BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 47/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 47/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 27 sierpnia 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.    Michał Jędrys                                                 - Starosta
2.    Waldemar Mazur                                           - Wicestarosta
3.    Stanisław Dymarczyk                                   - Członek Zarządu Powiatu
4.    Katarzyna Bilska                                           - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.    Monika Gębska                                             - Skarbnik Powiatu
2.    Małgorzata Łakomiec                                   - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
Jerzy Krawczyk                                                    - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury,
                                                                                 Sportu i Turystyki            

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1.    Przyjęcie informacji o:
a)    kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2012 r.,
b)    przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2012 r.
2.    Przyjęcie informacji komisji powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej oraz podjęcie decyzji w sprawie zatrudnienia Dyrektora ZOZ.
3.    Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2012 r.
4.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5.    Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
    Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie informacji o:
a)    kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2012 r. (załącznik nr 2),
    Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Wyjaśniła, że informacja zawiera dane dotyczące: podstawowych wielkości budżetu na koniec półrocza,  wykonania poszczególnych wielkości budżetu w stosunku do planu,  relacji wynikających z art.169 i 170 ustawy o finansach publicznych, przedsięwzięć unijnych, przedsięwzięć pozostałych, umów na ciągłość oraz gwarancji i poręczeń.  Poinformowała, że w informacji przedstawione zostało porównanie podstawowych wielkości budżetu w analogicznych okresach lat 2008-2012. Dochody ogółem wykazują tendencję wzrostową w każdym roku. Procent wykonania malał do 2010 roku, kiedy osiągnął poziom 47,30%, od tamtej chwili zaobserwować można coraz lepsze wykonanie planu. W tym półroczu znów przekroczyło granicę 50%. Niestety również wydatki ulegają ciągłemu wzrostowi. Skarbnik omówiła poszczególne pozycje informacji.
    Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2012 r.

b)    przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2012 r. (załącznik nr 3)
    Referująca: Skarbnik – Monika Gębska. Poinformowała, że w trakcie realizacji budżetu Powiatu Skarżyskiego w I półroczu 2012 roku wygenerowana została nadwyżka w kwocie zł: 5.487.929,10. Dochody ogółem wykonane zostały w 51,16% co jest dobrym wynikiem. Są one wyższe od dochodów wykonanych w I półroczu 2011r o 988.067,79zł. Należy zwrócić uwagę na dobre wykonanie dochodów bieżących, które zrealizowane zostały w 55,83% planu, na podobnym poziomie procentowym co w poprzednim roku, mimo wyższej kwoty wykonanej o 1.003.431,44zł.  Wydatki wykonane zostały w kwocie wyższej od poprzedniego roku o 2.209.387,84zł, co spowodowało iż powstała w tym półroczu nadwyżka jest niższa od poprzedniego roku o 1.221.320,05zł. Powoduje to konieczność ograniczenia wydatków, zwłaszcza bieżących, do niezbędnego minimum. Na koniec I półrocza 2012 roku relacja z art. 169 ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005r wyniosła 5,22% przy dopuszczalnej wartości 15%. Wskaźnik pokazuje obciążenie dochodów kosztami obsługi długu powiatu (spłatą kredytów i poręczeń wraz z odsetkami). Powiat nie przekroczył także limitu 60% wynikającego z relacji z art.170 w/w ustawy, która wyniosła 55,34%. Wskaźnik ten jest tak wysoki w związku z tym iż kwota długu podzielona została przez dochody z I półrocza, a nie z całego roku. Wartości wymienionych relacji są na poziomie dużo niższym niż maksimum określone w ustawie. Powiat nie zadłuża się ponad swoje możliwości, a zaciągnięte kredyty przeznacza wyłącznie na wydatki inwestycyjne, które przyczyniają się do poprawy warunków życia wszystkich mieszkańców powiatu.
    Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższej informacji:
 - za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
    Zarząd Powiatu przyjął informację z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2012 r.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie informacji komisji powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej oraz podjęcie decyzji w sprawie zatrudnienia Dyrektora ZOZ (załącznik nr 4).
    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, że komisja powołana do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej, po zapoznaniu się ze złożonymi ofertami i przeprowadzonych rozmowach, w wyniku tajnego głosowania wybrała Pana Andrzeja Jarzębowskiego, jako kandydata na w/w stanowisko.
    Zarząd Powiatu zaakceptował wybór komisji konkursowej postanawiając powierzyć stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej Panu Andrzejowi Jarzębowskiemu. Ponadto Zarząd zdecydował, że stosunek pracy z  Panem Andrzejem Jarzębowskim zostanie nawiązany na podstawie umowy o pracę z na okres 6 lat, od dnia 01.09.2012 r.

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r. (załącznik nr 5)
    Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, że zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z:
    Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.149.2012 z dnia 16 sierpnia 2012r – zwiększenie dotacji celowej o kwotę zł: 17.000 na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem i gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa
    Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.425.85.2012 z dnia 22.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 1.500 na wynagrodzenia dla artystów w ramach Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej
w Bliżynie.
    Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego znak SOSW2.1515.7.2012 z dnia 24.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla odchodzących pracowników w związku ze zmianami organizacyjnymi w placówce.
    Pisma I Liceum Ogólnokształcącego znak ILO.031.21.2012 z dnia 27.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla odchodzących pracowników w związku ze zmianami organizacyjnymi.
    Pisma III Liceum Ogólnokształcącego znak III LO-3112.2.2012 z dnia 27.08.2012r  – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla odchodzących pracowników.
    Pisma Zespół Szkół Ekonomicznych znak ZSE-310.23.2.2012 z dnia 27.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla pracowników odchodzących z pracy.
    Pisma Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych znak ZPEW.S.312.19.2012 z dnia 24.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla pracowników odchodzących w związku ze zmianami organizacyjnymi.
    Pisma Zespół Szkół Transportowo - Mechatronicznych znak ZSTM.075.75.2012 z dnia 24.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na usługę dostępu do Internetu.
    Pisma Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych znak SZ-070.54.2012 z dnia 27.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na wypłatę odpraw dla pracowników odchodzących w związku ze zmianami organizacyjnymi.
    Pisma Zespół Szkół Technicznych znak SZ.172.139.2012 z dnia 24.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków finansowych na: wypłatę odpraw dla pracowników odchodzących w związku ze zmianami organizacyjnymi, na opłacenie okresowych badań lekarskich dla pracowników, dostępu do sieci Internet, oraz inne wydatki niezbędne do  poniesienia by jednostka mogła sprawnie funkcjonować (wywóz nieczystości stałych, odprowadzanie ścieków, usługi pocztowe).
    Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
    Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.

Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, że w 24.08.2012 r. dokonano otwarcia ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Przebudowa budynków wraz z zagospodarowaniem terenu i odwodnieniem przy ul. Plac Floriański”. W wyniku przeprowadzonego postępowania stwierdzono, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z powyższym Wicestarosta zwrócił się o podjęcie decyzji dotyczącej zwiększenia zaplanowanej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty lub ogłoszenia drugiego przetargu na w/w zamówienie. Mając na uwadze, że najtańsza oferta przekracza znacznie kwotę zaplanowaną przez Zamawiającego zaproponował ogłoszenie drugiego przetargu. Pismo w powyższej sprawie stanowi załącznik nr 6.
    Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie) postanowił ogłosić drugi przetarg na w/w zamówienie. Jednocześnie postanowiono, że treść merytoryczna specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostanie zmieniona jedynie w kwestii warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia (zapis ten zostanie usunięty). W pozostałej części siwz pozostaje bez mian.
    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo Firmy Usługowej „FREEDOM” Hubert Olejarz dotyczące zadania pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego, tj. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej, ul. Szpitalna 1” w trybie przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Powiat Skarżyski z siedzibą w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 7). Firma zwróciła się z wnioskiem o przedłużenie terminu zakończenia w/w inwestycji do dnia 28 września 2012 r. Prośba powyższa została umotywowana m.in. niejasnościami projektowymi z Zamawiającym.  Następnie odczytał pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 8) zawierające wyjaśnienia w powyższej  sprawie. Biorąc pod uwagę udokumentowane okoliczności, jakie zaszły w trakcie realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia Zespół zaproponował rozważenie przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy z Hubertem Olejarzem do dnia 12.09.2012 r. Przedłużenie umowy do dnia 12.09.2012 r. być może pozwoli na terminowe rozliczenie projektu w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.  Wicestarosta dodał, że radca prawny sugeruje wyrażenie zgody na przesunięcie terminu zgodnie z wnioskiem wykonawcy.
    Starosta zwrócił uwagę na konieczność terminowego rozliczenia projektu i dokonania odbioru w czasie, który pozwoli na usunięcie ewentualnych usterek. Dodał również, że brak jest pewności odnośnie wyrażenia zgody przez NFOŚiGW na przesunięcie terminu rozliczenia projektu. W świetle powyższego uznał, iż zasadne jest przedłużenie terminu umowy  do dnia 12.09.2012 r.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie terminu zakończenia zadania pn. „Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego, tj. Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej, ul. Szpitalna 1” do dnia 12.09.2012 r.
    Na posiedzenie Zarządu został poproszony Pan Jerzy Krawczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w celu przedstawienia sprawy dotyczącej wniosków o przyznanie nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty za osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Pismo w powyższej sprawie stanowi załącznik nr 9.
    Pan Jerzy Krawczyk poinformował, że w związku z ukazaniem się komunikatu w sprawie określenia terminów składania w/w wniosków  zachodzi konieczność wytypowania kandydatów do przedmiotowych odznaczeń. Następnie przedstawił listę nagród i odznaczeń jakie dotychczas otrzymali dyrektorzy szkół i placówek powiatu skarżyskiego. Mając na względzie osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej zaproponował kandydaturę Pana Krzysztofa Zemeły – Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego.
    Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji postanowił wytypować Pana Krzysztofa Zemełę – Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego do wystąpienia z wnioskiem o przyznanie nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty.

Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
W tym punkcie nie wniesiono żadnych spraw.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
 
   Protokołowała                                                                         Przewodniczący Zarządu
Karina Wiśniewska                                                                         Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.    W. Mazur ………………………………
2.    S. Dymarczyk ………………….............
3.    K. Bilska ………………………………..


Załączników 9:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze 2012 r.,
Załącznik nr 3 – informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za I półrocze 2012 r.,
Załącznik nr 4 – informacji komisji powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.,
Załącznik nr 6 - pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji, z dnia 27.08.2012 r.
Załącznik nr 7 – pismo Firmy Usługowej „FREEDOM” Hubert Olejarz, z dnia 16.08.2012 r.
Załącznik nr 8 – pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji, z dnia 24.08.2012 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 27.08.2012 r.


Data wytworzenia : 2012-09-18 09:51 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-09-18 09:51 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wroniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-09-18 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html