Protokół Nr 34/2010
Protokół Nr 34/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 11 sierpnia 2010 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
• Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
5. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu
• Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Andrzej Dembowski - p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej
2. Jadwiga Matyja - główna księgowa ZOZ
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r.:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej,
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2010 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
3. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 22.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Pani Jolanta Garbala wniosła o umieszczenie w porządku posiedzenia projektu uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pana Pawła Buryło – Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia, z uwzględnieniem wniosku Pani Jolanty Garbali.
Porządek posiedzenia po zmianach:
1. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r.:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej,
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2010 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
3. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 22,
c) upoważnienia Pana Pawła Buryło – Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Skarżysku – Kamiennej.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r.:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 2),
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Pana Andrzeja Dembowskiego – pełniącego obowiązki Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej oraz Panią Jadwigę Matyję – główną księgową ZOZ. Poinformował, że zgodnie z planem pracy Rady Powiatu w/w materiał zostanie przekazany radnym. Następnie zwrócił się o przedstawienie przedmiotowej informacji.
Pani Jadwiga Matyja omówiła szczegółowo informację o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. Zespołu Opieki Zdrowotnej. Wypowiedź stanowi załącznik nr 3.
Pan Andrzej Dembowski poinformował, że ogólnie szpital pracuje na poziomie 112 – 113% zakładanego planu. Niemniej jednak na niektórych oddziałach szpitalnych wystąpiło niewykonanie kontraktu, a na niektórych nadwykonanie. Stąd też w pierwszym półroczu niewykonanie wyniosło ok. 821 000 zł. w stosunku do planu. Podkreślił, że Narodowy Fundusz Zdrowia nie w każdym przypadku wyraża zgodę na przesunięcie środków z kontaktu między oddziałami. Wskazał także, że są oddziały wykonujące świadczenia nielimitowane tj. ratujące życie, za które NFZ zwraca środki. Odnosząc się do nadwykonań za 2009 r. poinformował, że ZOZ uzyskał nakaz sądowy zwrotu środków przez Narodowy Fundusz Zdrowia w wysokości ok. 4 mln.zł. plus odsetki ok. 5 mln. zł. W wyniku przeprowadzonych rozmów Fundusz wystąpił z propozycją zawarcia ugody na poziomie 50% należności. W związku ze złą sytuacją finansową szpitala dyrektor uznał za zasadne podpisanie ugody. Wskazał również, iż nie przyjęcie ugody skutkować będzie dalszą drogą sądową i co za tym idzie wydłużeniem terminu zwrotu środków oraz ewentualnym zakwestionowaniem zasadności tych nadwykonań. Dyrektor poinformował również, że zobowiązania wymagane szpitala wynoszą ok. 11 mln. zł. Obecnie podejmowane są działania mające na celu zamianę tych zobowiązań na długoterminowe lub spłaty ratalne.
Księgowa zwróciła uwagę, iż wysokie zobowiązania powodują stałe narastanie kosztów związanych z obsługą długu. Sytuacja ta pogarsza znacznie wynik finansowy szpitala oraz powoduje trudności w bieżącym funkcjonowaniu jednostki.
Dyrektor poinformował, że w wyniku negocjacji z NFZ za pierwsze półrocze br. nastąpi przesunięcie środków w kwocie 500 000 zł. pomiędzy niektórymi oddziałami, gdzie wystąpiły nadwykonania i niewykonania.
Wicestarosta zwrócił się z pytaniem o prace dot. uruchomienia sterelizatornii?
Dyrektor w odpowiedzi poinformował, że trwają prace wykończeniowe, które powinny zakończyć się w bieżącym roku. Obecnie ZOZ posiada podpisaną umowę na świadczenie tych usług do końca listopada br. przez firmę ze Starachowic. Dyrektor poinformował również Zarząd o spotkaniu z udziałem Prezydenta Miasta Skarżyska – Kamiennej i radnych miasta, którego głównym tematem była pomoc gminy w uruchomieniu sterelizatornii. Prezydent zadeklarował pomoc poprzez przeznaczanie przez gminę corocznie jakieś kwoty dla szpitala na celową inwestycję, przy założeniu, że szpital sam spłaca 1/3 zaciągniętego kredytu. Dyrektor zaproponował udzielenie dotacji przez samorząd gminny w kwocie 904 000 zł. z przeznaczeniem na zakup sprzętu do sterelizatornii. Sprawa ta ma zostać przestawiona pod rozwagę radnych na sesji Rady Miasta Skarżyska – Kamiennej.
Wicestarosta zapytał o działania związane z wydzierżawieniem budynku ZOZ na prowadzenie stacji dializ.
Dyrektor poinformował, że do przetargu stawiła się jedna firma, która wystąpiła z innym projektem niż zakładany. Firma zakłada rozbudowę budynku o 110 m2. Aktualnie na takie działania nie ma zgody Rady Społecznej ZOZ i Rady Powiatu. Nadmienił również, że ogólnopolska firma okulistyczna Elmed wystąpiła do szpitala o dzierżawę bloku operacyjnego,
w dni wolne od pracy, w celu wykonywania operacji zaćmy. Przewidywany zysk dla ZOZ-u to kwota 7 000 zł. za dzierżawę bloku raz w miesiącu (sobotę) plus koszty materiałów. Pan Andrzej Dembowski zasygnalizował, iż w w/w sprawie będzie występował do Rady Społecznej ZOZ
i Rady Powiatu.
Wicestarosta zwrócił się o przedstawienie informacji na temat przetargu na budowę Zakładu Diagnostyki Obrazowej.
Dyrektor poinformował, że na przetarg na budowę Zakładu Diagnostyki Obrazowej wraz
z oddziałem oraz prowadzenie tych usług dla szpitala nie zgłosił się żaden oferent. W związku
z tym na Radzie Społecznej ZOZ zostało zaopiniowane rozwiązanie alternatywne
tj. wydzierżawienie zakładu radiologii i pracowni usg ZOZ. Takie działanie wymagać będzie likwidacji zakładu oraz prowadzenia tych usług przez firmę z zewnątrz. Propozycja ta zostanie poddana pod rozwagę radnych.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację. Odnośnie pozostałych działań, jakie zamierza podjąć Dyrektor Zarząd zajmie stanowisko po otrzymaniu pisemnego wystąpienia Dyrektora.
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego (załącznik nr 4),
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik nr 5).
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. OLK i MOMP.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2010 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 6).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie jego przyjęcie:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r. (załącznik nr 7),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Poinformował, że zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w § 1 i 2 wynikają z Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Nr FN.I.3011.1-188/10 z dnia 4 sierpnia 2010 r. zwiększającej plan dotacji celowej na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej
z przeznaczeniem dla jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej na pokrycie kosztów związanych z udziałem w akcji ratowniczej w czasie powodzi w maju i czerwca 2010 r.
Wicestarosta wskazał, że w uzasadnieniu do projektu uchwały brak jest wyjaśnienia na jaki cel zostaną przeznaczone środki przekazane przez Wojewodę dla Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej.
W wyniku przekazanych przez Wydział Finansowy wyjaśnień tj. pism Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, wskazujących na jaki cel zostaną przeznaczone w/w środki, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 22 (załącznik nr 8).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz informując, że Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na ogłoszenie przetargu na wynajem pomieszczenia o powierzchni 13 m2 z przeznaczeniem na sklepik szkolny. W związku z powyższym przygotowany został w/w projekt uchwały, zgodnie z którym wyłonienie najemcy będzie dokonane w trybie przetargowym.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
c) upoważnienia Pana Pawła Buryło – Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 9).
Referująca: Pani Jolanta Garbala. Poinformowała, że Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego wystąpił o udzielenie mu pełnomocnictwa w celu reprezentowania Beneficjenta w realizacji projektu pod nazwą „Dziś zdobywam wiedzę – jutro Europę” w ramach Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Wicestarosta Pan Leszek Lepiarz zwrócił się z pytaniem, czy Zarząd Powiatu wyrażał zgodę na przystąpienie szkoły do w/w projektu?
W celu uzyskania stosownych wyjaśnień na posiedzenie Zarządu poproszona została Pani Ewa Urban Naczelnik Wydziału Rozwoju Powiatu oraz Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
Pani Ewa Urban poinformowała, że projekt ten nie był opiniowany przez wydział. Przypomniała, że Zarządzenie Nr 45/2007 Starosty Skarżyskiego z dnia 12 lipca 2007 r. określa procedurę przygotowania projektu o dofinansowanie z funduszy europejskich. Określona
w zarządzeniu procedura wskazuje, iż w pierwszej kolejności projekt powinien zostać złożony do Wydziału Rozwoju Powiatu w celu zaopiniowania, a następnie pod obrady Zarządu Powiatu. Naczelnik wyjaśniła również, iż zgodnie z dokumentacją konkursową wnioski na w/w projekt mogły składać wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych w tym szkoła, ale do realizacji przedsięwzięcia wymagane jest udzielenie pełnomocnictwa przez Zarząd Powiatu. Dodała, iż projekt ten nie wymaga wniesienia wkładu własnego.
Pan Jerzy Krawczyk poinformował, że jest to dwuletni projekt dotyczący prowadzenia dodatkowych zajęć dla uczniów, nie wymagający wkładu własnego. Niemniej jednak Dyrektor nie przedłożył wniosku oraz harmonogramu projektu.
Wicestarosta zwrócił uwagę, że Dyrektor nie przedłożył wszystkich wymaganych dokumentów do zaopiniowania przez Zarząd.
Pani Jolanta Garbala stwierdziła, że należy w tej sprawie oddzielić problem naruszenia procedur obowiązujących w procesie występowania o środki unijne od problemu podjęcia uchwały Zarządu w sprawie upoważnienia Dyrektora III LO. Jej zdaniem nie można pozbawić szkoły kwoty ponad 650 000 zł. na cele edukacyjne tylko dlatego, że dyrektor szkoły popełnił błąd w procedurach wytyczonych przez organ prowadzący. Za takie naruszenie możliwe jest wyciągnięcie konsekwencji wobec dyrektora szkoły, ale uchwałę należy podjąć by dyrektor mógł ją dostarczyć w terminie określonym przez ŚBRR tj. do 17 sierpnia br.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Janusz Ordyński),
- przeciw nie głosował nikt,
- wstrzymały się od głosu dwie osoby (Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus).
Zarząd Powiatu większością głosów podjął powyższą uchwałę.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus odczytał pismo Prezesa Zarządu Budromostu Starachowice Spółka z o.o. (załącznik nr 10) dotyczące rozbudowy
ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej wraz z budową małego ronda w Skarżysku – Kam. Zgodnie z § 5 ust. 6 Umowy Nr ZDP.2222-31/2010 z dnia 01.07.2010 r. zawiadomił, iż ze względu na nieprzewidziane zmiany organizacyjne w firmie zachodzi konieczność zmiany na stanowisku kierownika budowy w/w kontraktu. Wniesiono o akceptację Pana Grzegorza Linka, posiadającego równoważne uprawnienia. Jednocześnie w załączeniu przekazano oświadczenie kierownika budowy, kopię uprawnień oraz zaświadczenia z izby samorządu zawodowego. Zmiana osoby na stanowisku kierownika budowy nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy.
Zarząd Powiatu zaakceptował zmianę osoby na stanowisku kierownika budowy
i powierzenie pełnienia tej funkcji Panu Grzegorzowi Linkowi. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę – Pana Jerzego Żmijewskiego oraz członka Zarządu Powiatu – Pana Artura Berusa do podpisania pisma w tej sprawie.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Dyrekcji Bursy Szkolnej (załącznik nr 11) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na wycięcie drzewa, które rośnie
w obrębie prowadzonych prac związanych z naprawą kanalizacji deszczowej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na drzewa, które rośnie w obrębie prowadzonych prac związanych z naprawą kanalizacji deszczowej. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora Bursy Szkolnej do wystąpienia do Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna o uzyskanie stosownej decyzji.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami (załącznik nr 12) zawierającym informację, że w związku ze złożonymi do Wojewody Świętokrzyskiego wnioskami
o uregulowanie stanu prawnego drogi powiatowej nr 0591 T w trybie art. 73 ustawy z dnia
13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (22 wnioski) zachodzi konieczność wykonania korekty mapy sytuacyjnej podziału nieruchomości przyjętej do zasobu geodezyjnego i kartograficznego Starosty Skarżyskiego
z dnia 28.11.2008 r. Wskazany przez pracownika ZDP pas gruntu zajęty pod drogę przy wykonywaniu w/w opracowania został zakwestionowany przez Wojewodę Świętokrzyskiego
w trakcie oględzin nieruchomości. Środki przyznane przez wojewodę Świętokrzyskiego
z budżetu Państwa do wykorzystania w 2010 r. w celu regulacji dróg powiatowych zostały już
w pełni wykorzystane, w związku z powyższym Naczelnik zwrócił się o rozważenie możliwości pokrycia kosztów przedmiotowej korekty. Szacowany koszt to ok. 5 000 zł. Korekta pozwoli na uregulowanie własności przez Wojewodę Świętokrzyskiego pasa gruntu drogi powiatowej na rzecz Powiatu Skarżyskiego. Następnie Starosta odczytał opinię Skarbnika Powiatu w powyższej sprawie, zawierająca informację, iż Powiat Skarżyski otrzymał środki finansowe na wykonanie tego zadania od Wojewody Świętokrzyskiego jako dotację celową. Mając na uwadze, że nie możemy występować po raz drugi o środki finansowe na to samo zadanie celem dokonania korekty Skarbnik stwierdziła, iż środki finansowe winny być wygospodarowane z dz. 600 rozdz. 60014 w jednostce budżetowej Zarząd Dróg Powiatowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z w/w pismami postanowił zwrócić się do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora ZDP do przygotowania i przedłożenia stanowiska na kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus przedstawił pismo Wójta Gminy Bliżyn (załącznik nr 13) przekazujące projekt porozumienia dotyczącego przekazania przez Powiat Skarżyski i przejęcia przez Gminę zadań związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gminy Bliżyn, z uwzględnionymi poprawkami zgłoszonymi przez Zarząd Powiatu, z prośbą o jego podpisanie. Przypomniał, że Zarząd zaproponował, aby drogi powiatowe w Gminie Bliżyn były utrzymywane w II standardzie, jak dotychczas.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski stwierdził, iż należy sprawdzić czy Uchwała
Nr 327/XLVIII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie przekazania Gminie Bliżyn zadań publicznych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych, daje Zarządowi Powiatu upoważnienie do podpisania porozumienia z gminą obejmującego cztery sezony zimowe, w latach 2010 – 2014.
Zarząd Powiatu postanowił po sprawdzeniu zgodności porozumienia z w/w uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego, upoważnić Starostę – Pana Jerzego Zmijewskiego oraz Członka Zarządu Powiatu - Pana Artura Berusa do jego podpisania.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus przedstawił pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w Suchedniowie (załącznik nr 14) przekazujące apel, jaki Rada Miejska
w Suchedniowie podjęła na sesji w dniu 27 lipca 2010 r. w sprawie wypoziomowania przepustów i udrożnienia rowów przy ulicy Żeromskiego w Suchedniowie, z prośbą o zajęcie przychylnego stanowiska w sprawie skutecznego usunięcia nieprawidłowości, co niezbędne jest dla poprawy warunków życia mieszkańców.
Zarząd Powiatu wskazał, że aktualnie w budżecie powiatu zabezpieczone zostały środki finansowe na wykonanie projektu przebudowy w/w drogi wraz z odwodnieniem. Zadanie to będzie realizowane w przyszłej kadencji. Jednocześnie Zarząd zwrócił uwagę, że po dokonaniu wizji lokalnej jednym z powodów braku odpływu wody są działania Pana Piotra Pomocnika, który poprzez wykonane prace na działce uniemożliwił swobodny odpływ wody z drogi powiatowej tj. ul. Żeromskiego w Suchedniowie.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 15) zawierające prośbę o dokonanie zwiększeń środków finansowych w § 4170 – umowy zlecenia – 7 000 zł. Środki te zostaną przeznaczone na pokrycie kosztów wykonania podłogi w sali gimnastycznej zgodnie z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego nakazującego jej wymianę ze względów bezpieczeństwa. Prace rozbiórkowe
i przygotowawcze przeprowadzone zostaną przez pracowników szkoły w czasie remontu związanego z termomodernizacją. Środki przeznaczone zostaną na pokrycie kosztów układania, cyklinowania i malowania. Szkoła posiada zakupione wcześniej materiały. Dyrektor w piśmie poinformował również, że w budżecie szkoły znajdowały się środki na ten konieczny remont.
W związku ze szczególnie dużymi wydatkami na energie cieplną związanymi z bardzo ostrą zimą zostały przeniesione, w celu pokrycia wydatków na energię. Następnie odczytała pozytywną opinię Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, w zakresie zwiększenia środków dla szkoły. Naczelnik wniósł o dokonanie przeniesienia kwoty 6 000 zł.
z rezerwy celowej rozdz. 801.
Starosta wskazał, że dyrektor nie zachował właściwej procedury oraz rozpoczął remont sali bez zabezpieczenia środków na ten cel. Uznał, iż w pierwszej kolejności dyrektor powinien zwrócić się do Zarządu Powiatu z prośbą o dokonanie stosownych przeniesień w budżecie zabezpieczających realizację remontu.
Pani Jolanta Garbala również uznała, że dyrektor nie zachował właściwej procedury, jednak mając na uwadze rozpoczynający się niedługo rok szkolny stwierdziła, iż należy dokonać stosownych przeniesień, aby przygotować salę przed 1 wrześniem. Dodała, że dyrektor szkoły zakupił parkiet i inne potrzebne materiały na remont sali gimnastycznej. Planując budżet zabezpieczył środki na ten cel. Nie przewidział tylko, że wzrosną znacznie wydatki na energię, co wpłynęło na zmniejszenie środków na remonty. Zaznaczyła, że zadaniem powiatu jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki w każdej szkole. Potrzebna kwota może być przekazana z rezerwy subwencji oświatowej. Zwróciła się z prośbą do Zarządu
o wyrażenie zgody na przekazanie ZST kwoty 6 000 zł., aby umożliwić Dyrektorowi Maciejewskiemu przygotowanie sali gimnastycznej na nowy rok szkolny.
Wicestarosta zwrócił się z pytaniem do Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu
i Turystyki, czy dyrektor nie może wygospodarować niezbędnej kwoty z budżetu placówki?
Pan Jerzy Krawczyk wskazał, że z dniem 1 września br. ZST zostanie połączony
z Centrum Kształcenia Praktycznego. W wyniku tego połączenia w placówce powstanie niedobór środków finansowych na płace w kwocie ok. 40 000 zł. Jednakże w chwili obecnej możliwe jest wygospodarowanie tych środki w ramach budżetu szkoły.
Zarząd Powiatu postanowił podjąć decyzję w tej sprawie po uzyskaniu wyjaśnień Dyrektora ZST.
Pani Jolanta Garbala zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 16) zawierającym prośbę o przekazanie środków w kwocie 1 000 zł., która została wpłacona na dochody budżetowe Starostwa Powiatowego (za odzyskany złom). W/w kwota zostanie przeznaczona na zakup lamp oświetleniowych na remontowanej klatce schodowej oraz do pracowni mechatronicznej.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać powyższe pismo do Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w celu uzyskania informacji, czy szkoła dysponuje środkami finansowymi na w/w cel.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił Zarządowi informację o złożonej przez Panią Jolantę Garbalę propozycji otwarcia Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii
w Suchedniowie. Siedzibą MOS w Suchedniowie byłby kompleks budynków obecnego Zespołu Szkół w Suchedniowie. Pan Starosta wskazał, że obecnie istniejąca baza Zespołu Szkół jest niewykorzystana. Nie funkcjonuje internat, w szkole ze względu na trwający od kilku lat niż demograficzny uczy się coraz mniej uczniów. Założenie nowej placówki do której nabór wychowanków jest pewny pozwoliłby w pełni wykorzystać istniejącą bazę i stworzyć nowe miejsca pracy dla nauczycieli.
Pani Jolanta Garbala poinformowała Zarząd, że swoją propozycję przedstawiła Burmistrzowi Miasta i Gminy Suchedniów. Wskazała również, że otwarcie drugiego MOS-u
w powiecie skarżyskim jest zasadne i w niczym nie zagraża naborowi wychowanków do MOS
w Skarżysku. W Skarżysku przebywają wychowankowie na poziomie szkoły podstawowej
i gimnazjum. Do MOS-u w Suchedniowie przyjmowani byliby wychowankowie na poziomie szkół ponadgimnazjalnych.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację. Upoważniono Starostę – Pana Jerzego Żmijewskiego i członka Zarządu - Panią Jolantę Garbalę do prowadzenia dalszych rozmów na temat otwarcia MOS w Suchedniowie z tamtejszymi władzami oraz informowania Zarządu o podejmowanych działaniach.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. Leszek Lepiarz ………………….
2. J. Garbala ……………………….
3. A. Berus …………………………
4. J. Ordyński ………………………
Załączników 16:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – informacja o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. Zespołu Opieki Zdrowotnej,
Załączniki nr 3 – informacja głównej księgowej ZOZ,
Załącznik nr 4 – informacja o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
Załącznik nr 5 – informacja o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy,
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu do przeprowadzenia postępowania w celu wyłonienia biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2010 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 22,
Załącznik nr 9 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pana Pawła Buryło – Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 10 – pismo Prezesa Zarządu Budromostu Starachowice Spółka z o.o., z dnia 30.07.2010 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrekcji Bursy Szkolnej, z dnia 10.08.2010 r.
Załącznik nr 12 – pismo Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, z dnia 19.07.2010 r.
Załącznik nr 13 – pismo Wójta Gminy Bliżyn, z dnia 04.08.2010 r.
Załącznik nr 14 – pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w Suchedniowie, z dnia 29.07.2010 r.
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 09.08.2010 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia
30.07.2010 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów