BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 29/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 29/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniach 16, 17 maja 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Dorota Małek – Nowak - Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno –
Wychowawczych
2. Mariusz Kawa - Dyrektor Specjalnego Ośrodka – Szkolno –
Wychowawczego Nr 2
3. Jerzy Krawczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury,
Sportu i Turystyki
4. Mariusz Bodo - Naczelnik Wydziału Organizacyjno –
Administracyjnego
Listy obecności stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.


Porządek posiedzenia:

1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w Uchwale Nr 20/58/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 kwietnia 2012 r.
2. Podjęcie decyzji dotyczącej pobytu wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 i Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych
w placówkach w czasie sobót i niedziel w roku szkolnym 2012 - 2013.
3. Podjęcie decyzji w sprawie zmiany dostawcy ciepła do Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych i Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia z dnia 16.05.2012 r.:
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przestawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.

Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w Uchwale Nr 20/58/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 kwietnia
2012 r. (załącznik nr 3)
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, że zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z konieczności skorygowania sposobu pokazania zmiany nazwy zadania inwestycyjnego rocznego. Nazwę zadania „Montaż monitoringu w budynku przy Placu Floriańskim” zastępuje się nazwą „Sprzedaż, dostarczenie i montaż systemu CCTV - telewizja obserwacyjna w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku-Kamiennej”. Zakres rzeczowy zadania oraz jego wartość nie ulega zmianie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Ad. pkt. 2. Podjęcie decyzji dotyczącej pobytu wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 i Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych
w placówkach w czasie sobót i niedziel w roku szkolnym 2012 – 2013.
W celu przedstawienia w/w sprawy na posiedzenie Zarządu zaproszono Panią Dorotę Nowak – Małek – Dyrektora ZPEW i Pana Mariusza Kawę – Dyrektora SOSW Nr 2.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że do Zarządu Powiatu wpłynęły pisma Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2
i Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych zawierające prośby
o wyrażenie zgody na pobyt wychowanków w placówkach w czasie sobót i niedziel w roku szkolnym 2012 – 2013 (załączniki nr 4 i 5). Podkreślił, że wyrażenie zgody na powyższe wiąże się z dodatkowymi godzinami pracy dla nauczycieli i obsługi oraz dodatkowymi środkami finansowymi na ten cel. Dodał, że powiat nie otrzymuje środków na pokrycie kosztów zajęć weekendowych. W związku z powyższym zwrócił się do Dyrektorów
o przedstawienie informacji na temat kosztów oraz grup wychowanków pozostających w dni wolne.
Pani Dorota Małek Nowak poinformowała, że od września 2009 r. w placówce pozostaje średnio ok. 20 wychowanków, są to przeważnie dzieci z Domów Dziecka (ze względu na dużą odległość od miejsca zamieszkania) oraz mające bardzo trudne warunki rodzinne i mieszkaniowe. W tej grupie są również wychowankowie Domów Dziecka, którzy uzyskali pełnoletniość, jednakże trudna sytuacja domowa powoduje, iż pozostają w placówce w czasie weekendów. Podkreśliła, że w niektórych przypadkach wychowankowie wyjeżdżający do domów rodzinnych nie mają zapewnionego wyżywienia, ogrzewania
i podstawowych warunków sanitarnych. Dla dobra dzieci i ich rozwoju wskazane jest stworzenie im możliwości funkcjonowania w odpowiednich warunkach. Obecnie grupa pozostająca na weekendy została zminimalizowana do ok. 20 dzieci, są to 2 grupy wychowawcze. W związku z powyższym opieką należy objąć dzieci od piątku, zapewniając opiekę nocną oraz wychowawców (4 etaty) i wyżywienie (2 osoby w kuchni). Wyjaśniła, że jeden etat nauczycielski to kwota ok. 5 800 zł. (brutto)/miesięcznie, a całkowity koszt w skali roku to ok. 300 tys. zł.
Wicestarosta zapytał, czy pobyt wychowanków w dniach których nie ma obowiązku zapewnienia opieki jest dodatkowo finansowany?
Dyrektor wyjaśniła, że do 2005 r. ośrodki szkolno – wychowawcze pracowały również w soboty i niedziele sprawując całoroczną opiekę. Natomiast od 2005 r. opieka ta może być zapewniana za zgodą organu prowadzącego, który pokrywa koszty z tym związane. Dodała także, iż brak zgody może spowodować rezygnację opiekunów tych dzieci
z ich pobytu w placówce i w konsekwencji likwidację trzech klas. Pani Dorota Nowak – Małek poinformowała, że część ośrodków szkolno – wychowawczych za zgodą organu prowadzącego zapewnia opiekę w weekendy.
Starosta poddał pod rozwagę możliwość zapewnienia opieki poprzez zawarcie umów zleceń, co byłoby tańszym rozwiązaniem niż zatrudnienie z Karty Nauczyciela.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska zapytała, od jakiej ilości grup zaczęto kontynuację, w jaki sposób dokonano ograniczenia liczby dzieci pozostającej oraz utrata jakiej wysokości środków finansowych będzie się wiązać z ewentualną rezygnacją z pobytu dzieci w placówce?
Dyrektor poinformowała, że we wrześniu były to 4 grupy wychowawcze spośród
6 grup funkcjonujących w placówce. Weryfikacja do 2 grup została przeprowadzona poprzez zbadanie indywidualnej sytuacji każdego dziecka. Części wychowankom zapewniono dowóz do domów w porozumieniu z gminami. Utrata tych dzieci spowoduje zmniejszenie subwencji oświatowej.
Członek Zarządu Pan Zenon Nowakowski zapytał, czy Dyrektor zwracała się do domów dziecka o pokrycie kosztów pobytu w soboty i niedziele?
Pani Dorota Nowak – Małek poinformowała, że domy dziecka pokrywają koszty żywienia, natomiast kwestia pokrycia kosztów opieki nie była pertraktowana.
Pan Mariusz Kawa poinformował, że w SOSW Nr 2 wg. jego wyliczeń roczny koszt utrzymania opieki w soboty i niedziele to kwota ok. 300 tys. zł. Natomiast ewentualna utrata wychowanków z powodu braku możliwości zapewnienia opieki weekendowej to ok.
1,5 mln. zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na pobyt wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 i Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych
w placówkach w czasie sobót i niedziel w roku szkolnym 2012 - 2013. Mając na uwagę ograniczone środki subwencji oświatowej Zarząd zobowiązał Dyrektorów SOSW Nr 2
i ZPEW do poszukania rozwiązań, które ograniczą koszty i pozwolą na zorganizowanie tańszej formy zapewnienia opieki weekendowej np. poprzez stowarzyszenie lub inną sposób zatrudnienia.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 dotyczące wyrażenia zgody na kontynuowanie działalności Punktu Konsultacyjnego w SOSW Nr 2 (załącznik nr 6).
Pan Mariusz Kawa – Dyrektor SOSW Nr 2 poinformował, że Punkt Konsultacyjny dla Osób Autystycznych i ich Rodzin działa w placówce od 2002 r. Wyjaśnił, iż jest to jeden
z nielicznych punktów w województwie, a koszt funkcjonowania punktu to ok.
30 tys. zł./rocznie. W punkcie nie mogą pracować osoby z administracji, gdyż jest tam dokonywana diagnoza czy dziecko jest autystyczne. Nawiązane przez PK kontakty
z neurologiem dziecięcym z Końskich oraz psychiatrą dziecięcym z Radomia pozwalają na wykonanie diagnoz zgodnie z przyjętymi standardami – zespół diagnostyczny złożony jest
z psychologa, pedagoga i lekarza specjalisty. Punkt jest niezbędny, gdyż kieruje dzieci na dalsze leczenie.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski zaproponował rozpatrzenie zatrudnienia w Punkcie osób ze stowarzyszenia.
Pan Jerzy Krawczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu
i Turystyki zasugerował znalezienie tańszej formy zatrudnienia w Punkcie np. poprzez umowę cywilno – prawną. Wyjaśnił również, że Punkt może być prowadzony przez fundację lub stowarzyszenie.
Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska poddała pod rozwagę pobieranie częściowej odpłatności za konsultacje. Odpłatność ta wspomogłaby działalność Punktu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na kontynuowanie pracy z dziećmi autystycznymi
i ich rodzinami oraz instytucjami wspomagającymi w ramach działalności PK od nowego roku szkolnego 2012 – 2013.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załączniki nr 7 i 8)dotyczące prośby o:
1. Zmianę nazwy zadania w limicie wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2012 roku z „Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Kopernika wraz z przebudowa zjazdów w granicach istniejącego pasa drogowego w kilometrze 0+000 do 0+990” na „Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od ul. wiejskiej do ulicy Rycerskiej”. Zmiana nazwy wynika z konieczności rozszerzenia zakresu robót. Zadanie było przewidziane do realizacji z udziałem środków zewnętrznych z budżetu państwa w ramach rezerwy subwencji ogólnej. Złożenie wniosku wymagało ograniczenia zakresu robót ze względu na konieczność uzyskania pozwolenia na budowę. Zadanie to nie zostało zakwalifikowane do dofinansowania. W związku
z rozstrzygnięciem przetargu i powstałymi oszczędnościami istnieje możliwość wykonania pozostałej części ulicy tj. km 0+990 do 1+987,78.
2. Zmianę w limicie wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2012 roku. Zwiększenie: „Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 Sadek – Kierz Niedźwiedzi” 1 400 000 zł. Zmniejszenia: „Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Kopernika wraz z przebudową zjazdów w granicach istniejącego pasa drogowego w kilometrze 0+000 do 0+990” 870 000 zł. W uzasadnieniu Dyrektor podał, że
w związku z otrzymaną informacją z Urzędu Wojewódzkiego o przyznaniu dotacji
w kwocie ok. 1 000 000 zł. na realizację w/w inwestycji zachodzi konieczność zabezpieczenia w budżecie środków w celu wykorzystania przyznanej kwoty dofinansowania. Środki te zostaną zwrócone jako refundacja po wykonaniu zadania
w kwocie 30% jego wartości. Przekazane środki pozwolą na prawidłowe rozliczenie zaplanowanego zadania.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wnioskowane przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zmiany w limicie wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w 2012 roku.
Streszczenie posiedzenia z dnia 17.05.2012 r.:
Skarbnik – Pani Monika Gębska wniosła o rozszerzenie porządku o dwa projekty uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.,
b) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2012 – 2030.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy wniosek.
Porządek posiedzenia został rozszerzony w pkt. 3, zgodnie z wnioskiem Skarbnika.

Ad. pkt. 3. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r. (załącznik nr 9) ,
Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1) Pisma Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego znak DFS.V.433.3.2.041.26.2011.AŚ z dnia 11.04.2012r – wprowadzenie do budżetu po stronie dochodów refundacji wydatków poniesionych w roku poprzednim dot. zadania Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T relacji Łączna – Jęgrzna - Gózd na terenie gminy Łączna”
w kwocie zł: 473.738
2) Pisma Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego znak DFS.V.433.5.2.469.11.2012.KF z dnia 02.03.2012r – wprowadzenie do budżetu po stronie dochodów refundacji wydatków poniesionych w roku poprzednim dot. zadania Budowa hali sportowej przy I Liceum Ogólnokształcącym im. J. Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej
w kwocie zł: 62.926
3) Pism Zarządu Dróg Powiatowych znak ZDP.3021.13.2012 z dnia 14.05.2012r
i ZDP.3021.14.2012 z dnia 15.05.2012r oraz Wyciągu z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 16 maja 2012r:
 zwiększenie nakładów na zadaniu: „Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 - Sadek-Kierz Niedźwiedzi” o kwotę zł: 1.406.664 w związku z otrzymaną z Urzędu Wojewódzkiego informacją o możliwości przyznania dotacji. Warunkiem uzyskania pozytywnej decyzji jest zabezpieczenie środków własnych w budżecie na całość zadania,
a po jego wykonaniu nastąpi refundacja w wysokości 30% zrealizowanych wydatków.
 zmniejszenie nakładów na zadaniu „Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Kopernika wraz z przebudową zjazdów w granicach istniejącego pasa drogowego w kilometrze 0+000 do 0+990” o kwotę zł: 870.000 z jednoczesną zmianą nazwy zadania na „Przebudowa
ul. Kopernika na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rycerskiej”. Zmniejszenie spowodowane jest rozstrzygnięciem przetargu na kwotę niższą niż planowano, jednocześnie wskutek oszczędności nastąpi wykonanie kolejnego odcinka drogi dlatego zasadnym jest zmiana nazwy, poprzednia uwzględniała wykonanie tylko części ulicy.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.

b) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2012 – 2030 (załącznik nr 10).
Powyższy projekt uchwały przedstawiła Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2012-2030 wynikają z:
1. Ze zwiększenia łącznych nakładów, limitu wydatków w 2012r oraz limitu zobowiązań na zadaniu: „Przebudowa drogi powiatowej nr 34478 - Sadek-Kierz Niedźwiedzi” o kwotę zł: 1.406.664 w związku z otrzymaną z Urzędu Wojewódzkiego informacją o możliwości przyznania dotacji. Warunkiem uzyskania pozytywnej decyzji jest zabezpieczenie środków własnych
w budżecie na całość zadania, a po jego wykonaniu nastąpi refundacja w wysokości 30% zrealizowanych wydatków.
2. Ze zmniejszenia łącznych nakładów, limitu wydatków w 2012r oraz limitu zobowiązań na zadaniu: „Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Kopernika wraz z przebudową zjazdów
w granicach istniejącego pasa drogowego w kilometrze 0+000 do 0+990” o kwotę zł: 870.000
z jednoczesną zmianą nazwy zadania na „Przebudowa ul. Kopernika na odcinku od ul. Wiejskiej do ul. Rycerskiej”. Zmniejszenie spowodowane jest rozstrzygnięciem przetargu na kwotę niższą niż planowano, jednocześnie wskutek oszczędności nastąpi wykonanie kolejnego odcinka drogi dlatego zasadnym jest zmiana nazwy, poprzednia uwzględniała wykonanie tylko części ulicy.
3. Ze zmniejszenia dochodów bieżących o kwotę zł: 7.097, zwiększenia dochodów majątkowych o kwotę zł: 536.664. Łącznie dochody budżetu Powiatu zwiększa się o kwotę zł: 529.567
4. Ze zmniejszenia wydatków bieżących o kwotę zł: 7.097, zwiększenia wydatków majątkowych o kwotę zł: 536.664. Łącznie wydatki budżetu zwiększa się o kwotę zł: 529.567.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.


Ad. pkt. 4. Podjęcie decyzji w sprawie zmiany dostawcy ciepła do Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych i Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.
Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił ofertę Bumar Amunicja Spółka Akcyjna (załącznik nr 11) dotyczącą przyłączenia do sieci cieplnej Bumar Amunicja obiektów Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych przy ul. Szkolnej 15 i Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych ul. Legionów 119. Zgodnie z ofertą odbiorca musiałby pokryć opłaty przyłączeniowe w wysokości ¼ kosztów 25 tys. zł. (ZSTM)
i 50 tys. zł. (ZPEW). Przyłącze zostałoby wykonane przez dostawcę i pozostałoby jego własnością. Ponadto odbiorca poniósłby koszty wykonania i montażu węzłów cieplnych odpowiednio 40 tys. zł. i 60 tys. zł. Roczny koszt ogrzewania dla Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych zgodnie z wyliczeniami Bumar Amunicja wyniesie ok. 85 tys. zł. przy zużyciu ciepła ok. 2 417 GJ. Natomiast roczny koszt dla Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych wyniesie ok. 160 tys. zł.
Zdaniem Wicestarosty przyłącze powinno być wykonane na koszt dostawcy, gdyż później pozostaje jego własnością. Toteż uznał za konieczne przeprowadzenie rozeznania
w tej sprawie od strony formalno – prawnej. Ponadto należy również wziąć pod uwagę oferty innych dostawców ciepła. Wicestarosta stwierdził, że zmiana dostawcy powinna być dokonana w drodze ustawy o zamówieniach publicznych.
Skarbnik poinformowała, iż zgodnie z przedkładanymi przez jednostki sprawozdaniami roczny koszt ogrzewania dla ZPEW to 246 tys. zł., a dla ZSTM 216 tys. zł.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o zmianie sposobu zasilania w/w budynków w ciepło. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał:
- Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do określenia przedmiotu zamówienia i wystąpienia ze stosownych wnioskiem do Zespołu ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji,
- Zespół ds. Zamówień Publicznych, Pozyskiwania Funduszy i Inwestycji do przygotowania i przeprowadzenia procedury zgodnie z ustawą o zmówieniach publicznych, w celu wyłonienia dostawcy ciepła do budynków ZPEW i ZSTM.
Ad. pkt. 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy (załącznik nr 12) dotyczącym partnerstwa w projekcie Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku – Kamiennej w ramach działania 7.2.1 PO KL – aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Poinformowała, że Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku – Kamiennej w związku
z zamiarem przystąpienia w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL „Aktywizacja zawodowa
i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”, ogłosiło w dniu 10.05.2012 r. nabór na partnera zainteresowanego wspólną realizacją projektu. Powiatowy Urząd Pracy jako instytucja rynku pracy, działająca w celu zgodnym z założeniami projektu oraz działalnością CIS wyraził wolę przyłączenia się do realizacji projektu jako partner oraz złożenia własnej oferty. W związku z powyższym zwrócono się z prośbą o udzielenie pełnomocnictwa dla Dyrektora urzędu Pana Romana Białka do złożenia oferty współpracy oraz realizowania projektu jako Partner Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku – Kamiennej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie pełnomocnictwa dla Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy Pana Romana Białka do złożenia oferty współpracy oraz realizowania w/w projektu jako Partner Centrum Integracji Społecznej w Skarżysku – Kamiennej. W powyższym zakresie postanowiono przygotować stosowną uchwałę Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
Skarbnik – Pani Monika Gębska odczytała pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 13) zawierające informację o nie posiadaniu wystarczającej ilości środków finansowych na spłatę raty kapitałowo – odsetkowej w kwocie 163 738,62 zł.
z tytułu umowy kredytu nr 06/0028 przypadającej do spłaty w dniu 30.05.2012 r. Jednocześnie Dyrektor poinformował, że szpital jest w stanie uregulować w tym okresie 1/3 w/w raty. Następnie Skarbnik odczytała pismo BRE Banku Hipotecznego S.A. dotyczące informacji o wysokości rat kapitałowo – odsetkowych. Wyjaśniła, że 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej przypadającej do spłaty przez powiat stanowi kwotę 109 159,08 zł. (w tym kapitał 90 001,97 zł. i odsetki 19 157,11 zł.).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (dz. 757 rozdz. 757 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej na dzień 30.05.2012 r.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 14) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej 1 m2 w budynku szkoły z przeznaczeniem na zainstalowanie automatu do sprzedaży gorących napoi dla potrzeb uczniów.
Wicestarosta poddał pod rozwagę, czy najmem nie powinien być dokonywany
w drodze przetargu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na prośbę zawartą
w powyższym piśmie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
- wstrzymała się od głosu 1 osoba (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur).
Zarząd Powiatu wyrażenie zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej 1 m2 w budynku II Liceum Ogólnokształcącego z przeznaczeniem na zainstalowanie automatu do sprzedaży gorących napoi dla potrzeb uczniów.
Skarbnik – Pani Monika Gębska odczytała pismo Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (załącznik nr 15) zawierające prośbę o sfinansowanie koncertu profilaktycznego dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych powiatu skarżyskiego na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami, w kwocie 1 500 zł. Wyjaśniła, że bohaterem tego spotkania będzie Jacek Musiatowicz
z Agencji Scena Ars Marketing S.C. z Krakowa. Celem programu „Życie na niby” będzie ukazanie młodzieży konsekwencji uzależnień.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę 1 000 zł. na dofinansowanie koncertu profilaktycznego dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych powiatu skarżyskiego na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami. Środki na ten cel będą przeznaczone z dz. 750 rozdz. 75075.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 16) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na wynajem 1 m2 powierzchni korytarza pod automat do gorących napoi bez ogłaszania przetargu na okres do 3 lat tj. od dnia 01.06.2012 r. do 30.06.2013 r. Prośbę o przedłużenie umowy złożyła firma dotychczas wynajmująca tą powierzchnię.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie, w drodze przeprowadzonego głosowania (czterema głosami za, przy jednym głosie przeciwko Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur).
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Zespołu ds. Promocji (załącznik nr 17) zawierające informację, iż Stowarzyszenie Grupa 4x4 z Nowego Sącza, organizatorzy Rajdu terenowego Motointegrator Seria 4x4, zwróciło się z prośbą
o ufundowanie trzech głównych nagród rzeczowych dla zwycięzców rajdu. Łączny koszt nagród 1 500 zł. Wyjaśniła, że Rajd terenowy Motointegrator Seria 4x4 to impreza o zasięgu ogólnopolskim, po raz pierwszy odbywająca się na terenie powiatu skarżyskiego. Impreza ta ma charakter rekreacyjno-turystyczno - sportowy i adresowana jest do użytkowników samochodów terenowych, SUV oraz Fuadów i motocykli jak również samochodów ciężarowych. Rajd odbędzie się w dniach 18-20 maja 2012 r. na terenie gmin Skarżysko – Kamienna i Skarżysko Kościelne. W związku z powyższym Zespół ds. Promocji zwrócił się
z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie ufundowania nagród rzeczowych dla zwycięzców Rajdu terenowego Motointegrator Seria 4x4.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na ufundowanie nagród:
- za głosowały 3 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur
i członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk),
- wstrzymała się od głosu jedna osoba (członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska),
- przeciw głosowała jedna osoba (członek Zarządu - Pan Zenon Nowakowski).
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przeznaczeniu kwoty 1 500 zł. na ufundowanie nagród rzeczowych dla zwycięzców Rajdu terenowego Motointegrator Seria 4x4. Środki na ten cel będą przeznaczone z dz. 750 rozdz. 75075.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zapoznała zebranych z pismem Zespołu ds. Promocji (załącznik nr 18) zawierającym informację, iż Światowy Związek Żołnierzy AK Środowisko Świętokrzyskich Zgrupowań Partyzanckich Armii Krajowej Ponury-Nurt zwróciło się z prośbą o objęcie przez starostę Skarżyskiego patronatem oraz częściowe wsparcie finansowe uroczystości związanych z 100 rocznicą urodzin mjr. Jana Piwnika PS. „Ponury” oraz 55 rocznicą powstania Środowiska Zgrupowań Partyzanckich Armii Krajowej Ponury-Nurt, które odbędą się w dniach 15-17.06.2012 r. w Kielcach, Wykusie i Wąchocku. Sekretarz dodała, że zaproponowano, aby formą ewentualnego wsparcia było współfinansowanie wydruku albumu poświęconego organizacji uroczystości wykusowych
w ostatnich latach. Przewidywany jest nakład albumu w wysokości 300 sztuk, za kwotę ok. 2 000 zł.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na współfinansowanie wydruku albumu:
- za głosowała jedna osoba (Starosta – Pan Michał Jędrys),
- przeciw głosowały trzy osoby (Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska),
- wstrzymała się od głosu jedna osoba (członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk).
Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na współfinansowanie wydruku albumu poświęconego organizacji uroczystości wykusowych w ostatnich latach.
Ad. pkt. 6. Sprawy różne.
Na posiedzenie Zarządu zaproszony został Pan Mariusz Bodo – Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego.
Pan Mariusz Bodo przedstawił informację na temat zagospodarowania budynku przy Placu Floriańskim 1 w Skarżysku – Kamiennej. Poinformował, że na parterze budynku znajduje się wolne pomieszczenie nr 14 o powierzchni ok. 18m2, które w związku
z wpływającymi pismami zaproponował nieodpłatnie użyczyć stowarzyszeniom nie prowadzącym działalności gospodarczej i fundacjom. Dotychczas wpłynęły w tej sprawie trzy pisma: Powiatowej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, Fundacji Daj Szansę i Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji. Naczelnik wyjaśnił, iż w przypadku Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji nie ma podstaw prawnych do nieodpłatnego użyczenia tego pomieszczenia, z uwagi na prowadzenie przez stowarzyszenie działalności gospodarczej. Następnie poinformował, że Pani Marzena Okła Drewnowicz – Posłanka na Sejm RP zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na wynajem pomieszczeń na 2 piętrze budynku z przeznaczeniem na biuro poselskie. Z prośbą o wynajem pomieszczeń na tym piętrze zwrócili się również przedstawiciele Platformy Obywatelskiej na siedzibę partii. W związku z przeniesieniem do tego budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Naczelnik zwrócił uwagę na konieczność przygotowania projektu uchwały pod obrady Rady Powiatu w sprawie zmiany siedziby jednostki. Kolejną sprawą przedstawioną przez Naczelnika była kwestia dotycząca konieczności ustalenia stawek czynszu. Z uwagi na przeprowadzony remont budynku oraz jego usytuowanie zaproponował, aby stawki te były wyższe niż w budynku przy ul. Sikorskiego 20 w Skarżysku – Kamiennej. Następnie Naczelnik przedstawił kalkulację sporządzoną w oparciu o ceny rynkowe.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne użyczenie lokalu nr 14 w budynku przy Placu Floriańskim 1 w Skarżysku – Kamiennej dla stowarzyszeń nie prowadzących działalności gospodarczej i fundacji. W związku z brakiem możliwości prawnych Zarząd Powiatu negatywnie odniósł się do nieodpłatnego użyczenia w/w pomieszczenia dla Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji.
Ponadto Zarząd zobowiązał:
 Wydział Organizacyjno – Administracyjny do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie wynajmu pomieszczeń na drugim piętrze tego budynku dla Pani Marzeny Okły-Drewnowicz – Posłanki na Sejm RP oraz przedstawicieli Platformy Obywatelskiej, na okres powyżej trzech lat,
 Wydział Organizacyjno – Administracyjny do przygotowania projektu uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany uchwały Nr 29/38/2005 Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie szczegółowych zasad najmu lokali użytkowych oraz ustalenia minimalnych miesięcznych stawek czynszu w nieruchomościach stanowiących zasób mienia powiatu,
 Panią Bogumiłę Niziołek – Specjalistę ds. zdrowia do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie zmiany adresu siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił dwa wnioski o założenie ksiąg wieczystych (nr GG-II.60.2.3.37.2012, GG-II.60.2.3.38.2012).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski (załączniki nr 19 i 20).

Zarząd Powiatu przyjął stanowisko w sprawie trudnej sytuacji w szpitalu powiatowym, w związku z zagrożeniem odejścia z pracy grupy lekarzy (załącznik nr 21).

Protokołowała
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk …………………...
4. K. Bilska ………………………...









Załączników 21:

Załącznik nr 1 – lista obecności z dnia16.05.2012 r.,

Załącznik nr 2 – lista obecności z dnia 17.05.2012 r.,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu w sprawie: wprowadzenia zmian w Uchwale Nr 20/58/2012 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 kwietnia 2012 r.,

Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2, z dnia 27.04.2012 r.
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 04.05.2012 r.,
Załącznik nr 6 - pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2, z dnia 10.05.2012 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 15.05.2012 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 14.05.2012r.
Załącznik nr 9 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 r.,
Załącznik nr 10 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2012 – 2030,
Załącznik nr 11 – oferta Bumar Amunicja Spółka Akcyjna, z dnia 17.04.2012 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, z dnia 14.05.2012 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z 11.05.2012 r.,
Załącznik nr 14 - pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 14.05.2012 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, z dnia 16.05.2012 r.,
Załącznik nr 16 - pismo Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego, z dnia
Załącznik nr 17 - pismo Zespołu ds. Promocji, z dnia 10.05.2012 r.,
Załącznik nr 18 - pismo Zespołu ds. Promocji, z dnia 14.05.2012 r.,
Załączniki nr 19 i 20 - wnioski o założenie ksiąg wieczystych,
Załącznik nr 21 – stanowisko Zarządu Powiatu skarżyskiego z dnia 17.05.2012 r.

 


Data wytworzenia : 2012-05-30 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-06-05 05:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html