BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Organizacja szkoły i zasady jej funcjonowania

Drukuj
1 2 3
III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica\r\nw Skarżysku-Kamiennej\r\n\r\nTekst jednolity\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nSkarżysko-Kamienna, 2005r\r\n\r\nI. Nazwa szkoły i inne informacje o szkole.\r\n\r\n§ 1.\r\n1. Szkoła nosi nazwę:\r\nIII Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Skarżysku-Kamiennej\r\n2. Ilekroć w statucie jest mowa, bez bliższego określenia, o „szkole” \r\nlub „liceum”, należy przez to rozumieć III Liceum Ogólnokształcące \r\nim. St. Staszica w Skarżysku-Kamiennej.\r\n3. III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica jest szkołą publiczną.\r\n4. Szkoła używa pieczęci zgodnie z odrębnymi przepisami.\r\n5. Szkoła jest jednostką budżetową, realizująca gospodarkę finansową wg zasad ustawy o rachunkowości i finansach publicznych.\r\n\r\n§ 2.\r\n1. Siedzibą szkoły jest budynek przy ulicy Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej.\r\n\r\n§ 3.\r\n1. Organem prowadzącym szkołę jest Rada Powiatu w Skarżysku-Kamiennej.\r\n2. Organem nadzorującym szkołę jest Kuratorium Oświaty w Kielcach.\r\n3. Ilekroć w statucie jest mowa, bez bliższego określenia, o organie nadzorującym szkołę, należy przez to rozumieć Kuratorium Oświaty \r\nw Kielcach.\r\n\r\n§ 4.\r\n1. Liceum kształci młodzież w cyklu trzyletnim na podbudowie gimnazjum.\r\n2. W klasach pierwszych, drugich realizuje się podstawę programową.\r\n3. W klasach trzecich realizowane są rozszerzenia z dwóch przedmiotów wiodących, do wyboru przez ucznia.\r\n1) Nauka z dwóch przedmiotów prowadzona jest w oddziałach międzyklasowych III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica.\r\n\r\nII. Cele i zadania szkoły.\r\n\r\n§ 5.\r\n1. Szkoła realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze \r\ni opiekuńcze określone w ustawie z dnia 7 września 1991r. \r\no systemie oświaty (Dz. U. Nr 95,poz.425 z późniejszymi zmianami oraz przepisach wydanych na jej podstawie).\r\n\r\n§ 6.\r\n1. W zakresie kształcenia szkoła w szczególności: \r\n1) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły lub świadectwa maturalnego,\r\n2) umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu przez:\r\na) prowadzenie zajęć z preorientacji zawodowej,\r\nb) spotkania z przedstawicielami różnych zawodów,\r\nc) kontakt z absolwentami szkoły kontynuującymi naukę na różnych kierunkach wyższych uczelni,\r\nd) współpracę szkoły z wyższymi uczelniami,\r\n3) umożliwia młodzieży szczególnie uzdolnionej rozwijanie swoich zainteresowań przez:\r\na) edukację w zespołach klasowych,\r\nb) dodatkowe zajęcia w pracowni komputerowej, pracowni multimedialnej, zespołach artystycznych, zespołach sportowych, bibliotece i czytelni multimedialnej,\r\nc) opiekę i pomoc dydaktyczną uczniom uczestniczącym w ruchu olimpijskim w zakresie poszczególnych przedmiotów,\r\n4) umożliwia uczniom wybitnie uzdolnionym naukę według indywidualnych programów nauczania oraz ukończenie szkoły \r\nw skróconym czasie zgonie z aktualnymi uregulowaniami prawnymi,\r\n5) umożliwia realizowanie indywidualnych programów autorskich opracowanych przez nauczycieli, pomaga w ich prawidłowej realizacji,\r\n6) umożliwia uczniom napotykającym z różnych przyczyn na trudności \r\nw opanowaniu materiału programowego danej klasy zdobycie wiedzy \r\ni umiejętności przez:\r\na) indywidualizację pracy na lekcji,\r\nb) zadawanie materiału programowego partiami,\r\nc) stymulowanie pracy zespołów samopomocy koleżeńskiej,\r\nd) wykorzystaniem motywacyjnej roli oceny ucznia.\r\n\r\n§ 7.\r\n1. Do zadań wychowawczych realizowanych przez szkołę należą \r\nw szczególności:\r\n1) kształtowanie środowiska wychowawczego przez:\r\na) kontakty z rodzicami (indywidualne i na zebraniach rodziców) celem zdobywania pełnych informacji o uczniu, jego zdolnościach, problemach, warunkach życiowych, zdrowotnych oraz podejmowanie jednolitych działań wychowawczych,\r\nb) organizowanie czasu wolnego ucznia i propagowanie właściwych form wypoczynku,\r\nc) organizowanie turystyki szkolnej,\r\nd) umożliwienie korzystania z dziedzictwa kulturowego \r\nw formie udziału w spektaklach teatralnych, seansach filmowych, koncertach, wystawach, itp.,\r\ne) rozbudzanie zainteresowań współczesną kulturą i sztuką przez promowanie wartościowych książek, umiejętnego korzystania \r\nz programów TV, itp.,\r\nf) zachęcanie młodzieży do kreowania życia kulturalnego szkoły, inspirowania jego treści i form.\r\n2. Udzielanie uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej m.in. przez działanie pedagoga szkolnego w zakresie:\r\n1) rozpoznawania indywidualnych potrzeb uczniów i rodzin,\r\n2) analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,\r\n3) sporządzania imiennego wykazu uczniów specjalnej troski,\r\n4) określania form i sposobów udzielania pomocy uczniom odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,\r\n5) współorganizowania z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej, prawnikiem, lekarzem seksuologiem, zajęć szczególnie związanych z problemami nurtującymi młodzież,\r\n6) prowadzenia działań integrujących i wzmacniających jednostkę,\r\n7) zapobiegania niepowodzeniom szkolnym przez:\r\na) stałą współpracę z Poradnią Psychologiczno –Pedagogiczną, przeprowadzanie badań specjalistycznych \r\nw miarę potrzeb,\r\nb) prowadzenie doradztwa pedagogicznego dla uczniów, nauczycieli i rodziców,\r\nc) prowadzenie zajęć socjoterapii dla uczniów przejawiających zaburzenia w zachowaniu,\r\nd) prowadzenie pedagogizacji rodziców,\r\ne) koordynacji prac z zakresu orientacji zawodowej,\r\nf) organizowanie zajęć z zakresu sposobów uczenia się \r\ni technik pracy umysłowej,\r\ng) stałe kontakty z uczniami specjalnej troski,\r\nh) rozpoznawanie środowisk rodzinnych, analizę frekwencji na zajęciach lekcyjnych, kontaktów z grupami nieformalnymi,\r\n8) podejmowanie działań zmierzających do zapobiegania zjawiskom patologii społecznej i niedostosowania społecznego, w tym:\r\na) rozpoznanie uczniów ze środowisk patologicznych,\r\nb) współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się profilaktyką uzależnień,\r\nc) organizowanie spotkań z członkami Klubu AA, psychologiem Zakładu Poprawczego, uczestnictwo młodzieży w rozprawie sądowej w Sądzie dla Nieletnich,\r\nd) przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat zagrożeń narkomanią i AIDS,\r\ne) podejmowanie działań na rzecz zorganizowania opieki \r\ni pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej (stała współpraca z MOPS).\r\n3. Kształtowanie szacunku dla innych ludzi i tolerancji wobec ich odmiennych postaw, poglądów i przekonań religijnych m.in. przestrzeganie zasady całkowitej dobrowolności uczestnictwa w nauce religii lub etyki, przy czym uczestniczenie lub nieuczestniczenie w szkolnej nauce religii lub etyki nie może być powodem dyskryminacji przez kogokolwiek i w jakiejkolwiek formie.\r\n4. Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej oraz wpajanie przywiązania do chlubnych tradycji narodowych przez m.in.: \r\n1) organizację i uczestnictwo w świętach i rocznicach narodowych,\r\n2) przybliżanie wzorów osobowych wybitnych Polaków,\r\n3) odwiedzanie miejsc pamięci narodowej,\r\n4) stała troska o poszanowanie i czystość języka ojczystego.\r\n5. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne człowieka oraz uświadamianie zagrożeń ekologicznych przez:\r\n1) organizowanie turystyki szkolnej (rajdy, wycieczki, itp.) mającej na celu poznanie przyrody i kształtowanie szacunku dla niej,\r\n2) organizowanie warsztatów psychologiczno-pedagogicznych kształtujących właściwą postawę ekologiczną,\r\n3) uczestnictwo w ogólnopolskich akcjach ekologicznych,\r\n4) organizowanie szkolnych akcji na rzecz bezdomnych zwierząt.\r\n6. Opieka młodzieży nad ludźmi starszymi, niedołężnymi i samotnymi.\r\n7. Współpraca ze specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi.\r\n\r\n§ 8.\r\n1. Zadania opiekuńcze szkoły są realizowane odpowiednio do wieku ucznia \r\ni potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny.\r\n2. Szkoła zapewnia uczniom opiekę podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych \r\ni przerw, a także w czasie szkolnych i klasowych oraz wycieczek i rajdów, przy czym:\r\n1) w czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych uczniowie przebywają w pracowniach, sali gimnastycznej pod opieką nauczyciela prowadzącego zajęcia,\r\n2) nauczyciel prowadzący zajęcia może w razie konieczności opuścić salę powierzając na czas swej nieobecności opiekę nad uczniami innemu nauczycielowi,\r\n3) w czasie przerw opiekę nad uczniami sprawują nauczyciele pełniący dyżury na korytarzach, w szatniach i przy wejściu \r\ndo szkoły według harmonogramu ustalonego przez dyrektora \r\ni umieszczonego w pokoju nauczycielskim na tablicy informacyjnej,\r\n4) w przypadku nieobecności w szkole nauczyciela wyznaczonego do pełnienia dyżuru dyrektor szkoły ustala (wyznacza) nauczyciela mającego pełnić dyżur w zastępstwie i fakt ten odnotowuje \r\nw książce zastępstw,\r\n5) w razie zaistniałej konieczności nauczyciel pełniący dyżur może chwilowo opuścić miejsce dyżurowania powierzając uprzednio, \r\nna czas swej nieobecności, opiekę nad uczniami innemu nauczycielowi,\r\n6) podczas imprez szkolnych i zajęć poza terenem szkoły opiekę nad uczniami sprawują nauczyciele organizujący te imprezy \r\ni zajęcia; mogą oni do pomocy angażować także rodziców,\r\n7) liczbę nauczycieli – opiekunów w zależności od liczebności grup młodzieży określają odrębne przepisy, i tak:\r\na) jeżeli grupa wychodzi poza teren szkoły i nie korzysta \r\nze środków lokomocji – jeden opiekun na 30 uczniów,\r\nb) przy korzystaniu ze środków lokomocji – jeden opiekun na 15 uczniów,\r\nc) stałe obozy – jeden opiekun na 20 uczniów,\r\nd) obozy kwalifikowane, turystyka kwalifikowana (górska, narciarska, żeglarska, itp.) – jeden opiekun na 10 uczniów.\r\n3. W zakresie profilaktyki pedagog szkolny rozpoznaje warunki życia \r\ni nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego:\r\n1) opracowuje wnioski dotyczące uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej oraz kieruje do poradni psychologiczno-pedagogicznej;\r\n2) w zakresie indywidualnej opieki pedagogiczno - psychologicznej udziela pomocy uczniom w eliminowaniu napięć psychicznych powstających na tle niepowodzeń szkolnych;\r\n3) udziela porad uczniom w rozwiązywaniu trudności w kontaktach rówieśniczych oraz powstających na tle konfliktów rodzinnych;\r\n4) przeciwdziała formom niedostosowania społecznego;\r\n5) w zakresie pomocy materialnej organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom opuszczonym, osieroconym, z rodzin wielodzietnych i patologicznych; w sposób szczególny otacza opieką uczniów rozpoczynających naukę w szkole, prowadząc \r\nw każdej klasie zajęcie integracyjne.\r\n4. Szkoła udziela pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji lub w szczególnych przypadkach losowych.\r\n5. Formami pomocy materialnej są:\r\n1) stypendia uczniowskie;\r\n2) zasiłki losowe w formie pieniężnej lub rzeczowej.\r\n6. Pomoc materialna przyznaje szkolna komisja do spraw pomocy materialnej na wniosek ucznia, jego rodziców lub opiekunów, wychowawcy klasy, samorządu uczniowskiego lub rady rodziców.\r\n7. Komisję powołuje dyrektor szkoły.\r\n8. W skład komisji wchodzą:\r\n1) wicedyrektor szkoły jako przewodniczący;\r\n2) dwóch członków rady pedagogicznej;\r\n3) pedagog szkolny.\r\n9. W pracach komisji mogą brać również udział:\r\n1) nauczyciel - wychowawca ucznia;\r\n2) przewodniczący rady rodziców lub upoważniony przez niego przedstawiciel;\r\n3) przedstawiciel samorządu uczniowskiego\r\n10. Decyzję komisji zatwierdza dyrektor szkoły.\r\n11. Decyzje w sprawach wysokości pomocy materialnej podejmowane są \r\nw ramach środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie szkoły.\r\n12. W liceum działa społeczny inspektor pracy, którzy wraz z komisją do spraw przeglądów stanu technicznego i higieniczno-sanitarnego dokonują okresowych przeglądów pomieszczeń. \r\n1) zalecenia pokontrolne komisji realizuje dyrektor szkoły.\r\n13. Za stan bhp w liceum odpowiada dyrektor szkoły.\r\n14. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia mają prawo do:\r\n1) znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych realizowanych w klasie I,\r\n2) uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania \r\ni dalszego kształcenia swych dzieci; wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy szkoły;\r\n3) spotkań z nauczycielami w celu wymiany informacji i dyskusji na tematy wychowawcze;\r\n4) uczestniczenia w ankietach i sondażach.\r\n15. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia mają obowiązek:\r\n1) interesowania się postępami w nauce swojego dziecka\r\n2) zapewnienia właściwych warunków umożliwiających przygotowanie do zajęć szkolnych,\r\n3) uczestniczenia w spotkaniach z wychowawcami i nauczycielami,\r\n4) ponoszenia kosztów naprawy zniszczonych przedmiotów \r\ni urządzeń szkolnych.\r\n16. Program wychowawczy III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica Skarżysku—Kamiennej uchwala Rada Pedagogiczna szkoły po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.\r\n\r\n§ 9.\r\n1. Dyrektor szkoły powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli – „wychowawcy” – uczącemu w tym oddziale.\r\n2. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności wychowawca prowadzi swój oddział przez cały cykl nauczania.\r\n3. Uczniowie i ich rodzice mają prawo sugerować zmianę nauczyciela – wychowawcy.\r\n4. W przypadku określonym w ust.3, dokładnie i zasadnie umotywowany wniosek składają do dyrektora szkoły, który ostatecznie podejmuje decyzję \r\no zmianie bądź pozostawieniu nauczyciela – wychowawcy w danej klasie.\r\n\r\nIII. Organy szkoły.\r\n\r\n§ 10.\r\n1. Organami szkoły są:\r\n1) dyrektor szkoły,\r\n2) rada pedagogiczna,\r\n3) rada rodziców,\r\n4) samorząd uczniowski.\r\n\r\n§ 11.\r\n1. Do kompetencji i zadań dyrektora liceum należy:\r\n1) kierowanie działalnością dydaktyczno – wychowawczą szkoły \r\ni reprezentowanie jej na zewnątrz,\r\n2) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,\r\n3) realizowanie uchwał rady pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących oraz zarządzeń organów nadzorujących szkołę,\r\n4) tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków,\r\n5) zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań \r\ni ich doskonaleniu zawodowym,\r\n6) prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi,\r\n7) skreślenie ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły § 33 ust.4, na podstawie uchwały rady pedagogicznej,\r\n8) przyjmowanie uczniów do wszystkich oddziałów zgodnie \r\nz aktualnymi przepisami MEN.\r\n2. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla nauczycieli i innych pracowników zatrudnionych w szkole i decyduje o:\r\n1) zatrudnianiu i zwalnianiu z pracy,\r\n2) przyznawaniu nagród i wymierzania kar porządkowych,\r\n3) występowaniu z wnioskami o nagrody, wyróżnienia i odznaczenia, \r\npo zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.\r\n3. Dyrektor szkoły wykonując swe zadania współpracuje ze wszystkimi organami szkoły.\r\n\r\n§ 12.\r\n1. W liceum utworzono następujące stanowiska kierownicze:\r\n1) Stanowisko wicedyrektora szkoły, do którego kompetencji należy:\r\na) odpowiedzialność za całokształt pracy wychowawczej w szkole,\r\nb) hospitowanie zajęć nauczycieli,\r\nc) nadzór i kontrola rozliczenia godzin ponadwymiarowych nauczycieli etatowych i niepełnozatrudnionych,\r\nd) nadzór nad pracą szkolnej komisji stypendialnej,\r\ne) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem, przechowywaniem \r\ni zabezpieczeniem dokumentów szkolnych (dzienniki lekcyjne, arkusze ocen, karty przebiegu nauki, itp.),\r\nf) opracowywanie tygodniowych planów godzin i dyżurów nauczycieli,\r\ng) nadzór i kontrola nad organizacją olimpiad i pracą kół zainteresowań, itp.,\r\nh) prowadzenie ewidencji urlopów i zwolnień lekarskich nauczycieli,\r\ni) prowadzenie dokumentacji związanej z egzaminami sprawdzającymi i klasyfikacyjnymi,\r\nj) prowadzenie rejestru wycieczek szkolnych,\r\nk) pełnienie obowiązków dyrektora szkoły podczas jego nieobecności.\r\n\r\n§ 13.\r\n\r\n1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty i ze statutu szkoły.\r\n2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni \r\nw liceum.\r\n3. W zebraniach rady lub określonych punktach programu tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.\r\n4. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szkoły.\r\n5. Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy szkoły. Rada obraduje na zebraniach plenarnych lub w powołanych przez siebie komisjach. Uczestnictwo w zebraniach rady jest obowiązkowe.\r\n6. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie \r\ni porządku zebrania.\r\n7. Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.\r\n8. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę lub co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.\r\n9. Rada podejmuje uchwały na zebraniach plenarnych. Uchwały rady obowiązują wszystkich pracowników i uczniów i są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.\r\n10. Dyrektor szkoły może wstrzymać wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej, jeżeli stwierdzi, że są one niezgodne z przepisami prawa. \r\nO wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.\r\n11. Zebrania rady są protokołowane.\r\n12. Członkowie rady są zobowiązani do zachowania tajemnicy obrad rady.\r\n13. Do podstawowych zadań rady należy:\r\n1) współudział w planowaniu i organizowaniu pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej,\r\n2) okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania,\r\n3) kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków;\r\n4) organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego;\r\n5) współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów oraz instytucjami \r\ni organizacjami oświatowymi.\r\n14. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:\r\n1) zatwierdzanie planów pracy liceum ogólnokształcącego,\r\n2) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;\r\n3) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;\r\n4) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów;\r\n5) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,\r\n6) podejmowania uchwał w sprawach będących przedmiotem obrad;\r\n7) dokonywanie i zatwierdzanie zmian w statucie szkoły.\r\n15. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:\r\n1) organizację pracy liceum, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,\r\n2) projekt planu finansowego liceum,\r\n3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród \r\ni innych wyróżnień,\r\n4) propozycję dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych \r\ni opiekuńczych.\r\n16. Rada Pedagogiczna uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem III LO im. St. Staszica.\r\n\r\n§ 14.\r\n1. W liceum działa rada rodziców. W skład rady rodziców wchodzą wybrani na zebraniu rodziców wszyscy członkowie rad klasowych.\r\n2. Rada rodziców uchwala regulamin działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.\r\n3. Rada rodziców może występować do rady Pedagogicznej do dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.\r\n4. Rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 15.\r\n1. W liceum prowadzi działalność samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie.\r\n2. Samorząd może przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły.\r\n3. Samorząd uczniowski działa w oparciu o opracowany regulamin.\r\n\r\n§ 16.\r\n1. Każdy z organów szkoły ma zapewnioną możliwość swobodnego \r\ni autonomicznego działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji i zgodnie ze statutem szkoły.\r\n2. Wszystkie sytuacje konfliktowe na płaszczyznach:\r\n rada pedagogiczna - rada rodziców\r\n rada pedagogiczna - samorząd uczniowski\r\nsą rozstrzygane wewnątrz szkoły.\r\n3. W celu rozstrzygnięcia sporu należy:\r\n1) doprowadzić do spotkania stron konfliktu,\r\n2) rozpatrzyć drobiazgowo przyczyny i genezę sporu, przyjmując argumentację obydwu stron,\r\n3) przedstawić przepisy i normy prawne dotyczące istoty konfliktu,\r\n4) doprowadzić do kompromisowego rozwiązania sporu.\r\n4. W przypadkach szczególnych konfliktów między radą pedagogiczną \r\na dyrektorem szkoły lub radą rodziców a dyrektorem szkoły rozstrzygnięcia dokonuje organ prowadzący szkołę na wniosek jednej ze stron.\r\n5. Za prawidłowe i harmonijne współdziałanie organów szkoły odpowiada dyrektor.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 17.\r\n1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania \r\ni kształcenia młodzieży.\r\n2. Rodzice zapoznawani są przez wychowawcę klasy z:\r\n1. Statutem Szkoły \r\n2. Program wychowawczy szkoły\r\n3. Regulaminem samorządu uczniowskiego \r\n4. Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.\r\n3. Rodzice mają prawo do:\r\n1) otrzymania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowaniu, postępów i przyczyn trudności w nauce,\r\n2) uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swoich dzieci,\r\n3) wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą opinii na temat pracy szkoły.\r\n4. Szkoła organizuje stałe spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji na temat postępów uczniów w nauce i oceny ich zachowania raz na dwa miesiące i dodatkowo w miarę potrzeb.\r\n\r\nIV. Organizacja szkoły.\r\n\r\n§ 18.\r\n1. Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno -wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają odrębne przepisy.\r\n1) Klasyfikację śródroczną ustala się w terminie od dwóch do czterech tygodni po zakończeniu zimowej przerwy świątecznej.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 19.\r\n1. Dyrektor liceum opracowuje najpóźniej do końca kwietnia każdego roku arkusz organizacyjny szkoły na podstawie planu nauczania oraz planu finansowego szkoły. \r\n2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników szkoły, łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin przedmiotów i zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.\r\n3. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, który \r\nw jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania i programem wybranym z zestawów programów dla danej klasy, dopuszczonych do użytku szkolnego.\r\n\r\n§ 20.\r\n1. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.\r\n2. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym.\r\n3. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.\r\n4. Corocznie dokonuje się podziału oddziałów na grupy, przy czym warunki podziału określają odrębne przepisy.\r\n5. Niektóre zajęcia obowiązkowe, np. zajęcia fakultatywne, nauczanie języków obcych, elementów informatyki, koła zainteresowań i inne zajęcia nadobowiązkowe mogą być prowadzone poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, międzyszkolnych, a także podczas wycieczek i wyjazdów. Zajęcia te mogą być prowadzone w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych.\r\n6. Liczba uczniów na zajęciach nadobowiązkowych i fakultatywnych będzie ustalona zgodnie z zarządzeniami organu prowadzącego.\r\n\r\n§ 21.\r\n1. Liceum może przyjmować studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne, na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem szkoły lub – za jego zgodą – poszczególnymi nauczycielami a szkoła wyższą.\r\n2. Szkoła w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej może pokryć częściowo lub całkowicie opłaty za wyżywienie uczniów najuboższych Bursie Szkolnej z budżetu lub funduszy rady rodziców.\r\n\r\n§ 22.\r\n1. Szkoła w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej może pokryć częściowo lub całkowicie opłaty za wyżywienie uczniów najuboższych w Bursie Szkolnej z budżetu lub funduszy Rady Rodziców.\r\n\r\n§ 23.\r\n1. Biblioteka liceum jest pracownią szkolną, służącą realizacji potrzeb \r\ni zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno – wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy wśród rodziców oraz w miarę możliwości o regionie.\r\n2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły oraz rodzice, po uprzednim założeniu karty czytelnika na podstawie legitymacji uczniowskiej lub dowodu osobistego.\r\n3. Pomieszczenia biblioteki szkolnej umożliwiają:\r\n1) gromadzenie i opracowywaniem zbiorów,\r\n2) korzystanie ze zbiorów w czytelni, a także wypożyczanie ich poza bibliotekę,\r\n3) prowadzenie przysposobienia czytelniczo –informacyjnego uczniów.\r\n\r\n§ 24.\r\n1. Do zadań nauczyciela – bibliotekarza należy:\r\n1) gromadzenie oraz biblioteczne opracowywanie zbiorów,\r\n2) dbałość o zabezpieczenie i konserwację zbiorów bibliotecznych,\r\n3) przeprowadzanie skontrum i selekcji księgozbioru,\r\n4) organizacja warsztatu informacyjnego biblioteki, w tym prowadzenie \r\ni aktualizacja katalogów bibliotecznych oraz kartotek tekstowych zagadnieniowych i bibliograficznych,\r\n5) prowadzenie dokumentacji pracy biblioteki szkolnej (dziennika biblioteki, statystyki wypożyczeń, dziennika czytelni),\r\n6) udostępnianie zbiorów bibliotecznych,\r\n7) działalność informacyjna oraz propagowanie zbiorów biblioteki \r\ni czytelnictwa,\r\n8) prowadzenia zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego,\r\n9) praca z aktywem czytelniczym.\r\n2. Biblioteka pracuje w takich godzinach, aby umożliwić dostęp do jej zbiorów w czasie zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.\r\n\r\n§ 25.\r\n1. Do realizacji celów statutowych liceum zapewnia możliwość korzystania z:\r\n1) pomieszczeń do nauki z odpowiednim wyposażeniem,\r\n2) biblioteki,\r\n3) czytelni multimedialnej,\r\n4) gabinetu pedagoga szkolnego,\r\n5) gabinetu pielęgniarki szkolnej,\r\n6) archiwum,\r\n7) auli,\r\n8) sali gimnastycznej i siłowni,\r\n9) szatni.\r\n\r\nV. Nauczyciele i inni pracownicy liceum.\r\n\r\n§ 26.\r\n1. W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników ekonomiczno – administracyjnych i pracowników.\r\n2. Zasady zatrudnienia nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.\r\n\r\n§ 27.\r\n1) Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą, \r\njest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jej opiece uczniów.\r\n2) Do zadań nauczyciela należy:\r\n1) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów,\r\n2) odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego,\r\n3) dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt szkolny,\r\n4) wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności \r\ni zainteresowań,\r\n5) bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów,\r\n6) udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych,\r\n7) doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.\r\n\r\n§ 28.\r\n1. Nauczyciele danego przedmiotu lub grupy przedmiotów pokrewnych tworzą zespoły przedmiotowe.\r\n2. Praca zespołu przedmiotowego kieruje powołany przez dyrektora szkoły kierownik zespołu.\r\n3. Cele i zadania zespołu przedmiotowego obejmują:\r\n1) zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgadniania sposobów realizacji programów nauczania, a także korelowania treści nauczania przedmiotów pokrewnych oraz uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programów nauczania,\r\n2) wspólne opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania wyników nauczania,\r\n3) organizowanie samokształcenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,\r\n4) współdziałanie w organizowaniu pracowni i laboratoriów przedmiotowych, a także w uzupełnianiu ich wyposażenia ,\r\n5) opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich i innowacyjnych programów nauczania.\r\n\r\n§ 29.\r\n1. Zadaniem wychowawcy jest: \r\n1) tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowanie do życia w rodzinie i społeczeństwie,\r\n2) inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów,\r\n3) podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów \r\nw zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami i innymi członkami społeczności szkolnej,\r\n4) współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb \r\ni trudności, także zdrowotnych oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów,\r\n5) prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji przebiegu nauczania i odpowiedzialność za jej stan.\r\n2. Wychowawca realizuje zadania wymienione w ust.1 przez:\r\n1) otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka,\r\n2) planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami,\r\n3) różnych form życia zespołowego, rozwijającego jednostki \r\n i integrującego zespół uczniowski,\r\n4) ustalanie treści i formy zajęć tematycznych na godzinach do \r\n dyspozycji wychowawcy.\r\n3. Wychowawca współdziała z nauczycielami uczącymi w jego klasie, uzgadniając z nimi i koordynując ich działania wychowawcze wobec ogółu uczniów, a także wobec tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka (dotyczy to zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych jak i z różnymi trudnościami i niepowodzeniami).\r\n4. Utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów w celu:\r\n1) poznania i ustalenia potrzeb opiekuńczo – wychowawczych,\r\n2) okazania pomocy rodzicom w ich działaniach wychowawczych,\r\n3) włączania ich w sprawy życia klasy i szkoły.\r\n5. W sprawach bieżących rodzice mogą się kontaktować z nauczycielami \r\nw wyznaczony przez nauczyciela dzień tygodnia.\r\n\r\nVI. Uczniowie szkoły.\r\n\r\n§ 30.\r\n1. Do liceum przyjmowani są uczniowie zgodnie z obowiązującym w danym roku szkolnym regulaminem rekrutacji.\r\n\r\n\r\n§ 31.\r\n1. Uczeń ma prawo do:\r\n1) Właściwego zorganizowania procesu kształcenia, zgodnie \r\nz zasadami higieny pracy umysłowej.\r\n2) Opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich.\r\n3) Korzystanie z pomocy stypendialnej bądź doraźnej zgodnie \r\nz odrębnymi przepisami.\r\n4) Życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym.\r\n5) Swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych, jeżeli nie narusza tym dobra innych osób.\r\n6) Rozwijanie zainteresowań, zdolności i talentów, także reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach \r\ni innych imprezach zgodnie ze swoimi możliwościami \r\ni umiejętnościami.\r\n7) Sprawiedliwej i obiektywnej, jawnej i prowadzonej na bieżąco oceny swej wiedzy i umiejętności oraz pomocy w przypadku trudności w nauce.\r\n8) Korzystanie z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego \r\ni zawodowego.\r\n9) Korzystania z pomieszczeń szkolnych na ustalonych zasadach, korzystania ze sprzętu, środków dydaktycznych oraz księgozbioru biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych.\r\n10) Wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły.\r\n11) Opieki zdrowotnej.\r\n12) Zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem \r\ni stawianymi wymaganiami.\r\n13) Redagowania i wydawania gazety szkolnej.\r\n14) Organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły.\r\n15) Wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.\r\n2. Uczeń ma obowiązek:\r\n1) Systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych \r\na także w życiu szkoły.\r\n2) Przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły.\r\n3) Wykorzystywać w pełni czas przeznaczony na naukę, rzetelnie pracować nad poszanowaniem swej wiedzy, systematycznie przygotowywać się do zajęć szkolnych.\r\n4) Kulturalnie zachowywać się w szkole i poza nią.\r\n5) Okazywać szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, kolegom.\r\n6) Dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole.\r\n\r\n§ 32.\r\n1. Szkoła nagradza uczniów:\r\n1) za osiąganie wysokich wyników w nauce i wzorowe zachowanie,\r\n2) wyróżniających się bardzo dobrą frekwencję (100%),\r\n3) za osiąganie sukcesów w konkursach i olimpiadach,\r\n4) za wyróżnianie się w działalności artystycznej i sportowej,\r\n5) za aktywny udział w organizowaniu życia społeczności szkolnej.\r\n\r\n2. Formy nagród:\r\n1) pochwała przed klasą,\r\n2) pochwała przed zbiorowością całej szkoły,\r\n3) pochwała na spotkaniu z rodzicami,\r\n4) list pochwalny do rodziców ucznia, dyplom uznania i nagrody książkowe,\r\n5) udział w wycieczce – w miarę możliwości finansowych szkoły, przyznanie stypendium naukowego\r\n\r\n§ 33.\r\n1. Uczeń może zostać ukarany, jeżeli popełnił wykroczenie przeciw zasadom \r\ni postanowieniom zawartym w statucie szkoły:\r\n1) upomnieniem wobec klasy,\r\n2) naganą wobec klasy,\r\n3) naganą wobec zbiorowości całej szkoły,\r\n4) przeniesieniem do innej klasy, jeżeli istnieje taka możliwość.\r\n2. Szkoła informuje rodziców ucznia o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary.\r\n3. Uczeń ma prawo odwołać się na piśmie do dyrektora szkoły w ciągu \r\n14 dni, jeżeli uważa karę za niezgodną z przepisami statutu.\r\n4. Rada pedagogiczna w uzasadnionych przypadkach drastycznego łamania postanowień statutu szkoły, jak również działalności o dużej szkodliwości społecznej może podjąć uchwałę uprawniającą dyrektora do skreślenia ucznia z listy, a w szczególności:\r\n1) za stosowanie przemocy fizycznej wobec innych,\r\n2) za udostępnianie i picie alkoholu,\r\n3) za rozpowszechnianie i używanie narkotyków,\r\n4) za udowodnioną kradzież mienia lub dokumentów szkolnych, \r\n5) za umyślną dewastację mienia szkoły,\r\n6) za fałszowanie dokumentacji szkolnej,\r\n7) za wejście ucznia w konflikt z prawem poza szkołą,\r\n8) jeśli nagminnie opuszcza lekcje powyżej 70 godzin, lekceważy obowiązki szkolne a wszelkie działania wychowawcze nie odnoszą skutku – wychowawca klasy lub inny nauczyciel wnioskuje do Rady Pedagogicznej o skreślenie z listy uczniów.\r\n5. Skreślenie ucznia z listy uczniów dokonuje dyrektor szkoły w formie decyzji administracyjnej na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej.\r\n6. Uczeń ma prawo odwołać się od kary na następujących zasadach.\r\n1) prawo do odwołania się od orzeczonej kary mają uczniowie, \r\nich rodzice lub prawni opiekunowie,\r\n2) odwołanie od kary określonej w § 33 ust.1 pkt.1,2 składa pisemnie do wychowawcy klasy:\r\na) wychowawca dokonuje analizy przewinienia i podejmuje decyzję o anulowaniu lub podtrzymaniu kary; decyzja wychowawcy jest ostateczna,\r\n3) odwołanie od kary § 33 ust.1 pkt.3,4 składa pisemnie do dyrektora szkoły:\r\na) dyrektor dokonuje analizy przewinienia i podejmuje decyzję \r\no anulowaniu lub podtrzymaniu kary; decyzja dyrektora jest ostateczna.\r\n7. Od decyzji Rady Pedagogicznej o skreśleniu z listy uczniów, uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą składać odwołanie do Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni.\r\n1) W trakcie całego postępowania odwoławczego uczeń ma prawo chodzić do szkoły, do czasu otrzymania ostatecznej decyzji.\r\n8. Uczeń może być skreślony z listy na prośbę rodziców ucznia lub ucznia, jeżeli jest on pełnoletni.\r\nVII. Ceremoniał szkolny.\r\n\r\n§ 34.\r\n1. Szkoła posiada własny sztandar, składający się z grotu drewnianego zakończonego wizerunkiem godła państwowego oraz przymocowanym płatem sztandaru. Strona prawna sztandaru stanowi płat czerwony \r\nz wyhaftowanym srebrnym wizerunkiem godła państwowego. Stronę lewą sztandaru stanowi biały płat z wyhaftowaną nazwą szkoły.\r\n\r\n§ 35.\r\n1. Ustala się następujący ceremoniał szkolny:\r\n1) szkoła posiada swój sztandar,\r\n2) poczet sztandarowy uczestniczy we wszystkich ważniejszych uroczystościach szkolnych – rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, ślubowanie klas I, Święta Niepodległości, \r\n3-go Maja, Święto Szkoły,\r\n3) uczniowie klas pierwszych składają ślubowanie, którego tekst brzmi: „Ślubujemy uroczyście na sztandar szkoły, która nosi imię wielkiego Polaka, Stanisława Staszica, że będąc uczniami \r\nIII Liceum Ogólnokształcącego spełniać będziemy sumiennie obowiązki ucznia, świecić przykładem uczciwości \r\ni pracowitości, koleżeńskiej postawy; zobowiązujemy się \r\ndo wypełniania poleceń nauczycieli i wychowawców, zdobywać gruntowną wiedzę i umiejętności dla szczęścia własnego i dobra Rzeczpospolitej Polskiej”,\r\n4) w czasie uroczystości szkolnych obowiązuje uczniów odświętny strój.\r\n\r\n\r\nVIII. Postanowienia końcowe.\r\n\r\n§ 36.\r\n1. Szkoła używa pieczęci urzędowej prostokątnej z napisem III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Skarżysku-Kamiennej, \r\ntel. 041 2524040, oraz pieczęci okrągłej z orłem w środku i nazwą szkoły \r\nw otoku.\r\n\r\n§ 37.\r\n1. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.\r\n\r\n§ 38.\r\n1. W sprawach nie uregulowanych w Statucie III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica ma zastosowanie ustawa o systemie oświaty, ustawa „Karta Nauczyciela”, „Kodeks Pracy”, ustawa o finansach publicznych \r\noraz inne przepisy.\r\n\r\n§ 39.\r\n1. W szkole ponadto obowiązują:\r\n1) Wewnątrzszkolny System Oceniania (załącznik nr 1).\r\n2) Program Wychowawczy Szkoły.\r\n3) Program Profilaktyki Szkoły.\r\n4) Regulamin korzystania z biblioteki.\r\n5) Regulamin rekrutacji do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego.\r\n6) Regulamin zakładowy.\r\n7) Regulamin określający zasady organizowania turystyki \r\ni krajoznawstwa.\r\n8) Regulamin bezpieczeństwa.\r\n9) Regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych.\r\n10) Regulamin zakładowego funduszu socjalnego.\r\n11) Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych.\r\n12) Regulamin przyznawania nagrody dyrektora.\r\n\r\n§ 40.\r\n1. Zmiany w Statucie dokonywane są uchwałą Rady Pedagogicznej.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

Data wytworzenia : 2005-01-03 01:00 Autor : Małgorzata Jasińska Data publikacji : 2005-01-03 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Bożena Wojewoda Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Katarzyna Kutwin

Organizacja szkoły i zasady jej funcjonowania

Drukuj
1 2 3
III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica\r\nw Skarżysku-Kamiennej\r\n\r\nTekst jednolity\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nSkarżysko-Kamienna, 2005r\r\n\r\nI. Nazwa szkoły i inne informacje o szkole.\r\n\r\n§ 1.\r\n1. Szkoła nosi nazwę:\r\nIII Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Skarżysku-Kamiennej\r\n2. Ilekroć w statucie jest mowa, bez bliższego określenia, o „szkole” \r\nlub „liceum”, należy przez to rozumieć III Liceum Ogólnokształcące \r\nim. St. Staszica w Skarżysku-Kamiennej.\r\n3. III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica jest szkołą publiczną.\r\n4. Szkoła używa pieczęci zgodnie z odrębnymi przepisami.\r\n5. Szkoła jest jednostką budżetową, realizująca gospodarkę finansową wg zasad ustawy o rachunkowości i finansach publicznych.\r\n\r\n§ 2.\r\n1. Siedzibą szkoły jest budynek przy ulicy Ekonomii 7 w Skarżysku-Kamiennej.\r\n\r\n§ 3.\r\n1. Organem prowadzącym szkołę jest Rada Powiatu w Skarżysku-Kamiennej.\r\n2. Organem nadzorującym szkołę jest Kuratorium Oświaty w Kielcach.\r\n3. Ilekroć w statucie jest mowa, bez bliższego określenia, o organie nadzorującym szkołę, należy przez to rozumieć Kuratorium Oświaty \r\nw Kielcach.\r\n\r\n§ 4.\r\n1. Liceum kształci młodzież w cyklu trzyletnim na podbudowie gimnazjum.\r\n2. W klasach pierwszych, drugich realizuje się podstawę programową.\r\n3. W klasach trzecich realizowane są rozszerzenia z dwóch przedmiotów wiodących, do wyboru przez ucznia.\r\n1) Nauka z dwóch przedmiotów prowadzona jest w oddziałach międzyklasowych III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica.\r\n\r\nII. Cele i zadania szkoły.\r\n\r\n§ 5.\r\n1. Szkoła realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze \r\ni opiekuńcze określone w ustawie z dnia 7 września 1991r. \r\no systemie oświaty (Dz. U. Nr 95,poz.425 z późniejszymi zmianami oraz przepisach wydanych na jej podstawie).\r\n\r\n§ 6.\r\n1. W zakresie kształcenia szkoła w szczególności: \r\n1) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły lub świadectwa maturalnego,\r\n2) umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu przez:\r\na) prowadzenie zajęć z preorientacji zawodowej,\r\nb) spotkania z przedstawicielami różnych zawodów,\r\nc) kontakt z absolwentami szkoły kontynuującymi naukę na różnych kierunkach wyższych uczelni,\r\nd) współpracę szkoły z wyższymi uczelniami,\r\n3) umożliwia młodzieży szczególnie uzdolnionej rozwijanie swoich zainteresowań przez:\r\na) edukację w zespołach klasowych,\r\nb) dodatkowe zajęcia w pracowni komputerowej, pracowni multimedialnej, zespołach artystycznych, zespołach sportowych, bibliotece i czytelni multimedialnej,\r\nc) opiekę i pomoc dydaktyczną uczniom uczestniczącym w ruchu olimpijskim w zakresie poszczególnych przedmiotów,\r\n4) umożliwia uczniom wybitnie uzdolnionym naukę według indywidualnych programów nauczania oraz ukończenie szkoły \r\nw skróconym czasie zgonie z aktualnymi uregulowaniami prawnymi,\r\n5) umożliwia realizowanie indywidualnych programów autorskich opracowanych przez nauczycieli, pomaga w ich prawidłowej realizacji,\r\n6) umożliwia uczniom napotykającym z różnych przyczyn na trudności \r\nw opanowaniu materiału programowego danej klasy zdobycie wiedzy \r\ni umiejętności przez:\r\na) indywidualizację pracy na lekcji,\r\nb) zadawanie materiału programowego partiami,\r\nc) stymulowanie pracy zespołów samopomocy koleżeńskiej,\r\nd) wykorzystaniem motywacyjnej roli oceny ucznia.\r\n\r\n§ 7.\r\n1. Do zadań wychowawczych realizowanych przez szkołę należą \r\nw szczególności:\r\n1) kształtowanie środowiska wychowawczego przez:\r\na) kontakty z rodzicami (indywidualne i na zebraniach rodziców) celem zdobywania pełnych informacji o uczniu, jego zdolnościach, problemach, warunkach życiowych, zdrowotnych oraz podejmowanie jednolitych działań wychowawczych,\r\nb) organizowanie czasu wolnego ucznia i propagowanie właściwych form wypoczynku,\r\nc) organizowanie turystyki szkolnej,\r\nd) umożliwienie korzystania z dziedzictwa kulturowego \r\nw formie udziału w spektaklach teatralnych, seansach filmowych, koncertach, wystawach, itp.,\r\ne) rozbudzanie zainteresowań współczesną kulturą i sztuką przez promowanie wartościowych książek, umiejętnego korzystania \r\nz programów TV, itp.,\r\nf) zachęcanie młodzieży do kreowania życia kulturalnego szkoły, inspirowania jego treści i form.\r\n2. Udzielanie uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej m.in. przez działanie pedagoga szkolnego w zakresie:\r\n1) rozpoznawania indywidualnych potrzeb uczniów i rodzin,\r\n2) analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych,\r\n3) sporządzania imiennego wykazu uczniów specjalnej troski,\r\n4) określania form i sposobów udzielania pomocy uczniom odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,\r\n5) współorganizowania z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej, prawnikiem, lekarzem seksuologiem, zajęć szczególnie związanych z problemami nurtującymi młodzież,\r\n6) prowadzenia działań integrujących i wzmacniających jednostkę,\r\n7) zapobiegania niepowodzeniom szkolnym przez:\r\na) stałą współpracę z Poradnią Psychologiczno –Pedagogiczną, przeprowadzanie badań specjalistycznych \r\nw miarę potrzeb,\r\nb) prowadzenie doradztwa pedagogicznego dla uczniów, nauczycieli i rodziców,\r\nc) prowadzenie zajęć socjoterapii dla uczniów przejawiających zaburzenia w zachowaniu,\r\nd) prowadzenie pedagogizacji rodziców,\r\ne) koordynacji prac z zakresu orientacji zawodowej,\r\nf) organizowanie zajęć z zakresu sposobów uczenia się \r\ni technik pracy umysłowej,\r\ng) stałe kontakty z uczniami specjalnej troski,\r\nh) rozpoznawanie środowisk rodzinnych, analizę frekwencji na zajęciach lekcyjnych, kontaktów z grupami nieformalnymi,\r\n8) podejmowanie działań zmierzających do zapobiegania zjawiskom patologii społecznej i niedostosowania społecznego, w tym:\r\na) rozpoznanie uczniów ze środowisk patologicznych,\r\nb) współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się profilaktyką uzależnień,\r\nc) organizowanie spotkań z członkami Klubu AA, psychologiem Zakładu Poprawczego, uczestnictwo młodzieży w rozprawie sądowej w Sądzie dla Nieletnich,\r\nd) przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat zagrożeń narkomanią i AIDS,\r\ne) podejmowanie działań na rzecz zorganizowania opieki \r\ni pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej (stała współpraca z MOPS).\r\n3. Kształtowanie szacunku dla innych ludzi i tolerancji wobec ich odmiennych postaw, poglądów i przekonań religijnych m.in. przestrzeganie zasady całkowitej dobrowolności uczestnictwa w nauce religii lub etyki, przy czym uczestniczenie lub nieuczestniczenie w szkolnej nauce religii lub etyki nie może być powodem dyskryminacji przez kogokolwiek i w jakiejkolwiek formie.\r\n4. Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej oraz wpajanie przywiązania do chlubnych tradycji narodowych przez m.in.: \r\n1) organizację i uczestnictwo w świętach i rocznicach narodowych,\r\n2) przybliżanie wzorów osobowych wybitnych Polaków,\r\n3) odwiedzanie miejsc pamięci narodowej,\r\n4) stała troska o poszanowanie i czystość języka ojczystego.\r\n5. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne człowieka oraz uświadamianie zagrożeń ekologicznych przez:\r\n1) organizowanie turystyki szkolnej (rajdy, wycieczki, itp.) mającej na celu poznanie przyrody i kształtowanie szacunku dla niej,\r\n2) organizowanie warsztatów psychologiczno-pedagogicznych kształtujących właściwą postawę ekologiczną,\r\n3) uczestnictwo w ogólnopolskich akcjach ekologicznych,\r\n4) organizowanie szkolnych akcji na rzecz bezdomnych zwierząt.\r\n6. Opieka młodzieży nad ludźmi starszymi, niedołężnymi i samotnymi.\r\n7. Współpraca ze specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi.\r\n\r\n§ 8.\r\n1. Zadania opiekuńcze szkoły są realizowane odpowiednio do wieku ucznia \r\ni potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny.\r\n2. Szkoła zapewnia uczniom opiekę podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych \r\ni przerw, a także w czasie szkolnych i klasowych oraz wycieczek i rajdów, przy czym:\r\n1) w czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych uczniowie przebywają w pracowniach, sali gimnastycznej pod opieką nauczyciela prowadzącego zajęcia,\r\n2) nauczyciel prowadzący zajęcia może w razie konieczności opuścić salę powierzając na czas swej nieobecności opiekę nad uczniami innemu nauczycielowi,\r\n3) w czasie przerw opiekę nad uczniami sprawują nauczyciele pełniący dyżury na korytarzach, w szatniach i przy wejściu \r\ndo szkoły według harmonogramu ustalonego przez dyrektora \r\ni umieszczonego w pokoju nauczycielskim na tablicy informacyjnej,\r\n4) w przypadku nieobecności w szkole nauczyciela wyznaczonego do pełnienia dyżuru dyrektor szkoły ustala (wyznacza) nauczyciela mającego pełnić dyżur w zastępstwie i fakt ten odnotowuje \r\nw książce zastępstw,\r\n5) w razie zaistniałej konieczności nauczyciel pełniący dyżur może chwilowo opuścić miejsce dyżurowania powierzając uprzednio, \r\nna czas swej nieobecności, opiekę nad uczniami innemu nauczycielowi,\r\n6) podczas imprez szkolnych i zajęć poza terenem szkoły opiekę nad uczniami sprawują nauczyciele organizujący te imprezy \r\ni zajęcia; mogą oni do pomocy angażować także rodziców,\r\n7) liczbę nauczycieli – opiekunów w zależności od liczebności grup młodzieży określają odrębne przepisy, i tak:\r\na) jeżeli grupa wychodzi poza teren szkoły i nie korzysta \r\nze środków lokomocji – jeden opiekun na 30 uczniów,\r\nb) przy korzystaniu ze środków lokomocji – jeden opiekun na 15 uczniów,\r\nc) stałe obozy – jeden opiekun na 20 uczniów,\r\nd) obozy kwalifikowane, turystyka kwalifikowana (górska, narciarska, żeglarska, itp.) – jeden opiekun na 10 uczniów.\r\n3. W zakresie profilaktyki pedagog szkolny rozpoznaje warunki życia \r\ni nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego:\r\n1) opracowuje wnioski dotyczące uczniów wymagających szczególnej opieki i pomocy wychowawczej oraz kieruje do poradni psychologiczno-pedagogicznej;\r\n2) w zakresie indywidualnej opieki pedagogiczno - psychologicznej udziela pomocy uczniom w eliminowaniu napięć psychicznych powstających na tle niepowodzeń szkolnych;\r\n3) udziela porad uczniom w rozwiązywaniu trudności w kontaktach rówieśniczych oraz powstających na tle konfliktów rodzinnych;\r\n4) przeciwdziała formom niedostosowania społecznego;\r\n5) w zakresie pomocy materialnej organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom opuszczonym, osieroconym, z rodzin wielodzietnych i patologicznych; w sposób szczególny otacza opieką uczniów rozpoczynających naukę w szkole, prowadząc \r\nw każdej klasie zajęcie integracyjne.\r\n4. Szkoła udziela pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji lub w szczególnych przypadkach losowych.\r\n5. Formami pomocy materialnej są:\r\n1) stypendia uczniowskie;\r\n2) zasiłki losowe w formie pieniężnej lub rzeczowej.\r\n6. Pomoc materialna przyznaje szkolna komisja do spraw pomocy materialnej na wniosek ucznia, jego rodziców lub opiekunów, wychowawcy klasy, samorządu uczniowskiego lub rady rodziców.\r\n7. Komisję powołuje dyrektor szkoły.\r\n8. W skład komisji wchodzą:\r\n1) wicedyrektor szkoły jako przewodniczący;\r\n2) dwóch członków rady pedagogicznej;\r\n3) pedagog szkolny.\r\n9. W pracach komisji mogą brać również udział:\r\n1) nauczyciel - wychowawca ucznia;\r\n2) przewodniczący rady rodziców lub upoważniony przez niego przedstawiciel;\r\n3) przedstawiciel samorządu uczniowskiego\r\n10. Decyzję komisji zatwierdza dyrektor szkoły.\r\n11. Decyzje w sprawach wysokości pomocy materialnej podejmowane są \r\nw ramach środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie szkoły.\r\n12. W liceum działa społeczny inspektor pracy, którzy wraz z komisją do spraw przeglądów stanu technicznego i higieniczno-sanitarnego dokonują okresowych przeglądów pomieszczeń. \r\n1) zalecenia pokontrolne komisji realizuje dyrektor szkoły.\r\n13. Za stan bhp w liceum odpowiada dyrektor szkoły.\r\n14. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia mają prawo do:\r\n1) znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych realizowanych w klasie I,\r\n2) uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania \r\ni dalszego kształcenia swych dzieci; wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy szkoły;\r\n3) spotkań z nauczycielami w celu wymiany informacji i dyskusji na tematy wychowawcze;\r\n4) uczestniczenia w ankietach i sondażach.\r\n15. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia mają obowiązek:\r\n1) interesowania się postępami w nauce swojego dziecka\r\n2) zapewnienia właściwych warunków umożliwiających przygotowanie do zajęć szkolnych,\r\n3) uczestniczenia w spotkaniach z wychowawcami i nauczycielami,\r\n4) ponoszenia kosztów naprawy zniszczonych przedmiotów \r\ni urządzeń szkolnych.\r\n16. Program wychowawczy III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica Skarżysku—Kamiennej uchwala Rada Pedagogiczna szkoły po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.\r\n\r\n§ 9.\r\n1. Dyrektor szkoły powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli – „wychowawcy” – uczącemu w tym oddziale.\r\n2. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności wychowawca prowadzi swój oddział przez cały cykl nauczania.\r\n3. Uczniowie i ich rodzice mają prawo sugerować zmianę nauczyciela – wychowawcy.\r\n4. W przypadku określonym w ust.3, dokładnie i zasadnie umotywowany wniosek składają do dyrektora szkoły, który ostatecznie podejmuje decyzję \r\no zmianie bądź pozostawieniu nauczyciela – wychowawcy w danej klasie.\r\n\r\nIII. Organy szkoły.\r\n\r\n§ 10.\r\n1. Organami szkoły są:\r\n1) dyrektor szkoły,\r\n2) rada pedagogiczna,\r\n3) rada rodziców,\r\n4) samorząd uczniowski.\r\n\r\n§ 11.\r\n1. Do kompetencji i zadań dyrektora liceum należy:\r\n1) kierowanie działalnością dydaktyczno – wychowawczą szkoły \r\ni reprezentowanie jej na zewnątrz,\r\n2) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,\r\n3) realizowanie uchwał rady pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących oraz zarządzeń organów nadzorujących szkołę,\r\n4) tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków,\r\n5) zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań \r\ni ich doskonaleniu zawodowym,\r\n6) prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi,\r\n7) skreślenie ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły § 33 ust.4, na podstawie uchwały rady pedagogicznej,\r\n8) przyjmowanie uczniów do wszystkich oddziałów zgodnie \r\nz aktualnymi przepisami MEN.\r\n2. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla nauczycieli i innych pracowników zatrudnionych w szkole i decyduje o:\r\n1) zatrudnianiu i zwalnianiu z pracy,\r\n2) przyznawaniu nagród i wymierzania kar porządkowych,\r\n3) występowaniu z wnioskami o nagrody, wyróżnienia i odznaczenia, \r\npo zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.\r\n3. Dyrektor szkoły wykonując swe zadania współpracuje ze wszystkimi organami szkoły.\r\n\r\n§ 12.\r\n1. W liceum utworzono następujące stanowiska kierownicze:\r\n1) Stanowisko wicedyrektora szkoły, do którego kompetencji należy:\r\na) odpowiedzialność za całokształt pracy wychowawczej w szkole,\r\nb) hospitowanie zajęć nauczycieli,\r\nc) nadzór i kontrola rozliczenia godzin ponadwymiarowych nauczycieli etatowych i niepełnozatrudnionych,\r\nd) nadzór nad pracą szkolnej komisji stypendialnej,\r\ne) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem, przechowywaniem \r\ni zabezpieczeniem dokumentów szkolnych (dzienniki lekcyjne, arkusze ocen, karty przebiegu nauki, itp.),\r\nf) opracowywanie tygodniowych planów godzin i dyżurów nauczycieli,\r\ng) nadzór i kontrola nad organizacją olimpiad i pracą kół zainteresowań, itp.,\r\nh) prowadzenie ewidencji urlopów i zwolnień lekarskich nauczycieli,\r\ni) prowadzenie dokumentacji związanej z egzaminami sprawdzającymi i klasyfikacyjnymi,\r\nj) prowadzenie rejestru wycieczek szkolnych,\r\nk) pełnienie obowiązków dyrektora szkoły podczas jego nieobecności.\r\n\r\n§ 13.\r\n\r\n1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty i ze statutu szkoły.\r\n2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni \r\nw liceum.\r\n3. W zebraniach rady lub określonych punktach programu tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.\r\n4. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szkoły.\r\n5. Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy szkoły. Rada obraduje na zebraniach plenarnych lub w powołanych przez siebie komisjach. Uczestnictwo w zebraniach rady jest obowiązkowe.\r\n6. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie \r\ni porządku zebrania.\r\n7. Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.\r\n8. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego szkołę lub co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.\r\n9. Rada podejmuje uchwały na zebraniach plenarnych. Uchwały rady obowiązują wszystkich pracowników i uczniów i są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.\r\n10. Dyrektor szkoły może wstrzymać wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej, jeżeli stwierdzi, że są one niezgodne z przepisami prawa. \r\nO wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny.\r\n11. Zebrania rady są protokołowane.\r\n12. Członkowie rady są zobowiązani do zachowania tajemnicy obrad rady.\r\n13. Do podstawowych zadań rady należy:\r\n1) współudział w planowaniu i organizowaniu pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej,\r\n2) okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania,\r\n3) kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków;\r\n4) organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego;\r\n5) współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów oraz instytucjami \r\ni organizacjami oświatowymi.\r\n14. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:\r\n1) zatwierdzanie planów pracy liceum ogólnokształcącego,\r\n2) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;\r\n3) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;\r\n4) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów;\r\n5) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,\r\n6) podejmowania uchwał w sprawach będących przedmiotem obrad;\r\n7) dokonywanie i zatwierdzanie zmian w statucie szkoły.\r\n15. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:\r\n1) organizację pracy liceum, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,\r\n2) projekt planu finansowego liceum,\r\n3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród \r\ni innych wyróżnień,\r\n4) propozycję dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych \r\ni opiekuńczych.\r\n16. Rada Pedagogiczna uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem III LO im. St. Staszica.\r\n\r\n§ 14.\r\n1. W liceum działa rada rodziców. W skład rady rodziców wchodzą wybrani na zebraniu rodziców wszyscy członkowie rad klasowych.\r\n2. Rada rodziców uchwala regulamin działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.\r\n3. Rada rodziców może występować do rady Pedagogicznej do dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.\r\n4. Rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 15.\r\n1. W liceum prowadzi działalność samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie.\r\n2. Samorząd może przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły.\r\n3. Samorząd uczniowski działa w oparciu o opracowany regulamin.\r\n\r\n§ 16.\r\n1. Każdy z organów szkoły ma zapewnioną możliwość swobodnego \r\ni autonomicznego działania i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji i zgodnie ze statutem szkoły.\r\n2. Wszystkie sytuacje konfliktowe na płaszczyznach:\r\n rada pedagogiczna - rada rodziców\r\n rada pedagogiczna - samorząd uczniowski\r\nsą rozstrzygane wewnątrz szkoły.\r\n3. W celu rozstrzygnięcia sporu należy:\r\n1) doprowadzić do spotkania stron konfliktu,\r\n2) rozpatrzyć drobiazgowo przyczyny i genezę sporu, przyjmując argumentację obydwu stron,\r\n3) przedstawić przepisy i normy prawne dotyczące istoty konfliktu,\r\n4) doprowadzić do kompromisowego rozwiązania sporu.\r\n4. W przypadkach szczególnych konfliktów między radą pedagogiczną \r\na dyrektorem szkoły lub radą rodziców a dyrektorem szkoły rozstrzygnięcia dokonuje organ prowadzący szkołę na wniosek jednej ze stron.\r\n5. Za prawidłowe i harmonijne współdziałanie organów szkoły odpowiada dyrektor.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 17.\r\n1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania \r\ni kształcenia młodzieży.\r\n2. Rodzice zapoznawani są przez wychowawcę klasy z:\r\n1. Statutem Szkoły \r\n2. Program wychowawczy szkoły\r\n3. Regulaminem samorządu uczniowskiego \r\n4. Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.\r\n3. Rodzice mają prawo do:\r\n1) otrzymania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowaniu, postępów i przyczyn trudności w nauce,\r\n2) uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swoich dzieci,\r\n3) wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą opinii na temat pracy szkoły.\r\n4. Szkoła organizuje stałe spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji na temat postępów uczniów w nauce i oceny ich zachowania raz na dwa miesiące i dodatkowo w miarę potrzeb.\r\n\r\nIV. Organizacja szkoły.\r\n\r\n§ 18.\r\n1. Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno -wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają odrębne przepisy.\r\n1) Klasyfikację śródroczną ustala się w terminie od dwóch do czterech tygodni po zakończeniu zimowej przerwy świątecznej.\r\n\r\n\r\n\r\n§ 19.\r\n1. Dyrektor liceum opracowuje najpóźniej do końca kwietnia każdego roku arkusz organizacyjny szkoły na podstawie planu nauczania oraz planu finansowego szkoły. \r\n2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników szkoły, łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin przedmiotów i zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.\r\n3. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, który \r\nw jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania i programem wybranym z zestawów programów dla danej klasy, dopuszczonych do użytku szkolnego.\r\n\r\n§ 20.\r\n1. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.\r\n2. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno-wychowawcze prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym.\r\n3. Godzina lekcyjna trwa 45 minut.\r\n4. Corocznie dokonuje się podziału oddziałów na grupy, przy czym warunki podziału określają odrębne przepisy.\r\n5. Niektóre zajęcia obowiązkowe, np. zajęcia fakultatywne, nauczanie języków obcych, elementów informatyki, koła zainteresowań i inne zajęcia nadobowiązkowe mogą być prowadzone poza systemem klasowo-lekcyjnym w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, międzyszkolnych, a także podczas wycieczek i wyjazdów. Zajęcia te mogą być prowadzone w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych.\r\n6. Liczba uczniów na zajęciach nadobowiązkowych i fakultatywnych będzie ustalona zgodnie z zarządzeniami organu prowadzącego.\r\n\r\n§ 21.\r\n1. Liceum może przyjmować studentów szkół wyższych kształcących nauczycieli na praktyki pedagogiczne, na podstawie pisemnego porozumienia zawartego pomiędzy dyrektorem szkoły lub – za jego zgodą – poszczególnymi nauczycielami a szkoła wyższą.\r\n2. Szkoła w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej może pokryć częściowo lub całkowicie opłaty za wyżywienie uczniów najuboższych Bursie Szkolnej z budżetu lub funduszy rady rodziców.\r\n\r\n§ 22.\r\n1. Szkoła w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej może pokryć częściowo lub całkowicie opłaty za wyżywienie uczniów najuboższych w Bursie Szkolnej z budżetu lub funduszy Rady Rodziców.\r\n\r\n§ 23.\r\n1. Biblioteka liceum jest pracownią szkolną, służącą realizacji potrzeb \r\ni zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno – wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy wśród rodziców oraz w miarę możliwości o regionie.\r\n2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły oraz rodzice, po uprzednim założeniu karty czytelnika na podstawie legitymacji uczniowskiej lub dowodu osobistego.\r\n3. Pomieszczenia biblioteki szkolnej umożliwiają:\r\n1) gromadzenie i opracowywaniem zbiorów,\r\n2) korzystanie ze zbiorów w czytelni, a także wypożyczanie ich poza bibliotekę,\r\n3) prowadzenie przysposobienia czytelniczo –informacyjnego uczniów.\r\n\r\n§ 24.\r\n1. Do zadań nauczyciela – bibliotekarza należy:\r\n1) gromadzenie oraz biblioteczne opracowywanie zbiorów,\r\n2) dbałość o zabezpieczenie i konserwację zbiorów bibliotecznych,\r\n3) przeprowadzanie skontrum i selekcji księgozbioru,\r\n4) organizacja warsztatu informacyjnego biblioteki, w tym prowadzenie \r\ni aktualizacja katalogów bibliotecznych oraz kartotek tekstowych zagadnieniowych i bibliograficznych,\r\n5) prowadzenie dokumentacji pracy biblioteki szkolnej (dziennika biblioteki, statystyki wypożyczeń, dziennika czytelni),\r\n6) udostępnianie zbiorów bibliotecznych,\r\n7) działalność informacyjna oraz propagowanie zbiorów biblioteki \r\ni czytelnictwa,\r\n8) prowadzenia zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego,\r\n9) praca z aktywem czytelniczym.\r\n2. Biblioteka pracuje w takich godzinach, aby umożliwić dostęp do jej zbiorów w czasie zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.\r\n\r\n§ 25.\r\n1. Do realizacji celów statutowych liceum zapewnia możliwość korzystania z:\r\n1) pomieszczeń do nauki z odpowiednim wyposażeniem,\r\n2) biblioteki,\r\n3) czytelni multimedialnej,\r\n4) gabinetu pedagoga szkolnego,\r\n5) gabinetu pielęgniarki szkolnej,\r\n6) archiwum,\r\n7) auli,\r\n8) sali gimnastycznej i siłowni,\r\n9) szatni.\r\n\r\nV. Nauczyciele i inni pracownicy liceum.\r\n\r\n§ 26.\r\n1. W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników ekonomiczno – administracyjnych i pracowników.\r\n2. Zasady zatrudnienia nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.\r\n\r\n§ 27.\r\n1) Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą, \r\njest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jej opiece uczniów.\r\n2) Do zadań nauczyciela należy:\r\n1) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów,\r\n2) odpowiedzialność za prawidłowy przebieg procesu dydaktycznego,\r\n3) dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt szkolny,\r\n4) wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności \r\ni zainteresowań,\r\n5) bezstronność i obiektywizm w ocenie uczniów oraz sprawiedliwe traktowanie wszystkich uczniów,\r\n6) udzielanie pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych,\r\n7) doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej.\r\n\r\n§ 28.\r\n1. Nauczyciele danego przedmiotu lub grupy przedmiotów pokrewnych tworzą zespoły przedmiotowe.\r\n2. Praca zespołu przedmiotowego kieruje powołany przez dyrektora szkoły kierownik zespołu.\r\n3. Cele i zadania zespołu przedmiotowego obejmują:\r\n1) zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgadniania sposobów realizacji programów nauczania, a także korelowania treści nauczania przedmiotów pokrewnych oraz uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programów nauczania,\r\n2) wspólne opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania wyników nauczania,\r\n3) organizowanie samokształcenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla początkujących nauczycieli,\r\n4) współdziałanie w organizowaniu pracowni i laboratoriów przedmiotowych, a także w uzupełnianiu ich wyposażenia ,\r\n5) opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich i innowacyjnych programów nauczania.\r\n\r\n§ 29.\r\n1. Zadaniem wychowawcy jest: \r\n1) tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowanie do życia w rodzinie i społeczeństwie,\r\n2) inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów,\r\n3) podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów \r\nw zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami i innymi członkami społeczności szkolnej,\r\n4) współpraca z pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb \r\ni trudności, także zdrowotnych oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów,\r\n5) prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji przebiegu nauczania i odpowiedzialność za jej stan.\r\n2. Wychowawca realizuje zadania wymienione w ust.1 przez:\r\n1) otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka,\r\n2) planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i ich rodzicami,\r\n3) różnych form życia zespołowego, rozwijającego jednostki \r\n i integrującego zespół uczniowski,\r\n4) ustalanie treści i formy zajęć tematycznych na godzinach do \r\n dyspozycji wychowawcy.\r\n3. Wychowawca współdziała z nauczycielami uczącymi w jego klasie, uzgadniając z nimi i koordynując ich działania wychowawcze wobec ogółu uczniów, a także wobec tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka (dotyczy to zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych jak i z różnymi trudnościami i niepowodzeniami).\r\n4. Utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów w celu:\r\n1) poznania i ustalenia potrzeb opiekuńczo – wychowawczych,\r\n2) okazania pomocy rodzicom w ich działaniach wychowawczych,\r\n3) włączania ich w sprawy życia klasy i szkoły.\r\n5. W sprawach bieżących rodzice mogą się kontaktować z nauczycielami \r\nw wyznaczony przez nauczyciela dzień tygodnia.\r\n\r\nVI. Uczniowie szkoły.\r\n\r\n§ 30.\r\n1. Do liceum przyjmowani są uczniowie zgodnie z obowiązującym w danym roku szkolnym regulaminem rekrutacji.\r\n\r\n\r\n§ 31.\r\n1. Uczeń ma prawo do:\r\n1) Właściwego zorganizowania procesu kształcenia, zgodnie \r\nz zasadami higieny pracy umysłowej.\r\n2) Opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich.\r\n3) Korzystanie z pomocy stypendialnej bądź doraźnej zgodnie \r\nz odrębnymi przepisami.\r\n4) Życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym.\r\n5) Swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych, jeżeli nie narusza tym dobra innych osób.\r\n6) Rozwijanie zainteresowań, zdolności i talentów, także reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach \r\ni innych imprezach zgodnie ze swoimi możliwościami \r\ni umiejętnościami.\r\n7) Sprawiedliwej i obiektywnej, jawnej i prowadzonej na bieżąco oceny swej wiedzy i umiejętności oraz pomocy w przypadku trudności w nauce.\r\n8) Korzystanie z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego \r\ni zawodowego.\r\n9) Korzystania z pomieszczeń szkolnych na ustalonych zasadach, korzystania ze sprzętu, środków dydaktycznych oraz księgozbioru biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych.\r\n10) Wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających na terenie szkoły.\r\n11) Opieki zdrowotnej.\r\n12) Zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem \r\ni stawianymi wymaganiami.\r\n13) Redagowania i wydawania gazety szkolnej.\r\n14) Organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły.\r\n15) Wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.\r\n2. Uczeń ma obowiązek:\r\n1) Systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych \r\na także w życiu szkoły.\r\n2) Przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły.\r\n3) Wykorzystywać w pełni czas przeznaczony na naukę, rzetelnie pracować nad poszanowaniem swej wiedzy, systematycznie przygotowywać się do zajęć szkolnych.\r\n4) Kulturalnie zachowywać się w szkole i poza nią.\r\n5) Okazywać szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, kolegom.\r\n6) Dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole.\r\n\r\n§ 32.\r\n1. Szkoła nagradza uczniów:\r\n1) za osiąganie wysokich wyników w nauce i wzorowe zachowanie,\r\n2) wyróżniających się bardzo dobrą frekwencję (100%),\r\n3) za osiąganie sukcesów w konkursach i olimpiadach,\r\n4) za wyróżnianie się w działalności artystycznej i sportowej,\r\n5) za aktywny udział w organizowaniu życia społeczności szkolnej.\r\n\r\n2. Formy nagród:\r\n1) pochwała przed klasą,\r\n2) pochwała przed zbiorowością całej szkoły,\r\n3) pochwała na spotkaniu z rodzicami,\r\n4) list pochwalny do rodziców ucznia, dyplom uznania i nagrody książkowe,\r\n5) udział w wycieczce – w miarę możliwości finansowych szkoły, przyznanie stypendium naukowego\r\n\r\n§ 33.\r\n1. Uczeń może zostać ukarany, jeżeli popełnił wykroczenie przeciw zasadom \r\ni postanowieniom zawartym w statucie szkoły:\r\n1) upomnieniem wobec klasy,\r\n2) naganą wobec klasy,\r\n3) naganą wobec zbiorowości całej szkoły,\r\n4) przeniesieniem do innej klasy, jeżeli istnieje taka możliwość.\r\n2. Szkoła informuje rodziców ucznia o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary.\r\n3. Uczeń ma prawo odwołać się na piśmie do dyrektora szkoły w ciągu \r\n14 dni, jeżeli uważa karę za niezgodną z przepisami statutu.\r\n4. Rada pedagogiczna w uzasadnionych przypadkach drastycznego łamania postanowień statutu szkoły, jak również działalności o dużej szkodliwości społecznej może podjąć uchwałę uprawniającą dyrektora do skreślenia ucznia z listy, a w szczególności:\r\n1) za stosowanie przemocy fizycznej wobec innych,\r\n2) za udostępnianie i picie alkoholu,\r\n3) za rozpowszechnianie i używanie narkotyków,\r\n4) za udowodnioną kradzież mienia lub dokumentów szkolnych, \r\n5) za umyślną dewastację mienia szkoły,\r\n6) za fałszowanie dokumentacji szkolnej,\r\n7) za wejście ucznia w konflikt z prawem poza szkołą,\r\n8) jeśli nagminnie opuszcza lekcje powyżej 70 godzin, lekceważy obowiązki szkolne a wszelkie działania wychowawcze nie odnoszą skutku – wychowawca klasy lub inny nauczyciel wnioskuje do Rady Pedagogicznej o skreślenie z listy uczniów.\r\n5. Skreślenie ucznia z listy uczniów dokonuje dyrektor szkoły w formie decyzji administracyjnej na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej.\r\n6. Uczeń ma prawo odwołać się od kary na następujących zasadach.\r\n1) prawo do odwołania się od orzeczonej kary mają uczniowie, \r\nich rodzice lub prawni opiekunowie,\r\n2) odwołanie od kary określonej w § 33 ust.1 pkt.1,2 składa pisemnie do wychowawcy klasy:\r\na) wychowawca dokonuje analizy przewinienia i podejmuje decyzję o anulowaniu lub podtrzymaniu kary; decyzja wychowawcy jest ostateczna,\r\n3) odwołanie od kary § 33 ust.1 pkt.3,4 składa pisemnie do dyrektora szkoły:\r\na) dyrektor dokonuje analizy przewinienia i podejmuje decyzję \r\no anulowaniu lub podtrzymaniu kary; decyzja dyrektora jest ostateczna.\r\n7. Od decyzji Rady Pedagogicznej o skreśleniu z listy uczniów, uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą składać odwołanie do Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni.\r\n1) W trakcie całego postępowania odwoławczego uczeń ma prawo chodzić do szkoły, do czasu otrzymania ostatecznej decyzji.\r\n8. Uczeń może być skreślony z listy na prośbę rodziców ucznia lub ucznia, jeżeli jest on pełnoletni.\r\nVII. Ceremoniał szkolny.\r\n\r\n§ 34.\r\n1. Szkoła posiada własny sztandar, składający się z grotu drewnianego zakończonego wizerunkiem godła państwowego oraz przymocowanym płatem sztandaru. Strona prawna sztandaru stanowi płat czerwony \r\nz wyhaftowanym srebrnym wizerunkiem godła państwowego. Stronę lewą sztandaru stanowi biały płat z wyhaftowaną nazwą szkoły.\r\n\r\n§ 35.\r\n1. Ustala się następujący ceremoniał szkolny:\r\n1) szkoła posiada swój sztandar,\r\n2) poczet sztandarowy uczestniczy we wszystkich ważniejszych uroczystościach szkolnych – rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, ślubowanie klas I, Święta Niepodległości, \r\n3-go Maja, Święto Szkoły,\r\n3) uczniowie klas pierwszych składają ślubowanie, którego tekst brzmi: „Ślubujemy uroczyście na sztandar szkoły, która nosi imię wielkiego Polaka, Stanisława Staszica, że będąc uczniami \r\nIII Liceum Ogólnokształcącego spełniać będziemy sumiennie obowiązki ucznia, świecić przykładem uczciwości \r\ni pracowitości, koleżeńskiej postawy; zobowiązujemy się \r\ndo wypełniania poleceń nauczycieli i wychowawców, zdobywać gruntowną wiedzę i umiejętności dla szczęścia własnego i dobra Rzeczpospolitej Polskiej”,\r\n4) w czasie uroczystości szkolnych obowiązuje uczniów odświętny strój.\r\n\r\n\r\nVIII. Postanowienia końcowe.\r\n\r\n§ 36.\r\n1. Szkoła używa pieczęci urzędowej prostokątnej z napisem III Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Skarżysku-Kamiennej, \r\ntel. 041 2524040, oraz pieczęci okrągłej z orłem w środku i nazwą szkoły \r\nw otoku.\r\n\r\n§ 37.\r\n1. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.\r\n\r\n§ 38.\r\n1. W sprawach nie uregulowanych w Statucie III Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica ma zastosowanie ustawa o systemie oświaty, ustawa „Karta Nauczyciela”, „Kodeks Pracy”, ustawa o finansach publicznych \r\noraz inne przepisy.\r\n\r\n§ 39.\r\n1. W szkole ponadto obowiązują:\r\n1) Wewnątrzszkolny System Oceniania (załącznik nr 1).\r\n2) Program Wychowawczy Szkoły.\r\n3) Program Profilaktyki Szkoły.\r\n4) Regulamin korzystania z biblioteki.\r\n5) Regulamin rekrutacji do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego.\r\n6) Regulamin zakładowy.\r\n7) Regulamin określający zasady organizowania turystyki \r\ni krajoznawstwa.\r\n8) Regulamin bezpieczeństwa.\r\n9) Regulamin korzystania z pracowni przedmiotowych.\r\n10) Regulamin zakładowego funduszu socjalnego.\r\n11) Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych.\r\n12) Regulamin przyznawania nagrody dyrektora.\r\n\r\n§ 40.\r\n1. Zmiany w Statucie dokonywane są uchwałą Rady Pedagogicznej.\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n

Data wytworzenia : 2005-01-03 01:00 Autor : Małgorzata Jasińska Data publikacji : 2005-01-03 01:00 Osoba udostępniająca na stronie : Bożena Wojewoda Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Katarzyna Kutwin

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html