BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3

Zajmuje się realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej, prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, gospodarowaniem nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, regulacją stanów prawnych nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, wywłaszczaniem nieruchomości, ustalaniem wysokości odszkodowania, ochroną gruntów rolnych.
Wydziałem kieruje Naczelnik, będący jednocześnie Geodetą Powiatowym.


1. Wydział realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej „GG-I”.
2) Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami „GG-II”.
3) Referat ds. Geodezji i Kartografii „GG-III”.

2. Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy:

1) gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2) udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania,
3) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszonych robót geodezyjnych i kartograficznych,
4) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii odpowiednich uprawnień zawodowych,
5) koordynowanie realizacji robót dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców,
6) udostępnianie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
7) określenie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
8) opracowanie i wydawanie wytycznych technicznych do wykonywania zgłoszonych prac geodezyjnych,
9) kontrolowanie przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych pod względem jakości, kompletności oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, instrukcjami technicznymi GUGiK i branżowymi oraz wytycznymi wydawanymi przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
10) ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu,
11) wdrażanie informatycznego sposobu przechowywania, aktualizacji i udostępniania
12) modernizacja i bieżąca aktualizacja zasobu oraz dokumentów ilustrujących zasób,
13) zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
14) gromadzenie i bieżąca aktualizacja zbiorczych informacji statystycznych dotyczących treści zasobu,
15) wyłączanie dokumentów z zasobu i współpraca w tym zakresie z archiwum państwowym,
16) ocena zasobu i wnioskowanie potrzeb wykonania robót wynikających z tej oceny,
17) przekazywanie właściwym jednostkom dokumentów geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych dla obronności kraju, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
18) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,
19) prowadzenie spraw ośrodka dokumentacji geodezyjnej na stronach BIP,
20) prowadzenie spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie działalności geodezyjnej i kartograficznej,
21) prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
22) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
23) ocena przedłożonych do uzgodnienia projektów pod względem:
a) zgodności z wnioskiem o uzgodnienie,
b) prawidłowości mapy wykorzystanej do projektowania w zakresie: obszaru, skali, treści, aktualności i czytelności oraz klauzul przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego,
c) czytelności graficznej projektowanych elementów,
24) obsługa organizacyjno - techniczna zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej.

3. Do podstawowych zadań Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami należy:

1) gospodarowanie zasobem nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
2) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu (ewidencjonowanie nieruchomości częściowe, sporządzanie planu wykorzystania zasobu częściowe, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, ustanawianie trwałego zarządu, sprzedaż, zamiana),
3) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa
(np. przekazywanie w użytkowanie wieczyste, ustanawianie trwałego zarządu, dzierżawa, najem, sprzedaż),
4) regulacja stanów prawnych gruntów Powiatu i Skarbu Państwa oraz ujawnienie
w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami, a także na podstawie przepisów ustawy 7 września 2007 r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
5) przygotowanie danych do kwartalnych sprawozdań dot. liczby wniosków
o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, jakie zostały złożone w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej i rozpoznane,
6) dokonywanie darowizn nieruchomości Skarbu Państwa na cele publiczne,
7) zamiana nieruchomości Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (dot. również zamiany własności na prawo użytkowania wieczystego i odwrotnie) między Skarbem Państwa i jednostkami samorządu terytorialnego, a osobami fizycznymi
i prawnymi,
8) sprzedaż nieruchomości gruntowej oddanej w użytkowanie wieczyste na rzecz użytkownika wieczystego,
9) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
10) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Powiatu przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste,
11) organizowanie i przeprowadzanie przetargów, przeprowadzanie rokowań, dot. nieruchomości Skarbu Państwa,
12) ustanawianie trwałego zarządu lub wygaszanie trwałego zarządu na rzecz jednostek organizacyjnych,
13) ustalanie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
i trwałego zarządu,
14) aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych i trwałego zarządu,
15) zmiana stawki procentowej opłaty rocznej za nieruchomości oddane w trwały zarząd
i użytkowanie wieczyste,
16) wnioskowanie o podział nieruchomości Skarbu Państwa w celu wydzielenia części nieruchomości, której własność nabyta została z mocy prawa, realizacji roszczeń
do części nieruchomości, wynikających z przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami lub z odrębnych ustaw,
17) opiniowanie podziału nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
18) prowadzenie spraw dotyczących wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne
i ustalanie wysokości odszkodowania,
19) przeprowadzanie rokowań o nabycie w drodze umowy praw do nieruchomości niezbędnych do realizacji celów publicznych,
20) wyznaczanie terminu do zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości,
21) wnioskowanie o wpis w księdze wieczystej zmian wynikających z wywłaszczenia nieruchomości,
22) wydawanie zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości po wydaniu decyzji wywłaszczeniowej,
23) ograniczanie, w drodze decyzji, sposobu korzystania z nieruchomości,
24) nabywanie na żądanie właściciela lub użytkownika wieczystego własności
lub użytkowania wieczystego nieruchomości, jeżeli na skutek tymczasowego zajęcia nieruchomości nie jest możliwe korzystanie z nieruchomości w dotychczasowy sposób,
25) wnioskowanie o dokonanie wpisu w księdze wieczystej zmian wynikających
z wydawania decyzji ograniczającej sposób korzystania z nieruchomości,
26) udostępnienie, w drodze decyzji, nieruchomości w celu wykonania konserwacji, remontów, usunięcia awarii,
27) udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości na okres nie dłuższy
niż 6 miesięcy w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zabezpieczenia powstaniu znacznej szkody,
28) ustalanie za zgodą osoby uprawnionej innego niż określony w art. 132 ust. 1-3 ustawy
o gospodarce nieruchomościami sposobu zapłaty odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości,
29) zawiadamianie poprzedniego właściciela o zamiarze użycia wywłaszczonej nieruchomości na inny cel niż określony w decyzji o wywłaszczeniu oraz o możliwym zwrocie wywłaszczonej nieruchomości,
30) orzekanie o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, zwrocie zwaloryzowanego odszkodowania lub nieruchomości zamiennej,
31) oddawanie w trwały zarząd Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa zajętych pod drogi krajowe,
32) kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przejęcia nieruchomości na rzecz powiatu,
33) składanie wniosków do Wojewody o przekazanie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Skarżyskiego,
34) regulacja stanów prawnych dróg powiatowych,
35) odszkodowania za zajęcie nieruchomości pod drogi publiczne,
36) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
37) ustalanie stosownie do przepisów art. 8 ust. 1 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gminne,
38) ustalanie w drodze decyzji wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
39) nieodpłatne przekazywanie gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe dla Polskiego Związku Działkowców,
40) prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
41) prowadzenie spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów
na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
42) prowadzenie sprawozdawczości w sprawach ochrony gruntów,
43) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem projektów decyzji prezydenta miasta, wójta, burmistrza o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych,
44) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem projektów decyzji prezydenta miasta, wójta, burmistrza o ustaleniu warunków zabudowy w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych,
45) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki
na wniosek osoby, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu,
46) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki pod budynkami na rzecz właściciela tych budynków w związku z przekazaniem gospodarstwa rolnego Państwu,
47) coroczne sporządzanie wykazu podmiotów wraz z określeniem opłaty za wieczyste użytkowanie, użytkowanie i trwały zarząd gruntów Powiatu i Skarbu Państwa
i przekazywanie go do Wydziału Finansowego,
48) sporządzanie rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobem Skarbu Państwa i przekazywanie do Wojewody w terminie do 30 kwietnia roku następującego po roku którego sprawozdanie dotyczy,
49) ustanawianie służebności na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa,
50) ustalanie wysokości odszkodowania za nieruchomości zajęte pod tory kolejowe,
51) prowadzenie spraw Wydziału na stronie BIP.


4. Do podstawowych zadań Referatu ds. Geodezji i Kartografii należy:

1) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
2) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
3) utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi,
4) przyjmowanie zgłoszeń zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
5) przyjmowanie od właściwych organów, sądów i kancelarii notarialnych odpisów prawomocnych decyzji i orzeczeń oraz odpisów aktów notarialnych, z których wynikają zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
6) przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawie aktualizacji operatu ewidencyjnego,
7) występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów geodezyjnych, kartograficznych i innych niezbędnych do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków,
8) zawiadamianie o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych,
9) udzielanie informacji o gruntach, budynkach i lokalach,
10) wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków,
11) przygotowanie i analiza dokumentów geodezyjno-prawnych celem sporządzenia wyrysu
z ewidencji gruntów i budynków,
12) zapewnienie bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków, odpowiednim podmiotom wskazanym w obowiązujących przepisach prawa,
13) współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych,
14) współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu planowania gospodarczego i przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych,
15) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
16) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
17) sporządzanie na zamówienie organów administracji publicznej oraz państwowych
i samorządowych jednostek organizacyjnych, na koszt zamawiających, innych zestawień zbiorczych danych ewidencyjnych,
18) prowadzenie spraw dotyczących modernizacji ewidencji gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
19) prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów dotyczących postępowań zakończonych ostatecznymi decyzjami wydanymi w latach ubiegłych.
20) prowadzenie postępowań dotyczących scalenia i wymiany gruntów w oparciu o aktualnie składane wnioski,
21) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości,
22) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych – przy współpracy
z PODGiK,
23) zatwierdzanie projektów osnów szczegółowych – przy współpracy z PODGiK,
24) rejestrowanie umów dzierżawy stosownie do art. 28 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 20.12.1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników i do § 6 ust 1 pkt 2 lit. c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.04.2004 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielenia pomocy finansowej na uzyskanie rent strukturalnych objętej planem rozwoju obszarów wiejskich,
25) wydawanie w formie pisemnej zaświadczeń i informacji z archiwalnej ewidencji gruntów oraz z aktualnej ewidencji gruntów i budynków, między innymi do celów sądowych
i załatwienia spraw emerytalno-rentowych,
26) wydawanie odpisów posiadanych archiwalnych akt uwłaszczeniowych oraz kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
27) tworzenie i udostępnianie baz danych dotyczących rejestru cen i wartości nieruchomości,
28) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym zharmonizowanych baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczącej m.in. ewidencji gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
29) prowadzenie spraw związanych z dysponowaniem środkami budżetowymi oraz własnymi,
30) planowanie i organizowanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych do prowadzenia zasobu, w tym ewidencji gruntów i budynków, osnów, mapy zasadniczej oraz innych prac – przy współpracy z PODGiK.


Data wytworzenia : 2011-05-09 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-09 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Cezary Przeworski Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3

Zajmuje się realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej, prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, gospodarowaniem nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, regulacją stanów prawnych nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, wywłaszczaniem nieruchomości, ustalaniem wysokości odszkodowania, ochroną gruntów rolnych.
Wydziałem kieruje Naczelnik, będący jednocześnie Geodetą Powiatowym.


1. Wydział realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:

1) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej „GG-I”.
2) Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami „GG-II”.
3) Referat ds. Geodezji i Kartografii „GG-III”.

2. Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy:

1) gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2) udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania,
3) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszonych robót geodezyjnych i kartograficznych,
4) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii odpowiednich uprawnień zawodowych,
5) koordynowanie realizacji robót dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców,
6) udostępnianie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
7) określenie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
8) opracowanie i wydawanie wytycznych technicznych do wykonywania zgłoszonych prac geodezyjnych,
9) kontrolowanie przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych pod względem jakości, kompletności oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, instrukcjami technicznymi GUGiK i branżowymi oraz wytycznymi wydawanymi przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
10) ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu,
11) wdrażanie informatycznego sposobu przechowywania, aktualizacji i udostępniania
12) modernizacja i bieżąca aktualizacja zasobu oraz dokumentów ilustrujących zasób,
13) zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
14) gromadzenie i bieżąca aktualizacja zbiorczych informacji statystycznych dotyczących treści zasobu,
15) wyłączanie dokumentów z zasobu i współpraca w tym zakresie z archiwum państwowym,
16) ocena zasobu i wnioskowanie potrzeb wykonania robót wynikających z tej oceny,
17) przekazywanie właściwym jednostkom dokumentów geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych dla obronności kraju, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
18) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,
19) prowadzenie spraw ośrodka dokumentacji geodezyjnej na stronach BIP,
20) prowadzenie spraw związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie działalności geodezyjnej i kartograficznej,
21) prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
22) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
23) ocena przedłożonych do uzgodnienia projektów pod względem:
a) zgodności z wnioskiem o uzgodnienie,
b) prawidłowości mapy wykorzystanej do projektowania w zakresie: obszaru, skali, treści, aktualności i czytelności oraz klauzul przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego
i kartograficznego,
c) czytelności graficznej projektowanych elementów,
24) obsługa organizacyjno - techniczna zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej.

3. Do podstawowych zadań Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami należy:

1) gospodarowanie zasobem nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa,
2) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu (ewidencjonowanie nieruchomości częściowe, sporządzanie planu wykorzystania zasobu częściowe, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, ustanawianie trwałego zarządu, sprzedaż, zamiana),
3) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa
(np. przekazywanie w użytkowanie wieczyste, ustanawianie trwałego zarządu, dzierżawa, najem, sprzedaż),
4) regulacja stanów prawnych gruntów Powiatu i Skarbu Państwa oraz ujawnienie
w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami, a także na podstawie przepisów ustawy 7 września 2007 r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
5) przygotowanie danych do kwartalnych sprawozdań dot. liczby wniosków
o ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa, jakie zostały złożone w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej i rozpoznane,
6) dokonywanie darowizn nieruchomości Skarbu Państwa na cele publiczne,
7) zamiana nieruchomości Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (dot. również zamiany własności na prawo użytkowania wieczystego i odwrotnie) między Skarbem Państwa i jednostkami samorządu terytorialnego, a osobami fizycznymi
i prawnymi,
8) sprzedaż nieruchomości gruntowej oddanej w użytkowanie wieczyste na rzecz użytkownika wieczystego,
9) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
10) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Powiatu przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste,
11) organizowanie i przeprowadzanie przetargów, przeprowadzanie rokowań, dot. nieruchomości Skarbu Państwa,
12) ustanawianie trwałego zarządu lub wygaszanie trwałego zarządu na rzecz jednostek organizacyjnych,
13) ustalanie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
i trwałego zarządu,
14) aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych i trwałego zarządu,
15) zmiana stawki procentowej opłaty rocznej za nieruchomości oddane w trwały zarząd
i użytkowanie wieczyste,
16) wnioskowanie o podział nieruchomości Skarbu Państwa w celu wydzielenia części nieruchomości, której własność nabyta została z mocy prawa, realizacji roszczeń
do części nieruchomości, wynikających z przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami lub z odrębnych ustaw,
17) opiniowanie podziału nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
18) prowadzenie spraw dotyczących wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne
i ustalanie wysokości odszkodowania,
19) przeprowadzanie rokowań o nabycie w drodze umowy praw do nieruchomości niezbędnych do realizacji celów publicznych,
20) wyznaczanie terminu do zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości,
21) wnioskowanie o wpis w księdze wieczystej zmian wynikających z wywłaszczenia nieruchomości,
22) wydawanie zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości po wydaniu decyzji wywłaszczeniowej,
23) ograniczanie, w drodze decyzji, sposobu korzystania z nieruchomości,
24) nabywanie na żądanie właściciela lub użytkownika wieczystego własności
lub użytkowania wieczystego nieruchomości, jeżeli na skutek tymczasowego zajęcia nieruchomości nie jest możliwe korzystanie z nieruchomości w dotychczasowy sposób,
25) wnioskowanie o dokonanie wpisu w księdze wieczystej zmian wynikających
z wydawania decyzji ograniczającej sposób korzystania z nieruchomości,
26) udostępnienie, w drodze decyzji, nieruchomości w celu wykonania konserwacji, remontów, usunięcia awarii,
27) udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości na okres nie dłuższy
niż 6 miesięcy w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zabezpieczenia powstaniu znacznej szkody,
28) ustalanie za zgodą osoby uprawnionej innego niż określony w art. 132 ust. 1-3 ustawy
o gospodarce nieruchomościami sposobu zapłaty odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości,
29) zawiadamianie poprzedniego właściciela o zamiarze użycia wywłaszczonej nieruchomości na inny cel niż określony w decyzji o wywłaszczeniu oraz o możliwym zwrocie wywłaszczonej nieruchomości,
30) orzekanie o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, zwrocie zwaloryzowanego odszkodowania lub nieruchomości zamiennej,
31) oddawanie w trwały zarząd Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa zajętych pod drogi krajowe,
32) kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przejęcia nieruchomości na rzecz powiatu,
33) składanie wniosków do Wojewody o przekazanie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Skarżyskiego,
34) regulacja stanów prawnych dróg powiatowych,
35) odszkodowania za zajęcie nieruchomości pod drogi publiczne,
36) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
37) ustalanie stosownie do przepisów art. 8 ust. 1 ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gminne,
38) ustalanie w drodze decyzji wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
39) nieodpłatne przekazywanie gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe dla Polskiego Związku Działkowców,
40) prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
41) prowadzenie spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów
na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
42) prowadzenie sprawozdawczości w sprawach ochrony gruntów,
43) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem projektów decyzji prezydenta miasta, wójta, burmistrza o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych,
44) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem projektów decyzji prezydenta miasta, wójta, burmistrza o ustaleniu warunków zabudowy w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych,
45) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki
na wniosek osoby, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu,
46) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki pod budynkami na rzecz właściciela tych budynków w związku z przekazaniem gospodarstwa rolnego Państwu,
47) coroczne sporządzanie wykazu podmiotów wraz z określeniem opłaty za wieczyste użytkowanie, użytkowanie i trwały zarząd gruntów Powiatu i Skarbu Państwa
i przekazywanie go do Wydziału Finansowego,
48) sporządzanie rocznych sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami zasobem Skarbu Państwa i przekazywanie do Wojewody w terminie do 30 kwietnia roku następującego po roku którego sprawozdanie dotyczy,
49) ustanawianie służebności na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa,
50) ustalanie wysokości odszkodowania za nieruchomości zajęte pod tory kolejowe,
51) prowadzenie spraw Wydziału na stronie BIP.


4. Do podstawowych zadań Referatu ds. Geodezji i Kartografii należy:

1) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków,
2) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
3) utrzymywanie operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi,
4) przyjmowanie zgłoszeń zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
5) przyjmowanie od właściwych organów, sądów i kancelarii notarialnych odpisów prawomocnych decyzji i orzeczeń oraz odpisów aktów notarialnych, z których wynikają zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
6) przeprowadzanie postępowania administracyjnego w sprawie aktualizacji operatu ewidencyjnego,
7) występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów geodezyjnych, kartograficznych i innych niezbędnych do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów i budynków,
8) zawiadamianie o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych,
9) udzielanie informacji o gruntach, budynkach i lokalach,
10) wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków,
11) przygotowanie i analiza dokumentów geodezyjno-prawnych celem sporządzenia wyrysu
z ewidencji gruntów i budynków,
12) zapewnienie bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków, odpowiednim podmiotom wskazanym w obowiązujących przepisach prawa,
13) współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych,
14) współpraca z organami i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania z zakresu planowania gospodarczego i przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych,
15) ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
16) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
17) sporządzanie na zamówienie organów administracji publicznej oraz państwowych
i samorządowych jednostek organizacyjnych, na koszt zamawiających, innych zestawień zbiorczych danych ewidencyjnych,
18) prowadzenie spraw dotyczących modernizacji ewidencji gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
19) prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów dotyczących postępowań zakończonych ostatecznymi decyzjami wydanymi w latach ubiegłych.
20) prowadzenie postępowań dotyczących scalenia i wymiany gruntów w oparciu o aktualnie składane wnioski,
21) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości,
22) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych – przy współpracy
z PODGiK,
23) zatwierdzanie projektów osnów szczegółowych – przy współpracy z PODGiK,
24) rejestrowanie umów dzierżawy stosownie do art. 28 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 20.12.1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników i do § 6 ust 1 pkt 2 lit. c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30.04.2004 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielenia pomocy finansowej na uzyskanie rent strukturalnych objętej planem rozwoju obszarów wiejskich,
25) wydawanie w formie pisemnej zaświadczeń i informacji z archiwalnej ewidencji gruntów oraz z aktualnej ewidencji gruntów i budynków, między innymi do celów sądowych
i załatwienia spraw emerytalno-rentowych,
26) wydawanie odpisów posiadanych archiwalnych akt uwłaszczeniowych oraz kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego,
27) tworzenie i udostępnianie baz danych dotyczących rejestru cen i wartości nieruchomości,
28) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym zharmonizowanych baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dotyczącej m.in. ewidencji gruntów i budynków – przy współpracy z PODGiK,
29) prowadzenie spraw związanych z dysponowaniem środkami budżetowymi oraz własnymi,
30) planowanie i organizowanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych do prowadzenia zasobu, w tym ewidencji gruntów i budynków, osnów, mapy zasadniczej oraz innych prac – przy współpracy z PODGiK.


Data wytworzenia : 2011-05-09 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-09 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Cezary Przeworski Data ostatniej modyfikacji : 2012-08-09 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html