BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 44/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 44/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 9 sierpnia 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1.    Waldemar Mazur                                         - Wicestarosta
2.    Stanisław Dymarczyk                                 - Członek Zarządu Powiatu
3.    Zenon Nowakowski                                    - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1.    Małgorzata Łakomiec                                  - Sekretarz Powiatu
           
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Posiedzenie protokołowała: Joanna Wroniewska – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1.    Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja ewidencji gruntów w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali dla gminy Łączna”.
2.    Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3.    Sprawy różne.
    Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
    Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek.

Streszczenie posiedzenia:
Ad. pkt.1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja ewidencji gruntów w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali dla gminy Łączna”. (załącznik nr 2)
    Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Zaznaczył, że specyfikacja została przygotowana poprawnie. Następnie poddał projekt pod głosowanie.
- Za głosowały trzy osoby (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pan Zenon Nowakowski)
    Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
    
Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
    W związku z termomodernizacją budynków użyteczności publicznej będących własnością Powiatu Skarżyskiego tj. Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych oraz I Liceum Ogólnokształcącego, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji (załącznik nr 3), w którym zawarto informację,  iż Wykonawca ww. zadania zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę wykonania obróbek blacharskich ( szczegóły znajdują się w piśmie załączonym do niniejszego protokołu). Po konsultacjach przeprowadzonych z Naczelnikiem Wydziału Architektury, Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego, stwierdzono że rozwiązania przedstawione przez Wykonawcę robót są lepsze. Wykonanie obróbek w zaproponowany sposób wyeliminuje zagrożenia związane z obrywaniem rynien
i występowaniem zacieków na elewacji. Prace zostaną przeprowadzone w ramach podpisanych umów oraz bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag oraz jednogłośnie wyraził zgodę na wykonanie obróbek blacharskich w sposób zaproponowany przez Wykonawcę robót.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż wpłynęło pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (załącznik nr 4) zawierające prośby o:
•    przekazanie środków finansowych w wysokości 19.110 zł zabezpieczających uposażenie pracownika, który z dniem 01.09.2012 r. zostanie zatrudniony w w/w placówce na etacie pedagoga – doradcy zawodowego,
•    zwiększenie wymiaru czasu pracy (z ½ etatu na cały etat) woźnej zatrudnionej w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Dyrektor wyjaśnia, że jest to spowodowane uzyskaniem dużo większej powierzchni użytkowej do sprzątania na skutek zmiany siedziby placówki.
Pan Zenon Nowakowski przeanalizował możliwości budżetowe Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (kalkulacja stanowi załącznik do pisma dyrektora placówki). W planie finansowym na 2012 rok na płace i pochodne zostało zabezpieczone 800.000 zł. Po wypłaceniu do grudnia 2012 r. kwot należnych z tytułu wynagrodzeń, godzin nadliczbowych, wynagrodzenia administracji i obsługi, jubileuszy oraz nagród dyrektora, w budżecie placówki pozostanie 42.495 zł. W związku z tym, Pan Zenon Nowakowski zasugerował aby kwotę potrzebną na uposażenie w/w pracownika zabezpieczyć w ramach budżetu szkoły. Dodatkowo zaznaczył, iż osoba zatrudniona w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej na etacie woźnej wykonuje obowiązki tożsame z zakresem obowiązków sprzątaczki, uzyskując jednocześnie wyższe wynagrodzenie od przeciętnego wynagrodzenia przewidzianego dla sprzątaczki ( w porównaniu z innymi placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe).
Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie powyższego pisma, nie wyraża zgody na przekazanie dodatkowych środków finansowych na uposażenie pracownika, który od września 2012 roku podejmie pracę w  Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Jednocześnie sugeruje zabezpieczenie potrzebnej kwoty w wysokości 19.110 zł w ramach środków własnych placówki przewidzianych na wykonanie wynagrodzeń do końca 2012 roku.
Zarząd wyraża zgodę na zwiększenie wymiaru czasu pracy dla osoby zatrudnionej w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, zobowiązując jednocześnie dyrektora placówki do przekształcenia dotychczasowego stanowiska woźnej na stanowisko sprzątaczki, z uwzględnieniem średniej pensji przysługującej na tym stanowisku.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski  podał do wiadomości Zarządu, iż wpłynęło pismo Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. ks. prof. Włodzimierza Sedlaka (załącznik nr 5) z prośbą o zapoznanie się i zatwierdzenie  nowego Statutu Biblioteki. Poinformował, że Statut ma charakter ogólny i nie budzi zastrzeżeń merytorycznych.
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag co do treści przedłożonego Statutu, jednocześnie zobowiązał Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do przygotowania stosownej uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia Statutu. Obowiązek podjęcia uchwały wynika z decyzji Rady Miasta w Skarżysku – Kamiennej oraz Rady Powiatu Skarżyskiego o prowadzeniu Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej przez gminę Skarżysko – Kamienna.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zreferował pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza (załącznik nr 6), w którym zwrócono się z prośbą o wyrażenie zgody na przedłużenie umowy o pracę z osobą na stanowisku dozorcy do dnia 31 marca 2013 roku. W tym czasie pracownik osiągnie uprawnienia do otrzymania zasiłku przedemerytalnego. Ponadto prośba o utrzymanie powyższego etatu wynika z konieczności bezpośredniego nadzoru nad wymiennikownią, która musi być stale monitorowana, zwłaszcza w okresie zimowym. Dyrektor nadmienił także, iż zatrudnienie dozorcy nie zwiększy limitu zatrudnienia pracowników administracji i obsługi przewidzianego dla szkoły.
Zarząd Powiatu przychylił się do prośby Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego, wyrażając zgodę na przedłużenie umowy z w/w pracownikiem do dnia 31 marca 2013 roku.

Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił prośbę Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 7) o zgodę na wynajem ok. 1 m² powierzchni użytkowej w budynku szkoły z przeznaczeniem na ustawienie kserokopiarki
oraz 1 m² z przeznaczeniem na ustawienie automatu do sprzedaży napojów gorących. Poinformowano, iż 30 czerwca 2012 roku wygasły umowy zawarte na najem powierzchni z dotychczasowymi firmami.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajem w trybie bezprzetargowym ok. 2 m² powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych. Jednocześnie podkreśla, że w kolejnych latach, począwszy od 2013 roku w celu wyłonienia najemcy powierzchni użytkowej odbywać się będzie procedura przetargowa.

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

    Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że do Przewodniczącego Rady Powiatu Skarżyskiego wpłynęło pismo P.P.H.U. „Martom” (załącznik nr 8), dotyczące realizacji uchwały Nr 184/XXIII/2012 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 6 czerwca 2012 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora ZOZ w Skarżysku – Kamiennej. W związku z tym, wnioskodawcy przedmiotowego pisma zwracają się ze szczegółowymi pytaniami dotyczącymi rozwiązania umowy z firmą, która do tej pory wykonywała usługi przewozu zwłok, kserokopii dokumentów, rozpisania nowego przetargu, wdrożenia w życie regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości nie przekraczającej 14.000 euro oraz „pośrednictwa” szpitala w kontaktach z usługodawcami transportu zwłok. W związku z powyższym Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o ustosunkowanie się do pytań zawartych w piśmie.
    Zarząd Powiatu przyjął informację do wiadomości. Rozstrzygnie poruszone kwestie po otrzymaniu odpowiedzi od Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej.
    Następnie Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła zebranym pismo Wojewody Świętokrzyskiego (załącznik nr 9) zawierające informację, że od 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. Nr 208, poz. 1240). Zgodnie z postanowieniami art. 31, w celu właściwej i sprawnej realizacji zadań o których mowa w art. 30 ust. 3 cyt. ustawy, do obowiązków rady powiatu należy coroczne ustalanie w drodze uchwały wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających. Biorąc powyższe pod uwagę Wojewoda Świętokrzyski zwraca się z prośbą o podjęcie stosownych działań w celu właściwego wykonania zadania nałożonego na organ stanowiący powiatu.
     Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
    Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
 
   Protokołowała                                                                      w/z Przewodniczącego Zarządu

Joanna Wroniewska                                                                             Wicestarosta
                                                                                                               Waldemar Mazur

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1.    S. Dymarczyk ………………….............
2.    Z. Nowakowski ………………………...


Załączników 9:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja ewidencji gruntów w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali  dla gminy Łączna”
Załącznik nr 3 – pismo Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy
i Inwestycji, z dnia 08.08.2012 r.
Załącznik nr 4 - pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, z dnia 08.08.2012 r.
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. ks. prof.
W. Sedlaka, z dnia 07.08.2012 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 07.08.2012 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 30.07.2012 r.
Załącznik nr 8 – pismo P.P.H.U. „Martom”, z dnia 01.08.2012 r.
Załącznik nr 9 – informacja Wojewody Świętokrzyskiego, z dnia 18.07.2012 r.
 


Data wytworzenia : 2012-09-17 15:45 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-09-17 03:01 Osoba udostępniająca na stronie : Joanna Wroniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html