Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Treść
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
Poradnictwo i pomoc prawna na rzecz indywidualnych konsumentów prowadzone jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu. Porady prawne udzielane są telefonicznie, pocztą e-mail i bezpośrednio w biurze. Polegają na: udzielaniu wszechstronnej informacji n/t przysługujących konsumentom praw i obowiązków, interpretacji obowiązujących, pomocy w redagowaniu pism reklamacyjnych, ukierunkowywaniu konsumenta w dochodzeniu roszczeń, udostępnianie broszur i literatury fachowej, aktów prawnych oraz orzecznictwa sadowego. Sprawy złożone z którymi konsument nie jest w stanie sam sobie poradzić przejmowane są do osobistego prowadzenia przez Rzecznika; zakres przedmiotowy zgłaszanych spraw jest bardzo szeroki (obok roszczeń wynikających z jakości nabywanych towarów i usług, obejmuje też dostawę mediów, usługi telekomunikacyjne, finansowe, turystyczne, przewozowe, edukacyjne, medyczne i in.) Wymaga to często wnikliwego zapoznania się posiadanymi przez klienta dokumentami i stosownymi przepisami, dlatego też wskazane jest telefoniczne uzgadnianie terminu spotkania. Wszelkie informacje i spostrzeżenia przekazywane przez konsumentów wykorzystywane są przez Rzecznika w ramach kierowanych do przedsiębiorców wystąpień i działań podejmowanych na rzecz ochrony konsumentów. Dot. to w szczególności: stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych krzywdzących konsumentów, jednostronnego narzucania przez przedsiębiorców warunków umów z konsumentami i stosowania w nich niedozwolonych postanowień, uporczywego naruszania powszechnie obowiązujących przepisów prawa i zasad, rzetelności kupieckiej i dobrych obyczajów. Sprawy dot. jakości towarów i usług, wymagające wiedzy specjalistycznej, oględzin lub ekspertyzy, czy też kontroli u przedsiębiorcy, kierowane są do Delegatury Inspekcji Handlowej zgodnie z jej ustawowymi kompetencjami.
W wypadku nieskutecznych mediacji w sprawach indywidualnych dochodzenie roszczeń możliwe jest na drodze postępowania sądowego przed polubownymi sądami konsumenckimi bądź sądami powszechnymi W postępowaniu sądowym w sprawach o ochronę interesów konsumentów Rzecznik działa jak prokurator, nie jest więc pełnomocnikiem strony. Decyzja o bezpośrednim udziale Rzecznika w tym postępowaniu należy wyłącznie do niego. Konsument nie może go do tego zmusić.
Podziel się artykułem
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów