BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 46/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 46/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 23 sierpnia 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.    Waldemar Mazur                                            - Wicestarosta
2.    Stanisław Dymarczyk                                    - Członek Zarządu Powiatu
3.    Zenon Nowakowski                                      - Członek Zarządu Powiatu
4.    Katarzyna Bilska                                            - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
Monika Gębska                                                    - Skarbnik Powiatu
           
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:

1.    Podjęcie uchwał dwóch Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.
2.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.    Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

    Wicestarosta powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek.


Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwał dwóch Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.
    Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pierwszy projekt uchwały (załącznik nr 2) zawierający zmiany wynikające z pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.4362.4.2012 z dnia 10.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy jednostkami w tej samej klasyfikacji budżetowej w kwocie zł: 8.000. Przeniesienie dotyczy planu wypłaty stypendiów dla uczniów, dwóch stypendiów naukowych i dwóch stypendiów sportowych.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian  budżecie powiatu na 2012 r.

    Następnie Skarbnik – Pani Monika Gębska odczytała kolejny projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r. (załącznik nr 3).  Wyjaśniła, że zmiany wprowadzone w tej uchwale wynikają z:
    Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.5.144.2012 z dnia 3 sierpnia 2012r - zmniejszenie dotacji celowej dla Domu Pomocy Społecznej o kwotę zł: 20.911.
    Pisma Zarządu Dróg Powiatowych znak ZDP.3021.21.2012 z dnia 20.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach tej samej klasyfikacji budżetowej i tak:
-    zmniejszenie planu na zadaniu „Przebudowa ul. Szydłowieckiej w Skarżysku-Kam.” o kwotę zł: 60.000
-    zwiększenie planu na zadaniu „Budowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej nr 0446T Bliżyn – Odrowążek” o kwotę zł: 60.000
Powyższe zmiany wynikają z rozstrzygnięć przetargowych.
    Pisma Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami znak GG-III.3021.19.2012 z dnia 10.08.2012r – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 560,00 na pokrycie kosztów szkolenia pracownika wydziału.
    Pisma Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami znak GG-III.3021.16.2012 z dnia 06.08.2012r – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 430,00 na pokrycie kosztów wykonania operatu szacunkowego dotyczącego przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
    Pisma Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego znak PINB-0717/51/12
z dnia 16.08.2012 – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 504 na zabezpieczenie kosztów badań lekarskich dla nowego pracownika oraz na pokrycie zwiększonych kosztów energii.
    Pisma I Liceum Ogólnokształcącego znak ILO.031.20.2012 z dnia 20.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zapewnienia pokrycia zakupu materiałów biurowych i środków czystości.
    Pisma II Liceum Ogólnokształcącego znak S II LO.3110.1.2012 z dnia 20.08.2012 - przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zapewnienia pokrycia zakupu materiałów biurowych i środków czystości.
    Pisma Zespołu Szkół Ekonomicznych znak ZSE-310.23.2012 z dnia 16.07.2012r – przeniesienie planu pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia kosztów remontu związanych z awarią instalacji wodociągowej.
    Pisma Zespołu Szkół Samochodowo - Usługowych znak SZ-070/53/2012 z dnia 09.08.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia zakupu materiałów, głównie środków czystości oraz kosztów energii.
    Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych znak ZPEW.S.322.14.2012 z dnia 20.08.2012 – zabezpieczenie brakującej kwoty w wysokości zł: 61.180 do rozstrzygnięcia przetargu na zakup i montaż windy
    Pisma Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii znak MOS.07.071.1.20.2012 z dnia 17.07.2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami na zabezpieczenie umowy zlecenia z inspektorem z uprawnieniami budowlanymi, na zasiłek na zagospodarowanie dla nauczyciela oraz na inne niezbędne wydatki konieczne do poniesienia by jednostka mogła sprawnie funkcjonować (usługi telekomunikacyjne, usługi komunalne).
    Wyciągu z protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu odbytego w dniu 25 lipca 2012r oraz pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.3026.25.2012 z dnia 02.08.2012 – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami na zakup licencji VULCAN – dot. płac i księgowości dla Referatu Finansowego Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w kwocie zł: 4.200.
    Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znak OK.-GK.3011.8.2012 z dnia 03.08.2012r – przeniesienie oszczędności na ryczałcie za używanie własnego samochodu do celów służbowych w kwocie zł: 2.000 na zakup usług pozostałych.
    Pisma Powiatowego Urzędu Pracy znak DF.0700.67.2012.AŁ z dnia 17.08.2012r – przeniesienia planu wydatków w kwocie zł: 1.830 podyktowane są koniecznością dokonania zwrotu części środków przekazanych na realizację programu JUNIOR w 2011 roku wraz z odsetkami ustawowymi zgodnie z pismem PFRON l.dz.
0-13/OPP/1586/12/MKL z dnia 7 sierpnia 2012r
    Pisma Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa znak OS.I.3033.6.2012 z dnia 31.07.2012r oraz Wyciągu z protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu odbytego w dniu 2 sierpnia 2012r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 3.333 na sfinansowanie zakupu artykułów i urządzeń ogrodniczych w związku z utrzymaniem zieleni wokół budynków Starostwa.
    
    Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
 - za głosowały 4 osoby (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

    Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 4) zawierające informację o nie posiadaniu wystarczającej ilości środków finansowych na spłatę raty kapitałowo – odsetkowej w kwocie 163 810,15 zł. z tytułu umowy kredytu nr 06/0028 przypadającej do spłaty w dniu 30.08.2012 r. Dyrektor poinformował, że szpital jest w stanie uregulować w tym okresie 1/3 powyższej wartości raty, jednocześnie zaproponował pokrycie pozostałej cześć przez Poręczyciela tj. Starostwo Powiatowe w Skarżysku – Kamiennej.  Następnie Skarbnik odczytała pismo BRE Banku Hipotecznego dotyczące informacji o wysokości rat kapitałowo – odsetkowych. Wyjaśniła, że 2/3 raty kapitałowo odsetkowej przypadającej do spłaty przez powiat stanowi 109 206,77 zł. (w tym rata kapitałowa 90 001,97 zł plus odsetki 19 204, 80 zł.).
    Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na zapłatę 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej na dzień 30.08.2012 r.:
 - za głosowały 4 osoby (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
    Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (dz. 757 rozdz. 75704 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej na dzień 30.08.2012 r.


    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Biura Projektowo – Wykonawczego „Drogi i Ulice” Zenon Kubicki (załącznik nr 5) dotyczące: Aktualizacji projektu pn. „Zagospodarowania terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Konarskiego 20”. Wykonawca zwrócił się z prośbą przesunięcie terminu opracowania aktualizacji w/w projektu z uwagi na zmiany wprowadzone przez PGE Dystrybucja S.A.  dotyczące warunków technicznych przyłączenia do sieci NN oraz czas oczekiwania na uzgodnienia. Wicestarosta dodał, że zaproponowany przez BPW „DROGI
I ULICE”   termin opracowania aktualizacji to dzień 07.09.2012 r.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zmianę terminu opracowania aktualizacji w/w projektu na dzień 07.09.2012 r. 


    Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 6) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na prowadzenie od 1 września 2012 r. dzienników lekcyjnych wyłącznie w formie elektronicznej. Szkoła posiada odpowiedni sprzęt oraz oprogramowanie. Dodał, że dziennik lekcyjny w formie elektronicznej był wdrażany w roku szkolnym 2011/2012. Pan Zenon Nowakowski poparł prośbę Dyrektora wskazując na zalety wprowadzenia tego rozwiązania, które udostępnia rodzicom bieżącą informację na temat ocen jak i frekwencji dziecka w szkole. Poinformował również, że dziennik lekcyjny w formie elektronicznej jest już prowadzony w I Liceum Ogólnokształcącym i jest oceniany pozytywnie.
    Zarząd Powiatu wyraził zgodę  na prowadzenie przez Zespół Szkół Technicznych od 1 września 2012 r. dzienników lekcyjnych wyłącznie w formie elektronicznej.


    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik nr 7) zawierające prośbę o wydanie zgody na realizację w ramach „programu wyrównywania różnic między regionami II” wymiany drzwi zewnętrznych i wewnętrznych w budynku MOMP. W związku z zamiarem pozyskania środków na w/w cel z funduszy PFRON jednostka składa wniosek na następujący projekt – likwidacja barier w zakładach opieki zdrowotnej w zakresie umożliwiania osobom niepełnosprawnym poruszanie i komunikowanie się. Celem projektu jest wymiana starych drzwi zewnętrznych i wewnętrznych które są z lat 50 i nigdy nie były wymieniane. Zgodnie z kosztorysem koszt wymiany drzwi szacuje się na kwotę 24 317,99 zł. Dofinansowanie ze środków PFRON obejmuje 60% kosztu projektu. W związku z powyższym zwrócono się z prośbą o zagwarantowanie  budżecie powiatu skarżyskiego pozostałych 40% na wymianę drzwi czyli kwoty 9 727,20 zł.
    Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił odłożyć jego rozpatrzenie w celu przeanalizowania zasadności oraz możliwości udzielenia wsparcia finansowego w/w projektu z budżetu powiatu.

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

    Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk odczytał dwa zawiadomienia (znak. AB.6740.1.261.2012.KK i AB.6740.1.239.2012.EP) dotyczące wszczęcia postępowania w sprawie zatwierdzenia projektów budowlanych oraz udzielenia pozwoleń na budowę. Zawiadomienia stanowią załączniki nr 8 i 9.
    Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe. 
    Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
 
   Protokołowała                                                                         Przewodniczący Zarządu
Karina Wiśniewska                                                                     w.z Waldemar Mazur

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.    S. Dymarczyk ………………….............
2.    Z. Nowakowski ………………………...
3.    K. Bilska ………………………………..


Załączników 9:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.,
Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 10.08.2012 r.
Załącznik nr 5 – pismo Biura Projektowo – Wykonawczego „Drogi i Ulice” Zenon Kubicki, z dnia 10.08.2012r.
Załącznik nr 6 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 21.08.2012 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy, z dnia 20.08.2012 r.
Załącznik nr 8 – zawiadomienie AB.6740.1.261.2012.KK,
Załącznik nr 9 - zawiadomienie AB.6740.1.239.2012.EP.


Data wytworzenia : 2012-09-18 09:41 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-09-18 01:01 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wroniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-09-18 Osoba modyfikująca : Joanna Wroniewska

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html