BIP Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3
Zajmuje się wykonywaniem zadań, związanych są z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, wydawaniem dokumentów uprawniających do wykonywania zarobkowego przewozu osób i rzeczy, dokumentów uprawniających do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, szkolenia kierowców i kandydatów na kierowców oraz nadzór nad tą działalnością. Wydział zajmuje się również zarządzaniem ruchem na drogach gminnych i powiatowych zlokalizowanych na terenie Powiatu Skarżyskiego.

1. Wydział realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną :
1) Referat pojazdów,
2) Referat uprawnień do kierowania i transportu.

2. Do zadań Referatu pojazdów należy:
1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych oraz pozostałych dokumentów potwierdzających dopuszczenie do ruchu pojazdów,
2) przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
3) wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym, pozwoleniu czasowym lub karcie pojazdu zastrzeżeń, o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
4) dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
5) wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia /kasacji/ pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
6) kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub naruszenia wymagania ochrony środowiska,
7) przyjmowanie od policji i jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego /pozwolenia czasowego/,
8) zwracanie dowodu rejestracyjnego /pozwolenia czasowego/ po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
9) przyjmowanie zgłoszeń zmiany danych od właścicieli pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych i motorowerów w celu wprowadzenia ich do ewidencji,
10) wydawanie kart pojazdów dla pojazdów innych niż nowe,
11) prowadzenie ewidencji skasowanych tablic rejestracyjnych, oraz druków ścisłego zarachowania,
12) prowadzenie sprawozdań statystycznych o pojazdach na potrzeby Wojskowej Komendy Uzupełnień, Prezydenta Miasta, Urzędu Skarbowego, oraz innych uprawnionych organów,
13) prowadzenie ewidencji archiwalnej pojazdów zarejestrowanych,
14) wprowadzanie danych o pojazdach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „ Pojazd”,
15) rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb,
16) prowadzenie przychodu i rozchodu druków ścisłego zarachowania
w zakresie zadań referatu.

3. Do zadań Referatu uprawnień do kierowania i transportu należy:
1) przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
2) przyjmowanie zawiadomień o wydawaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, właściwego przełożonego,
3) przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
4) przygotowanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
5) przyjmowanie orzeczeń lekarskich i psychologicznych od osób skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego,
6) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
7) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
8) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie prawa jazdy, zniszczeniu tego dokumentu w stopniu powodującym jego nieczytelność, a także zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych,
9) wydawanie kart parkingowych,
10) przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem
w przypadku nasuwających się zastrzeżeń, co do stanu zdrowia,
11) prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień,
12) prowadzenie ewidencji:
a) akt kierowców-osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
b) akt osób bez uprawnień.
13) wprowadzanie danych o kierowcach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „KIEROWCA”,
14) przeprowadzanie analizy rynku przewozowego przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym, w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
15) wydawanie licencji na wykonywanie zarobkowego transportu osób i rzeczy,
16) wydawanie zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne,
17) ograniczenie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
18) wydawanie zezwoleń na zarobkowy przewóz osób,
19) wydawanie uzgodnień w sprawach o udzielenie zezwolenia na przewóz osób na terenie Powiatu Skarżyskiego,
20) kontrola sposobu wykonywania przewozów osobowych,
21) kontrola dokumentacji firm przewozowych,
22) prowadzenie przychodu i rozchodu druków ścisłego zarachowania w zakresie swojego działania.

4. Do zadań Referatu uprawnień do kierowania i transportu w zakresie zarządzania nad ruchem, ośrodkami szkolenia kierowców oraz stacjami kontroli pojazdów należy:
1) opracowanie, rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu,
2) przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do realizacji,
3) nadzór nad zgodnością organizacji ruchu z zatwierdzonym projektem,
4) nadzór i analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności,
5) powoływanie komisji z udziałem przedstawicieli Policji oraz Zarządu Drogi w celu szczegółowego rozpatrzenia wniesionych do projektu organizacji ruchu opinii i uwag,
6) określenie terminu ważności zatwierdzonego projektu organizacji ruchu,
7) przeprowadzanie kontroli wykonania zadań technicznych wynikających
z realizacji stałego projektu organizacji ruchu,
8) przeprowadzanie kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych z częstotliwością nie mniejszą niż raz na 6 miesięcy,
9) wydawanie dokumentów uprawniających do przeprowadzania badań technicznych pojazdów,
10) wydawanie uprawnień imiennych diagnostów do wykonywania badań technicznych,
11) przeprowadzanie kontroli stacji wykonujących badania techniczne pojazdów,
12) wydawanie uprawnień dla jednostek prowadzących szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
13) dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorom,
14) nadzór merytoryczny nad pracą dydaktyczną instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
15) nadzór i kontrola nad działalnością ośrodków szkolenia kierowców.

Data wytworzenia : 2011-05-10 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-10 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2011-05-10 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

Zadania Wydziału

Drukuj
1 2 3
Zajmuje się wykonywaniem zadań, związanych są z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, wydawaniem dokumentów uprawniających do wykonywania zarobkowego przewozu osób i rzeczy, dokumentów uprawniających do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, szkolenia kierowców i kandydatów na kierowców oraz nadzór nad tą działalnością. Wydział zajmuje się również zarządzaniem ruchem na drogach gminnych i powiatowych zlokalizowanych na terenie Powiatu Skarżyskiego.

1. Wydział realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną :
1) Referat pojazdów,
2) Referat uprawnień do kierowania i transportu.

2. Do zadań Referatu pojazdów należy:
1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych oraz pozostałych dokumentów potwierdzających dopuszczenie do ruchu pojazdów,
2) przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
3) wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym, pozwoleniu czasowym lub karcie pojazdu zastrzeżeń, o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
4) dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
5) wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia /kasacji/ pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
6) kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub naruszenia wymagania ochrony środowiska,
7) przyjmowanie od policji i jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego /pozwolenia czasowego/,
8) zwracanie dowodu rejestracyjnego /pozwolenia czasowego/ po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
9) przyjmowanie zgłoszeń zmiany danych od właścicieli pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych i motorowerów w celu wprowadzenia ich do ewidencji,
10) wydawanie kart pojazdów dla pojazdów innych niż nowe,
11) prowadzenie ewidencji skasowanych tablic rejestracyjnych, oraz druków ścisłego zarachowania,
12) prowadzenie sprawozdań statystycznych o pojazdach na potrzeby Wojskowej Komendy Uzupełnień, Prezydenta Miasta, Urzędu Skarbowego, oraz innych uprawnionych organów,
13) prowadzenie ewidencji archiwalnej pojazdów zarejestrowanych,
14) wprowadzanie danych o pojazdach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „ Pojazd”,
15) rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb,
16) prowadzenie przychodu i rozchodu druków ścisłego zarachowania
w zakresie zadań referatu.

3. Do zadań Referatu uprawnień do kierowania i transportu należy:
1) przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem,
2) przyjmowanie zawiadomień o wydawaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, właściwego przełożonego,
3) przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
4) przygotowanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego cofnięcie,
5) przyjmowanie orzeczeń lekarskich i psychologicznych od osób skierowanych przez organ kontroli ruchu drogowego,
6) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
7) wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
8) przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie prawa jazdy, zniszczeniu tego dokumentu w stopniu powodującym jego nieczytelność, a także zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych,
9) wydawanie kart parkingowych,
10) przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem
w przypadku nasuwających się zastrzeżeń, co do stanu zdrowia,
11) prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień,
12) prowadzenie ewidencji:
a) akt kierowców-osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
b) akt osób bez uprawnień.
13) wprowadzanie danych o kierowcach oraz dozór nad sprawnym działaniem systemu informatycznego „KIEROWCA”,
14) przeprowadzanie analizy rynku przewozowego przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym, w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
15) wydawanie licencji na wykonywanie zarobkowego transportu osób i rzeczy,
16) wydawanie zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne,
17) ograniczenie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
18) wydawanie zezwoleń na zarobkowy przewóz osób,
19) wydawanie uzgodnień w sprawach o udzielenie zezwolenia na przewóz osób na terenie Powiatu Skarżyskiego,
20) kontrola sposobu wykonywania przewozów osobowych,
21) kontrola dokumentacji firm przewozowych,
22) prowadzenie przychodu i rozchodu druków ścisłego zarachowania w zakresie swojego działania.

4. Do zadań Referatu uprawnień do kierowania i transportu w zakresie zarządzania nad ruchem, ośrodkami szkolenia kierowców oraz stacjami kontroli pojazdów należy:
1) opracowanie, rozpatrywanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu,
2) przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do realizacji,
3) nadzór nad zgodnością organizacji ruchu z zatwierdzonym projektem,
4) nadzór i analiza istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności,
5) powoływanie komisji z udziałem przedstawicieli Policji oraz Zarządu Drogi w celu szczegółowego rozpatrzenia wniesionych do projektu organizacji ruchu opinii i uwag,
6) określenie terminu ważności zatwierdzonego projektu organizacji ruchu,
7) przeprowadzanie kontroli wykonania zadań technicznych wynikających
z realizacji stałego projektu organizacji ruchu,
8) przeprowadzanie kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych z częstotliwością nie mniejszą niż raz na 6 miesięcy,
9) wydawanie dokumentów uprawniających do przeprowadzania badań technicznych pojazdów,
10) wydawanie uprawnień imiennych diagnostów do wykonywania badań technicznych,
11) przeprowadzanie kontroli stacji wykonujących badania techniczne pojazdów,
12) wydawanie uprawnień dla jednostek prowadzących szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
13) dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorom,
14) nadzór merytoryczny nad pracą dydaktyczną instruktorów szkolących osoby ubiegające się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
15) nadzór i kontrola nad działalnością ośrodków szkolenia kierowców.

Data wytworzenia : 2011-05-10 02:00 Autor : Małgorzata Łakomiec Data publikacji : 2011-05-10 02:00 Osoba udostępniająca na stronie : Małgorzata Łakomiec Data ostatniej modyfikacji : 2011-05-10 Osoba modyfikująca : Małgorzata Łakomiec

ePUAP

Adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kam.
ul.Konarskiego 20
26-110 Skarżysko-Kam.


Wyświetl większą mapę

Godziny pracy:
poniedziałek
od 8:00 do 16:00
wtorek - piątek
od 7:30 do 15:30



Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
plac Floriański 1 (I piętro)

Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek 8.30-15.30
wtorek 8.00-13.00
środa nieczynne
czwartek8.00-13.00
piątek 8.00-13.00
 

Spis numerów telefonicznych Starostwa



NIP Powiatu: 663-18-43-857
NIP Starostwa: 663-16-10-202
Regon Powiatu: 291009410
Regon Starostwa: 291018879

Numery kont bankowych (Getin Noble Bank SA)

Powiat Skarżyski
1. Konto: 06 1560 0013 2868 2085 4870 0001
- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych
- subwencje

Starostwo Powiatowe
1. Konto dochodów budżetowych: 72 1560 0013 2868 2085 4199 0002
- najem, dzierżawa,
- opłaty komunikacyjne (rejestracja pojazdów, prawa jazdy),
- wyrysy, wypisy,
- rachunki (dot. map geodezyjnych)

2. Konto dochodów Skarbu Państwa: 18 1560 0013 2868 2085 4199 0004
- wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntów Skarbu Państwa
- dzierżawa gruntów SP

3. Konto depozytów: 61 1560 0013 2868 2085 4199 0006
- wadia i kaucje

Sprawdź, czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru:

info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html

Sprawdź, czy dowód rejestracyjny jest gotowy do odbioru:

info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html