BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 13/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 13/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 16 luty 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Nosowicz - Rzecznik Prasowy
2. Bożena Burchart - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie
3. Maciej Juszczyk - kandydat na stanowisko Dyrektora
Zespołu Opieki Zdrowotnej
Kandydaci na stanowisko Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
4. Robert Wódkowski
5. Andrzej Stępień
6. Leszek Majecki
7. Marek Czyż
8. Barbara Kieres

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011 – 2020,
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Skarżysku – Kamiennej,
b) opinii „Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator” na lata 2011 – 2014 z perspektywą do roku 2018”,
3. Przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami na stanowisko Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
4. Przyjęcie informacji z realizacji skarg i wniosków zgłaszanych do Starostwa Powiatowego w 2010 roku.
5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał porządek posiedzenia oraz wniósł o jego rozszerzenie o przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
 powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu,
 odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu.
oraz o podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatrudnienia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej ul. Szpitalna 1.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec wniosła o umieszczenie w porządku posiedzenia w pkt. 1 projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 396/LVI/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 września 2010r., w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 z uwzględnieniem lat 2013-2016.
Powyższe zmiany do porządku zostały przyjęte przez Zarząd Powiatu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia, po zmianie:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu przyjął porządek, po zmianach.
Porządek posiedzenia po zmianach:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) uchwalenia Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011 – 2020,
b) zmiany uchwały Nr 396/LVI/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 września 2010r., w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 z uwzględnieniem lat
2013-2016,
c) powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu,
d) odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Skarżysku – Kamiennej,
b) opinii „Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator”
na lata 2011 – 2014 z perspektywą do roku 2018”,
c) zatrudnienia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej
ul. Szpitalna 1.
3. Przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami na stanowisko Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
4. Przyjęcie informacji z realizacji skarg i wniosków zgłaszanych do Starostwa Powiatowego w 2010 roku.
5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) uchwalenia Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011 – 2020 (załącznik nr 2),
Starosta powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Panią Bożenę Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz zwrócił się o przedstawienie strategii. Przypomniał, że dokument ten był już omawiany, a zgłoszone do niego uwagi zostały przekazane firmie opracowującej strategię, w celu uwzględnienia.
Pani Bożena Burchart poinformowała, że wszystkie uwagi zgłoszone przez Zarząd Powiatu, komisje Rady Powiatu oraz radnych zostały uwzględnione w strategii. Następnie omówiła zmiany wprowadzone do strategii.
Pan Zenon Nowakowski zapytał, czy Pani Dyrektor dokładnie zapoznała się z zapisami strategii, po poprawie. Zgłosił szereg uwag do tego dokumentu m.in.:
 powtórzone zapisy dot. oświaty na str. 60 i 25,
 nieadekwatna nazwa podpunktu „infrastruktura drogowa” do jego treści, str. 24, 25,
 przywołanie w ppkt. 2.1.4 Aktywność gospodarcza, zapisu „wg. spisu rolnego
w 2006 r.”, w podanym roku nie był przeprowadzany spis rolny,
 niezrozumiały zapis na str. 26 „Program naprawczy był do tego czasu zawarty
w opracowanym programie naprawczym”,
 sprzeczne dane zawarte w tabelach na str. 29 i 32.
Dyrektor wyjaśniła, że dane zawarte w tabelach ze str. 29 – 32 zostały podane przez ośrodki pomocy społecznej z gmin wchodzących w skład powiatu skarżyskiego i wspólnie przeanalizowane. Dane te dotyczą świadczeń pieniężnych i niepieniężnych.
Starosta podkreślił, że strategia po przyjęciu będzie dokumentem obowiązującym dla powiatu oraz inne jednostki i powinna być opracowana przejrzyście dla wszystkich. Zwrócił uwagę na różnicę w opisie wykresów, brak stosownych wyjaśnień.
Pan Zenon Nowakowski zaznaczył, że dane ujęte w strategii powinny być wyznacznikiem strategii. Podane analizy są bardziej sprawozdaniem niż strategią na przyszłe lata. Brak w tym dokumencie informacji do czego zmierzamy, wskazania na dobre i złe strony. Następnie podał kolejne uwagi tj.:
 str. 65 ppkt Bezpieczeństwo i patologie społeczne wymieniono, iż nad bezpieczeństwem publicznym czuwają jedynie komendy policji, powinna być uwzględniona w tym punkcie również straż miejska,
 na stronach 88 i 90 podane zostały definicje monitoringu i harmonogramu niepotrzebnie, powinien być podany stan faktyczny oraz konkretne daty realizacji poszczególnych działań.
Kończąc Pan Zenon Nowakowski stwierdził, że jest przeciwny przyjmowaniu strategii
w przedstawionej formie. Uznał, iż ten dokument jest zbyt obszerny, a faktyczna strategia jego zdaniem została ujęta na str. 68 – 71.
Pani Katarzyna Bilska uznała, że strategia od strony metodologicznej została przygotowana właściwie, zasadne jest natomiast ujednolicenie opisów. Ze względu na dużą ilość uwag zaproponowała podjęcie negocjacji z firmą zewnętrzną, która opracowywała strategię, odnośnie płatności. Zdaniem Pani Katarzyny Bilskiej strategia ta zostałaby lepiej przygotowana we własnym zakresie, niż przez firmę z zewnątrz.
Starosta stwierdził, że strategia zawiera szereg błędów. Zapytał, kto jest odpowiedzialny za skonstruowanie wniosków oraz za co odpowiada firma.
Dyrektor w odpowiedzi poinformowała, że wnioski zostały sformułowane na konsultacjach przez zespół składający się z przedstawicieli różnych instytucji, podmiotów. Zespół na trzech kolejnych spotkaniach wypracował kierunki wynikające z analizy danych, ankiet, zapotrzebowania społecznego. Firma natomiast koordynowała pracę zespołu, zebrała dane, opracowała dokument.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o odłożeniu terminu przyjęcia strategii. Postanowiono zorganizować spotkanie z udziałem Komisji Oświaty, Komisji Zdrowia Rady Powiatu oraz firmą opracowującą ten dokument.
b) zmiany uchwały Nr 396/LVI/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 września 2010r., w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska i Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 z uwzględnieniem lat
2013-2016 (załącznik nr 3),
Referująca: Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec. Poinformowała, że podejmowana uchwała zmienia treść 'Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Skarżyskiego'. Zmiana nie dotyczy treści merytorycznych. Polega jedynie na usunięciu
z Programu... zapisów mówiących o Powiatowym Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej oraz Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Usunięte obecnie zapisy znajdowały się w w/w Programie..., ponieważ w chwili jego opracowywania Fundusze te istniały. Obecnie, zgodnie z ustawą z dnia 20 listopada 2009 r.
o zmianie ustawy – Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw, środki tworzące Powiatowe i Gminne Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zostały włączone do budżetów tych jednostek.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt uchwały.
c) odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu (załącznik nr 4),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że zgodnie z art. 12 pkt 3 oraz art. 37 ust 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U.
z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.) rada powiatu powołuje i odwołuje na wniosek starosty skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu. Dodał, że skarbnik powiatu skarżyskiego – Pani Alina Skuza posiada uprawnienia emerytalne.
Skarbnik nie wniosła zastrzeżeń.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (pięcioma głosami za) przyjął powyższy projekt uchwały.
d) powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu (załącznik nr 5),
Referujący: Starosta – Pan Michał Jędrys. Poinformował, że w związku z odwołaniem dotychczasowego skarbnika powiatu skarżyskiego powstała konieczność powołania nowego skarbnika. Następnie przedstawił kandydaturę Pani Moniki Gębskiej na stanowisko Skarbnika Powiatu.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania (pięcioma głosami za) przyjął powyższy projekt uchwały.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 6),
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zwrócił się do Pani Bożeny Burchart – Dyrektora PCPR o przedstawienie zmian w stosunku do obecnie obowiązującego regulaminu.
Pani Bożena Burchart poinformowała, że zmiany dot.:
- czasu pracy pracowników PCPR – zastrzeżenia wskazane w kontroli jednostki przez Państwową Inspekcję Pracy,
- wykreślenia funkcji koordynatorów działów, w rzeczywistości nie zostały utworzone takie stanowiska,
- zapisów § 24 w sprawie opracowywania projektów porozumienia za pobyt dzieci z terenu powiatu skarżyskiego w innych placówkach – dostosowanie zapisów do faktycznego stanu,
- dyżurów dyrektorów PCPR (przyjęcia interesantów), skrócono czas przyjęć,
- zmian w przepisach prawnych,
- umieszczenia zapisu o wprowadzonym regulaminie pracy PCPR.
Wicestarosta zapytał, jaki jest powód skrócenia czasu przyjmowania interesantów przez dyrektorów.
Dyrektor poinformowała, że zmiana ta wynika ze zbyt małej ilości osób zainteresowanych.
Z uwagi na zbyt krótki czas na zapoznanie się z w/w dokumentem Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie tej uchwały.
b) opinii „Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator” na lata 2011 – 2014 z perspektywą do roku 2018” (załącznik nr 7),
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do powyższego projektu uchwały.
Zarząd Powiatu (jednogłośnie) podjął powyższą uchwałę.
c) zatrudnienia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej
ul. Szpitalna 1 (załącznik nr 8).
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Pana Macieja Juszczyka oraz zwrócił się o przybliżenie swojej kandydatury oraz przedstawienie koncepcji funkcjonowania szpitala powiatowego na przyszłość.
Pan Maciej Juszczyk przedstawił swoją kandydaturę, informując, że pracował przez ok. 30 lat w przedsiębiorstwach państwowych i jednostkach ściśle związanych ze służbą zdrowia. Zajmował stanowisko kierownika działu administracyjno – gospodarczego w s.p. szpitalu klinicznym w Lublinie. Nadzorował realizację zakupów, prac administracji oraz zamówień publicznych. Następnie Rektor Akademii Medycznej w Lublinie powołał go na stanowisko pełnomocnika ds. monitoringu szpitali klinicznych. Do jego obowiązków należało przeprowadzanie analiz finansowych, ekonomicznych oraz przedstawianie opinii na temat funkcjonowania tych szpitali. Poinformował, że jego późniejsze doświadczenia zawodowe to pełnienie funkcji: dyrektora ds. leczniczych w Akademii Medycznej, pełnomocnika Rektora ds. zorganizowania szpitala stomatologicznego (jednostka ambulatoryjna), praca w Krajowym Centrum Szkolenia Kadr Sądów Powszechnych
i Prokuratury (zajmował się działalnością administracyjno – organizacyjną). Następnie stosowanie do wymagań przystąpił do naboru na stanowisko Dyrektora ZOZ w Skarżysku – Kamiennej, przygotowując wszystkie niezbędne dokumenty. Uznał, że skarżyski szpital obecnie wymaga pomocy w naprawie głównie działalności finansowej. Naprawa ta powinna być etapowa, wynikająca z aktualnej sytuacji jednostki. Należy również podjąć działania dot. zmian organizacyjnych. Za zasadne uznał uruchomienie specjalności, których w swojej ofercie nie posiada ZOZ. Wprowadzenie ich widzi we współpracy i wsparciu personalnym lekarzy ze szpitala z Lublina. Poinformował, że w najbliższym czasie przygotuje własną koncepcję naprawczą, którą należałoby wdrożyć, aby poprawiła się sytuacja szpitala.
Pan Zenon Nowakowski poinformował, że dotychczas opracowywane były dwie koncepcje naprawy szpitala, które nie spełniły zakładanych oczekiwań.
Pani Katarzyna Bilska zapytała, czy uważa, że szpital powinien przyjmować pewną specjalizację dla wybranych usług, czy rozwijać się we wszystkich specjalnościach. Zwróciła również uwagę na dużą ilość usług zakupywanych przez ZOZ z zewnątrz. Zapytała, czy jest to właściwe rozwiązanie, czy nie tańszym jest wykonywanie przez jednostkę pewnych usług (np. kuchnia, pralnia).
Zdaniem Pana Macieja Juszczyka szpital powinien realizować podstawowy zakres opieki medycznej z pewnymi kierunkami rozwoju. Zasadne jest rozpatrzenie funkcjonowania i właściwego rozplanowania działalności ZOZ w dwóch budynkach. Odpowiadając na drugie pytanie uznał, że jest to zależne od czynników ekonomicznych, co korzystniejsze, ale istotne są również uwarunkowania społeczne.
Wicestarosta stwierdził, że opracowanie konkretnego programu wymaga szczegółowego zapoznania się z dokumentami i danymi dotyczącymi szpitala. Opracowany dokument powinien zawierać planowane zamierzenia i efekty.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji postanowił zatrudnić Pana Macieja Juszczyka na podstawie umowy o pracę na stanowisku Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej na czas nieokreślony od dnia 28 lutego 2011 r.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie uchwały w powyższej sprawie:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Zenon Nowakowski, Pan Stanisław Dymarczyk i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu podjął w/w uchwałę.
Ad. pkt. 3. Przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami na stanowisko Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
Starosta poinformował, że na ogłoszony nabór wpłynęło 6 ofert, ostatecznie jednak do rozmowy kwalifikacyjnej przystąpiło 5 kandydatów. Po zapoznaniu się z dokumentami aplikacyjnymi i wysłuchaniu wszystkich kandydatów Zarząd Powiatu ostatecznie zdecydował, że nowym dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych zostanie Marek Czyż.
W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się znajomością ustaw: o drogach publicznych, Prawo zamówień publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, o finansach publicznych, oraz znajomością problematyki organizacji i zarządzania drogami publicznymi. Wyłoniony dyrektor posiada ogromne doświadczenie, wiedzę i kwalifikacje w branży drogowej. Przez ostatnie 11 lat jako dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
i Komunikacji w Radomiu zajmował się m.in. budową, modernizacją, nadzorem
i utrzymaniem sieci drogowej w granicach Radomia, obsługą strefy płatnego parkowania, organizowaniem komunikacji publicznej wraz ze sprzedażą oraz kontrolą biletów. Zrealizował wiele inwestycji drogowych, także tych z udziałem środków unijnych. Ponadto brał udział w pracach nad oceną i poprawą stanu technicznego dróg, urządzeń bezpieczeństwa drogowego, oznakowania poziomego i pionowego oraz organizowania
i przeprowadzania kontroli ruchu drogowego, współpracując w tym zakresie z Komendą Miejską i Wojewódzką Policji.
Zarząd Powiatu zdecydował o powierzeniu Panu Markowi Czyż stanowiska Dyrektora ZDP od dnia 1 marca 2011 r.
Ad. pkt. 4. Przyjęcie informacji z realizacji skarg i wniosków zgłaszanych do Starostwa Powiatowego w 2010 roku (załącznik nr 9).
Powyższą informację przedstawiła Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec.
Zarząd Powiatu przyjął informację z realizacji skarg i wniosków zgłaszanych do Starostwa Powiatowego w 2010 roku.
Ad. pkt. 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pisma Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 10, 11, 12) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym na rok 2011, kwoty zmian ogółem:
- 29 705 zł. zmiany wynikają z przesunięcia nauczycieli między rozdziałami w związku
z reorganizacją placówki. Nadwyżka w kwocie 14 820 zł., w rozdziale 85403 w § 4040 będzie stanowiła zabezpieczenie płac dla pracowników w roku 2011.
- 38 162 zł. nadwyżka i niedobór w rozdziałach podanych w piśmie powstał w wyniku przesunięcia nauczycieli między rozdziałami w związku z reorganizacją placówki.
- 21 000 zł. przesunięcia wynikają z podpisania umowy na przeszkolenie uczniów kształcących się w kierunku stolarz, cukiernik i kucharz z pracodawcami mającymi osobowość prawną.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych zmian w planie finansowym na 2011, zgodnie z pismami Dyrektor ZPEW.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów (załącznik nr 13) zawierające prośbę
o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie Starostwa Powiatowego w kwocie
25 000 zł. na dalszą realizację w 2011 r. programu usuwania azbestu z terenu Gminy. Poinformował, że w roku 2010 w formie dotacji z budżetu powiatu przekazano Gminie Bliżyn 20 000 zł. i Gminie Suchedniów również 20 000 zł. Środki te zostały przeznaczone na pomoc powiatu dla gmin – w związku z ich wystąpieniami – na pokrycie części wydatków związanych z likwidacją i utylizacją pokryć dachowych zawierających niebezpieczny dla zdrowia azbest (zgodnie z Krajowym programem usuwania azbestu – wbudowane pokrycia zawierające ten minerał winny być zlikwidowane do 2032 roku). W/w gminy opracowały wewnętrzne regulaminy, według których wyroby zawierające azbest są usuwane i programy wspierania tego typu działań realizowane przez osoby fizyczne. Gmina Bliżyn kwotę
20 000 zł. zwiększyła swoimi środkami o 15 546,08 zł. i za łączną kwotę 35 546,08 zł.
(w trybie ustawy o zamówieniach publicznych) dokonała utylizacji zdjętych pokryć. Gmina Suchedniów z otrzymanej kwoty 20 000 zł. wykorzystała jedynie 12 882,71 zł., zaś pozostałą niewykorzystaną kwotę zwróciła do budżetu powiatu, nie angażując w przedsięwzięcie żadnych własnych środków. W budżecie powiatu na 2011 rok przewidziano
2 x 20 000 zł. na ewentualną pomoc dla Gminy Łączna i dla Gminy Skarżysko – Kościelne, gdyby o taką pomoc wystąpiły. W związku z faktem, iż wpływy do budżetu powiatu z tytułu korzystania ze środowiska przez podmioty są niewielkie (wynoszą ok. 120 000 zł.) Podsumowując Pan Stanisław Dymarczyk uznał, że w pierwszej kolejności należałoby wesprzeć gminy, które dotąd takiej pomocy nie otrzymały.
Wicestarosta wystąpił z wnioskiem mówiącym o tym, aby warunkiem przekazania dotacji dla danej gminy było zaangażowanie przez gminę takiej samej kwoty jak wysokość dotacji. W związku z tym powinny zostać odpowiednio doprecyzowane zapisy porozumień pomiędzy gminami a powiatem, w zakresie warunków przekazania dotacji.
Wniosek Wicestarosty został przyjęty przez Zarząd.
W trakcie dyskusji zwrócono również uwagę, iż ważne jest zaangażowanie gmin
w rozpropagowanie wśród mieszkańców programów wspierania działań dot. usuwania wyrobów zawierających azbest.
W związku z niewykorzystaniem przez Gminę Suchedniów pełnej wysokości dotacji przyznanej w ubiegłym roku oraz mając na uwadze, że w pierwszej kolejności należałoby wesprzeć gminy, które dotąd takiej pomocy nie otrzymały Zarząd Powiatu negatywnie odniósł się do prośby zawartej w omawianym piśmie.

Ad. pkt. 6. Sprawy różne.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Katarzyna Bilska poinformowała
o organizowanym w Zespole Szkół Samochodowo – Usługowych turnieju piłki siatkowej chłopców klas pierwszych o puchar Dyrektora ZSSU. Wyjaśniła, że impreza ta została ujęta w projekcie kalendarza współzawodnictwa sportowego szkół ponadgimnazjalnych w 2011 roku o puchar Starosty Skarżyskiego, z kwotą 100 zł. Mając na uwadze planowany termin imprezy zwróciła się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na przeznaczenie kwoty 100 zł. na ten cel.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeznaczenie kwoty 100 zł. na nagrody dla uczestników turnieju piłki siatkowej chłopców klas pierwszych o puchar Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo Usługowych.

Zarząd Powiatu zdecydował o przekazaniu:
- nakładów poniesionych na budowę monitoringu w ramach zadania inwestycyjnego p.n. „Rozbudowa ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej wraz z budową małego ronda
w Skarżysku – Kamiennej”, w wysokości 20 577,50 zł. plus VAT w kwocie 4 527,05 zł.,
- wartości robót energetycznych (NN i SN) w ramach zadania „Przebudowa linii energetycznych niskiego i średniego realizowana w ramach zadania inwestycyjnego p.n. Rozbudowa ul. Krasińskiego i ul. Armii Krajowej wraz z budową małego ronda w Skarżysku – Kamiennej” w kwocie 125 298,17 zł. plus VAT w kwocie 27 565,60 zł.
do jednostki budżetowej Zarząd Dróg Powiatowych w Skarżysku – Kamiennej.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

Protokołowała:
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk ……………………
4. K. Bilska …………………………


Załączników 13:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2011 – 2020,
Załączniki nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr 396/LVI/2010 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 września 2010r., w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska
i Planu Gospodarki Odpadami dla Powiatu Skarżyskiego na lata 2009 – 2013 z uwzględnieniem lat 2013-2016,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: odwołania ze stanowiska Skarbnika Powiatu,
Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: powołania na stanowisko Skarbnika Powiatu,
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: opinii „Planu Gospodarki Odpadami dla Związku Międzygminnego „Utylizator” na lata 2011 – 2014 z perspektywą do roku 2018”,
Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatrudnienia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej ul. Szpitalna 1
Załącznik nr 9 – informacja z realizacji skarg i wniosków zgłaszanych do Starostwa Powiatowego w 2010 roku,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 09.02.2011 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 09.02.2011 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 09.02.2011 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Burmistrza Miasta i Gminy Suchedniów, z dnia 22.12.2010 r.
 


Data wytworzenia : 2011-03-14 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2011-03-14 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html