Protokół Nr 50/2008
Protokół Nr 50/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 22 października 2008 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
5. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Alina Skuza - Skarbnik
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie: zmiany Uchwały Nr 134/XX/2008 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 marca 2008 r. w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych w 2008 r.
2. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Skarżyskiego.
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag, w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia:
- za głosowało 5 osób (Starosta - Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz Członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie: zmiany Uchwały Nr 134/XX/2008 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 marca 2008 r.
w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej
i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych w 2008 r. (załącznik Nr 2)
Powyższy projekt uchwały przedstawił Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Poinformował, że na podstawie informacji Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z dnia 26 września 2008 r., znak: WF/822w/2008, w bieżącym roku budżetowym Powiatowi Skarżyskiemu na realizację zadań samorządu terytorialnego
z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej przyznano dodatkowe środki w wysokości 208.617,00zł. Powyższa kwota zwiększa wysokość środków finansowych przypadających według algorytmu Powiatowi Skarżyskiemu z uprzednio przyznanej kwoty 2 047 127,00 zł do kwoty 2 255 744,00zł. Dotychczas na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej przeznaczono łączną kwotę 1 347 127,00 zł, w tym:
965 808,00 zł na zobowiązania związane z dofinansowaniem kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej i 381 319,00zł na pozostałe zadania. Natomiast na zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej przeznaczono środki Funduszu w wysokości
700 000,00zł. Na podstawie art. 35a ust. 3 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 776 z późn. zm.) Rada Powiatu w formie uchwały określa zadania, na realizację których przeznacza się środki PFRON przyznane samorządowi powiatowemu według algorytmu. Biorąc pod uwagę wysokość przyznanych środków, stopień dotychczasowego wykorzystania środków w bieżącym roku, skalę potrzeb samorządu powiatowego w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej, przy uwzględnieniu możliwości wykorzystania środków przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie oraz Powiatowy Urząd Pracy, proponuje się podział środków finansowych zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do projektu uchwały. Powyższy projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
Zarząd Powiatu w drodze przeprowadzonego głosowania, pięcioma głosami za, przyjął powyższy projekt uchwały.
Ad. pkt. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie: odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Skarżyskiego (załącznik Nr 3).
Referujący: Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Poinformował, że sześciu radnych powiatu złożyło na ręce Przewodniczącego Rady Powiatu wniosek o odwołanie
z funkcji Wiceprzewodniczącej Rady Powiatu Skarżyskiego Pani Bożeny Bętkowskiej. W uzasadnieniu do wniosku radni podali, że po konsultacjach przeprowadzonych z większością radnych stoją na stanowisku, iż w prezydium rady powinni zasiadać przedstawiciele największych klubów istniejących przy Radzie Powiatu.
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy projekt uchwały.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik Pani Alina Skuza odczytała pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik Nr 4), w którym zgodnie z § 2 aneksu nr 1 do umowy kredytu nr 06/0028 z dnia 27.03.2008 r. informuje, że nie posiada środków finansowych na przypadającą w dniu 30 października 2008 r. spłatę raty kapitałowo – odsetkowej
w kwocie ogółem 239 006,85 zł.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią powyższego pisma stwierdził, że Dyrektor nie przedstawił analizy finansowej jednostki uzasadniającej brak środków finansowych na przypadającą w dniu 30 października 2008 r. spłatę raty kapitałowo – odsetkowej. Jednocześnie zwrócono uwagę, iż Zarząd zobowiązał Dyrektora do przedstawiania takiej analizy. W świetle powyższego zobowiązano Wydział Zdrowia do wystosowania stosownego pisma do Dyrektora ZOZ.
Skarbnik – Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy (załącznik Nr 5) zawierającym prośbę o zwiększenie planu finansowego na 2008 rok o kwotę 13 560 zł. w związku z koniecznością wypłacenia odprawy emerytalnej dla pracownika PUP, który odszedł na emeryturę od dnia 25.06.2008 r. Ponadto w PUP od miesiąca czerwca 2008 roku Uchwałą Rady Powiatu zmianie uległy tabele wynagrodzeń, tj. najniższe wynagrodzenie wzrosło do 700 zł., a punkt wzrósł do 7 zł. oraz po zmianie rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego wzrosło wynagrodzenie wszystkich pracowników. Spowodowało to niedobór środków finansowych na wypłatę wynagrodzeń oraz pochodnych w 2008 roku w wysokości 30 000 zł. Wprowadzona w Powiatowym Urzędzie Pracy Polityka Jakości spowodowała konieczność upowszechniania
i promocji świadczonych usług wśród innych Urzędów Pracy, a co za tym idzie potrzebę zorganizowania Konwentu Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy oraz konferencji w celu upowszechniania i promocji powiatu w zakresie działalności służb zatrudnienia. W związku z powyższym zwrócono się o zwiększenie planu finansowego w 2008 roku w dziale 853 rozdz. 85322 w niżej podanych paragrafach:
§ 4010 - wynagrodzenia 43 560 zł.,
§ 4300 – pozostałe usługi 3 000 zł.
Razem 46 560 zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeniesienie kwoty 43 560 zł. z rezerwy budżetu powiatu do dziale 853 rozdz. 85322 § 4010 – wynagrodzenia, z przeznaczeniem na wypłatę odprawy emerytalnej dla pracownika PUP (13 560 zł.) oraz na wypłatę wynagrodzeń oraz pochodnych w 2008 roku pracowników PUP ( 30 000 zł.).
Skarbnik Pani Alina Skuza odczytała pismo Naczelnika Wydziału Finansowego (załącznik Nr 6) zawierające prośbę o zwiększenie planu finansowego: w dziale 757 rozdz. 75704 § 8020 o kwotę zł.: 115 500 zł. Brak środków finansowych w tej klasyfikacji budżetowej spowodowany jest ciągłym wzrostem oprocentowania kredytu oraz nie ujęciem w planie finansowym na 2008 rok spłaty należnych odsetek z tytułu poręczenia kredytu ZOZ-u za miesiąc grudzień 2007 r.
Zarząd Powiatu postanowił przenieść kwotę 115 500 zł. z Dz. 750 rozdz. 750 75,
z projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego „Nad Czarną i Kamienną” (z uwagi na fakt, iż zadanie to nie będzie realizowane w bieżącym roku), do działu 757 rozdz. 75704 § 8020 na spłatę należnych odsetek z tytułu poręczenia kredytu Zespołu Opieki Zdrowotnej za miesiąc grudzień 2007 r.
Pani Jolanta Garbala odczytała pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik Nr 7) w którym w związku koniecznością sporządzenia dokumentacji kontraktowej na realizację trzech projektów z konkursu 2008 Programu Uczenie się przez całe życie /Leonardo da Vinci, zwrócił się o założenie trzech kont bankowych
w walucie Euro, na które Narodowa Agencja przekaże środki finansowe:
1. projekt nr PL/08/LLP/LdV/IVT/140323, tytuł: „Zawodowe doświadczenie techników ekonomistów w Niemczech”,
2. projekt nr PL/08/LLP/LdV/IVT/140324, tytuł: „Zagraniczne praktyki dla uczniów rozpoczynających naukę jako przyszli technicy informatycy”,
3. projekt nr PL/08/LLP/LdV/IVT/140325, tytuł: „Zagraniczne praktyki szansą dla przyszłych hotelarzy w osiąganiu europejskiego doświadczenia”.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na założenie trzech kont bankowych w złotych.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Technicznych Zakładów Naukowych (załącznik Nr 8) zawierające informację, że po dokonaniu analizy planu finansowego na 2008 r. szkoła nie dysponuje środkami finansowymi, które mogłaby pozostawić do dyspozycji Starostwa Powiatowego. Jednocześnie poinformowano, że przy założeniu pozostawienia zobowiązań płacowych nie wymagalnych z m-ca grudnia do zapłaty w m-cu styczniu 2009 r. tj. składek ZUS po stronie pracownika, składek ZUS po stronie pracodawcy, funduszu zdrowotnego oraz podatku od osób fizycznych na płace w m-cu grudniu w ujęciu netto zabraknie 16.000 zł. Brak szkoła zamierza uzupełnić poprzez przesunięcia pomiędzy paragrafami mając na uwadze
§ 4260, 4270, 4370 i ewentualnie 4440. Dyrektor w piśmie zwróciła się z prośbą
o zwiększenie planu finansowego w § 4210 o kwotę 30.000 zł. z przeznaczeniem na zakup oleju opałowego w m-cu listopadzie. W powyższej sprawie szkoła zwracała się z pismem nr SZ-017/158/2008 z dnia 15.09.2008 r. prosząc o kwotę 60.000zł. Pierwszą transzę w kwocie 30.000 zł. szkoła otrzymała w m-cu wrześniu. Obecnie prosi o przekazanie II transzy w m-cu listopadzie 2008 r. Powyższe kwoty, za które dokonany będzie zakup oleju pozwolą na utrzymanie temperatury w budynku szkolnym około 15oC natomiast zgodnie z zaleceniami Sanepidu temperatura
w budynku szkolnym winna wynosić 18oC. W związku z tym dyrektor zwróciła się jeszcze o dodatkowe środki w kwocie 20.000 zł. z przeznaczeniem na zakup oleju.
Pani Jolanta Garbala przypomniała, że dyrektor TZN w piśmie z dnia 15.09.2008 r. zwróciła się z prośbą o zwiększenie planu finansowego na 2008 r. tylko o kwotę
60 000 zł. z przeznaczeniem na zakup oleju opałowego. Kwota ta miała być przekazana w 2 ratach po 30 000 zł. w miesiącu wrześniu i listopadzie. W miesiącu wrześniu Zarząd zdecydował o przekazaniu szkole kwoty 30 000 tys. zł.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie kolejnej kwoty 30 000 zł. z rozdziału 80195 § 2540, (dotacja podmiotowa z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty) dla Technicznych Zakładów Naukowych na zakup oleju opałowego,
w miesiącu listopadzie br.
Pani Jolanta Garbala odczytała pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik Nr 9) zawierające wniosek
o zaplanowanie środków finansowych na waloryzację i podwyżkę wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w placówkach oświatowo – wychowawczych.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski poinformował, że środki finansowe w budżecie powiatu na 2009 r. na wynagrodzenia dla w/w grupy zawodowej będą zwiększone
o 3,9%, zgodnie z wytycznymi Ministra Finansów.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości wniosek Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Sekretarz Pani Małgorzata Łakomiec poinformowała, że w wyniku przeprowadzonej przez Departament Centralnych Ewidencji Państwowych MSWiA oceny stanu bezpieczeństwa informatycznego „Pojazd i Kierowca” stwierdzono średnie uchybienia dotyczące m.in. zabezpieczenia danych w przypadku zalania lub zatopienia pomieszczenia, w którym są przetwarzane dane osobowe, zainstalowania systemu alarmowego itp. W celu usunięcia wymienionych w piśmie MSWiA uchybień Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich zwróciła się do firmy „Mesko – Net” Sp. z o.o. o wycenę systemu alarmowego obejmującego pomieszczenia w Wydziale Komunikacji i Transportu wraz z klawiaturą szyfrującą, sygnalizatorem wewnętrznym i zewnętrznym oraz syntezerem powiadamiania o włamaniu. Następnie Pani Sekretarz zapoznała zebranych z ofertą złożoną przez w/w firmę.
Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich do zebrania ofert innych firm w omawianym zakresie. Dokumenty
w powyższej sprawie stanowią załącznik nr 10 i 11.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał pismo Dyrektora Wydziału Finansów
i Budżetu Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego (załącznik Nr 12) zawierające informację, że decyzją Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 21 października 2008 roku został zwiększony plan dotacji celowej w dziale 851 – ochrona zdrowia, w rozdziale 85111 – szpitale ogólne, w § 6430 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu o kwotę
2 760 000 zł. Powyższe środki przeznaczone są na dofinansowanie przedsięwzięcia inwestycyjnego „Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej im. Marii Curie – Skłodowskiej – budowa bloku operacyjnego”. Powyższe środki zostaną uruchomione pod warunkiem przedłożenia przez Ministra Rozwoju Regionalnego zgodnego oświadczenia stron Kontraktu Wojewódzkiego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2008. Środki budżetowe powinny być wydatkowane do końca 2008 r. i nie mogą być ujęte w wykazie wydatków, które nie wygasły
z upływem roku budżetowego.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych (załącznik Nr 13) zawierające prośbę o dokonanie przeniesień w planie wydatków na 2008 rok pomiędzy rozdziałami w dziale 801 i 854. Przeniesienie środków z w/w rozdziałów wynika z ruchu kadrowego w miesiącu wrześniu,
a mianowicie przeniesienie nauczycieli szkoły podstawowej do gimnazjum oraz długotrwałego zwolnienia wychowawcy internatu. Poinformowała, że wydział merytoryczny pozytywnie zaopiniował wnioskowane zmiany.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie przeniesień w planie wydatków na 2008 rok pomiędzy rozdziałami w dziale 801 i 854, zgodnie z pismem Dyrektora ZPS.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Dyrektora Technicznych Zakładów Naukowych (załącznik Nr 14), w którym w nawiązaniu do uchwały Nr 46/76/2008 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 23.09.2008 r. dotyczącej wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu lokalu o powierzchni 60,65 m2 w budynku TZN
z przeznaczeniem na prowadzenie sklepiku szkolnego dyrekcja TZN informuje, że
w wyniku remontu, przebudowy pomieszczenia przeznaczonego na sklepik, powierzchnia użytkowa pod wynajem zmniejszyła się z 60,65 m2 na 26, 29 m2. Najemca w sprawie zmniejszenia powierzchni użytkowej zwracał się dwukrotnie: po raz pierwszy 19.02.2007 r. (nie uzyskał zgody, ponieważ było to w trakcie roku szkolnego) i po raz drugi 15.09.2008r. W związku z powyższym Dyrektor zwrócił się o wyrażenie zgody na zawarcie umowy najmu lokalu przeznaczonego na sklepik szkolny o powierzchni 26,29 m2.
W związku ze zmiana przedmiotu przetargu Zarząd Powiatu zdecydował
o ponownym uruchomieniu procedury przetargowej na najem lokalu o powierzchni 26,29 m2 na sklepik szkolny.
Pan Artur Berus przedstawił pismo Mieszkańca Skarżyska – Kamiennej (załącznik nr 15) zawierające prośbę o nieodpłatne przekazanie 40 sztuk płyt chodnikowych rozbieranych przy ul. 11-go Listopada. Wnioskodawca wykorzysta płyty do utwardzenia wjazdu na swoją posesję, na terenie jego nieruchomości. Następnie odczytał opinię dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych zawierającą informację, że jednostka nie przekazuje prywatnym osobom materiałów pochodzących z rozbiórki dróg. W/w materiał jest wykorzystywany we własnym zakresie.
Zarząd Powiatu przyjął stanowisko Zarządu Dróg Powiatowych w omawianej sprawie.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
W tym punkcie posiedzenia nie wniesiono żadnych spraw.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ...........................................
2. J. Garbala …………………………...
3. A. Berus …………………………….
4. J. Ordyński …………………………..
Załączników 15:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie: zmiany Uchwały Nr 134/XX/2008 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 18 marca 2008 r. w sprawie określenia zadań powiatu z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych w 2008 r.,
Załącznik nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie: odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 4 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 13.10.2008 r.,
Załącznik nr 5 – pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, z dnia 16.10.2008 r.,
Załącznik nr 6 – pismo Naczelnika Wydziału Finansowego, z dnia 14.10.2008 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 10.10.2008 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Dyrektora Technicznych Zakładów Naukowych, z dnia
17.10.2008 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Skarżysku – Kamiennej, z dnia 03.10.2008 r.,
Załącznik nr 10 i 11– dokumenty dot. oceny stanu bezpieczeństwa informatycznego „Pojazd i Kierowca” przeprowadzonej przez Departament Centralnych Ewidencji Państwowych MSWiA,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Wydziału Finansów i Budżetu Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego, z dnia 21.10.2008 r.
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych, z dnia 20.10.2008 r.
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Technicznych Zakładów Naukowych, z dnia
10.10.2008 r.
Załącznik nr 15 – pismo Mieszkańca Skarżyska – Kamiennej, z dnia 17.09.2008 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów