Protokół Nr 53/2012
Protokół Nr 53/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 26 września 2012 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2.Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
3.Małgorzata Nosowicz - Rzecznik Prasowy
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Magdalena Jakubiak – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowania projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego,
b) rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek.
Ad. pkt.1. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego, (załącznik nr 2)
Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że skarga na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego w zakresie działania Wydziału Komunikacji i Transportu przekazana została Radzie Powiatu Skarżyskiego w dniu 28.08.2012 roku przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Zgodnie z obowiązującą regulacją prawną rozpatrzenie w/w skargi należy
do właściwości Rady Powiatu i w tym zakresie skarga była rozpatrywana przez Komisję Rewizyjną, której stanowisko stanowi załącznik do uchwały.
Komisja Rewizyjna, po zapoznaniu się z całością dokumentacji stwierdziła brak podstaw do uznania skargi za zasadną, gdyż nie stwierdzono uchybień w prowadzonym postępowaniu przez Zarząd Powiatu oraz Wydział Komunikacji i Transportu w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do powyższego projektu uchwały oraz przyjął
go jednogłośnie.
b) rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego, (załącznik nr 3)
Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że skarga na działalność Starosty Skarżyskiego przekazana została Radzie Powiatu Skarżyskiego w dniu 10.09.2012 roku przez Galicyjską Fundację „Wsparcie, Integracja, Rozwój” z Krakowa.
Zgodnie z obowiązującą regulacją prawną rozpatrzenie w/w skargi należy do właściwości Rady Powiatu, i w tym zakresie skarga była rozpatrywana przez Komisję Rewizyjną, której stanowisko stanowi załącznik do uchwały.
Komisja Rewizyjna po analizie zgromadzonych dokumentów nie potwierdziła słuszności zarzutów złożonej skargi.
W drodze przeprowadzonego głosowania Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował powyższy projekt uchwały.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok, (załącznik nr 4)
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, iż zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z:
- Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.4.105.2012 z dnia 14 września 2012r – zwiększenie kwoty dotacji celowej o kwotę zł: 1.496 na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych w 2012r do spraw awansu zawodowego nauczycieli
- Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 znak SOSW2.0721.31.2012 z dnia 19.09.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami na zapłatę umowy na wykonanie przeglądu rocznego budynku placówki
- Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” znak ZPOW.03.341.33.12 z dnia 17 września 2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 7.685 na sfinansowanie malowania pomieszczeń zgodnie z zaleceniem Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Kielcach
-
Pisma Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy znak PŚDS-3026.2.2012
z dnia 20.09.2012r – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 950
z przeznaczeniem na pokrycie zwiększonych kosztów za usługi telekomunikacyjne oraz zwiększony podatek od nieruchomości -
Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK.-GK.3011.10.2012 z dnia 13.09.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie
zł: 6.688 przede wszystkim na przeprowadzenie szkoleń dla rodzin zastępczych -
Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.425.98.2012 z dnia 20.09.2012 r. – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 800 na wypłatę wynagrodzeń bezosobowych związanych z organizacją imprez ujętych
w Powiatowym Kalendarzu Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych
na 2012 r.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedmiotowej uchwały oraz podjął
ją jednogłośnie.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok, (załącznik nr 5)
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, iż dokonywane zmiany
są konieczne w związku z utworzeniem z dniem 1 września 2012 r. nowej jednostki – Zespołu Placówek Resocjalizacyjno – Wychowawczych z połączenia Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii z Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym. Powstanie Zespołu nastąpiło wskutek podjęcia przez Radę Powiatu Skarżyskiego Uchwały Nr 159/XX/2012
w dniu 26 kwietnia 2012 r. Niewykorzystany przez Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii plan finansowy zostaje przeniesiony do nowej jednostki. Przeniesienie planu w rozdziale 80134 wynika z braku środków w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, a nadwyżką
w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty (załącznik nr 6) zawierające prośbę o zgłoszenie do Kuratorium Oświaty w Kielcach w terminie do dnia 25 października 2012 roku dwóch przedstawicieli organu prowadzącego do udziału w pracach komisji kwalifikacyjnych, rozpatrujących wnioski
o nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego w roku szkolnym 2012/2013.
Zarząd Powiatu postanowił wytypować Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego oraz Przewodniczącą Komisji Oświaty Panią Marię Wroniewską do pracy
w komisjach kwalifikacyjnych.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 7) zawierające prośbę
o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego do pracy w Komisji dotyczącej spraw kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski.
Zarząd Powiatu postanowił wytypować na przewodniczącego w/w komisji Członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Komendy VII Marszu Szlakiem Powstańców Styczniowych 1863 r. (załącznik nr 8), w którym poinformowano, iż Związek Strzelecki Oddział Szydłowiec organizuje w dniach 18-20 stycznia 2013 roku Marsz historyczny odtwarzający przemarsz Powstańców Styczniowych
z 1863r. przebiegający przez tereny kilku gmin należących do powiatów: szydłowieckiego, skarżyskiego, starachowickiego.
W związku z powyższym zwrócono się z prośbą o uwzględnienie w budżecie powiatu skarżyskiego na 2013 rok kwoty 1.000 zł na wsparcie realizacji wspólnego przedsięwzięcia.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację zawartą w piśmie Komendanta Marszu, jednocześnie postanowił uwzględnić to przedsięwzięcie jako propozycję
do kalendarium imprez na 2013 rok.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że wpłynęło pismo
od Redakcji „Echa Dnia”(załącznik nr 9), w którym zwrócono się z prośbą o wsparcie finansowe w kwocie 1.500 zł na organizację plebiscytu: Rolnik Roku 2012 w województwie świętokrzyskim. Plebiscyt ten ma na celu dotarcie do aktywnych mieszkańców obszarów wiejskich oraz promocję najlepszych gospodarstw.
Z uwagi na brak środków finansowych Zarząd Powiatu jednogłośnie nie wyraził zgody na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż Dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 10) zwrócił się z pisemną prośbą o wyrażenie zgody
na zwiększanie limitu miejsc do 31 osób w klasie językowej, ze względu na podanie
o przyjęcie do szkoły, które wpłynęło od uczennicy Gimnazjum w Bliżynie.
Zarząd Powiatu mając na względzie dobro uczennicy wyraził zgodę Dyrektorowi II Liceum Ogólnokształcącego na przyjęcie do szkoły, a tym samym na zwiększenie limitu miejsc w klasie językowej do 31 osób.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 11), w którym poinformowano, iż ze względu
na nie funkcjonujący monitoring w dni powszednie w godzinach 21.00 – 6.30 oraz przez całą dobę w dni wolne od pracy , budynek i plac szkoły nie są objęte ochroną zapewniającą bezpieczeństwo mienia.
Pan Zenon Nowakowski zapoznał się ze szczegółami sprawy, wyjaśnił, że w I Liceum funkcjonuje monitoring wewnętrzny, natomiast nie ma monitoringu zewnętrznego. Następnie poinformował, że planowany termin zakończenia prac i uruchomienia zintegrowanego systemu monitoringu przypada na dzień 29.09.2012 r.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację zawartą w piśmie Dyrektora
I Liceum Ogólnokształcącego. Ze względu na bliski termin zakończenia prac związanych
z uruchomieniem monitoringu wizyjnego, nie podejmuje się innych działań zaradczych.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił prośbę Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 12,13) o wyrażenie opinii w sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Starachowickim w sprawie zorganizowania nauki religii w grupie międzyszkolnej bądź pozaszkolnym punkcie katechetycznym. Wydział wystosował powyższą prośbę w związku z pismem Starostwa Powiatowego w Starachowicach dotyczącym zawarcia porozumienia w sprawie zorganizowania nauki religii Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego zgodnie z §2 ust.2 i 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania religii w publicznych przedszkolach i szkołach ( Dz. U. z 1992 r. Nr 36 poz. 155
z późniejszymi zmianami).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższą prośbę. Szczegóły dotyczące treści porozumienia zostaną ustalone i przestawione na posiedzeniu Zarządu w październiku 2012r.
Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska poinformowała Zarząd, że wpłynęło pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej
(załącznik nr 14), w którym zwrócono się z prośbą o zwiększenie planu finansowego na 2012 rok w dziale 853 rozdz. 85333 § 4110o kwotę 40.000,00 zł. Prośba Dyrektora jest motywowana podwyższeniem od 01.02.2012 r. o 2% składki rentowej płatnej przez pracodawcę. Wiąże się to ze zwiększonymi wydatkami pochodnych od wynagrodzeń
w § 4110 w 2012 r.
Po dokonaniu szczegółowej kalkulacji Skarbnik poinformowała, że środków finansowych na ten cel może zabraknąć w grudniu bieżącego roku, tym samym istnieje możliwość uregulowania składki za grudzień 2012 r. w styczniu 2013 r., wówczas potrzebna kwota zostanie przeznaczona z budżetu na rok 2013.
Zarząd Powiatu postanowił wstrzymać podjęcie decyzji w powyższej sprawie. Jednocześnie informuje, że budżet Powiatowego Urzędu Pracy będzie na bieżąco analizowany.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła treść pisma Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 15,16,17,18,19), w którym zwrócono się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie wyrażenia zgody
na rozwiązanie umów najmu na lokale użytkowe położone przy ulicy Sikorskiego 20 z dniem 30 września 2012 r. z powodu podpisania nowych umów na lokale użytkowe przy Placu Floriańskim 1. Sekretarz poinformowała, że prośba Naczelnika motywowana jest otrzymaniem pism od najemców lokali, zgodnie z którymi chcą oni rozwiązać dotychczasowe umowy za porozumieniem stron.
Skarbnik – Pani Monika Gębska złożyła wniosek o przygotowanie przez Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego zestawienia dotyczącego kosztów wynikających z najmu oraz eksploatacji lokali przy ul. Sikorskiego 20 i przy Placu Floriańskim 1.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.
Za rozwiązaniem umów z najemcami za porozumieniem stron głosowały 4 osoby: Starosta – Pan Michał Jędrys oraz Członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski, Pani Katarzyna Bilska. Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur wstrzymał się
od głosu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na rozwiązanie za porozumieniem stron umów najmu lokali przy ulicy Sikorskiego 20 oraz przychylił się do wniosku złożonego przez Panią Skarbnik.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że wpłynęło pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 20), w którym zwrócono się z ponowną prośbą o obniżenie kwoty czynszu o 50 % za wynajem lokalu
w budynku przy Placu Floriańskim dla Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości
i Innowacji.
Po dokonaniu szczegółowej analizy Zarząd Powiatu przychylił się do prośby Prezesa Stowarzyszenia obniżając stawkę czynszu o 50 % na okres 6 miesięcy.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Organizatorów III Marszu „Różowej wstążeczki”(załącznik nr 21) zawierające prośbę o wyrażenie zgody
na objęcie honorowym patronatem w/w przedsięwzięcia. Zwrócono się również z prośbą
o przekazanie środków finansowych na materiały promocyjne – ulotki.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę 400 zł na ulotki promujące III Marsz „Różowej wstążeczki”. Środki na ten cel będą wydatkowane z działu 750 rozdział 75075.
Sekretarz Powiatu – Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że w związku
z dokonaniem w dniu 21.09.2012 r. otwarcia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie prac geodezyjno – kartograficznych wynikających z zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku – Kamiennej”, składającym się z 11 zadań, wpłynęło pismo
od Członków Komisji Przetargowej (załącznik nr 22), w którym przedstawiono efekty przeprowadzonego postępowania ofertowego i tak: na jedno z zadań nie wpłynęła żadna oferta, w dwóch zadaniach oferowane ceny są takie same jak szacunkowa wartość zlecenia,
w pozostałych przypadkach oferowane ceny są wyższe od szacunkowej wartości zamówienia, lecz nie przekraczają 20% szacowanej wartości. W zadaniach nr 8 i 9 złożone oferty znacząco przekraczają szacunkową wartość zlecania. Suma cen najkorzystniejszych ofert
na poszczególne zadania z pominięciem zadań nr 8 i 9 nie przewyższa kwoty, którą zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie całego zamówienia. Biorąc pod uwagę powyższe informacje Komisja Przetargowa proponuje unieważnić postępowanie odnośnie zadań 8 i 9,
a w pozostałych przypadkach zawrzeć umowy z oferentami na wykonanie przedmiotowych prac. Do pisma załączono tabelę zawierającą zestawienie wartości szacunkowych
i wynikających ze złożonych ofert przetargowych oraz procentową różnicę wartości.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął propozycję przedstawioną przez Komisję Przetargową. Zadecydowano o unieważnieniu postępowania ofertowego na zadania 8 i 9, których wartość znacząco przewyższyła kwotę, którą planowano przeznaczyć na ten cel.
W przypadku pozostałych ośmiu zadań wyrażono zgodę na podpisanie umów
z oferentami.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Skarbnik Powiatu – Pani Monika Gębska wniosła o podjęcie decyzji Zarządu
w sprawie wypłacania nagród dla pracowników jednostek podległych pod Powiat Skarżyski. Przypomniała, że w bieżącym roku kalendarzowym wypłacone mogą być jedynie nagrody dla nauczycieli wynikające z Karty Nauczyciela, które zostały zabezpieczone w planie finansowym na 2012 rok. Podkreśliła, iż w tym roku ze względu na brak środków finansowych pracownicy zarówno Starostwa jak i jednostek podległych nie mogą otrzymać nagród finansowych ze względu na brak środków w budżetach.
Zarząd Powiatu po uzyskaniu informacji od Skarbnika Powiatu – Pani Moniki Gębskiej odnośnie sytuacji finansowej w jednostkach, podjął decyzję, iż nagrody dla pracowników mogą być wypłacone jedynie wówczas, gdy zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu nie spowoduje zwiększenia środków w planach budżetowych oraz zostaną zabezpieczone w pierwszej kolejności świadczenia i wynagrodzenia z tytułu umów o pracę.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Magdalena Jakubiak Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ………………………………
2. S. Dymarczyk ………………….............
3. K. Bilska ………………………………..
4. Z. Nowakowski …………………………
Załączników 22:
Załącznik nr 1 –lista obecności,
Załącznik nr 2 –Projektuchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 3– Projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Starosty Skarżyskiego,
Załącznik nr 4– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu
na 2012 rok
Załącznik nr 5– uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok
Załącznik nr 6 – Pismo Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty z dnia 19.09.2012 r.
Załącznik nr 7 – Pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 24.09.2012 r.
Załączniki nr 8– Pismo Komendy VII Marszu Szlakiem Powstańców Styczniowych 1863 R z dnia 6.09.2012 r.
Załącznik nr 9 – Pismo Redakcji „Echa Dnia” z dnia 11.09.2012 r.
Załącznik nr 10 – Pismo Dyrektora II LO z dnia 24.09.2012 r.
Załącznik nr 11 – Pismo Dyrektora I LO z dnia 18.09.2012 r.
Załącznik nr 12 – Pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 24.09.2012 r.
Załącznik nr 13 – Pismo Dyrektora Wydziału Edukacji Kultury Fizycznej i Sportu w Starachowicach z dnia 12.09.2012 r.
Załącznik nr 14 – Pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 18.09.2012 r.
Załącznik nr 15 –Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dnia 06.09.2012 r
Załącznik nr 16 –Pismo Usług Geodezyjnych z dnia 13.09.2012 r.
Załącznik nr 17 – Pismo Usług Geodezyjnych i Projektowych z dnia 12.09.2012 r.
Załącznik nr 18 – Pismo Zakładu Usług Geodezyjnych 17.09.2012 r.
Załącznik nr 19– Pismo Usług Geodezyjnych „LIMBUS” z dnia 12.09.2012 r.
Załącznik nr 20– Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego z dnia 26.09.2012 r.
Załącznik nr 21 – Pismo Organizatorów III Marszu „Różowej Wstążeczki” z dnia 13.09.2012 r.
Załącznik nr 22– Pismo Członków Komisji Przetargowej z dnia 21.09.2012 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów