Protokół Nr 13/2008
Protokół Nr 13/2008
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 5 marca 2008 r.
W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Jerzy Żmijewski - Starosta
2. Leszek Lepiarz - Wicestarosta
3. Artur Berus - Członek Zarządu Powiatu
4. Jolanta Garbala - Członek Zarządu Powiatu
Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Alina Skuza - Skarbnik Powiatu
2. Małgorzata Łakomiec - Sekretarz Powiatu
Pozostali uczestnicy posiedzenia:
1. Katarzyna Geller - Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
i Spraw Obywatelskich
2. Jolanta Jagiełło - inspektor w Wydziale Organizacyjnym
i Spraw Obywatelskich
3. Joanna Osiak – Kazanowska - Dyrektor TV DAMI
4. Śmiałek Małgorzata - Dyrektor MOMP
5. Urszula Kozłowska - księgowa MOMP
6. Jadwiga Matyja - główna księgowa ZOZ
7. Jerzy Dubiel - Dyrektor OLK
8. Zofia Piórkowska - główna księgowa OLK
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta – Pan Jerzy Żmijewski.
Posiedzenie protokołowała: Karina Wiśniewska – inspektor w Wydziale OZ.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie sprawozdań z wykonania planu finansowego za 2007 rok:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej,
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 roku.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia statutu Powiatu Skarżyskiego.
4. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż samochodu Ford Transit 2,5 D będącego w posiadaniu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 w Skarżysku – Kamiennej
ul. Spacerowa 31.
5. Przyjęcie informacji na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres od 01.01. – 31.12.2007 roku
6. Przyjęcie planu kontroli wewnętrznych na 2008 rok.
7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
8. Sprawy różne.
Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski przedstawił proponowany porządek posiedzenia oraz zapytał o uwagi.
Pani Jolanta Garbala wniosła o rozszerzenie porządku posiedzenia o podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w sprawie: upoważnienia Pana Piotra Lewandowskiego – Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej.
Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie wniosku Pani Jolanty Garbali:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Artur Berus ).
Zarząd Powiatu przyjął wniosek Pani Jolanty Garbali.
Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia po zmianie:
- za głosowały 4 osoby (Starosta – Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta - Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Artur Berus ).
Zarząd Powiatu przyjął porządek posiedzenia po zmianie.
Porządek posiedzenia po zmianie:
1. Przyjęcie sprawozdań z wykonania planu finansowego za 2007 rok:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej,
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy.
2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 roku.
3. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia statutu Powiatu Skarżyskiego.
4. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na sprzedaż samochodu Ford Transit 2,5 D będącego
w posiadaniu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2
w Skarżysku – Kamiennej ul. Spacerowa 31,
b) upoważnienia Pana Piotra Lewandowskiego – Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej.
5. Przyjęcie informacji na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres od 01.01. – 31.12.2007 roku
6. Przyjęcie planu kontroli wewnętrznych na 2008 rok.
7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
8. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie sprawozdań z wykonania planu finansowego za 2007 rok:
a) Zespołu Opieki Zdrowotnej (załącznik nr 2),
Starosta powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Panią Jadwigę Matyję – główną księgową Zespołu Opieki Zdrowotnej. Poinformował, że zgodnie z art. 199 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych Zarząd Powiatu Skarżyskiego przedstawia Radzie Powiatu informację o przebiegu wykonania planów finansowych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Powiat Skarżyski.
Pani Jadwiga Matyja poinformowała, że kwota dotycząca przychodów zawarta w sprawozdaniu może ulec zmianie, gdyż nie zostały jeszcze wygenerowane wszystkie przychody z Narodowego Funduszu Zdrowia. Zwróciła uwagę, iż ustalane wielkości planowane na początku roku zmieniają się z uwagi na fakt, że podstawowe dane tj. przychód, kształtujący wszystkie inne wskaźniki, ulega zmianie w ciągu roku. Tak też w ubiegłym roku podpisano kontrakt z NFZ na kwotę 32 190 000 zł. mimo to w planie ujęto kwotę o 2 mln. zł. wyższą z uwagi na nadwykonania, które występują corocznie. Na koniec roku nadwykonania zostały w dużej mierze przyjęte przez NFZ i kwota przychodów z funduszu wyniosła 37 023 048 zł., czyli w porównaniu do kontraktu podpisanego w styczniu 2007 r. była o ok. 4 mln. zł. większa. Wysokie wykonanie dochodów pociągnęło za sobą zwiększone koszty w stosunku do planu, w tym wzrost kosztów materiałów i usług obcych. Zaznaczyła również, że wzrósł koszt badań w związku z posiadaniem przez szpital tomografu komputerowego i koniecznością wypełnienia wymogów stawianych przez NFZ. Przychody z pozostałej działalności operacyjnej ukształtowały się na wyższym poziomie niż zaplanowano, a wynika to z umorzenia podatku od nieruchomości, jak również pokrycia w miesiącu grudniu 2007 r. przez powiat i miasto (jako poręczycieli) raty kredytu zaciągniętego przez ZOZ. Ogółem przychody zwiększyły się o ponad 8%, co jest korzystnym wynikiem dla jednostki. Wzrost kosztów nastąpił w niższym procencie niż przychodów. Pani Jadwiga Matyja podkreśliła, że po raz drugi tj. w 2006 i 2007 r. jednostka osiągnęła dodatni wynik finansowy mimo, iż w planie założono stratę w wysokości 530 000 zł. Pozostałe pozycje w bilansie w zakresie planu zmieniły się w związku z uruchomieniem w miesiącu sierpniu inwestycji – budowa bloku operacyjnego. Mając na uwadze nierozstrzygnięcie dwóch przetargów na wartość inwestycyjną 7 441 000 zł. (zgodnie z poziomem dotacji) zwiększono kwotę realizacji inwestycji na 9 941 000 zł. Inwestycja nie została wykonana w całości 2007 r. Cała wartość inwestycji została umieszczona w aktywach trwałych. Wykonanie za 2007 r. aktywów obrotowych jest większe niż założono w planie, co wynika z przesunięcia wypłaty wynagrodzeń pracownikom z końca miesiąca na początek. Zobowiązania ogółem są mniejsze niż zakładano, gdyż planowana w ramach środków własnych kwota 2,5 mln. na realizację inwestycji pod nazwą budowa bloku operacyjnego nie została wykonana w związku z nie zakończeniem tego zadania w 2007 r. Podsumowując Pani Jadwiga Matyja wskazała, że sytuacja finansowa szpitala z roku na rok jest lepsza z uwagi na fakt, iż koszty wzrastają w mniejszym tempie niż przychody, zobowiązania ogółem się zmniejszają, a jednostka wykazuje zysk. Podkreśliła, że w porównaniu do lat poprzednich, kiedy ZOZ generował duże straty obecna sytuacja jest korzystna.
Starosta zwrócił się o wyjaśnienie, co składa się na pozycję ujętą w zobowiązaniach tj. rozliczenia międzyokresowe kwota 2 535 836 zł.
Pani Jadwiga Matyja wyjaśniła, że pomimo ujęcia tej pozycji w zobowiązaniach nie są to typowe zobowiązania. Wskazała, że proces restrukturyzacji jednostki został zakończony w 2007 r., ale jego efekty będą widoczne w 2008 roku. Zgodnie
z przepisami prawnymi kwoty, które zostaną umorzone szpitalowi po otrzymaniu decyzji Wojewody Świętokrzyskiego muszą zostać pokazane w bilansie.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
b) Obwodu Lecznictwa Kolejowego (załącznik nr 3),
Starosta – Pan Jerzy Żmijewski powitał na posiedzeniu Zarządu Pana Jerzego Dubiela - Dyrektora Obwodu Lecznictwa Kolejowego oraz Panią Zofię Piórkowską – główną księgową OLK. Następnie zwrócił się o przedstawienie sprawozdania.
Pan Jerzy Dubiel zaznaczył, że pozytywnym akcentem jest stan zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych, który na 2007 rok zamknął się kwotą 86 734,78 zł. przy kwocie 730 838,64 zł. na koniec 2006 roku. Zobowiązania te zostały zmniejszone głównie dzięki przekazaniu dodatkowych środków finansowych przez Radę Powiatu oraz dzięki ugodzie zawartej z NFZ. Dyrektor poinformował, że otrzymał pismo od związku zawodowego pielęgniarek, w którym domagają się podjęcia negocjacji w sprawie podwyżek wynagrodzeń. Proponowana wysokość podwyżek jest jednak nie do zaakceptowania przy obecnych przychodach z NFZ. Ponadto wskazał, iż obwód został zdyskryminowany ustawą z dnia 5 września 2007 r. tzw. „podwyżkową”, w której dodatkowe środki finansowe otrzymały jedynie szpitale
i lecznictwo uzdrowiskowe. W związku z powyższym skierował do Rzecznika Praw Obywatelskich pismo z prośbą o zaskarżenie przedmiotowej ustawy. Dyrektor podkreślił, że świadczenia z zakresu porad specjalistycznych są nisko płatne przez NFZ i generują stratę. Globalnie specjalistka nie wykazała się nadwykonaniami. Wskazał na złe procedury oraz niekorzystne finansowanie przez fundusz usług poradni zdrowia psychicznego oraz Poradni Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Kończąc swoją wypowiedź Dyrektor zaznaczył, że z prognoz finansowych opracowanych przez księgową wynika, iż jednostka w bieżącym roku zbilansuje koszty z przychodami.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
c) Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy (załącznik nr 4).
Starosta powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Panią Małgorzatę Śmiałek – Dyrektora Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy oraz Panią Urszulę Kozłowską – księgową MOMP.
Wicestarosta zwrócił się o wyjaśnienie, dlaczego wykonanie jest inne w stosunku do planu.
Pani Urszula Kozłowska – księgowa MOMP poinformowała, że w formie tabelarycznej został przedstawiony plan i jego wykonanie za 2007 rok. Planowane przychody z Narodowego Funduszu Zdrowia zrealizowano w 108 % z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. Przyczyniła się do tego zwiększona liczba pacjentów. Natomiast z zakresu specjalistki zrealizowano przychody w 109% w związku
z nadwykonaniem porad. Przychody z umów – badania profilaktyczne zrealizowane zostały w 96%, co uwarunkowane jest zmniejszającą się liczbą zatrudnionych. Przychody ze sprzedaży badań diagnostycznych były niższe niż planowano (47%)
z uwagi na ograniczenia w ilości wykonywanych zdjęć rtg w pracowni radiologicznej. W trakcie 2007 r. zmodernizowano pracownię rtg zakupując automatyczną ciemnię, nowe kasety, co znacznie poprawiło standard usług. Ponadto na bieżąco dostosowywany jest czas pracy pracowni rtg do potrzeb II oddziału wewnętrznego, co przyczynia się do większej sprzedaży usług dla szpitala. Brak realizacji planu
w zakresie wpłat za leczenie wynika, z faktu, iż pacjenci nie korzystają z badań odpłatnych a jedynie refundowanych przez NFZ. W związku z powyższym nie przewiduje się przychodów w tym zakresie w bieżącym roku. W pozycji pozostałe przychody operacyjne, zawarte zostały zaległe wpłaty od zakładów pracy, które dzięki sprawom sądowym i postępowaniu egzekucyjnemu zostały uzyskane. Natomiast
w pozycji przychody finansowe, ujęto przychody z tytułu odsetek od niepłaconych należności z tytułu sprzedaży badań profilaktycznych. Następnie Pani Urszula Kozłowska przedstawiła informację w zakresie planu i wykonania kosztów. Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę zrealizowano w 102%. Od 01.01.2007 r. dokonano podwyżki wynagrodzeń dla pracowników w następującej wysokości – lekarze 20%, pielęgniarki – 10%, personel inny wyższy i średni, obsługa 5%.
W miesiącu listopadzie i grudniu dokonano wypłaty dodatków do wynagrodzeń.
W trakcie roku w związku z aktualnymi potrzebami w poszczególnych komórkach MOMP (rtg, poradnia medycyny pracy, okulistyka) zatrudniono dodatkowe osoby na umowy zlecenia w związku z tym wydatki wynosiły 179% w stosunku do planu.
W zakresie gospodarki wydatkami rzeczowymi zakład prowadzi oszczędną gospodarkę, o czym świadczy wykonanie w wysokości 83% zakup materiałów, w 87% zakup leków i materiałów medycznych. W 2007 roku wyremontowano część pomieszczeń. Koszt remontu wynosił 14 669 zł. i został sfinansowany ze środków budżetu powiatu (10 000 zł.) oraz z funduszy własnych (4 669 zł.). Nie przewidziano natomiast usług w zakresie: sterylizacji i utylizacji.
W trakcie dyskusji zwrócono uwagę na trudności w wyegzekwowaniu należności od zakładów pracy za wykonane badania. Odzyskanie tych środków przedłuża się
z uwagi na trwające sprawy sądowe i postępowania egzekucyjne.
Wicestarosta zapytał, dlaczego w planie nie została ujęta amortyzacja.
Księgowa poinformowała, iż wynika to z faktu, że plan zakłada osiąganie dochodów
i wydatków, natomiast amortyzacja jest kosztem a nie wydatkiem. Pozycja ta znacząco wpływa na ujemny wynik finansowy jednostki.
Starosta zwrócił uwagę, że przedłożone sprawozdanie powinno zostać uzupełnione
o wyjaśnienia przedstawione przez Panią Urszulę Kozłowską. Zapytał czy Rada Społeczna MOMP zaakceptowała przedstawione sprawozdanie z wykonania planu finansowego.
Pani Urszula Kozłowska poinformowała, że Rada Społeczna zaakceptowała ten dokument.
Pani Małgorzata Śmiałek – Dyrektor MOMP odnosząc się do realizacji planu finansowego za 2007 rok wskazała, że w sprawozdaniu finansowym za okres od stycznia do maja 2007 zakład osiągnął stratę ok. 40 tys. zł. co wynikało głównie
z wysokich odpraw jakie zostały wypłacone, natomiast w skali całego roku strata ta ukształtowała się na poziomie 50 tys. zł. Toteż porównując te okresy uznała, iż strata w skali całego roku jest na zadowalającym poziomie. Dyrektor zaznaczyła, że
w ubiegłym roku dokonano podwyżek wynagrodzeń dla pracowników oraz zakupiono sprzęt radiologiczny. W bieżącym roku również podniesione zostały płace pracowników ośrodka. Ponadto planowane jest uruchomienie poradni medycyny sądowej.
Starosta zapytał, o jaki wskaźnik zostały zwiększone wynagrodzenia poszczególnych grupach zawodowych ośrodka?
Dyrektor poinformowała, że lekarze uzyskali podwyżki w wysokości 14 – 20 %, pielęgniarki 14 – 17%, natomiast pozostali pracownicy ok. 10%.
Wicestarosta zapytał o przebieg remontu na 1 piętrze budynku przy ul. Ekonomii gdzie zlokalizowany jest ośrodek.
Pani Magdalena Śmiałek poinformowała, że zaangażowała architekta, który wykonał w kilku wersjach plany w zakresie remontu. Zaznaczyła, że jeżeli w pomieszczeniach ośrodka na parterze będzie możliwe dostosowanie łazienki dla potrzeb osób niepełnosprawnych MOMP przekaże pomieszczenia na piętrze dla Zespołu Opieki Zdrowotnej.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informacje.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 roku (załącznik nr 5).
Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z przedmiotowym projektem uchwały wnieśli następujące uwagi:
- w podstawie prawnej nie przytoczono tekstu jednolitego ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- wyjaśnienie czy właściwy jest w uzasadnieniu zapis zobowiązania dotyczące dofinansowania kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej,
- brak wyjaśnienia w uzasadnieniu na temat wysokości środków w kwocie 250 tys. zł. na przyznanie osobie niepełnosprawnej dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej.
W związku z zaistniałymi wątpliwościami i uwagami Zarząd Powiatu nie przyjął powyższego projektu uchwały oraz zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do wniesienia poprawek.
Ad. pkt. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie: uchwalenia statutu Powiatu Skarżyskiego (załącznik nr 6).
Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego
w sprawie: uchwalenia Statutu Powiatu Skarżyskiego oraz wniósł o dokonanie następujących poprawek:
wykreślenie w § 12 ust. 5 – pkt. 4 (art. 27 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym),
utrzymanie dotychczasowego brzmienia § 14 ust. 1 tj. „zawiadomienie o sesji wraz z porządkiem obrad i projektami uchwał radni otrzymują ma piśmie co najmniej na 5 dni przed jej terminem”,
w § 19 ust. 2 po wyrazach „ Otwieram obrady…..” dodać numer sesji,
w § 19 ust. 3 pkt. 4 zapis „ Wnioski te należy poddać pod głosowanie, przed przyjęciem porządku obrad” zastąpić zapisem „ Każdy ze zgłoszonych wniosków należy poddać pod głosowanie wg kolejności złożenia, przed przyjęciem porządku obrad”,
wykreślenie w § 19 ust. 3 - punktu 5,
w § 28 ust. 2 zastąpić zapis „co najmniej trzech radnych” wyrazem „ radnego”,
zmianę § 30 ust. 1 - skreślić wyraz „ obecnością” i dokonać następującego zapisu
„W przypadku wyboru osób, kandydowanie wymaga zgody zainteresowanego w formie pisemnej lub ustnej”,
w § 30 ust. 3 dopisanie zdania „Każdy z radnych oddaje taką liczbę głosów, ilu wybieranych jest kandydatów”,
w § 45 ust. 3 zamiast wyrazów „zgromadzonych w czasie kontroli” wpisanie „ dotyczących przedmiotu kontroli”,
wykreślenie w § 45 ust. 6 zapisu „ w terminie 30 dni od daty ich otrzymania”,
w § 48 ust. 5 wykreślić zapis „spośród członków komisji”,
w § 48 ust. 6 wykreślenie zapisu „lub wiceprzewodniczącym tylko 1” Ponadto proponuje się dopisać następujące zdanie „ Nieetatowy członek Zarządu Powiatu może być członkiem co najmniej jednej Komisji Stałej”,
w § 48 ust. 8 po wyrazach „klubu radnych” dodać zapis „trzech radnych”,
w § 48 wykreślenie ust. 9 i 10,
dopisanie w § 52 ustępu 3 o treści: „Wnioski mniejszości zgłoszone na posiedzeniu Komisji Rady Powiatu przedstawia na sesji Rady Powiatu przewodniczący Komisji”,
zmianę treści § 56 ust. 3 na „ Zarząd Powiatu przedstawia na każdej sesji Rady Powiatu informację o sposobie realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych na poprzedniej sesji”,
wykreślić w całości § 63 ( zapis umieszczony w Regulaminie Pracy Zarządu w § 14 mówi o zadaniach sekretarza związanych z pracą Zarządu Powiatu, zadania wymienione w § 63 Statutu dotyczą w większości zadań sekretarza, a nie bezpośrednio Starosty)
w § 61 ust. 4 zmienić zapis „ w ciągu 7 dni” na zapis „ w ciągu 21 dni”,
w § 79 ust. 5 po wyrazach „ co do których wyłączenie jawności” skreślić wyrazy „wynika z ustawy”, a wpisać „ jest wynikiem stosowania przepisów o ochronie tajemnic ustawowo chronionych”.
w § 79 ust 11 pkt. 1 w dopisać wyrazy „ na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej”
w § 79 ust. 12 pkt. 3 skreślić w całości i zastąpić zdaniem „ na stronie podmiotowej BIP powiatu” ( rolę ustawowego publikatora urzędowego posiada BIP , a nie strona internetowa powiatu),
w § 79 ust 13 proponuje się skreślić zapis w całości a wprowadzić następujący zapis:
13.1 „Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek”.
13. 2 „ Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku”
ponadto wykreślić w § 4 oraz w § 68 ust. 5 wyraz „załącznik”,
Ponadto zdaniem Zarządu Powiatu zgodnie z techniką legislacyjną niewłaściwym jest ujmowanie załącznika do załącznika uchwały. Załącznik do projektu uchwały tj. statut Powiatu Skarżyskiego nie powinien posiadać dodatkowych załączników, a ich treść powinna zostać zawarta w statucie. Zwrócono również uwagę na konieczność ujednolicenia pisowni nazw organów powiatu, ich przedstawicieli w całym tekście statutu tj. małą lub wielką literą.
Jednocześnie w Regulaminie Pracy Zarządu w § 18 ust. 4 proponuje się zmienić zapis „ w ciągu 7 dni” na zapis „w ciągu 21 dni”
Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) wyrażenia zgody na sprzedaż samochodu Ford Transit 2,5 D będącego
w posiadaniu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 w Skarżysku – Kamiennej ul. Spacerowa 31 (załącznik nr 7),
Powyższy projekt uchwały przedstawił Wicestarosta- Pan Leszek Lepiarz. Poinformował, że Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 zwróciła się z prośbą o podjęcie decyzji w sprawie samochodu Ford Transit 2,5 D oraz o wyrażenie zgody (w razie sprzedaży samochodu) na przeznaczenie pozyskanych środków finansowych na modernizację jednej strony starego ogrodzenia od
ul. Spacerowej, które wymaga remontu. Zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu z dnia
22 lutego 2008 r. przygotowany został projekt uchwały w zakresie wyrażenia zgody na sprzedaż w/w samochodu.
Skarbnik - Pani Alina Skuza wskazała, że zgodnie z ustawą z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966
z późn. zm.) środki finansowe uzyskane ze sprzedaży mienia powiatu stanowią dochód powiatu.
Przewodniczący poddał pod głosowanie podjęcie przedmiotowej uchwały:
- za głosowały 4 osoby (starosta - Pan Jerzy Żmijewski, Wicestarosta- Pan Leszek Lepiarz oraz członkowie Zarządu Powiatu: Pani Jolanta Garbala i Pan Artur Berus).
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w powyższej sprawie.
Jednocześnie Zarząd Powiatu wskazał, że zgodnie z obowiązującą regulacją prawną środki finansowe uzyskane ze sprzedaży mienia powiatu stanowią dochód powiatu.
b) upoważnienia Pana Piotra Lewandowskiego – Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej (załącznik nr 8).
Powyższą uchwałę przedstawiła Pani Jolanta Garbala. Uchwała dotyczy upoważnienia Pana Piotra Lewandowskiego – Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej do przeprowadzenia postępowania na wykonanie projektu budowlanego zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Sali sportowej przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej” znajdującego się na liście projektów priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa 5 – Wzrost jakości infrastruktury społecznej oraz inwestycje w dziedzictwo kulturowe, turystykę
i sport, Działanie 5.2.
Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli uwag do przedstawionej uchwały oraz podjęli ją jednogłośnie.
Ad. pkt. 5. Przyjęcie informacji na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres od 01.01. – 31.12.2007 roku (załącznik nr 9).
Powyższą informację przedstawiła Skarbnik - Pani Alina Skuza omawiając dochody oraz wydatki budżetu powiatu w zakresie planu i wykonania.
Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości powyższą informację.
Ad. pkt. 6. Przyjęcie planu kontroli wewnętrznych na 2008 rok (załącznik nr 10).
Plan kontroli wewnętrznych na 2008 przedstawił Starosta- Pan Jerzy Żmijewski. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym planem nie wnieśli uwag.
Zarząd Powiatu zaakceptował przedstawiony plan kontroli.
Ad. pkt. 7. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
Pan Artur Berus przedstawił pismo Ministerstwa Infrastruktury (załącznik nr 11), zawierające informację, że na mocy art. 26 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w budżecie państwa utworzona została rezerwa subwencji ogólnej. Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt. 1 środki z powołanej rezerwy przeznacza się na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu. Pan Artur Berus poinformował również, że jednym z kryteriów, według których będą oceniane i weryfikowane wnioskowane inwestycje jest dostarczenie wraz z wnioskiem poświadczonych kopii uchwał budżetowych przyjętych przez organy stanowiące dotyczących inwestycji drogowych oraz kwot przeznaczonych na ich finansowanie.
Zarząd Powiatu wysłuchał również informacji dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, z której wynika, że posiada kompletną dokumentację wraz
z pozwoleniem na budowę mostu na rzece Kamiennej w ciągu ulicy 11-go Listopada w Skarżysku - Kamiennej na wartość kosztorysową 2 mln. zł. wraz z przebudową infrastruktury ul. Ekonomii w Skarżysku – Kamiennej na łączną kwotę ok. 4 mln zł. Zarząd Powiatu przyjął również do wiadomości, że ZDP posiada dokumentację techniczną na przebudowę mostu w miejscowości Henryków gmina Bliżyn w ciągu drogi powiatowej Bliżyn – Sorbin – Odrowążek wartość kosztorysowa zadania ok.
2 mln. zł. Po wysłuchaniu informacji członka Zarządu- Pana Artura Berusa
o możliwości podpisania porozumień z gminami Zarząd Powiatu postanowił uzupełnić projekt budżetu powiatu o zmiany w załączniku 3a- zadania inwestycyjne roczne
w 2008 r., poprzez wprowadzenie w/w zadań wraz z kwotą 3 mln. zł., w tym
1,5 mln. zł. jako dotacja z gmin na zasadzie porozumień.
Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika do wprowadzenia stosownych zmian
w projekcie uchwały budżetowej powiatu na 2008 r. oraz w załączniku nr 3a.
Skarbnik poinformowała Zarząd Powiatu, że wydatki te mogą być finansowane tylko z kredytu i w związku z tym zwiększona zostanie wielkość niedoboru finansowego powiatu na 2008 rok.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Technicznych Zakładów Naukowych (załącznik nr 12), zawierające prośbę o sfinansowanie nagród dla laureatów VI Powiatowego Konkursu Ortograficznego Szkół Ponadgimnazjalnych. Następnie Pani Jolanta Garbala poinformowała, że ze względu na zbyt późne złożenie w/w pisma (04.03.2008 r.) impreza ta nie została ujęta w kalendarzu imprez dofinansowywanych z budżetu powiatu.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać dla laureatów w/w konkursu trzy nagrody książkowe.
Pani Jolanta Garbala przedstawiła pismo Dyrekcji Gimnazjum Nr 3 (załącznik
nr 13), zawierające prośbę o pomoc finansową lub rzeczową dla zwycięskich drużyn
w organizowanym Powiatowym Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym. Następnie Pani Jolanta Garbala poinformowała, że impreza ta nie została ujęta w kalendarzu imprez dofinansowywanych z budżetu powiatu.
Zarząd Powiatu postanowił przekazać nagrodę książkową dla zwycięskiej drużyny
w Powiatowym Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym
Ad. pkt. 8. Sprawy różne.
Starosta - Pan Jerzy Żmijewski powitał na posiedzeniu Zarządu Powiatu Panią Joannę Osiak – Kazanowską – Dyrektora Telewizji Dami informując, że przedmiotem dyskusji będzie rozważenie projektu umowy pomiędzy TV Dami a Starostwem
w zakresie wydawania magazynu powiatowego. W tej części posiedzenia Zarządu Powiatu uczestniczyły także: Naczelnik Wydziału Organizacyjnego –Katarzyna Geller oraz Pani Jolanta Jagiełło- inspektor w tymże wydziale, odpowiedzialna za promocję i kontakty z mediami. Umowa z 2007 roku zakładała wydanie 12 magazynów powiatowych, natomiast tegoroczna umowa zakłada również wyprodukowanie 12 filmów (częstotliwość w zależności od potrzeb) oraz rozszerzenie zakresu usług o zamieszczanie magazynów informacyjnych na stronie internetowej. Starosta poinformował, że w związku z rozszerzonym zakresem umowy zmianie uległa cena usługi. Ponadto Starosta wskazał na potrzebę zacieśnienia wzajemnej współpracy oraz na możliwość zwiększenia zakresu informacji przekazywanych mieszkańcom powiatu przez telewizję Dami.
Starosta uznał za niezbędne, aby w informatorach przekazywany był pełny wizerunek omawianych spraw, natomiast forma przekazu pozostaje do uzgodnienia.
Kolejną uwagą poruszą w dyskusji było zbyt mało informacji na temat działalności powiatu.
Zdaniem Pana Artura Berusa informacje dotyczące powiatu powinny być zamieszczane nie tylko w magazynie powiatowym, ale również w wydaniach wiadomości.
Starosta-Pan Jerzy Żmijewski zwrócił się do Pani Jolanty Jagiełło o przedstawienie uwag dotyczących dotychczasowej współpracy, jak również propozycji w zakresie jej usprawnienia.
Pani Jolanta Jagiełło zaproponowała odejście w magazynie od dotychczasowej formy współpracy tak, aby redaktorzy pisali scenariusze na wskazane przez starostwo tematy. Za niezbędne uznała zwiększenie ilości spotkań i ustaleń, co wpłynie na lepszą współpracę.
Starosta podkreślił, że tematykę informatorów wskazywać powinno Starostwo.
Pani Joanna Kazanowska zaznaczyła, że jest zaskoczona stanowiskiem dotyczącym dotychczasowej współpracy z telewizją. Wskazała również, iż fakt poruszania przez telewizję większej ilości spraw w zakresie gmin wynika głównie z dużej ilości interwencji mieszkańców w sprawach dotyczących miasta, gminy. Uznała, że po uruchomieniu portalu internetowego być może ta sytuacja się zmieni. Odnosząc się do pozostałych uwag terminowej realizacji materiału podkreśliła, iż wynika to głównie
z dużego tempa pracy przy małej obsadzie kadrowej telewizji. W związku z powyższym uznała, iż w tego typu przypadkach niezbędne jest przekazywanie przez rzecznika starostwa dodatkowych informacji. Zdaniem Pani Joanny Kazanowskiej uwaga w zakresie formy magazynu tj. pisanie scenariuszy przez dziennikarzy jest złym pomysłem z uwagi na fakt, że tematyka materiałów ma być wskazana przez starostwo. Za korzystną formę informatorów uznała wywiad, w tym jego urozmaicenie poprzez dodanie zdjęć, ewentualnie przygotowanie materiału w danym temacie przez powiat i wykorzystanie go w wywiadzie. Podkreśliła, że jest to prosta forma realizacyjna.
Pan Artur Berus uznał, że zasadne jest wykonywanie materiałów w terenie np. jeżeli realizowana jest inwestycja drogowa.
Pani Kazanowska uznała, że jest to możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu. Ponadto stwierdziła, że ważnym elementem promocyjnym będzie również zamieszczanie informacji na temat powiatu na stronie internetowej.
Sekretarz poruszyła również problem przekazywania materiałów, zdjęć.
Pani Kazanowska zaznaczyła, że wszystkie wskazane materiały będą wykorzystywane i ujmowane w informacjach jak również zapewniła, iż
w miarę możliwości dziennikarze będą docierać we wskazane w terenie miejsca.
Zarząd Powiatu w wyniku przeprowadzonej dyskusji postanowił przyjąć i podpisać projekt umowy z Telewizją Dami (załącznik nr 14).
Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokołowała:
Karina Wiśniewska
Przewodniczący Zarządu
Jerzy Żmijewski
Podpisy członków Zarządu Powiatu:
1. L. Lepiarz …………………………..
2. A. Berus .............................
3. J. Garbala …………………………...
Załączników 14:
Załącznik nr 1 - lista obecności na posiedzeniu Zarządu Powiatu,
Załącznik nr 2 – sprawozdanie z wykonania planu finansowego za 2007 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej,
Załącznik nr 3 – sprawozdanie z wykonania planu finansowego za 2007 rok Obwodu Lecznictwa Kolejowego,
Załącznik nr 4 – sprawozdanie z wykonania planu finansowego za 2007 rok Międzyzakładowego Ośrodka Medycyny Pracy
Załącznik nr 5 - projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: określenia zadań
z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2008 roku
Załącznik nr 6 – projekt uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: uchwalenia statutu Powiatu Skarżyskiego,
Załącznik nr 7 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż samochodu Ford Transit 2,5 D będącego w posiadaniu Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 2 w Skarżysku – Kamiennej ul. Spacerowa 31,
Załącznik nr 8 - uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie: upoważnienia Pana Piotra Lewandowskiego – Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku – Kamiennej,
Załącznik nr 9 - informacja na temat kasowego wykonania budżetu Powiatu Skarżyskiego za okres od 01.01. – 31.12.2007 roku,
Załącznik nr 10 - plan kontroli wewnętrznych na 2008 rok,
Załącznik nr 11 - pismo Ministerstwa Infrastruktury, z dnia 27.02.2008 r.
Załącznik nr 12 - pisma pismo Technicznych Zakładów Naukowych, z dnia 28.02.2008 r.,
Załącznik nr 13 - pismo Dyrekcji Gimnazjum Nr 3, z dnia 03.03.2008 r.
Załącznik nr 14 – projekt umowy z Telewizją Dami
Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.
Wyświetl większą mapę
Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30
plac Floriański 1 (I piętro)
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879
Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)
Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje
Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)
2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP
3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje
Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:
info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:
info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html
Strony BIP gmin powiatu skarżyskiego:
Gmina Bliżyn
Gmina Łączna
Miasto Skarżysko - Kamienna
Gmina Skarżysko Kościelne
Miasto i Gmina Suchedniów