BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 6/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 6/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 7 stycznia 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Maria Milecka - Naczelnik Wydziału Finansowego
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Roman Białek - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
2. Elżbieta Azarowicz - Dyrektor Zespołu Opieki, Wychowania i Interwencji
Kryzysowej „Przystań”
3. Ewa Kasprzyk - Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych
4. Zbigniew Materek - Zarząd Dróg Powiatowych

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.




Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zmiany uchwały Nr 249/XXXVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 kwietnia 2009 r.,
w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Obwód Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej,
b) zmiany uchwały Nr 52/IX/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
c) zmiany uchwały Nr 70/XII/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej.
b) zatrudnienia dyrektora Zespołu Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” przy
ul. Rejowskiej 53 w Skarżysku – Kamiennej,
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5.
3. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał
o uwagi.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur wniósł o rozszerzenie porządku posiedzenia o przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami będącymi własnością Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy wniosek postanawiając rozszerzyć porządek posiedzenia.

Porządek posiedzenia po zmianie:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zmiany uchwały Nr 249/XXXVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 kwietnia 2009 r.,
w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Obwód Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej,
b) zmiany uchwały Nr 52/IX/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
c) zmiany uchwały Nr 70/XII/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej,
d) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami będącymi własnością Powiatu Skarżyskiego.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej.
b) zatrudnienia dyrektora Zespołu Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” przy
ul. Rejowskiej 53 w Skarżysku – Kamiennej,
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5.
3. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.






Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zmiany uchwały Nr 249/XXXVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 kwietnia 2009 r.,
w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Obwód Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 2),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że zgodnie z art. 45 ust. 1 pkt 1 b ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 14 poz.89
z późn. zm.) funkcję przewodniczącego rady społecznej działającej przy publicznym zakładzie opieki zdrowotnej utworzonym przez jednostkę samorządu terytorialnego pełni starosta lub osoba przez niego wyznaczona. Funkcję przewodniczącej Rady Społecznej działającej przy Obwodzie Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku-Kamiennej, powołanej uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 249/XXXVII/2009 z dnia 29 kwietnia 2009 roku, pełnił Pan Tomasz Kędzierski, wyznaczony przez Starostę Skarżyskiego Pana Jerzego Żmijewskiego. W związku ze zmianą z dniem 1 grudnia 2010 roku osoby wybranej przez Radę Powiatu Skarżyskiego na Starostę Skarżyskiego, działając w oparciu
o postanowienia art. 45 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 14 poz.89 z późn. zm.) poinformował, że wyznaczył jako swojego przedstawiciela na ww. funkcję Panią Annę Leżańską.
W związku z brakiem uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt w powyższej sprawie.
b) zmiany uchwały Nr 52/IX/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2007 r.,
w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 3),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że funkcję Przewodniczącego Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku - Kamiennej, powołanej uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 52/IX/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2007 roku, pełnił Pan Leszek Lepiarz wyznaczony przez Starostę Pana Jerzego Żmijewskiego. W związku ze zmianą od 1 grudnia 2010 roku Starosty Skarżyskiego, postanowił wyznaczyć Pana Waldemara Mazura – Wicestarostę, do pełnienia funkcji przewodniczącego Rady Społecznej działającej przy ZOZ
w Skarżysku-Kamiennej, a tym samym odwołać Pana Leszka Lepiarza z tej funkcji.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt w powyższej sprawie.
c) zmiany uchwały Nr 70/XII/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2007 r.,
w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 4).
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że funkcję przewodniczącego Rady Społecznej Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy w Skarżysku-Kamiennej, powołanej uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 70/XII/2007 z dnia 26 czerwca 2007 r., pełnił Pan Piotr Zalega wyznaczony przez Starostę Skarżyskiego Pana Jerzego Żmijewskiego, a Pan Michał Jędrys był członkiem Rady Społecznej wybranym przez Radę Powiatu Skarżyskiego. W związku z tym, iż w dniu 1 grudnia 2010 roku został wybrany przez Radę Powiatu Skarżyskiego na Starostę Skarżyskiego, wyjaśnił, że nie może pełnić funkcji członka Rady Społecznej, ponieważ zgodnie z art.45 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 14 poz.89) powinien pełnić funkcję przewodniczącego Rady Społecznej. W świetle powyższego Starosta wskazał Panią Marię Wroniewską, jako osobę wyznaczoną do pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Społecznej, cofając jednocześnie wskazanie udzielone Panu Piotrowi Zaledze.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt w powyższej sprawie.
Pan Zenon Nowakowski uznał za zasadne, aby Rady Społeczne działające przy jednostkach służby zdrowia powiatu skarżyskiego składały sprawozdania ze swojej działalności. Pozwoli to na poznanie działalności rad oraz wyegzekwowanie realizacji zadań przypisanych radom społecznym.
Wicestarosta zobowiązał się do rozpatrzenia poruszanej kwestii.
d) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami będącymi własnością Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 5).
Referujący: Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Wyjaśnił, że zgodnie z art. 82 ust.1 i art. 83 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, za nieruchomość oddaną danej jednostce organizacyjnej
w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne. Opłaty te ustala sie według stawki procentowej od ceny nieruchomości. Zgodnie z w/w ustawą naliczone zostały opłaty za sprawowanie zarządu
w wysokości: 0,3% ceny nieruchomości dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie i Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy, co stanowi odpowiednio 1.049,40 zł i 1.234,86 zł. Zgodnie z art. 84 ust. 3 przywołanej wyżej ustawy dopuszcza możliwość udzielenia przez Radę Powiatu bonifikaty od opłat rocznych, bez określenia wysokości bonifikaty. Wicestarosta poinformował, że Kierownik Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku – Kamiennej pismem z dnia 16.12.2010r. oraz Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie pismem z dnia 16.12.2010r. wystąpili z prośbą o udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu uzasadniając trudną sytuację finansową jednostki organizacyjnej. W świetle powyższego zasadne jest przyjęcie przedmiotowego projektu uchwały.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 6).
W związku z koniecznością przyjęcia w/w uchwały na posiedzenie Zarządu Powiatu został zaproszony Pan Roman Białek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.
Starosta powitał dyrektora oraz zwrócił się o scharakteryzowanie zmian, które zostały zawarte
w przygotowanym projekcie regulaminu.
Pan Roman Białek poinformował, że najważniejsze zmiany w strukturze organizacyjnej jednostki dotyczą zastąpienia pionu Usług i Instrumentów Rynku Pracy mianem Centrum Aktywizacji Zawodowej. Regulacja prawna nakłada na urzędy pracy konieczność wyodrębnienia Centrum Aktywizacji Zawodowej i Lokalnych Punktów Konsultacyjno – Doradczych. Wyjaśnił, że konieczność wprowadzenia nowego Regulaminu Organizacyjnego oraz struktury Organizacyjnej PUP podyktowana jest pismem Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach obligującym PUP do wprowadzenia zmian polegających na wyszczególnieniu zadań realizowanych w poszczególnych działach Centrum Aktywizacji Zawodowej. Przedstawił trzy działy funkcjonujące w ramach CAZ oraz poinformował o przeniesieniach zadań pomiędzy działami. Dyrektor poinformował również o działaniach, jakie wykonano w celu usprawnienia pracy urzędu, tj. oznakowanie pomagające dotrzeć bezrobotnemu od razu do właściwej komórki. Ważną kwestią jest także wprowadzenie nowych systemów informatycznych takich jak: System Elektronicznej Platformy Informacyjnej (SEPI) usprawniający wymianę informacji między PUP, Urzędem Miasta i MOPS. Pozwoli to na uniknięcie odsyłania bezrobotnego po niezbędne dokumenty do tych jednostek. Ze względu na przybywającą ilość załatwianych spraw kluczowym stanowiskiem będzie stanowisko ds. rozwoju informatycznego. W bieżącym roku planowane jest podjęcie działań mających na celu stworzenie możliwości dokonywania rejestracji przez bezrobotnego w domu. Realizacja tego zadania będzie uzależniona od posiadanych przez PUP środków finansowych. Dyrektor zwrócił uwagę na znaczną poprawę działania jednostki poprzez funkcjonowanie lokalnych punktów, gdzie bezrobotni mogą się zarejestrować. Ważnym stanowiskiem w strukturze jest także stanowisko ds. kontroli zewnętrznej, wynikające z wdrożenia kontroli zarządczej w jednostce. Dotychczasowa praktyka wskazuje na konieczność przeprowadzania kontroli właściwego wykorzystania środków otrzymanych z PUP przez bezrobotnego na daną formę aktywizacji. Pan Roman Białek stwierdził również, że mimo mniejszych środków na aktywizację bezrobotnych w 2011 r., praca urzędu będzie wzmożona poprzez realizację dodatkowych działań. Kończąc swoją wypowiedź Dyrektor wniósł do Zarządu o przyjęcie przedłożonego regulaminu.
Starosta zapytał, czy sygnalizowane zmiany dot. zadań z zakresu informatyzacji i kontroli będą możliwe do zrealizowania przy ograniczonych środkach jednostki.
Dyrektor stwierdził, że możliwości finansowe PUP znacznie ograniczają działania. Ze względu na przewidywaną dużą ilość wniosków będzie zachodziła konieczność dokonania przesunięć pracowników pomiędzy działami. Uznał, że w dwóch obszarach działania zasadne jest zwiększenie zatrudnienia.
Pani Katarzyna Bilska zwróciła się z pytaniem, czy obecna struktura zatrudnienia posiada zabezpieczenie w budżecie PUP, bez konieczności zwiększania środków.
Dyrektor poinformował, że obecna wysokość zatrudnienia ma zabezpieczenie w budżecie na 2011 r. Zwrócił uwagę na rozszerzony zakres zadań oraz ograniczone środki PUP.
Wicestarosta zwrócił się o przedstawienie aktualnego stanu zatrudnienia oraz jak kształtowało się zatrudnienie w ostatnich latach.
Dyrektor poinformował, że obecnie w PUP jest 64,25 etatów. Natomiast w przeciągu ostatnich dwóch lat zatrudnienie kształtowało się następująco: na dzień 31.12.2009 r. – 64 pracowników, na dzień 31.12.2010 r. – 68,25 etatów. Przedstawił wysokość zatrudnienia w poszczególnych działach.
Starosta uznał, że biorąc pod uwagę planowany rozwój urzędu, ograniczone środki, jak również potrzebę zatrudnienia dodatkowych osób, należy podjąć działania w celu uzyskania oszczędności. Toteż należy przeanalizować łączenie stanowisk, przesunięcia lub zrezygnowanie z jakiegoś etatu w celu zabezpieczenia zatrudnienia osoby do realizacji nowych zadań. Zaproponował przesunięcie podjęcia decyzji dot. podjęcia omawianej uchwały na następne posiedzenie Zarządu. Za niezbędne uznał dokonanie analizy finansowej pod kątem zatrudnienia w poszczególnych działach oraz przedstawienie innych alternatyw struktury organizacyjnej mających na celu usprawnienie działań PUP.
Zarząd Powiatu przyjął propozycję Starosty postanawiając odłożyć podjęcie w/w uchwały na okres dwóch tygodni. Jednocześnie zobowiązano Dyrektora do dokonania analizy finansowej pod kątem zatrudnienia w poszczególnych działach oraz przedstawienia innych alternatyw mających na celu usprawnienie działań PUP.
b) zatrudnienia dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” przy ul. Rejowskiej 53 w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 7),
Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że w związku z zakończeniem okresu powierzenia funkcji dyrektora Zespołu Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” Pani Elżbiety Azarowicz zachodzi konieczność podjęcia w/w uchwały. W porządku zaproponowane zostały dwa projekty uchwał w powyższej sprawie pierwszy zakładający zatrudnienie Pani Elżbiety Azarowicz do momentu zakończenia postępowania konkursowego i powołania dyrektora oraz drugi zakładający zatrudnienie na czas określony w uchwale (pozostawiony do decyzji Zarządu). Poinformował również, że Pani Elżbieta Azarowicz wystąpiła z pismem zawierającym prośbę o jej zatrudnienie na stanowisku dyrektora placówki zgodnie z przepisami ustawy o pomocy społecznej. Starosta dodał, iż jednostka ta od dwóch lat wykazuje niedobory finansowe, co wynika ze sposobu jej funkcjonowania. Zespół działał jako jednostka edukacyjno – wychowawcza na podstawie przepisów oświatowych, obecnie jest to jednostka działająca na bazie ustawy o pomocy społecznej. Stąd też zatrudnionych jest tam kilka osób na podstawie przepisów ustawy Karta Nauczyciela, co skutkuje innymi warunkami zatrudnienia, m.in. niższy wymiar czasu pracy. Za zasadne uznał wprowadzenie zmian zmierzających do poprawy funkcjonowania jednostki.
Pan Zenon Nowakowski poinformował, że placówka ta działa m.in. na bazie dwóch aktów prawnych, które jednocześnie zmieniły zasady jej funkcjonowania: ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14.02.2005 r. w sprawie placówek opiekuńczo – wychowawczych. Poinformował, że obecnie w placówce zatrudnionych jest:
- 7 pracowników pedagogicznych na podstawie Karty Nauczyciela, zachowujących uprawnienia wynikające z tej ustawy, m.in. 20 godziny wymiar czasu pracy w tygodniu,
- 4 młodszych wychowawców zatrudnionych na podstawie rozporządzenia wynikającego z ustawy
o pomocy społecznej,
- 4 pracowników zatrudnionych w dziale ekonomiczno – administracyjnym,
- 6 pracowników obsługi.
Łącznie zatrudnienie w tej placówce wynosi 23 osoby. Według przepisów w Zespole może przebywać maksymalnie 30 wychowanków, przy czym średniorocznie w placówce przebywa 23 wychowanków, gdyż kilkoro dzieci przebywa w innych placówkach opiekuńczo - wychowawczych. Podkreślił, że dzieci przebywające w innych placówkach powinny w soboty i niedziele przebywać w placówce macierzystej. Zwrócił uwagę na preliminarz budżetu jednostki na 2011 r. wskazując na ograniczone środki, które w największej części przeznaczone są na fundusz płac oraz małą kwotę przypadającą rocznie na jednego wychowanka. Podsumowując stwierdził, że w ZPOWiIK „Przystań” jest zbyt rozbudowana struktura zatrudnienia w stosunku do przebywającej w jednostce liczby dzieci.
Starosta poinformował, że w Zespole został przeprowadzony audyt wewnętrzny, który wykazał także pewne nieprawidłowości i uchybienia w funkcjonowaniu placówki.
Pani Katarzyna Bilska zwróciła uwagę, że jest to placówka całodobowa, która musi zabezpieczyć opiekę dzieciom zarówno w godzinach dziennych jak i nocnych. Podkreśliła również, że z osobistej współpracy z Panią Azarowicz może stwierdzić, iż jest dyrektorem, który na pierwszym miejscu stawia dobro dziecka. Za godne uwagi uznała dotychczasowe działania dyrektora tj. pozyskanie dużej ilości środków pozabudżetowych oraz podjęcie działań, które doprowadziły do przekształcenia placówki. Stwierdziła również, iż w kontekście zastrzeżeń audytowych powinien zostać wdrożony program naprawczy, co pozwoliłoby na poprawę funkcjonowania jednostki. Zaproponowała przedłużenie umowy z Panią Azarowicz, co pozwoliłoby jej na opracowanie planu naprawczego oraz wdrożenie go w życie.
Wicestarosta stwierdził, że w związku ze zmianą przepisów prawnych powinny zostać podjęte działania, w celu zmiany formy zatrudnienia pracowników pedagogicznych zatrudnionych w oparciu
o Kartę Nauczyciela.
Na posiedzenie Zarządu została poproszona Pani Elżbieta Azarowicz.
Starosta zwrócił się do Pani Elżbiety Azarowicz o przedstawienie swojej pracy, określenie kierunków rozwoju placówki oraz przedstawienie wizji dalszego jej funkcjonowania.
Pani Elżbieta Azarowicz poinformowała, że z jej inicjatywy oraz ówczesnego Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w 2000 r. placówka została przekształcona z Domu Dziecka
w Zespół Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”. W skład Zespołu wchodzi placówka socjalizacyjna (30 dzieci) oraz hostel (mieszkanie interwencyjne). Przestawiła informację
o rozwoju placówki, wskazując, że od 1991 roku jest dyrektorem tej jednostki. Doprowadziła m.in. do zmiany siedziby placówki z ul. Moniuszki na ul. Rejowską w Skarżysku – Kamiennej. Spowodowało to znaczą poprawę warunków lokalowych dla dzieci. Przez kolejne trzy lata poczyniła działania zmierzające do odpowiedniego urządzenia placówki. Dużą pomoc uzyskała dzięki podjęciu współpracy z miastem
z Holandii. Stworzona została odpowiednia baza lokalowa. Pani Elżbieta Azarowicz poinformowała, że spełnia wszelkie wymogi prawne odnośnie wykształcenia i kwalifikacji dyrektora placówki opiekuńczo –wychowawczej, posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi pozbawionymi opieki oraz ich rodzinami. W celu podnoszenia kwalifikacji kadry została nawiązana współpraca z Prezesem Towarzystwa Psycho – Profilaktycznego w Warszawie. Dzięki współpracy uzyskano pomoc w diagnozie co należy zmienić
w placówce, jak zadbać o pracę z kadrą i dziećmi. W 2007 r. z udziałem PCPR przygotowano program
i wystąpiono do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej o pozyskanie środków pozabudżetowych. Działania te pozwoliły na pozyskanie kwoty 700 000 zł., przy 20% wkładzie własnym zabezpieczonym przez powiat. Pozyskane środki pozwoliły na dokonanie przebudowy budynku placówki. Obecnie budynek ma dwa wejścia, nowe zadaszenie, trzy mieszkania autonomiczne. Poprawie uległy warunki bytowe dzieci, w pokojach przebywa maksymalnie troje wychowanków. Dzięki w/w programowi udało się w 2009 r. uzyskać zezwolenie Wojewody Świętokrzyskiego na prowadzenie placówki na czas nieokreślony (osiągnięte zostały wymagane standardy). Pani Elżbieta Azarowicz wskazała również na niską stawkę utrzymania dzieci tj. 2 800 zł. na jedno dziecko stosunku do innych placówek tego typu. Zatrudnione w placówce osoby posiadają wysokie kwalifikacje. Podkreśliła duże sukcesy jednostki polegające na zwiększeniu samodzielności dzieci i ograniczeniu kłopotów wychowawczych. W latach 2009 – 2010 w dalszym ciągu podejmowane były działania zmierzające do poprawy warunków bytowych dzieci, m.in. wykonanie elewacji budynku oraz zakup samochodu na potrzeby placówki. Dzięki podejmowanym działaniom pozyskano także duże środki na wydzielonym koncie od sponsorów.
W 2009 r. zgromadzono 47 000 zł. Odnosząc się do planów na przyszłość wskazała na ograniczony budżet placówki. Obecnie planuje przystąpienie do programu szwajcarskiego, dającego możliwość pozyskania środków dla Zespołu. Program zakłada inwestycje połączone ze szkoleniami kadry. W celu uzdrowienia sytuacji finansowej uznała za konieczne poczynienie oszczędności m.in. poprzez zmianę formy zatrudnienia niektórych pracowników (zrezygnowanie z zatrudnienia w oparciu o Kartę Nauczyciela). Działanie to pozwoli na uzyskanie dużych oszczędności oraz jednocześnie na rezygnację
z dodatkowych umów zlecenia. Ze wstępnej analizy wynika, że zmiany te pozwolą na „zmieszczenie” się w zaplanowanym budżecie placówki na 2011 r. Kończąc swoją wypowiedź Pani Elżbieta Azarowicz zwróciła się o zatrudnienie jej na stanowisku Dyrektora ZPOWIK „Przystań” na pełnym etacie bez uprawnień wynikających z Karty Nauczyciela, co będzie również argumentem do podjęcia rozmów
z pracownikami. Zadeklarowała podjęcie negocjacji z pracownikami mających na celu zrezygnowanie
z zatrudnienia w oparciu o KN na zasadzie porozumienia. Rozwiązanie to pozwoli na uniknięcie konieczności wypłaty odpraw.
Starosta zwrócił się do Pani Elżbiety Azarowicz o ustosunkowanie się do nieprawidłowości wykazanych w audycie placówki.
Pani Elżbieta Azarowicz – poinformowała, że nieprawidłowości te w głównej mierze dotyczą spraw księgowych i sprawozdawczości. W tym zakresie wydała już stosowne zalecenia mające na celu ich sukcesywne usunięcie. Obecnie w jednostce została wprowadzona kontrola zarządcza oraz kodeks etyczny.
Pan Zenon Nowakowski zwrócił się o przedstawienie struktury zatrudnienia oraz zapytał czy wszyscy pracownicy są odpowiednio obciążeni.
Pani Elżbieta Azarowicz przedstawiła strukturę zatrudnienia placówki zapewniając, że każdy
z pracowników jest odpowiednio obciążony. Ponadto etaty są łączone, a niektórzy pracownicy wykonują dodatkowe obowiązki. Oszczędności w zakresie zatrudnienia widzi jedynie w odejściu od Karty Nauczyciela oraz przegrupowaniach.
Pan Zenon Nowakowski zapytał, z czego wynika rozbieżność w wysokości stawki utrzymania jednego dziecka w innych tego typu placówkach. Zwrócił również z pytaniem, ile dzieci przebywa obecnie poza placówką i czy dzieci te w soboty i niedziele są przebywają w ZPOWIK „Przystań”.
Pani Elżbieta Azarowicz poinformowała, że rozbieżności wynikają głównie z tego czy dana jednostka osiągnęła standardy. W jednostkach, które nie osiągnęły wymaganych standardów stawka ta jest zdecydowanie wyższa. W ZPOWIK „Przystań” stawka ta będzie prawdopodobnie utrzymywać się na stałym poziomie. Odpowiadając na drugie pytanie poinformowała, iż obecnie w poza placówką przebywa pięcioro dzieci na wniosek opiekuna prawnego, zgodnie z decyzją Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej albo decyzją sądu. Dzieci te są na utrzymaniu Zespołu i spędzają w placówce soboty, niedziele i święta. W przypadku wychowanków znajdujących się w placówkach poza Skarżyskiem ze względu na duży koszt ich dowozu większość czasu spędzają poza ZPOWIK „Przystań”.
Pan Zenon Nowakowski zapytał, jaki czas Pani Elżbieta Azarowicz przewiduje na wprowadzenie zmian w jednostce.
Pani Elżbieta Azarowicz stwierdziła, że na przewiduje okres ok. 3 m-cy.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji postanowił zatrudnić Panią Elżbietę Azarowicz na stanowisku dyrektora Zespołu Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” w Skarżysku – Kamiennej na okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r. Jednocześnie postanowiono zobowiązać Panią Elżbietę Azarowicz do przedstawienia w czerwcu br. informacji na temat poczynionych działań w związku z reorganizacją placówki i wykonaniem zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonego audytu. Powyższe Zarząd przyjął w wyniku przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie).
Starosta zapytał Panią Elżbietę Azarowicz, czy wyraża zgodę na zatrudnienie na w/w okres wraz ze zobowiązaniem podjęcia w tym czasie działań związanych z reorganizacją placówki i wykonaniem zaleceń pokontrolnych wynikających z przeprowadzonego audytu. Jednocześnie zapewnił, że pozytywne wywiązanie się z nałożonych zadań skutkować będzie przedłużeniem zatrudnienia na okres 5 lat.
Pani Elżbieta Azarowicz wyraziła zgodę na zatrudnienie na proponowanych warunkach.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: zatrudnienia Pani Elżbiety Azarowicz dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” przy
ul. Rejowskiej 53 w Skarżysku – Kamiennej na okres od 01.01.2011 r. do 30.06.2011 r.


c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5 (załącznik nr 8).
Referujący: Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Poinformował, że uchwała dotyczy wyrażenia się zgodę na zawarcie umowy najmu pomieszczenia sali dydaktycznej w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5, w celu przeprowadzenia szkolenia z zakresu prawo jazdy.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 3. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi (załącznik nr 9).
Referujący: Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur. Poinformował, że wniosek ten kierowany jest do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości położonej w obrębie Bliżyn, gmina Bliżyn oznaczonej w ewidencji gruntów jako działką nr 873 o powierzchni 0,2500 ha, stanowiącej drogę powiatową nr 0445 T.
Zarząd Powiatu jednogłośnie, pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Przewodniczącej Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego (załącznik nr 10) zawierające informację, że w trakcie posiedzenia komisji sprawach różnych i wolnych wnioskach Radny Stanisław Czubak zgłosił wniosek o zlecenie opracowania dokumentacji budowy sygnalizacji świetlnej
w Skarżysku Kościelnym, zamiast planowanej budowy ronda.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji postanowił podjąć rozmowy z włodarzami Gminy Skarżysko Kościelne w celu uzgodnienia warunków realizacji tej inwestycji, zasad współfinansowania. W przypadku pozytywnego zakończenia wspólnych uzgodnień zadanie to zostanie wprowadzone do planu inwestycji drogowych w powiecie.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii (załącznik nr 11) zawierające opinię dotyczącą stanu technicznego instalacji grzewczej w budynku przy ul. Legionów 131 sporządzoną na prośbę dyrektora MOS przez głównego projektanta – pracownika Energetyki Cieplnej Miasta Skarżyska – Kamiennej Spółka z o.o. Z przedłożonej opinii wynika, że stan techniczny instalacji grzewczej budynku jest zły, instalacja c.o. jest wyeksploatowana i kwalifikuje się do wymiany, natomiast instalacja węzła cieplnego nie spełnia wymogów energooszczędnych. Pan Zenon Nowakowski poinformował, iż razem
z Naczelnikiem Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki dokonał wizji lokalnej, która potwierdziła zły stan tej instalacji.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe. Mając na uwadze, że budynek MOS został uwzględniony w zadaniu dotyczącym termomodernizacji budynków użyteczności publicznej będących własnością powiatu skarżyskiego Zarząd uznał podejmowanie obecnie działań dot. wymiany instalacji za niezasadne.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 12), w którym w związku
z nie zatwierdzonym jeszcze Kalendarzem Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych na 2011 rok, zwrócił się o przyznanie środków na współorganizację poniższych imprez:
1. II Festiwal Kolęd i Pastorałek „Nadzieja przyszła na świat” – proponowana kwota: 300 zł. (Dział 921 Rozdział 92105),
2. „Powiatowy Turniej Piłki Siatkowej Nauczycieli” - proponowana kwota: 400 zł. (Dział 926 Rozdział 92605).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przyznanie środków na współorganizację w/w imprez w kwotach proponowanych przez wydział.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 13) zawierające informację, że w związku z objęciem przez Polskę Przewodnictwa
w Radzie Unii Europejskiej które nastąpi 1 lipca 2011 roku, istnieje możliwość ubiegania się o patronat „Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku” na ciekawe imprezy lub inicjatywy
o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, obywatelskim lub sportowym. W związku z powyższym Wydział Rozwoju Powiatu zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na wystąpienie o Patronat dla jednej z imprez organizowanych przez Powiat Skarżyski w roku 2011 tj. „Powiatowy Marszobieg Wiosenny”. Objęcie przedsięwzięcia patronatem nie wiąże się z udzieleniem wsparcia finansowego. Dodała również, że stosowny wniosek o przyznanie patronatu „Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku” należy złożyć do 31 marca 2011 roku.
Zarząd Powiatu uznał powyższą inicjatywę za słuszną postanawiając wystąpić z wnioskiem
o przyznanie patronatu „Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku”. Decyzję odnośnie wytypowania imprezy Zarząd podejmie po dokonaniu analizy Powiatowego Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych na 2011 rok organizowanych i współorganizowanych przez powiat skarżyski.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Pana Waldemara Misztala podinspektora w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami (załącznik nr 14) zawierające prośbę o sfinansowanie przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku – Kamiennej jego udziału w Mistrzostwach Polski Samorządowców w Tenisie Ziemnym w 2011 roku, które odbędą się w Koninie w dniach 17.06.2011 r. – 19.06.2011 r. W ostatni weekend sierpnia odbędą się też Mistrzostwa Polski Geodetów, a w ostatni weekend listopada halowe Mistrzostwa Polski Samorządowców w Tarnowie, w których również Pan Waldemar Misztal zgłosił wolę wzięcia udziału. Wnioskodawca w piśmie poinformował, że od 2008 roku reprezentuje Starostwo Powiatowe w Skarżysku – Kamiennej na ogólnopolskich turniejach tenisowych tj. Mistrzostwa Polski Geodetów. Przybliżony koszt udziału w mistrzostwach wynosi ok. 900 – 1000 zł. Sekretarz poinformowała, że dotychczas koszt udziału Pana Misztala w mistrzostwach był pokrywany ze środków funduszu geodezyjnego. W związku ze zmianą przepisów dotyczących tego funduszu uznała, iż zasady finansowania powinny zostać uzgodnione ze Skarbnikiem.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na pokrycie kosztów udziału Pana Waldemara Misztala
w Mistrzostwach Polski Samorządowców w Tenisie Ziemnym w 2011 roku oraz pokrycie kosztów delegacji. Jednocześnie postanowiono, że zasady finansowania powinny zostać ustalone ze Skarbnikiem Powiatu.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys powrócił do sprawy dotyczącej pisma Departamentu Funduszy Strukturalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w zakresie zwrotu kwoty 85 107,57 zł. plus odsetki, wynikającej z rozliczenia zadania inwestycyjnego „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie gminy Łączna”. Instytucja Zarządzająca obciążyła w/w projekt ze względu na występowanie wydatków niekwalifikowanych. Następnie zapoznał zebranych z przygotowanymi na wniosek członka Zarządu – Pana Stanisława Dymarczyka wyjaśnieniami Dyrektora Zarząd Dróg Powiatowych dotyczącymi rozliczenia z EFRR w/w zadania (załącznik nr 15).
Pani Maria Milecka – Naczelnik Wydziału Finansowego poinformowała, że zgodnie z informacją udzieloną przez Dyrektora ZDP środki te należy zwrócić do 10.01.2011 r. Zaproponowała, aby główna należność została zapłacona z budżetu powiatu, natomiast odsetki z budżetu ZDP. Podkreśliła, iż obecnie w budżecie ZDP odsetki nie zostały ujęte w planie.
Starosta przypomniał, że Dyrektor ZDP w dniu 31.12.2010 r. została zobowiązana przez Zarząd Powiatu do analizy zasadności zwrotu tych środków. Przedłożone przez Dyrektora ZDP oraz Pana Zbigniewa Materka – pracownika ZDP wyjaśnienia Starosta uznał za potwierdzające niewłaściwe sporządzenie wniosków o płatność do Urzędu Marszałkowskiego. Zapytał, czy wniosek o płatność składany w grudniu 2010 r. był właściwie sporządzony.
W celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień na posiedzenie Zarządu została poproszona Pani Ewa Kasprzyk - Dyrektor ZDP oraz Pan Zbigniew Materek – pracownik ZDP.
Zbigniew Materek poinformował, że kwota zwrotu dot. robót wykonanych w 2009 r., a ujętych we wniosku ze stycznia 2010 r. Nieścisłości wynikają z wystąpienia robót, które zostały zminusowane, błędem ZDP jest natomiast nie wyłączenie tych robót z wniosków o płatność. Urząd Marszałkowski po dokonaniu pozytywnej weryfikacji wypłacił w grudniu 2009 r. pełną kwotę. Następnie poinformował
o wyjaśnieniach uzyskanych od inspektora nadzoru i kierownika budowy dot. wykonanych robót. Wyjaśnił również, że wniosek składany w grudniu 2010 r. był korektą do poprzednich wniosków.
Wicestarosta zwrócił się z pytaniem, czy w związku z powyższym nie będzie dokonana podwójnie w/w płatność.
Pan Zbigniew Materek zapewnił, że nie będzie to podwójna zapłata zwrotu nadpłaconych środków przez Urząd Marszałkowski.
W związku z zaistniałymi nieprawidłowościami Starosta podkreślił, że niezbędne jest dokonanie należytej staranności w dokonywaniu rozliczeń, które pozwolą na uniknięcie w przyszłości podobnych sytuacji. Stwierdził również, że wszelkie uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim powinny być dokonywane na piśmie.
Zarząd Powiatu postanowił dokonać zwrotu wypłaconych w formie refundacji środków dofinansowania z EFRR w wysokości 85 107,57 zł. plus należne odsetki. Jednocześnie postanowiono, że zwrot zostanie dokonany zgodnie z sugestią Naczelnika Wydziału Finansowego tj. należność główna zapłata z budżetu powiatu, natomiast odsetki z budżetu ZDP.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zwróciła się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na wystosowanie zapytania o cenę na zlecenie wykonania audytu wewnętrznego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej. Przedmiotem audytu ma być kompleksowa ocena sytuacji finansowej, kadrowej medycznej i majątkowej dokonana za rok 2010 oraz analiza wskaźnikowa wydatków i kosztów za lata 2005 - 2010. Dodała, że zgodnie z regulacją prawną do kwoty 14 tys. euro nie stosuje się ustawy prawo zamówień publicznych. Zapytanie o cenę zostanie skierowane do minimum trzech oferentów.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystosowanie zapytania o cenę na zlecenie wykonania audytu wewnętrznego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.

Na tym zakończono posiedzenie.

Protokołowała:
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk ……………………
4. K. Bilska …………………………











Załączników 15:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 249/XXXVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 kwietnia 2009 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „Obwód Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej,
Załączniki nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 52/IX/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 kwietnia 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 70/XII/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2007 r., w sprawie powołania nowego składu Rady Społecznej działającej przy Międzyzakładowym Ośrodku Medycyny Pracy w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami będącymi własnością Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatrudnienia dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” przy ul. Rejowskiej 53 w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczenia w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Oseta Wasilewskiego 5,
Załącznik nr 9 – wniosek o uregulowanie stanu prawnego drogi,
Załącznik nr 10 – pismo Przewodniczącej Komisji Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego, z dnia 27.12.2010 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z dnia 04.01.2011 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 04.01.2011 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 04.01.2011 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Pana Waldemara Misztala podinspektora w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, z dnia 27.12.2010 r.
Załącznik nr 15 – wyjaśnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 04.01.2011 r.
 


Data wytworzenia : 2011-02-07 01:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2011-01-27 00:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html