BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 60/2011

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 60/2011
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 9 listopada 2011 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Markiewicz – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok,
b) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011-2025,
c) uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”.
2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok.
3. Przyjęcie Informacji na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej
w roku 2011 (stan na dzień 31.10.2011).
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jedrys powitał zebranych oraz przedstawił porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął proponowany porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok (załącznik nr 2),
Powyższy projekt uchwały omówiła Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że proponowane zmiany w budżecie Powiatu Skarżyskiego wynikają z:
1) Wyciągu z protokołu nr 48/2011r z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 21 września, w którym Zarząd zaproponował przeznaczenie dodatkowych dochodów z tyt. sprzedaży złomu powstałego po termomodernizacji budynków na potrzeby: Zespołu Szkół Transportowo-Mechatronicznych (19.229 zł.) , II Liceum Ogólnokształcącego (15.044 zł.).
2) Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” z dnia 20.09.2011r w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków jednostki o kwotę zł: 3.558 wskutek otrzymania darowizn na wypoczynek wychowanków.
3) Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej ‘Przystań’ oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie informujących o odejściu z placówki opiekuńczo-wychowawczej wychowanków pochodzących z innych powiatów. W rezultacie dotacje
z innych powiatów ulegną zmniejszeniu o kwotę zł: 52.775.

4) Umowy pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Gminą Skarżysko-Kamienna w sprawie przekazania przez Gminę dotacji celowej w kwocie zł: 9.000 na przeprowadzenie badań specjalistycznych dzieci w ramach projektu „NIE nowotworom u dzieci” realizowanego przez Fundacje Mcdonalda.
5) Umowy pomiędzy Powiatem Skarżyskim a Gminą Skarżysko-Kamienna w sprawie przekazania przez Gminę dotacji celowej w kwocie zł: 20.000 na modernizacje i doposażenie Poradni terapii uzależnienia i współuzależnienia od alkoholu przy OLK w Skarżysku-Kam.
6) Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z 21.09.2011 informującego o powstałych oszczędnościach w kwocie zł: 90.000 na wynagrodzeniach osobowych wskutek rezygnacji kilku pracowników z odejścia na emeryturę oraz pisma Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności: znak z dnia 02.11.2011r zgłaszającego nadwyżkę środków spowodowaną pozyskaniem dodatkowego zwiększenia dotacji z budżetu Wojewody Świętokrzyskiego w kwocie zł: 59.000. Powoduje to, że budżet powiatu może odzyskać część środków własnych, które przeznaczył na funkcjonowanie Zespołu. Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami po przeanalizowaniu potrzeb związanych z planowanymi remontami
w rozdziale 71014 wykazał, że kwota zł: 30.628 zabezpieczona w budżecie nie będzie wykorzystana do końca roku. Zarząd Powiatu na posiedzeniach w dniach 19 października
i 2 listopada zaproponował przeznaczenie powyższych nadwyżek w łącznej kwocie zł: 179.628 na:
 braki w planie wydatków w Zespole Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej ‘Przystań’ kwota zł: 52.775
 na różnice kursowe dla Zespołu Szkół Ekonomicznych powstałe w trakcie realizacji dwóch projektów w ramach programu Leonardo da Vinci i tak:
Doskonalenie kwalifikacji zawodowych techników ekonomistów w Niemczech kwota zł: 12.082 Profesjonalna praktyka zagraniczna techników informatyków i techników hotelarzy
w Niemczech kluczem mobilności zawodowej kwota zł: 31.771
 na zwiększone koszty obsługi długu w związku z wzrastającą stawką WIBOR kwota zł: 80.000
 na dotację dla OSP w Skarżysku-Kam. na zakup sprzętu ratownictwa drogowego „Holmatro” kwota zł: 3.000
7) Decyzji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej znak NF/DA/GIS/jw./26878/2011 z dnia 26.10.2011r oraz nr NF/DA/GIS/jw./27297/2011 z 31.10.2011r zmniejszających kwotę dotacji o zł: 682.100 oraz kwotę z pożyczki o zł: 347.920 przeznaczonych na realizacje zadania „Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego”. O powyższe kwoty zmniejszono plan wydatków na 2011r oraz łączne nakłady.
8) Pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z dnia 28.10.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy działami w celu zabezpieczenia środków na zwrot dotacji
i wynikające z tego odsetki zgodnie z Zaleceniami pokontrolnymi Nr 1/2011. Zwrot dotyczy dotacji otrzymanej i wydatkowanej w 2010 roku i dotyczy projektu Dobry start realizowanego przez PCPR w ramach POKL. Kwota zwrotu dotacji wynosi zł: 17.005, zaś odsetek zł: 2.296.
9) Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 26.10.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł 20.609. Zmiany dotyczą projektu „Mój zawód najlepszą inwestycją” realizowanego w ramach POKL.
10) Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14.10.2011 w sprawie przeniesienia oszczędności na zadaniu „Przebudowa drogi powiatowej nr 0591T relacji Łączna-Jęgrzna-Gózd na terenie Gminy Łączna” w kwocie zł: 180.000 na zakup samochodu osobowego do 3,5t na potrzeby służby liniowej.
11) Pisma Zarządu Dróg Powiatowych Nr ZDP.3021.46.2011 z dnia 8 listopada 2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy zadaniami w tej samej klasyfikacji budżetowej i tak:
 zmniejsza się plan na zadaniu „Zakup koparko-ładowarki” o kwotę zł: 10.000 są to powstałe po przetargu oszczędności
 zwiększa się plan na zadaniu „Zakup głowicy do koszenia traw” o kwotę zł: 10.000 W związku z tym, iż zakup głowicy wyniesie około 80.000zł, brakująca kwota 70.000zł będzie pochodzić z wpływów z opłat i kar za korzystanie ze środowiska zgodnie z pismem Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa z dnia 07.11.2011r przychylającym się do prośby Zarządu Dróg Powiatowych.
12) Pisma I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego z dnia 10.10.2011r w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków wydzielonego rachunku dochodów własnych
o kwotę zł: 9.500 w związku z dodatkowymi dochodami z tytułu udostępniania hali sportowej.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższy projekt uchwały.
b) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011-2025 (załącznik nr 3),
Powyższy projekt uchwały przedstawiła Skarbnik – Pani Monika Gębska. Wyjaśniła, że zmiany
w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2011-2025 wynikają z:
 Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 14.10.2011 w sprawie przeniesienia oszczędności na zadaniu „Przebudowa drogi powiatowej nr 0591T relacji Łączna-Jęgrzna-Gózd na terenie Gminy Łączna” w kwocie zł: 180.000 na zadanie jednoroczne, co spowodowało zmniejszenie łącznych nakładów oraz wydatków w 2011r na tym zadaniu.
 Pisma Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych z dnia 26.10.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków projektu „Mój zawód najlepszą inwestycją” realizowanego
w ramach POKL. Z wydatków bieżących wyodrębnione zostały wydatki inwestycyjne w kwocie zł: 12.000. Łączne nakłady nie ulegają zmianie.
 Pisma Zarządu Dróg Powiatowych z dnia 25.10.2011 w sprawie zwiększenia limitu wydatków w 2012 roku, limitu zobowiązań oraz łącznych nakładów na zadaniu „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Powiatu Skarżyskiego” o kwotę zł: 470.000 w celu zabezpieczenia środków koniecznych do rozstrzygnięcia przetargu.
 Decyzji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej znak NF/DA/GIS/jw/26878/2011 z dnia 26.10.2011r oraz nr NF/DA/GIS/jw27297/2011
z 31.10.2011r zmniejszających kwotę dotacji o zł: 682.100 oraz kwotę z pożyczki o zł: 347.920 przeznaczonych na realizacje zadania „Termomodernizacja budynków będących własnością Powiatu Skarżyskiego”. O powyższe kwoty zmniejszono plan wydatków na 2011r oraz łączne nakłady.
 uaktualnienia kwot dochodów i wydatków na rok budżetowy 2011r w związku z dokonanymi zmianami w budżecie Powiatu Skarżyskiego w okresie od ostatniej zmiany WPF.
Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do przedmiotowego projektu uchwały oraz przyjęli go jednogłośnie.
c) uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012” (załącznik nr 4).
Referująca: Członek Zarządu – Pani Katarzyna Bilska. Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.) współpraca organów administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi jest obligatoryjna. Ustawowym obowiązkiem jednostki samorządu terytorialnego jest przygotowanie w/w programu współpracy. Dokument ten jest wynikiem konsultacji z organizacjami pozarządowymi i obejmuje formy współpracy. Ponadto zakreśla on plan działania na 2012 r. Sposób realizacji dotyczy wspierania realizacji zadań publicznych, konsultowania z organizacjami projektów aktów normatywnych, tworzenia w miarę potrzeb zespołów konsultacyjnych, organizowania spotkań, szkoleń itp. Projekt podtrzymuje dotychczasową zasadę finansowania tj. organizacje mogą ubiegać się o dofinansowanie zadań dot. kultury, sportu, turystyki osób niepełnosprawnych z Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych. Natomiast środki finansowe dla organizacji na współorganizowanie zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu zabezpiecza w budżecie Rada Powiatu Skarżyskiego odrębną uchwałą
w sprawie kalendarza imprez kulturalnych, sportowych i turystycznych organizowanych
i współorganizowanych przez Powiat Skarżyski w roku 2012.
W wyniku przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu postanowił wprowadzić następujące zmiany
w programie:
- w pkt XII ust. 1 po słowach „w przypadku” dopisać słowo „ konieczności”,
- przeredagować pkt. IX ust. 1,
- w pkt. IX ust. 3 zmienić rok 2011 na 2012.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt uchwały, po uwzględnieniu w/w poprawek.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok (załącznik nr 5).
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gębska. Poinformowała, że zmiany
w planowanych wydatkach budżetu Powiatu Skarżyskiego wymienione w § 1 wynikają z:
 Pisma Zespołu ds. Promocji z dnia 03.11.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków z niewykorzystanych środków na nagrodach niezaliczonych do wynagrodzeń w kwocie zł: 1.750 na wynagrodzenie dla wykonawcy koncertu jubileuszowego w Państwowej Szkole Muzycznej, którego współorganizatorem jest Powiat Skarżyski.
 Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kam.
z 04.11.2011r w sprawie przeniesienia planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 71.017. Wskutek oszczędności spowodowanych odejściem pracownika na emeryturę środki przenoszone są na nagrody dla funkcjonariuszy oraz na szkolenia z zakresu ratownictwa medycznego strażaków.
W załączniku „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011 r.” zmniejsza się grupa wydatków - świadczenia na rzecz osób fizycznych – o kwotę zł: 13.000, zaś zwiększa się o tą samą kwotę grupa - wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań.
 Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z dnia 03.11.2011r w sprawie przeniesienia środków w kwocie zł: 108.372 z rezerwy celowej na braki
w wynagrodzeniach i pochodnych od wynagrodzeń oraz na pokrycie kosztów wywozu nieczystości i pozostałe usługi i tak:
• Zespół Szkół Technicznych kwota zł: 41.872
• Zespół Szkół Transportowo-Mechatronicznych kwota zł: 66.500
 Pisma Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 03.11.2011r zawierającego prośbę o dokonanie zmian w planie wydatków projektu „Nasze kadry - naszym atutem” polegających na przeniesieniu pomiędzy paragrafami kwoty zł: 1.034. Pozwoli to na pełne wykorzystanie środków z Unii Europejskiej.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.


Ad. pkt. 3. Przyjęcie informacji na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej w roku 2011 (stan na dzień 31.10.2011).
Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią powyższej informacji oraz przyjął ją jednogłośnie. Informacja stanowi załącznik nr 6.
Ad. pkt. 4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Fundacji VIVE (załącznik nr 7) dotyczące udostępnienia hali przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego ul. 1-go Maja 82 w dniu 16 listopada br. Fundacja po raz ósmy organizuje turniej pod nazwą „Mała Liga Piłki Ręcznej”.
W rozgrywkach udział bierze rokrocznie około 60 szkół. Zaplanowane na dzień 16 listopada br. rozgrywki ćwierćfinałowe grupy B przewidują udział Zespołu Szkół Technicznych ze Skarżyska – Kamiennej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne udostępnienie Fundacji VIVE hali przy I LO
w celu przeprowadzenia, w dniu 16 listopada br., turnieju pod nazwą „Mała Liga Piłki Ręcznej”.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo EKO-INWEST Sp. z o.o. Kielce (załącznik nr 8) dotyczące wykonania prac gwarancyjnych w budynku Starostwa Powiatowego
w Skarżysku – Kamiennej zgodnie z protokołem spisanym w dniu 27.09.2011 r. Wyjaśnił, że firma przystąpiła w dniu 07.11.2011 r. do wykonania prac naprawczych zgodnie z protokołem spisanym
w obecności przedstawicieli Starostwa Powiatowego i Inspektora Nadzoru dotyczącego: wykonania dylatacji i zamontowania progu w drzwiach rozsuwanych. Zgodnie z cytowanym pismem zwłoka pomiędzy deklarowanym terminem a dniem wykonania prac wynika z przyczyn niezależnych od firmy
i jest podyktowana czasem oczekiwania na dostarczenie właściwych płytek. W związku z powyższym wystąpiono z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania do dnia 08.11.2011 r. Wicestarosta dodał, że prace gwarancyjne zostały wykonane prawidłowo do w/w dnia, co potwierdza protokół odbioru.
W świetle powyższego zwrócił się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na przesunięcie terminu wykonania prac gwarancyjnych do dnia 08.11.2011 r.
Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył pismo EKO-INWEST Sp. z o.o. Kielce i wyraził zgodę na przesunięcie terminu wykonania prac gwarancyjnych do dnia 08.11.2011 r.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 9) dotyczące naprawy urządzeń grzewczych
w jednostce w roku 2011/2012. Zgodnie z pismem jednostka boryka się z problemem nieszczelnych kotłów, a wyniku kontroli Urzędu Dozoru Technicznego w Kielcach w dniu 04.11.2011 r. wyłączony został z użytkowania 1 kocioł. Dyrektor ZPEW mając na uwadze rozpoczęty okres grzewczy oraz konieczność zapewnienia odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach szkolnych i mieszkalnych zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na zakup i montaż kotłów CO. Pan Zenon Nowakowski poparł prośbę Dyrektora oraz wniósł do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na zakup w bieżącym roku jednego kotła c.o. i drugiego w 2012 roku.
Zarząd Powiatu przyjął wniosek Pana Zenona Nowakowskiego. Jednocześnie wskazano, że zakup zostanie zrealizowany w ramach posiadanych możliwości z budżetu ZPEW oraz rezerwy oświatowej, po przeanalizowaniu brakującej kwoty.
Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji (załącznik nr 10) zawierającym prośbę o wynajem od dnia 01.01.2012 r. dwóch pokoi o łącznej powierzchni 35m2 w budynku przy ulicy Plac Floriański nr 1 w Skarżysku – Kamiennej. Zgodnie z informacją zawartą w piśmie stowarzyszenie jest zarejestrowane pod w/w adresem oraz w trakcie tworzenia otrzymało przyrzeczenie poprzedniego Zarządu dot. wynajmu pomieszczeń
w tym budynku po zakończeniu remontu. Ponadto stowarzyszenie zwróciło się o ustalenie preferencyjnych warunków wynajmu pomieszczeń z uwagi na fakt, że prowadzi nieodpłatnie działalność na rzecz lokalnej społeczności, a w szczególności bezrobotnych i początkujących przedsiębiorców.
Z uwagi na trwające prace remontowe w budynku oraz nie określoną datę ich zakończenia Zarząd Powiatu wskazał, iż nie może przychylić się do prośby Stowarzyszenia dot. wynajmu pomieszczeń od dnia 01.01.2012 r. Prośba ta zostanie ponownie rozpatrzona po zakończeniu remontu budynku. Jednocześnie Zarząd postanowił zwrócić się do SSPiI o przedstawienie informacji na jakiej podstawie stowarzyszenie zostało zarejestrowane w budynku przy ulicy Plac Floriański nr 1 w Skarżysku – Kamiennej.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur przedstawił pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik nr 11) zawierające ponowną prośbę o przyznanie środków
z budżetu Powiatu Skarżyskiego na dofinansowanie udziału własnego koniecznych prac remontowych
w kwocie 46 439 zł. Środki zostałyby wykorzystane zgodnie z projektem „Likwidacja barier w zakładach opieki zdrowotnej w zakresie umożliwiania osobom niepełnosprawnym poruszanie się”. Projekt ten został zakwalifikowany do realizacji ze środków PFRON.
Mając na uwadze, że jednostka wykazała zysk za 2010 r. Skarbnik uznała za zasadne przedstawienie przez MOMP na jaki cel została zadysponowana uzyskana nadwyżka. Ponadto poinformowała, że ewentualne wsparcie finansowe z budżetu powiatu będzie zrealizowane w formie dotacji celowej poprzez podjęcie stosownej uchwały przez Radę Powiatu Skarżyskiego.
Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora MOMP do przedstawienia rozliczenia wykorzystania zysku uzyskanego przez jednostkę za 2010 r.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur odczytał pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej (załącznik nr 12) zawierające prośbę o rozważenie możliwości przekazania na rzecz DPS ponadplanowych środków, które wykorzystane byłyby na nagrody dla pracowników jednostki. Uzasadniając dyrektor podał, że DPS w Skarżysku – Kamiennej jest jednym z mniejszych domów
i utrzymanie osiągniętego standardu usług możliwe jest między innymi kosztem stosunkowo niskich wynagrodzeń pracowników, nieadekwatnych do szczególnego charakteru pracy jaką wykonują. Wicestarosta dodał, że w poprzednich latach realizowane było wsparcie DPS przez powiat. Mając na względzie specyfikę pracy w tej jednostce Wicestarosta zaproponował rozważenie przekazania kwoty mieszczącej się w przedziale 20 tys. – 30 tys. zł.
Skarbnik zasugerowała odłożenie decyzji w przedmiotowej sprawie do czasu przeanalizowania sytuacji finansowej i zaproponowania ewentualnych przeniesień środków finansowych.
Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do przeanalizowania sytuacji finansowej oraz przedstawienia na kolejnym posiedzeniu Zarządu propozycji przeniesień środków finansowych na w/ w cel.
Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur zapoznał zebranych z pismem Specjalisty ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych i współpracy z organizacjami pozarządowymi (załącznik nr 13) dotyczące informacji o możliwości pozyskania środków finansowych na organizację Dożynek Powiatowych w 2012r. Zgodnie z informacją zawartą w piśmie ogłoszony został nabór wniosków
w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich wdrażanych za pośrednictwem Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Wokół Łysej Góry” działającego m.in. na terenie gminy Łączna. Wnioski o dofinansowanie można składać w terminie od
7 do 28 listopada 2011 r. W ramach tego konkursu Powiat Skarżyski może pozyskać środki na organizację cyklicznej imprezy - „Dożynki Powiatowe”, które w roku 2012 odbędą się na terenie gminy Łączna. Impreza ta wpisuje się w cele „LGD – Wokół Łysej Góry”. Maksymalna wysokość pomocy na realizację jednego projektu wynosi – 25.000 zł. Natomiast wysokość dofinansowania zadania wynosi nie więcej niż 70% kosztów kwalifikowanych, poniesionych przez beneficjenta. Mając na uwadze, że impreza będzie odbywała się na terenie gminy Łączna, Wicestarosta wskazał na konieczność podpisania umowy partnerskiej pomiędzy powiatem skarżyskim a gminą w kwestii współpracy przy realizacji przedsięwzięcia. Za posiadanie przez wnioskodawcę umowy partnerskiej są przyznawane dodatkowe punkty, które są istotne dla otrzymania dofinansowania. W świetle powyższego wystąpił z wnioskiem
o wyrażenie zgody na przystąpienie do konkursu i sporządzenie umowy o współpracy pomiędzy powiatem a gminą.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przystąpienie do w/w konkursu i sporządzenie umowy
o współpracy pomiędzy powiatem a gminą.

Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 14) zawierające prośbę o wytypowanie przedstawiciela Zarządu do prac w Komisji ds. podziału środków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli.
Zarząd Powiatu postanowił wytypować Pana Zenona Nowakowskiego jako przedstawiciela Zarządu do prac w w/w komisji.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 15) zawierającym prośbę o dokonanie zmian
w planie finansowym na 2011 rok. W uzasadnieniu Dyrektor podał, że zmiana w § 4210 – kwota 35 tys. zł. wykorzystana zostanie na zakup wyposażenia (szafek na ubrania robocze, stołu, krzeseł) do nowo wyremontowanej bazy dla służby liniowej. Ponadto w związku z rozliczeniem zadań, na które pozyskano środki unijne, zaszła konieczność kilkakrotnego wyjazdu do Kielc, a co za tym idzie wzrostem kosztów podróży służbowych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych przesunięć. Jednocześnie zobowiązano członka zarządu – Pana Stanisława Dymarczyka do rozeznania możliwości pozyskania niezbędnego wyposażenia z niewykorzystanych zasobów znajdujących w budynkach stanowiących własność powiatu.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 16) dotyczące realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa budynków wraz z zagospodarowaniem terenu i odwodnieniem przy ul. Plac Floriański”. Naczelnik zwrócił się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia wydatków w planie budżetu roku 2011
w Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 155 504 zł. W I etapie realizacji zadania nie przewidziano prac związanych z zagospodarowaniem terenu Pl. Floriański 1 na kwotę (wynikającą
z kosztorysu inwestorskiego) 512 261 zł. brutto. Po dokonaniu szczegółowej analizy zakresu prac przewidzianych do wykonania w ramach tego etapu za niezbędne uznano wybudowanie parkingu dla samochodów osobowych na 49 miejsc postojowych, co pozwoli na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie budynku, który został uwzględniony w warunkach pozwolenia na budowę. W planie budżetu na 2011 r. na realizację zadania przewidziano kwotę 2 158 820 zł., dotychczasowe zaangażowanie 1 802 063,18 zł. pozostało do wykonania 356 756,82 zł. W związku z powyższym zwrócono się o zabezpieczenie w/w kwoty na realizację kolejnego etapu zadania inwestycyjnego. Zabezpieczenie środków finansowych stanowić będzie podstawę do uruchomienia procedury przetargowej na wykonanie zagospodarowania terenu.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie wydatków w planie budżetu roku 2011 w Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 155 504 zł. Środki na ten cel zostaną przesunięte z rozdz. 75020 § 6050 Zagospodarowanie terenu wokół budynku Starostwa Powiatowego.
Starosta – Pan Michał Jędrys odczytał pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 17) dot. realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania na budynek biurowy budynku po Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 w Skarżysku – Kamiennej”. W związku z powiadomieniem przez wykonawcę o licznych nieprawidłowościach pojawiających się przy realizacji w/w zadania Naczelnik zwrócił się o podjęcie decyzji w sprawie zaniechania robót przewidzianych w projekcie budowlanym i zlecenia prac zamiennych koniecznych do wykonania przy realizacji zadania. Wykaz robót wymieniony został
w piśmie.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zaniechanie robót przewidzianych w projekcie budowlanym
i zlecenie prac zamiennych koniecznych do wykonania przy realizacji zadania, zgodnie z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego (załącznik nr 18) zawierające prośbę o podjęcie decyzji w sprawie sprzedaży dla pracownika Starostwa Powiatowego, pieca centralnego ogrzewania znajdującego się w budynku przy Placu Floriańskim 1. Zgodnie z przedstawioną informacją piec ten jest niekompletny oraz od dłuższego czasu nie był używany co nie daje gwarancji, iż jest w pełni sprawny. Piec obecnie znajduje się w piwnicach budynku co powoduje utrudnienia w pracach remontowych. Naczelnik zaproponował cenę sprzedaży za kwotę 500 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż w/w pieca dla pracownika Starostwa Powiatowego. Jednocześnie postanowiono, że cenę tego sprzętu ustali Komisja ds. przydatności składników majątku ruchomego.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 19) zawierające prośbę o zmianę w wieloletniej prognozie finansowej w dziale 600, rozdział 60014, § 4300 nazwy zadania „zimowe utrzymanie dróg na terenie powiatu skarżyskiego” na „zimowe utrzymanie dróg i chodników na terenie powiatu skarżyskiego”.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego zawierające prośbę o podjęcie decyzji w sprawie przeprowadzenia procesu analizy optymalizacji wydruków w Starostwie przez firmę Konica Minolta (załącznik nr 20).
W dniu 28.09.2011 r. w starostwie odbyła się prezentacja optymalizacji wydruku przez w/w firmę
w której uczestniczyli przedstawiciele Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, Zespołu Informatycznego oraz Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego. System optymalizacji wydruku zakłada zakup na każde piętro dużych urządzeń kopiujących połączonych w sieci ze wszystkimi pokojami na danym piętrze, tym samym likwidując urządzenia drukujące
w pokojach oraz analizę potrzeb co do wydruków Starostwa. Wadą systemu w przypadku starostwa jest możliwy dostęp do urządzeń kopiujących przez petentów oraz możliwość pobierania danych
z komputerów starostwa przez firmę zewnętrzną (zbieranie danych do analizy potrzeb wydruków Starostwa).
Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na przeprowadzenie procesu analizy optymalizacji wydruków w Starostwie przez firmę Konica Minolta.

Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił wniosek dot. nieruchomości położonej w gminie Bliżyn, obręb Bliżyn oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 844/23 o powierzchni 0,0517 ha stanowiącej własność Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 21). Zgodnie z miejscowym planem przedmiotowa nieruchomość przeznaczona jest na poszerzenie drogi powiatowej ul. Langiewicza. Za działkę gruntu wydzieloną pod drogę publiczną m.in. powiatową, przysługuje odszkodowanie
w wysokości uzgodnionej między właścicielem a właściwym organem. W operacie szacunkowym sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego została określona wartość przedmiotowej nieruchomości na kwotę 6 552 zł. W związku z powyższym do właścicieli przygotowane zostało pismo
z ofertą co do wysokości odszkodowania za przedmiotową nieruchomość, co stanowi rokowania pisemne w przedmiotowej sprawie.
Zarząd Powiatu postanowił podjąć rokowania pisemne w sprawie uzgodnienia przysługującego właścicielom odszkodowania za nieruchomość przejętą z mocy prawa na rzecz Powiatu Skarżyskiego wydzieloną pod drogę powiatową.

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.

Protokołowała
Karina Markiewicz
Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. S. Dymarczyk …………………...
3. Z. Nowakowski …………………
4. K. Bilska ………………………...




Załączników 21:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – projekt uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok,
Załącznik nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Skarżyskiego na lata 2011-2025,

Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu skarżyskiego na 2011 rok,
Załącznik nr 6 – informacja na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Skarżysku – Kamiennej w roku 2011 (stan na dzień 31.10.2011).,
Załącznik nr 7 – pismo Fundacji VIVE, z dnia 04.11.2011 r.,
Załącznik nr 8 – pismo EKO-INWEST Sp. z o.o. Kielce, z dnia 08.11.2011 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 04.11.2011 r.
Załącznik nr 10 – pismo Skarżyskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorczości i Innowacji, z dnia 27.10.2011 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy, z dnia 02.11.2011 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, z dnia 02.11.2011 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Specjalisty ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych i współpracy z organizacjami pozarządowymi, z dnia 07.11.2011 r.,
Załącznik nr 14 - pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 07.11.2011 r.,
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 08.11.2011 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 08.11.2011 r.,
Załącznik nr 17 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 07.11.2011 r.,
Załącznik nr 18 - pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 07.11.2011 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 09.11.2011 r.
Załącznik nr 20 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego, z dnia 07.11.2011 r.,
Załącznik nr 21 – wniosek dot. nieruchomości położonej w gminie Bliżyn.
 


Data wytworzenia : 2011-11-24 01:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-11-24 04:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-22 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html