Protokół Nr 45/2011
Protokół Nr 45/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 7 września 2011 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Maciej Juszczyk - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
2. Jolanta Sieradzka - Kierownik Działu Marketingu i Statystyki
ZOZ
3. Joanna Ochał - Specjalista ds. Analiz Ekonomicznych ZOZ
4. Małgorzata Nosowicz - Rzecznik Prasowy
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) trybu powołania członków, organizacji pracy i zasad działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
b) upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2011 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
c) wprowadzenia zmian w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1
w Skarżysku – Kamiennej,
d) zmiany uchwały Nr 354/LII/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 22 kwietnia 2010 r. w sprawie: zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego (lata 2009 – 2012) w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt. „System zielonych inwestycji” część pierwsza – zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej I Konkurs 2010 roku,
e) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025,
f) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok.
2. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na wypowiedzenie radnemu Rady Powiatu Skarżyskiego warunków pracy i płacy.
3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku – Kamiennej,
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej,
c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) trybu powołania członków, organizacji pracy i zasad działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego (załącznik nr 2),
Powyższy projekt uchwały przedstawiła członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Poinformowała, że ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie w art. 41e ust. 2 przewiduje możliwość utworzenia przez organ wykonawczy samorządu terytorialnego, na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 prowadzących działalność odpowiednio na terenie powiatu, Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Rada składa się z jedenastu członków,
w tym: dwóch przedstawicieli Rady Powiatu, dwóch przedstawicieli Zarządu Powiatu Skarżyskiego, siedmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzących działalność statutową na terenie powiatu skarżyskiego, zwanych dalej organizacjami. Następnie wniosła o zmianę w załączniku do uchwały „Trybie powołania członków…” poprzez dodanie w § 6 pkt. 6 po słowach „Wybór odbywa się” zapisu „w głosowaniu tajnym”.
Zarząd Powiatu przyjął wniosek Pani Katarzyny Bilskiej.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu przyjął w/w projekt uchwały, po uwzględnieniu w/w poprawki.
b) upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2011 rok
w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 3),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Wyjaśnił, że sprawozdanie finansowe Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej za rok 2011 podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 4 ustawy o rachunkowości, ponieważ Zespół Opieki Zdrowotnej spełnia warunki określone w powyższym artykule. Rada Powiatu jako organ zatwierdzający sprawozdanie finansowe zgodnie z art. 66 ust. 4 ustawy
o rachunkowości, wybiera biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej. Natomiast Zarząd Powiatu upoważniony niniejszą uchwałą przeprowadzi postępowanie mające na celu ogłoszenie konkursu, zebranie ofert, sprawdzenie kompletności ofert i przedstawienie Radzie Powiatu kandydata do badania sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej,
w celu wyboru podmiotu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu przyjął w/w projekt uchwały.
c) wprowadzenia zmian w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1
w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 4),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że proponowane w projekcie uchwały zmiany dotyczą dostosowania podstawy prawnej do aktualnie obowiązującej oraz przekształcenia struktury organizacyjnej w zakresie Działu Chorób Wewnętrznych. Następnie poprosił zaproszonego na posiedzenie Zarządu Powiatu Pana Macieja Juszczyka – Dyrektora ZOZ o przybliżenie zmian.
Pan Maciej Juszczyk poinformował, że obecnie funkcjonują trzy oddziały wewnętrzne, zaproponowana zmiana polega na połączeniu dwóch oddziałów chorób wewnętrznych zlokalizowanych budynku przy ul. Ekonomii 4 w jeden oddział chorób wewnętrznych. Po połączeniu Dział Chorób Wewnętrznych składać się będzie z oddziału chorób wewnętrznych o profilu kardiologicznym oraz oddziału chorób wewnętrznych
z łóżkami diabetologicznymi. Ideą zmian jest dostosowanie struktury medycznej do potrzeb
i możliwości finansowych ZOZ.
Starosta zapytał o skutki tej zmiany, w zakresie zatrudnienia.
Dyrektor wskazał, że działanie to skutkować będzie m.in. ograniczeniem stanowisk kierowniczych (jeden ordynator i jedna pielęgniarka oddziałowa). Aktualnie trudno określić ruchy personalne, jakie powstaną w związku z planowanymi zmianami, będą one widoczne
w trakcie podejmowania dalszych zmian strukturalnych.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjecie projektu uchwały Rady Powiatu
w sprawie: wprowadzenia zmian w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1
w Skarżysku – Kamiennej:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
Zarząd Powiatu przyjął w/w projekt uchwały.
Następnie Dyrektor SP ZOZ poinformował, że planowane jest zwiększenie ilości łóżek na oddziale laryngologicznym i oddziale zakaźnym. Wygaszane są umowy o pracę zawarte na czas określony. W ciągu 6 miesięcy nastąpiło zmniejszenie o ok. 40 etatów. Zakładane jest docelowo 10% zmniejszenie ilości zatrudnienia (w etatach). Największe zmniejszenie ilości etatów nastąpiło w grupie pracowników niemedycznych (administracja i obsługa). Dyrektor zapewnił, że zmiany nie spowodują pogorszenia jakości świadczonych usług.
Pani Katarzyna Bilska zapytała, czy na dzień dzisiejszy w związku z migracjami personelu szczególnie medycznego, powstaje zagrożenie niewystarczającego zabezpieczenia któregoś z oddziałów.
Dyrektor wskazał, że jedyny problem, jaki może wystąpić i utrudnić pracę dotyczy oddziału zakaźnego. Braki dot. odpowiednio wykwalifikowanej kadry oraz ewentualnych problemów z zakontraktowaniem usług. Poinformował, że prowadzi rozmowy dot. połączenia tego oddziału z oddziałem zakaźnym starachowickiego szpitala i utworzenia jednego w Skarżysku. Działanie to pozwoliłoby zwiększyć ilość łóżek oraz przejąć personel ze starachowickiego szpitala.
W dalszej części Pan Maciej Juszczyk poinformował, że przygotowany został raport półroczny z oceny działalności z wytyczeniem strategii działania Szpitala Powiatowego
w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 5). Raport zawiera: podsumowanie stanu szpitala
w momencie objęcia stanowiska Dyrektora, przedstawienie działań, które zostały dotychczas wdrożone oraz perspektyw dalszego funkcjonowania jednostki. W celu omówienia w/w dokumentu Dyrektor przedstawił towarzyszące mu Panią Jolantę Sieradzką – Kierownika Działu Marketingu i Statystyki ZOZ oraz Panią Joannę Ochał – Specjalistę ds. Controlingu
i Analiz Ekonomicznych. Dyrektor poinformował, że przyjęty przez Radę Powiatu program naprawczy jest realizowany zgodnie z jego zapisami. W części dotyczącej reorganizacji zatrudnienia pracowników administracji i obsługi zweryfikowano stanowiska, kompetencje oraz umowy. W mniejszym zakresie realizowana jest reorganizacja dotycząca zatrudnienia pracowników medycznych. Sfera ta zostanie przeanalizowana po rozstrzygnięciu konkursu
i przyjęciu zastępcy dyrektora ds. medycznych. W celu uporządkowania organizacji jednostki opracowane lub w trakcie opracowania są dokumenty określające strukturę szpitala
i organizację pracy tj. regulamin organizacyjny, regulamin wynagradzania, regulamin pracy. Dyrektor stwierdził, że dotychczas obowiązujący regulamin układu zbiorowego jest niekorzystny dla ZOZ. Poinformował, iż w szpitalu została przeprowadzona kontrola przez Państwową Inspekcję Pracy, która wykazała nieprawidłowości w działalności służb pracowniczych. Błędy wykazane podczas kontroli skutkują koniecznością wypłaty ok.
300 tys. zł. dla pracowników (są to zaległości z kilku lat). Osoba odpowiedzialna za powstałe nieprawidłowości została zwolniona. Następnie Dyrektor poinformował, że na wniosek kierownika Zakładu Radiologii Obrazowej zatrzymana została praca tej komórki. Decyzja ta została podjęta ze względu na zły stan techniczny urządzeń. Mając na uwadze oświadczenie Kierownika Zakładu Radiologii dot. złego funkcjonowania urządzeń, które są bardzo wyeksploatowane i nie gwarantują dobrej jakości badań oraz bezpieczeństwa pacjentów uznał, iż remont tych urządzeń jest bezzasadny. Wobec powyższego niezbędne badania będą wykonywane odpłatnie w Zakładzie Tomografii oraz przez Zakład Radiologii
w Obwodzie Lecznictwa Kolejowego lub Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy. Dyrektor przedstawił dwie alternatywy rozwiązania zaistniałego problemu, tj. zlecenie usług „na zewnątrz” lub dokonanie zakupu niezbędnych urządzeń. Zasugerował, że lepszym rozwiązaniem w dłuższej perspektywie czasu jest zakup nowych urządzeń (koszt ok.
750 tys. zł. plus ok. 100 tys. zł. prace związane z dostosowaniem pomieszczeń). Następnie Pan Maciej Juszczyk zwrócił się do Pani Joanny Ochał – Specjalisty ds. Controlingu i Analiz Ekonomicznych o przedstawienie informacji na temat realizacji programu naprawczego. Informacja ta została dostarczona członkom Zarządu w formie pisemnej.
Pani Joanna Ochał poinformowała, że przygotowany raport ma na celu zobrazowanie sytuacji finansowej oraz działalności szpitala za okres od stycznia do czerwca 2011 r. Następnie szczegółowo omówiła raport.
Starosta zwrócił się z pytaniem, czy jest możliwe przedstawienie prognozy dot. zobrazowania, jak wyglądałaby sytuacja szpitala gdyby nie zostały wprowadzone ujęte
w raporcie działania. Zapytał również czy w przedstawionym materiale zawarta została polityka zatrudnienia.
Pani Joanna Ochał poinformowała, że polityka zatrudnienia została uwzględniona
w raporcie. Nie podjęcie radykalnych działań, dyscypliny zarówno w kosztach jak
i zatrudnieniu pogorszyłoby wynik finansowy.
Dyrektor wskazał, że w budżecie jednostki nie były zaplanowane koszty związane
z restrukturyzacją zatrudnienia tj. odprawami.
Nastanie głos zabrała Pani Jolanta Sieradzka – Kierownik Działu Marketingu informując, że tegoroczny kontrakt jest o ok. 3 mln. zł. mniejszy w stosunku do kontraktu
z 2010 r. Tak duża różnica wynika z nie wykonania kontraktu przez oddział ginekologiczno – położniczy, noworodkowy oraz nie otrzymania kontraktu na br. przez kardiologię. Mimo dużych nadwykonań wykonanych przez oddziały: neurologii, chirurgii i ortopedii kontrakt został zmniejszony.
Dyrektor podkreślił, że jest przygotowany do rozwijania działalności medycznej szpitala na wyższym poziomie, jednak brak jest gwarancji zwiększenia kontraktu z Narodowego Funduszu Zdrowia. Zwrócił uwagę, iż budynek szpitala jest obiektem zaniedbanym
w stosunku do szpitali z sąsiednich powiatów. Wskazał również na rozporządzenie Ministra Zdrowia dotyczące wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym
i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładów opieki zdrowotnej do 2016 r. Za zasadne uznał zlokalizowanie ZOZ w jednym budynku przy ul. Szpitalnej. W celu realizacji tego przedsięwzięcia konieczne jest dokonanie rozbudowy tego budynku (planowane ok. 330 łóżek), z uwzględnieniem wytycznych zawartych w powyższym rozporządzeniu. Działanie to spowodowałoby zmniejszenie kosztów funkcjonowania jednostki oraz usprawniłoby pracę szpitala. Z uwagi na ograniczone środki ZOZ Dyrektor zwrócił się o udzielenie wsparcia finansowego przez powiat, które pozwoliłoby na realizację tego zamierzenia. Zwrócił się również o wsparcie w działaniach dot. zakupu sprzętu dla Zakładu Radiologii.
Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska podziękowała za przygotowanie tak rzetelnego materiału oraz dobrej analizy. Wyraziła nadzieję, że podejmowane przez dyrektora oraz zespół kierownictwa szpitala działania zostaną dostrzeżone przez NFZ i pozwolą rozwinąć działalność jednostki. Uznała również, iż nie należy rezygnować z nadwykonań
i tracić pacjentów. Odnosząc się do przedstawionej analizy finansowej oraz mając na względzie duże zadłużenie szpitala z lat poprzednich stwierdziła, że spowodowanie utrzymania kosztów na stałym poziomie będzie sukcesem, gdyż każde koszty powodują generowanie dalszych strat.
Wicestarosta stwierdził, że wdrażanie nowych rozwiązań stwarza szansę zwiększenia kontraktu. Za ważną uznał rolę dyrektora w inicjowanie działań przy odpowiednim wsparciu samorządu. Odnosząc się do prowadzonych rozmów dotyczących rozbudowy szpitala wskazał na konieczność przygotowania niezbędnych materiałów do przetargu na sporządzenie dokumentacji, która pozwoli określić szacunkowe koszty tego przedsięwzięcia. Zaznaczył również, że inwestycja ta powinna być realizowana m.in. poprzez pozyskanie środków zewnętrznych, dlatego też ważne jest podjęcie stosownych działań w tym kierunku.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski za niezbędne uznał podjęcie działań dotyczących uruchomienia radiologii.
Starosta wskazał, że z uwagi na rozpoczynające się prace dot. skonstruowania przyszłorocznego budżetu powiatu Dyrektor powinien przedstawić wstępne kosztorysy dot. zaplanowanych inwestycji tj: przebudowa szpitalnego oddziału ratunkowego, zakup wyposażenia radiologii. Zaznaczył również, iż uwzględnienie środków finansowych na ten cel w budżecie będzie zależne od możliwości finansowych oraz realizacji innych zaplanowanych inwestycji powiatowych. Poruszył również kwestię planowanego przekształcenia ZOZ oraz przejęcia części zadłużenia szpitala przez powiat.
Wicestarosta zapytał, jak daleko posunięte są działania dotyczące wprowadzenia nowego regulaminu wynagrodzeń.
W odpowiedzi Dyrektor poinformował, że odbyło się spotkanie ze związkami zawodowymi ZOZ w celu przedstawienia oczekiwań, potrzeb. Związki przedstawiły swoje stanowisko w tej sprawie, obecnie prowadzone są rozmowy.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informacje zawarte w raporcie półrocznym z oceny działalności z wytyczeniem strategii działania Szpitala Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej.
d) zmiany uchwały Nr 354/LII/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 22 kwietnia 2010 r. w sprawie: zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego (lata 2009 – 2012) w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt. „System zielonych inwestycji” część pierwsza – zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej I Konkurs 2010 roku (załącznik nr 6),
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pozytywnie rozpatrzył wniosek Powiatu Skarżyskiego o udzielenie pożyczki na zadanie Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego. W uchwale Rady Powiatu Skarżyskiego
z dnia 22 kwietnia 2010 roku pożyczka planowana była w kwocie zł: 10.451.000
w transzach:
rok 2010 - w kwocie zł: 2.591.014
rok 2011 - w kwocie zł: 4.000.000
rok 2012 - w kwocie zł: 3.859.986
Po zakończeniu procedury negocjacyjnej w sierpniu br kwota pożyczki uległa zmniejszeniu w związku z pozytywnym rozpatrzeniem wniosku powiatu o dofinansowanie przedsięwzięcia w formie dotacji w kwocie zł: 4 628 858 (max. 40% przedsięwzięcia). Kwota pożyczki wyniesie 2.350.300zł i będzie wypłacona powiatowi w roku 2011 w kwocie zł. 1.385.140 oraz w roku 2012 w kwocie zł: 965.160. W związku ze zmianą kwoty pożyczki zasadne jest dostosowanie poprzednio podjętej uchwały do w/w wielkości.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania, pięcioma głosami za, przyjął powyższy projekt uchwały.
e) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025 (załącznik nr 7),
Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła powyższy projekt uchwały omawiając uzasadnienie wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął przedmiotowy projekt uchwały.
f) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok (załącznik nr 8).
Skarbnik – Pani Monika Gębska omówiła zmiany, jakie wprowadza do budżetu powiatu powyższa uchwała oraz podała uzasadnienie konieczności jej przyjęcia.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały Rady Powiatu:
- za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska),
- przeciw głosowała 1 osoba (członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski).
Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu przyjął w/w projekt uchwały.
Ad. pkt. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na wypowiedzenie radnemu Rady Powiatu Skarżyskiego warunków pracy i płacy (załącznik nr 9).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy projekt uchwały.
Ad. pkt. 3 Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 10),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że uchwała dotyczy wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej 9m2 w budynku szkoły, z przeznaczeniem na prowadzenie sklepiku szkolnego. Najemca zostanie wyłoniony w trybie przetargowym.
Zarząd Powiatu czterema głosami za podjął powyższą uchwałę. Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur.
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 11),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Wyjaśnił, że uchwała dotyczy wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej 9m2 w budynku szkoły,
z przeznaczeniem na prowadzenie sklepiku szkolnego. Najemca zostanie wyłoniony w trybie przetargowym.
Zarząd Powiatu czterema głosami za podjął powyższą uchwałę. Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur.
c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok (załącznik nr 12).
Skarbnik – Pani Monika Gębska omówiła zmiany, jakie wprowadza do budżetu powiatu powyższa uchwała oraz podała uzasadnienie konieczności jej przyjęcia.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały Rady Powiatu:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
Nieobecny podczas głosowania Wicestarosta - Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu przyjął w/w projekt uchwały.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 (załącznik nr 13) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na zatrudnienie na niepełnym etacie psychologa (4,5 godz. tygodniowo w ramach pracy w szkołach funkcjonujących w ośrodku oraz 1 godz. tygodniowo w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na prośbę zawartą
w powyższym piśmie:
- za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska),
- przeciw głosowała 1 osoba (członek Zarządu Pan Zenon Nowakowski).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zatrudnienie na niepełnym etacie psychologa (4,5 godz. tygodniowo w ramach pracy w szkołach funkcjonujących w ośrodku oraz 1 godz. tygodniowo w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka).
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 (załącznik nr 14) zawierające prośbę o pozytywne zaopiniowanie dwóch kandydatur na stanowiska: wicedyrektor ds. dydaktycznych do 31.08.2016 r. i wicedyrektor ds. opiekuńczo – wychowawczych do 31.08.2016 r.
Pan Zenon Nowakowski poinformował, że w dotychczasowej strukturze w zakresie kadry kierowniczej uwzględnione były następujące stanowiska: dyrektor, wicedyrektor oraz kierownik internatu. Mając na uwadze, iż liczba wychowanków w ośrodku nie uległa zwiększeniu, a obecna struktura organizacyjna zabezpieczała potrzeby jednostki nie poparł prośby dyrektora.
Zarząd Powiatu postanowił wystąpić do Dyrektora SOSW Nr 2 o pisemne przedstawienie informacji jak ulegnie zmianie struktura organizacyjna jednostki stosunku do obecnej struktury, jeżeli zostałyby pozytywnie zaopiniowane kandydatury na w/w stanowiska.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 15), w którym w nawiązaniu do ustaleń ze spotkania
w dniu 06.07.2011 r., przedstawił do zatwierdzenia propozycję struktury zatrudnienia pracowników administracji i obsługi.
Pan Zenon Nowakowski poinformował, że Zarząd Powiatu uprzedniej kadencji zobowiązał Dyrektora, aby w roku szkolnym 2011/2012 doprowadzić strukturę zatrudnienia w zakresie pracowników administracji i obsługi do ilości 16 osób. Obecnie Dyrektor wnioskuje o zatrudnienie w tej grupie 17 pracowników. W związku z tym podkreślił, że Dyrektor mimo nałożonego na niego zobowiązania Zarządu nie podjął działań zmierzających do ograniczenia zatrudnienia.
Zarząd Powiatu odłożył podjęcie decyzji w powyższej sprawie.
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Mieszkanki Skarżyska - Kamiennej (załącznik nr 16) dotyczące ustalenia warunków dzierżawy gruntu pod budowę pawilonu handlowego na działce nr 127/5 przy ul. Cmentarnej celem rozpatrzenia sprawy. Działka nr 125/5 stanowi własność Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu analizował zasadność usytuowania pawilonu na w/w działce biorąc pod uwagę zarówno specyfikę jak i estetykę miejsca. W wyniku przeprowadzonej dyskusji Zarząd nie wyraził zgody na wydzierżawienie gruntu pod budowę pawilonu handlowego na działce nr 127/5 przy ul. Cmentarnej.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych (załącznik nr 17) zawierające prośbę
o wyrażenie zgody na utworzenie następujących oddziałów: Technikum NR 3
Klasa I TGA – technik żywienia i gospodarstwa domowego – 37 osób,
Klasa I TM – technik mechanik – 25 osób,
Klasa I TFS – technik usług fryzjerskich – 16 osób i technik pojazdów samochodowych - 13 osób.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 3
Klasa IA wielozawodowa 3-letnia – 38 osób,
Klasa I B wielozawodowa 2-letnia – 29 osób.
Pan Zenon Nowakowski wskazał na zbyt późny termin złożenia pisma 31.08.2011 r.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie w/w klas. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora do informowania Zarządu o sprawach, które wymagają podjęcia w określonym terminie decyzji z odpowiednim wyprzedzeniem. Niedostosowanie się do powyższego zalecenia spowoduje nie podjęcie decyzji przez Zarząd Powiatu we wnioskowanej sprawie.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Państwowej Szkoły Muzycznej I ST (załącznik nr 18). Zawierające prośbę o objęcie patronatu oraz dofinansowanie w wysokości 6 000 zł. koncertu światowej sławy flecisty Łukasza Długosza oraz wybitnego pianisty Andrzeja Jungiewicza w ramach obchodów
50-lecia szkoły.
Starosta wyraził zgodę na objęcie patronatem w/w imprezy oraz zaproponował jej dofinansowanie w wysokości 3 000 zł. ze środków przeznaczonych na promocję powiatu (rozdz. 75075). Dodał, że dofinansowanie będzie możliwe po przyjęciu uchwały wniesionej pod obrady najbliższej sesji Rady Powiatu dot. wprowadzenia zmian w budżecie, poprzez zwiększenie środków na promocję powiatu.
Zarząd Powiatu wstępnie wyraził zgodę na dofinansowanie w kwocie 3 000 zł. koncertu światowej sławy flecisty Łukasza Długosza oraz wybitnego pianisty Andrzeja Jungiewicza w ramach obchodów 50-lecia Państwowej Szkoły Muzycznej I ST. Środki na ten cel postanowiono przeznaczyć z rozdz. 75075.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 19) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na utworzenie klas
o następującej liczebności:
I TI – technik informatyk 25
I TE – technik elektryk/technik elektronik 17/12 – 29
1a technolog robót wykończeniowych/posadzkarz 17/14 – 31
Pan Zenon Nowakowski stwierdził, że pismo w powyższej sprawie powinno wpłynąć
z odpowiednim wyprzedzeniem. Dyrektor zwrócił się o utworzenie w/w klas w dniu 29.08.2011 r.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie w/w klas. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora do informowania Zarządu o sprawach, które wymagają podjęcia decyzji
w określonym terminie z odpowiednim wyprzedzeniem. Niedostosowanie się do powyższego zalecenia spowoduje nie podjęcie decyzji przez Zarząd Powiatu we wnioskowanej sprawie.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 20) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na powołanie od dnia 1 września 2011 r. Pani mgr Jolanty Michnowskiej na stanowisko wicedyrektora szkoły. Uzasadniając swoją prośbę dyrektor podała, że Pani Michnowska pełni funkcję wicedyrektora szkoły od dnia 1 października 2006 r. Jest nauczycielem dyplomowanym. Dodała, że jest to osoba sumienna i mocno zaangażowana w życie szkoły i młodzieży.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na powołanie od dnia 1 września 2011 r. Pani mgr Jolanty Michnowskiej na stanowisko wicedyrektora szkoły.
za głosowały cztery osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
nieobecna podczas głosowania jedna osoba – Wicestarosta Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował prośbę zawarta w piśmie.
Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego (załącznik nr 21) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym wydatków. Powyższe wynika z konieczności zapłaty odsetek z tytułu nieterminowego przekazania dotacji na dzieci pochodzące z terenu Powiatu Skarżyskiego, umieszczone w placówce opiekuńczo – wychowawczej na terenie Powiatu Starachowickiego. Skarbnik dodała, że termin płatności wynikający z porozumienia zawartego z Powiatem Starachowickim wypadał dnia 10.04.2011 r., natomiast Wydział Finansowy otrzymał niezbędną dokumentację zatwierdzoną do przelewu w dniu
14.04.2011 r.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie finansowym Starostwa poprzez przeniesienie kwoty w wysokości 9,00 zł. z rozdziału 85201 § 2320 do rozdziału 85201 § 4580.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Ochotniczej Straży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 22) zawierające prośbę o udzielenie wsparcia finansowego w zakupie sprzętu ratownictwa drogowego „Holmatro”. Poinformował, że całkowity koszt zakupu sprzętu wynosi 68 tys. zł., z czego do chwili obecnej kwota jaką zabezpieczono wynosi 61 500 zł.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował potrzebę zakupu sprzętu. Kwota dofinansowania zostanie ustalona po przeanalizowaniu możliwości finansowych powiatu.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił dwa wnioski dotyczące założenia ksiąg wieczystych:
przez przyłączenie do księgi wieczystej KI1R/00024411/0, dla nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu 3 Place jako działki: nr 130 i nr 91, która stanowi pas drogowy ulicy Moniuszki, będącej drogą powiatową. Przedmiotowa działka jest własnością Powiatu Skarżyskiego na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 26.10.2004 r. znak SP.III.7729-258/04,
przez przyłączenie do księgi wieczystej KI1R/00024411/0, dla nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu 6 Rejów jako działki: nr 298/2 i nr 298/4, która stanowi pas drogowy ulicy Słonecznej, będącej drogą powiatową. Przedmiotowa działka jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 26.04.2007 r. znak IG.X.7729-59/07.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski (załączniki nr 23, 24).
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk …………………...
4. K. Bilska ………………………..
Załączników 24:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: trybu powołania członków, organizacji pracy i zasad działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego
Załącznik nr 3 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2011 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej ul. Szpitalna 1 w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 5 – raport półroczny z oceny działalności z wytyczeniem strategii działania Szpitala Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 354/LII/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 22 kwietnia 2010 r. w sprawie: zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego (lata 2009 – 2012) w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pt. „System zielonych inwestycji” część pierwsza – zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej
I Konkurs 2010 roku,
Załącznik nr 7 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025,
Załącznik nr 8 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2011 rok,
Załącznik nr 9 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na wypowiedzenie radnemu Rady Powiatu Skarżyskiego warunków pracy i płacy,
Załącznik nr 10 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 11 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej
Załącznik nr 12 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2011 rok,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2,
z dnia ,
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2,
z dnia 01.09.2011 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 06.09.2011 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Mieszkanki Skarżyska - Kamiennej, 18.08.2011 r.,
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych, z dnia 31.08.2011 r.,
Załącznik nr 18 - pismo Dyrektora Państwowej Szkoły Muzycznej I ST, z dnia 06.09.2011 r.,
Załącznik nr 19 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 29.08.2011 r.,
Załącznik nr 20 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 30.08.2011 r.,
Załącznik nr 21 – pismo Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego, z dnia 06.09.2011 r.,
Załącznik nr 22 – pismo Ochotniczej Straży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej, z dnia
06.09.2011 r.,
Załączniki nr 23, 24 – wnioski dotyczące założenia ksiąg wieczystych.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów