BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 16/2012

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 16/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 21 marca 2012 r.

W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys - Starosta
2. Waldemar Mazur - Wicestarosta
3. Zenon Nowakowski - Członek Zarządu Powiatu
4. Stanisław Dymarczyk - Członek Zarządu Powiatu
5. Katarzyna Bilska - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska - Skarbnik Powiatu

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok,
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat,
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat.
2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
3. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jedrys powitał zebranych oraz przestawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia.
Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok (załącznik nr 2),
Referująca: Skarbnik – Pani Monika Gebska. Wyjaśniła, iż zmiany wprowadzone
w uchwale wynikają z:
 Pisma Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami znak GG-III.3021.6.2012 z dnia 5 marca 2012r – zabezpieczenie środków na ogłoszenia
w prasie ogólnokrajowej niezbędne do przeprowadzenia postępowań dotyczących ustalenia odszkodowań za przejęte grunty;
 Pisma Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego znak OR.I.3021.3.2012 z dnia 19.03.2012r – zabezpieczenie środków na usługi internetowe w nowych tabletach;
 Pisma Zespołu Szkół Technicznych znak ZST-55.301.2012 z dnia 9 marca 2012r – przeniesienie między rozdziałami środków na szkolenia pracowników;
 Pisma Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” znak 03.341.12/12 z dnia 28.02.2012r – przeniesienie oszczędności na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym i odpisie na ZFŚS na składki na ubezpieczenie społeczne;
 Pisma Powiatowego Urzędu Pracy znak DF.0700.26.2012.AŁ z dnia 13 marca 2012r – rozdysponowanie oszczędności na dodatkowym wynagrodzeniu rocznym.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowało 5 osób (Starosta – Pan Michał Jędrys, Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pan Stanisław Dymarczyk, Pan Zenon Nowakowski i Pani Katarzyna Bilska).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
b) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat (załącznik nr 3),
c) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat (załącznik nr 4).
Członek Zarządu Powiatu - Pan Zenon Nowakowski przypomniał, że pisma Dyrektorów w powyższych sprawach były przedmiotem poprzedniego posiedzenia Zarządu Powiatu. W związku z pozytywnym rozpatrzeniem pism przygotowane zostały stosowne projekty uchwał.
Zarząd Powiatu podjął przedmiotowe uchwały, w drodze przeprowadzonego głosowania (jednogłośnie). Nad każdą uchwałą głosowano odrębnie.
Ad. pkt. 2. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski odczytał pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne (załącznik nr 5) zawierające prośbę o nieodpłatne przekazanie 30 stolików i 60 krzesełek, które zostaną wykorzystane do świetlicy zlokalizowanej w Szkole Podstawowej w Lipowym Polu Skarbowym. Świetlica ta jest miejscem spotkań społeczności Lipowego Pola. Pan Zenon Nowakowski poinformował, że na stanie Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych znajduje się w/w ilość stolików i krzeseł, które są zbędne dla szkoły.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie 30 stolików
i 60 krzesełek będących na stanie Zespołu Szkół Transportowo - Mechatronicznych, które zostaną wykorzystane na potrzeby świetlicy zlokalizowanej w Szkole Podstawowej
w Lipowym Polu Skarbowym.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski zapoznał zebranych
z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych (załącznik nr 6) zawierającym prośbę o przekazanie kwoty 2 834,94 zł., którą w bieżącym roku szkoła przelała na konto Starostwa Powiatowego w celu zatrudnienia archiwisty na podstawie umowy o dzieło. Powyższe wynika z konieczności profesjonalnego uporządkowania zasobów archiwalnych ZSTM. Mając na uwadze, iż w/w kwota będzie niewystarczająca na pokrycie kosztów planowanych prac archiwizacyjnych Dyrektor zwróciła się również
o przyznanie brakujących środków finansowych, których wysokość szacuje na ok.
4 500 zł. Pan Zenon Nowakowski zaproponował, aby decyzje w tym zakresie odłożyć do czasu otrzymania informacji na temat ostatecznej kwoty subwencji oświatowej. Zwrócił uwagę na niską kwotę rezerwy, która wymusza rozważne i racjonalne dysponowanie środkami finansowymi na przestrzeni całego roku.
Mając powyższe na uwadze Skarbnik stwierdziła, iż w pierwszej kolejności należy przeanalizować budżet jednostki odnośnie możliwości dokonania stosownych przesunięć
w jego ramach.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać powyższe pismo Skarbnikowi Powiatu
w celu przeanalizowania możliwości zabezpieczenia środków finansowych na ten cel
z budżetu szkoły. Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Wydział Edukacji, Kultury, Sportu
i Turystyki do przygotowania i przedstawienia informacji na temat stanu zasobów archiwalnych i ich uporządkowania w placówkach oświatowych, których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski. Informacja ta powinna zostać przedstawiona w ciągu dwóch tygodni na posiedzeniu Zarządu.
Członek Zarządu Powiatu – Pan Zenon Nowakowski przedstawił pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych (załącznik nr 7) zawierające prośbę
o wyrażenie zgody na pozostawienie w sekretariacie szkoły dwóch pracowników.
Zarząd Powiatu postanowił odłożyć podjęcie decyzji w powyższej sprawie, do czasu przyjęcia założeń do organizacji roku szkolnego 2012- 2013.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec odczytała pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki (załącznik nr 8) zawierające prośbę o wytypowanie przedstawiciela Zarządu Powiatu Skarżyskiego do prac w Komisji do spraw kwalifikowania wniosków o dopłatę do dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół
i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Skarżyski.
Zarząd Powiatu wytypował jako swojego przedstawiciela Pana Zenona Nowakowskiego do prac w w/w komisji.
Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec przedstawiła pismo Koordynatora ds. Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego (załącznik nr 9) zawierające prośbę
o zabezpieczenie kwoty 2 000 zł. na zakup nagród, w postaci rowerów i sprzętu elektronicznego, dla zwycięzców Konkursu Wiedzy Pożarniczej.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeznaczenie kwoty 2 000 zł. na powyższy cel (środki z rezerwy ogólnej budżetu powiatu).
Skarbnik – Pani Monika Gębska przedstawiła pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 10) zawierające informację o nie posiadaniu wystarczającej ilości środków finansowych na spłatę raty kapitałowo – odsetkowej w kwocie 165 124,53 zł., z tytułu umowy kredytu nr 06/0028 przypadającej do spłaty w dniu 30.03.2012 r. Jednocześnie Dyrektor poinformował, że szpital jest w stanie uregulować w tym okresie 1/3 powyższej wartości raty. Następnie Skarbnik odczytała pismo BRE Banku Hipotecznego S.A. dotyczące informacji o wysokości rat kapitałowo – odsetkowych. Wyjaśniła, że 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej przypadającej do spłaty przez powiat stanowi kwotę 110 083,02 zł. (w tym rata kapitałowa 90 001,97 zł. plus odsetki 20 081,05 zł.).
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na uregulowanie ze środków budżetu powiatu (dz. 757 rozdz. 75704 § 8020) spłaty 2/3 raty kapitałowo – odsetkowej kredytu zaciągniętego przez ZOZ, przypadającej na dzień 30.03.2012 r.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił cztery wnioski o założenie ksiąg wieczystych nr: GG-II.680.2.3.19.2012, GG-II.680.2.3.24.2012, GG-II.680.2.3.25.2012,
GG-II.680.2.3.26.2012 (załączniki nr 11, 12, 13, 14).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe wnioski.
Następnie Starosta odczytał projekt wniosku o wydanie decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Skarżyski prawa własności nieruchomości położonej w Skarżysku – Kamiennej jako działka nr 122/7 o powierzchni 0,0174 ha, stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej ul. Tysiąclecia w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 15).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.
W związku z organizowanym konkursem „Jaskółka Biznesu”- nagroda Starosty dla przedsiębiorców Sekretarz – Pani Małgorzata Łakomiec zwróciła się o wytypowanie trzech przedstawicieli Zarządu Powiatu Skarżyskiego do Komisji zajmującej się formalną oceną wniosków.
Zarząd Powiatu jako swoich przedstawicieli do prac w w/w komisji wytypował Panią Katarzynę Bilską, Pana Stanisława Dymarczyka oraz Pana Zenona Nowakowskiego.

Protokołowała
Karina Wiśniewska

Przewodniczący Zarządu
Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. Z. Nowakowski …………………
3. S. Dymarczyk …………………...
4. K. Bilska ………………………...


















Załączników 15:

Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2012 rok
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych im. Władysława „Oseta” Wasilewskiego w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu powierzchni użytkowej w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Skarżysku – Kamiennej na okres do trzech lat,

Załącznik nr 5 – pismo Wójta Gminy Skarżysko Kościelne, z dnia 08.03.2012 r.,
Załącznik nr 6 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych, z dnia13.03.2012 r.,
Załącznik nr 7 – pismo Dyrektora Zespołu Szkół Samochodowo – Usługowych, z dnia 14.03.2012 r.,
Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, z dnia 20.03.2012 r.,
Załącznik nr 9 – pismo Koordynatora ds. Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, z dnia 20.03.2012 r.,
Załącznik nr 10 – pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej, z dnia 12.03.2012 r.,
Załączniki nr 11 - 14 – wnioski o założenie ksiąg wieczystych,
Załącznik nr 15 – wniosek o wydanie decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Skarżyski prawa własności nieruchomości.


Data wytworzenia : 2012-04-10 02:00 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2012-04-23 00:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2012-10-19 Osoba modyfikująca : Cezary Przeworski

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html