Protokół Nr 37/2010
Protokół Nr 37/2010
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniach 1 i 2 września 2010 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
• Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
4. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
5. Janusz Ordyński - Członek Zarządu Powiatu
• Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
Listy obecności stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia pomieszczenia w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej,
c) upoważnienia Pani Bożeny Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej,
d) zaopiniowania „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014”,
e) zaopiniowania aktualizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Łączna na lata 2010 – 2013 z uwzględnieniem lat 2014 – 2017”
2. Podjęcie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych)
b) ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Technicznych).
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski odczytał proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Wicestarosta wystąpił z wnioskiem o zdjęcie z porządku posiedzenia pkt. 2b), z uwagi na zaistniałe wątpliwości.
Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porządek posiedzenia, postanawiając wykreślić
pkt. 2b.
Porządek posiedzenia, po zmianie:
1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
b) upoważnienia Pani Bożeny Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej,
c) zaopiniowania „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014”,
d) zaopiniowania aktualizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Łączna na lata 2010 – 2013 z uwzględnieniem lat 2014 – 2017”
3. Podjęcie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych)
b) ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Technicznych).
4. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
5. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r. (załącznik nr 3),
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła powyższy projekt uchwały, omawiając ujęte
w nim zmiany do budżetu powiatu.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
b) upoważnienia Pani Bożeny Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 4),
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz poinformował, że w związku z podjęciem działań dotyczących opracowania Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych zachodzi konieczność upoważnienia Pani Bożeny Burchart – Dyrektora PCPR.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
c) zaopiniowania „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014” (załącznik nr 5),
Referujący: Pan Artur Berus. Uchwała ta zawiera pozytywną opinię do w/w programu
w wersji poprawionej.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
d) zaopiniowania aktualizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Łączna na lata 2010 – 2013 z uwzględnieniem lat 2014 – 2017” (załącznik nr 6)
Referujący: Pan Artur Berus. Uchwała ta zawiera pozytywną opinię do w/w programu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 2. Podjęcie decyzji Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) zmiany decyzji w sprawie wygaśnięcia i ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych) (załącznik nr 7)
Referujący: Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. Mając na uwadze, iż statutowa działalność Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych prowadzona jest w budynkach położonych na działce nr 1/130 zasadne jest ustanowienie trwałego zarządu także dla budynku warsztatowego znajdującego się na tej działce.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w decyzji:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzję w powyższej sprawie.
b) ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Technicznych) (załącznik nr 8)
Referujący: Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz. W związku z Uchwałą Nr 313 /XLVII/2009 Rady Powiatu Skarżyskiego z dnia 17 grudnia 2009 r. Centrum Kształcenia Praktycznego
w Skarżysku – Kamiennej zostało włączone do Zespołu Szkół Technicznych w Skarżysku – Kamiennej. Tym samym stwierdził, że zasadnym się stało wydanie przedmiotowej decyzji.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie w/w decyzji:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala, Pan Artur Berus oraz Pan Janusz Ordyński)
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął decyzję w powyższej sprawie.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 9) dotyczące wniosku o dofinansowanie projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością powiatu skarżyskiego” w ramach RPOWŚ 4.2. Naczelnik poinformowała, że Zarząd Województwa Świętokrzyskiego na posiedzeniu w dniu 31.08.2010 r. dokonał wyboru projektów ramach konkursu dla działania 4.2 RPOWŚ na lata 2007 – 2013. Złożony przez Powiat Skarżyski wniosek o dofinansowanie znalazł się na liście wybranych projektów na drugiej pozycji uzyskując 69 punktów po ocenie merytorycznej.
Zarząd Powiatu przyjął powyższe do wiadomości.
Starosta odczytała kolejne pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 10) dotyczące wniosku o dofinansowania projektu „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej będących własnością powiatu skarżyskiego” w ramach programu priorytetowego system zielonych inwestycji część 1) – zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej będących własnością powiatu skarżyskiego”. Naczelnik poinformowała, że wniosek
o dofinansowanie projektu jw. został pozytywnie oceniony przez NFOŚiGW. Oficjalnie pismo
w tej sprawie jest na etapie przygotowania w NFOŚiGW. Obecnie zgodnie z dokumentacją projektową NFOŚiGW przygotowuje listę rankingową projektów. W dniu 01.09.2010 r. Pani Ewa Polkowska z NFOŚiGW telefonicznie potwierdziła, że niezależnie od miejsca na liście rankingowej wszystkie pozytywnie ocenione wnioski będą wybrane do dofinansowania z uwagi na to, że kwota alokacji jest większa niż kwota wynikająca ze wszystkich złożonych wniosków. Oznacza to, że wniosek złożony przez nasz urząd może liczyć na dofinansowanie. Wcześniej powiat będzie zaproszony do negocjacji warunków umowy.
Zarząd Powiatu przyjął powyższe do wiadomości.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 11) zawierające prośbę o opinię w sprawie powierzenia stanowiska kierownika Centrum Kształcenia Praktycznego w ZST panu Ryszardowi Salacie. W uzasadnieniu Dyrektor podał, że Pan Ryszard Salata od wielu lat pełni funkcję wicedyrektora Centrum Kształcenia Praktycznego oraz jest doświadczonym nauczycielem zawodu.
Zarząd Powiatu wyraził pozytywną opinię w zakresie powierzenia stanowiska kierownika Centrum Kształcenia Praktycznego w Zespole Szkół Technicznych panu Ryszardowi Salacie.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Jolanta Garbala przedstawiła pisma:
- Dyrektora Bursy Szkolnej (załącznik nr 12) zawierające prośbę o oddelegowanie przedstawiciela Starostwa Powiatowego do pracy w komisji dokonującej przekazania majątku Bursy Szkolnej Zespołowi Placówek Edukacyjno – Wychowawczych,
- Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 (załącznik nr 13) zawierające prośbę o wyznaczenie przedstawiciela starostwa jako członka komisji przekazującej mienie Ośrodka do Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych.
Zarząd Powiatu wskazał, że stosownie do przeprowadzonej w dniu 12.08.2010 r. rozmowy Starosty z Panią Marzanną Wilczyńską – Dyrektorem Bursy Szkolnej, w obecności głównej księgowej oraz wspólnych ustaleń zamknięcie ksiąg rachunkowych wraz z inwentaryzacją
i przekazaniem majątku placówek powinno nastąpić z dniem 31.08.2010 r. przez komisję powołaną przez dyrektorów jednostek.
Członek Zarządu Powiatu – Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 14) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na wynajem od 01.09.2010 r. do 31.08.2013 r. pomieszczenia o powierzchni ok. 35 m2 firmie PHU „TESKA” Andrzej Wilczyński na prowadzenie działalności gospodarczej.
Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu do przygotowania stosownego projektu uchwały w powyższej sprawie.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 2 (załącznik nr 15) dotyczące organizacji dowozu uczniów do ośrodka. Dyrekcja jednostki planuje zorganizować dowóz dzieci do placówki w roku szkolnym 2010 – 2011. Placówka dysponuje samochodem Volkswagen, zakupionym w 2007 r., o liczbie miejsc przewozowych 8+1, spełniającym wymogi techniczne do przewozu osób niepełnosprawnych.
W roku szkolnym 2009 – 2010 do ośrodka dzieciaki dowożone były transportem z Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo. Istnieje obawa rodziców, iż w tym roku szkolnym będzie to niemożliwe. Dlatego też dyrekcja zwróciła się z prośbą o rozważenie konieczności organizacji dowozu i podpisanie stosownych umów. Pani Jolanta Garbala poinformowała, że do placówki dowożonych jest siedmioro dzieci, w tym pięcioro z Gminy Skarżysko – Kamienna, jedno z Gminy Mirzec i jedno z Gminy Suchedniów. Dyrektor zaproponowała wystąpienie do gmin o zawarcie umowy na pokrycie kosztów dowozu. Zwróciła uwagę na załączoną do pisma kalkulację miesięcznych kosztów dowozu dzieci tj. kwota 25 467,10 zł., wskazując, że jej zdaniem są to zdecydowanie zawyżone koszty. Podała
przykładowo, iż gmina Suchedniów płaci za dowóz siedemnastu dzieci kwotę 17 400 zł., co stanowi 1 338 zł. za dowóz jednego dziecka. Natomiast Dyrektor w przedstawionej kalkulacji wyliczyła koszty dowozu jednego dziecka z Gminy Suchedniów na kwotę 6 586,32 zł.
W związku z tym uznała, że wątpliwym jest wyrażenie zgody przez gminy na finansowanie tych kosztów. Podkreśliła również, iż docelowo zasadnym byłoby zlokalizowanie transportu
w jednym ośrodku, co znacznie pomniejszyłoby koszty dowozu dzieci do ośrodków.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe pismo. Z uwagi na zaistniałe wątpliwości Zarząd postanowił odłożyć podjęcie decyzji w tym zakresie.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 16) zawierające prośbę o wytypowanie kandydatur do nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty. Zgodnie z komunikatem Kuratora Oświaty z dnia
23 sierpnia 2010 r. termin składania wniosków o przyznanie w/w nagrody dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej upływa 10 września 2010 r. Następnie Pani Jolanta Garbala zaproponowała wytypowanie Pana Pawła Buryło – Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego stwierdzając, że jego praca na stanowisku dyrektora szkoły zasługuje na wyróżnienie. Zwróciła uwagę m.in. na działania w zakresie pozyskiwania środków unijnych.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski zaproponował kandydaturę Pani Jolanty Nowickiej – Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych, wskazując na jej zaangażowanie oraz efekty pracy jako dyrektora jednostki oświatowej.
Zarząd Powiatu wytypował do nagrody Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty dwóch dyrektorów:
• Pana Pawła Buryło – Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego,
• Panią Jolantę Nowicką – Dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 17) dotyczące powierzenia stanowiska wicedyrektora szkoły Pani Irenie Chmielnickiej. Dyrektor w odniesieniu do pisma z dnia 16.08.2010 r. w sprawie wydania opinii odnośnie powierzenia stanowiska wicedyrektora szkoły Pani Irenie Chmielnickiej oraz negatywnej opinii Zarządu Powiatu zawartej w piśmie z dnia 23.08.2010 r. poinformowała, iż podtrzymuje swoją propozycję w oparciu o opinię Rady Pedagogicznej ZSTM. Rada Pedagogiczna podczas posiedzenia w dniu 26.08.2010 r. większością głosów poparła w/w kandydaturę. Pani Jolanta Garbala stwierdziła, że Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych nadal lekceważy opinie Zarządu Powiatu dotyczące organizacji pracy
w kierowanej przez nią placówce. Podejmuje działania wbrew lokalnej polityce oświatowej. Przypomniała postawę Pani Dyrektor Marty Sosińskiej podczas reorganizacji sieci szkół oraz jej samowolne działania w zakładaniu szkoły regionalnej. Jej zdaniem zmiana wicedyrektora ZSTM po roku pracy (dotychczas była Pani Barbara Płusa) jest działaniem prowadzącym do odbudowy dawnego TZN. Powołanie byłej wicedyrektorki TZN Pani Ireny Chmielnickiej ten fakt potwierdza. Pani Jolanta Garbala wskazała na nierówne traktowanie nauczycieli byłego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4 i byłego TZN. Przytoczyła dane dotyczące ilości nauczycieli
z poszczególnych zespołów przebywających na urlopach zdrowotnych, tych którzy otrzymali odprawy z powodu braku pracy i tych którzy pracują na ograniczonych etatach. Zaproponowała, aby Zarząd Powiatu wystosował do Pani Dyrektor pismo w którym zostanie zawarte zaniepokojenie organu prowadzącego działaniami Pani Dyrektor w obszarze polityki kadrowej (sprawa w sądzie pracy) oraz organizacji procesu edukacyjnego (skarga absolwentów).
Zarząd Powiatu podtrzymał swoje stanowisko w zakresie powierzenia stanowiska wicedyrektora szkoły Pani Irenie Chmielnickiej (negatywna opinia). Jednocześnie Zarząd postanowił wystosować pismo do Dyrektor ZSTM wyrażające zaniepokojenie organu prowadzącego działaniami Pani Dyrektor w obszarze polityki kadrowej (sprawa w sądzie pracy) oraz organizacji procesu edukacyjnego (skarga absolwentów).
Pani Jolanta Garbala zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo (załącznik nr 18) zawierającym propozycję struktury organizacyjnej, rozpoczynającego swoją pracę 1 września 2010 r., Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych. Pani Jolanta Garbala zwróciła uwagę na zbyt rozbudowaną strukturę organizacyjną szczególnie w kadrze kierowniczej (trzy stanowiska wicedyrektorów oraz kierownik praktycznej nauki zawodu). Poinformowała, że wg. wcześniejszych ustaleń
w strukturze jednostki miały zostać uwzględnione dwa stanowiska wicedyrektorów.
Zdaniem Zarządu Powiatu przyszła Pani Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych zbyt późno przedstawiła Zarządowi do zaopiniowania strukturę organizacyjną (30.08.2010 r.). Zarząd Powiatu negatywnie opiniuje przedstawioną strukturę organizacyjną ZPEW. Ponadto Zarząd zobowiązał Panią Dorotę Małek – Nowak – Dyrektora ZPEW do ponownego przedstawienia struktury organizacyjnej placówki z uwzględnieniem uwag Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz poinformował, że Kierownik Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy Społecznej, w związku z trwającymi pracami remontowymi tj. termomodernizacją budynku będącego siedzibą jednostki (ul. Tysiąclecia 22
w Skarżysku – Kamiennej), zwróciła się z prośbą o odpowiednie zabezpieczenie okien na parterze obiektu. Obecnie w oknach tych zamontowane są kraty, które będą usunięte. Mając na uwadze dokumentację placówki oraz bezpieczeństwo Kierownik zaproponowała zainstalowanie rolet antywłamaniowych. Wicestarosta poinformował, że w projekcie termomodernizacji w/w budynku ujęto wymianę okien na okna z szybami antywłamaniowymi. W świetle powyższego niezasadny jest montaż rolet antywłamaniowych. Taką też odpowiedź w przedmiotowej sprawie otrzymała Pani Kierownik PŚDSS.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższe.
Posiedzenie Zarządu Powiatu odbyte w dniu 02.09.2010 r.
Ad. pkt. 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 19) zawierającym informację o posiadanym numerze konta. Jednocześnie Dyrektor zwróciła się z prośbą o przekazanie transzy zabezpieczającej potrzeby na wynagrodzenia w wysokości 500 000 zł. Zdaniem Skarbnika po przeanalizowaniu potrzeb oraz środków finansowych łączonych jednostek w nowo powstały Zespół Placówek podana przez Dyrektora kwota transzy jest zdecydowanie zbyt wysoka. Następnie odczytała opinię Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, zgodnie z którą przekazanie transzy jest w kwocie 200 000 zł zasadne (wypłaty dla nauczycieli na dzień 01.09.2010 r., bez pochodnych i innych składników oraz wynagrodzeń administracji). Kwota ta została telefonicznie ustalona z główną księgową.
Zarząd Powiatu zdecydował o przekazaniu zaliczkowo do nowo powstałej jednostki Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych kwoty 200 000 zł. na wynagrodzenia. Ponadto Zarząd oczekuje uzasadnienia od Dyrektora ZPEW odnośnie wyliczenia kwoty 500 000 zł. jako transzy zabezpieczającej potrzeby na wynagrodzenia.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych (załącznik nr 20) zawierające prośbę o przekazanie środków finansowych
w kwocie 21 868,59 zł. po byłej Bursie Szkolnej (fundusz socjalny) oraz środków finansowych 5 066,25 zł. zdeponowanych tytułem (rachunek funduszu socjalnego) na podane w piśmie konto.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Skarbnik – Pani Alina Skuza odczytała pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych (załącznik nr 21). W związku z Uchwałą Rady Powiatu Skarżyskiego Nr 313/XLVII/2009 z dnia
17 grudnia 2009 roku i włączeniem Centrum Kształcenia Praktycznego do ZST, Dyrektor zwrócił się z prośbą o przekazanie niewykorzystanych środków przez CKP z ZFŚS w kwocie 37,43 zł. oraz rachunku dochodów własnych w kwocie 476,66 zł. na rachunek ZFŚS oraz rachunek dochodów własnych ZST o podanych w piśmie numerach.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prośbę zawartą w powyższym piśmie.
Skarbnik - Pani Alina Skuza zapoznała zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu (załącznik nr 22) zawierającym prośbę o dokonanie zmian
w budżecie między zadaniami w inwestycjach wieloletnich w Dziale 750 rozdziale 75020 § 6050. Niedobór środków finansowych w kwocie 400 zł. występuje w zadaniu p.n. „budowa garażu wraz z instalacją elektryczną dla potrzeb Starostwa”, a dotyczy nadzoru inwestorskiego. Naczelnik zaproponowała uzupełnienie tych środków z zadania p.n. „Rozbudowa wraz
z dociepleniem ścian zewnętrznych budynku Starosta Powiatowego w Skarżysku – Kamiennej”.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w budżecie między zadaniami
w inwestycjach wieloletnich w Dziale 750 rozdziale 75020 § 6050, zgodnie z pismem Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu.
Skarbnik - Pani Alina Skuza przedstawiła pismo inspektora ds. kadr i szkolenia zawodowego (załącznik nr 23). W związku z zawarciem w dniu 29 czerwca 2010 r. kolejnej umowy Nr 1/2010 z Obwodem Lecznictwa Kolejowego w Skarżysku – Kamiennej na sprawowanie opieki profilaktycznej nad pracownikami Starostwa Powiatowego w Skarżysku – Kam. i związanym z tym wzrostem ceny za 1 badanie profilaktyczne, a także w związku ze wzrostem zatrudnienia w okresie od. 01.01.2010 r. do 03.08.2010 r., zwróciła się z prośbą
o zwiększenie planu finansowego o kwotę 1 200 zł. (§ 4280) przeznaczoną na badania profilaktyczne pracowników Starostwa oraz o kwotę 1 600 zł. (§ 3020) z przeznaczeniem na refundację kosztów zakupu okularów korygujących wzrok pracownikom zatrudnionym na stanowiskach pracy wyposażonych w monitor ekranowy. W związku z występującą różnicą między planem finansowym ZFŚS w budżecie roku bieżącego, a kalkulacją odpisu po uwzględnieniu zmian zatrudnienia w ciągu roku oraz kwotą odpisu zwróciła się o zwiększenie planu finansowego:
- w Dz. 020 rozdz. 02002 § 4440 o kwotę 38 zł.,
- w Dz. 853 rozdz. 85321 § 4440 o kwotę 133 zł.,
- w Dz. 750 rozdz. 75020 § 4440 o kwotę 6 644 zł.
Po przeprowadzonej analizie Skarbnik zaproponowała dokonanie zmian w planie finansowym jednostki budżetowej Starostwo Powiatowe następująco:
Zmniejszenia:
- Dz. 020 rozdz. 02002 § 3020 kwota 38 zł.,
- Dz. 853 rozdz. 85321 § 4210 kwota 133 zł.,
- Dz. 700 rozdz. 70005 § 4210 kwota 9 444 zł.
Razem 9 615 zł.
Zwiększenia:
- Dz. 020 rozdz. 02002 § 4440 kwota 38 zł.,
- Dz. 853 rozdz. 85321 § 4440 kwota 133 zł.,
- Dz. 750 rozdz. 75020 § 3020 kwota 1 600 zł.
- Dz. 750 rozdz. 75020 § 4280 kwota 1 200 zł.
- Dz. 750 rozdz. 75020 § 4440 kwota 6 644 zł.
Razem 9 615 zł.
W świetle w/w potrzeb oraz przedstawionego uzasadnienia dokonania przesunięć środków finansowych Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie finansowym jednostki budżetowej Starostwo Powiatowe, zgodnie z propozycją Skarbnika Powiatu.
Skarbnik – Pani Alina Skuza przestawiła pismo Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy (załącznik nr 24) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na dokonanie przeniesień środków finansowych pomiędzy paragrafami planu finansowego na rok 2010 po stronie wydatków w rozdziale 85203. Zmiany wynikają z potrzeby zabezpieczenia środków finansowych na pokrycie kosztów zakupu energii cieplnej i elektrycznej, kosztów szkoleń pracowników, usług remontowych samochodu służbowego oraz odnowienia certyfikatu programu Płatnik.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie wnioskowanych przeniesień, zgodnie z pismem Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy. Jednocześnie zobowiązano Skarbnika do przygotowania projektu uchwały wprowadzającego stosowne zmiany do budżetu powiatu.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo rzecznika prasowego Starostwa (załącznik nr 25) dotyczące rozważenia przez Zarząd Powiatu propozycji złożonej przez spółkę STARPRESS z siedzibą w Starachowicach, wydawcy „Tygodnika Skarżyskiego”, w zakresie podpisania umowy na zamieszczanie na łamach gazety informatora samorządowego. Zaproponowane warunki umowy obejmują cenę w wysokości 280 zł. netto (341,60 zł. brutto) za każdą publikację. Zgodnie z proponowaną umową na zlecenie Starostwa gazeta publikowałaby dwa razy w miesiącu informator samorządowy, co oznacza, że miesięczna należność za realizację umowy wynosiłaby 683,20 zł. brutto. Umowa obejmowałaby okres od 1 września 2010 roku do
31 grudnia 2010 r. na łączną kwotę 2 732,80 zł. brutto. Naczelnik zaproponowała przeznaczenie na ten cel środków z działu 750, rozdział 75075 § 4300 zaplanowane na wykonanie i zakup gadżetów promocyjnych. Zadanie to na obecną chwilę nie zostało zrealizowane.
Mając na uwadze prowadzenie przez Powiat Skarżyski szerokiej działalności informacyjnej adresowanej do jak największego grona mieszkańców powiatu, jak również preferencyjne warunki cenowe zaproponowane przez firmę STARPRESS Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie umowy z w/w firmą na publikację informatora powiatowego w „Tygodniku Skarżyskim”. Jednocześnie Zarząd zdecydował o następujących warunkach umowy:
- okres trwania umowy od 1 września 2010 roku do 31 grudnia 2010 r., na łączną kwotę
2 732,80 zł. brutto,
- umowa obejmować będzie publikację ośmiu informatorów, zamieszczanych na łamach gazety w terminach uzgadnianych przez redakcję i starostwo.
Ustalono również, że środki na ten cel zostaną przeznaczone z działu 750, rozdział 75075 § 4300.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu (załącznik nr 26) dotyczące projektu partnerskiego „Kompleksowe wsparcie kobiet aktywnych” współfinansowanego z EFS w ramach POKL 6.2 realizowanego z Akademią Przedsiębiorczości Sp. z o.o. z siedzibą w Starachowicach. Naczelnik poinformowała, że Akademia Przedsiębiorczości zwróciła się z wnioskiem o wyznaczenie dwóch osób do udziału
w pracy Komisji Oceny Wniosków (rekrutacyjnych oraz do oceny biznesplanów). Wyznaczone osoby będą zobowiązane do przekazania swoich dokumentów aplikacyjnych (CV, kserokopie dyplomów, dane osobowe) do akademii Przedsiębiorczości na odpowiednich drukach. Jednocześnie ze względu na długotrwałą nieobecność w pracy pani Katarzyny Ciok, którą Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 10 lutego br. wyznaczył do kontaktów z Akademią Przedsiębiorczości w przedmiotowej sprawie, zwróciła się z prośbą o wyznaczenie nowej osoby. Zgodnie z zawartą umową partnerską na rzecz realizacji projektu, osoba wyznaczona do kontaktów wchodzi w skład zespołu zadaniowego.
Zarząd Powiatu wyznaczył Panią Małgorzatę Łakomiec – Sekretarza Powiatu oraz Panią Ewę Urban – Naczelnika Wydziału Rozwoju do udziału w pracy Komisji Oceny Wniosków. Ponadto Zarząd postanowił wyznaczyć do kontaktów z Akademią Przedsiębiorczości Panią Ewę Urban – Naczelnika Wydziału Rozwoju.
Wicestarosta – Pan Leszek Lepiarz przedstawił pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 27) zawierające prośbę o wyrażenie zgody na zawarcie umowy na bezpłatne użyczenie pomieszczenia w szkole przeznaczonego na gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej i siedzibę NZOZ-u „Medycyna Szkolna” na okres 36 miesięcy. Następnie poinformowała, że Zarząd Powiatu na posiedzeniu odbytym w dniu 22 marca 2007 r. wyraził zgodę na nieodpłatne użyczenie gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej znajdujących się w placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski dla Niepublicznego Zakładu Medycyny Szkolnej s.c. Jednocześnie zaznaczono, że warunkiem niezbędnym do realizacji przez dyrektorów placówek umów użyczenia jest spełnienie przez spółkę wszelkich wymogów formalnych obowiązujących w tym zakresie, w tym podpisanie kontraktu z Oddziałem Świętokrzyskim NFZ. Wicestarosta zwrócił uwagę, że w decyzji Zarządu nie została wyrażona zgoda na bezpłatne użyczenie pomieszczenia w II LO z przeznaczeniem na siedzibę NZOZ-u „Medycyna Szkolna”.
Zarząd Powiatu podtrzymał swoje stanowisko przyjęte na posiedzeniu w dniu 22 marca 2007 r. dotyczące wyrażenia zgody na nieodpłatne użyczenie gabinetów profilaktyki zdrowotnej
i pomocy przedlekarskiej znajdujących się w placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Skarżyski dla Niepublicznego Zakładu Medycyny Szkolnej s.c. Jednocześnie Zarząd nie wyraził zgody na bezpłatne użyczenie pomieszczenia w II LO z przeznaczeniem na siedzibę NZOZ-u „Medycyna Szkolna”.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Skarbnik – Pani Alina Skuza poinformowała, że w związku ze zmianą przepisów prawnych dot. przeprowadzania inwentaryzacji, m.in. Rozporządzania Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. Nr 128, poz. 861), konieczne jest ustalenie składu głównej komisji inwentaryzacyjnej oraz przeszkolenie pracowników. Zdaniem Skarbnika przewodniczącym komisji nie powinien być członek Zarządu Powiatu lecz osoba z kadry kierowniczej. Zaproponowała również skierowanie osób wyznaczonych do głównej komisji inwentaryzacyjnej na szkolenie, którego tematem jest inwentaryzacja jako element systemu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych.
Zarząd Powiatu postanowił, że w skład głównej komisji inwentaryzacyjnej Starostwa Powiatowego wejdą:
• Pani Nina Kuśmierczyk (Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej)– jako przewodnicząca,
• Pani Anna Kotwica (Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki) – członek komisji,
• Pani Ewelina Gluza (Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych) – członek komisji,
• Pan Tadeusz Babicz ( Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu),
• Pan Waldemar Misztal (Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami – członek komisji.
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz ………………………
2. J. Garbala ……………………….
3. A. Berus …………………………
4. J. Ordyński ………………………
Załączników 27:
Załącznik nr 1, 2 – listy obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załączniki nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2010 r.,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pani Bożeny Burchart – Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zaopiniowania „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn na lata 2009 – 2014”
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zaopiniowania aktualizacji „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Łączna na lata 2010 – 2013 z uwzględnieniem lat 2014 – 2017”,
Załącznik nr 7 – decyzja Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: zmiany decyzji w sprawie wygaśnięcia i ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Transportowo – Mechatronicznych),
Załącznik nr 8 – decyzja Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: ustanowienia trwałego zarządu (Zespół Szkół Technicznych),
Załącznik nr 9 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 31.08.2010 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 01.09.2010 r.,
Załącznik nr 11 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 24.08.2010 r.,
Załącznik nr 12 – pismo Dyrektora Bursy Szkolnej, z dnia 26.08.2010 r.,
Załącznik nr 13 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1, z dnia 26.08.2010 r.,
Załącznik nr 14 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 17.08.2010 r.
Załącznik nr 15 – pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 2, z dnia 18.08.2010 r.,
Załącznik nr 16 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia
24.08.2010 r.
Załącznik nr 17 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia 26.08.2010 r.
Załącznik nr 18 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Specjalnych dla Niepełnosprawnych Ruchowo, z dnia 24.08.2010 r.,
Załącznik nr 19 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 01.09.2010 r.,
Załącznik nr 20 – pismo Dyrektora Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych, z dnia 01.09.2010 r.,
Załącznik nr 21 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych, z dnia 01.09.2010 r.,
Załącznik nr 22 – pismo Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, z dnia 27.08.2010 r.,
Załącznik nr 23 – pismo inspektora ds. kadr i szkolenia zawodowego, z dnia 24.08.2010 r.,
Załącznik nr 24 – pismo Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy, z dnia 31.08.2010 r.,
Załącznik nr 25 – pismo rzecznika prasowego, z dnia 30.08.2010 r.,
Załącznik nr 26 – pismo Naczelnika Wydziału Rozwoju Powiatu, z dnia 31.08.2010 r.
Załącznik nr 27 – pismo Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego, z dnia 27.08.2010 r.
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów