BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 63/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 63/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 23 listopada 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
Bożena Burchart - Dyrektor Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) powołania komisji egzaminacyjnych w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans zawodowy,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 r.,
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia na „Wykonanie tablic rejestracyjnych na potrzeby Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym”.
2. Przyjęcie sprawozdania z posiedzenia Komisji ds. Wyboru zadań inwestycyjnych realizowanych
w ramach WPI Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 w dniu 08.11.2011 r.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jedrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) powołania komisji egzaminacyjnych w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans zawodowy (załącznik nr 2),
Referujący: Członek Zarządu – Pan Zenon Nowakowski. Poinformował, że w celu przeprowadzenia egzaminów dla pięciu nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans zawodowy powołane zostały komisje egzaminacyjne. Następnie przedstawił składy komisji.
Do przedstawionego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli uwag. Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 r. (załącznik nr 3),
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Wyjaśniła, że zmiany
w planowanych wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w § 1 wynikają z:
 Aneksu Nr 1 z dnia 27.10.2011r do porozumienia zawartego w dniu 11 lutego 2011r pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Gminą Łączna na współfinansowanie zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi nr 0588T na odcinku Zagórze - Zaskale w Gm.Łączna”. W związku z wystąpieniem robót dodatkowych zwiększa się wkład Gminy o 48.553zł.
 Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z 08.11.2011 w sprawie dokonania zmian
w planie wydatków pomiędzy paragrafami. Oszczędności na niektórych paragrafach rzeczowych przenosi się na zakup wyposażenia do nowo wyremontowanej bazy dla służby liniowej oraz na pokrycie kosztów wyjazdów służbowych.
 Pisma Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami z dnia 17.11.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na szkolenia pracowników. Zapewni to pełne wykorzystanie dotacji celowej z budżetu państwa.
 Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 18.11.2011
w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami i rozdziałami przede wszystkim na zabezpieczenie środków na konieczny do przeprowadzenia remont kotłowni.
 Pism III Liceum Ogólnokształcącego im.S.Staszica z dnia 09.11.2011r zwracających się z prośbą o przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na zakup pomocy dydaktycznych, na badania okresowe pracowników oraz na odnowienie licencji programu Vulcan.
 Pisma Zespołu Szkół Samochodowo-Usługowych z dnia 18.11.2011r w sprawie dokonania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu oszczędności na płacach na pokrycie niedoboru na energii oraz na pokrycie kosztów szklenia okien wskutek zaleceń SANEPID-u i na opłatę licencyjną programu VULCAN.
 Pism Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 18.11.2011r w sprawie przeniesienia oszczędności na składkach na ubezpieczenie społeczne i Funduszu Pracy powstałych na skutek chorób pracowników, urlopów macierzyńskich
i wychowanych na zwiększenie funduszu płac. Oszczędności na wydatkach rzeczowych przenoszone są na wykonanie wyroku z dnia 26.10.2011r oraz na pokrycie zwiększonych kosztów energii i na zakup szaf na dokumenty.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Wykonanie tablic rejestracyjnych na potrzeby Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym” (załącznik nr 4).
Powyższy projekt uchwały przedstawił członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk.
Do przedstawionego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli uwag. Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie sprawozdania z posiedzenia Komisji ds. Wyboru zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach WPI Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 w dniu 08.11.2011 r. (załącznik nr 5)
Powyższe sprawozdanie omówił członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że tematem posiedzenia było przede wszystkim dokonanie zmian w regulaminie pracy komisji, omówienie wstępnej analizy realizacji zadań inwestycyjnych ujętych w wykazie według priorytetów oraz przyjęcie propozycji nowych zadań przewidzianych do wprowadzenia do WPI.
Zarząd Powiatu przyjął powyższe sprawozdanie.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo Inspektora ds. zamówień publicznych (załącznik nr 6) dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego”. W związku z unieważnieniem w dniu 22.11.2011 r. w/w postępowania uznano za zasadne wszczęcie kolejnego postępowania o udzielenie tego zamówienia. Biorąc pod uwagę, że zlecenie realizacji zamówienia pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego” powinno nastąpić do dnia 31.12.2011 r. zaproponowano uruchomienie procedury o udzielenie w/w zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, ponieważ czas trwania procedury w trybie negocjacji jest znacznie krótszy niż w trybie przetargu nieograniczonego. Ponadto zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia, a pierwotnie warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Następnie Wicestarosta przybliżył członkom Zarządu procedurę przeprowadzenia negocjacji.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na wszczęcie kolejnego postępowania o udzielenie w/w zamówienia w trybie negocjacji, bez ogłoszenia:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu wyrażenie zgody na wszczęcie kolejnego postępowania
o udzielenie zamówienia pn. „Udzielenie kredytu długoterminowego” w trybie negocjacji, bez ogłoszenia.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 7) zawierające ponowny wniosek o przyznanie dodatkowych środków finansowych na prace remontowe w placówce. Najpilniejszymi potrzebami w tym zakresie jest remont klatki schodowej i korytarzy. Przewidywany koszt remontu to 32 287 zł. Pan Zenon Nowakowski poinformował, że po dokonanej analizie budżetu szkoły występują niedobory środków finansowych na płace oraz olej opałowy. W związku z powyższym uznał, iż należy w pierwszej kolejności zabezpieczyć środki na w/w potrzeby.
Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk zapoznał zebranych z pismem Prezesa Zarządu Budromost – Starachowice Spółka z o.o. (załącznik nr 8) dotyczącym przebudowy drogi powiatowej nr 0591T relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie Gminy Łączna. W nawiązaniu do ustaleń podjętych podczas spotkania w dniu 15 listopada 2011 r. spółka wyraziła wolę zawarcia ugody w sprawie toczącej się przed Sądem Okręgowym w Kielcach. Warunkiem ugody byłoby naliczenie kary umownej w kwocie 40 000 zł., co stanowi w przybliżeniu połowę naliczonych kar umownych, dochodzonych w powyższym postępowaniu. Wobec powyższego spółka zwróciła się z prośbą o wniesienie wniosku o podjęciu postępowania w celu zawarcia ugody na uzgodnionych uprzednio warunkach. Następnie Pan Stanisław Dymarczyk odczytał pismo radcy prawnego Starostwa w powyższej sprawie. W piśmie tym radca poinformowała, że zgodnie z decyzją o podjęciu postępowania sądowego toczącego się przed Sądem Okręgowym w Kielcach w sprawie z powództwa Powiatu Skarżyskiego – Zarząd Dróg Powiatowych przeciwko Budromost – Starachowice Spółka z o.o. w Wąchocku o zapłatę 87 097,67 zł. – sporządziła wniosek do Sądu o podjęcie zawieszonego postępowania celem zawarcia ugody sądowej. Żądaniem pozwu objęto należność główną - 87 097,67 zł. wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia 20 stycznia 2010 r., wydatkowano kwotę 4 355 zł. tytułem opłaty pozwu. Wobec braku jasności warunków przyszłej ugody (Budromost-Starachowice proponuje naliczenie kary umownej w kwocie 40 000 zł. określając ją jako przybliżoną ½ naliczonych kar umownych) radca zwróciła się do Zarządu o podjęcie decyzji jaka faktycznie treść ugody winna być zaproponowana przed Sądem.
Wicestarosta poddał pod rozwagę, czy występują przesłanki za podjęciem proponowanej przez spółki ugody i odstąpieniem od żądania pełnej kwoty wynikającej z pozwu.
Pan Stanisław Dymarczyk wyjaśnił, że po dokonaniu wnikliwej analizy powyższej sprawy oraz biorąc pod uwagę zaistniałe uwarunkowania, które spowodowały opóźnienia wykonania robót brak jest pewności, co do uzyskania pełnej kwoty wynikającej z kar umownych. Dlatego też uznał, iż zawarcie ugody jest zasadne.
Zarząd Powiatu postanowił, że treść ugody, jaka będzie zaproponowana przed Sądem powinna zawierać następujące warunki:
- kwota żądania od pozwanego 40 000 zł., która powinna zostać zapłacona na rachunek dochodów budżetowych powiatu, w terminie 14 dni od zawarcia ugody,
- powiat odstępuje od naliczania odsetek,
- koszty sądowe ponoszą obie strony po połowie.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Prezesa Zarządu Fundacji „Daj Szansę” (załącznik nr 9) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na objęcie patronatem i współorganizację „Galowego koncertu jubileuszowego” z okazji zakończenia obchodów 10-lecia działalności Fundacji. Zwrócono się z prośbą
o współfinansowanie w wysokości ok. 5 tys. zł. zadań związanych z organizacją koncertu. Starosta dodał, że w koncercie udział wezmą wykonawcy będący stypendystami Fundacji.
Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę na zbyt późny termin wystąpienia
z wnioskiem przez fundację, wskazując, że powiat współorganizuje imprezy kulturalne, sportowe i turystyczne ustalając na początku roku kalendarz imprez, które są współfinansowane. Uznała również, iż biorąc pod uwagę wysokość środków jaką powiat przeznacza na dofinansowanie imprez oraz środki jakie są na ten cel przeznaczane, kwota o którą wystąpiła fundacja jest zbyt wysoka.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na przeznaczenie kwoty 5 tys. zł. współorganizację „Galowego koncertu jubileuszowego” z okazji zakończenia obchodów 10-lecia działalności Fundacji „Daj szansę”:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski),
- wstrzymała się od głosu 1 osoba (członek Zarządu Powiatu - Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć kwotę 5 tys. zł. współorganizację „Galowego koncertu jubileuszowego” z okazji zakończenia obchodów 10-lecia działalności Fundacji „Daj szansę”. Środki na ten cel będą wydatkowane z działu 750 rozdział 75075.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem Radcy Prawnego Starostwa (załącznik nr 10) w którym przedłożyła w oryginale nakaz zapłaty Sądu Rejonowego w Skarżysku – Kam. z dnia 8 listopada 2011 r. na mocy którego Powiat Skarżyski winien zapłacić E. Werblińskiej kwotę 425 zł. od dnia 23 kwietnia 2011 r. do dnia zapłaty oraz kwotę 84,50 zł. tytułem kosztów procesu. Roszczenie dotyczy zwrotu części opłaty za wydanie karty pojazdu. Wobec braku podstaw do kwestionowania zasadności wydanego orzeczenia radca wnioskuje o jego wykonanie.
Zarząd Powiatu postanowił zapłacić E. Werblińskiej środki finansowe, zgodnie z załączonym wyrokiem. Środki na ten cel będą przeznaczone z rozdziału 75020.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych
z pismem Stowarzyszenia Rozwoju Społecznego Zalezianka (załącznik nr 11), które jest organem prowadzącym Szkołę Podstawową w Zaleziance. Stowarzyszenie prowadzi działania promujące i wspierające edukację, kulturę, sztukę, regionalizm. Poprzez podejmowane działania stowarzyszenie chce zaktywizować społeczność lokalną, stworzyć miejsce integracji społecznej w budynku szkoły. W związku
z powyższym zwrócono się z prośbą o pomoc materialną w postaci najpilniejszych rzeczy, które będą wykorzystane do lepszego funkcjonowania placówki. Do najpilniejszych potrzeb zaliczono m.in.: komputery (5 szt), szafka zamykana na klucz (sklepik uczniowski), wieszaki stojące, instrumenty muzyczne. Pan Zenon Nowakowski poinformował, że przeprowadził rozeznanie wśród szkół powiatu dot. możliwości przekazania w/w rzeczy, które są nieprzydatne dla jednostek. Wstępnie ustalono, że na stanie placówek znajdują się 4 komputery wraz z oprogramowaniem, które nie są już użytkowane, a jednocześnie pozostają w dobrym stanie. Dodał również, że widzi możliwość przekazania innych środków trwałych oprócz instrumentów muzycznych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie Stowarzyszeniu Rozwoju Społecznego, w miarę możliwości rzeczy, które są zbędne dla potrzeb szkół powiatu skarżyskiego, a jednocześnie nadają się do użytkowania, m.in. 4 sztuki komputerów wraz z oprogramowaniem.
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 12) zawierające prośbę o środki finansowe
w § 6059 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w wysokości 602,26 zł. Powyższa kwota wynika z błędnego wyliczenia kar umownych tj. nieuwzględnienia
w wynagrodzeniu za budowę hali różnych stawek podatku VAT.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 13) zawierające prośbę o podjęcie decyzji w sprawie wyrażenia zgody na przekazania dodatkowych pomieszczeń dla Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy po pomieszczeniach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Prośba PŚDS wynika
z możliwości przyjęcia nowych uczestników, co wiąże się ze zwiększeniem powierzchni użytkowej. W załączeniu pismo PŚDS oraz plan z uwzględnieniem propozycji.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie dodatkowo trzech pomieszczeń dla Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy po pomieszczeniach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, zgodnie z załączoną mapką (kolorem żółtym zaznaczone dodatkowe pomieszczenia). Jednocześnie zaznaczono, że pomieszczenia te zostaną przekazane po przeniesieniu PCPR do budynku przy ul. Plac Floriański 1 w Skarżysku – Kamiennej.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 14) zawierające prośbę o podjęcie stosownych decyzji dotyczących realizacji niezbędnych inwestycji związanych z prawidłowym, określonym prawem funkcjonowaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku. Mając na uwadze ukierunkowany, elastyczny i ekonomicznie uzasadniony dalszy rozwój Zespołu Dyrektor zwrócił się o uwzględnienie przedstawionych w piśmie propozycji, w planie finansowym Starostwa Powiatowego w 2012 roku i w latach następnych.
Członkowie Zarządu Powiatu szczegółowo przeanalizowali proponowane przez Dyrektora inwestycje oraz możliwość ich wsparcia.
Wicestarosta poinformował, że realizacja nadbudowy części Szpitala Powiatowego w 2012 roku będzie niemożliwa. Z przeprowadzonej rozmowy
z projektantem wynika, że ok. rok zajmą prace związane z przygotowaniem dokumentacji do tej inwestycji. Toteż realnie przedsięwzięcie to mogłoby być realizowane w latach następnych. Wicestarosta dodał, iż z uwagi na wysokie koszty inwestycji zobowiązał Dyrektora do rozeznania możliwości pozyskania na ten cel środków pozabudżetowych.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o dofinansowaniu w kwocie ok. 1 500 000 zł. zakupu aparatu rtg, części wyposażenia dla Oddziału Laryngologicznego oraz wykonania dokumentacji zadania inwestycyjnego pn. nadbudowa budynku szpitala. Pozostałe zakupy będą realizowane w miarę możliwości finansowych powiatu w latach następnych.
Ad.pkt. 4. Sprawy różne.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk zwrócił się z prośbą o ustalenie zasad wykorzystania koparko – ładowarki na potrzeby jednostek powiatowych.
Zarząd Powiatu ustalił, że ewentualne wykorzystanie koparko-ładowarki przez jednostki powiatowe powinno być poprzedzone stosownym pismem dyrektora danej placówki. Decyzję w tej sprawie podejmować będzie Starosta lub członek Zarządu. Ponadto ustalono, że sprzęt ten będzie nieodpłatnie udostępniany na potrzeby jednostek powiatowych, natomiast Zarząd Dróg Powiatowych będzie prowadził stosowną ewidencję.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski poinformował, że przy pracach związanych z ociepleniem budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych uszkodzone zostały płyty chodnikowe. Mając na uwadze, iż Zarząd Dróg Powiatowych dysponuje płytami chodnikowymi zwrócił się do Zarządu Powiatu o wyrażenie na nieodpłatne przekazanie 80 szt. płyt na potrzeby ZSTM.
Zarząd Powiatu przyjął wniosek członka Zarządu – Pana Zenona Nowakowskiego.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił trzy wnioski dotyczące :
- odłączenia z księgi wieczystej KW 7642 nieruchomości położonej w gminie Łączna, obręb Czerwona Górka, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 77/1
o powierzchni 0,0171 ha i przyłączenia w/w nieruchomości do księgi wieczystej KI1R/00024548/9(załącznik nr 15). Przedmiotowa działka jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego;
- założenia księgi wieczystej, przez przyłączenie do księgi wieczystej KW KI1R/00024411/0, dla nieruchomości położonej w Skarżysku-Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu 14 Skarżysko Książęce jako działka nr 3182 (arkusz mapy 112) o powierzchni 2,8400 ha, która stanowi pas drogowy ulicy Rycerskiej, będącej drogą powiatową(załącznik nr 16). Przedmiotowa działka jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego;
- założenia księgi wieczystej, przez przyłączenie do księgi wieczystej KW KI1R/00024411/0, dla nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu 13 Nowy Młyn jako działka nr 4052/2 (arkusz mapy 94) o powierzchni 0,0285 ha, która stanowi pas drogowy ulicy Łyżwy, będącej drogą powiatową (załącznik nr 17). Przedmiotowa działka jest własnością Powiatu Skarżyskiego, na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski.

Starosta – Pan Michał Jędrys powitał na posiedzeniu Zarządu Panią Bożenę Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz zwrócił się
o przedstawienie informacji na temat organizacji jednostki, po wejściu w życie zmian dot. pomocy społecznej. Przypomniał, że temat ten był przedmiotem posiedzenia Zarządu i Pani Dyrektor została zobowiązana do przygotowania schematu organizacyjnego jednostki obecnie i po planowanych zmianach, wraz z zakresem zadań pracowników oraz opracowania programu sprawowania pieczy zastępczej
w powiecie skarżyskim.
Pani Bożena Burchart poinformowała, że przygotowała stosowną informację w powyższym zakresie. W obecnym regulaminie organizacyjnym w skład Centrum wchodzą następujące działy oraz samodzielne stanowiska: Dział Organizacyjny (1 sekretarka, 1 pracownik biurowy), Dział Księgowości (1 Główna księgowa), Dział Opieki nad Dzieckiem i Rodziną i Pomocy Instytucjonalnej – realizacja zadań
z zakresu ustawy o pomocy społecznej (3 pracownicy socjalni), Dział ds. Osób Niepełnosprawnych– realizacja zadań z rehabilitacji społecznej (1 pracownik socjalny, 1 pracownik ds. osób niepełnosprawnych i archiwizacji, 1 aspirant pracy socjalnej), Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej (4 pracownicy) - realizacja zadań wynikających z ustaw: o pomocy społecznej i przeciwdziałania przemocy, Dyrektor oraz Zastępca Dyrektora. Po zmianach związanych ze zmianą przepisów oraz zleceniu PCPR zadań organizatora pieczy zastępczej należałoby utworzyć nowy dział – Zespół ds. rodzinnej pieczy zastępczej. Zadania tego zespołu to m.in. nabór kandydatów na rodziny zastępcze, kwalifikacja, opiniowanie oraz gama działań wspierających już funkcjonujące rodziny zastępcze. W zespole powinno być zatrudnionych trzech koordynatorów (zgodnie z ustawą na 15 rodzin jeden koordynator, dot. rodzin funkcjonujących od trzech ostatnich lat). Osoby te mogą być zatrudnione na umowę
o pracę w systemie zadaniowym. W związku z szerokim wachlarzem zadań celowe byłoby zatrudnienie dodatkowo w zespole psychologa.
Członek Zarządu Pani Katarzyna Bilska zapytała, czy możliwe jest określenie limitu godzin pracy koordynatora, w zależności od wykonywanych zadań.
Dyrektor wskazała, że w ustawie określone są zadania koordynatora, które ma wykonywać jak np. opracowanie planów pracy z rodziną, dziećmi itp. Natomiast trudno określić limit godzin, gdyż będzie to również praca w terenie. Obecnie jest na etapie przygotowywania zakresu obowiązków oraz sposobu rozliczania czasu pracy. Dodała, że ta forma zatrudnienia będzie pierwszy raz występować w jednostce.
Wicestarosta zwrócił uwagę, że cześć zadań, które będą wykonywać koordynatorzy jest obecnie realizowanych przez PCPR.
W związku z koniecznością reorganizacji placówki Dyrektor poinformowała, że widzi możliwość przesunięcia 5 pracowników (z działu ds. świadczeń socjalnych oraz działu ds. osób niepełnosprawnych) do dwóch nowopowstałych działów (zespół ds. pieczy zastępczej i zespół ds. świadczeń). Następnie wskazała na problemy związane z interpretacją nowych przepisów m.in. dotyczącymi odpłatności.
W kwestiach tych zwróciła się o pomoc radcy prawnego. W dalszej części wypowiedzi Dyrektor stwierdziła, że widzi konieczność zatrudnienia dodatkowo psychologa, referenta ds. prawnych i prawnik. Referent zajmowałby się przygotowywaniem decyzji oraz umów. Zasadne byłoby również zatrudnienie referenta ds. księgowych, w związku z prowadzeniem spraw dot. odpłatności.
Skarbnik zwróciła się z pytaniem, ile rocznie wydawanych jest decyzji oraz jakiego typu są to decyzje. Uznała również, że w placówce takiej wielkości jak PCPR nie widzi potrzeby zatrudniania dodatkowej osoby do prowadzenia księgowości. Kończąc swoją wypowiedź podkreśliła konieczność przeanalizowania zasadności rozszerzania zatrudnienia, zwracając uwagę, iż skutkować to będzie podwyższeniem kosztów funkcjonowania jednostki.
Dyrektor stwierdziła, że wydawana jest duża ilość decyzji, niemniej jednak nie jest w stanie obecnie podać dokładnych danych. Natomiast aktualnie prawnik zatrudniony jest w ośrodku interwencji kryzysowej dla osób potrzebujących pomocy (2,5 godz. tygodniowo). Zatrudnienie tej osoby finansowane jest z programu rządowego. Po reorganizacji struktura jednostki wyglądałaby następująco: Dział ds. osób niepełnosprawnych (2 osoby), dział księgowo – organizacyjny, ośrodek interwencji kryzysowej, zespół świadczeń i pomocy instytucjonalnej (2 pracowników socjalnych oraz referent ds. prawnych), zespół ds. rodzinnej pieczy zastępczej (3 koordynatorów).
Wicestarosta zwrócił uwagę na zbytnie rozdrobnienie struktury organizacyjnej PCPR. Tworzenie działu – komórki organizacyjnej w skład, którego wchodzi jedna lub dwie osoby uznał za niezasadne.
Skarbnik stwierdziła, że przy obsłudze budżetu tej jednostki wystarczające jest zatrudnienie jednej osoby do prowadzenia księgowości.
Zarząd Powiatu po przeanalizowaniu propozycji Dyrektora PCPR postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu i Wicestarostę do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości oraz zweryfikowania zasadności wnoszonych zmian. Ponadto ustalono, że ostateczna, uzgodniona wersja funkcjonowania PCPR, po uwzględnieniu zmian wynikających
z nowej regulacji prawnej, powinna zostać przedstawiona za 2 tygodnie.

Protokołowała
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys


Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. S. Dymarczyk …………………...
3. Z. Nowakowski …………………
4. K. Bilska ………………………...




Załączników 17:

Załącznik nr 1 - lista obecności,
Załącznik nr 2 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: powołania komisji egzaminacyjnych w celu przeprowadzenia egzaminu dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans zawodowy,
Załącznik nr 3 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2011 r.,
Załącznik nr 4 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Wykonanie tablic rejestracyjnych na potrzeby Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym”,
Załącznik nr 5 - sprawozdanie z posiedzenia Komisji ds. Wyboru zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach WPI Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 w dniu 08.11.2011 r
Załącznik nr 6 – pismo Inspektora ds. zamówień publicznych, z dnia 23.11.2011
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 21.11.2011
Załącznik nr 8 – pismo Prezesa Zarządu Burdomost – Starachowice Spółka z o.o., z dnia 16.11.2011
Załącznik nr 9 – pismo Prezesa Zarządu Fundacji „Daj Szansę”, z dnia 22.11.2011
Załącznik nr 10 – pismo Radcy Prawnego Starostwa, z dnia 23.11.2011
Załącznik nr 11 – pismo Stowarzyszenia Rozwoju Społecznego Zalezianka, z dnia 17.11.2011
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 22.11.2011
Załącznik nr 13 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 22.11.2011
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia
Załączniki nr 15, 16, 17 – wnioski dotyczące ksiąg wieczystych.


Data wytworzenia : 2011-12-06 01:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-12-06 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html