BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 39/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 39/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 29 lipca 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok,
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Parkowanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych
z drogi w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”,
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usuwanie – holowanie pojazdów usuwanych w ramach art. 130a Prawo o ruchu drogowym”.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok (załącznik nr 2),
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że zmiany w planowanych wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w § 1 wynikają z:
 Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK-I.425.64.2011
z dnia 19.07.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami na zabezpieczenie kosztów obsługi imprezy „Powiatowe Siatkarskie Wakacje”.
 Pisma Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Skarżysku-Kam. znak PINB-0717/42/11 z dnia 20.07.2011r w sprawie przeniesienia oszczędności na wynagrodzeniach i kosztach usług zdrowotnych na niedobór planu w kosztach usług pocztowych. Niedobór powstał w skutek zwiększonej liczby wysyłanej korespondencji.
 Pisma Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego znak KT-I.7126.10.2011 z dnia 12.07.2011 oraz wyciągu z posiedzenia Zarządu w dniu 20 lipca w sprawie zabezpieczenia środków w kwocie zł: 36.900 na opracowanie projektu stałej organizacji ruchu na drogach powiatowych. Konieczność opracowania w/w dokumentacji wynika z wystąpienia pokontrolnego Wojewody Świętokrzyskiego. Na zabezpieczenie wykonania tego zadania przeznacza się oszczędności na składach ZUS i wynagrodzeniach bezosobowych po analizie wykonania budżetu za I półroczu 2011r.
 Pisma Zespołu ds. Promocji znak PR.3021.3.2011 z dnia 22.07.2011r oraz Wyciągu z posiedzenia Zarządu Powiatu odbytego w dniu 22 lipca 2011r
w sprawie zabezpieczenia środków na organizację Dożynek Powiatowych
w kwocie zł: 15.000. Jest to konieczne w związku z możliwością złożenia wniosku aplikacyjnego do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania u Źródeł” na dofinansowania w/w imprezy. Uchwałą Zarządu wprowadzamy na to zadanie kwotę zł 12.670 z oszczędności na wynagrodzeniach osobowych. Pozostała kwota zostanie wprowadzona Uchwałą Rady.
 Pisma Stanowiska ds. Zdrowia znak ZS.3021.7.2011 z dnia 22.07.2011r zgłaszającego niedobór na dotacjach na utrzymanie dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Środki na ten cel przeznaczone zostaną z oszczędności na wynagrodzeniach osobowych Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku-Kam. PCPR zgłosił iż w związku z rezygnacją pracownika z odejścia na emeryturę posiada niezadysponowane środki w kwocie zł: 28.560.
Pan Zenon Nowakowski zwrócił się o przygotowanie informacji na temat ilości wychowanków z terenu powiatu skarżyskiego przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych innych powiatów oraz kosztów ich utrzymania.
Skarbnik zobowiązała się do przygotowania informacji w tym zakresie.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie powyższej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jedrys, Wicestraosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Parkowanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym” (załącznik nr 3),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Michał Jędrys. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag oraz podjęli powyższą uchwałę w wyniku przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie).
c) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usuwanie – holowanie pojazdów usuwanych w ramach art. 130a Prawo o ruchu drogowym” (załącznik nr 4).
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z projektem uchwały nie wnieśli do niego uwag.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 5) zawierające prośbę o przekazanie na rzecz szkoły silnika elektrycznego wymontowanego z urządzenia (magiel), znajdującego się w budynku byłego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 przy Placu Floriańskim.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie na rzecz Zespołu Szkół Technicznych silnika elektrycznego wymontowanego z urządzenia (magiel), znajdującego się w budynku byłego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 przy Placu Floriańskim, pod warunkiem, ze zostanie on wykorzystany na potrzeby szkoły lub na cele dydaktyczne.
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 6) dotyczące zadania p.n.: „Adaptacja budynku przy Szpitalu Powiatowym
w Skarżysku – Kamiennej z przeznaczeniem na bazę służby liniowej”. W związku z realizacją w/w zadania Dyrektor zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane dla działki o numerze ewidencyjnym: 4/2 (arkusz mapy 10, obręb ewidencyjny 2 BORKI), jednostka ewidencyjna Skarżysko – Kamienna.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 7) zawierające prośbę o umorzenie wierzytelności Pani D. Głowaczewskiej z tytułu nienależnie pobranego świadczenia pieniężnego na częściowe pokrycie kosztów utrzymania wnuka umieszczonego w rodzinie zastępczej,
w wysokości 1 047,76 zł. W piśmie Dyrektor przedstawiła dokładny opis w/w sprawy, jednocześnie wskazując, że wyegzekwowanie tej wierzytelności jest niemożliwe. W związku
z tym oraz zgodnie z podjętą Uchwałą Nr 40/V/2011 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia
24 lutego 2011 r. w sprawie: szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania wierzytelności Powiatu Skarżyskiego oraz jego jednostek organizacyjnych z tytułu należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz udzielania ulg w spłacie tych należności, a także wskazania organów do tego uprawnionych, Dyrektor PCPR zwrócił się z prośbą o umorzenie
w całości wierzytelności w wysokości 1 047,76 zł.
Przewodniczący poddał pod głosowanie wyrażenie zgody na umorzenie wierzytelności Pani D. Głowaczewskiej z tytułu nienależnie pobranego świadczenia pieniężnego na częściowe pokrycie kosztów utrzymania wnuka umieszczonego w rodzinie zastępczej,
w wysokości 1 047,76 zł.
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na umorzenie w całości wierzytelności, w wysokości 1 047,76 zł.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 8) zawierające prośbę o podjecie decyzji
w sprawie wymiany elementów, bądź zakupu nowego urządzenia ksero- kopiującego. Po przeprowadzonym przeglądzie urządzeń Nashuatec D 555 (Wydział Komunikacji) i Nashuatec MP 6500 (Wydział Organizacyjny) stwierdzono konieczność wymiany niektórych podzespołów wskazanych urządzeń. Biorąc pod uwagę koszt naprawy, eksploatację, wartość i stan urządzeń Naczelnik zaproponował zakup nowego urządzenia ksero-kopiującego na potrzeby Wydziału Komunikacji oraz naprawę urządzenia Nashuatec MP 6500.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zakup nowego urządzenia ksero-kopiującego na potrzeby Wydziału Komunikacji oraz naprawę urządzenia Nashuatec MP 6500.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem SPA VOYAGE Sp. z o.o. (załącznik nr 9) dotyczącym wymiany instalacji centralnego ogrzewania w budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych oraz budynku II Liceum Ogólnokształcącego, umowy nr 55/ZP/2011 i nr 56/ZP/2011. W nawiązaniu do zgody na zamianę rur spawalnych CO na rury prasowane ocynkowane firmy RACCORDERIE METALLICHE Sp.A. system Steelpres
w budynkach w/w szkół firma zobowiązała się do dnia 10.08.2011 r. dostarczyć dokumentację zamienną na rury Steelpres w połączeniu z grzejnikami Purmo i zaworami Danfoss na w/w zadaniach. Ponadto nadmieniono, że w projekcie zamiennym, złożonym w dniu 14.07.2011 r. , zaakceptowanym przez projektanta średnice rur nie ulegną zmianie. Wyjaśnił, że firma przed złożeniem projektu zamiennego chce rozpocząć prace wymiany instalacji.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podjęcie przez SPA VOYAGE Sp. z o.o prac dotyczących wymiany instalacji centralnego ogrzewania w w/w budynkach szkół, pod warunkiem złożenia dokumentacji zamiennej w podanym wyżej terminie. Ponadto zobowiązano wykonawcę do poinformowania o przyjętym rozwiązaniu inspektora nadzoru oraz projektanta.
Następnie Starosta odczytał dwa kolejne pisma SPA VOYAGE Sp. z o.o. (załącznik nr 10 i 11) dotyczące:
- umowy Nr 56/ZP/2011 z dnia 29 czerwca 2011 r., termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego , tj. II Liceum Ogólnokształcące,
- umowy Nr 57/ZP/2011 z dnia 29 czerwca 2011 r., termomodernizacja budynku użyteczności publicznej będącego własnością Powiatu Skarżyskiego, tj. III Liceum Ogólnokształcące.
W powyższych pismach zwrócono się z podziękowaniem za przychylne rozpatrzenie prośby dotyczącej dokonania cesji wierzytelności na rzecz Getin Noble Bank. Jednocześnie poinformowano o rezygnacji ze współpracy z wyżej wskazanym bankiem. Oferowany przez Getin Noble Bank produkt kredytowy okazał się mało korzystny i zarazem bardzo restrykcyjny wobec firmy.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej (załącznik nr 12) zawierające prośbę o przekazanie materiałów promocyjnych dla uczestników Pieszej Pielgrzymki Diecezji Radomskiej na Jasną Górę, w której uczestniczą pątnicy z terenu powiatu skarżyskiego.
Zarząd Powiatu postanowił pokryć koszty wykonania 400 sztuk czapeczek dla uczestników pielgrzymki z terenu powiatu skarżyskiego. Środki z rozdz. 750 75 § 4300.

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego (załącznik nr 13) zawierające informację o przebiegu wykonania planu finansowego Obwodu za pierwsze półrocze 2011 r. Następnie odczytał projekt stanowiska Zarządu Powiatu w powyższej sprawie (załącznik nr 14).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją o przebiegu wykonania planu finansowego OLK SP ZOZ za pierwsze półrocze 2011 r. przyjął przedstawiony przez Wicestarostę projekt stanowiska Zarządu.

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił kosztorysy inwestorskie (załącznik nr 15 i 16) dotyczące remontów łazienek w I Liceum Ogólnokształcącym. Dodał, że konieczność wykonania remontów wynika z decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego zobowiązującej do doprowadzenia do należytego stanu sanitarno – technicznego ściany, sufity, posadzki w pomieszczeniach higieniczno – sanitarnych uczniów wraz z ich wyposażeniem. Po dokonaniu wizji lokalnej łazienek szkoły oraz przeanalizowaniu kosztorysów Pan Zenon Nowakowski stwierdził, że zarówno zakres prac jak i kwota remontów (ponad 100 000 zł.) jest niezasadna. Podkreślił, iż jest przeciwny wykonaniu remontów wg. przedłożonych kosztorysów, gdyż byłoby to marnotrawienie środków finansowych. Zdaniem Pana Zenona Nowakowskiego niezbędny remont jednej łazienki powinien wynosić ok. 5 000 zł.
Zarząd Powiatu uznał, że kwota 100 000 zł. (50 000 zł. z budżetu szkoły oraz 50 000 zł. przyznane szkole ze środków 0,6% rezerwy subwencji oświatowej budżetu państwa) powinna zabezpieczyć wszystkie niezbędne remonty w szkole (m.in. malowanie sal lekcyjnych, korytarzy).
Zarząd Powiatu przyjął dwie autopoprawki do projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
- wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 r. (załącznik nr 17),
- zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025 (załącznik nr 18).
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.


Protokołowała:
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk …………………...
4. K. Bilska ………………………..





Załączników 17:

Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 rok,
Załącznik nr 3 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Parkowanie na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z drogi w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usuwanie – holowanie pojazdów usuwanych w ramach art. 130a Prawo o ruchu drogowym”,
Załącznik nr 5 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 27.07.2011 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 15.07.2011 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, z dnia
Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 27.07.2011 r.,
Załącznik nr 9 – pismo SPA VOYAGE Sp. z o.o., z dnia 27.07.2011 r.,
Załączniki nr 10 i 11 – pismo SPA VOYAGE Sp. z o.o., z dnia 28.07.2011 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej, z dnia 26.07.2011 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego, z dnia 20.07.2011 r.,
Załącznik nr 14 - projekt stanowiska Zarządu Powiatu,
Załączniki nr 15 i 16 – kosztorysy inwestorskie,
Załącznik nr 17 – autopoprawka do projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2011 r.,
Załącznik nr 18 – autopoprawka do projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011 – 2025.


Data wytworzenia : 2011-08-11 02:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2011-08-11 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html