Protokół Nr 46/2009
Protokół Nr 46/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 14 października 2009 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
5. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie informacji na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy
z uwzględnieniem realizacji zadań na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej na rok 2009.
2. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy
w Powiecie Skarżyskim do roku 2013.
b) zmiany uchwały Nr XIII/78/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 września 2003 r. w sprawie darowizny nieruchomości na rzecz Gminy Skarżysko – Kamienna,
c) wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2009 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
d) wyrażenia zgody na przyjęcie niektórych zadań z zakresu administracji rządowej.
3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2009 rok,
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia na „Udzielenie kredytu długoterminowego”.
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał porządek posiedzenia oraz zapytał
o uwagi.
Pani Jolanta Garbala wniosła o ujęcie w porządku posiedzenia punktu Przyjęcie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2008/2009.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął wniosek Pani Jolanty Garbali oraz porządek posiedzenia po zmianach.
Porządek posiedzenia po zmianach:
1. Przyjęcie informacji na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy
z uwzględnieniem realizacji zadań na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej na rok 2009.
2. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy
w Powiecie Skarżyskim do roku 2013.
b) zmiany uchwały Nr XIII/78/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 września 2003 r. w sprawie darowizny nieruchomości na rzecz Gminy Skarżysko – Kamienna,
c) wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2009 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
d) wyrażenia zgody na przyjęcie niektórych zadań z zakresu administracji rządowej.
3. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2009 rok,
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Udzielenie kredytu długoterminowego”.
4. Przyjęcie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2008/2009.
5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
6. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie informacji na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy
z uwzględnieniem realizacji zadań na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej na rok 2009 (załącznik nr 2).
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Pana Romana Białka – Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy oraz podkreślił, że do tego roku obok sprawozdania z działalności PUP, była również prezentowana corocznie Radzie Powiatu informacja o realizacji Powiatowego Programu Przeciwdziałania Bezrobociu i Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy. Ponieważ zmieniły się programy pomocowe i warunki ubiegania się o wsparcie finansowe, a także nastąpiły zmiany w ustawie o przeciwdziałaniu bezrobociu i instytucjach rynku pracy, w podsumowaniu ubiegłorocznej informacji zawarta była sugestia dotycząca rozważenia zakończenia realizacji obecnego programu i opracowanie nowego.
Pan Roman Białek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy poinformował, że na koniec września br. w Urzędzie zarejestrowanych było 7 240 osób a stopa bezrobocia na koniec sierpnia wyniosła 23,8. Zaznaczył, że sytuacja kryzysu gospodarczego nie ominęła również naszego kraju, co przekłada się na liczbę bezrobotnych. Obecnie zapowiedź zwolnień grupowych zgłosiły Zakłady Mesko, Kargo, a część drobniejszych przedsiębiorców nie przedłuża umów o pracę. Bezrobocie w Powiecie Skarżyskim ma tendencję wzrostową. W roku bieżącym Urząd dysponuje kwotą 23 099 100 zł. na realizację zadań z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej. W kwocie tej ponad
16 mln. zł. to środki z Funduszu Pracy, a ok. 7 mln. zł. to środki przeznaczone na aktywizację bezrobotnych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dla porównania Dyrektor podał, że w 2002 roku na aktywizację bezrobotnych przeznaczona była kwota 2 600 tys. zł. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia w urzędzie, poprawie stanu
i wyposażenia budynku jednostki oraz pomocy władz powiatu jest możliwe pozyskiwanie tak dużych środków na rzecz pomagania osobom bezrobotnym. Aktualnie Urząd Pracy realizuje 12 projektów, w tym dwa nakierowane na usprawnienie pracy jednostki tj. „Nowe kadry” i „Gotowi na zmiany”. Podsumowując Dyrektor poinformował, że ponad 3 tys. osób zostało zaktywizowanych. Środki PUP na bieżący rok w ok. 80% są zaangażowane.
Starosta zapytał, dlaczego wykorzystanie środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej wynosi jedynie 30%.
Pan Roman Białek wyjaśnił, że małe wykorzystanie wynika z faktu, iż ostatnie środki na ten cel wpłynęły w miesiącu wrześniu br. (kwota 2 700 000 zł.). Niemniej jednak zakładane jest pełne wykorzystanie środków na tą formę pomocy bezrobotnym.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w informacji:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu przyjął przedmiotową informację.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) przyjęcia Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy
w Powiecie Skarżyskim do roku 2013 (załącznik nr 3).
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski zaznaczył, że w związku ze zmianą w 2007 roku programów pomocowych i warunków ubiegania się o wsparcie finansowe obecny Powiatowy Program Przeciwdziałania Bezrobociu i Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy przyjęty Uchwałą Nr XIV/81/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 29 października 2003 r. przestał być aktualny. Następnie zwrócił się o przedstawienie głównych założeń programu.
Pan Roman Białek poinformował, że w ramach programu Urząd Pracy chce nakierować swoje działania na trzy istotne obszary: wspieranie rozwoju przedsiębiorczości, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i podniesienie jakości usług świadczonych przez PUP. W zakresie pierwszego obszaru działania PUP skupiają się na aplikowaniu o środki w ramach programów, z rezerwy budżetu państwa lub unii europejskiej. Środki te wykorzystywane są głównie dla bezrobotnych na utworzenie własnej działalności przez bezrobotnych oraz przedsiębiorców na tworzenie nowych miejsc pracy, staże, przygotowania zawodowe itp. W zakresie drugiego obszaru działania Urzędu Pracy to wspieranie i partnerstwo w projektach systemowych realizowanych przez ośrodki pomocy społecznej (MOPS i PCPR). Natomiast trzeci obszar to głównie udoskonalenie pracy Centrum Aktywizacji Zawodowej, które będzie wyodrębnione od 1 grudnia br. oraz uruchomienie
i funkcjonowanie Lokalnych Punktów Informacyjno Konsultacyjnych w gminach powiatu skarżyskiego. Punkty te zostaną uruchomione we wszystkich gminach oprócz Gminy Łącznej z powodu braku wolnego lokalu na ten cel. Obecnie ogłasza są przetargi na wykonanie robót budowlanych i dostawę sprzętu informatycznego do punktów.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do omawianego projektu oraz przyjęli go jednogłośnie.
b) zmiany uchwały Nr XIII/78/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia
11 września 2003 r. w sprawie darowizny nieruchomości na rzecz Gminy Skarżysko – Kamienna (załącznik nr 4),
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił projekt powyższej uchwały oraz odczytał uzasadnienie jej konieczności podjęcia. Poinformował, że zmiana dot. przeznaczenia darowizny nieruchomości uprzednio na prowadzenie działalności medycznej w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, a obecnie na cele pomocy społecznej. Prezydent Miasta Skarżyska – Kamiennej zaproponował utworzenie
w budynku będącym przedmiotem darowizny gminnego domu pomocy społecznej
z oddziałem hospicyjnym.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w projektu uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus
i Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższy projekt uchwały.
c) wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2009 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 5),
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz poinformował, że w wyniku ogłoszonego konkursu mającego na celu wyłonienie najkorzystniejszej oferty biegłego rewidenta, wpłynęło 6 ofert. Wszystkie oferty spełniały warunki określone w regulaminie konkursu, żadna z ofert nie została wykluczona. Zgodnie z zapisem § 9 ust. 2 i 3 regulaminu konkursu, podstawowym kryterium wyboru oferty stanowi jej cena, a za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która ma najniższą cenę. Najniższą cenę zaoferowało „AUXILIUM” Al. Pokoju 84, 31-564 Kraków, oferta ta spełniała wszystkie wymagane kryteria.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt uchwały, w wyniku przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie).
d) wyrażenia zgody na przyjęcie niektórych zadań z zakresu administracji rządowej (załącznik nr 6).
Referujący: Starosta – Pan Jerzy Żmijewski. Poinformował, że w dniu 5 lipca 2000 r. Wojewoda Świętokrzyski zawarł na czas nieokreślony porozumienie
z Zarządem Powiatu Skarżyskiego w sprawie przyjęcia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących przygotowania i przeprowadzenia poboru. Od czasu zawarcia porozumienia, uległa zmianie nazwa realizowanego zadania - obecnie nie jest to pobór, lecz kwalifikacja wojskowa. Ponadto utraciły moc lub dokonano nowelizacji wszystkich przepisów prawnych stanowiących podstawę zawarcia porozumienia. W związku z powyższym, Wojewoda Świętokrzyski pismem z dnia 14 września 2009 r. zwrócił się do Starosty Skarżyskiego z propozycją zawarcia nowego porozumienia w sprawie powierzenia niektórych zadań związanych
z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2010 r. według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały. Na realizację zadań zaplanowano określoną
w porozumieniu wysokość dotacji celowej. Zgodnie z art. 12 pkt 8a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) do wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej.
Uzyskanie zgody Rady Powiatu na zawarcie porozumienia w sprawie powierzenia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2010 r. jest więc konieczne. Starosta poinformował również, że Konwentu Starostów na posiedzeniu w dniu 22 września zgłosił wnioski
w zakresie wprowadzenia zmian w projekcie porozumienia proponowanego przez Wojewodę. Następnie odczytał odpowiedź Wojewody zawierającą informację, iż przedłożone propozycje nie mogą zostać uwzględnione.
Zarząd Powiatu przyjął powyższy projekt.
Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2009 rok (załącznik nr 7),
Powyższy projekt uchwały przedstawiła Skarbnik – Pani Alina Skuza. Omówiła zmiany, jakie wprowadza powyższa uchwała do budżetu oraz przedstawiła konieczność ich uwzględnienia.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
b) zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu
o udzielenie zamówienia na „Udzielenie kredytu długoterminowego” (załącznik nr 8).
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w walucie polskiej w wysokości 5 500 000 zł. na okres od dnia 31.12.2009 r. do 30.11.2011 r.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały podjął go jednogłośnie.
Ad. pkt. 4. Przyjęcie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2008/2009 (załącznik nr 9).
Powyższą informację przedstawiła Pani Jolanta Garbala. Podkreśliła, że zgodnie z art. 5a ust. 4 ustawy o systemie oświaty „organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego informację o stanie realizacji zadań oświatowych tej jednostki za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu
i egzaminów…”. Poinformowała, iż materiał ten składa się z trzech części:
I. Realizacji ustawowych zadań organu prowadzącego,
II. Wyniki z egzaminów zewnętrznych w szkołach ponadgimnazjalnych,
III. Realizacja lokalnej polityki oświatowej.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie powyższej informacji:
- za głosowało 5 osób (starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus i Pan Janusz Ordyński).
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął informację o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2008/2009.
Ad. pkt. 5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Pan Artur Berus przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 10) zawierające prośbę o przeniesienie między zadaniami środków finansowych na 2009 rok:
- zmniejszenie:
zadania „Przebudowa ul. Konarskiego w Skarżysku – Kamiennej” 123 000 zł.
- zwiększenie:
zadania „Przebudowa ul. Ekonomii w Skarżysku – Kamiennej” 123 000 zł.
Dyrektor uzasadnił wnioskowane przeniesienia między zadaniami podjętą decyzją
o wykonaniu robót uzupełniających na ul. Ekonomii.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie w/w przeniesień, zgodnie
z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych. Jednocześnie zobowiązano Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały wprowadzającego stosowne zmiany.
Pan Artur Berus zapoznał zebranych z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 11) zawierającym prośbę o przeniesienie miedzy paragrafami środków finansowych na 2009 rok:
- zmniejszenie:
§ 4610 „Koszty postępowania sądowego” 7 000 zł.
- zwiększenie:
§ 4010 „Wynagrodzenia osobowe pracowników” 7 000 zł.
Dyrektor uzasadnił wnioskowane zwiększenie § 4010 zatrudnieniem nowego pracownika.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie przeniesienia miedzy paragrafami środków finansowych na 2009 rok, zgodnie z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
Pan Artur Berus odczytał pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej
(załącznik nr 12) w którym z uwagi na zmianę organizacji ruchu samochodowego na terenie szpitala oraz w związku z koniecznością utwardzenia dróg dojazdowych do budynku szpitalnego, zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przekazanie na rzecz szpitala 20 t „destruktu asfaltowego”. Następnie odczytał opinię Zarządu Dróg Publicznych zgodnie z którą w chwili obecnej ZDP posiada około 60 t destruktu na placu przy spalarni ZOZ ul. Sokola.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej 20 t „destruktu asfaltowego”.
Skarbnik - Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 (załącznik nr 13) zawierające prośbę
o zwiększenie planu na 2009 r. o kwotę 150 000 zł. w podziale na poszczególne paragrafy:
Dział 854 rozdział 85403 § 4010 – 120 000 zł.
§ 4110 – 30 000 zł.
Brak środków w tym rozdziale spowodowany jest tym, iż od września br. została utworzona IX grupa wychowawcza w internacie oraz zwiększyły się zadania placówki w związku z powstaniem zajęć wczesnego wspomagania. Od września także wróciła do pracy nauczyciela przebywająca na urlopie macierzyńskim i utworzony został dodatkowy etat w obsłudze: opiekunka dzieci i młodzieży. To wszystko spowodowało zwiększenie kosztów płac. Po analizie wynagrodzeń na podstawie m-ca września br. będzie szkole brakowało ok. 170 000 zł. Dyrektor przewiduje, że zobowiązania
w rozdziale 85403 za XII wyniosą ok. 20 000 zł.
Zarząd Powiatu zdecydował przenieść z nadwyżki Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii kwotę 59 400 zł., w tym, z rozdziału 85421 § 4010 kwotę 12 250 zł. oraz z rozdziału 85403 § 4010 kwotę 17 750 zł. (razem 30 000 zł.) oraz z rozdziału 85421 § 4270 kwotę 29 400 zł. do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 na pokrycie zgłoszonego przez tą jednostkę niedoboru. Pozostaje ewentualnie do sfinansowania niedobór w kwocie 90 600 zł.
Pan Artur Berus odczytał pismo grupy radnych Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 14) zawierające wniosek o wprowadzenie do budżetu powiatu na 2010 rok zadania inwestycyjnego – „Przebudowa drogi powiatowej Nr 34478 Sadek – Kierz Niedźwiedzi”. Następnie odczytał pismo Zarządu Dróg Powiatowych zawierające informację, że do końca br. będzie opracowana dokumentacja projektowa wraz
z kosztorysem inwestorskim na to zadanie. Obecnie można podać jedynie przybliżony koszt tej inwestycji opierając się na długości drogi do przebudowy. Szacowana wartość tego zadania to ok. 8 mln. zł.
Zarząd Powiatu wskazał, że z uwagi na wysoki koszt realizacji tego zadania nie jest możliwe jego wykonanie jedynie ze środków finansowych budżetów samorządów. Jednocześnie uznano, iż przebudowa w/w drogi może zostać ujęta w budżecie na 2011 r. jeżeli zostanie uzyskane dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, 10% rezerwy Ministra Finansów lub innych środków pozabudżetowych.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pisma Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii (załączniki nr 15, 16, 17) dot.:
a) zgłoszenia nadwyżki środków w planie finansowym na 2009 rok w ogólnej kwocie 59 400 zł. Nadwyżka ta wynika z likwidacji z dniem 1 września 2009 r. Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 3 oraz odejścia z pracy 2 nauczycieli wychowawców MOS, a także rezygnacji z części zaplanowanych remontów ze względu na brak czasu oraz pracowników do wykonywania tychże remontów.
b) prośby o przyznanie dodatkowych środków w planie finansowym placówki na 2009 rok w dziale 801 rozdziale 80111 w paragrafach:
§ 4210 kwota 15 000 zł.,
§ 4300 kwota 5 000 zł.,
§ 6050 kwota 39 400 zł.
Niedobór w w/w paragrafach wynika ze zwiększonych nakładów na remont klatki schodowej tzn. dodatkowe malowanie farbą ognioodporną (zalecenia Państwowej Straży Pożarnej), podniesieniu cen za odprowadzane ścieki oraz bieżących napraw uszkodzonego sprzętu i wyposażenia palcówki wykonywanych we własnym zakresie.
c) przeniesienia środków w planie finansowym placówki na 2009 rok w dziale rozdział 80111 w paragrafach:
zmniejszenie § 4270 kwota 33 380 zł.
zwiększenie § 6050 kwota 33 380 zł.
Przeniesienie w/w środków jest niezbędne w celu zakończenia inwestycji (wg zalecenia Państwowej Straży Pożarnej) „zabudowa schodów ewakuacyjnych
w budynku MOS.
Skarbnik poinformowała Zarząd Powiatu, że zgłoszone przez nią wątpliwości na posiedzeniu w dniu 7 października 2009 r. zostały wyjaśnione z Naczelnikiem Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dobudowanie wyjścia ewakuacyjnego w budynku MOS przy ul. Legionów 131. Zarząd Powiatu wyraził również zgodę na dokonanie przeniesienia środków w planie finansowym placówki na 2009 rok w dziale rozdział 80111 w paragrafach:
zmniejszenie § 4270 kwota 33 380 zł.
zwiększenie § 6050 kwota 33 380 zł.
Ponadto Zarząd zdecydował przenieść z rezerwy oświatowej dla MOS kwotę łącznie 59 400 zł., w tym do rozdziału 80111 § 4210 kwotę 15 000 zł., do § 4300 kwotę
5 000 zł. i do § 6050 kwotę 39 400 zł. Natomiast zgłoszoną przez MOS nadwyżkę
w kwocie ogółem 59 400 zł. zdecydowano przenieść na pokrycie niedoboru środków finansowych w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 2.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy (załącznik nr 18) dotyczące zwiększenia planu wydatków PUP. Zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu z poprzedniego posiedzenia Dyrektor przedstawił szersze uzasadnienie zwiększenia limitu wydatków w planie finansowym na 2009 r. Ponadto poinformował, że środki przyznane na działalność Urzędu będą wykorzystane
w 100%. Na obecną chwilę jednostka nie posiada środków we własnym budżecie na dokonanie stosownych przeniesień.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedstawionymi wyjaśnieniami postanowił zwiększyć plan finansowy PUP na 2009 rok o kwotę 15 000 zł., zgodnie
z pismem dyrektora PUP. Środki na ten cel zostaną przesunięte z rozdz. 75075 § 2329.
Skarbnik – Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 19) zawierającym informację, iż w Rozdziale 85204 § 3310 występują braki spowodowane powstaniem nowych rodzin zastępczych oraz złożeniem przez nich wniosków o jednorazową pomoc finansową w związku z przyjęciem dzieci do rodziny zastępczej. Mając na uwadze przewidywany wzrost wydatków do końca 2009 r. Dyrektor zwróciła się z prośbą o zwiększenie środków finansowych w rozdziale 85204 § 3110 o kwotę 23 043,07 zł.
Zarząd Powiatu zdecydował zwiększyć środki finansowe dla Powiatowego Urzędu Pracy w rozdziale 85204 § 3110 o kwotę 23 043,07 zł. Środki te zostaną przesunięte z rozdz. 75075 § 2329.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury (załącznik nr 20) zawierające prośbę o wsparcie finansowe XXII Powiatowego Drużynowego Turnieju Szaradziarskiego Szkół Ponadgimnazjalnych. Następnie odczytała opinię wydziału merytorycznego zawierającą propozycję przyznania wnioskowanej kwoty na organizację turnieju.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wsparcie finansowe XXII Powiatowego Drużynowego Turnieju Szaradziarskiego Szkół Ponadgimnazjalnych w kwocie 400 zł. Środki z Dz. 921 rozdział 92105 § 4210.
Pani Jolanta Garbala odczytała pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury (załącznik nr 21) zawierające prośbę o pomoc i wsparcie finansowe organizacji Ogólnopolskiego Turnieju Recytatorskiego im. L. Staffa. Następnie przedstawiła opinię wydziału merytorycznego zgodnie, z którą środki w wysokości 1 000 zł. zostały zabezpieczone w ramach Powiatowego Kalendarza Imprez Kulturalnych, Sportowych i Turystycznych na 2009 rok.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wsparcie finansowe Ogólnopolskiego Turnieju Recytatorskiego im. L. Staffa w kwocie 1 000 zł. Środki z Dz. 921 rozdział 92105 § 4210.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 22) zawierające prośbę
o przydzielenie pracownika Starostwa Powiatowego do przeprowadzenia przetargu na wykonanie n/w prac w szkole:
budowa przyłącza cieplnego od strony Zakładów Metalowych do budynku szkolnego,
budowa węzła ciepłowniczego w budynku szkoły,
wykonanie instalacji elektrycznej węzła ciepłowniczego.
Ponadto dyrektor poinformowała, że szkoła nie posiada pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem w tym zakresie. W związku z niewystarczającą ilością środków finansowych jednostka nie jest w stanie zatrudnić osoby z zewnątrz do przeprowadzenia w/w przetargu. Inwestycja planowana jest do wykonania na bieżący rok kalendarzowy.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na oddelegowanie Pani Barbary Błach – podinspektora w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu celem udzielenia pomocy Dyrektorowi Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych w zakresie przeprowadzenia w/w przetargu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych (załącznik nr 23), w którym w związku z koniecznością sporządzenia dokumentacji kontraktowej na realizację dwóch projektów z konkursu 2009 „Uczenie się przez całe życie /Leonardo da Vinci”, zwróciła się z prośbą o założenie dwóch kont bankowych w walucie Euro, na które Narodowa Agencja przekaże środki:
a) Doskonalenie kwalifikacji zawodowych techników hotelarzy
i informatyków w Niemczech wartość projektu 83 404 euro,
b) Doskonalenie kwalifikacji zawodowych techników ekonomistów
w Niemczech wartość projektu 41 702 euro.
Jednocześnie zwróciła się z prośbą o przygotowanie w dwóch egzemplarzach dokumentacji niezbędnej do realizacji w/w projektów.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na założenie dwóch kont bankowych
w złotych. Ponadto zobowiązano Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki do przygotowania w dwóch egzemplarzach dokumentacji niezbędnej do realizacji w/w projektów.
Pan Artur Berus odczytał pisma:
a) „SIMKO” Spółdzielnia Inwalidów Zakład Pracy Chronionej (załącznik nr 24) zawierające prośbę o przekazanie 300 sztuk płytek chodnikowych, które są obecnie zdejmowane z ulicy 1 Maja. Płytki te zostałyby wykorzystane na utwardzenie gruntu na terenie Spółdzielni.
b) Mieszkańca Skarżyska Kościelnego (załącznik nr 25) zawierające prośbę
o przekazanie 100 szt. zużytych płyt chodnikowych, które chce wykorzystać do celów gospodarczych.
Następnie odczytał opinię Zarządu Dróg Powiatowych
Starosta wskazał, że w celu ujednolicenia dysponowania materiałami pozostałymi
z budowy dróg Dyrektor ZDP powinien opracować swoje zarządzenie regulujące tą kwestię.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna (załącznik nr 26), w którym w nawiązaniu do spotkania
w dniu 22.09.br. z Starostą, na którym jednym z punktów było zagospodarowanie terenu w Oś. Górna Kolonia w Skarżysku – Kamiennej, potwierdził możliwość realizacji zespołu garaży murowanych na działkach nr. ew. 16 i 14/1 u zbiegu ulic Osterwy – Chałubińskiego. W celu uzyskania decyzji o warunkach zabudowy na tę inwestycję, należy wystąpić z wnioskiem (zgodnie z art. 52 ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym) z mapą sytuacyjno – wysokościową, na której będzie między innymi wskazana droga wewnętrzna do obsługi garaży. Ponadto Prezydent podkreślił, że zainwestowanie na tym terenie nie tylko częściowo rozwiąże problem miejsc garażowych, lecz również uporządkuje działki od wielu lat niezagospodarowane.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego (załącznik nr 27) zawierające informację, iż Instytucja Zarządzająca RPOWŚ 2007 – 2013 nie posiada aktualnie wolnych środków na rachunku programowym RPOWŚ na lata 2007 – 2013 i w związku
z brakiem środków przeznaczonych na realizację programu nie realizuje płatności w trybie zaliczkowym. Przewidywane wpływy dotacji rozwojowej pozwolą jedynie dokonywać płatności na rzecz beneficjentów w trybie refundacyjnym. Sytuacja może poprawić się dopiero pod koniec 2009 r. W związku z powyższym Starostwo powinno zabezpieczyć w swoim budżecie środki na zapłatę faktury
w ramach realizowanych projektów, a następnie występować o refundację tych płatności z RPOWŚ 2007 – 2013. Skarbnik przypomniała, że w załączniku Nr 6 do budżetu powiatu „wieloletnie programy inwestycyjne” kwota 2 447 108 zł. na zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0591T w relacji Łączna – Jęgrzna – Gózd na terenie Gminy Łączna”, realizowane w ramach RPOWŚ, ujęta została jako środki unii europejskiej. Z uwagi na powyższe stwierdziła, że konieczne jest zwiększenie deficytu budżetu oraz zaciągnięcie kredytu w wysokości 2 447 108 zł.
Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektów uchwał Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
- upoważnienia Zarządu Powiatu do zaciągnięcia kredytu w wysokości 2 474 108 zł.,
- wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2009 r.
Pani Jolanta Garbala poinformowała, że dwie placówki: Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo i Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 przedłożyły projekty wniosków w ramach rządowego programu wspierania w latach 2009 – 2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I – III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia „Radosna szkoła” z prośbą o pozytywne zaopiniowania i wyrażenie zgody na przystąpienie do nich. Dodała również, że Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo przygotował wniosek na dofinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole w klasach I – III. W ramach tego wniosku nie wymagany jest wkład własny. Natomiast Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 składa wniosek na dofinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych (bez wkładu własnego) oraz utworzenie szkolnego placu zabaw (wymagany 50% wkład własny organu prowadzącego). Pani Jolanta Garbala wyjaśniła, że łączny koszt utworzenia szkolnego placu zabaw to kwota 63 771,56 zł., a środki finansowe w wysokości 50% należy zabezpieczyć w 2010 r., w ramach subwencji oświatowej. Pisma w powyższej sprawie stanowią załączniki nr 28, 29.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na złożenie w/w wniosków Zespół Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo i Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 w ramach rządowego programu wspierania w latach 2009 – 2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I – III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych
I stopnia „Radosna szkoła”.
Pani Jolanta Garbala zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (załącznik nr 30), zawierającym propozycję zmiany struktury stanowisk niepedagogicznych w poradni. Wyjaśniła, że zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu z dnia 28.05.2008 r. dotyczącą ograniczenia liczby pracowników administracji i obsługi jednostek oświatowych i oświatowo – wychowawczych powiatu, struktura organizacyjna poradni została dostosowana do wymaganego poziomu i obecnie wynosi 3,5 etatu. Jednocześnie Pani Jolanta Garbala przypomniała, że Zarząd Powiatu ustalił liczbę etatów pracowników niepedagogicznych PPP na poziomie nieprzekraczającym 4 etatów. Zgodnie z informacją Dyrektora przedstawiony projekt organizacyjny pozwoli na racjonalne wykorzystanie zasobów kadrowych poradni, uprości zasady odpowiedzialności na stanowiskach pracy, a także spowoduje zmniejszenie nakładu budżetowego na funkcjonowanie placówki.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedstawionym przez Dyrektora PPP projektem zmiany struktury stanowisk niepedagogicznych w poradni uznał go za celowy oraz postanowił zaakceptować.
Ad. pkt. 6. Sprawy różne.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski poinformował, że wraz z Wicestarostą uczestniczył w spotkaniu z Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej oraz związkami zawodowymi, na którym poruszane były sprawy dotyczące niskich wynagrodzeń pracowników tej jednostki. Przedstawione zostały wysokości wynagrodzeń
w poszczególnych grupach zawodowych i tak przeciętne uposażenie pielęgniarek wynosi 1 410 zł. (brutto), opiekunów 1 300 zł. (brutto), natomiast pokojowych
1 290 zł. (brutto). Biorąc pod uwagę specyfikę pracy w tej placówce, nieadekwatne do wykonywanej pracy wynagrodzenia oraz szczupłość środków finansowych budżetu DPS Dyrektor jednostki zwrócił się z wnioskiem o udzielenie dotacji na zwiększenie wynagrodzeń. Pismo Dyrektora DPS stanowi załącznik nr 31.
Zarząd Powiatu po dokonaniu analizy wysokości wynagrodzeń pracowników
w Domu Pomocy Społecznej postanowił przeznaczyć kwotę 91 460 zł. na wynagrodzenia i pochodne w tej jednostce. Środki te zostaną przesunięte z Działu 750 rozdział 75020 z zadania „e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JST,” które nie będzie realizowane w bieżącym roku. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania projektu uchwały wprowadzającego stosowne zmiany w budżecie powiatu.
W związku z otwarciem kompleksu sportowego przy Zespole Szkół Publicznych w Skarżysku Kościelnym, zbudowanego w ramach programu „ORLIK 2012” Zarząd Powiatu postanowił ufundować dla młodzieży tej szkoły 3 piłki
o wartości ok. 150 zł. (środki z działu 926 rozdział 92605 § 4210).
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ……………………….
2. J. Garbala ………………………..
3. A. Berus …………………………
4. J. Ordyński ………………………
Załączników 31:
Załącznik nr 1 – lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – informacja na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy
z uwzględnieniem realizacji zadań na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej na rok 2009,
Załączniki nr 3 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: przyjęcia Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Rynku Pracy w Powiecie Skarżyskim do roku 2013,
Załącznik nr 4 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany uchwały Nr XIII/78/2003 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 11 września 2003 r. w sprawie darowizny nieruchomości na rzecz Gminy Skarżysko – Kamienna,
Załącznik nr 5 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za 2009 rok w Zespole Opieki Zdrowotnej w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na przyjęcie niektórych zadań z zakresu administracji rządowej,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian
w budżecie powiatu na 2009 rok,
Załącznik nr 8 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zatwierdzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Udzielenie kredytu długoterminowego”,
Załącznik nr 9 – informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2008/2009,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 06.10.2009r.
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z dnia 06.10.2009r.
Załączniki nr 12 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 24.09.2009 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2, z dnia 12.10.2009 r.,
Załącznik nr 14 – pismo grupy radnych Powiatu Skarżyskiego, z dnia 11.09.2009 r.,
Załącznik nr 15, 16, 17 – trzy pisma Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii, z dnia 13.10.2009 r.
Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy, z dnia 13.10.2009 r.
Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, z dnia 09.10.2009 r.
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury, z dnia 18.09.2009 r.,
Załącznik nr 21 – pismo Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury, z dnia 06.10.2009 r.
Załącznik nr 22 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych,
z dnia 08.10.2009 r.
Załącznik nr 23 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, z dnia 06.10.2009 r.
Załącznik nr 24 – pismo „SIMKO” Spółdzielnia Inwalidów Zakład Pracy Chronionej, z dnia 29.09.2009 r.
Załącznik nr 25 – pismo Mieszkańca Skarżyska Kościelnego, z dnia 08.10.2009 r.
Załącznik nr 26 – pismo Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna, z dnia 28.09.2009 r.
Załączniki nr 27 – pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, z dnia 13.10.2009 r.
Załącznik nr 28 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2, z dnia 09.10.2009 r.
Załącznik nr 29 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo, z dnia 12.10.2009 r.
Załącznik nr 30 – pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, z dnia 05.08.2009 r.
Załącznik nr 31 - pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej, z dnia 13.10.2009 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów