BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 52/2010

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 52/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 24 listopada 2010 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
4. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia kandydaci na stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kam.:
1. Maciej Juszczyk
2. Sebastian Petrykowski
3. Bartłomiej Ranosz
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przeprowadzenie rozmów z kandydatami ubiegającymi się o stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zakup sprzętu medycznego przez Obwód Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej przeznaczonego dla Ośrodka Rehabilitacji Dziennej w Rejonowo – Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej
w Skarżysku – Kamiennej,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok,
c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok.
3. Podjęcie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany decyzji Zarządu Powiatu z dnia 01.09.2010 r. Znak: OZ-II-00632/13/2010 w sprawie ustanowienia trwałego zarządu.
4. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi.
5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Wobec braku uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Przeprowadzenie rozmów z kandydatami ubiegającymi się o stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Pana Macieja Juszczyka – kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Skarżysku – Kamiennej oraz poprosił o przedstawienie swojej kandydatury i koncepcji funkcjonowania szpitala powiatowego.
Pan Maciej Juszczyk poinformował, że przedstawił koncepcję funkcjonowania szpitala w formie pisemnej. W przedstawionej koncepcji nie odniósł się w pełnym stopniu do działalności finansowej, z uwagi na brak wiedzy w tej kwestii. Podkreślił, iż korzystał
z ogólnodostępnych informacji, bliższe poznanie specyfiki szpitala pozwoli mu na opracowanie pełnego programu naprawczego. Za najistotniejsze uznał zrównoważenie budżetu ZOZ-u, przy jednoczesnym utrzymaniu prowadzonej działalności na dotychczasowym poziomie. Stwierdził, że okres 3, 4 miesięcy pozwoliłby na opracowanie programu naprawczego i przedstawienie go do akceptacji Zarządowi Powiatu. Jako dyrektor podjąłby działania w zakresie zmian organizacyjnych, funkcjonowania szpitala oraz doprowadzenia do jego przekształcenia w spółkę prawa handlowego. Realizacja tych zamierzeń wymaga czasu, przeprowadzenia odpowiednich analiz oraz uzgodnień. Uznał, iż intencją Ministerstwa Zdrowia jest przekształcenie publicznych zakładów opieki zdrowotnej w niepubliczne zoz. Dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie wskazują, iż jest to dobre rozwiązanie. Kończąc swoją wypowiedź zwrócił się do członków Zarządu o pytania.
Starosta stwierdził, że jest zaskoczony brakiem wiedzy na temat finansów ZOZ-u, gdyż dokumenty w tym zakresie były dostępne w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej dla każdego z kandydatów. W związku z tym, iż jednym z punktów przedstawionej koncepcji jest przeprowadzenie termomodernizacji wyjaśnił, że zadanie to jest w trakcie realizacji. Starosta uznał, że z przedłożonych przez Pana Macieja Juszczyka dokumentów wynika jednak, iż zna sytuację finansową jednostki, gdyż wskazuje na mocne i słabe strony, jak również skalę zadłużenia. Wskazał na specyfikę jednostki, 19 oddziałowy szpital, w którym konieczne jest przeprowadzenie restrukturyzacji. W skarżyskim szpitalu wdrażane były dwa programy restrukturyzacyjne, pierwszy w latach 2002- 2004 i drugi, który pozwolił na zmniejszenie zobowiązań z ok. 40 mln. zł. do ok. 25 mln. zł. Za istotną kwestię Starosta uznał współpracę
z Narodowym Funduszem Zdrowia, wskazując jednocześnie na trudne rozmowy prowadzone z funduszem w sprawie zwrotu środków finansowych za nadwykonania. Zwrócił również uwagę na strukturę zatrudnienia oraz ilość pracowników szpitala tj. 650 osób. Zdaniem Starosty w przedłożonej koncepcji brak jest konkretnych informacji np. dotyczących ilości oddziałów po restrukturyzacji. Następnie zapytał kandydata, czy kierował zakładem zatrudniającym taką ilość pracowników?
Pan Maciej Juszczyk poinformował, że pracował w szpitalu klinicznym w Lublinie, w którym kierował zespołem 100 osobowym zespołem. Szpital ten zatrudniał 2 200 osób, przy ilości łóżek 1050. Ponadto organizował i stworzył szpital stomatologiczny, który zatrudniał 120 osób, była to jednostka ambulatoryjna. Podkreślił, że nie kierował jednostką szpitalną „łóżkową”. Karierę zawodową realizował jako pracownik administracyjny
w jednostkach służby zdrowia. Pracował również w Akademii Medycznej, gdzie nadzorował trzy szpitale kliniczne. Monitorował działalność ekonomiczno - finansową tych szpitali.
Wicestarosta poparł wypowiedź Starosty uznając, iż przedstawiona koncepcja funkcjonowania szpitala zawiera zbyt mało informacji. Zwrócił się o przybliżenie wizji zarządzania tą jednostką.
Pan Maciej Juszczyk uznał, iż nowy kierownik jednostki nie powinien od razu przeprowadzać rewolucji. Należy dokonać analizy na podstawie wiedzy źródłowej
o strukturze kosztów, aby móc dokonać zmian. Niezbędne są informacje między innymi na temat kosztów działalności poszczególnych oddziałów. Za zasadne uznał wprowadzenie dodatkowych specjalności, które nie występują w szpitalu. Skupienie się przede wszystkich na dochodowych specjalnościach oraz skorzystanie z współpracy z Akademią Medyczną
z Lublina. Wprowadzenie np. chirurgii stomatologicznej, stworzenie w ramach oddziału ortopedycznego pododdziału neurochirurgii, oddziału nefrologii z pododdziałem dializ, chirurgii naczyniowej. Przeniesienie niektórych oddziałów ze szpitala klinicznego z Lublina. Odnośnie sprzętu ortopedycznego specjalistycznego do realizacji zabiegów wskazał na możliwość skorzystania z wynajmu sprzętu z firm zewnętrznych, podkreślając, że jest to opłacalne przedsięwzięcie. Za ważną uznał również możliwość pozyskania środków pomocowych.
Wicestarosta zapytał, w jakim składzie ilościowym widzi kadrę kierowniczą?
Pan Maciej Juszczyk stwierdził, że kadra kierownicza powinna się składać z dwóch osób plus dyrektor ds. lecznictwa.
Wicestarosta poinformował, że obecny dyrektor szpitala ma zawieszony kontrakt menadżerski, co wiąże się z możliwością jego powrotu na to stanowisko, jeżeli wyrazi taką wolę. Toteż umowa z przyszłym dyrektorem może być zawarta na czas określony.
Pan Maciej Juszczyk uznał, że w przypadku powrotu Dyrektora, jeżeli wyrazi wolę współpracy mógłby pozostać na stanowisku zastępcy.
Starosta podziękował Panu Maciejowi Juszczykowi za przybycie i przedstawienie swojej kandydatury.
Na posiedzenie został poproszony kolejny kandydat Pan Sebastian Petrykowski.
Starosta powitał Pana Sebastiana Petrykowskiego przestawił zebranych oraz poprosił o przedstawienie koncepcji zarządzania szpitalem powiatowym.
Pan Sebastian Petrykowski stwierdził, że zarówno wygląd zewnętrzny jak
i wewnętrzny budynku szpitala pozostawia wiele do życzenia. Dlatego też uznał za niezbędne dostosowanie budynku do wymogów określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia. Konieczne jest wprowadzenie dużych zmian architektonicznych, co do zmian organizacyjnych musi przeanalizować strukturę. Natomiast w zakresie finansów prześledził bilans szpitala, wskazujący na duże zadłużenie. Pan Sebastian Petrykowski poinformował, że obecnie kierowana przez niego jednostka służby zdrowia została przekształcona i od
1 stycznia zaczyna działalność, jako spółka n.z.o.z. Przy sprzyjającej woli organu założycielskiego wskazał na możliwość przekształcenia szpitala powiatowego poprzez skorzystanie z mającej wejść w życie ustawy o działalności leczniczej. Dodał, że obecnie projekt tej ustawy spotyka się ze sprzeciwem starostów. Dalsze funkcjonowanie szpitala kandydat wiąże z jego przekształceniem w spółkę n.z.o.z. oraz podejmowanie działań w celu zmniejszenia bądź likwidacji długu.
Wicestarosta zapytał, czy kierowana przez Pana Sebastiana Petrykowskiego jednostka, która została przekształcona w spółkę n.z.o.z. posiadała zadłużenie?
Pan Sebastian Petrykowski poinformował, że jednostka ta nie posiadała zadłużenia, ale również nie posiadała zysku. Z uzyskanych przez niego dokumentów wynika, iż szpital powiatowy wykazuje niedowykonanie za I półrocze na kwotę 4 mln. zł. Dlatego też ważnym jest znalezienie przyczyny takiej sytuacji oraz właściwe prowadzenie dokumentacji. Wykonanie kontraktu jest bowiem podstawą kontraktowania na przyszły rok.
Wicestarosta uznał, iż w bieżącym roku możliwe jest niewykonanie w pełni kontraktu.
Starosta stwierdził, że przedłożona pisemnie koncepcja wyczerpuje wszystkie zagadnienia. Poinformował, iż szpital skarżyski przystępuje do termomodernizacji, która będzie realizowana przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej. Zapytał, w jakim czasie przy pozytywnej opinii Zarządu Powiatu przygotowałby i przedstawił organowi założycielskiemu dokument mówiący o całościowej restrukturyzacji skarżyskiego szpitala?
W odpowiedzi Pan Sebastian Petrykowski poinformował, że przygotowanie tego dokumentu zajmie mu 3 miesiące, gdyż wymaga to przeprowadzenia analizy finansowej, struktury organizacyjnej oraz kontraktu. Należy dokonać oceny szans i zagrożeń.
Starosta zapytał, czy kandydatowi znana jest aktualna sytuacja personalna kierownictwa ZOZ? Następnie poinformował, że obecny dyrektor szpitala ma zawieszony kontrakt menadżerski, z uwagi na pełnienie innej funkcji. Sytuacja ta skutkuje możliwością jego powrotu na to stanowisko, jeżeli wyrazi taką wolę. Toteż umowa z przyszłym dyrektorem może być zawarta na czas określony. W związku z powyższym Starosta zapytał kandydata czy jest to przeszkodą w ewentualnym objęciu tego stanowiska?
Pan Sebastian Petrykowski stwierdził, że informacja ta nie zmienia jego woli kandydowania i ewentualnego objęcia stanowiska Dyrektora ZOZ.
Wicestarosta zapytał, w jakim składzie osobowym widzi ewentualne przyszłe zarządzanie szpitalem powiatowym?
Pan Sebastian Petrykowski uznał, że przyszłe zarządzanie tą jednostką powinno się opierać na trzy osobowym składzie: dyrektor, z-ca ds. lecznictwa oraz koordynator personelu średniego.
Pan Janusz Ordyński zapytał, jak zamierza zmniejszać zadłużenie?
Pan Sebastian Petrykowski poinformował, że w głównej mierze poprzez ustawę
o działalności leczniczej, odpowiednie wypracowanie kontraktu.
Pan Artur Berus zapytał kandydata, czy widzi potrzebę zlecania niektórych zadań niemedycznych realizowanych przez szpital firmom zewnętrznym, takich jak np. sprzątanie, laboratorium?
Pan Sebastian Petrykowski stwierdził, że sprzątanie można zlecić na zewnątrz, natomiast z posiadanej wiedzy wynika, iż zlecenie prowadzenia laboratorium przez firmę zewnętrzną jest nieopłacalne.
Starosta podziękował Panu Sebastianowi Petrykowskiemu za przybycie
i zaprezentowanie swojej kandydatury. Powiadomił również kandydata, że zostanie poinformowany o wyniku rozmowy.
Starosta powitał kolejnego kandydata – Pana Bartłomieja Ranosza i przedstawił zebranych. Poinformował, że członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się ze złożona ofertą oraz koncepcją zarządzania szpitalem. Następnie zwrócił się o przybliżenie złożonej oferty.
Pan Bartłomiej Ranosz poinformował, że zapoznał się z materiałami dostępnymi na stronie internetowej, osobiście nie był w tej jednostce. Z posiadanej wiedzy wynika, że szpital powiatowy jest zadłużony, tak jak większość szpitali w Polsce. Odnosząc się do autoprezentacji wskazał, że wszystkie informacje zostały zawarte w przedłożonych dokumentach. Szpital skarżyski ma wdrożony system zarządzania jakością, uzyskał również akredytację. Uznał, że obecnie jedynym ratunkiem na oddłużenie zakładów opieki zdrowotnej jest ich przekształcenie w spółki prawa handlowego. Zmiany przepisów w tym zakresie określą przyszłe funkcjonowanie zoz. Utrzymanie statusu publicznego zoz najprawdopodobniej uwarunkowane będzie spłatą w ciągu 3 miesięcy zadłużenia przez szpital lub organ założycielski. Obecnie zdobywanie środków zewnętrznych jest ograniczone poprzez sprzedaż usług medycznych oraz wymogi, jakie stawia Narodowy Fundusz Zdrowia. W sytuacji zakontraktowanych usług medycznych np. w poradniach, w wyznaczonych godzinach, nie można świadczyć usług komercyjnych. Zaproponował wprowadzenie usług medycyny pracy, lepsze wykorzystanie sal operacyjnych, prowadzenie utylizacji. Zdaniem Pana Bartłomieja Ranosza szpital musi być kojarzony z miejscem przyjaznym dla pacjenta, toteż należy zadbać o zapewnienie odpowiednich warunków, zbliżonych do domowych.
W koncepcji przedstawił podejście procesowe. Zaproponował wprowadzenie nowych usług, po rozeznaniu zapotrzebowania oraz produktów dla tzw. „vipów”. Podkreślił, że określenie szpital komercyjny nie oznacza, że wszystkie usługi będą płatne. Ważnym jest przede wszystkim stworzenie szpitala przyjaznego i bezpiecznego dla pacjentów. Należy także podjąć odpowiednie działania marketingowe.
Starosta poinformował, że na terenie powiatu skarżyskiego funkcjonuje Międzyzakładowy Ośrodek Medycyny Pracy, dla którego organem założycielskim jest powiat.
Pan Bartłomiej Ranosz uznał, że należy wprowadzić prywatne usługi w szpitalu, nie kolidujące z usługami zakontraktowanymi w ramach NFZ.
Starosta zapytał, czy kandydat widzi możliwość wprowadzenia zmian organizacyjnych w szpitalu i na czym by one polegały? Zapytał również, czy po zapoznaniu się ze strukturą i zakresem świadczonych usług przez ZOZ, nie tylko medycznych, widzi możliwość wyprowadzenia lub przejęcia niektórych z nich na „zewnątrz”?
Pan Bartłomiej Ranosz stwierdził, że przeprowadzenie restrukturyzacji wymaga czasu oraz dokonania oceny aktualnego stanu. Jego wizją, jako nowego dyrektora, jest podejście projektowe do zmian, praca zespołowa, a nie grupowa. Odnośnie wprowadzenia usług „zewnętrznych” należałoby przede wszystkim rozeznać skarżyski rynek usług medycznych oraz przeanalizować, jak można ulepszyć działalność szpitala. Zaproponował wprowadzenie konkurencyjnych poradni podstawowej opieki zdrowotnej do szpitala.
Z doświadczeń wynika, iż większość pacjentów z p.o.z. jest w dalszej kolejności pacjentami szpitala.
Wicestarosta zapytał, w jakim składzie kandydat widzi zarządzanie szpitalem powiatowym oraz czy zna aktualną sytuację finansową jednostki?
Pan Bartłomiej Ranosz poinformował, że kadra kierownicza powinna składać się
z dyrektora, z-ca dyrektora ds. lecznictwa, głównej księgowej - dyrektora finansowego.
W odpowiedzi na drugie pytanie wskazał, iż z posiadanej przez niego wiedzy zadłużenie skarżyskiego szpitala wynosi ok. 40 mln. zł. Za niezbędne uznał wprowadzenie dyscypliny finansowej, która pozwoliłaby na poprawę wyniku finansowego.
Wicestarosta zapytał, w jakim okresie czasu, przy pozytywnej decyzji dot. wyboru na dyrektora, mógłby objąć tą funkcję?
Kandydat wskazał, że zgodnie z zapisami kodeksu pracy obowiązuje go 3 miesięczny okres wypowiedzenia lub przejście na mocy porozumienia stron, wówczas mógłby objąć to stanowisko pod koniec grudnia br., początek stycznia 2011 r.
Wicestarosta wystąpił z pytaniem, czy Pan Ranosz posiada doświadczenie
w zarządzaniu szpitalem?
Pan Bartłomiej Ranosz poinformował, że posiada 12-letnie doświadczenie
w prywatnym sektorze usług medycznych oraz w państwowym szpitalu, które w jego ocenie przełożyłoby się na zarządzanie szpitalem. Podkreślił, że zmiany zmierzają do przekształceń publicznych zoz-ów w prywatne.
Wicestarosta poinformował Pana Bartłomieja Ranosza o aktualnej sytuacji kadrowej kierownictwa szpitala. Wyjaśnił, że obecny dyrektor szpitala ma zawieszony kontrakt menadżerski, z uwagi na pełnienie innej funkcji. Sytuacja ta skutkuje możliwością jego powrotu na to stanowisko, jeżeli wyrazi taką wolę.
Starosta podziękował Panu Barłomiejowi Ranoszowi za przybycie oraz przedstawienie swojej kandydatury. Dodał, że informacja o wyniku naboru zostanie przekazana w stosownym czasie.
Pan Janusz Ordyński stwierdził, że najlepiej zaprezentował się drugi kandydat – Pan Sebastian Petrykowski. Zdaniem Pana Janusza Ordyńskiego kandydat ten posiadał największą wiedzę, dlatego też opowiedział się za jego wyborem.
Wicestarosta uznał, że żaden z kandydatów nie spełnił jego oczekiwań.
Starosta podtrzymał swoje zdanie wyrażonej na poprzednim posiedzeniu Zarządu. Stwierdził, że w związku z kończącą się kadencją wyboru dyrektora ZOZ powinien dokonać Zarząd kolejnej kadencji.
Pan Artur Berus uznał, iż wybór dyrektora szpitala powinien odbyć się przy udziale Przewodniczącego Rady Powiatu oraz Przewodniczącego Komisji Zdrowia. Zasugerował ponowne zaproszenie na rozmowę kandydata, który jego zdaniem najlepiej się zaprezentował Pana Sebastiana Petrykowskiego, z udziałem w/w przewodniczących.
Zarząd Powiatu pozostawił temat wyboru Dyrektora ZOZ do decyzji nowo wybranego Zarządu Powiatu.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zakup sprzętu medycznego przez Obwód Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej przeznaczonego dla Ośrodka Rehabilitacji Dziennej w Rejonowo – Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej
w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 2),
Referujący: Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Przedstawił powyższy projekt uchwały informując, że Rada Społeczna OLK SP ZOZ uchwałą Nr 10/2010 z dnia 15 listopada 2010 r. pozytywnie zaopiniowała konieczność zakupu przez Obwód sprzętu wymienionego w treści uchwały.
Wicestarosta dodał, iż łączna szacunkowa wartość sprzętu wynosi około 197 300 zł. Zakup sprzętu sfinansowany zostanie ze środków własnych Obwodu Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej. Wyjaśnił również, że zakup sprzętu medycznego jest niezbędny dla dalszego funkcjonowania Ośrodka Rehabilitacji, gdyż konieczność jego posiadania wynika z wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu rehabilitacji leczniczej (Dz. U. 2009 Nr 140 poz. 1145). Brak w/w urządzeń będzie stanowił podstawę dla NFZ do rozwiązania umowy
o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w tym rodzaju.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do treści przedstawionego projektu uchwały. W świetle powyższego Przewodniczący poddał pod głosowanie jej podjęcie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok (załącznik nr 3),
c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 rok (załącznik nr 4).
Powyższe dwie uchwały omówiła Skarbnik – Pani Alina Skuza. Przedstawiła zmiany jakie wprowadzają one do budżetu powiatu oraz podał uzasadnienie konieczności ich podjęcia.
Do przedstawionych projektów uchwał nie wniesiono uwag.
Zarząd Powiatu, w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie), podjął w/w uchwały, głosując nad każdą odrębnie.


Ad. pkt. 3. Podjęcie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany decyzji Zarządu Powiatu z dnia 01.09.2010 r. Znak: OZ-II-00632/13/2010 w sprawie ustanowienia trwałego zarządu (załącznik nr 5).
Referujący: Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że Decyzją Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 01.09.2010 r. znak: OZ-II-0063-2/13/2010 został nadany trwały zarząd dla nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Tysiąclecia 20 na rzecz Zespołu Szkół Technicznych im. Armii Krajowej w Skarżysku – Kamiennej. Zmienia się wartość budynków i budowli. Wyjaśnił, iż zmiana polega na korekcie tej wartości
w związku z wpisaniem niewłaściwej kwoty.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie decyzji w powyższej sprawie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął przedmiotową decyzję.
Ad. pkt. 4. Zaopiniowanie wniosku o uregulowanie stanu prawnego drogi (załącznik
nr 6).
Referujący: Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że wniosek ten kierowany jest do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji potwierdzającej przejście na własność Powiatu Skarżyskiego nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 4052/2, obręb 13 Nowy Młyn, arkusz mapy 94, o powierzchni 0,0285 ha, stanowiącej ulicę Łyżwy, będącą drogą powiatową.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.
Ad. pkt. 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza odczytała pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 7) informujące o braku środków finansowych na pokrycie w pełnej wysokości raty kapitałowo – odsetkowej przypadającej do spłaty 30-go bieżącego miesiąca. W piśmie dyrektor przedstawił przewidywane wydatki ze środków otrzymanych w listopadzie w wysokości ok. 3 395 tys. zł. za wykonane usługi dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz dla innych jednostek. W związku z trudną sytuacją finansową jednostki spłata raty kapitałowo – odsetkowej do BRE Banku Hipotecznego jest niewykonalna, dlatego też Dyrektor zwrócił się o pokrycie 2/3 wysokości raty na podstawie § 2 aneksu nr 1 do umowy kredytowej nr 06/0028 z dnia 27.03.2006 r. Skarbnik dodała, iż na 2/3 raty przypadającej do zapłaty przez powiat składa się: kapitał w kwocie 90 001,97 zł. oraz odsetki w kwocie 22 669,65 zł.
W świetle powyższej informacji Dyrektora ZOZ Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (Dz. 757 rozdz. 75704 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, w kwocie 112 671,62 zł.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu (załącznik nr 8) zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na zakup od Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. następujących sprzętów: drukarki (cena 40 zł.) i kserokopiarki (cena 90 zł.). Sprzęty te w intensywny sposób wykorzystywane są do chwili obecnej w Wydziale Komunikacji i Transportu. Następnie odczytał opinię informatyka z której wynika, iż sprzęt ten jest sprawny technicznie i nadaje się do wykorzystania w Starostwie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zakup od PWPW w/w sprzętów, które pozostaną na wyposażeniu Wydziału Komunikacji i Transportu. Jednocześnie zobowiązano Wydział Organizacyjny do zaewidencjonowania tych sprzętów w księdze inwentarzowej Starostwa Powiatowego.

Pan Artur Berus przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 9) zawierające prośbę o przeniesienie między paragrafami środków finansowych w planie na 2010 r., na ogólną kwotę 24 500 zł. Uzasadniając dyrektor wskazała, iż zmiany te są niezbędne w związku z koniecznością zakupu znaków drogowych, komputera oraz pokrycia kosztów połączeń telefonicznych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych przeniesień w planie finansowym na 2010 r., zgodnie z pismem Dyrektora ZDP.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz odczytał pismo Zakładów Metalowych MESKO S.A. (załącznik nr 10) dot. przyłącza ciepłowniczego do budynku III LO przy
ul. Ekonomii. W nawiązaniu do uzgodnionej modernizacji w/w przyłącza zwrócono się
z prośbą o wyrażenie zgody na usuniecie drzewa, które stanowi przeszkodę wykonania powyższych prac. Następnie poinformował, że pracownik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dokonał oględzin miejsca posadowienia drzewa. W wyniku oględzin uznano wycinkę drzewa za zasadną. W świetle powyższego Wicestarosta wystąpił z wnioskiem o wyrażenie zgody na usunięcie drzewa wskazanego w piśmie Zakładów Metalowych MESKO.
Powyższy wniosek został poddany pod głosowanie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na usunięcie drzewa wskazanego w piśmie Zakładów Metalowych MESKO. Stosowną decyzję dotyczącą zgody na wycinkę drzew należy uzyskać w Urzędzie Miasta Skarżysko – Kamienna.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz poinformował, że zgodnie ze zobowiązaniem Zarządu Powiatu Dyrektor Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych przedłożyła opinię w sprawie przekazania na rzecz Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości
i Innowacji nieruchomości przy ulicy Legionów 119 w Skarżysku – Kamiennej(załącznik nr 11). Dyrektor negatywnie zaopiniowała pomysł nieodpłatnego przekazania nieruchomości stowarzyszeniu, podając w uzasadnieniu swoje uwagi i wątpliwości. Wicestarosta uznał, że obecnie przekazanie tej nieruchomości jest niemożliwe z powodu braku podziału geodezyjnego działki nr 1/129. Podział ten, będzie możliwy gdy nowo powstałe nieruchomości będą miały dostęp do drogi publicznej.
Z uwagi na brak podziału geodezyjnego tej nieruchomości, jak również mając na uwadze nie posiadanie informacji na temat formalnej rejestracji w/w stowarzyszenia Zarząd Powiatu wstrzymał się z podjęciem decyzji w przedmiotowej sprawie.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 12) zawierające informacje, że w związku z zakończeniem realizacji zadań i wydatków projektu „Nad Czarną i Kamienną – nieodkryte piękno północnej części województwa świętokrzyskiego” w roku 2010, Beneficjent (Powiat Starachowicki) przekazał Partnerom projektu zaktualizowany budżet projektu i harmonogram jego realizacji na lata 2010 – 2011. Zmianie uległy terminy dwóch zadań. Zaplanowane do wykonania
w październiku 2010r . zadanie dot. wykonania i montażu wielkoformatowych tablic informacyjnych zostało przeniesione do realizacji w I kwartale 2011 r. (łączna kwota zadani 85 396 zł.). Ponadto część zadania dot. promocji projektu w mediach obejmująca promocję
w prasie (łączna kwota 279 740 zł.) także została przeniesiona do realizacji w roku 2011. Wydział przekazał również harmonogram przewozu osób i rzeczy na targi krajowe
i zagraniczne w roku 2011, które zostały objęte projektem „Nad Czarną i Kamienną…”.
Zarząd Powiatu przyjął powyższe do wiadomości oraz zobowiązał Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu do przygotowania aneksu wprowadzającego stosowne zmiany do porozumienia z Beneficjentem.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zapoznała zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (załącznik nr 13) zawierającym prośbę o wyrażenie zgody na dokupienie 110 sztuk w celach promocyjnych Powiatu Skarżyskiego albumu „Motyle Ziemi Skarżyskiej”. Powyższy zakup nie przekroczy kwoty 5 000 zł. i ma w całości pokrycie w środkach dz. 900 rozdz. 90019 § 4210.
Mając na uwadze promocję Powiatu Skarżyskiego Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokupienie 110 sztuk albumu „Motyle Ziemi Skarżyskiej”, za kwotę nie większą niż 5 000 zł. (środki z dz. 900 rozdz. 90019 § 4210).
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła następujące pisma:
• Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (załącznik nr 14) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym na rok 2010 na łączną kwotę 26 000 zł.
• Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (załącznik nr 15) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym na rok 2010 na łączną kwotę 9 000 zł.
• Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy (załącznik nr 16) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków budżetowych na rok 2010 na ogólną kwotę 3 549 zł. Powyższe zmiany wynikają z konieczności pokrycia kosztów zakupu energii i delegacji pracowników.
• Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” (załącznik nr 17) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków budżetowych na łączną kwotę 5 100 zł. Przesunięcie środków podyktowane jest ubezpieczeniem samochodu oraz wzrostem cen na energię elektryczną, wodę
i ścieki w 2010 r.
• Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 18) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym jednostki na łączną kwotę 60 000 zł. Dyrektor podała w uzasadnieniu iż zmiany wynikają z faktu iż więcej godzin dydaktycznych jest realizowanych w Szkole Podstawowej niż w Przedszkolu.
• Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 19) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym jednostki na łączną kwotę 159 000 zł. Dyrektor w piśmie poinformowała, że zmiany wynikają z faktu, iż więcej godzin dydaktycznych jest realizowanych w Szkole Podstawowej, Ośrodku.
• Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 20) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków Starostwa Powiatowego na łączną kwotę 750 zł. Środki zostaną przeznaczone na zakup nagród dla uczestników imprez realizowanych w ramach Powiatowego Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych na 2010 rok.
• Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 21) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków Starostwa Powiatowego na łączną kwotę 4 551 zł. W uzasadnieniu Naczelnik podał, iż zmiany wynikają
z konieczności zakupu nagród dla zwycięskich szkół biorących udział w cyklu imprez
pn. „Współzawodnictwo sportowe szkół ponadgimnazialnych w 2010 roku o puchar Starosty Skarżyskiego”.
• Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 22) zawierających prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym jednostki na łączną kwotę 144 400 zł. Dyrektor poinformowała, że wnioskowane zmiany wynikają z faktu zwiększonej ilości godzin dydaktycznych. Następnie Skarbnik odczytała opinię Wydziału merytorycznego w której Naczelnik zaproponował przyznanie kwoty
w wysokości 61 541 zł. do Dz. 801, Rozdz. 80134 § 4010 z 0,6 rezerwy subwencji oświatowej.
• Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 23) zawierające prośbę
o dokonanie zmian w planie finansowym jednostki na łączną kwotę 50 000 zł.
w uzasadnieniu Dyrektor podała, że wnioskowana kwota przeznaczona zostanie na wykonanie kompleksowego remontu instalacji c.o. w budynku Centrum Kształcenia Praktycznego. Następnie Skarbnik odczytała opinię wydziału merytorycznego zawierającą propozycję przyznania kwoty w wysokości 30 000 zł. w Dz. 801 Rozdz. 80130 § 4270 z 0,6 rezerwy subwencji oświatowej.
• Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 24) zawierające prośbę
o zwiększenie planu finansowego o łączną kwotę 35 000 zł., która pozwoli na zapłatę podatku, składek ZUS i uniknięcie zobowiązań za 2010 r. Następnie odczytała opinię wydziały merytorycznego zwierającą propozycję przyznania kwoty w wysokości 20 000 zł. do Dz. 801, rozdz. 80120 § 4010 z 0,6 rezerwy subwencji oświatowej.
• Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 25) zawierające prośbę
o zwiększenie planu finansowego jednostki o ogólną kwotę 33 200 zł.
z przeznaczeniem na pokrycie wynagrodzeń i pochodnych. Następnie odczytała opinię wydziału merytorycznego zawierającą propozycję przyznania kwoty 20 000 zł. Dz. 801, rozdz. 80130 § 4010 z 0,6 rezerwy subwencji oświatowej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych zmian zgodnie z pismami oraz opiniami Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki oraz zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownej uchwały uwzględniającej powyższe zmiany.
Ad. pkt. 6. Sprawy różne.
W związku z koniecznością uregulowania faktur za realizację zadań inwestycyjnych, zgodnie z załącznikami do uchwały budżetowej dot. zadań jednorocznych i wieloletnich Skarbnik – Pani Alina Skuza zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o uruchomienie kwoty 8 mln. zł. w ramach zaciągniętego przez powiat kredytu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na uruchomienie kwoty 8 mln. zł. na zapłatę za realizację zadań jednorocznych i wieloletnich ujętych w uchwale budżetowej powiatu na
2010 r.

Protokołowała:
Karina Wiśniewska

Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ……………………….
2. A. Berus …………………………
3. J. Ordyński ………………………

Załączników 25:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zakup sprzętu medycznego przez Obwód Lecznictwa Kolejowego SP ZOZ w Skarżysku – Kamiennej przeznaczonego dla Ośrodka Rehabilitacji Dziennej w Rejonowo – Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej w Skarżysku – Kamiennej
Załączniki nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2010 rok.
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2010 rok.
Załącznik nr 5 – decyzja Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany decyzji Zarządu Powiatu z dnia 01.09.2010 r. Znak: OZ-II-00632/13/2010 w sprawie ustanowienia trwałego zarządu,
Załącznik nr 6 – wniosek o uregulowanie stanu prawnego drogi.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 22.11.2010 r.
Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu, z dnia 24.11.2010 r.
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 23.11.2010 r.
Załącznik nr 10 – pismo Zakładów Metalowych MESKO S.A., z dnia 22.11.2010 r.
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 16.11.2010 r.
Załącznik nr 12 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 23.11.2010 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, z dnia 23.11.2010 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania
o Niepełnosprawności, z dnia 23.12.2010 r.
Załącznik nr 15 – pismo Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania
o Niepełnosprawności, z dnia 23.12.2010 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy, z dnia 23.12.2010 r.
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”, z dnia 22.11.2010 r.,
Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 16.11.2010 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 16.11.2010 r.
Załącznik nr 20 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 23.11.2010 r.
Załącznik nr 21 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 23.11.2010 r.
Załącznik nr 22 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 16.11.2010 r.
Załącznik nr 23 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 22.11.2010 r.
Załącznik nr 24 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 22.11.2010 r.,
Załącznik nr 25 - pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 16.11.2010 r.


Data wytworzenia : 2010-12-02 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2010-12-02 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html