublikowanych raportów CKE i OKE w Łodzi.

           Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje zawarte w powyższym piśmie.

 

          Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zreferował następujące pisma:

· pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych
z dnia 25.09.2012 r. (załącznik nr 16), zawierające prośbę o udzielenie urlopu uzupełniającego zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela. W uzasadnieniu Dyrektor poinformowała, że w związku z prowadzonymi w Zespole Szkół Transportowo – Mechatronicznych inwestycjami, które trwały w czasie urlopu wypoczynkowego tj. okresie wakacji 2012 przebywała na terenie szkoły.

·pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych z dnia 25.09.2012 r. (załącznik nr 17) zawierające prośbę o przyznanie urlopu uzupełniającego w związku z brakiem możliwości wykorzystania pełnych 56 dni przysługującego urlopu wypoczynkowego. Uzasadniając swoją prośbę Dyrektor podała, że ze względu na trwające inwestycje oraz prace remontowe przebywała na terenie placówki.

            Pan Zenon Nowakowski negatywnie ustosunkował się do powyższych próśb powołując się na art. 66 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, zgodnie z którym urlop uzupełniający w ciągu roku szkolnego przysługuje dyrektorowi i wicedyrektorowi szkoły, którzy na polecenie lub za zgodą organu prowadzącego szkołę nie wykorzystali urlopu w czasie ferii szkolnych z powodu wykonywania zadań zleconych przez ten organ lub prowadzenia w szkole inwestycji albo kapitalnych remontów. Pan Nowakowski poinformował, iż organ prowadzący tj. Starostwo Powiatowe w Skarżysku – Kamiennej nie kierował do Dyrektorów poleceń służbowych wiążących się z koniecznością przebywania w tym czasie na terenie placówek, ponadto zwrócił uwagę, że Dyrektorzy powinni byli dopełnić formalności w tym zakresie w czasie poprzedzającym rozpoczęcie wakacji.

            Zarząd Powiatu jednogłośnie nie wyraził zgody na udzielenie urlopu uzupełniającego Dyrektorowi Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych oraz Dyrektorowi Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych.

 

            Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Pani Bożeny Piasty (załącznik nr 18), która zwróciła się z prośbą o wsparcie finansowe i zakup 50 egzemplarzy II tomu książki „Dzieje Skarżyska - Kamiennej w cytatach literackich, czyli literacka „pigułka”. Książka jest literackim obrazem historii miasta w latach 1939 – 1945 i stanowi ciąg dalszy I tomu dotyczącego dziejów wcześniejszych.

            Zarząd Powiatu pragnąc kontynuować wspieranie działalności Pani Bożeny Piasty, wyraził głębokie zainteresowanie w/w publikacją, jednakże z uwagi na brak środków finansowych na 2012 rok nie jest w stanie zakupić 50 egzemplarzy i zobowiązał się do rozważenia możliwości zakupu tych książek w 2013 roku.

 

            Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 19), w którym zwrócono się z prośbą o wprowadzenie zmian w planie finansowym na 2012 rok:
· zmniejszenie dotyczy kwoty 50.000 zł w § 6050 „Przebudowa ul. Książęcej w Skarżysku – Kamiennej”,
· zmniejszenie dotyczy kwoty 110.000 zł w § 6050 „Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rycerskiej w Skarżysku – Kamiennej”,
· zwiększenie dotyczy kwoty 160.000 zł w § 6050 „Budowa chodnika Dobra – Dróża – granica powiatu”.

            Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wprowadzenie w/w zmian w planie finansowym Zarządu Dróg Powiatowych na 2012 rok.

            Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk poinformował, iż Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych(załączniki nr 20,21) zwrócił się z prośbą o oddanie w trwały zarząd na czas nieoznaczony nieruchomości, które są własnością Powiatu Skarżyskiego, stanowiących drogi powiatowe w Skarżysku – Kamiennej: ul Staszica, ul. Powstańców Warszawy.

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie w trwały zarząd Zarządowi Dróg Powiatowych w/w nieruchomości.
 

            Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Uczniowskiego Międzyszkolnego Ludowego Klubu Sportowego z Suchedniowa, (załącznik nr 22)zawierające prośbę o wsparcie finansowe w wysokości 1.000 zł na wykonanie logo Powiatu Skarżyskiego na strojach zawodniczek piłki ręcznej, występujących w rozgrywkach wojewódzkich.

            Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę w wysokości 1.000 zł. na pokrycie kosztów związanych z wykonaniem logo Powiatu Skarżyskiego na strojach sportowych zawodniczek w/w klubu. Środki finansowe na ten cel przeznaczone zostaną z rozdziału 75075.

            Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Rzecznika Prasowego - Pani Małgorzaty Nosowicz (załącznik nr 23)zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie budżetu powiatu na rok 2012 w ramach działu 750 rozdział 75075. Zmiana dotyczy przeniesienia między paragrafami środków w kwocie 3.000 zł.

            Powyższe zmiany wynikają z tytułu planowanych kosztów podróży służbowej zagranicznej do Mołdawii, w której w dniach 12-16.10.2012 r. udział weźmie delegacja w składzie: Pan Michał Jędrys – Starosta Skarżyski, Pan Stanisław Dymarczyk – Członek Zarządu Powiatu oraz pracownik Zespołu ds. Promocji Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej.

            Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
 

            Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zapoznał zebranych z pismem Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej(załącznik nr 24), w którym zwrócono się z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej wyników działań w sprawie dofinansowania inwestycji, polegającej na rozbudowie i przebudowie wraz ze zmianą sposobu użytkowania byłej przychodni zdrowia, zlokalizowanej przy ul. Warszawskiej 95 w Skarżysku – Kamiennej oraz dalszych planów względem nieruchomości.

            Zarząd Powiatu zajął stanowisko, iż powiat nie będzie realizował inwestycji z wykorzystaniem tego budynku, jednocześnie zasadna staje się samodzielna jej realizacja przez Gminę Skarżysko – Kamienna. W związku z powyższym Zarząd Powiatu zwraca się z prośbą do Prezydenta Miasta o przedstawienie propozycji dotyczących przygotowania planu zagospodarowania nieruchomości, o której mowa w przedmiotowym piśmie.

 

            Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zwrócił się z prośbą do Zarządu Powiatu o rozważenie możliwości wykonania remontu chodnika przy budynku Zespołu Opieki Zdrowotnej i Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej przy ulicy Ekonomii 4 oraz wykonanie remontu schodów znajdujących się przy ulicy Ekonomii prowadzących do budynku wraz z naprawą ubytków w nawierzchni jezdni drogi wewnętrznej wiodącej do budynku, załączono kosztorys inwestorski planowanych robót (załącznik nr 25) Obecny stan techniczny chodnika, jezdni i schodów stanowi utrudnienie dla pacjentów oraz pozostałych użytkowników, zwłaszcza osób niepełnosprawnych. Działka, po której biegnie chodnik i wjazd jest własnością Powiatu Skarżyskiego w użytkowaniu ZOZ i MOMP. Do prośby Wicestarosty dołączył się Dyrektor Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej, którego pismo Wicestarosta również przedstawił na posiedzeniu Zarządu. Proponowana kwota dofinansowania inwestycji ze strony Powiatu to 45.000,00 zł.

            Zarząd Powiatu jednogłośnie poparł wniosek Wicestarosty – Pana Waldemara Mazura. Po wnikliwym przeanalizowaniu możliwości finansowych Powiatu, podjęto decyzję o ponownym rozpatrzeniu przedmiotowej sprawy w 2013 roku. Zobowiązano Wydział Finansowy do zabezpieczenia 45.000,00 na powyższy cel w przyszłorocznym budżecie.

 

            Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 26) zawierające prośbę o przekazanie na potrzeby szkoły zdemontowanych opraw oświetleniowych, które znajdują się w posiadaniu Starostwa Powiatowego.

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie 20 sztuk opraw oświetleniowych dla Zespołu Szkół Technicznych.

 

            Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (załącznik nr 27) w sprawie wyrażenia zgody na wycinkę drzew znajdujących się na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej. Działka stanowi własność Powiatu Skarżyskiego, a znajdujące się na niej drzewa są zagrożeniem dla bezpieczeństwa uczniów i budynku sali gimnastycznej Zespołu Szkół Technicznych.

            Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie i zobowiązał Wydział Organizacyjno – Administracyjny do przygotowania stosownego pisma w sprawie.

 

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu.

 

 

   Protokołowała                                                                                 Przewodniczący Zarządu
                                                                                                                 Powiatu Skarżyskiego
Magdalena Jakubiak                                                                                  
                                                                                                                       Michał Jędrys

 

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:

1. W. Mazur ………………………………
2. S. Dymarczyk ………………….............
3. K. Bilska ………………………………..
4. Z. Nowakowski …………………………

 

Załączników 27:

Załącznik nr 1 - lista obecności,
Załącznik nr 2 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozwiązania Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w Skarżysku - Kamiennej
Załącznik nr 3 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozwiązania Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Skarżysku – Kamiennej
Załącznik nr 4 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zamiaru likwidacji Technikum Nr 6, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 4, Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych, Szkoły Policealnej Nr 4 w Skarżysku – Kamiennej oraz w sprawie przeniesienia kształcenia w niektórych zawodach, w których kształcą te szkoły do innych szkół
Załącznik nr 5 - utworzenia Zespołu Szkół Ekonomiczno – Ogólnokształcących w Skarżysku - Kamiennej
Załącznik nr 6 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji
Załącznik nr 7 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu na rok 2013
Załącznik nr 8 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok
Załącznik nr 9 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: pełnomocnictwa dla Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 21.09.2012 r.
Załącznik nr 11- pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 26.09.2012 r.
Załącznik nr 12– Pismo Zarządu Bumar Amunicja S.A. z dnia 26.09.2012 r.
Załącznik nr 13- pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych z dnia 26.09.2012 r.
Załącznik nr 14– Pismo Przedsiębiorstwa Robót Inżynierskich FART Sp. z o.o. z dnia 03.10.2012 r.
Załącznik nr 15 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 19.09.2012 r.
Załącznik nr 16 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych z dnia 25.09.2012 r.
Załącznik nr 17- pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno - Wychowawczych z dnia 25.09.2012 r.
Załącznik nr 18 – Pismo Pani Bożeny Piasty – Związek Literatów Polskich o/Kielce z dnia 27.09.2012 r.
Załącznik nr 19 – Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej z dnia 02.10.2012 r.
Załącznik nr 20 - Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej z dnia 27.09.2012 r.
Załącznik nr 21 - Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej z dnia 27.09.2012 r.
Załącznik nr 22 – Pismo Prezesa Uczniowskiego Międzyszkolnego Ludowego Klubu Sportowego w Suchedniowie z dnia 02.10.2012 r.
Załącznik nr 23 – Pismo Rzecznika Prasowego Starostwa Powiatowego w Skarżysku - Kamiennej z dnia 02.10.2012 r.
Załącznik nr 24 – Pismo Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna z dnia 26.09.2012 r.
Załącznik nr 25 – Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dnia 05.09.2012 r.
Załącznik nr 26 – Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych z dnia 24.09.2012 r.
Załącznik nr 27– Pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 03.10.2012 r.


Data wytworzenia : 2012-11-05 16:07 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-11-05 16:07 Osoba udostępniająca na stronie : Magdalena Jakubiak Data ostatniej modyfikacji : 2012-11-06 Osoba modyfikująca : Magdalena Jakubiak

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html