BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 14/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 14/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 9 marca 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
4. Zenon Nowakowski - Członek zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
Osoby zaproszone:
1. Maciej Juszczyk - Dyrektor ZOZ
2. Jadwiga Matyja - Główna księgowa ZOZ
3. Jerzy Dubiel - Dyrektor OLK
4. Zofia Piórkowska - Główna księgowa OLK
5. Małgorzata Śmiałek - Dyrektor MOMP
6. Urszula Kozłowska - Główna księgowa MOMP
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna
w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie informacji dotyczącej wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Powiat Skarżyski, za 2011 r.:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej,
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: nadania Statutu Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej, ul. Sokola 50.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie informacji dotyczącej wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Powiat Skarżyski, za 2011 r.:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 2),
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał na posiedzeniu Zarządu Pana Macieja Juszczyka – Dyrektora ZOZ i Panią Jadwigę Matyję – główną księgową ZOZ oraz poprosił o przedstawienie krótkiego komentarza do sprawozdania z działalności jednostki za 2010 rok.
Pani Jadwiga Matyja w szczegółowy sposób omówiła sprawozdanie. Poinformowała, że Plan przychodów Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku-Kamiennej za 12 miesięcy 2011 roku został zrealizowany w 116,01% dzięki uzyskaniu wyższych przychodów z Narodowego Funduszu Zdrowia w stosunku do planu oraz
w zakresie działalności finansowej (115,02%) oraz pozostałej działalności operacyjnej (117,21%). Koszty działalności operacyjnej Zespołu ukształtowały się w 2011 roku
w wysokości bardzo zbliżonej do kosztów zaplanowanych na ten rok (101,17%). Znaczne przekroczenia kosztów z tytułu działalności finansowej oraz pozostałej działalności operacyjnej wynikają z trudnego dokładnego oszacowania kosztów finansowych na początku roku, szczególnie z działalności finansowej (koszty finansowe dotyczące różnego rodzaju odsetek, kosztów egzekucyjnych sądowych itp.). Ponadto pozycja „pozostała działalność operacyjna” po stronie kosztów zawiera odpis aktualizacyjny należności za usługi medyczne zrealizowane ponad kontrakt
z Narodowym Funduszem Zdrowia, w kwocie ponad 7 mln zł.
Rok 2011 roku zamyka się dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku- Kamiennej ujemnym wynikiem finansowym, w kwocie -5.948.170,17 zł, co stanowi 94,49% ujemnego wyniku finansowego planowanego na ten rok.

Zarząd Powiatu w drodze głosowania (jednogłośnie) przyjął przedmiotowe sprawozdanie.

b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego (załącznik nr 3),
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał na posiedzeniu Zarządu Pana Jerzego Dubiela – Dyrektora OLK Sp ZOZ i Panią Zofię Piórkowską – główną księgową OLK oraz poprosił o przedstawienie sprawozdania z działalności jednostki za 2011 rok.
Dyrektor poinformował, że Plan finansowy OLK SP ZOZ za 2011 roku
w zakresie przychodów został zrealizowany średnio w 103,10 %, przy czym
w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej wykonanie wyniosło 109 % zaplanowanych przychodów, co wynikało przede wszystkim z podwyższenia stawki kapitacyjnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W zakresie specjalistyki ambulatoryjnej Obwód uzyskał przychody nieco niższe niż zaplanowane (98%). Znaczącą pozycję w przychodach Obwodu w roku 2011 stanowią przychody finansowe, pozostałe przychody operacyjne oraz zyski nadzwyczajne – 134%
w stosunku do zaplanowanych. W zakresie kosztów Obwód Lecznictwa Kolejowego zrealizował plan finansowy w 2011 roku w wysokości 107,41 %. Najwyższe przekroczenia widoczne są w zakresie pozostałych kosztów, bo aż 538,31%
w stosunku do planu, a także zużycia przedmiotów (204,41%), zużycia materiałów (138,15%), usług medycznych zakupywanych z zewnątrz (124,79%). Pozycja „pozostałe koszty operacyjne”, uwzględnia utworzoną pod koniec 2011 roku rezerwę w wysokości 348.000,00 zł z tytułu otrzymania przez OLK nakazu zapłaty za poniesione przez firmę CORTEN MEDIC nakłady na obiekcie Rejonowo – Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej w Radomiu. Obwód złożył do sądu odwołanie w tej sprawie, lecz musi w swoim planie finansowym zabezpieczyć powyższą kwotę.
Rok 2011 zamyka się dla Obwodu Lecznictwa Kolejowego ujemnym wynikiem finansowym, w kwocie: -832.665,55 zł, co stanowi 152,41% zakładanego w planie ujemnego wyniku finansowego.
Następnie Dyrektor poinformował, że mimo dużej straty finansowej, Obwód nie posiada zobowiązań wymagalnych na koniec 2011 roku.
Starosta zapytał, jaka będzie wysokość funduszu zakładu po uwzględnieniu ujemnego wyniku finansowego?
Dyrektor poinformował, że nie posiada konkretnych danych jednak zakłada,
że będzie to niewielka kwota około 150 tys. zł.
Następnie Starosta zapytał, jaką wysokość straty zakłada Dyrektor na rok bieżący i ewentualnie z czego zostanie ona pokryta?
Dyrektor wyjaśnił, że zakłada stratę wysokości kosztów amortyzacji czyli
ok. 400 tys. zł., która zostanie pokryta ze środków własnych.
Wicestarosta poinformował, że jest mocno zaniepokojony sytuacją finansową Obwodu, która utrzymuje się już od trzech lat.

Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z wykonania planu finansowego Obwodu Lecznictwa Kolejowego za 2011 rok.

c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik nr 4),
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał na posiedzeniu Zarządu Panią Małgorzatę Śmiałek – Dyrektora MOMP i Panią Urszulę Kozłowską – główną księgową MOMP oraz poprosił o przedstawienie sprawozdania z działalności jednostki za 2010 rok.
Pani Urszula Kozłowska w sposób szczegółowy omówiła sprawozdanie
z wykonania planu finansowego. Poinformowała, że w Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy wykonanie planu finansowego w zakresie przychodów
z Narodowego Funduszu Zdrowia było w niewielkim stopniu niższe niż planowane
w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej (96%), zaś w zakresie usług specjalistycznych o 6% wyższe w stosunku do zakładanych. W stosunku do zakładanych na 2012 rok przychodów znacząco wzrosły przychody
z tytułu badań diagnostycznych (160% planu), odpłatnych badań lekarskich (126% planu) oraz szczepień ochronnych (219% planu). Znacząco niska realizacja zakładanych przez zakłada przychodów w 2011 roku dotyczyła pozostałych przychodów operacyjnych (18% planu), przychodów z badań uczniów (50%) oraz badań psychotechnicznych (60%). Koszty zaplanowane na 2011 rok zrealizowano
w 99,98 %. Przekroczenie w stosunku do zaplanowanych kosztów można zaobserwować w następujących grupach: zakup leków i materiałów medycznych (105%), w tym szczególnie zakup szczepionek i odczynników laboratoryjnych, zakup usług zdrowotnych (117%), w tym szczególnie zakup usług USG, innych usług medycznych i usług okulistycznych oraz zakup usług pozostałych, a także odpisy na ZFŚS.
Wynik finansowy za 2011 roku ukształtował się na poziomie dodatnim
i wyniósł: 14.412,00 zł.
Starosta zapytał, na co zostanie przeznaczony zysk za zeszły rok?
Dyrektor poinformowała, że zostanie on prawdopodobnie przeznaczony na zwiększenie funduszu zakładu oraz informatyzację zakładu.
Starosta zapytał, o ile zmniejszyła się liczba osób zapisanych do POZ
w stosunku do roku 2010?
Dyrektor wyjaśniła, że nie posiada dokładnych danych ale może to być ok. kilkadziesiąt osób.

Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z wykonania planu finansowego Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy za 2011 rok.

Ponadto Starosta – Pan Michał Jędrys zwrócił się do Dyrektorów
zoz-ów o przygotowanie informacji uzupełniającej dot. porównania działalności stricte medycznej z wyłączeniem wszystkich innych kosztów nie związanych
z prowadzeniem działalności medycznej oraz z rozdzieleniem na typ prowadzonej działalności.
Następnie Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił projekt sprawozdania Zarządu Powiatu za 2011 rok z wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Powiat Skarżyski (załącznik nr5).
Wobec braku uwag Zarząd Powiatu przyjął powyższe sprawozdanie.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: nadania Statutu Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej, ul. Sokola 50 (załącznik nr 6).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały w powyższej sprawie.

Ad. pkt. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 7).
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że do Rady Powiatu wpłynęła skarga Przewodniczącego Stowarzyszenia Skarżysko-Kamienna Miasto Wspólne na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego. Rozpatrywanie skarg na działalność zarządu powiatu oraz starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w świetle art. 229 pkt 4 k.p.a., należy do właściwości rady powiatu. W tym zakresie, zgodnie z § 38 ust. 4 Statutu Powiatu Skarżyskiego, skarga była rozpatrywana przez Komisję Rewizyjną, której stanowisko stanowi załącznik do uchwały. Następnie dodał, że Komisja Rewizyjna po przeanalizowaniu całości dokumentów zawnioskowała o uznanie skargi za bezzasadną.

Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował powyższy projekt uchwały.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił 2 pisma Pracowni Reklamy (załączniki nr 8 i 9) zawierające prośbę o zmianę terminu wykonania tablicy informacyjnej oraz 6 tablic pamiątkowych. Zgodnie z umowami termin wykonania powyższych tablic mija
9 marca br. Z uwagi na warunki atmosferyczne (zamarzniętą ziemię) na chwilę obecną nie ma możliwości zamontowania w/w tablic w gruncie.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przesunięcie terminu zamontowania tablic do dnia 10 kwietnia 2012 r. Jednocześnie podkreślono, że przy sprzyjających warunkach pogodowych tablice powinny zostać zamontowane niezwłocznie.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 10), zawierające informację o zatwierdzeniu przez Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego wniosku o dofinansowanie projektu systemowego w ramach Poddziałania 7.1.2: rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, pn. „Dobry Start”, oraz planowanym w najbliższym terminie podpisaniem Aneksu do Umowy dotyczącego realizacji w/w projektu. Poinformował, że budżet projektu w roku bieżącym wynosi 574 324,02 zł. w tym wkład własny w wysokości 60 304,02 zł. Następnie dodał, że kwota na ten cel została zabezpieczona w budżecie jednostki.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację oraz jednogłośnie uznał za zasadną kontynuację w/w projektu.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w trwały zarząd część budynku mieszczącego się przy Placu Floriańskim 1 z przeznaczeniem na realizację zadań statutowych tych jednostek. Jednocześnie zobowiązano naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego do dokonania wszelkich czynności związanych z powyższym.

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił wniosek o wpis w księdze wieczystej (załącznik nr 11) dotyczący działki położonej w obrębie Majków gmina Skarżysko Kościelne.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała Przewodniczący Zarządu
Agnieszka Góralczyk Michał Jędrys
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk …………………...
4. K. Bilska ………………………...


Załączników 11:

Załącznik nr 1 – lista obecności
Załącznik nr 2 – informacja dotycząca wykonania planu finansowego ZOZ za 2011 rok
Załącznik nr 3 – informacja dotycząca wykonania planu finansowego OLK za 2011 rok
Załącznik nr 4 – informacja dotycząca wykonania planu finansowego MOMP za 2011 rok
Załącznik nr 5 – sprawozdania Zarządu Powiatu za 2011 rok z wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie nadania Statutu Obwodu Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej, ul. Sokola 50
Załącznik nr 7 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: rozpatrzenia skargi na działalność Zarządu Powiatu Skarżyskiego
Załącznik nr 8 – pismo Pracowni Reklamy z dnia 07.03.2012 r.
Załącznik nr 9 – pismo Pracowni Reklamy z dnia 07.03.2012 r.
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z dnia 05.03.2012 r.
Załącznik nr 11 – wniosek o wpis w księdze wieczystej
 


Data wytworzenia : 2012-04-19 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-03-29 03:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html