BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 48/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 48/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 21 września 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:

Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
4. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Agnieszka Góralczyk – pomoc administracyjna
w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok.
b) wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Słoneczna” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna
w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu,
c) wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tysiąclecia – Piłsudskiego” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok (załącznik nr 2).
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że zmiany
w planowanych wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione
w § 1 wynikają z:
 Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kam. z dnia 2 września 2011r zwracającego się z prośbą o przeniesienie oszczędności w świadczeniach dla strażaków w kwocie zł: 10.836 na konieczne do przeprowadzenia naprawy sprzętów używanych w akcjach pożarniczo-ratowniczych.
 Pisma Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego z dnia 6 września 2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami
w wyniku konieczności zapłaty odsetek z tyt. nieterminowego przekazania dotacji na dzieci pochodzące z naszego powiatu umieszczone w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie Powiatu Starachowickiego w kwocie zł: 9,00.
 Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” z dnia 12.09.2011 w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na zakup odzieży dla pracowników w ramach BHP, na pokrycie kosztów usług internetowych, na pokrycie kosztów podróży służbowych pracowników, na ubezpieczenie samochodu służbowego oraz na zakup odzieży, przyborów szkolnych, podręczników, wymianę zużytych sprzętów z przeznaczeniem dla wychowanków placówki oraz na zakup komputera dla pracownika socjalnego, gdyż wartość naprawy starego przewyższa wartość komputera.
 Pisma Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii z dnia 13 września 21011r. zwracającego się z prośba o przeniesienie oszczędności na składkach na Fundusz Pracy i Fundusz Emerytur Pomostowych w kwocie zł: 12.700 na braki na składkach na ubezpieczenie społeczne.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do uchwały, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie jej podjęcie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu: Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

b) wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Słoneczna” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna
w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu (załącznik nr 3),
Referujący: Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że Prezydent Miasta Skarżysko – Kamienna złożył zawiadomienie o podjęciu przez Radę Miasta Skarżyska – Kamiennej uchwały Nr XLVIII/37/2010 z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie przystąpienia do opracowania w/w miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Teren opracowania obejmuje obszar o pow. ok. 115.0 ha i jest ograniczony ulicami: południowe granice miasta Skarżyska – Kamiennej do ulicy Kilińskiego, dalej wzdłuż ulicy Kilińskiego, ulicą M. Reja do ulicy Długosza do skrzyżowania z ulicą Słoneczną i dalej wzdłuż ulicy Słonecznej do ściany lasu, ścianą lasu do ulicy Krakowskiej, który przeznaczony będzie pod: teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, tereny usług nieuciążliwych oraz zieleń urządzoną. Pan Stanisław Dymarczyk dodał, że do wydziałów merytorycznych i Zarządu Dróg Powiatowych skierowana została karta uzgodnień do w/w zawiadomienia. Uwagę na obecność na terenie Muzeum Orła Białego pomnika przyrody Dębu szypułkowego zgłosił Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa. Ponadto poinformował, że dalszy etap pracy powinien być uzgodniony w Zarządzie Dróg Powiatowych.
W omawianym projekcie uchwały zostały zawarte powyższe uwagi.
Następnie Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.

c) wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tysiąclecia – Piłsudskiego” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu (załącznik nr 4).
Referujący: Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że Prezydent Miasta Skarżysko – Kamienna złożył zawiadomienie o podjęciu przez Radę Miasta Skarżyska – Kamiennej uchwały Nr VI/42/2011 z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie przystąpienia do opracowania w/w miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Teren opracowania obejmuje obszar o pow. ok. 18.0 ha i jest ograniczony ulicami: Tysiąclecia, Mickiewicza, Słowackiego, Piłsudskiego, Krasińskiego, Konarskiego, Piłsudskiego, Tysiąclecia na terenie miasta Skarżyska – Kamiennej, który przeznaczony będzie pod: tereny usług i tereny mieszkaniowe o przewadze zabudowy wielorodzinnej. Pan Stanisław Dymarczyk dodał, że do wydziałów merytorycznych i Zarządu Dróg Powiatowych skierowana została karta uzgodnień do w/w zawiadomienia. Poinformował, że dalszy etap pracy powinien być uzgodniony w Zarządzie Dróg Powiatowych. W omawianym projekcie uchwały została zawarta powyższa uwaga.
Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.

Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 5), zawierające informację o nie posiadaniu wystarczającej ilości środków finansowych na spłatę raty kapitałowo – odsetkowej
w kwocie 169 120,06 zł. z tytułu umowy kredytu nr 06/2008 przypadającej do spłaty w dniu 30.09.2011 r. Skarbnik poinformowała, że 2/3 raty odsetkowo – kapitałowej przypadającej do spłaty w dniu 30.09.2011 r. przez powiat to kwota 112 746,71 zł.
(w tym kapitał 90 001,97 zł. i odsetki 22 744,74 zł.).
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na zapłatę 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej do spłaty na dzień 30.09.2011 r.
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta –
Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu Powiatu: Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (dz. 757 rozdz. 75704 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej na dzień 30.09.2011 r.

Skarbnik – Pani Monika Gębska poinformowała zebranych, że zostało wystosowane pismo do dyrektorów placówek oświatowych z prośbą o przedstawienie potrzeb finansowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania placówek do końca roku kalendarzowego. W związku z powyższym przedstawiła pisma:
• Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych (załącznik
nr 6), zawierające prośbę o przyznanie dodatkowych środków finansowych na wynagrodzenia pracowników, zakup oleju opałowego, zakup materiałów do remontu szkoły po wymianie co wraz z dokończeniem remontu pracowni mechatronicznej oraz na pokrycie kosztów związanych z wywozem nieczystości stałych i opłatą abonamentu Vulcan. Po przeanalizowaniu budżetu szkoły Skarbnik zaproponowała przyznanie środków finansowych
w wysokości 173 tys. zł. na wynagrodzenia pracowników oraz zakup oleju opałowego.
• Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik
nr 7), zawierające prośbę o przekazanie środków finansowych pozyskanych ze sprzedaży złomu żeliwnego w ilości 24 280 kg oraz rur stalowych w ilości 970 kg. Skarbnik poinformowała, że środki pochodzące ze sprzedaży złomu zostaną przekazane jednostce z przeznaczeniem na zakup oleju opałowego.
• Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 8), zawierające prośbę o przyznanie dodatkowych środków finansowych w wysokości 61 tys. zł. na zapłatę zobowiązań za m-c grudzień 2011 r. , 3 tyś. zł. na zakup środków czystości oraz 100 tys. zł. na zakup energii. Następnie Skarbnik poinformowała, że po przeprowadzonej rozmowie z Dyrektorem ustalono, że środki finansowe na zapłatę zobowiązań za m-c grudzień zostaną przekazane po ostatecznym naliczeniu wynagrodzeń oraz przeanalizowaniu możliwości zabezpieczenia ich w budżecie. Odnośnie środków finansowych na zakup energii ustalono, że kwota o jaką Dyrektor wnioskuje zostanie zmniejszona do kwoty w wysokości 30 tys. zł., natomiast kwota na zakup środków czystości po rozpoznaniu przez Skarbnika jest zasadna.
• Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 9), zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym polegające na zwiększeniu planu na wynagrodzeniach w związku z przyjęciem do pracy od m-ca września 2011 r. informatyka w wymiarze ½ etatu oraz dwumiesięczną odprawą dla księgowej CKP i trzymiesięczną odprawą dla pracownika z obsługi szkoły. Łącznie dyrektor wnioskuje do Zarządu o kwotę 25 130,00 zł. Następnie Skarbnik poinformowała, że wynagrodzenie zarówno dla księgowej jak i pracownika
z obsługi szkoły planowane było na cały rok w związku z czym Dyrektor po przesunięciu środków jest w stanie wygospodarować środki na pokrycie wszystkich zobowiązań.
• Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 10), zawierające prośbę o zwiększenie planu finansowego o kwotę 62 tys. zł. z przeznaczeniem na remonty, zakup energii oraz zakup usług pozostałych. Skarbnik zaproponowała wyrażenie zgody na zwiększenie planu finansowego o kwotę 30 tys. zł. z przeznaczeniem na zakup energii. Poinformowała również, że środki finansowe ze sprzedaży złomu pochodzącego z II LO przekazane zostaną szkole celem zwiększenia w paragrafie 4210.

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zmiany w planach finansowych w/w jednostek zgodnie z przedstawionymi przez Panią Skarbnik propozycjami.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 11), zawierającym prośbę
o wyrażenie zgody na zakup sprzętu medycznego – respiratora, z przeznaczeniem dla Oddziału Udarowego. W uzasadnieniu dyrektor podał, że jest to m. in. wymóg Narodowego Funduszu Zdrowia w celu zakontraktowania procedur udarowych. Ponadto Wicestarosta poinformował, że Uchwałą Nr 8/2011 z dnia 7 września 2011 r. Rada Społeczna ZOZ pozytywnie zaopiniowała wniosek dyrektora.

Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie) wyraził zgodę na prośbę zawartą w piśmie dyrektora.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił zebranym kolejne pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 12), zawierające prośbę
o wyrażenie zgody na dzierżawę powierzchni pod montaż systemu telewizji szpitalnej na okres 3 lat. Jak wynika z pisma przewidywane wpływy z tego tytułu w skali roku wyniosą 9 600,00 zł., natomiast operator systemu telewizji szpitalnej wyłoniony zostanie w drodze postępowania przetargowego. Następnie Wicestarosta poinformował, że Uchwałą Nr 9/2011 z dnia 7 września 2011 r. Rada Społeczna pozytywnie zaopiniowała wniosek dyrektora w tej sprawie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę dyrektora.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 13), zawierającym prośbę
o wyrażenie zgody na usunięcie z terenu szpitala (z działki nr 4/1 obręb 2 Borki) siedmiu obumarłych drzew. Następnie Wicestarosta przedstawił notatkę służbową spisaną w dniu 21 września 2011 r. przez Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa na okoliczność przeprowadzenia wizji.
Jak wynika z notatki stwierdzono, że wnioskowane drzewa są już obumarłe, silnie zaatakowane przez szkodniki a ich obecny stan fitosanitarny stanowi zagrożenie zarówno dla mienia jak i życia osób przebywających w pobliżu.
Z uwagi na powyższe Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wycinkę drzew wskazanych w piśmie przez dyrektora.

Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 14), zawierające prośbę o podjęcie decyzji w sprawie obniżenia kosztów utrzymania powierzchni użytkowej pomieszczeń będących w trwałym zarządzie Sądu Rejonowego,
a mieszczących się w budynku przy ul. Sikorskiego 20. Obecnie pobierana jest opłata w wysokości 1,55 zł./ m2. Z uwagi na wykonywanie niektórych czynności (przeprowadzanie przeglądów technicznych, kominiarskich, pieca, instalacji gazowej oraz p.poż) we własnym zakresie Sąd Rejonowy zwrócił się z prośbą jak na wstępie. Naczelnik zaproponował obniżenie opłaty o 0,20 zł./m2.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na obniżenie kosztów utrzymania powierzchni użytkowej zgodnie z propozycją Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego.

Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił projekt Decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu do części nieruchomości (załącznik nr 15). Poinformował, że decyzja dotyczy orzeczenia wygaśnięcia trwałego zarządu ustanowionego Decyzją nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 16.12.2003 r. na rzecz I Liceum Ogólnokształcącego w Skarżysku – Kamiennej, w zakresie niezabudowanej działki nr 73/4 o powierzchni 0,0070 ha powstałej z podziału działki nr 733 o powierzchni 0,3418 ha. Ponadto decyzją tą ustalono cenę części nieruchomości zabudowanej pozostającej w trwałym zarządzie o łącznej powierzchni 1,2890 ha na kwotę 2 011 069,74 zł. (w załączeniu).
Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w decyzji.
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta –
Pan Waldemar Mazur oraz Członkowie Zarządu Powiatu: Pan Stanisław Dymarczyk oraz Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął decyzję w powyższej sprawie.

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

Protokołowała
Agnieszka Góralczyk
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. S. Dymarczyk …………………...
3. K. Bilska ………………………...


Załączników 15:

Załącznik nr 1 – lista obecności

Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Słoneczna” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu.
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Tysiąclecia – Piłsudskiego” na obszarze miasta Skarżysko – Kamienna w związku z przystąpieniem przez Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna do opracowania w/w planu
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 09.09.2011 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 15.09.2011 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 15.09.2011 r.
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 16.09.2011 r.
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 16.09.2011 r.
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 16.09.2011 r.
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 09.09.2011 r.
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 09.09.2011 r.
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 07.09.2011 r.
Załącznik nr 14 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 27.07.2011 r.
Załącznik nr 15 – decyzja Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu do części nieruchomości, z dnia 20.09.2011 r.


Data wytworzenia : 2011-10-13 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2011-10-13 00:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html