BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Plan do Szkolnego Programu Wychowawczego na rok szkolny 2011/2012

Drukuj
1 2 3
Plan do Szkolnego Programu Wychowawczego na rok szkolny 2011/2012
Cel główny: Stworzenie uczniom możliwości pełnego rozwoju

Obszar: Kształtowanie szacunku dla szkoły, regionu oraz państwa.

Cel główny:
I. Kształtowanie właściwej postawy wobec symboli narodowych i szkolnych.
Zadania:
1. Systematyczne wykorzystywanie symboli szkolnych w trakcie uroczystości szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna symbole szkolne, szanuje je, buduje swoje poczucie związku ze szkołą i jej tradycją,
- uczeń zna tradycje szkoły.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- godziny z wychowawcą i przedmiotowe przez cały rok.
- wychowawcy klas, nauczyciele
2. Podkreślanie znaczenia wartości symboli szkolnych i narodowych w pracy z uczniem i rodzicem:
Cele szczegółowe:
- uczeń utożsamia tradycje z postacią Mikołaja Kopernika – żywi szacunek dla jego osiągnięć i kultury Polski,
- uczeń szanuje sztandar szkoły i rozumie jego znaczenie,
- uczeń uczestniczy w celebrowaniu narodowych świąt, dostrzegając ich wartość,
- uczeń ma świadomość znaczenia odpowiedniego ubioru, stosownego do okoliczności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- konkurs wiedzy o patronie i historii szkoły – I semestr – p. I. Mrówka
- Dzień Patrona Szkoły XII 2011 – p. R. Żmijewski, Samorząd Uczniowski
- cały rok
3. Angażowanie uczniów do przygotowywania uroczystości szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń chętnie przygotowuje uroczystości szkolne i bierze w nich udział.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, SU, nauczyciele
4. Promowanie szkoły na terenie miasta i regionu:
Cele szczegółowe:
- uczeń dąży do stworzenia pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku, uczestnicząc w jej promocji, organizując imprezy i konkursy,
- uczeń uczestniczy w konkursach popularyzujących szkołę w środowisku oraz w akcji Promocji Szkoły.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, SU, nauczyciele, dyrekcja
- cały rok, p. M. Kowalska, p. S. Kaczmarski, Zespół ds Promocji Szkoły

Cel główny II. Budzenie poczucia związku z miastem i regionem.
Zadania:
1. Zachęcanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu miasta:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych i spotkaniach z ciekawymi ludźmi,
- uczeń bierze udział w ważnych wydarzeniach.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- zgodnie z harmonogramem
2. Poszerzanie wiedzy o kulturze miasta i regionu, tradycji i życiu współczesnym:
Cele szczegółowe:
- uczeń zwiedza wystawy, sięga po literaturę, czuje potrzebę poznawania kultury regionu i kraju,
- uczeń uczestniczy w wycieczkach, rajdach, poznając dorobek kulturalny miasta i regionu.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele, wychowawcy klas
3. Aktualizowanie szkolnej strony internetowej poświęconej patronowi, szkole, miastu i regionowi:
Cele szczegółowe:
- uczeń wprowadza własne materiały i wypowiada się na temat życia szkoły, miasta i regionu,
- zespół systematycznie redaguje i umieszcza na stronie internetowej informacje z życia szkoły,
- uczeń korzysta z informacji zawartych na stronach internetowych poświęconych miastu i regionowi.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowych, nauczyciele, wychowawcy klas
4. Promowanie miasta, regionu i szkoły w krajach UE – w czasie odbywania praktyki zawodowej w ramach projektu Leonardo da Vinci:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestnicząc w praktyce zawodowej popularyzuje swoje środowisko,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- 17.09 – 30.09.2011 – technik hotelarz, technik informatyk
- 08.10 – 22.10.2011 – technik ekonomista
- opiekunowie, dyrekcja
5. Popularyzowanie wiedzy o regionie w czasie realizacji innych programów unijnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń wykorzystuje możliwości stworzone przez uczestnictwo w realizacji programów unijnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie, dyrekcja

Cel główny III. Kształtowanie postawy miłości do ojczyzny.
Zadania:
1. Udział uczniów w uroczystościach związanych z rocznicami ważnych wydarzeń historycznych:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w przygotowaniu uroczystości o charakterze patriotycznym,
- uczeń bierze udział w imprezach związanych z ważnymi wydarzeniami historycznymi na terenie miasta.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- Święto Edukacji Narodowej – 13.10.2011- p. J. Gruszczyńska
- Narodowe Święto Niepodległości: 11.11.2011 – uczestnictwo w miejskich obchodach,
p. M. Kardyś, p. R. Żmijewski
- 10.11.2011 – gazetka ścienna, akademia szkolna – p. I. Mrówka
- Święto Konstytucji 3 Maja: 03.05.2012 – uczestnictwo w obchodach miejskich –
p. R. Żmijewski, p. M. Kardyś
- 02.05.2012 – gazetka ścienna, apel szkolny – p. A. Suwała

2. Traktowanie zajęć edukacyjnych jako formy kształtowania szacunku wobec języka narodowego i polskiej kultury:
Cele szczegółowe:
- uczeń świadomie posługuje się poprawną polszczyzną i dba o kulturę języka,
- uczeń zna pochodzenie polszczyzny i jej miejsce śród innych języków nowożytnych,
- uczeń zna i docenia zalety twórczości polskich artystów,
- uczeń dostrzega rolę istnienia kultury narodowej dla kształtowania tożsamości Polaków.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- konkurs ortograficzny – II semestr – nauczyciele j. polskiego
- konkurs recytatorski – I semestr – nauczyciele j. polskiego
- konkurs literacki – I semestr – nauczyciele j. polskiego
- godziny z wychowawcą, przedmiotowe, cały rok, wychowawcy, nauczyciele
- gazetki tematyczne, cały rok, opiekun sekcji redakcyjnej – p. A. Plucner
3. Eliminowanie niekulturalnego zachowania i wulgarnego słownictwa uczniów:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość znaczenia form dobrego zachowania w różnych sytuacjach, reaguje na niewłaściwe postawy,
- uczeń unika wulgaryzmów językowych, dąży do posługiwania się językiem kulturalnym,
- uczeń reaguje na wulgaryzm w otoczeniu,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wychowawcy, nauczyciele, SU przez cały rok
4. Kształtowanie postawy tożsamości narodowej młodzieży przy jednoczesnym budzeniu związku z krajami UE:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna historię i ma świadomość narodowej odrębności,
- uczeń wskazuje zalety przynależności Polski do UE i dostrzega szanse wynikające ze związku z krajami europejskimi,
- uczeń dostrzega wartość kultury europejskiej.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, działalność Szkolnego Klubu Europejskiego – p. A. Popiel, p. M. Kardyś
5. Umożliwianie młodzieży dostępu do najciekawszych wydarzeń kulturalnych
w kraju:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w spektaklach teatralnych, koncertach muzycznych, seansach filmowych, wycieczkach po ziemi Świętokrzyskiej i kraju.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- zgodnie z harmonogramem

Obszar : Rozwój intelektualny.

Cel główny I. Poszerzanie horyzontów intelektualnych młodzieży oraz umiejętności związanych ze specyfiki kierunku kształcenia.
Zadania:
1. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych:
Cele szczegółowe:
- uczeń bierze udział w konkursach, olimpiadach oraz gromadzi niezbędną wiedzę.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej – II semestr – p. A. Popiel, p. M. Kardyś
- Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej – I semestr – p. M. Kowalska, p. I. Dębińska
- Konkurs Wiedzy Obronnej i Ochrony Ludności – I semestr – p. G. Surmacz,
- XXII Olimpiada Wiedzy Teologicznej – I semestr – ks. R. Kopacz, p. E. Garbacz,
- Turniej Wiedzy Pożarniczej – II semestr – p. G. Surmacz,
- Mistrzostwa Pierwszej Pomocy PCK – II semestr – p. G. Surmacz,
- Olimpiada Zdrowego Stylu Życia – I, II semestr – p. G. Surmacz,
- Olimpiada Wiedzy Geograficznej – I semestr – p. R. Miller,
- Konkurs Poezji i Prozy Religijnej – II semestr – p. E. Garbacz,
- X Olimpiada Misyjna – I, II semestr, p. E. Garbacz, p. R. Miller,
- XVI Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej – I, II semestr, p. E. Garbacz, ks. R. Kopacz
- Konkursy Informatyczne – II semestr : dla gimnazjalistów – p. M. Armata, dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - p. P. Janicki
- Turniej Wiedzy i Umiejętności Handlowo – Menadżerskich – I semestr – p. M. Kowalska
- Konkurs Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych – II semestr –p. A. Popiel
- Konkurs wiedzy o Krajach Anglojęzycznych – I semestr – p. M. Kardyś,
- XXX - lecie wprowadzenia stanu wojennego w Polsce – I semestr, p. I. Mrówka
- konkursy i turnieje sportowe – cały rok, nauczyciele wf,
- Olimpiada Przedsiębiorczości – I semestr - p. I. Dębińska,
- Olimpiada wiedzy o finansach – I semestr – p. I. Dębińska
- Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Bankach – I, II semestr, p. I. Dębińska,
- Turniej Wiedzy Bankowej – II semestr – p. M. Kowalska ,
- Szkolny konkurs matematyczny „Matematyka dla każdego” - II semestr, p. I. Janta,
- Konkurs matematyczny „Test Oxford Plus” - I semestr p. I. Janta,
- Konkurs matematyczny „Euklides”- II semestr - p. A. Sieczka, p. M. Winiarska – Półtorak,
- szkolny konkurs chemiczny – I semestr, p. M. Cybulska
- inne wynikające z propozycji bądź kreatywności młodzieży
2. Umiejętne korzystanie z serwisów edukacyjnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie znaleźć informacje, nawiązać kontakt z innym internautą, szkołą oraz pozyskiwać i przekazywać wiadomości.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowych, nauczyciele języków obcych
3. Popularyzowanie tradycyjnych źródeł wiedzy:
Cele szczegółowe:
- uczeń korzysta z zasobów biblioteki, sięga po literaturę, mass - media.
- cały rok, nauczyciele, wychowawcy klas
4. Mobilizowanie uczniów do samodzielnego zdobywania i gromadzenia wiadomości:
Cele szczegółowe:
- uczeń wie gdzie znajdować wiadomości, umie selekcjonować materiał, sporządzać notatki i referować.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
5. Utrzymanie działalności sprawdzonych kół zainteresowań:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w zajęciach kół zainteresowań, pogłębiając swoją wiedzę i umiejętności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele prowadzący koła zainteresowań
6. Przedstawienie młodzieży atrakcyjnej oferty zajęć pozalekcyjnych:
- uczeń rozwija swoje zainteresowania i rozbudza nowe pasje, dążąc do pełnego poznania własnych możliwości.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele
7. Pełne wykorzystywanie możliwości stworzonych przez projekt w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Szkoła Kluczowych Kompetencji”. Program rozwijania umiejętności uczniów Szkół Polski Wschodniej realizowanego od 2009 r.
Cele szczegółowe:
- uczeń rozwija swoją wiedzę i kształtuje umiejętności językowe, matematyczne i zawodowe,
- uczeń wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktyce szkolnej oraz egzaminach zawodowych i maturalnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, p. J. Romanowska, p. I. Dębińska, p. I. Janta, p. K. Pisarek, dyrekcja

Cel główny II. Kształcenie wiedzy ogólnej i umiejętności wynikających ze standardów egzaminacyjnych.
Zadania:
1. Przedstawienie młodzieży standardów egzaminacyjnych oraz form egzaminów maturalnych i zawodowych, pisemnych i ustnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna standardy egzaminacyjne, wie na czym polega egzamin ustny,
- uczeń poznaje typowe arkusze egzaminacyjne, rozwiązując je.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele uczący
2. Dostosowywanie treści nauczania do aktualnych wymogów MENiS:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel korzysta z aktualnych ustaw, rozporządzeń, wprowadza nowoczesne metody nauczania.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Badanie poziomu wiadomości i umiejętności z obowiązujących przedmiotów w klasach ostatnich:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest świadomy swoich braków i czuje potrzebę ich uzupełnienia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- I semestr nauczyciele przedmiotów
4. Zestawienie wyników badań i ich analiza :
- j. polski – p. L. Spadło,
- j. angielski – p. A. Plucner,
- j. niemiecki – p. J. Romanowska,
- matematyka – p. A. Sieczka
5. Badanie poziomu wiadomości i umiejętności uczniów na wstępie ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic znają wyniki testów kompetencji,
- uczeń uzupełnia braki zgodnie z zaleceniami.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- I semestr, wszyscy nauczyciele
- cały rok
6. Dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości i predyspozycji uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel biorąc pod uwagę opinie i orzeczenia z PPP dostosowuje wymagania do możliwości uczniów,
- nauczyciel uwzględniając zdolności i zainteresowania uczniów przygotowuje zadania umożliwiające rozwijanie osobowości ucznia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny
7. Uświadamianie związków pomiędzy umiejętnościami zawodowymi a praktycznymi wyniesionymi z realizacji programów unijnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń w praktyce wykorzystuje umiejętności językowe i zawodowe,
- uczeń docenia znaczenie umiejętności zawodowych i wiedzy wyniesionych z praktyki w krajach UE w ramach realizacji programu LdV,
- uczeń konfrontuje swoją wiedzę zawodową ze standardami europejskimi.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele przedmiotów zawodowych i opiekunowie praktyk
8. Utrwalanie wiedzy rodziców i uczniów dotyczącej zasad WSO i PSO:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic znają zasady oceniania wynikające z PSO i WSO, na bieżąco są zapoznawani ze zmianami,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- nauczyciele przestrzegają zasad wynikających z PSO i WSO.
- cały rok, wszyscy nauczyciele
9. Wykorzystywanie znaczenia biblioteki szkolnej jako księgozbioru i centrum multimedialnego w procesie kształcenia:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie korzystać z zasobów biblioteki, internetu, samodzielnie poszukuje wiedzy, potrafi sporządzać notatki i wykorzystywać je na lekcji.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowej, nauczyciel bibliotekarz, wszyscy nauczyciele
Cel główny III. Kształtowanie właściwych postaw osobowych.
Zadania:
1. Popularyzowanie właściwych wzorców i postaw poprzez rozmowy z uczniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest odpowiedzialny, aktywny, samodzielny, sumienny, obowiązkowy i wrażliwy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny
2. Uświadamianie młodzieży właściwej postawy wobec majątku szkolnego:
- uczeń dba o mienie szkoły i czuje się za niego współodpowiedzialny,
- rodzic jest na bieżąco informowany o przejawach agresji i wandalizmu dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas
3. Podtrzymanie działań na rzecz miasta i jego mieszkańców:
Cele szczegółowe:
- współpraca z Domem Pomocy Społecznej, Zespołem Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”, PCK, TPD, MOPS, Centrum Wolontariatu w Skarżysku – Kamiennej.
- uczeń jest wrażliwy na potrzeby ludzi starych, chorych i samotnych,
- uczeń niesie pomoc potrzebującym: zbiórki odzieży, kwesty uliczne, doraźna pomoc w życiu codziennym, zbiórki żywności,
- uczeń włącza się w akcje o charakterze humanitarnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, PCK, TPD, Szkolne Koło Wolontariatu, pedagog szkolny, p. G. Surmacz, p. E. Garbacz
4. Utrwalanie wiedzy uczniów o prawach i obowiązkach zgodnymi z obowiązującymi normami prawnymi:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest świadomy swoich praw i obowiązków, stara się ich przestrzegać.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele
5. Angażowanie uczniów do uczestnictwa w imprezach organizowanych na terenie szkoły i miasta:
Cele szczegółowe:
- uczeń aktywnie uczestniczy w imprezach oraz angażuje się w ich organizację.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele

Obszar : Działania adaptacyjne.

Cel główny I. Otoczenie szczególną opieką uczniów klas pierwszych ponadgimnazjalnych.
Zadania:
1. Rozpoznanie sytuacji osobistej, rodzinnej, materialnej i zdrowotnej uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciele, wychowawcy, pedagog diagnozują sytuację indywidualnych uczniów na podstawie ankiet, rozmów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele, współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę
2. Kontynuowanie działań służących przystosowaniu nowych uczniów do poznania i zaakceptowania reguł obowiązujących w naszej szkole:
Cele szczegółowe:
- uczeń przestrzega zasad dyscypliny szkolnej,
- uczeń posługuje się poprawną polszczyzną,
- uczeń przyjmuje postawę asertywną,
- uczeń rozumie znaczenie frekwencji na zajęciach szkolnych i poprawia swoją ,
- uczeń powstrzymuje się przed wandalizmem i przeciwdziała wandalizmowi innych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, wszyscy nauczyciele, Samorząd Uczniowski
3. Utrzymanie Szkolnego Punktu Konsultacyjnego: - uczeń i rodzic może zwrócić się o pomoc do wychowawcy, pedagoga oraz Szkolnego punktu Konsultacyjnego,
Cele szczegółowe:
- rodzic jest kierowany do innych instytucji wspierających wychowanie.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
- PPP, PCPR, MOPS, Sąd, Policja, Stowarzyszenie Pomocy „Arka Noego”, Poradnia Leczenia Uzależnień, itp.
4. Proces adaptacji i integracji uczniów:
Cele szczegółowe:
- dni integracyjno – adaptacyjne,
- rajdy, wycieczki, imprezy klasowe,
- wspólne przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, pedagog szkolny, wychowawcy klas
- cały rok, wychowawcy klas
5. Angażowanie nowych uczniów do udziału w życiu klasy i szkoły:
Cele szczegółowe:
- uczeń włącza się w życie szkoły, czuje się z nią związany.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, Samorząd Uczniowski
6. Zachęcanie rodziców uczniów klas pierwszych do uczestnictwa w procesie adaptacji:
Cele szczegółowe:
- rodzic wspomaga wychowawcę, utrzymując częsty kontakt ze szkołą i uświadamiając dziecku stawiane przez nią wymagania.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, dyrekcja
Cel główny II. Kształtowanie właściwych postaw młodzieży wobec nowych kolegów.
Zadania:
1. Zachęcanie uczniów klas starszych do otoczenia opieki nad nowoprzyjętymi:
Cele szczegółowe:
- udzielanie wszelkich informacji i zapoznanie z topografią szkoły,
- wspieranie w rozwiązywaniu problemów wynikających z życia w nowym środowisku.
- Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
wrzesień 2011, SU, wychowawcy klas, nauczyciele uczący
- cały rok, wychowawcy klas, SU, pedagog szkolny
2. Eliminowanie przejawów samotności i odrzucenia uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciele i uczniowie poszukują możliwości pomocy na terenie szkoły i poza nią.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny

Obszar : Profilaktyka uzależnień i troska o zdrowie ucznia.

Cel główny I. Zapobieganie:
a) narkomanii,
b) alkoholizmowi,
c) nikotynizmowi,
d) stosowaniu dopalaczy.
Zadania:
1. Przygotowywanie gazetek promujących zdrowie ucznia:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w przygotowaniu gazetek tematycznych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, SKW, PCK, p. G. Surmacz, p. M. Krzemińska
2. Kierowanie uczniów do instytucji i źródeł wiedzy służących promowaniu zdrowego stylu życia:
Cele szczegółowe:
- uczeń wie gdzie szukać pomocy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Realizacja programów profilaktycznych:
Cele szczegółowe:
- uczeń bierze udział w zajęciach programów profilaktycznych i wynosi z nich wiedzę i umiejętności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- „Tak czy nie” - klasy II T i LP – pedagog szkolny, II semestr
- „Różowa wstążeczka” - klasy I T i LP – pedagog szkolny, p. G. Surmacz, I semestr
- „Dlaczego?” - program dotyczący zjawiska handlu ludźmi – klasy Ic T, Id LP – pedagog szkolny, I semestr
- „Stop! HCV” - klasy I T i LP – pedagog szkolny, I semestr
- realizowanie programów i zajęć profilaktycznych w oparciu o aktualną ofertę PPP w zainteresowanych klasach – II semestr
4. Przeprowadzanie ankiet wśród uczniów, rodziców na temat uzależnień młodzieży:
- uczeń i rodzic zostają zapoznani z wynikami ankiet,
- wnioski z analizy ankiet wpływają na kierunek pracy wychowawczej z młodzieżą.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- styczeń 2012, pedagog szkolny, wychowawcy klas
- cały rok, wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny, pielęgniarka
5. Objęcie opieką uczniów dotkniętych uzależnieniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń czuje zainteresowanie nauczycieli, pedagoga szkolnego i chce skorzystać
z ich pomocy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele, pedagog szkolny
6. Wykorzystywanie zespołów klasowych do rozpoznawania i rozwiązywania trudnych sytuacji życiowych uczniów:
Cele szczegółowe:
- uczniowie klas czują się współodpowiedzialni za sytuację kolegów i koleżanek.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, samorządy klasowe
7. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów młodzieży:
Cele szczegółowe:
- uczeń czuje wsparcie ze strony dorosłych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, rodzice uczniów
8. Kierowanie uczniów do specjalistów pracujących
w instytucjach wspierających procesy wychowawcze szkoły:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic mają zaufanie do pedagoga i wychowawcy, kierujących na konsultacje specjalistyczne,
- uczeń i rodzic korzystają z pomocy specjalistów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
9. Zachęcanie uczniów do prowadzenia zdrowego stylu życia:
Cele szczegółowe:
- uczeń rozumie zasady zdrowego stylu życia i stara się według nich funkcjonować.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, pielęgniarka, nauczyciele
- „Światowy Dzień AIDS” - 01.12.11 - pedagog szkolny
- „Światowy Dzień bez Papierosa” - 31.05.12 - p. K. Sieczka
Cel główny II. Kształtowanie postawy asertywnej wobec środków uzależniających.
Zadania:
1. Uświadamianie uczniom postawy asertywnej w przypadku kontaktu z substancjami uzależniającymi i ludźmi, którzy je rozprowadzają:
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi powiedzieć „nie”, świadomie broni się przed uzależnieniami oraz osobami, które rozprowadzają substancje uzależniające.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
- gazetki tematyczne
- spotkania prewencyjne uczniów ZSE z funkcjonariuszem policji

Obszar : Zapobieganie zjawiskom patologicznym.

Cel główny: I. Dążenie do poprawy frekwencji uczniów.
Zadania:
1. Uświadamianie rodzicom i uczniom znaczenia systematycznego udziału w zajęciach szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość negatywnego wpływu nieobecności w szkole na na jego wyniki w nauce,
- rodzic rozlicza dziecko z nieobecności w szkole i natychmiast reaguje na ucieczki z lekcji i wagary,
- rodzic nie usprawiedliwia wagarów i wymaga od dziecka rzetelnego wypełniania obowiązków uczniowskich,
- nauczyciele realizują w praktyce opracowany program poprawy frekwencji.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, wszyscy nauczyciele
2. Systematyczne obserwowanie i analizowanie frekwencji uczniów w szkole:
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, p. E. Bogucka
Cel główny II. Przeciwdziałanie wandalizmowi i agresji oraz postawie przemocy
i arogancji.
Zadania:
1. Przeprowadzanie rozmów z uczniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość szkodliwości złych zachowań,
- uczeń rozumie konieczność rozliczania z przejawów złego zachowania, kontroluje siebie i kolegów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawca klasy, pedagog szkolny
2. Nauka pokojowego rozwiązywania problemów:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie opanować emocje i szukać kompromisu.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Informowanie na bieżąco rodziców o przejawach niewłaściwego zachowania
w szkole:
Cele szczegółowe:
- rodzic ma świadomość postawy dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
Cel główny III. Niesienie pomocy uczniom dotkniętym różnymi przejawami patologii.
Zadania:
1. Rozpoznawanie sytuacji domowej uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel zna sytuację ucznia, pomaga mu i wskazuje osoby, u których może uzyskać pomoc,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- przeprowadzanie ankiet przez wychowawców i pedagoga szkolnego.
- 09 – 10.2011, wychowawcy klas, pedagog szkolny
2. Stała opieka psychologiczno – pedagogiczna nad uczniem:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic zwracają się z problemami, korzystają z zaoferowanej pomocy w Szkolnym Punkcie Konsultacyjnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
3. Kierowanie uczniów i rodziców do specjalistów:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic korzystają z oferowanego wsparcia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
4. Współpraca z PPP, Policją, MOPS, PCPR, Poradnią Leczenia Uzależnień, Sądu itp.:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic korzystają z pomocy PPP, Sądu, Policji, MOPS, PCPR, Poradni Leczenia Uzależnień, itp. ]
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- w razie potrzeby, pedagog szkolny wychowawcy klas

Obszar: Współpraca z rodzicami.

Cel główny I. Zacieśnienie współpracy szkoły z domem rodzinnym uczniów:
a) w dziedzinie wychowania i kultury,
b) o charakterze gospodarczym.
Zadania:
1. Opracowanie harmonogramu spotkań z rodzicami na rok szkolny 2011/2012:
Cele szczegółowe:
- rodzic ma dostęp do harmonogramu i uczestniczy w spotkaniach z nauczycielami uczącymi dziecko.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, dyrekcja, pedagog szkolny
2. Organizowanie systematycznych spotkań z rodzicami:
a) ogólnych,
b) klasowych,
c) indywidualnych,
d) zebrań Rady Rodziców
Cele szczegółowe:
- rodzic czuje potrzebę kontaktu z wychowawcą i nauczycielami.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- nauczyciel pełni dyżur podczas zebrań.
- dyrekcja, wychowawcy klas, pedagog szkolny
- zgodnie z harmonogramem spotkań
- w razie potrzeby
3. Uaktualnianie wiadomości na tablicy informacyjnej dla rodziców na temat uzyskiwania fachowej pomocy w sprawach wychowawczych i edukacyjnych:
Cele szczegółowe:
- nastąpi poprawa przepływu informacji między szkołą a domem rodzinnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, pedagog szkolny, cały rok
Cel główny II. Zachęcanie rodziców do realizowania zadań na rzecz szkoły.
Zadania:
1. Rodzic angażuje się w prace na terenie szkoły:
Cele szczegółowe:
- rodzic wspiera szkołę w działaniach o charakterze wychowawczym mającym na celu poprawienie bezpieczeństwa młodzieży.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- w razie potrzeby
2. Rodzic zachęca dziecko do udziału w zajęciach pozalekcyjnych:
Cele szczegółowe:
- rodzic zna ofertę zajęć pozalekcyjnych i jest świadomy ich pozytywnego wpływu na rozwój dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas

Data wytworzenia : 2012-01-11 01:00 Autor : Zuzanna Staszowska Data publikacji : 2012-01-11 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Jolanta Nowicka Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Jolanta Nowicka

Plan do Szkolnego Programu Wychowawczego na rok szkolny 2011/2012

Drukuj
1 2 3
Plan do Szkolnego Programu Wychowawczego na rok szkolny 2011/2012
Cel główny: Stworzenie uczniom możliwości pełnego rozwoju

Obszar: Kształtowanie szacunku dla szkoły, regionu oraz państwa.

Cel główny:
I. Kształtowanie właściwej postawy wobec symboli narodowych i szkolnych.
Zadania:
1. Systematyczne wykorzystywanie symboli szkolnych w trakcie uroczystości szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna symbole szkolne, szanuje je, buduje swoje poczucie związku ze szkołą i jej tradycją,
- uczeń zna tradycje szkoły.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- godziny z wychowawcą i przedmiotowe przez cały rok.
- wychowawcy klas, nauczyciele
2. Podkreślanie znaczenia wartości symboli szkolnych i narodowych w pracy z uczniem i rodzicem:
Cele szczegółowe:
- uczeń utożsamia tradycje z postacią Mikołaja Kopernika – żywi szacunek dla jego osiągnięć i kultury Polski,
- uczeń szanuje sztandar szkoły i rozumie jego znaczenie,
- uczeń uczestniczy w celebrowaniu narodowych świąt, dostrzegając ich wartość,
- uczeń ma świadomość znaczenia odpowiedniego ubioru, stosownego do okoliczności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- konkurs wiedzy o patronie i historii szkoły – I semestr – p. I. Mrówka
- Dzień Patrona Szkoły XII 2011 – p. R. Żmijewski, Samorząd Uczniowski
- cały rok
3. Angażowanie uczniów do przygotowywania uroczystości szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń chętnie przygotowuje uroczystości szkolne i bierze w nich udział.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, SU, nauczyciele
4. Promowanie szkoły na terenie miasta i regionu:
Cele szczegółowe:
- uczeń dąży do stworzenia pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku, uczestnicząc w jej promocji, organizując imprezy i konkursy,
- uczeń uczestniczy w konkursach popularyzujących szkołę w środowisku oraz w akcji Promocji Szkoły.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, SU, nauczyciele, dyrekcja
- cały rok, p. M. Kowalska, p. S. Kaczmarski, Zespół ds Promocji Szkoły

Cel główny II. Budzenie poczucia związku z miastem i regionem.
Zadania:
1. Zachęcanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu miasta:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych i spotkaniach z ciekawymi ludźmi,
- uczeń bierze udział w ważnych wydarzeniach.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- zgodnie z harmonogramem
2. Poszerzanie wiedzy o kulturze miasta i regionu, tradycji i życiu współczesnym:
Cele szczegółowe:
- uczeń zwiedza wystawy, sięga po literaturę, czuje potrzebę poznawania kultury regionu i kraju,
- uczeń uczestniczy w wycieczkach, rajdach, poznając dorobek kulturalny miasta i regionu.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele, wychowawcy klas
3. Aktualizowanie szkolnej strony internetowej poświęconej patronowi, szkole, miastu i regionowi:
Cele szczegółowe:
- uczeń wprowadza własne materiały i wypowiada się na temat życia szkoły, miasta i regionu,
- zespół systematycznie redaguje i umieszcza na stronie internetowej informacje z życia szkoły,
- uczeń korzysta z informacji zawartych na stronach internetowych poświęconych miastu i regionowi.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowych, nauczyciele, wychowawcy klas
4. Promowanie miasta, regionu i szkoły w krajach UE – w czasie odbywania praktyki zawodowej w ramach projektu Leonardo da Vinci:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestnicząc w praktyce zawodowej popularyzuje swoje środowisko,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- 17.09 – 30.09.2011 – technik hotelarz, technik informatyk
- 08.10 – 22.10.2011 – technik ekonomista
- opiekunowie, dyrekcja
5. Popularyzowanie wiedzy o regionie w czasie realizacji innych programów unijnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń wykorzystuje możliwości stworzone przez uczestnictwo w realizacji programów unijnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie, dyrekcja

Cel główny III. Kształtowanie postawy miłości do ojczyzny.
Zadania:
1. Udział uczniów w uroczystościach związanych z rocznicami ważnych wydarzeń historycznych:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w przygotowaniu uroczystości o charakterze patriotycznym,
- uczeń bierze udział w imprezach związanych z ważnymi wydarzeniami historycznymi na terenie miasta.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- Święto Edukacji Narodowej – 13.10.2011- p. J. Gruszczyńska
- Narodowe Święto Niepodległości: 11.11.2011 – uczestnictwo w miejskich obchodach,
p. M. Kardyś, p. R. Żmijewski
- 10.11.2011 – gazetka ścienna, akademia szkolna – p. I. Mrówka
- Święto Konstytucji 3 Maja: 03.05.2012 – uczestnictwo w obchodach miejskich –
p. R. Żmijewski, p. M. Kardyś
- 02.05.2012 – gazetka ścienna, apel szkolny – p. A. Suwała

2. Traktowanie zajęć edukacyjnych jako formy kształtowania szacunku wobec języka narodowego i polskiej kultury:
Cele szczegółowe:
- uczeń świadomie posługuje się poprawną polszczyzną i dba o kulturę języka,
- uczeń zna pochodzenie polszczyzny i jej miejsce śród innych języków nowożytnych,
- uczeń zna i docenia zalety twórczości polskich artystów,
- uczeń dostrzega rolę istnienia kultury narodowej dla kształtowania tożsamości Polaków.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- konkurs ortograficzny – II semestr – nauczyciele j. polskiego
- konkurs recytatorski – I semestr – nauczyciele j. polskiego
- konkurs literacki – I semestr – nauczyciele j. polskiego
- godziny z wychowawcą, przedmiotowe, cały rok, wychowawcy, nauczyciele
- gazetki tematyczne, cały rok, opiekun sekcji redakcyjnej – p. A. Plucner
3. Eliminowanie niekulturalnego zachowania i wulgarnego słownictwa uczniów:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość znaczenia form dobrego zachowania w różnych sytuacjach, reaguje na niewłaściwe postawy,
- uczeń unika wulgaryzmów językowych, dąży do posługiwania się językiem kulturalnym,
- uczeń reaguje na wulgaryzm w otoczeniu,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wychowawcy, nauczyciele, SU przez cały rok
4. Kształtowanie postawy tożsamości narodowej młodzieży przy jednoczesnym budzeniu związku z krajami UE:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna historię i ma świadomość narodowej odrębności,
- uczeń wskazuje zalety przynależności Polski do UE i dostrzega szanse wynikające ze związku z krajami europejskimi,
- uczeń dostrzega wartość kultury europejskiej.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, działalność Szkolnego Klubu Europejskiego – p. A. Popiel, p. M. Kardyś
5. Umożliwianie młodzieży dostępu do najciekawszych wydarzeń kulturalnych
w kraju:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w spektaklach teatralnych, koncertach muzycznych, seansach filmowych, wycieczkach po ziemi Świętokrzyskiej i kraju.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- zgodnie z harmonogramem

Obszar : Rozwój intelektualny.

Cel główny I. Poszerzanie horyzontów intelektualnych młodzieży oraz umiejętności związanych ze specyfiki kierunku kształcenia.
Zadania:
1. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych:
Cele szczegółowe:
- uczeń bierze udział w konkursach, olimpiadach oraz gromadzi niezbędną wiedzę.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej – II semestr – p. A. Popiel, p. M. Kardyś
- Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej – I semestr – p. M. Kowalska, p. I. Dębińska
- Konkurs Wiedzy Obronnej i Ochrony Ludności – I semestr – p. G. Surmacz,
- XXII Olimpiada Wiedzy Teologicznej – I semestr – ks. R. Kopacz, p. E. Garbacz,
- Turniej Wiedzy Pożarniczej – II semestr – p. G. Surmacz,
- Mistrzostwa Pierwszej Pomocy PCK – II semestr – p. G. Surmacz,
- Olimpiada Zdrowego Stylu Życia – I, II semestr – p. G. Surmacz,
- Olimpiada Wiedzy Geograficznej – I semestr – p. R. Miller,
- Konkurs Poezji i Prozy Religijnej – II semestr – p. E. Garbacz,
- X Olimpiada Misyjna – I, II semestr, p. E. Garbacz, p. R. Miller,
- XVI Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej – I, II semestr, p. E. Garbacz, ks. R. Kopacz
- Konkursy Informatyczne – II semestr : dla gimnazjalistów – p. M. Armata, dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - p. P. Janicki
- Turniej Wiedzy i Umiejętności Handlowo – Menadżerskich – I semestr – p. M. Kowalska
- Konkurs Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych – II semestr –p. A. Popiel
- Konkurs wiedzy o Krajach Anglojęzycznych – I semestr – p. M. Kardyś,
- XXX - lecie wprowadzenia stanu wojennego w Polsce – I semestr, p. I. Mrówka
- konkursy i turnieje sportowe – cały rok, nauczyciele wf,
- Olimpiada Przedsiębiorczości – I semestr - p. I. Dębińska,
- Olimpiada wiedzy o finansach – I semestr – p. I. Dębińska
- Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Bankach – I, II semestr, p. I. Dębińska,
- Turniej Wiedzy Bankowej – II semestr – p. M. Kowalska ,
- Szkolny konkurs matematyczny „Matematyka dla każdego” - II semestr, p. I. Janta,
- Konkurs matematyczny „Test Oxford Plus” - I semestr p. I. Janta,
- Konkurs matematyczny „Euklides”- II semestr - p. A. Sieczka, p. M. Winiarska – Półtorak,
- szkolny konkurs chemiczny – I semestr, p. M. Cybulska
- inne wynikające z propozycji bądź kreatywności młodzieży
2. Umiejętne korzystanie z serwisów edukacyjnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie znaleźć informacje, nawiązać kontakt z innym internautą, szkołą oraz pozyskiwać i przekazywać wiadomości.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowych, nauczyciele języków obcych
3. Popularyzowanie tradycyjnych źródeł wiedzy:
Cele szczegółowe:
- uczeń korzysta z zasobów biblioteki, sięga po literaturę, mass - media.
- cały rok, nauczyciele, wychowawcy klas
4. Mobilizowanie uczniów do samodzielnego zdobywania i gromadzenia wiadomości:
Cele szczegółowe:
- uczeń wie gdzie znajdować wiadomości, umie selekcjonować materiał, sporządzać notatki i referować.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
5. Utrzymanie działalności sprawdzonych kół zainteresowań:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w zajęciach kół zainteresowań, pogłębiając swoją wiedzę i umiejętności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele prowadzący koła zainteresowań
6. Przedstawienie młodzieży atrakcyjnej oferty zajęć pozalekcyjnych:
- uczeń rozwija swoje zainteresowania i rozbudza nowe pasje, dążąc do pełnego poznania własnych możliwości.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele
7. Pełne wykorzystywanie możliwości stworzonych przez projekt w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Szkoła Kluczowych Kompetencji”. Program rozwijania umiejętności uczniów Szkół Polski Wschodniej realizowanego od 2009 r.
Cele szczegółowe:
- uczeń rozwija swoją wiedzę i kształtuje umiejętności językowe, matematyczne i zawodowe,
- uczeń wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktyce szkolnej oraz egzaminach zawodowych i maturalnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, p. J. Romanowska, p. I. Dębińska, p. I. Janta, p. K. Pisarek, dyrekcja

Cel główny II. Kształcenie wiedzy ogólnej i umiejętności wynikających ze standardów egzaminacyjnych.
Zadania:
1. Przedstawienie młodzieży standardów egzaminacyjnych oraz form egzaminów maturalnych i zawodowych, pisemnych i ustnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń zna standardy egzaminacyjne, wie na czym polega egzamin ustny,
- uczeń poznaje typowe arkusze egzaminacyjne, rozwiązując je.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele uczący
2. Dostosowywanie treści nauczania do aktualnych wymogów MENiS:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel korzysta z aktualnych ustaw, rozporządzeń, wprowadza nowoczesne metody nauczania.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Badanie poziomu wiadomości i umiejętności z obowiązujących przedmiotów w klasach ostatnich:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest świadomy swoich braków i czuje potrzebę ich uzupełnienia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- I semestr nauczyciele przedmiotów
4. Zestawienie wyników badań i ich analiza :
- j. polski – p. L. Spadło,
- j. angielski – p. A. Plucner,
- j. niemiecki – p. J. Romanowska,
- matematyka – p. A. Sieczka
5. Badanie poziomu wiadomości i umiejętności uczniów na wstępie ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic znają wyniki testów kompetencji,
- uczeń uzupełnia braki zgodnie z zaleceniami.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- I semestr, wszyscy nauczyciele
- cały rok
6. Dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości i predyspozycji uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel biorąc pod uwagę opinie i orzeczenia z PPP dostosowuje wymagania do możliwości uczniów,
- nauczyciel uwzględniając zdolności i zainteresowania uczniów przygotowuje zadania umożliwiające rozwijanie osobowości ucznia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny
7. Uświadamianie związków pomiędzy umiejętnościami zawodowymi a praktycznymi wyniesionymi z realizacji programów unijnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń w praktyce wykorzystuje umiejętności językowe i zawodowe,
- uczeń docenia znaczenie umiejętności zawodowych i wiedzy wyniesionych z praktyki w krajach UE w ramach realizacji programu LdV,
- uczeń konfrontuje swoją wiedzę zawodową ze standardami europejskimi.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele przedmiotów zawodowych i opiekunowie praktyk
8. Utrwalanie wiedzy rodziców i uczniów dotyczącej zasad WSO i PSO:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic znają zasady oceniania wynikające z PSO i WSO, na bieżąco są zapoznawani ze zmianami,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- nauczyciele przestrzegają zasad wynikających z PSO i WSO.
- cały rok, wszyscy nauczyciele
9. Wykorzystywanie znaczenia biblioteki szkolnej jako księgozbioru i centrum multimedialnego w procesie kształcenia:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie korzystać z zasobów biblioteki, internetu, samodzielnie poszukuje wiedzy, potrafi sporządzać notatki i wykorzystywać je na lekcji.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, opiekunowie pracowni komputerowej, nauczyciel bibliotekarz, wszyscy nauczyciele
Cel główny III. Kształtowanie właściwych postaw osobowych.
Zadania:
1. Popularyzowanie właściwych wzorców i postaw poprzez rozmowy z uczniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest odpowiedzialny, aktywny, samodzielny, sumienny, obowiązkowy i wrażliwy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny
2. Uświadamianie młodzieży właściwej postawy wobec majątku szkolnego:
- uczeń dba o mienie szkoły i czuje się za niego współodpowiedzialny,
- rodzic jest na bieżąco informowany o przejawach agresji i wandalizmu dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas
3. Podtrzymanie działań na rzecz miasta i jego mieszkańców:
Cele szczegółowe:
- współpraca z Domem Pomocy Społecznej, Zespołem Placówek Opieki Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań”, PCK, TPD, MOPS, Centrum Wolontariatu w Skarżysku – Kamiennej.
- uczeń jest wrażliwy na potrzeby ludzi starych, chorych i samotnych,
- uczeń niesie pomoc potrzebującym: zbiórki odzieży, kwesty uliczne, doraźna pomoc w życiu codziennym, zbiórki żywności,
- uczeń włącza się w akcje o charakterze humanitarnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, PCK, TPD, Szkolne Koło Wolontariatu, pedagog szkolny, p. G. Surmacz, p. E. Garbacz
4. Utrwalanie wiedzy uczniów o prawach i obowiązkach zgodnymi z obowiązującymi normami prawnymi:
Cele szczegółowe:
- uczeń jest świadomy swoich praw i obowiązków, stara się ich przestrzegać.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele
5. Angażowanie uczniów do uczestnictwa w imprezach organizowanych na terenie szkoły i miasta:
Cele szczegółowe:
- uczeń aktywnie uczestniczy w imprezach oraz angażuje się w ich organizację.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele

Obszar : Działania adaptacyjne.

Cel główny I. Otoczenie szczególną opieką uczniów klas pierwszych ponadgimnazjalnych.
Zadania:
1. Rozpoznanie sytuacji osobistej, rodzinnej, materialnej i zdrowotnej uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciele, wychowawcy, pedagog diagnozują sytuację indywidualnych uczniów na podstawie ankiet, rozmów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele, współpraca z instytucjami wspierającymi rodzinę
2. Kontynuowanie działań służących przystosowaniu nowych uczniów do poznania i zaakceptowania reguł obowiązujących w naszej szkole:
Cele szczegółowe:
- uczeń przestrzega zasad dyscypliny szkolnej,
- uczeń posługuje się poprawną polszczyzną,
- uczeń przyjmuje postawę asertywną,
- uczeń rozumie znaczenie frekwencji na zajęciach szkolnych i poprawia swoją ,
- uczeń powstrzymuje się przed wandalizmem i przeciwdziała wandalizmowi innych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, wszyscy nauczyciele, Samorząd Uczniowski
3. Utrzymanie Szkolnego Punktu Konsultacyjnego: - uczeń i rodzic może zwrócić się o pomoc do wychowawcy, pedagoga oraz Szkolnego punktu Konsultacyjnego,
Cele szczegółowe:
- rodzic jest kierowany do innych instytucji wspierających wychowanie.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
- PPP, PCPR, MOPS, Sąd, Policja, Stowarzyszenie Pomocy „Arka Noego”, Poradnia Leczenia Uzależnień, itp.
4. Proces adaptacji i integracji uczniów:
Cele szczegółowe:
- dni integracyjno – adaptacyjne,
- rajdy, wycieczki, imprezy klasowe,
- wspólne przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, pedagog szkolny, wychowawcy klas
- cały rok, wychowawcy klas
5. Angażowanie nowych uczniów do udziału w życiu klasy i szkoły:
Cele szczegółowe:
- uczeń włącza się w życie szkoły, czuje się z nią związany.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, Samorząd Uczniowski
6. Zachęcanie rodziców uczniów klas pierwszych do uczestnictwa w procesie adaptacji:
Cele szczegółowe:
- rodzic wspomaga wychowawcę, utrzymując częsty kontakt ze szkołą i uświadamiając dziecku stawiane przez nią wymagania.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, dyrekcja
Cel główny II. Kształtowanie właściwych postaw młodzieży wobec nowych kolegów.
Zadania:
1. Zachęcanie uczniów klas starszych do otoczenia opieki nad nowoprzyjętymi:
Cele szczegółowe:
- udzielanie wszelkich informacji i zapoznanie z topografią szkoły,
- wspieranie w rozwiązywaniu problemów wynikających z życia w nowym środowisku.
- Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
wrzesień 2011, SU, wychowawcy klas, nauczyciele uczący
- cały rok, wychowawcy klas, SU, pedagog szkolny
2. Eliminowanie przejawów samotności i odrzucenia uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciele i uczniowie poszukują możliwości pomocy na terenie szkoły i poza nią.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny

Obszar : Profilaktyka uzależnień i troska o zdrowie ucznia.

Cel główny I. Zapobieganie:
a) narkomanii,
b) alkoholizmowi,
c) nikotynizmowi,
d) stosowaniu dopalaczy.
Zadania:
1. Przygotowywanie gazetek promujących zdrowie ucznia:
Cele szczegółowe:
- uczeń uczestniczy w przygotowaniu gazetek tematycznych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, SKW, PCK, p. G. Surmacz, p. M. Krzemińska
2. Kierowanie uczniów do instytucji i źródeł wiedzy służących promowaniu zdrowego stylu życia:
Cele szczegółowe:
- uczeń wie gdzie szukać pomocy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Realizacja programów profilaktycznych:
Cele szczegółowe:
- uczeń bierze udział w zajęciach programów profilaktycznych i wynosi z nich wiedzę i umiejętności.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- „Tak czy nie” - klasy II T i LP – pedagog szkolny, II semestr
- „Różowa wstążeczka” - klasy I T i LP – pedagog szkolny, p. G. Surmacz, I semestr
- „Dlaczego?” - program dotyczący zjawiska handlu ludźmi – klasy Ic T, Id LP – pedagog szkolny, I semestr
- „Stop! HCV” - klasy I T i LP – pedagog szkolny, I semestr
- realizowanie programów i zajęć profilaktycznych w oparciu o aktualną ofertę PPP w zainteresowanych klasach – II semestr
4. Przeprowadzanie ankiet wśród uczniów, rodziców na temat uzależnień młodzieży:
- uczeń i rodzic zostają zapoznani z wynikami ankiet,
- wnioski z analizy ankiet wpływają na kierunek pracy wychowawczej z młodzieżą.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- styczeń 2012, pedagog szkolny, wychowawcy klas
- cały rok, wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny, pielęgniarka
5. Objęcie opieką uczniów dotkniętych uzależnieniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń czuje zainteresowanie nauczycieli, pedagoga szkolnego i chce skorzystać
z ich pomocy.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, nauczyciele, pedagog szkolny
6. Wykorzystywanie zespołów klasowych do rozpoznawania i rozwiązywania trudnych sytuacji życiowych uczniów:
Cele szczegółowe:
- uczniowie klas czują się współodpowiedzialni za sytuację kolegów i koleżanek.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, samorządy klasowe
7. Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów młodzieży:
Cele szczegółowe:
- uczeń czuje wsparcie ze strony dorosłych.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, rodzice uczniów
8. Kierowanie uczniów do specjalistów pracujących
w instytucjach wspierających procesy wychowawcze szkoły:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic mają zaufanie do pedagoga i wychowawcy, kierujących na konsultacje specjalistyczne,
- uczeń i rodzic korzystają z pomocy specjalistów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
9. Zachęcanie uczniów do prowadzenia zdrowego stylu życia:
Cele szczegółowe:
- uczeń rozumie zasady zdrowego stylu życia i stara się według nich funkcjonować.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny, pielęgniarka, nauczyciele
- „Światowy Dzień AIDS” - 01.12.11 - pedagog szkolny
- „Światowy Dzień bez Papierosa” - 31.05.12 - p. K. Sieczka
Cel główny II. Kształtowanie postawy asertywnej wobec środków uzależniających.
Zadania:
1. Uświadamianie uczniom postawy asertywnej w przypadku kontaktu z substancjami uzależniającymi i ludźmi, którzy je rozprowadzają:
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi powiedzieć „nie”, świadomie broni się przed uzależnieniami oraz osobami, które rozprowadzają substancje uzależniające.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
- gazetki tematyczne
- spotkania prewencyjne uczniów ZSE z funkcjonariuszem policji

Obszar : Zapobieganie zjawiskom patologicznym.

Cel główny: I. Dążenie do poprawy frekwencji uczniów.
Zadania:
1. Uświadamianie rodzicom i uczniom znaczenia systematycznego udziału w zajęciach szkolnych:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość negatywnego wpływu nieobecności w szkole na na jego wyniki w nauce,
- rodzic rozlicza dziecko z nieobecności w szkole i natychmiast reaguje na ucieczki z lekcji i wagary,
- rodzic nie usprawiedliwia wagarów i wymaga od dziecka rzetelnego wypełniania obowiązków uczniowskich,
- nauczyciele realizują w praktyce opracowany program poprawy frekwencji.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, wszyscy nauczyciele
2. Systematyczne obserwowanie i analizowanie frekwencji uczniów w szkole:
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, p. E. Bogucka
Cel główny II. Przeciwdziałanie wandalizmowi i agresji oraz postawie przemocy
i arogancji.
Zadania:
1. Przeprowadzanie rozmów z uczniami:
Cele szczegółowe:
- uczeń ma świadomość szkodliwości złych zachowań,
- uczeń rozumie konieczność rozliczania z przejawów złego zachowania, kontroluje siebie i kolegów.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawca klasy, pedagog szkolny
2. Nauka pokojowego rozwiązywania problemów:
Cele szczegółowe:
- uczeń umie opanować emocje i szukać kompromisu.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wszyscy nauczyciele
3. Informowanie na bieżąco rodziców o przejawach niewłaściwego zachowania
w szkole:
Cele szczegółowe:
- rodzic ma świadomość postawy dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
Cel główny III. Niesienie pomocy uczniom dotkniętym różnymi przejawami patologii.
Zadania:
1. Rozpoznawanie sytuacji domowej uczniów:
Cele szczegółowe:
- nauczyciel zna sytuację ucznia, pomaga mu i wskazuje osoby, u których może uzyskać pomoc,
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- przeprowadzanie ankiet przez wychowawców i pedagoga szkolnego.
- 09 – 10.2011, wychowawcy klas, pedagog szkolny
2. Stała opieka psychologiczno – pedagogiczna nad uczniem:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic zwracają się z problemami, korzystają z zaoferowanej pomocy w Szkolnym Punkcie Konsultacyjnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
3. Kierowanie uczniów i rodziców do specjalistów:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic korzystają z oferowanego wsparcia.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas, pedagog szkolny
4. Współpraca z PPP, Policją, MOPS, PCPR, Poradnią Leczenia Uzależnień, Sądu itp.:
Cele szczegółowe:
- uczeń i rodzic korzystają z pomocy PPP, Sądu, Policji, MOPS, PCPR, Poradni Leczenia Uzależnień, itp. ]
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- w razie potrzeby, pedagog szkolny wychowawcy klas

Obszar: Współpraca z rodzicami.

Cel główny I. Zacieśnienie współpracy szkoły z domem rodzinnym uczniów:
a) w dziedzinie wychowania i kultury,
b) o charakterze gospodarczym.
Zadania:
1. Opracowanie harmonogramu spotkań z rodzicami na rok szkolny 2011/2012:
Cele szczegółowe:
- rodzic ma dostęp do harmonogramu i uczestniczy w spotkaniach z nauczycielami uczącymi dziecko.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, dyrekcja, pedagog szkolny
2. Organizowanie systematycznych spotkań z rodzicami:
a) ogólnych,
b) klasowych,
c) indywidualnych,
d) zebrań Rady Rodziców
Cele szczegółowe:
- rodzic czuje potrzebę kontaktu z wychowawcą i nauczycielami.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- nauczyciel pełni dyżur podczas zebrań.
- dyrekcja, wychowawcy klas, pedagog szkolny
- zgodnie z harmonogramem spotkań
- w razie potrzeby
3. Uaktualnianie wiadomości na tablicy informacyjnej dla rodziców na temat uzyskiwania fachowej pomocy w sprawach wychowawczych i edukacyjnych:
Cele szczegółowe:
- nastąpi poprawa przepływu informacji między szkołą a domem rodzinnym.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- wrzesień 2011, pedagog szkolny, cały rok
Cel główny II. Zachęcanie rodziców do realizowania zadań na rzecz szkoły.
Zadania:
1. Rodzic angażuje się w prace na terenie szkoły:
Cele szczegółowe:
- rodzic wspiera szkołę w działaniach o charakterze wychowawczym mającym na celu poprawienie bezpieczeństwa młodzieży.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- w razie potrzeby
2. Rodzic zachęca dziecko do udziału w zajęciach pozalekcyjnych:
Cele szczegółowe:
- rodzic zna ofertę zajęć pozalekcyjnych i jest świadomy ich pozytywnego wpływu na rozwój dziecka.
Termin realizacji zadania i odpowiedzialni:
- cały rok, wychowawcy klas

Data wytworzenia : 2012-01-11 01:00 Autor : Zuzanna Staszowska Data publikacji : 2012-01-11 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Jolanta Nowicka Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Jolanta Nowicka

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html