BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 45/2009

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 45/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 7 października 2009 r.


W posiedzeniu udział wzięli:

 Członkowie Zarządu Powiatu:

1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu

 Stali uczestnicy posiedzenia:

1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu


Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.

Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.






Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń szkolnych w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 50 na okres do trzech lat,
b) udziału Powiatu Skarżyskiego w Mistrzostwach Polski Powiatów w Brydżu Sportowym 2009.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:

Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Skarbnik – Pani Alina Skuza wniosła o rozszerzenie porządku posiedzenia
o zapoznanie się z sytuacją finansową powiatu skarżyskiego.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek posiedzenia wraz z wnioskiem Skarbnika.

Porządek posiedzenia po zmianach:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń szkolnych w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 50 na okres do trzech lat,
b) udziału Powiatu Skarżyskiego w Mistrzostwach Polski Powiatów w Brydżu Sportowym 2009.
2. Zapoznanie się z sytuacją finansową powiatu skarżyskiego.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.

Ad. pkt 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń szkolnych
w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 50 na okres do trzech lat (załącznik nr 2) .
Referujący Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że dyrektor II LO zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na zawarcie umowy najmu dwóch pomieszczeń klasowych dla Szkoły Zarządzania i Marketingu Sp. z o.o., w okresie od 30.09.2009 r. do 30.04.2010 r., w celu prowadzenia szkoleń z języka angielskiego. Wynajęcie sal na parterze w godzinach popołudniowych nie utrudni wykonywania ustawowych zadań szkoły, pozwoli pozyskać dodatkowe środki w wysokości
10 850 zł. (brutto).
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli powyższą uchwałę.
b) udziału Powiatu Skarżyskiego w Mistrzostwach Polski Powiatów w Brydżu Sportowym 2009 (załącznik nr 3).
Referujący: Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że warunki uczestnictwa i finansowania zostały określone w umowie pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Polskim Związkiem Brydża Sportowego, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego projektu uchwały.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.


Ad. pkt 2. Zapoznanie się z sytuacją finansową powiatu skarżyskiego.
Skarbnik - Pani Alina Skuza poinformowała, że przygotowała zestawienie przewidywanych dochodów do końca br. Łączne dochody, jakie powinien otrzymać powiat do końca 2009 r. wynoszą 18 894 168,62 zł., w tym udział w podatku od osób fizycznych. W pozycji tej różnica między planem a wykonaniem wynosi 3 200 tys. zł. Natomiast roczna analiza dochodów z tytułu udziału w podatku od osób fizycznych zgodnie z upływem czasu wskazuje, iż wystąpi niedobór w kwocie
2 400 tys. zł. Zaznaczyła, iż trudno przewidzieć jak będzie wyglądać sytuacja w tej pozycji z uwagi na różne wysokości kwot udziału w tym podatku, które wpływają, co miesiąc. Zakładając wariant optymistyczny tj. niedobór ok. 1 mln. zł. oraz biorąc pod uwagę planowane wydatki na kwotę 26 mln. zł. ujemna różnica będzie kształtować się na dużym poziomie – 7 mln. zł.. Różnicę tą zniweluje w części kredyt, jaki powiat ma zaciągnąć do wysokości deficytu tj. 5 500 tys. zł. Mając na uwadze niepewność uzyskania dochodów w planowanej wysokości stwierdziła, że należy częściowo zablokować wydatki i ograniczyć się do ponoszenia wydatków koniecznych. Za konieczne uznała również, aby wszelkie oszczędności, które pozostają z zadań (różnica między planem a realizacją) nie przenosić na inne dodatkowe zadania tylko pozostawić w celu zniwelowania niedoboru. Ponadto Skarbnik przedstawiła pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego zawierające informację dla powiatu jako Beneficjenta, który w umowie o dofinansowanie wskazał zaliczkową formę płatności, iż wobec nieregularnych wpłat dotacji rozwojowej z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego coraz trudniej jest realizować płatności zaliczkowe dla beneficjentów. Urząd Marszałkowski zaproponował dokonywanie płatności na rzecz wykonawców projektu z własnych środków beneficjenta, a następnie szybkie składanie wniosku o płatność refundacyjną, gdyż obecnie i przez 2 miesiące generalnie beneficjenci zaliczek nie otrzymają. Kolejne pismo Urzędu Marszałkowskiego zawiera natomiast prośbę o przesłanie zapotrzebowania na środki w ramach RPO, które mogłyby być wypłacone przed 31.12.2009 r. dostawcom, wykonawcom w ramach zawartych umów. W związku z powyższym Skarbnik poinformowała, że w załączniku Nr 6 do budżetu powiatu „wieloletnie programy inwestycyjne” kwota 2 447 108 zł. na zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T w relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie Gminy Łączna”, realizowane w ramach RPOWŚ, ujęta została jako środki unii europejskiej. Z uwagi na powyższe istnieje zagrożenie wystąpienia braku środków finansowych pod koniec bieżącego roku. W tej sytuacji uznała za zasadne wystąpienie przez Zarząd Dróg Powiatowych do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego o określenie zasad współfinansowania. Skarbnik podkreśliła, iż
w sytuacji zmiany formy współfinansowania z zaliczkowej na płatności z własnych środków, które będą refundowane w okresie późniejszym koniecznym będzie zaciągnięcie kolejnego kredytu przez powiat. Zwróciła uwagę na długi czas procedury, jaką należy przeprowadzić, aby uzyskać kredyt oraz terminy płatności faktur. Skarbnik uznała za niezbędne dostarczenie przez Zarząd Dróg Powiatowych harmonogramu płatności i składania faktur za dokonane roboty. Poinformowała również, iż zaplanowane na poszczególne zadania środki są umieszczane na lokatach terminowych toteż konieczne jest uzyskanie w/w harmonogramu, który pozwoli na dokonywanie terminowych wypłat. Różnice w terminach lokat oraz terminach płatności faktur skutkować będą, bowiem utratą odsetek od lokat bądź naliczeniem odsetek przez firmę za nieterminową płatność.
Starosta zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do jak najszybszego przygotowania i przedłożenia harmonogramu płatności i składania faktur za dokonane roboty drogowe.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości informację przedstawioną przez Skarbnika Powiatu.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 4) zawierające prośbę o dokonanie zmian w planie budżetu na 2009 rok w ramach tego samego działu i rozdziału między paragrafami Dz. 750 Administracja publiczna rozdział 75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego z § 2329 Dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień, współfinansowanie projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych kwota 27 000 zł.
do § 4300 zakup usług pozostałych kwota 27 000 zł.
Powyższe zmiany wynikają z konieczności zabezpieczenia środków na wykonanie medali okolicznościowych (ok. 14 000 zł.) i promocyjnych teczek konferencyjnych (ok. 7 500 zł.) na zakończenie roku jubileuszowego oraz wykonanie powiatowych kalendarzy promocyjnych wieloplanszowych na rok 2010 (ok.
5 500 zł.).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych przez Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu zmian w planie budżetu na 2009 rok. Jednocześnie zobowiązano Skarbnika do przygotowania projektu uchwały wprowadzającego stosowne zmiany w budżecie.
Sekretarz - Pani Małgorzata Łakomiec odczytała pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 5) informujące, że w dniach 10 – 11 października w Skarżysku – Kamiennej odbędą się obchody istnienia Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej. W związku z tym wydział wnioskuje o zakup nagrody dla działającego na terenie Skarżyska – Kamiennej Obwodu Świętokrzyskiego Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej. Nagroda byłaby podziękowaniem za wieloletnią współpracę Związku z Powiatem Skarżyskim w ramach zadania pn. „Podtrzymywanie tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej” wynikającego z Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Ponadto Pani Urszula Nowakowska – Skarbnik ZHR Obwód Świętokrzyski zwróciła się do Wydziału Rozwoju Powiatu z prośbą o pomoc w dofinansowaniu zakupu namiotów. W związku z powyższym wydział wnioskuje o zakup namiotów dla ZHR Obwód Świętokrzyski w cenie 700 zł.
Pani Jolanta Garbala poinformowała, że istnieje możliwość przekazania namiotów dla ZHR będących na stanie byłego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
Nr 4 (obecnie Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych).
W świetle powyższego Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Rozwoju do dokonania stosownych uzgodnień z przedstawicielem Obwodu Świętokrzyskiego Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej w zakresie nieodpłatnego przekazania w/w namiotów dla ZHR. Jednocześnie Zarząd Powiatu wskazał, że sprawy formalne dot. przekazania w/w namiotów ustali Naczelnik Wydziału Rozwoju Powiatu z Dyrektorem Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.
Skarbnik – Pani Alina Skuza odczytała pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 (załącznik nr 6) zawierające prośbę
o zwiększenie transzy o środki na podatek za wrzesień 2009 oraz na bieżące wydatki na październik 2009 w wysokości 35 000 zł. Środki, które jednostka posiada na rachunku bankowym wystarczą jedynie na pokrycie kosztów ZUS za wrzesień 2009. Po opłaceniu składek ośrodek nie będzie miał pieniędzy na podatek oraz na bieżące wydatki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania placówki.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie transzy środków finansowych
o 35 000 zł. dla Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 w miesiącu październiku 2009 r., w ramach budżetu rocznego jednostki.
Skarbnik - Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 7) zawierającym prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków budżetowych między paragrafami
w ramach Działu 801 rozdział 80130 :
§ 4210 zmniejszenie o kwotę 10 000 zł.,
§ 4300 zwiększenie o kwotę 10 000 zł., w związku z przeprowadzeniem przetargu na przyłącze grzewcze od Zakładów Metalowych, ze względu na rozpoczynający się sezon grzewczy oraz na odprowadzenie ścieków.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych przez Dyrektora ZSTM zmian w planie wydatków budżetowych.
Skarbnik - Pani Alina Skuza odczytała pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 (załącznik nr 8) zawierające prośbę o dokonanie zmian
w planie wydatków budżetowych na rok 2009 między paragrafami w ramach rozdziału 80130 na ogólną kwotę 11 342 zł. W uzasadnieniu Dyrektor podała, iż ograniczenie wydatków w § 4210, § 4140 i 4170 jest konieczne ze względu na potrzebę wykonania remontu posadzki korytarzy szkolnych (zalecenia SANEPIDU).
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych zmian w planie wydatków na 2009 rok, zgodnie z pismem Dyrektora ZSP Nr 3.
Skarbnik - Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 9) zawierającym informacje, iż na podstawie bieżącej analizy zobowiązań (wydane decyzje administracyjne)
i planowanej realizacji innych zadań ustawowych, nastąpi niedobór środków finansowych w pozycji budżetu Rodziny Zastępcze w wysokości 49 017 zł. Dodała również, że niedobór środków finansowych występuje w zakresie dotacji dla powiatów wg porozumień za dzieci z terenu powiatu skarżyskiego przebywających
w domach dziecka w innych powiatach, w kwocie 29 085 zł. W związku z powyższym Skarbnik zaproponowała przeniesienie środków finansowych na w/w cel z :
- działu 754 rozdział 75411 komendy powiatowe państwowej straży pożarnej kwota 50 000 zł. dot. zakupu inwestycyjnego działka wodnego dla Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej (zadanie to nie będzie wykonane zgodnie z decyzją Wojewody Świętokrzyskiego o zdjęciu tego zakupu w bieżącym roku),
- działu 853 rozdział 85321 zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności kwota 22 000 zł. z zadań własnych.
Pozostałą kwotę 6 102 zł. Skarbnik zaproponowała przenieść z działu 750 rozdział 75075 § 2329 dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień, współfinansowanie projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych (projekt „Nad Czarną i Kamienna”).
Zarząd Powiatu przyjął powyższą propozycję Skarbnika.
Skarbnik – Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” (załącznik nr 10) zawierające informację, że w związku z ponownym przeliczeniem odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla emerytowanych nauczycieli na podstawie złożonych PIT-40A i decyzji ZUS (w miesiącu wrześniu 2009 r.) zmniejszy się kwota należna dla placówki. W związku z powyższym dyrektor zwróciła się o dokonanie zmniejszenia w Dziale 852 rozdz. 85295 § 4440 – Odpisy na Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych – 386 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Skarbnik - Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 11) zawierające informację nt. kosztów związanych z rotacją wychowanków w Zespole Placówek Opieki Wychowania
i interwencji Kryzysowej „Przystań” w sierpniu 2009 r. W związku z przedstawionymi wyliczeniami kwota do zwiększenia planu w placówce za pobyt dzieci z terenu Powiatu Skarżyskiego wynosi 3 368,73 zł.
Zarząd Powiatu postanowił przenieść kwotę 2 903 zł. z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na pokrycie kosztów w ZPOWIK „Przystań” za pobyt dzieci z terenu Powiatu Skarżyskiego.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (załącznik nr 12),
w którym w związku z decyzją Wojewody Świętokrzyskiej dotyczącą zwiększenia dotacji celowej przeznaczonej na działalność powiatowych zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności o kwotę 36 000 zł., zwróciła się o dokonanie zwiększenia planu wydatków w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w rozdziale 85321 – Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności. Proponowane zmiany wynikają z konieczności zabezpieczenia środków finansowych związanych z wypłaceniem wynagrodzeń dla lekarzy orzekających, zakupem materiałów biurowych, papieru na ksero, tonerów do drukarek oraz udziału
w szkoleniu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie wydatków, zgodnie z pismem Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania
o Niepełnosprawności.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy (załącznik nr 13) dotyczące zwiększenia planu finansowego na 2009 rok. Po przeanalizowaniu struktury wydatków dyrektor zwrócił się o dokonanie zwiększenia wydatków w planie finansowym na 2009 rok w dziale 853 rozdział 85333 na ogólna kwotę 15 000 zł. Zmiany dot. zwiększenia środków na zakup energii, gazu oraz wody (§ 4260 – 10 000 zł.). Ponadto zmiany podyktowane są również koniecznością zabezpieczenia środków na składkę do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (§ 4140 – 5 000 zł.) za miesiąc listopad – grudzień 2009 r.
Zarząd Powiatu postanowił zwrócić się do Dyrektora PUP o udzielenie bliższych wyjaśnień, w tym przedstawienie informacji czy jednostka nie posiada środków we własnym budżecie na dokonanie stosownych przeniesień.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii (załącznik nr 14) zawierające informację, że w związku
z decyzją Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej jednostka w najbliższym czasie rozpoczyna prace budowlane mające na celu dobudowanie wyjścia ewakuacyjnego w budynku placówki przy ul. Legionów 131. W związku z powyższym Dyrektor zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na w/w prace budowlane. Następnie odczytał opinię wydziału merytorycznego zgodnie,
z którą placówka posiada środki finansowe na ten cel w budżecie na rok 2009.
Skarbnik poinformowała, że w zadaniach jednorocznych jednostka ta ma zaplanowaną kwotę 30 000 zł. na remonty, a nie na inwestycje. W związku z tym zapytała czy wydatek ten został właściwie ujęty w budżecie.
Zarząd Powiatu nie podjął decyzji w przedmiotowej sprawie oraz zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do wyjaśnienia wątpliwości zgłoszonych przez Skarbnika. Ponadto Zarząd wnosi o przedstawienie informacji na temat kosztu realizacji w/w przedsięwzięcia.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo (załącznik nr 15), w którym
w związku z podjętą uchwałą Nr 281/XL/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 26 czerwca 2009 r. o zmianie siedziby jednostki oraz otrzymaną decyzją Nr 4 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 03.09.2009 r. w sprawie ustanowienia trwałego zarządu, zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na posługiwanie się w korespondencji, rozliczeniach finansowych, dokumentach szkolnych dotychczasowym adresem tj.: Skarżysko – Kamienna ul. Legionów 131. W chwili obecnej w budynku przy ulicy Szkolnej 15 trwają prace remontowe, które uniemożliwiają realne funkcjonowanie placówki. Rodzicom i innym osobom zainteresowanym oraz jako adres do korespondencji i kontaktów należy podawać dotychczasowe dane Zespołu, co przy zmianie pieczątek spowoduje dezinformację i będzie się wiązało z udzieleniem dodatkowych wyjaśnień. W związku z powyższym Dyrektor zwróciła się o wyrażenie powyższej zgody do czasu faktycznej przeprowadzki.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na posługiwanie się przez Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo dotychczasowym adresem tj.: Skarżysko – Kamienna ul. Legionów 131, do czasu faktycznej przeprowadzki szkoły.

Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 16) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na przystąpienie do projektu Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana „Wygraj fundusze europejskie”. Jego celem jest pokazanie społecznościom lokalnym, że fundusze europejskie są dostępne także w ich regionie i w jaki sposób mogą przyczynić się do rozwoju najbliższego otoczenia. Do zadań uczestnika projektu będzie należeć powołanie zespołu młodzieżowego, który weźmie udział w grze miejskiej
w wybranym terminie od grudnia 2009 do marca 2010 (na grę przewidziane jest
8 godzin do realizacji w trakcie 2 dni). Jako zakończenie i podsumowanie działań należy zorganizować wydarzenie lokalne według własnego pomysłu. Fundacja pokrywa koszty związane z organizacją wydarzenia, koszty reklam w prasie lokalnej oraz dystrybucji materiałów i gadżetów promocyjnych (do 2 600 zł.). Partnerzy zobowiązanie są do wniesienia wkładu własnego, wynoszącego 10% kosztów organizacji wydarzenia lokalnego, może być to wkład rzeczowy, np. praca wolontariuszy, udostępnienie pomieszczeń i sprzętu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie Zespołu Szkół Ekonomicznych do projektu Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana „Wygraj fundusze europejskie”.
Ad. pkt 4 . Sprawy różne.
W związku z obchodami Dnia Edukacji Narodowej Pani Jolanta Garbala wniosła o ustalenie wysokości Nagród Starosty dla nauczycieli oraz o przeniesienie kwoty zabezpieczającej 20 nagród z rezerwy oświatowej na ten cel.
Zarząd Powiatu ustalił, iż wysokość Nagrody Starosty z okazji Dnia Edukacji Narodowej wynosić będzie 2 500 zł. brutto plus pochodne pracodawcy oraz zdecydował o przeniesieniu kwoty zabezpieczającej 20 nagród z rezerwy oświatowej. Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika do dokonania stosownych zmian
w budżecie powiatu.

Pani Jolanta Garbala poinformowała, że w dniu 30.10.2009 r. o godz. 1000
w naszym powiecie odbędzie się uroczystość rozdania stypendiów Prezesa Rady Ministrów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych powiatu skarżyskiego, starachowickiego i ostrowieckiego. W związku z powyższym zwróciła się z prośbą
o ustalenie miejsca zorganizowania uroczystości.
Zarząd Powiatu ustalił, że powyższa uroczystość zostanie zorganizowana
w auli Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych.

Wicestarosta przypomniał, że Zarządu Powiatu postanowił przekazać radcy prawnemu dokumentację przetargową na dzierżawę gruntu Zespołu Opieki Zdrowotnej z przeznaczeniem na zbudowanie na niej budynku Zakładu Diagnostyki Obrazowej, w celu wydania opinii w sprawie zgodności z prawem oraz w zakresie należytego zabezpieczenia w niej interesów prawnych. Opinię tą otrzymali wszyscy członkowie Zarządu. Wicestarosta poinformował, że w związku z przeprowadzoną rozmową z Dyrektorem ZOZ dot. zmiany koncepcji dzierżawy (rozważana jest możliwość dzierżawy części pomieszczeń jednostki) nie jest zasadne omawianie przedłożonej opinii.
Zarząd Powiatu przyjął powyższe do wiadomości.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.


Protokołowała:

Karina Wiśniewska

Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ……………………….
2. J. Garbala ………………………..
3. J. Ordyński ………………………






Załączników 1 6:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu pomieszczeń szkolnych w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 50 na okres do trzech lat,
Załączniki nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: udziału Powiatu Skarżyskiego w Mistrzostwach Polski Powiatów w Brydżu Sportowym 2009,
Załącznik nr 4 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 06.10.2009 r.
Załącznik nr 5 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 06.10.2009 r.
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2,
z dnia 28.09.2009 r.
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 05.10.2009 r.
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3, z dnia 25.09.2009 r.,

Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, z dnia

Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”, z dnia 24.09.2009r.

Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, z dnia 11.09.2009 r.

Załączniki nr 12 – pismo Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania
o Niepełnosprawności, z dnia 05.10.2009 r.,

Załączniki nr 13 – pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, z dnia 29.09.2009 r.,
Załączniki nr 14 – pismo Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z dnia 30.09.2009 r.,

Załączniki nr 15 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo, z dnia 02.10.2009 r.

Załączniki nr 16 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 06.10.2009 r.


Data wytworzenia : 2009-10-28 01:00 Autor : Karina Wiśniewska Data publikacji : 2009-10-28 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Karina Wiśniewska Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html