BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 42/2010

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 42/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniach 28 września 2010 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
• Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
5. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu

• Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu

Listy obecności stanowią załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pani Doroty Nowak – Małek – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej.
2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego, których wykonanie powierzono Zarządowi Powiatu za okres od dnia 18.03.2010 r. do dnia 12.07.2010 r.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.


Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz wniósł
o jego rozszerzenie o projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.
Powyższy wniosek został przyjęty przez Zarząd Powiatu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia, po zmianie:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia, ze zmianą.
Porządek posiedzenia, po zmianie:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) upoważnienia Pani Doroty Nowak – Małek – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej,
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.
2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego, których wykonanie powierzono Zarządowi Powiatu za okres od dnia 18.03.2010 r. do dnia 12.07.2010 r.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) upoważnienia Pani Doroty Nowak – Małek – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 2),
Powyższy projekt uchwały przedstawiła Pani Jolanta Garbala. Uchwała dotyczy upoważnienia Pani Doroty Nowak – Małek, Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych do dokonania w imieniu Powiatu Skarżyskiego wszelkich czynności związanych z realizacją projektu pod nazwą „Mój zawód – moją szansą” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt określa zakres pełnomocnictwa.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie jej podjęcie:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
b) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r. (załącznik nr 3)
Referująca: Skarbnik – Pani Alina Skuza. Omówiła zmiany, jakie projekt wprowadza do budżetu powiatu oraz podała uzasadnienie konieczności ich przyjęcia.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag. Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego, których wykonanie powierzono Zarządowi Powiatu za okres od dnia 18.03.2010 r. do dnia 12.07.2010 r. (załącznik nr 4).
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przygotowanego sprawozdania oraz przyjęli jego treść.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Mieszkanki Skarżyska – Kamiennej
(załącznik nr 5) w sprawie terminu umowy dzierżawy gruntu pod garaż blaszany na terenie nieruchomości przy Placu Floriańskim 1 w Skarżysku – Kamiennej, zawartej na okres od 01.09.2010 r. do 31.03.2011 r. Wicestarosta wyjaśnił, że okres umowy dzierżawy został określony do 31.03.2010 r. ze względu na planowaną zmianę sposobu użytkowania obiektów po Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1. Dodał również, iż budynki po byłym SOSW Nr 1 będą przeznaczone na potrzeby Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej. Na terenie na którym posadowiony jest garaż planowane jest wykonanie parkingu dla samochodów osobowych. Ponadto wskazał, że Starostwo Powiatowe na obecną chwilę nie posiada gruntów z przeznaczeniem na dzierżawę pod garaż blaszany.
Z uwagi na planowaną zmianę zagospodarowania terenu na nieruchomości przy Placu Floriańskim 1 w Skarżysku – Kamiennej Zarząd Powiatu nie widzi możliwości przedłużenia umowy dzierżawy gruntu pod garaż blaszany dla Wnioskodawczyni. Jednocześnie Zarząd wskazał, że aktualnie nie posiada gruntów z przeznaczeniem na dzierżawę pod garaż blaszany.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Przedsiębiorstwa Budowlano – Usługowo – Handlowego Agat Sp. z o.o. z Kielc (załącznik nr 6) dotyczące budowy hali sportowej
z zapleczem przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej.
Z uwagi na mogące powstać problemy z wykonaniem szczelnego pokrycia i szczelnych obróbek przy kominach i licznych przejściach instalacyjnych na dach wystąpiono z wnioskiem o zmianę wierzchniej warstwy pokrycia na folię zgrzewaną. Ponadto firma zasugerowała odstąpienie od zabudowy blachą szczytów i górnego pasa elewacji oraz łączników na rzecz systemu dociepleń przyjętych na elewacjach hali, z ewentualnym zaznaczeniem płaszczyzn obiektu. Koszt takiej zmiany nie przekroczy kosztów
w ofercie firmy. Wicestarosta zaproponował zobowiązanie Dyrektora I LO do wystąpienia do projektanta w/w budowy wraz z opinią inspektora nadzoru (opinia powinna się odnosić zarówno co do jakości jak
i wartości zamiennika w stosunku do zakładanego materiału oraz możliwości jego wykorzystania
w zastosowanej technologii wykonania pokrycia) celem uzyskania zgody na zamianę materiału wierzchniej warstwy pokrycia dachowego na folię zgrzewalną.
Zarząd Powiatu przyjął propozycję Wicestarosty zobowiązując Dyrektora I LO do skierowania stosownego wystąpienia do projektanta w/w budowy.
Pani Jolanta Garbala odczytała pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 7) zawierające prośbę o przyznanie środków finansowych na remont części dachu budynku w wysokości 47 000 zł. oraz remont schodów wejściowych do budynku i od strony boiska szkolnego (ok. 50 000 zł.). W budynku szkoły przeprowadzana jest termomodernizacja. W projekcie i przedmiarze robót nie zostało ujęte pokrycie papą termozgrzewalną dachu nad pomieszczeniami socjalnymi przy sali gimnastycznej oraz na części budynku głównego. W 2008 i 2009 wykonany był remont dachu nad częścią budynku głównego. Pozostała cześć ok. 1/3 dachu oraz dach nad pomieszczeniami socjalnymi przy sali gimnastycznej nie były remontowane. Następnie odczytała opinię wydziału merytorycznego zgodnie
z którą wnioskowane środki nie były przewidziane w planie finansowym na 2010 r. ZSE jako jedyna szkoła nie przedstawiła przewidywanego wykonania budżetu na 2010 r. Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w chwili obecnej pracuje nad danymi ze szkół i placówek oświatowych, w celu określenia możliwości uzupełnienia brakujących środków finansowych dla szkół, które potrzebują wsparcia celem realizacji budżetu. W związku z powyższym aktualnie nie ma możliwości określenia czy wnioskowane środki można przeznaczyć z subwencji oświatowej.
Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w powyższej sprawie do kolejnego posiedzenia Zarządu Powiatu, po dokonaniu analizy środków finansowych jednostek oświatowych powiatu. Analiza pozwoli na podjęcie decyzji w zakresie możliwości wygospodarowania dodatkowych środków finansowych dla szkoły.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 8) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na sprzedaż zbędnych niepełnowartościowych składników majątku ruchomego (stal) po cenie złomu oraz przekazanie środków uzyskanych ze sprzedaży na dochody własne szkoły. Sprzedaż ta wynika z likwidacji magazynu stali w Centrum Kształcenia Praktycznego.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż przez Zespół Szkół Technicznych zbędnych niepełnowartościowych składników majątku ruchomego (stal) po cenie złomu. Jednocześnie Zarząd zaaprobował, aby środki uzyskane ze sprzedaży pozostały na dochodach własnych szkoły, pod warunkiem, że zostaną wykorzystane na odtworzenie środka trwałego (budynku szkoły, np. malowanie) do końca bieżącego roku.
Członek Zarządu Powiatu - Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 9) zawierające prośbę o wytypowanie przedstawiciela do prac w Komisji do przyznawania dopłat do dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Zarząd Powiatu postanowił wytypować Starostę – Pana Jerzego Żmijewskiego jako swojego przedstawiciela do pracy w powyższej komisji.
Członek Zarządu Powiatu - Pani Jolanta Garbala odczytała pismo Przewodniczącego Ogólnopolskiego Pracowniczego Związku Zawodowego Konfederacja Pracy (załącznik nr 10) zawierające informację, że nie wyraża zgody na likwidację Centrum Kształcenia Praktycznego. Fakt ten zaistnieje przy braku ujęcia CKP w składzie Zespołu Szkół Technicznych w planie sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych Powiatu Skarżyskiego. Likwidacja CKP zaprzepaści wieloletni dorobek placówki oraz doprowadzi do zmniejszenia oferty oświatowej. W związku z tym związek negatywnie zaopiniował sieć publicznych szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Skarżyskiego. Pani Jolanta Garbala wyjaśniła, że zgodnie z zapisem art. 17 ust. 5 ustawy o systemie oświaty „Rada Powiatu ustala plan sieci szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu”. Dlatego też w planie sieci nie zostały wymienione placówki oświatowe inne niż szkoły (tj. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna oraz Centrum Kształcenia Praktycznego).
Mając na uwadze powyższe wyjaśnienie Zarząd Powiatu uznał interwencję Przewodniczącego Ogólnopolskiego Pracowniczego Związku Zawodowego Konfederacja Pracy za niezasadną.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 11) zawierające wniosek o akceptację przedłożonego protokołu konieczności z dnia 21.09.2010 r. na roboty dodatkowe na zadaniu „Przebudowa ul. Paryskiej w Skarżysku – Kamiennej”. Z ustaleń zawartych w protokóle wynika, że robót tych nie dało się przewidzieć na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Szacunkowy koszt robót wynosi 42 031,07 zł. brutto. Zgodnie z powyższym ZDP potwierdził zasadność wykonania tych robót oraz akceptuje konieczność ich wykonania. Obecnie nie ma potrzeby zabezpieczania w budżecie dodatkowych środków finansowych na wykonanie powyższych robót.
Zarząd Powiatu zaakceptował protokół konieczności z dnia 21.09.2010 r. na roboty dodatkowe na zadaniu „Przebudowa ul. Paryskiej w Skarżysku – Kamiennej”.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Artur Berus odczytał pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 12) zawierające informację, iż od dnia 15.09.2010 r. Główna księgowa ZDP przebywa na zwolnieniu lekarskim i zgodnie z przedłożonym w dniu 24.09.2010 r. oświadczeniem nadal planuje przebywać na zwolnieniu i nie ma komu powierzyć wykonywania swoich obowiązków. Mając na uwadze ogrom zadań wykonywanych przez jednostkę Dyrektor wskazała na problem znalezienia osoby
o właściwych kwalifikacjach i umiejętnościach na w/w stanowisko oraz bliżej nieokreślony przez Główną księgową czas absencji chorobowej.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację jednocześnie wskazując, że sprawy dotyczące zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych powiatu leżą w kompetencji dyrektorów tych jednostek.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 13) zawierające prośbę o:
- wyrażenie zgody na wynajem w budynku CKP w ZST Panu Janowi Komoniowi pomieszczenia biurowego o powierzchni 15 m2 oraz pomieszczenia dydaktycznego o pow. 35 m2,
- wyrażenie zgody na zawarcie z dniem 01.12.201 r. umowy na wynajem pomieszczenia warsztatowego nr 17 o pow. 81,6 m2 wraz z zapleczem o pow. użytkowej 11,5 m2 Panu Wojciechowi Dygasowi na prowadzenie działalności gospodarczej (warsztat samochodowy).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośby zawarte w w/w piśmie. Jednocześnie zobowiązano Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu do przygotowania stosownych projektów uchwał, w pierwszym przypadku projektu uchwały Zarządu Powiatu, natomiast w drugim projektu uchwały Rady Powiatu.
Pani Jolanta Garbala poinformowała, że zgodnie ze zobowiązaniem Zarządu Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przedstawiła uzupełnienie do pisma w sprawie przyznania ryczałtu na używanie samochodu prywatnego w celach służbowych. Następnie przedstawiła pismo Dyrektora PPP (załącznik nr 14) zawierające informację, że samochodu prywatnego używa do szybkiego kontaktu niezbędnego do realizacji zadań statutowych z jednostkami na terenie Powiatu Skarżyskiego. Pani Jolanta Garbala uznała, że treść w/w pisma nie jest analizą wyjazdów służbowych w roku szkolnym 2009/2010
i nie wnosi żadnych dodatkowych informacji do złożonego w dniu 18.08.2010 r. pisma w sprawie przyznania ryczałtu.
Zarząd Powiatu postanowił odłożyć decyzję w powyższej sprawie, z uwagi na fakt,
iż uzasadnienie przedstawione przez Dyrektor PPP nie zawiera dokładnej analizy wyjazdów służbowych w roku szkolnym 2009/2010 o którą zwrócił się Zarząd.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii (załącznik nr 15) zawierające prośbę o przyznanie dodatkowych środków w planie finansowym na rok 2010 w wymienionych w piśmie paragrafach, na ogólną kwotę 125 tys. zł. Niedobór wynika
z: przeprowadzonego remontu internatu MOS (zalecenia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej), wzrostu cen energii elektrycznej i wody oraz z zwiększonego naboru
o 12 wychowanków od września 2010r. i znacznego wzrostu cen żywności. Pani Jolanta Garbala odczytała opinię wydziału merytorycznego. Po dokonaniu wnikliwej analizy wydział uważa za zasadne przekazanie w obecnej chwili kwoty 80 000 zł., na wymienione w opinii paragrafy.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie dla Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii dodatkowych środków w planie finansowym na rok 2010 w łącznej kwocie 80 000 zł., zgodnie
z propozycją Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Jolanta Garbala przedstawiła pisma:
• Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 16) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym na 2010 rok., na ogólną kwotę 29.540,00 zł. W uzasadnieniu Dyrektor poinformowała, że wnioskowane zmiany umożliwią bieżące regulowanie faktur z tytułu zakupu energii cieplnej, elektrycznej, wody oraz wywozu nieczystości. W paragrafach na których dokonano zwiększeń planu wykonanie na dzień 31.08.2010r. wynosi 90%.
• Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii (załącznik nr 17) zawierające prośbę
o dokonanie przeniesień środków w planie wydatków budżetowych na 2010 rok, na łączną kwotę 12.770,00. Uzasadniając swój wniosek Dyrektor poinformowała, że nadwyżka w paragrafach 4240 wynika z faktu przystąpienia do projektu MEN, w którym to Ośrodek otrzymał środki na zakup pomocy dydaktycznych i naukowych. Natomiast nadwyżka w pozostałych paragrafach jest wynikiem gospodarnego zarządzania telefonami. Niedobór w paragrafie 4260 wynika ze znacznego wzrostu cen za energie elektryczną i wodę w okresie zimy.
• Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego (załącznik nr 18) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie finansowym na 2010 rok., na kwotę 12.000 zł. W uzasadnieniu Dyrektor poinformowała, że wnioskowana zmiana podyktowana jest brakiem środków finansowych na zakup koksu.
• Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych (załącznik nr 19) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków budżetowych, na ogólną kwotę 21.136,00 zł.
Następnie Pani Jolanta Garbala poinformowała, że Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu
i Turystyki pozytywnie zaopiniował dokonanie wnioskowanych przez Dyrektorów przeniesień.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian zgodnie z w/w pismami Dyrektorów oraz zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownej uchwały.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” (załącznik nr 20) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków budżetowych na rok 2010, na kwotę 7 500 zł. W uzasadnieniu Dyrektor poinformowała, że środki finansowe zostaną przeznaczone na zakup leków dla dzieci, zakup środków żywności oraz uzupełnienie bieżących potrzeb.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych zmian oraz zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownej uchwały.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przypomniał, że w związku z nieterminowym zakończeniem realizacji inwestycji drogowej pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie gminy Łączna” przez wykonawcę BUDROMOST – STARACHOWICE Sp. z o.o. toczy się sprawa w Sądzie Okręgowym w Kielcach. Kwota sporna to 90 000 zł. (koszty niedotrzymania terminu zawartego w umowie). Przypomniał również, iż Zarząd Powiatu pozytywnie odniósł się do pierwszego wniosku Burdomostu o przedłużenie terminu zakończenia realizacji inwestycji, natomiast nie wyraził zgody na kolejny wniosek o przedłużenie terminu. Starosta poinformował, że w wyniku rozmów prowadzonych z przedstawicielami Budromostu z udziałem członka Zarządu Pana Artura Berusa uzgodniono ewentualne zawieszenie postępowania sądowego oraz załatwienie zaistniałego sporu
w drodze ugody, poprzez zawarcie porozumienia na wykonanie robót drogowych w równowartości kwoty spornej. Dodał także, że obecnie firma ta jest wykonawcą innych zadań realizowanych na drogach powiatowych. W świetle powyższego oraz mając na uwadze termin kolejnej rozprawy (06.10.2010 r.) zwrócił się o akceptację wniosku kierowanego do Sądu Okręgowego w Kielcach o zawieszenie postępowania z powództwa Powiatu Skarżyskiego przeciw BUDROMOST – STARACHOWICE
Sp. z o.o w powyższej sprawie. Starosta podkreślił, że 3 miesięczny okres zawieszenia pozwoli na przeprowadzenie wspólnych negocjacji i załatwienie sprawy w drodze ugody.
Pan Artur Berus zapytał, czy zawieszenie postępowania nie będzie skutkować przedawnieniem roszczenia? Zwrócił również uwagę na brak opinii radcy prawnego w przedmiotowej sprawie.
Wicestarosta stwierdził, że jest przeciwny zawieszeniu postępowania sądowego. Uznał, ze sprawa powinna zostać rozstrzygnięta przez sąd.
Zarząd Powiatu postanowił zasięgnąć opinii radcy prawnego w kwestii zasadności podpisania wniosku do sądu i załatwienia sprawy w drodze ugody. W przypadku pozytywnej opinii radcy Zarząd upoważnia Starostę – Pana Jerzego Żmijewskiego oraz członka Zarządu – Pana Artura Berusa do podpisania wniosku kierowanego do Sądu Okręgowego w Kielcach o zawieszenie postępowania
w powyższej sprawie (załącznik nr 21).
Pani Jolanta Garbala wystąpiła do Zarządu Powiatu o wytypowanie kandydatur do nagrody Starosty Skarżyskiego dla dyrektorów i nauczycieli szkół i placówek oświatowych. Poinformowała, że zgodnie z regulaminem przyznawania w/w nagród, przyjętym Uchwałą Nr 80/XIV/2007 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 27 września 2007 r., Zarząd Powiatu ma prawo wystąpić z wnioskiem w tej sprawie. Następnie przybliżyła procedurę przyznawania nagród Starosty Skarżyskiego oraz wniosła
o wytypowanie przedstawiciela Zarządu do pracy w komisji opiniującej wnioski o nagrody.
Zarząd Powiatu postanowił wytypować do pracy w w/w komisji członka
Zarządu Powiatu – Panią Jolantę Garbalę.
Pan Artur Berus zaproponował wystąpienie z wnioskami o przyznanie nagrody Starosty dla wszystkich dyrektorów szkół, ośrodków specjalnych i placówek oświatowych powiatu skarżyskiego.
Pani Jolanta Garbala stwierdziła, że nagroda jest wyróżnieniem za wzorową pracę i powinna być przyznawana nauczycielom, którzy spełniają warunki określone w wyżej cytowanym regulaminie. Dlatego też poinformowała, iż jest przeciwna przyznawaniu nagród wszystkim dyrektorom, bez dokonania analizy ich dokonań.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie wniosku Pana Artura Berusa:
- za wnioskiem głosowały 2 osoby (Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członek Zarządu – Pan Artur Berus),
- wstrzymały się od głosu 2 osoby (członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Janusz Ordyński).
Starosta nie brał udziału w głosowaniu.
Zarząd Powiatu postanowił wystąpić z wnioskami o przyznanie nagrody Starosty Skarżyskiego dla wszystkich dyrektorów szkół, ośrodków specjalnych i placówek oświatowych powiatu skarżyskiego.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił ofertę Magazynu Świat, Podróże i Kultura (załącznik nr 22). W kolejnym numerze miesięcznika znajdzie się duży materiał przygotowany na zlecenie Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego, w którym prezentowane będą miejsca, kultura, tradycja, a także kuchnia regionalna. W związku z tym, iż magazyn będzie bezpłatnie rozdawany na targach turystycznych i imprezach masowych jest to okazja do promowania powiatu. Wicestarosta poddał pod rozwagę dwie propozycje ujęte w specjalnym pakiecie promocyjnym tj. zamieszczenie tekstu promocyjnego na 1 stronę B5 za kwotę 1 220 zł brutto lub tekstu promocyjnego na 2 strony B5 za kwotę 1 830 zł. brutto.
Zarząd Powiatu przyjął drugą propozycję, wyrażając zgodę na promowanie Powiatu Skarżyskiego
w Magazynie Świat, Podróże i Kultura, poprzez zamieszczenie na 2 stronach B5 tekstu promocyjnego za kwotę 1 830 zł. brutto. Środki na ten cel postanowiono przeznaczyć z Dz. 750 rozdz. 75075 § 4300.
Pani Jolanta Garbala poinformowała, że Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki wystąpił z wnioskiem o rozpatrzenie możliwości przygotowania projektu „Wzrost jakości zarządzania, administrowania i nauczania w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego – szkolenia ICT”
w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (fiszka projektowa
w załączeniu). Celem głównym projektu jest podniesienie kwalifikacji pracowników oświaty w Powiecie Skarżyskim poprzez realizację szkoleń doskonalenia umiejętności z zakresu wykorzystywania ICT
w obszarze nauczania, zarządzania organizacyjnego, finansowego oraz prowadzenia monitoringu działalności oświatowej. Dodała również, iż koszt całkowity projektu to kwota około 200 000 zł., w tym: wkład własny niefinansowy, sale wykładowe (pomieszczenia Starostwa Powiatowego), kwota dofinansowania z funduszy europejskich około 200 000 zł. Następnie Pani Jolanta Garbala poinformowała, że zgodnie z Zarządzeniem Nr 45/2007 Starosty Skarżyskiego z dnia 12 lipca 2007 r.
w sprawie procedury przygotowania projektu o dofinansowanie z funduszy europejskich, Wydział Rozwoju Powiatu zaopiniował koncepcję w/w projektu. Wydział uznał, iż realizacja przedsięwzięcia
z wykorzystaniem środków unijnych jest uzasadniona. Ponadto przedsięwzięcie to jest zgodne
z dokumentami strategicznymi oraz prawodawstwem krajowym i unijnym. Materiały w tej sprawie stanowią załącznik nr 23.
W świetle przedstawionej powyższej informacji Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przygotowanie projektu „Wzrost jakości zarządzania, administrowania i nauczania w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego – szkolenia ICT” w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, wg. przedstawionej przez Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki koncepcji.
W związku z kończącym cykl imprez sportowych Powiatowym Marszobiegiem Jesiennym, mającym się odbyć w dniu 16.10.2001 r., Starosta – Pan Jerzy Żmijewski wystąpił
z wnioskiem o przeznaczenie dodatkowych środków w kwocie 12 000 zł. na organizację tej imprezy. Środki z Dz. 630 rozdz. 63003.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy wniosek Starosty.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski przypomniał, że zgodnie z planem audytu na bieżący rok zaplanowano dwa zadania audytowe, które ze względu na rozwiązanie umowy o pracę
z audytorem wewnętrznym Starostwa Powiatowego nie zostały zrealizowane. Podkreślił, iż zadania te zgodnie z ustawą o finansach publicznych muszą zostać wykonane. Przypomniał także, że ogłoszony nabór na stanowisko audytora nie został rozstrzygnięty. W świetle powyższego wniósł o zawarcie umowy o dzieło z audytorem, który posiada odpowiednie uprawnienia. Audytor ten wykonałby zgodnie z wymogami ustawowymi dwa zaplanowane na rok 2010 zadania audytowe, dwa zadania sprawdzające oraz przygotowałby plan audytu na 2011 r., na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka z udziałem kierowników jednostek organizacyjnych oraz naczelników wydziałów.
Wicestarosta zakwestionował zasadę ustalenia ceny za wykonanie usługi audytów oraz sposób wyboru audytora. Uznał również za zasadne wystosowanie zapytania o cenę do firm lub osób przeprowadzających audyt.
Sekretarz poinformowała, że z przeprowadzonego rozeznania przeciętny koszt wykonania rocznego planu audytowego to kwota ok. 50 000 zł. Zaproponowana powyżej kwota 16 500 zł. została ustalona w oparciu o zaplanowaną w budżecie wysokość środków finansowych na wynagrodzenie audytora od września do końca br., co biorąc pod uwagę inne oferty w tym zakresie jest korzystną ceną. Wyjaśniła również, że kandydatura audytora została wyłoniona na podstawie zebranych pozytywnych opinii i rekomendacji na temat tej osoby oraz jej kwalifikacji zawodowych, a w przypadku zawierania umowy dotyczącej wykonania audytu wewnętrznego, za zasadne należy uznać szczególny charakter i rodzaj usługi oraz istniejącą konieczność wykonania zadań niezwłocznie ( termin umowy obejmuje okres od 1 października do 31 grudnia 2010 roku). Zwracając uwagę na szczególny charakter usługi, w której osoba wykonująca audyt musi cieszyć się autorytetem i posiadać zaufanie Starosty, uznała za zasadne podpisanie w/w umowy. Sekretarz zwróciła także uwagę na konieczność zatrudnienia audytora oraz ustawowo narzucony obowiązek wykonania przyjętego rocznego planu audytu, wskazując także na bardzo krótki czas na realizację zadań audytowych, tj. do końca br.
Wicestarosta zaproponował zamieszczenie na stronie internetowej Starostwa Powiatowego ogłoszenia o zleceniu audytu wewnętrznego.
Sekretarz stwierdziła, że w Starostwie zawierane były i są umowy – zlecenia, m.in. na obsługę programów komputerowych w Wydziale Finansowym, gdzie kwoty wynagrodzenia w skali roku są dużo wyższe niż kwota w przedmiotowej umowie, za przeprowadzenie wszystkich zadań audytowych, określonych w planie pracy na rok 2010. Zapytała, dlaczego ta procedura zamieszczania informacji na stronie internetowej nie była do tej pory praktykowana. Jednocześnie zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem, aby od chwili obecnej wszystkie zawierane umowy - zlecenia oraz umowy o dzieło których wartość nie przekracza 14 000 euro podlegały tej samej procedurze.
Zarząd Powiatu zobowiązał Sekretarza do zamieszczenia na stronie internetowej Starostwa (Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego) ogłoszenia o zleceniu wykonania planu zadań audytowych na 2010 r. Ustalono, iż ogłoszenie to ma zostać zamieszczone na stronie przez okres 7 dni. Ponadto Starosta zobowiązał Sekretarza do wprowadzenia zmiany w Zarządzeniu Nr 20/2008 Starosty Skarżyskiego z dnia 1 kwietnia 2008 r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu udzielenia zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro w Starostwie Powiatowym w Skarżysku – Kamiennej, poprzez określenie, iż w przypadku każdej zawieranej umowy zlecenia wymagane jest zamieszczanie na stronie BIP ogłoszenia o zleceniu wykonania robót, których wartość nie przekracza 14 tys. euro.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że w związku z kolejną edycją konkursu „Powiatowe Dęby” zachodzi konieczność zakupu dodatkowych pamiątkowych tub. Laureaci za szczególne osiągnięcia w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, działalności społecznej i przedsiębiorczości zostają wyróżnieni statuetka „Powiatowe Dęby” oraz otrzymują dyplom zamieszczony w pamiątkowej tubie.
Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Rozwoju Powiatu do zakupu trzech tub na potrzeby konkursu „Powiatowe Dęby”.

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ………………………
2. J. Garbala ……………………….
3. A. Berus …………………………
4. J. Ordyński ………………………



Załączników 23:
Załącznik nr 1 - lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pani Doroty Nowak – Małek – Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Skarżysku – Kamiennej,
Załączniki nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
Załącznik nr 4 – sprawozdanie z realizacji Uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego, których wykonanie powierzono Zarządowi Powiatu za okres od dnia 18.03.2010 r. do dnia 12.07.2010 r.,
Załącznik nr 5 – pismo Mieszkanki Skarżyska – Kamiennej, z dnia 16.09.2010 r., zawiera dane osobowe, tylko do wglądu osób upoważnionych,
Załącznik nr 6 – pismo Przedsiębiorstwa Budowlano – Usługowo – Handlowego Agat Sp. z o.o. z Kielc, z dnia 15.09.2010 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 16.09.2010 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 15.09.2010 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 27.09.2010 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Przewodniczącego Ogólnopolskiego Pracowniczego Związku Zawodowego Konfederacja Pracy, z dnia 23.09.2010 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 27.09.2010 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 15.09.2010 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, z dnia 20.09.2010 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z dnia 22.09.2010 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 14.09.2010 r.,
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z dnia 22.09.2010 r.,
Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 15.09.2010 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych, z dnia 14.09.2010 r.,
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”, z dnia ,
Załącznik nr 21 – projekt wniosku kierowanego do Sądu Okręgowego w Kielcach o zawieszenie postępowania,
Załącznik nr 22 – oferta Magazynu Świat, Podróże i Kultura,
Załącznik nr 23 – materiały dot. projektu „Wzrost jakości zarządzania, administrowania i nauczania
w placówkach oświatowych Powiatu Skarżyskiego – szkolenia ICT” w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Data wytworzenia : 2010-11-15 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2010-11-15 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html