BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Drukuj
1 2 3
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej mieści się przy ul. Legionów 131, tel/fax. (041) 25-30-686.
Organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej. Obszarem działania PPP jest rejon całego powiatu skarżyskiego (gminy: Skarżysko-Kamienna, Skarżysko-Kościelne, Bliżyn, Suchedniów, Łączna).
Placówka dysponuje gabinetami specjalistycznymi i salami do zajęć grupowych.
Funkcję dyrektora sprawuje mgr Elżbieta Jaros – pedagog z 19-letnim doświadczeniem w kierowaniu placówką oświatową.
Zatrudniona w Poradni kadra posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne i interdyscyplinarne przygotowanie specjalistyczne. Zadania statutowe realizuje 14 pracowników pedagogicznych ( 6 psychologów, 6 pedagogów i 2 neurologopedów ).

Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne , nieodpłatne , wyłącznie za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów ( w przypadku nieletnich ). Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni . W przypadku dzieci nieuczęszczających do szkoły ( przedszkola) oraz ich rodziców pomocy udziela Poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka .

1.Celem Poradni jest udzielenie dzieciom (w wieku od urodzenia) i młodzieży (do ukończenia IV etapu edukacji) szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.

2.Do zadań Poradni należy w szczególności:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się nabywania i rozwijania umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
- profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka,
- terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły
- wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od urodzenia,
- udzielanie pomocy uczniom zdolnym.

3.Poradnia realizuje zadania z uwzględnieniem potrzeb osób korzystających z pomocy Poradni poprzez:
- diagnozę,
- konsultację,
- terapię,
- psychoedukację,
- doradztwo,
- mediacje,
- interwencję w środowisku ucznia,
- działalność profilaktyczną,
- działalność informacyjną,
- współdziałanie z innymi poradniami, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, młodzieży oraz rodzicom.

4.Poradnia wydaje opinię w sprawach:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
- pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- zwolnienia ucznia z wadą słuch lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
- udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
- przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimazjalne: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego , liceum profilowanego, technikum a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej, szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
- przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu potwierdzającego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w warunkach i w formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta,
- innych określonych w odrębnych przepisach,

5.Poradnia prowadzi działalność orzekającą.

Powołanie do tego celu Zespoły Orzekające wydają:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
- opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole,

6.Regulamin działania Zespołów Orzekających stanowi:
1.Zespół orzekający powołuje dyrektor poradni.
2.W skład zespołu wchodzą:

-Dyrektor Poradni lub upoważniona przez niego osoba - jako przewodniczący zespołu
-Psycholog – opracowujący diagnozę psychologiczną
-Pedagog – opracowujący diagnozę pedagogiczną
-Logopeda – opracowujący diagnozę logopedyczną
-Lekarz – opracowujący diagnozę lekarską
-inni specjaliści, w tym spoza poradni, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny – opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności
-Wnioskodawca – na własną prośbę

3.Pracą zespołu kieruje przewodniczący.
4.Zespoły orzekają o:

-Potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (zał. nr 1) lub decyzji odmownej (zał. nr 1 A)
-Potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (zał. nr 2).
-Potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły (zał. nr 3), lub decyzji odmownej (zał. nr 3 A).
-Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole (zał. nr 4).
uczniów szkół położonych na terenie działania poradni oraz dzieci nie uczęszczających do szkół, a zamieszkałych w rejonie działania poradni.
-Zespoły orzekają na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka, zwanych „wnioskodawcą”(zał. nr 5 i zał. nr 6)
6.Jeżeli do wydania orzeczenia albo opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka.
7.Jeżeli wniosek dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka wydane przez lekarza specjalistę, określające czas jednak nie krótszy niż 21 dni w którym stan zdrowia ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
8.Wniosek o wydanie orzeczenia wraz z pełną dokumentacją uzasadniającą wniosek składa się do właściwego zespołu orzekającego.
9.Przewodniczący zespołu kieruje wniosek wraz z dokumentacją do wyznaczonych przez siebie członków zespołu, w celu przygotowania przez nich diagnozy, ustala termin posiedzenia zespołu informując o tym wnioskodawcę.
10.Wnioskodawca może wziąć udział w posiedzeniu zespołu orzekającego (zał. nr7).
11. Zespół wydaje orzeczenie większością głosów; w razie równej liczby głosów rozstrzygający jest głos przewodniczącego.
12. Zespół wydaje orzeczenie na podstawie wyników badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich przedstawionych w formie opinii zbiorczej.
13. W przypadku nieuwzględnienia wniosku, zespół wydaje orzeczenie odmowne z uzasadnieniem stwierdzające, że nie zachodzi odpowiednio potrzeba kształcenia specjalnego, potrzeba zajęć rewalidacyjno wychowawczych albo potrzeba indywidualnego nauczania.
14. Jeżeli w związku ze zmianą okoliczności stanowiących podstawę wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania ustanie potrzeba kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, zespół na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) wydaje orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania.
15. W przypadku uwzględnienia wniosku o wydanie opinii, zespół wydaje opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
16. Od orzeczenia lub opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju wnioskodawca może wnieść odwołanie do kuratora oświaty, za pośrednictwem zespołu, który wydał orzeczenie lub opinię w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
17. Orzeczenie w ilości trzech egzemplarzy otrzymuje wnioskodawca
18. Posiedzenia zespołów odbywają się w terminach wskazanych przez przewodniczącego zespołu (zał. nr 8).

7.Opinie i orzeczenia podpisuje dyrektor Poradni.


Data wytworzenia : 2005-05-10 02:00 Autor : Elżbieta Jaros Data publikacji : 2006-02-24 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Elżbieta Jaros Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Elżbieta Jaros

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Drukuj
1 2 3
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej mieści się przy ul. Legionów 131, tel/fax. (041) 25-30-686.
Organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej. Obszarem działania PPP jest rejon całego powiatu skarżyskiego (gminy: Skarżysko-Kamienna, Skarżysko-Kościelne, Bliżyn, Suchedniów, Łączna).
Placówka dysponuje gabinetami specjalistycznymi i salami do zajęć grupowych.
Funkcję dyrektora sprawuje mgr Elżbieta Jaros – pedagog z 19-letnim doświadczeniem w kierowaniu placówką oświatową.
Zatrudniona w Poradni kadra posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne i interdyscyplinarne przygotowanie specjalistyczne. Zadania statutowe realizuje 14 pracowników pedagogicznych ( 6 psychologów, 6 pedagogów i 2 neurologopedów ).

Korzystanie z pomocy udzielanej przez Poradnię jest dobrowolne , nieodpłatne , wyłącznie za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów ( w przypadku nieletnich ). Poradnia udziela pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania Poradni . W przypadku dzieci nieuczęszczających do szkoły ( przedszkola) oraz ich rodziców pomocy udziela Poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania dziecka .

1.Celem Poradni jest udzielenie dzieciom (w wieku od urodzenia) i młodzieży (do ukończenia IV etapu edukacji) szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.

2.Do zadań Poradni należy w szczególności:
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się nabywania i rozwijania umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
- profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka,
- terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
- pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów,
- wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły
- wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w wieku od urodzenia,
- udzielanie pomocy uczniom zdolnym.

3.Poradnia realizuje zadania z uwzględnieniem potrzeb osób korzystających z pomocy Poradni poprzez:
- diagnozę,
- konsultację,
- terapię,
- psychoedukację,
- doradztwo,
- mediacje,
- interwencję w środowisku ucznia,
- działalność profilaktyczną,
- działalność informacyjną,
- współdziałanie z innymi poradniami, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, młodzieży oraz rodzicom.

4.Poradnia wydaje opinię w sprawach:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
- pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- zwolnienia ucznia z wadą słuch lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
- udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
- przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimazjalne: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego , liceum profilowanego, technikum a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej, szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
- przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu potwierdzającego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w warunkach i w formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta,
- innych określonych w odrębnych przepisach,

5.Poradnia prowadzi działalność orzekającą.

Powołanie do tego celu Zespoły Orzekające wydają:
- orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
- opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole,

6.Regulamin działania Zespołów Orzekających stanowi:
1.Zespół orzekający powołuje dyrektor poradni.
2.W skład zespołu wchodzą:

-Dyrektor Poradni lub upoważniona przez niego osoba - jako przewodniczący zespołu
-Psycholog – opracowujący diagnozę psychologiczną
-Pedagog – opracowujący diagnozę pedagogiczną
-Logopeda – opracowujący diagnozę logopedyczną
-Lekarz – opracowujący diagnozę lekarską
-inni specjaliści, w tym spoza poradni, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny – opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności
-Wnioskodawca – na własną prośbę

3.Pracą zespołu kieruje przewodniczący.
4.Zespoły orzekają o:

-Potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (zał. nr 1) lub decyzji odmownej (zał. nr 1 A)
-Potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (zał. nr 2).
-Potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły (zał. nr 3), lub decyzji odmownej (zał. nr 3 A).
-Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole (zał. nr 4).
uczniów szkół położonych na terenie działania poradni oraz dzieci nie uczęszczających do szkół, a zamieszkałych w rejonie działania poradni.
-Zespoły orzekają na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dziecka, zwanych „wnioskodawcą”(zał. nr 5 i zał. nr 6)
6.Jeżeli do wydania orzeczenia albo opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka.
7.Jeżeli wniosek dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka wydane przez lekarza specjalistę, określające czas jednak nie krótszy niż 21 dni w którym stan zdrowia ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
8.Wniosek o wydanie orzeczenia wraz z pełną dokumentacją uzasadniającą wniosek składa się do właściwego zespołu orzekającego.
9.Przewodniczący zespołu kieruje wniosek wraz z dokumentacją do wyznaczonych przez siebie członków zespołu, w celu przygotowania przez nich diagnozy, ustala termin posiedzenia zespołu informując o tym wnioskodawcę.
10.Wnioskodawca może wziąć udział w posiedzeniu zespołu orzekającego (zał. nr7).
11. Zespół wydaje orzeczenie większością głosów; w razie równej liczby głosów rozstrzygający jest głos przewodniczącego.
12. Zespół wydaje orzeczenie na podstawie wyników badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich przedstawionych w formie opinii zbiorczej.
13. W przypadku nieuwzględnienia wniosku, zespół wydaje orzeczenie odmowne z uzasadnieniem stwierdzające, że nie zachodzi odpowiednio potrzeba kształcenia specjalnego, potrzeba zajęć rewalidacyjno wychowawczych albo potrzeba indywidualnego nauczania.
14. Jeżeli w związku ze zmianą okoliczności stanowiących podstawę wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania ustanie potrzeba kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania, zespół na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) wydaje orzeczenie uchylające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania.
15. W przypadku uwzględnienia wniosku o wydanie opinii, zespół wydaje opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
16. Od orzeczenia lub opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju wnioskodawca może wnieść odwołanie do kuratora oświaty, za pośrednictwem zespołu, który wydał orzeczenie lub opinię w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
17. Orzeczenie w ilości trzech egzemplarzy otrzymuje wnioskodawca
18. Posiedzenia zespołów odbywają się w terminach wskazanych przez przewodniczącego zespołu (zał. nr 8).

7.Opinie i orzeczenia podpisuje dyrektor Poradni.


Data wytworzenia : 2005-05-10 02:00 Autor : Elżbieta Jaros Data publikacji : 2006-02-24 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Elżbieta Jaros Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Elżbieta Jaros

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html