BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Protokół Nr 40/2013 z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego w dniu 16 października 2013r.

Drukuj
1 2 3

Protokół Nr 40/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu Skarżyskiego
w dniu 16 października 2013 r.


W posiedzeniu udział wzięli:
Członkowie Zarządu Powiatu:
1. Michał Jędrys              - Starosta
2. Waldemar Mazur         - Wicestarosta
3. Stanisław Dymarczyk  - Członek Zarządu Powiatu
4. Katarzyna Bilska         - Członek Zarządu Powiatu

Stali uczestnicy posiedzenia:
1. Małgorzata Łakomiec   - Sekretarz Powiatu
2. Monika Gębska           - Skarbnik Powiatu
3. Małgorzata Nosowicz   - Rzecznik Prasowy

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Posiedzeniu przewodniczył Starosta– Pan Michał Jędrys.
Posiedzenie protokołowała: Karolina Radkiewicz – pomoc administracyjna w Wydziale OZ.

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: ustalenia wysokości opłat w roku 2014 za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokość opłat w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu
2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) udzielenia upoważnienia Pani Renacie Podlewskiej – Kierownikowi Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku-Kamiennej.
b) udzielenia upoważnienia Panu Jackowi Jamrozowi – Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej,
c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok,
d) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (uchwała wewnętrzna),
3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.
4. Sprawy różne.

Streszczenie posiedzenia:
Starosta – Pan Michał Jędrys powitał zebranych oraz przedstawił proponowany porządek posiedzenia.
Zarząd Powiatu przyjął proponowany porządek posiedzenia.

Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie: ustalenia wysokości opłat w roku 2014 za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokość opłat w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu. (załącznik nr 2)

Z treścią powyższego projektu uchwały zapoznał zebranych Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk. Poinformował, że za usunięcie z drogi i przechowywanie pojazdów w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. 2012r. poz. 1137, z późn. zm.) przez jednostki wyznaczone przez Starostę Skarżyskiego ustala się na 2014 rok następujące opłaty:

1. Rower lub motorower:
a) za usunięcie – 111 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 18 zł,
2. motocykl:
a) za usunięcie – 220 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 25 zł,
3. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
a) za usunięcie – 483 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 38 zł,
4. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t:
a) za usunięcie – 603 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 50 zł,
5. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t:
a) za usunięcie – 854 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 72 zł,
6. pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t:
a) za usunięcie – 1259 zł,
b) za każdą dobę przechowywania -134 zł,
7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
a) za usunięcie – 1532 zł,
b) za każdą dobę przechowywania – 198 zł.

Ponadto ustala się opłaty za odstąpienie od usunięcia pojazdów w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 2a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012r. poz. 1137, z późn. zm.):
1. w przypadku dojazdu do miejsca zdarzenia w wysokości 30% wartości opłat określonych z uwzględnieniem rodzaju pojazdu,
2. w przypadku dojazdu i podjęcia czynności załadunku pojazdu w wysokości 50% wartości opłat określonych z uwzględnieniem rodzaju pojazdu.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt uchwały przedstawiony przez Członka Zarządu – Pana Stanisława Dymarczyka.

Ad. pkt 2. Podjęcie uchwał Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie:
a) udzielenia upoważnienia Pani Renacie Podlewskiej – Kierownikowi Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 3)

Powyższą uchwałę przedstawił Pan Wicestarosta – Waldemar Mazur. Wyjaśnił, że upoważnia się Panią Renatę Podlewską – Kierownika Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy, ul. Tysiąclecia 22 w Skarżysku – Kamiennej, do dokonywania wszelkich czynności związanych z realizacją umowy nr WRR/000098/13/D z dnia 4 września 2013 roku o dofinansowanie projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami II” wraz z aneksem nr 1 z dnia 9 października 2013 roku i wyznacza się następujący zakres pełnomocnictwa:

1) składanie oświadczeń woli, zawieranie umów i prowadzenie wszelkich spraw związanych z realizacją projektu: „Zakup 9-cio osobowego samochodu (mikrobusa) dla osób niepełnosprawnych – uczestników Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy, dostosowanego do przewozu osób na wózkach inwalidzkich”, zgodnie z kosztorysem rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik 1 d do umowy nr WRR/000098/13/D, do kwoty 110.000,00 złotych (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych),
2) dysponowanie środkami finansowymi przyznanymi w ramach projektu zgodnie z warunkami umowy nr WRR/000098/13/D z dnia 4. 09 2013 roku oraz aneksu nr 1 z dnia 9.10.2013 r., wydatkowanie ich oraz rozliczanie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Renacie Podlewskiej – Kierownikowi Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku-Kamiennej.

b) udzielenia upoważnienia Panu Jackowi Jamrozowi – Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 4)

Wicestarosta – Pan Waldemar Mazur poinformował, że upoważnia się Pana Jacka Jamroza – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej ul. Sporna 6 w Skarżysku–Kamiennej do dokonywania wszelkich czynności związanych z realizacją umowy nr WRR/000098/13/D z dnia 4 września 2013 roku o dofinansowanie projektów w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami II” wraz z aneksem nr 1 z dnia 9 października 2013 roku i wyznacza się następujący zakres pełnomocnictwa:

1) składanie oświadczeń woli, zawieranie umów i prowadzenie wszelkich spraw związanych z realizacją projektu: „Zakup dziewięciomiejscowego mikrobusa specjalnie przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach na potrzeby mieszkańców DPS w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sporna 6”, zgodnie z kosztorysem rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik 1 d do umowy nr WRR/000098/13/D, do kwoty 110.000,00 złotych (słownie: sto dziesięć tysięcy złotych),
2) dysponowanie środkami finansowymi przyznanymi w ramach projektu zgodnie z warunkami umowy nr WRR/000098/13/D z dnia 4. 09 2013 roku oraz aneksu nr 1 z dnia 9.10.2013 r., wydatkowanie ich oraz rozliczanie z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 29.01.2004 r. prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Zarząd Powiatu nie wniósł uwag i jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

c) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 5)

Skarbnik – Pani Monika Gębska wyjaśniła, że zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z: Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.568.2013 z dnia 02.10.2013r – zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 6.671 na sfinansowanie kosztów wykonania operatów szacunkowych nieruchomości Skarbu Państwa, Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.567.2013 z dnia 2.10.2013r – zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 30.954 na odtworzenie sprzętu zużytego w trakcie usuwania skutków wichur i nawałnic w okresie maj – lipiec 2013 oraz na koszty innych usług poniesionych w trakcie tych akcji, Decyzji Wojewody Świętokrzyskiego znak FN.I.3111.574.2013 z dnia 02.10.2013r – zwiększenie planu dotacji celowej o kwotę zł: 50.675 z przeznaczeniem na pokrycie kosztów funkcjonowania powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, Pisma Biura Rady Powiatu z dnia 10.10.2013r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 2.000 na wykonanie statuetek „Powiatowe Dęby”, Pisma Zespołu Informatycznego z dnia 04.10.2013r – przeniesienie planu wydatków w kwocie zł: 3.000 z nadwyżki planu na usługach konserwacyjnych na zakup dysku do macierzy dyskowej kontrolera domeny oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek, Pisma Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej znak PF.0332.1.14.2013 z dnia 03.10.2013r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 32.000 na zabezpieczenie zakupu wyposażenia specjalnego indywidualnego użytku dla funkcjonariuszy oraz na usługi remontowe dot. sprzętu i uzbrojenia,Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.3026.27.2013 z dnia 04.10.2013r – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami i jednostkami organizacyjnymi w kwocie zł: 1.814 na dopłatę do czesnego dla dokształcających się nauczycieli w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Komisja kwalifikująca wnioski nauczycieli odbyła się 3 października 2013r, Pisma Zespołu Szkół Technicznych – przeniesienie nadwyżki w planie na wpłatach na PFRON w kwocie zł: 3.000 na zakup usług zdrowotnych i zakup materiałów oraz wyposażenia, Pisma III Liceum Ogólnokształcącego - przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 700 na pokrycie kosztów usług telefonii stacjonarnej, Pisma Zespołu Szkół Ekonomicznych – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 600 na zabezpieczenie kosztów usług telekomunikacyjnych, Pisma I Liceum Ogólnokształcącego – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 6.500 na pokrycie kosztów usług komunalnych, Pisma Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 – przeniesienie planu wynagrodzeń osobowych pomiędzy rozdziałami w związku z nowymi arkuszami organizacyjnymi na nowy rok szkolny, Pisma Zespołu Placówek Resocjalizacyjno-Wychowawczych – przeniesienie planu wydatków pomiędzy paragrafami w kwocie zł: 500 w celu zabezpieczenia zwiększonych kosztów usług internetowych, Pisma Powiatowego Urzędu Pracy znak DF.0700.82.2013.AŁ z dnia 04.10.2013r – przeniesienie posiadanych nadwyżek w planie w kwocie zł: 10.500 na pokrycie kosztów energii cieplnej oraz na pokrycie kosztów podróży służbowych pracowników jednostki.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

d) wprowadzenia zmian w budżecie powiatu (uchwała wewnętrzna) (załącznik nr 6)

Skarbnik – Pani Monika Gębska wyjaśniła, że zmiany wprowadzone w uchwale wynikają z: Pisma Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki znak EK.3026.27.2013 z dnia 04.10.2013r - przeniesienie środków z planu finansowego Starostwa Powiatowego w kwocie zł: 54.870 do szkół i placówek oświatowych z przeznaczeniem na dopłaty do czesnego dla dokształcających się nauczycieli. Wnioski nauczycieli zostały rozpatrzone przez komisję kwalifikującą w dniu 3 października 2013r.

Zarząd Powiatu nie wniósł uwag do przedstawionej uchwały oraz przyjął ją jednogłośnie.

Ad. pkt 3. Rozpatrzenie pism skierowanych do Zarządu Powiatu.

Członek Zarządu – Pan Stanisław Dymarczyk przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych (załącznik nr 7) z prośbą o dokonanie zmian w planie finansowym, polegających na:
Zwiększenie:

Nazwa zadania:                                                                   Dotacja:                         Śr. własne:
1. Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Rycerskiej                   139.400,00                      130.000,00
    w Skarżysku-Kamiennej

2. Przebudowa ul. Kopernika w miejscowości                                                                   90.000,00
   Skarżysko-Kamienna

Zaproponowano, aby środki własne zostały pokryte z zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0576T – ul. Piękna na odcinku od ul. 1-go Maja do ul. 3-go Maja wraz z budową kanalizacji deszczowej w Skarżysku-Kamiennej.

Nazwa zadania:                                                                   Dotacja:                         Śr. własne:
1. Przebudowa ul. Kopernika w miejscowości                           109.000,00
    Skarżysko-Kamienna

2. Przebudowa ul. Kopernika w miejscowości                           30.400,00
    Skarżysko-Kamienna

Nadmieniono, że zwiększenie udziału środków własnych wynika z konieczności wykorzystania w pełni przyznanej dotacji.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dokonanie zmian w planie finansowym, zgodnie z treścią przedmiotowego pisma.


Starosta – Pan Michał Jędrys zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego (załącznik nr 8) w sprawie wyrażenia zgody na wycięcie drzewa sosnowego umiejscowionego na terenie Zespołu Opieki Zdrowotnej (działka 4/9 obręb Borki).
W piśmie nadmieniono, że drzewo jest obumarłe, pochylone i zagraża bezpieczeństwu osób przebywających na sąsiedniej nieruchomości.

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na prośbę zawartą w przedmiotowym piśmie.


Ad. pkt 3. Sprawy różne.

Starosta – Pan Michał Jędrys poinformował, że trwają konsultacje w sprawie utworzenia filii Domu Dziecka w Zespole Szkół Transportowo - Mechatronicznych. Ustalono, że istnieje możliwość zagospodarowania części budynku placówki pod to przedsięwzięcie.
W związku z powyższym Starosta zwrócił się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na uruchomienie prac zmierzających do wykonania projektu adaptacji wspomnianej części budynku Zespołu Szkół Transportowo – Mechatronicznych oraz upoważnienia Wicestarosty – Pana Waldemara Mazura do rozpoczęcia stosownej procedury, mającej na celu m.in. rozszerzenie statutu Zespołu Placówek Opieki, Wychowania i Interwencji Kryzysowej „Przystań” o zapisy dotyczące filii.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do prośby Starosty – Pana Michała Jędrysa.

Starosta – Pan Michał Jędrys przedstawił wniosek Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami o numerze: GG-II.680.2.3.41.2013 (załącznik nr 9) dotyczący sprostowania księgi wieczystej.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.

Na tym zakończono posiedzenie Zarządu Powiatu Skarżyskiego.

Protokołowała                                                         Przewodniczący Zarządu

Karolina Radkiewicz                                                          Michał Jędrys

Podpisy Członków Zarządu Powiatu:
1. W. Mazur ……………………….
2. S. Dymarczyk …………………..
3. K. Bilska ……………………….


Załączników 9:
Załącznik nr 1 – lista obecności,
Załącznik nr 2 – uchwała Rady Powiatu Skarżyskiego w sprawie ustalenia wysokości opłat w roku 2014 za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokość opłat w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu,
Załącznik nr 3 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Renacie Podlewskiej – Kierownikowi Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 4 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie udzielenia upoważnienia Panu Jackowi Jamrozowi – Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej,
Załącznik nr 5 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok,
Załącznik nr 6 – uchwała Zarządu Powiatu Skarżyskiego w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (uchwała wewnętrzna),
Załącznik nr 7 – pismo Zarządu Dróg Powiatowych z dn. 14.10.2013r.
Załącznik nr 8 – pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego z dn. 15.10.2013r.
Załącznik nr 9 – wniosek dot. sprostowania księgi wieczystej nr GG-II.680.2.3.41.2013

Załączniki do pobrania


Data wytworzenia : 2013-10-23 11:59 Autor : Zarząd Powiatu Data publikacji : 2013-10-23 11:59 Osoba udostępniająca na stronie : Karolina Radkiewicz Data ostatniej modyfikacji : 2013-10-25 Osoba modyfikująca : Karolina Radkiewicz

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html